BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - maandag 02 maart 2015 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 maart 2015 - 07:59 schreef Eide het volgende:
Lasse Schöne langer bij Ajax

Met de 1-2 tegen PSV liet Lasse Schöne (28) zien dat ondanks de pijnlijke reservebeurt zijn rol bij Ajax nog niet is uitgespeeld. Bij de Amsterdamse beleidsbepalers was de meerwaarde van de Deen al voor de topper in Eindhoven (1-3) bekend. Zij kwamen contractverlenging tot 2017 met de routinier overeen.

Bij het nieuws over zijn aanblijven, gaf trainer Frank de Boer aan dat Ajax op zoek gaat naar twee of drie ervaren spelers. 'Maar waarom die zoektocht bemoeilijken als je routine in huis hebt?' moeten De Boer en directeur voetbalzaken Marc Overmars hebben gedacht.

Het tweetal profiteerde van het feit dat er zich geen droomclub aandiende voor de transfervrije oud-speler van SC Heerenveen en NEC, die zelf tot de conclusie kwam dat Ajax zo slecht nog niet is

Moment of fame
"Binnen een aantal dagen kom er duidelijkheid", wilde de speler zelf nog niet op het verrassende nieuws ingaan. Hij benutte liever zijn moment of fame. Tegen beter weten in zei hij nog in de titel te geloven. "PSV staat natuurlijk nog steeds een straatlengte voor, maar laten we hopen dat ze na twee nederlagen nu de slechte reeks te pakken krijgen", lachte hij.

Gekke dingen
"Het verschil is groot, maar er zijn wel eens gekkere dingen gebeurd. De klinkende resultaten tegen Legia en PSV doen ons in elk geval heel erg goed", zei de invaller, die de gasten zeven minuten voor tijd op het juiste spoor zette.

Bron
ZEER goed nieuws wat betreft Lasse Schöne! Misschien dat hij nu ook weer de stijgende lijn van zijn goede vorm van vroeger te pakken krijgt. De laatste maanden was het flink pet, maar gisteren was ik weer superblij met hem.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 02 maart 2015 - 13:18   quote  deeplink  
Schöne kan de Ooijer rol straks op zich nemen. Heeft CL ervaring en weet wat het is om kampioen te worden. Een goede voor de team spirrit.

Ik zeg: Goed gedaan ajax en Lasse Schöne!
freakie
 freakie - maandag 02 maart 2015 - 13:34   quote  deeplink  
Geweldig, nu verdedigend nig een speler!:)
Eide
 Eide - maandag 02 maart 2015 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 maart 2015 - 11:16 schreef remco k het volgende:
Schone is en blijft een prima 12e man, dat bewees hij gister perfect. Mooi dat ie blijft..
Ik denk wel dat Lasse zich goed moet realiseren dat Kishna, El Ghazi, Bazoer, Klaassen en Sinkgraven echt ruim minuten moeten maken. En dis dat Schone wel in de rol van 12e man zal moeten schikken. Althans, dat hoop ik. Die rol ligt Schone ook geweldig.
remco k
 remco k - maandag 02 maart 2015 - 14:30   quote  deeplink  
Hij gaf gister een interview na de wedstrijd waarin ie eerlijk aangaf dat het de laatste tijd niet goed genoeg was voor een basis plek. Ik denk dat schone een prima relativatie vermogen heeft. Dat komt wel goed denk ik.
freakie
 freakie - maandag 02 maart 2015 - 14:37   quote  deeplink  
Aan Schone heb je gewoon een hele goede, je weet wat je aan hem hebt. Hij heeft de kwaliteit en weet hoe de Boer het wil hebben. Prima keus, ik denk dat een andere aanvallende oplossing ook erg moeilijk had geweest.
remco k
 remco k - maandag 02 maart 2015 - 14:53   quote  deeplink  
Ik denk alleen niet dat dit de aanvallende ervaring is waar men over spreekt dat ze erbij willen hebben..
Eide
 Eide - maandag 02 maart 2015 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 maart 2015 - 14:53 schreef remco k het volgende:
Ik denk alleen niet dat dit de aanvallende ervaring is waar men over spreekt dat ze erbij willen hebben..
Dat lijkt mij ook niet. Met het wegvallen van Moisander en het (neem ik aan) niet lichten van de optie op Zimling is Schone wel de enige met wat jaren onder de riem.
freakie
 freakie - maandag 02 maart 2015 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 maart 2015 - 14:53 schreef remco k het volgende:
Ik denk alleen niet dat dit de aanvallende ervaring is waar men over spreekt dat ze erbij willen hebben..
Zouden ze dan nog 2 ervaren spelers erbij willen hebben?
remco k
 remco k - maandag 02 maart 2015 - 17:00   quote  deeplink  
Dat denk ik minimaal zelfs. Ik denk dat ze de vertrekkende ervaring willen opvangen en nog extra.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 02 maart 2015 - 17:28   quote  deeplink  
Ik weet niet of we blij moeten zijn met het aanblijven van Schone.
Hij was natuurlijk bij aankomst al de ideale 12de man.
Man op het middenveld achter Eriksen en de Jong.
Kon als rechtsbuiten een basisplek veroveren zonder dat het ten koste ging van iemand.
Hij speelde natuurlijk ook als middenvelder, maar dat kwam omdat De Jong in de spits ging spelen.

Maar El Ghazi heeft de voorkeur op de rechterflank.
Op het middenveld speelt hij zelden.
Hij zegt zelf dat hij wel wil spelen, daarbij vond hij het wel terecht dat hij op de bank kwam.
Maar keert hij terug als basisspeler als hij weer invorm komt of is hij weer terug op zijn oude stekkie namelijk op de bank.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 02 maart 2015 - 17:31   quote  deeplink  
Ajax moet een ervaren man op 6 hebben.
Het lijkt mij dat ze daar wel opzoek zijn.

Van der Vaart zou enkel in aanmerking komen als spits.

Als Ajax Van der Vaart en Nigel De jong halen, dan kunnen we een heel mooi seizoen te gemoed zien.
Eide
 Eide - maandag 02 maart 2015 - 17:38   quote  deeplink  
De Jong komt niet. Zet dat rustig uit je hoofd. Als De Jong Milan verlaat staan de clubs in de rij en zelf heeft hij aangegeven eventueel wel terug te willen naar HSV. Daar staat zijn autobedrijf ook. De kans dat Nigel de Jong terug komt is gewoon erg klein, kleiner dan de kans dat VDV eventueel terug komt.
Eide
 Eide - maandag 02 maart 2015 - 17:41   quote  deeplink  
Ajax ontbindt contract van middenvelder (21) na tweeënhalf jaar

Ilan Boccara is per direct vertrokken bij Ajax. De Amsterdammers maken maandag bekend dat club en speler overeenstemming hebben bereikt over ontbinding van het contract. Boccara lag tot de zomer van 2015 vast, maar Ajax acht het beter om onmiddellijk afscheid te nemen van de middenvelder. De nummer twee van de Eredivisie nam hem in de zomer van 2012 over van het Franse Paris Saint-Germain. Een doorbraak in de Amsterdamse hoofdmacht bleef uit.

Boccara kwam uiteindelijk tot één officiële wedstrijd bij Ajax. Op 2 september 2012 in het competitieduel met sc Heerenveen (2-2) maakte hij zijn debuut en daar bleef het bij. Vorig seizoen werd de speler met een Nederlandse moeder en een Franse vader verhuurd aan Evian, maar ook daar kwam zijn carrière niet van de grond. Dit seizoen speelde Boccara vier wedstrijden in de Jupiler League voor Jong Ajax.

Bron

----------------------

Hij leek veelbelovend te zijn toen Ajax hem aantrok maar wist zelfs bij Jong Ajax geen moment te overtuigen. Denk voor speler en club de enige juiste beslissing, een die eigenlijk misschien al eerder genomen had moeten worden.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 02 maart 2015 - 19:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 maart 2015 - 17:38 schreef Eide het volgende:
De Jong komt niet. Zet dat rustig uit je hoofd. Als De Jong Milan verlaat staan de clubs in de rij en zelf heeft hij aangegeven eventueel wel terug te willen naar HSV. Daar staat zijn autobedrijf ook. De kans dat Nigel de Jong terug komt is gewoon erg klein, kleiner dan de kans dat VDV eventueel terug komt.
en die overtuiging heb je omdat?
Eide
 Eide - maandag 02 maart 2015 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 maart 2015 - 19:08 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

en die overtuiging heb je omdat?
Omdat hij zelf heeft aangegeven in Duitsland af te willen sluiten bij HSV.
http://www.ajax1.nl/nigel-de-jong-wil-carriere-afsluiten-bij-hsv/

Dit kwam voor het nieuws dat hij mogelijk al deze zomer bij Milan vertrekt maar naar verluid staan de Engelse clubs te trappelen om hem in te lijven.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 02 maart 2015 - 19:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 maart 2015 - 19:24 schreef Eide het volgende:

[..]

Omdat hij zelf heeft aangegeven in Duitsland af te willen sluiten bij HSV.
http://www.ajax1.nl/nigel-de-jong-wil-carriere-afsluiten-bij-hsv/

Dit kwam voor het nieuws dat hij mogelijk al deze zomer bij Milan vertrekt maar naar verluid staan de Engelse clubs te trappelen om hem in te lijven.
dat bericht komt uit januari 2014 en dit bericht komt uit September 2014

http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/261963/de-jong-sluit-ajax-terugkeer-niet-uit-lijkt-me-mooi/

Oordeel zelf maar, hij sluit het zelf niet uit.
Dat is wel wat jij doet.
remco k
 remco k - maandag 02 maart 2015 - 20:07   quote  deeplink  
Ja en weer een andere link zegt dat ie al in gesprek is met United..

Spelers die de keuze hebben uit de top van Europa komen niet naar Ajax..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 02 maart 2015 - 20:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 maart 2015 - 20:07 schreef remco k het volgende:
Ja en weer een andere link zegt dat ie al in gesprek is met United..

Spelers die de keuze hebben uit de top van Europa komen niet naar Ajax..
Keeper van Barca A1 kwam toch ook naar Ajax? of zou hij niet naar een andere club hebben gekund?
Eide
 Eide - maandag 02 maart 2015 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 maart 2015 - 19:55 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Oordeel zelf maar, hij sluit het zelf niet uit.
Dat is wel wat jij doet.
Ghehe, lastig he dat lezen :)

quote:
Op maandag 02 maart 2015 - 17:38 schreef Eide het volgende:
De kans dat Nigel de Jong terug komt is gewoon erg klein
Uitsluiten? En ik maar denken dat ik dat juist niet deed. :D

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 maart 2015 door Eide --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 02 maart 2015 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 maart 2015 - 17:38 schreef Eide het volgende:
De Jong komt niet.
Dit is toch uitsluiten of niet soms?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 02 maart 2015 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 maart 2015 - 20:20 schreef Eide het volgende:

[..]

Ghehe, lastig he dat lezen :)

[..]

Uitsluiten? En ik maar denken dat ik dat juist niet deed. :D
Blijkbaar lees ik wat anders dan dat jij dat doet

Eerst wilt hij nog lang in Milan blijven en carriere afsluiten bij HSV (uit jouw link)
Daarna vind hij het mooi om bij ajax af te sluiten.

Dus de deur was dicht en de deur gaat dus langzaam open, dat is positief.
Wellicht denkt hij er nu weer heel anders over, misschien wilt hij nu al naar Ajax.
Maar misschien ook weer niet, dat kan.

Maar eerst word een terugkeer naar Ajax uitgesloten en zet hij de deur op een kier, hierbij wil ik het laten want ik weet niet of hij de deur nu heeft dichtgegooid of helemaal open zet.
Ik wil het bij het positieve laten, hij zetten op een kier nadat de deur dicht was.
Eide
 Eide - maandag 02 maart 2015 - 21:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 maart 2015 - 20:32 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dit is toch uitsluiten of niet soms?
Als je alleen de eerste zin leest wel. Er stonden alleen nog wat zinnen achter. :)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 02 maart 2015 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 maart 2015 - 21:00 schreef Eide het volgende:

[..]

Als je alleen de eerste zin leest wel. Er stonden alleen nog wat zinnen achter. :)
De jong sloot het eerst ook uit, zijn komst naar Ajax.
Maar dat veranderen naar dat de deur nu op een kier staat.
Dat lijkt precies jouw post te zijn, eerst sluit je het uit en dan later nuanceer je het.

Maar hopelijk krijgen we een update als Oranje bij elkaar komt, dan kan een journalist er naar vragen.
Dat geld natuurlijk ook voor VDV, maar dan moeten ze natuurlijk wel worden opgeroepen.
Eide
 Eide - vrijdag 06 maart 2015 - 20:40   quote  deeplink  
Bepalende Ajacied ontkomt wellicht aan operatie: "Herstel steeds iets sneller"

Davy Klaassen is het zorgenkindje van Ajax. De middenvelder heeft al geruime tijd last van een buikwandblessure en ondervindt daar nog wekelijks hinder van. Maar de belangrijke Ajacied ontkomt mogelijk aan een operatie.

"De opening van mijn lieskanaal is wat groter dan normaal, dat veroorzaakt last in de onderbuik en lies", aldus Klaassen tegenover AT5 over de klachten, die met de week lijken te verminderen. "Het voelt nu elke week iets beter en ik herstel ook steeds iets sneller. Tegen PSV heb ik het negentig minuten volgehouden en dat was een behoorlijk zware wedstrijd."

Klaassen ontkomt daarom mogelijk aan een operatieve ingreep, terwijl het eerder nog zeer waarschijnlijk leek dat hij na dit seizoen onder het mes moet. "Het zou ook kunnen dat ik er overheen groei als het ware, daar hoop ik natuurlijk op." Tegelijkertijd hoopt de middenvelder dat Ajax de stijgende lijn vasthoudt. Aanstaande zondag is Excelsior in de Arena de tegenstander.

"We klappen nu wel door natuurlijk. We weten dat het heel moeilijk wordt om kampioen te worden, maar je zou jezelf voor je kop slaan als PSV nu punten gaat morsen en wij dat óók doen", aldus Klaassen, die te spreken is over Nick Viergever. "Die geeft veel energie ja, hij is erg met de mensen voor hem bezig en hij doet het de laatste tijd heel goed."

Bron

--------------------

Operaties zijn nooit prettig dus het zou mooi zijn als hij normaal herstelt. Daarnaast opvallend dat Klaassen juist die dingen over Viergever zegt die wij als supporters, zeker hier op HL, missen in Moisander.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 06 maart 2015 - 22:14   quote  deeplink  
Moisander is passe....over en uit
Eide
 Eide - dinsdag 17 maart 2015 - 16:45   quote  deeplink  
Lucas Andersen verlengt contract

Ajax en Lucas Andersen hebben overeenstemming bereikt over de verlenging van zijn contract dat liep tot en met 30 juni 2016. De nieuwe en verbeterde verbintenis gaat met terugwerkende kracht in op 1 januari 2015 en loopt tot en met 30 juni 2018.
Andersen werd geboren op 13 september 1994 in Aalborg, Denemarken. De multifunctionele aanvaller kwam in de zomer van 2012 over van het Deense Aalborg BK. Hij maakte op 8 december 2012 zijn debuut in het eerste elftal in de competitiewedstrijd Ajax - FC Groningen (2-0). Tot nu toe speelde de Deen 48 officiële wedstrijden in het eerste elftal van Ajax, hij scoorde daarin 4 doelpunten.

De Deen is blij dat hij langer aan Ajax verbonden is. ,,Ik denk dat het goed gaat met mijn ontwikkeling. Bij Ajax kan ik nog heel veel bereiken. Het is mooi dat veel bepalende spelers hun contract hebben verlengd. Mijn doel is om ook één van hen te worden. Met deze groep kunnen we nog mooie dingen bereiken."

Andersen is ervan overtuigd dat hij nog meer in zijn mars heeft. ,,Ik heb veel gespeeld dit seizoen en vind dat ik nu een tien keer betere speler ben dan vorig jaar. Maar ik moet nog beter, en zal nog harder werken om mijn ontwikkeling door te trekken. De beste Lucas hebben jullie nog niet gezien."

Marc Overmars is overtuigd van de kwaliteiten van Andersen. ,,Wij hebben heel veel vertrouwen in hem", aldus de directeur voetbalzaken. ,,Lucas is een enorm talent, en moet nu een volwassen speler worden. Dat is de volgende stap."

Ajax.nl
remco k
 remco k - dinsdag 17 maart 2015 - 18:01   quote  deeplink  
Ik vind dat Overmars echt goed werk levert met al deze jongere jongens..

Andersen ligt vast tot zijn 24e, en Overmars heeft nog een jaar of 4 om er bij deze jongens nog 1 of twee jaar extra uit te sleuren..

Prima ontwikkeling..

Ik hoop dat het talent dat Andersen heeft er wel echt uit gaat komen.. En dat ie niet onder de voet gelopen gaat worden nu Nouri en vd Beek er ook nog aan gaan komen..
Eide
 Eide - woensdag 18 maart 2015 - 14:27   quote  deeplink  
Ajax legt met Bazoer laatste sterkhouder langer vast

RIECHEDLY BAZOER speelt ook de komende jaren voor Ajax. De 18-jarige middenvelder heeft gisteren een akkoord bereikt over een nieuw contract met de regerend landskampioen. Zaakwaarnemer Irchandly Bazoer zat om de tafel met algemeen directeur Michael Kinsbergen en technisch directeur Marc Overmars. Aan het einde van het gesprek werd een akkoord bereikt over een nieuw contract. De handtekeningen over de verbintenis tot 2019 of 2020 moeten overigens nog worden gezet, meldt De Telegraaf.

De huidige overeenkomst van de Oranje onder 19-international in Amsterdam zou medio 2016 aflopen, waardoor haast van beide kanten was geboden. Ook, omdat Bazoer in de belangstelling zou staan van clubs uit Spanje, Italië, Duitsland en Engeland.

Bazoer, die in 2013 werd overgenomen van PSV, debuteerde op 6 december 2014 in de thuiswedstrijd tegen Willem II (5-0) in de Eredivisie. Na 65 minuten verving hij Lucas Andersen. Op 15 februari 2015 scoorde hij zijn eerste doelpunt. Tegen FC Twente maakte hij in de vijftiende minuut de 1-0.

Bron
Brandje
 Brandje - woensdag 18 maart 2015 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 maart 2015 - 18:01 schreef remco k het volgende:
Ik vind dat Overmars echt goed werk levert met al deze jongere jongens..

Andersen ligt vast tot zijn 24e, en Overmars heeft nog een jaar of 4 om er bij deze jongens nog 1 of twee jaar extra uit te sleuren..

Prima ontwikkeling..

Ik hoop dat het talent dat Andersen heeft er wel echt uit gaat komen.. En dat ie niet onder de voet gelopen gaat worden nu Nouri en vd Beek er ook nog aan gaan komen..
Het pakt nu goed maar als een Andersen en Bazoer het in hun bol hadden gekregen dan had dat heel vervelend kunnen worden aangezien ze beide een contract tot volgend jaar zomer hebben/hadden.
Dus om Overmars nu een veer in zijn reet te steken vind ik wat ver gaan want hij doet de dingen die hij hoort te doen. Niks meer en niks minder.
Laat hij eens een speler voor de hoofdprijs verkopen en/of met een topaankoop komen.
Ik kraak hem niet af maar hij doet in mijn ogen niet dat beetje extra waarvan ik zeg "wow".
Eide
 Eide - woensdag 18 maart 2015 - 18:57   quote  deeplink  
Natuurlijk is dit het normale werk van Overmars. Maar het valt de laatste maanden wel enorm op hoe Ajax bezig is het elftal voor de aankomende seizoenen vast te leggen. Je merkt aan alles dat Ajax wat dat betreft weloverowogen en serieus bezig is. En dat verdient best een compliment, zeker als je weet hoe veel kritiek Overmars al tijden krijgt terwijl hij als technisch directeur kennelijk z'n werk prima doet.
Brandje
 Brandje - woensdag 18 maart 2015 - 19:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 maart 2015 - 18:57 schreef Eide het volgende:
Natuurlijk is dit het normale werk van Overmars. Maar het valt de laatste maanden wel enorm op hoe Ajax bezig is het elftal voor de aankomende seizoenen vast te leggen. Je merkt aan alles dat Ajax wat dat betreft weloverowogen en serieus bezig is. En dat verdient best een compliment, zeker als je weet hoe veel kritiek Overmars al tijden krijgt terwijl hij als technisch directeur kennelijk z'n werk prima doet.
Dat spelers willen blijven ben ik heel blij mee maar dat schrijf ik niet op het conto van(wel mede) Overmars. Dat komt naar mijn mening zoals de hele club nu geleid wordt. Tamata, Bergkamp, Stam, FdB, Overmars. Dat loopt daar allemaal rond. Dat klimaat is toch door JC gekomen.
Verder wat ik al zei doet hij gewoon zijn werk maar verder weinig spectaculair en weinig geluk met aankopen maar laat ik vooral blij zijn dat de spelers blijven.
Regie1216
 Regie1216 - woensdag 18 maart 2015 - 19:16   quote  deeplink  
Gents, help mij het even begrijpen, want ik snap er geen hol meer van. Tegen Heerenveen spelen we een prima eerste helft en een mindere tweede (zoals wel vaker het geval, helaas). In mijn optiek, gezien de mindere wedstrijden sinds de winterstop, reden genoeg om hierop door te borduren, toch?

Opstelling tegen Heerenveen:
Cillessen; Van Rhijn, Veltman, Riedewald, Boilesen (51. Van der Hoorn); Bazoer, Klaassen, Sinkgraven; El Ghazi, Milik (80. Zivkovic), Andersen (72. Menig).

Graag jullie expertise/uitleg over issues die mij geen duidelijkheid bieden:
1. Moeten we Boilesen en Andersen (voorlopig) niet verbannen naar Jong Ajax om een acceptabel niveau te halen voor Ajax1?
2. Moeten we Zivko nu niet 'standaard' als tweede spits op de bank zetten (wedestrijd beslist = wisselen voor Milik) en 'Houten Klaas' verbannen naar Jong Ajax? Siggy op de bank morgen ipv Zivko vind ik namelijk ergggg frustrerend !!! En ... een belediging voor het niveau waar Ajax garant voor staat!
3. Vasthouden aan het volgende tot aan het eind vh seizoen (eens?):
Verdediging = Van Rhijn, vd Hoorn, Viergever, Riedewald
Middenveld = Sinkraven, Klaassen, Bazoer
Aanval = Kishna, Milik, El Ghazi

Ik snap namelijk al die verschillende opstellingen en het vertrouwen in spelers als Boilesen (al helemaal geen aanvoerder --> KLAASSEN) en 'Houten Klaas' niet. Waarom niet méér vertrouwen geven aan spelers als vd Hoorn, terwijl Veltman angstig speelt en cruciale fouten maakt (!). Kijk de wedstrijd tegen Heerenveen eens terug. Hoe vaak haalt hij zelf de tempo eruit (als enige) door op de bal te gaan staan en/of schijnbewegingen te maken zonder de bal daadwerkelijk vooruit te spelen. Veltman staat garant voor onlogische, angstige en foutieve keuzes. Het is altijd balletjes naar de nr. 4 of keeper.

Gents, we moeten idd aankopen doen tbv de verdediging, maar moeten we nu eindelijk niet eens een vaste basisopstelling hebben?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 18 maart 2015 - 19:18   quote  deeplink  
Kan het hier wel mee eens zijn Regie1216...
Eide
 Eide - woensdag 18 maart 2015 - 19:38   quote  deeplink  
Waarom twee keer hetzelfde relaas in verschillende topics? Is 1x niet voldoende?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 maart 2015 door Eide --
Regie1216
 Regie1216 - woensdag 18 maart 2015 - 19:41   quote  deeplink  
@Eide, dat was een foutje van mij ... Maar goh, wat een vriendelijke reactie!
remco k
 remco k - woensdag 18 maart 2015 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 maart 2015 - 18:46 schreef Brandje het volgende:

[..]

Het pakt nu goed maar als een Andersen en Bazoer het in hun bol hadden gekregen dan had dat heel vervelend kunnen worden aangezien ze beide een contract tot volgend jaar zomer hebben/hadden.
Dus om Overmars nu een veer in zijn reet te steken vind ik wat ver gaan want hij doet de dingen die hij hoort te doen. Niks meer en niks minder.
Laat hij eens een speler voor de hoofdprijs verkopen en/of met een topaankoop komen.
Ik kraak hem niet af maar hij doet in mijn ogen niet dat beetje extra waarvan ik zeg "wow".
Iemand die zijn gewone werk goed uitvoert mag best eens een veer in zijn reet krijgen, zeker gezien het commentaar wat ie te verwerken krijgt..
Eide
 Eide - woensdag 18 maart 2015 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 maart 2015 - 19:41 schreef Regie1216 het volgende:
@Eide, dat was een foutje van mij ... Maar goh, wat een vriendelijke reactie!
Hoezo? Is toch een normale vraag? Misschien had je er een bedoeling mee of zo. Weet ik veel.
Brandje
 Brandje - woensdag 18 maart 2015 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 maart 2015 - 19:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Iemand die zijn gewone werk goed uitvoert mag best eens een veer in zijn reet krijgen, zeker gezien het commentaar wat ie te verwerken krijgt..
Waar hij commentaar over krijgt is ook terechte kritiek in mijn ogen. Contracten verlengen doet ie goed. Spelers kopen en verkopen kan vele malen beter dus de veer is zo zwaar overtrokken en bovendien niet verdiend.
Maar goed hij zich tot 31-08 gaan bewijzen en dan vel ik een definitief oordeel over hem.
remco k
 remco k - woensdag 18 maart 2015 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 maart 2015 - 20:15 schreef Brandje het volgende:

[..]

Waar hij commentaar over krijgt is ook terechte kritiek in mijn ogen. Contracten verlengen doet ie goed. Spelers kopen en verkopen kan vele malen beter dus de veer is zo zwaar overtrokken en bovendien niet verdiend.
Maar goed hij zich tot 31-08 gaan bewijzen en dan vel ik een definitief oordeel over hem.
Hebben we daar een andere mening over. Ik vind die veer wel degelijk verdient en ben erg tevreden over Overmars.
Brandje
 Brandje - woensdag 18 maart 2015 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 maart 2015 - 20:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Hebben we daar een andere mening over. Ik vind die veer wel degelijk verdient en ben erg tevreden over Overmars.
Dan vind ik dat hij de lat niet hoog legt inzake overmars ;)
Brandje
 Brandje - woensdag 18 maart 2015 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 maart 2015 - 20:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Hebben we daar een andere mening over. Ik vind die veer wel degelijk verdient en ben erg tevreden over Overmars.
Dan vind ik dat jij de lat niet hoog legt inzake overmars ;)
nora
 nora - woensdag 18 maart 2015 - 23:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 maart 2015 - 19:16 schreef Regie1216 het volgende:
Gents, help mij het even begrijpen, want ik snap er geen hol meer van. Tegen Heerenveen spelen we een prima eerste helft en een mindere tweede (zoals wel vaker het geval, helaas). In mijn optiek, gezien de mindere wedstrijden sinds de winterstop, reden genoeg om hierop door te borduren, toch?

Opstelling tegen Heerenveen:
Cillessen; Van Rhijn, Veltman, Riedewald, Boilesen (51. Van der Hoorn); Bazoer, Klaassen, Sinkgraven; El Ghazi, Milik (80. Zivkovic), Andersen (72. Menig).

Graag jullie expertise/uitleg over issues die mij geen duidelijkheid bieden:
1. Moeten we Boilesen en Andersen (voorlopig) niet verbannen naar Jong Ajax om een acceptabel niveau te halen voor Ajax1?
2. Moeten we Zivko nu niet 'standaard' als tweede spits op de bank zetten (wedestrijd beslist = wisselen voor Milik) en 'Houten Klaas' verbannen naar Jong Ajax? Siggy op de bank morgen ipv Zivko vind ik namelijk ergggg frustrerend !!! En ... een belediging voor het niveau waar Ajax garant voor staat!
3. Vasthouden aan het volgende tot aan het eind vh seizoen (eens?):
Verdediging = Van Rhijn, vd Hoorn, Viergever, Riedewald
Middenveld = Sinkraven, Klaassen, Bazoer
Aanval = Kishna, Milik, El Ghazi

Ik snap namelijk al die verschillende opstellingen en het vertrouwen in spelers als Boilesen (al helemaal geen aanvoerder --> KLAASSEN) en 'Houten Klaas' niet. Waarom niet méér vertrouwen geven aan spelers als vd Hoorn, terwijl Veltman angstig speelt en cruciale fouten maakt (!). Kijk de wedstrijd tegen Heerenveen eens terug. Hoe vaak haalt hij zelf de tempo eruit (als enige) door op de bal te gaan staan en/of schijnbewegingen te maken zonder de bal daadwerkelijk vooruit te spelen. Veltman staat garant voor onlogische, angstige en foutieve keuzes. Het is altijd balletjes naar de nr. 4 of keeper.

Gents, we moeten idd aankopen doen tbv de verdediging, maar moeten we nu eindelijk niet eens een vaste basisopstelling hebben?
Je hebt voor een gedeelte gelijk maar ik maak mij ernstig zorgen om jou als je inderdaad de houten Klaas bij uitstek v/d Hoorn gewoon nog op wil stellen kijk in godsnaam naar zijn handelingssnelheid zijn draaicirkel en zijn techniek, positieve punten is zijn kopkracht en zijn tackel dat is alles wat hij heeft, en deze man wil je inruilen voor Veltman die gewoon 3 klassen beter is en eindelijk weer in vorm is, gelukkig ziet Frankie dat ook !!!
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 19 maart 2015 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 maart 2015 - 23:18 schreef nora het volgende:

[..]

Je hebt voor een gedeelte gelijk maar ik maak mij ernstig zorgen om jou als je inderdaad de houten Klaas bij uitstek v/d Hoorn gewoon nog op wil stellen kijk in godsnaam naar zijn handelingssnelheid zijn draaicirkel en zijn techniek, positieve punten is zijn kopkracht en zijn tackel dat is alles wat hij heeft, en deze man wil je inruilen voor Veltman die gewoon 3 klassen beter is en eindelijk weer in vorm is, gelukkig ziet Frankie dat ook !!!
Veltman inderdaad een steigende lijn en met viergever ernaast vind ik wel ok.
Beter als Moisander in ieder geval..
nora
 nora - donderdag 19 maart 2015 - 18:10   quote  deeplink  
Klopt ik vind Viergever niet echt een topper maar de laatste tijd zeker beter als Moisander.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 19 maart 2015 - 18:33   quote  deeplink  
Wie gaan er nu echt weg aan het eind van het seizoen? Moisander en......voor je het weet zit je nog steeds aan Siggi vast en komt je er niet af.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 19 maart 2015 - 18:35   quote  deeplink  
Overmars is zeker hoofdverantwoordelijk voor nieuwe spelers, maar ik vind dat het scouting systeem niet goed functioneert. Samen moeten ze dat eens gaan aanpassen naar meer effectiviteit.
Regie1216
 Regie1216 - donderdag 19 maart 2015 - 18:46   quote  deeplink  
@nora
Ik ben het natuurlijk met je eens dat Veltman zeer zeker kwalitatief beter is dan Mike, maar ik denk dat je het wel met me eens kunt zijn met hetgeen ik aandraag als reden om voorlopig Mike de voorkeur te geven (goed voorbeeld = Heerenveen). Hahahahaa ... dus je hoeft je om mij geen zorgen te maken!

Vrienden, ik vroeg overall naar jullie mening en graag een toelichting, aangezien ik nu wel eens 11 spelers vast voor een paar wedstrijden achter elkaar wil zien spelen. Dan denk ik aan de namen zoals onder punt 3.

Alvast een fijne wedstrijd voor vanavond met een monsterzege als resultaat!
remco k
 remco k - donderdag 19 maart 2015 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 maart 2015 - 18:35 schreef Bobby1972 het volgende:
Overmars is zeker hoofdverantwoordelijk voor nieuwe spelers, maar ik vind dat het scouting systeem niet goed functioneert. Samen moeten ze dat eens gaan aanpassen naar meer effectiviteit.
Overmars bedenkt biet welke spelers er gehaald moeten worden. Hij haalt de spelers die ze met zijn allen bedenken wat ze nodig zijn.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 20 maart 2015 - 01:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 maart 2015 - 18:33 schreef Bobby1972 het volgende:
Wie gaan er nu echt weg aan het eind van het seizoen? Moisander en......voor je het weet zit je nog steeds aan Siggi vast en komt je er niet af.
Ik hoop Boilesen!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.0135889