BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 20 maart 2015 - 08:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 maart 2015 - 01:24 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik hoop Boilesen!
Ja geef Riedewald de rest van dit seizoen maar een basisplek.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 20 maart 2015 - 08:34   quote  deeplink  
Koop ook die Douglas van Djnepr dneprski wat een beesd is dat.
24 jaar en een prima aankoop. En die nr 10 Kolonkpiya (gokje ;-))
Is 25 technisch sterk en zeer aanwezig op het veld beide spelers
kunnen toevoegen wat we nu missen.
remco k
 remco k - vrijdag 20 maart 2015 - 08:50   quote  deeplink  
Sorry. Maar ik zou geen enkele speler van dat elftal willen hebben. Nog niet gratis.
nora
 nora - vrijdag 20 maart 2015 - 08:54   quote  deeplink  
Die twee Douglas en Kolonkpiya zijn veruit de beste spelers Djnepr en zouden zeker een meerwaarde zijn voor Ajax.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 20 maart 2015 - 09:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 maart 2015 - 08:50 schreef remco k het volgende:
Sorry. Maar ik zou geen enkele speler van dat elftal willen hebben. Nog niet gratis.
Tuurlijk! Ik wil die nummer 10 wel bij Ajax zien. Echte winnersmentaliteit. Maar helaas staat deze jongen al bij veel Europese clubs op de radar. En gisteravond heeft hij aangetoond waarom.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 20 maart 2015 - 09:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 maart 2015 - 08:54 schreef nora het volgende:
Die twee Douglas en Kolonkpiya zijn veruit de beste spelers Djnepr en zouden zeker een meerwaarde zijn voor Ajax.
Inderdaad, laatstgenoemde zeker!
remco k
 remco k - vrijdag 20 maart 2015 - 11:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 maart 2015 - 09:17 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Tuurlijk! Ik wil die nummer 10 wel bij Ajax zien. Echte winnersmentaliteit. Maar helaas staat deze jongen al bij veel Europese clubs op de radar. En gisteravond heeft hij aangetoond waarom.
Nou ik vind het niet veel. Dat hele elftal niet..

Met zo veel ruimte als Ajax weggeeft kan Bruins van Excselcior ook leuke dingen laten zien..
Brandje
 Brandje - vrijdag 20 maart 2015 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 maart 2015 - 11:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Nou ik vind het niet veel. Dat hele elftal niet..

Met zo veel ruimte als Ajax weggeeft kan Bruins van Excselcior ook leuke dingen laten zien..
100% mee eens.Van Rhijn zat er niet een keer kort op. Die nummer 10 liet zich constant terug zakken rond de middenlijn en Van Rhijn bleef hangen. Die gozer ligt voor die bij Van Rhijn al op snelheid en speelt hen als een pupil uit. Is ook logisch want die gozer loopt vooruit en van rhijn achteruit.Doordekken is toch gvd niet zo moeilijk. Daar stonden we als Ajax bekend om.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 maart 2015 door Brandje --
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 20 maart 2015 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 maart 2015 - 11:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Nou ik vind het niet veel. Dat hele elftal niet..

Met zo veel ruimte als Ajax weggeeft kan Bruins van Excselcior ook leuke dingen laten zien..
Nou ik vind Ajax ook niet veel
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 20 maart 2015 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 maart 2015 - 12:46 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Nou ik vind Ajax ook niet veel
Uiteindelijk minder want Dnipro zit in de pot van de kwartfinale en Ajax niet. En ja, ik heb genoten van die nummer 10. Bleef doorgaan en nu begrijp ik ook de interesse van de Engelse clubs voor hem.
Brandje
 Brandje - vrijdag 20 maart 2015 - 13:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 maart 2015 - 12:53 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Uiteindelijk minder want Dnipro zit in de pot van de kwartfinale en Ajax niet. En ja, ik heb genoten van die nummer 10. Bleef doorgaan en nu begrijp ik ook de interesse van de Engelse clubs voor hem.
Tsja blijf het vreemd vinden. Beide een keer uit en thuis gespeeld. Beide twee goals gemaakt en toch lig je eruit. Maar goed die dubbel uittellende doelpunten is weet een andere discussie.
Feit blijft dat we het weer zelf hebben laten liggen tegen een kwalitatief mindere club.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 maart 2015 door Brandje --
Brad75
 Brad75 - vrijdag 20 maart 2015 - 13:59   quote  deeplink  
Ajax is gedegradeerd tot de Europese middenmoot. Maar wat kunnen we eigenlijk verwachten van een veredeld A1 team.
Eide
 Eide - vrijdag 20 maart 2015 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 maart 2015 - 13:13 schreef Brandje het volgende:

[..]

Tsja blijf het vreemd vinden. Beide een keer uit en thuis gespeeld. Beide twee goals gemaakt en toch lig je eruit. Maar goed die dubbel uittellende doelpunten is weet een andere discussie.
Feit blijft dat we het weer zelf hebben laten liggen tegen een kwalitatief mindere club.
Dat is het ook. Er loopt talent zat bij Ajax maar het mist gewoon aan de power of het killer instinct om dit soort wedstrijden over de schreef te trekken.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 20 maart 2015 - 15:11   quote  deeplink  
quote:
Op [url=/topic-28826/p9/#1299159]vrijdag 20 maart 2015 - 14:39[ schreef Eide het volgende:

[..]

Dat is het ook. Er loopt talent zat bij Ajax maar het mist gewoon aan de power of het killer instinct om dit soort wedstrijden over de schreef te trekken.
Ervaring is ook wat er ontbreekt. Gelukkig is deze groep weer een ervaring rijker.
Onze groep is veel te jong maar dat wisten we al veel langer en de oudere spelers
zijn er een aantal kwalitatief ook gewoon zwak. Dnipro heeft ook helemaal niet zoveel kwaliteit
maar wel genoeg ervaren spelers die alles uit de kast halen om toch te winnen.

En ook onze manier van spelen kan me totaal niet bekoren.
Waar voorgaande jaren nog met een doel (kapot spelen) eindeloos rond gespeeld werd
lijkt nu die stijl onze spelers te benauwen. En met het tempo waarin het gebeurt speel je
4de klas amateurs nog niet uit elkaar.

Frankie heeft het dit seizoen gewoon niet goed voor elkaar.
Zijn wissels zijn ook vaak onnavolgbaar.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 20 maart 2015 - 15:17   quote  deeplink  
Cillisen is ok
Rhijn verdedigend matig (toch niet geheel onbelangrijk)
Veltman traag in de opbouw (kan nog groeien en beter worden)
Viergever is het net niet (zie hem liever als Moisander)
Boilesen al weken de slechste (staat al 4 jaar stil in ontwikkeling)
Klaassen niet in zijn beste vorm (verder prima speler)
Sinkgraven is er net zie wel de potentie
Bazoer kan een grote worden
Khisna potentie maar komt er ook niet uit
Milik is dit nou de Ajax spits die we nodig hebben?
Ghazi we weten wat hij kan jong en een dipje

Na dit geschreven te hebben mag ik toch wel de conclusie trekken dat
we gewoon geen best team hebben?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 maart 2015 door Hummel10 --
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 20 maart 2015 - 15:21   quote  deeplink  
Wissel:

Riedewald kan een topper worden
Andersen te slap (wel potentie)
Serero geen Ajax materiaal
vd Hoorn is er ook nog niet
Boer prima stand in
Schöne uit vorm heb je er weinig aan
Moisander is ook niet best
Sigtorsson komt het er ooit nog uit?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 maart 2015 door Hummel10 --
Eide
 Eide - vrijdag 20 maart 2015 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 maart 2015 - 15:11 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ervaring is ook wat er ontbreekt.
Ik weet niet of ervaring de oplossing is. Eerder iemand die een echt killerinstinct heeft. Iemand die in de moeilijkste wedstrijden juist op z'n best is.

Ervaring zie ik eerder als een potentiele stabilserende factor om het veldspel weer op orde te krijgen.
remco k
 remco k - vrijdag 20 maart 2015 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 maart 2015 - 12:06 schreef Brandje het volgende:

[..]

100% mee eens.Van Rhijn zat er niet een keer kort op. Die nummer 10 liet zich constant terug zakken rond de middenlijn en Van Rhijn bleef hangen. Die gozer ligt voor die bij Van Rhijn al op snelheid en speelt hen als een pupil uit. Is ook logisch want die gozer loopt vooruit en van rhijn achteruit.Doordekken is toch gvd niet zo moeilijk. Daar stonden we als Ajax bekend om.
Om maar niet te spreken over het verdedigen op de bal..
remco k
 remco k - vrijdag 20 maart 2015 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 maart 2015 - 15:17 schreef Hummel10 het volgende:
Cillisen is ok
Rhijn verdedigend matig (toch niet geheel onbelangrijk)
Veltman traag in de opbouw (kan nog groeien en beter worden)
Viergever is het net niet (zie hem liever als Moisander)
Boilesen al weken de slechste (staat al 4 jaar stil in ontwikkeling)
Klaassen niet in zijn beste vorm (verder prima speler)
Sinkgraven is er net zie wel de potentie
Bazoer kan een grote worden
Khisna potentie maar komt er ook niet uit
Milik is dit nou de Ajax spits die we nodig hebben?
Ghazi we weten wat hij kan jong en een dipje

Na dit geschreven te hebben mag ik toch wel de conclusie trekken dat
we gewoon geen best team hebben?
Dat mag je voor jezelf zeker..

Ik zie het anders..
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 20 maart 2015 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 maart 2015 - 15:23 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik weet niet of ervaring de oplossing is. Eerder iemand die een echt killerinstinct heeft. Iemand die in de moeilijkste wedstrijden juist op z'n best is.

Ervaring zie ik eerder als een potentiele stabilserende factor om het veldspel weer op orde te krijgen.
Hoe je het ook wilt noemen we komen gewoon op een aantal vlakken gewoon te kort.
Zo een Douglas gister en in de heen wedstrijd gooit zich overal voor heeft
uitstraling is een beer van een vent. Kun je naast Veltman prima gebruiken.

Die 10 met zijn dribbels, winnaars mentaliteit, Gogme en theaterspel
uiterst nuttig.

Een sluwe spits die aan een halve kans genoeg heeft ala Inzaghi ook niet erg
om erbij te hebben

Een type breker ala Nigel de Jong op Cvm

Dit team kan op diversen posities wel wat extra power gebruiken enz enz.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 20 maart 2015 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 maart 2015 - 16:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat mag je voor jezelf zeker..

Ik zie het anders..
Wat jij ziet dat weten we nu wel
remco k
 remco k - vrijdag 20 maart 2015 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 maart 2015 - 16:36 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Wat jij ziet dat weten we nu wel
En wat jij ervan vind weet iedereen hier net zo goed kerel. Het is niet zo dat jij die mening nooit verkondigd.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 20 maart 2015 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 maart 2015 - 17:03 schreef remco k het volgende:

[..]

En wat jij ervan vind weet iedereen hier net zo goed kerel. Het is niet zo dat jij die mening nooit verkondigd.
Onderbouw gewoon je reactie. Is toch niet zo moeilijk?
remco k
 remco k - vrijdag 20 maart 2015 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 maart 2015 - 20:38 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Onderbouw gewoon je reactie. Is toch niet zo moeilijk?
Die onderbouw ik zo vaak. Ik vind dat we een prima selectie hebben. En waarom ik dat vind en waarom ik denk dat het niet loopt heb ik ook vaak zat uitgelegd.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 21 maart 2015 - 08:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 maart 2015 - 22:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Die onderbouw ik zo vaak. Ik vind dat we een prima selectie hebben. En waarom ik dat vind en waarom ik denk dat het niet loopt heb ik ook vaak zat uitgelegd.
Ik typ een stuk en je enige reactie is ik zie het anders nou dan kun je
dat toch even weerspiegelen? Dat jij het anders ziet dat weet ik wel.
remco k
 remco k - zaterdag 21 maart 2015 - 23:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 maart 2015 - 08:15 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ik typ een stuk en je enige reactie is ik zie het anders nou dan kun je
dat toch even weerspiegelen? Dat jij het anders ziet dat weet ik wel.
Dat soort stukken heb je vaker gepost en die discussies hebben we vaker gevoerd.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 22 maart 2015 - 08:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 maart 2015 - 23:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat soort stukken heb je vaker gepost en die discussies hebben we vaker gevoerd.
Eens in hoofdlijnen wel ja. Maar aangezien er wekelijks gevoetbald wordt zijn er altijd wel op en aanmerkingen te maken. Feit blijft dat we gewoon matig spelen.
Brandje
 Brandje - zondag 22 maart 2015 - 09:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 maart 2015 - 15:23 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik weet niet of ervaring de oplossing is. Eerder iemand die een echt killerinstinct heeft. Iemand die in de moeilijkste wedstrijden juist op z'n best is.

Ervaring zie ik eerder als een potentiele stabilserende factor om het veldspel weer op orde te krijgen.
Waar de Boer juist geen ervaring wil, namelijk de achterhoede, wil ik het daar wel. Viergever is geen Ajaxmateriaal en zal het nooit worden. Riedewald gaat het wel worden maar is nog jong dus we MOETEN iemand halen voor LCV. Daar ligt voor mij echt de prioriteit.
Op het middenveld moet je iemand halen die genoegen neemt met een Poulsen rol. Voor mij is dat nog steeds Heitinga. Is misschien voetballend niet meer de beste maar is wel een Ajacied, kent de klappen van de zweep en durft wel de jonge gasten op hun plek te zetten. Plus je kan hem ook nog centraal in de verdediging zetten als de nood daar is.
Aanval en Middenveld zijn verder prima bezet dus daar hoeft voor mij niemand bij.
Brandje
 Brandje - zondag 22 maart 2015 - 11:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 maart 2015 - 22:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Die onderbouw ik zo vaak. Ik vind dat we een prima selectie hebben. En waarom ik dat vind en waarom ik denk dat het niet loopt heb ik ook vaak zat uitgelegd.
Als jij vind dat we een prima selectie hebben waarom draaien we dan zo ongelooflijk slecht seizoen en worden we twee totaal van de mat gespeeld door f'noord. Twee keer door Vitesse(uit en voor de beker, Thuis en uit tegen Grunn ben je gewoon de mindere. Datzelfde geldt voor Excelsior. De nummer laatst was in de Arena een helft heer een meester tegen ons. Thuis tegen Heerenveen kom je zeer goed weg als zette je dat vorige week weer recht. We worden door een zeer matig team uuit de EL geknikkerd. Waren nog nooit zo snel klaar in de CL als deze editie.
Dus beste Remco hoe kan jij in godsnaam deze selectie prima vinden met zulke resultaten. Dus dan moet het haast wel aan de trainer liggen maar ook dat vind je niet.
Deze selectie barst van het talent dat is waar maar Siggi, Boilessen en ook Viergever mogen toch nooit in een Ajaxshirt spelen. En twee van die drie spelers staan wekelijks in de basis en een ervan is je Aanvoerder. Dat is 20% van de je veldspelers die gewoon niet goed genoeg zijn!!
Brandje
 Brandje - zondag 22 maart 2015 - 11:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 08:13 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Eens in hoofdlijnen wel ja. Maar aangezien er wekelijks gevoetbald wordt zijn er altijd wel op en aanmerkingen te maken. Feit blijft dat we gewoon matig spelen.
Slecht spelen op af en toe gedeeltes in een wedstrijd na.
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 22 maart 2015 - 12:33   quote  deeplink  
Persoonlijk vind ik de selectie ook niet in balans, en daarmee hebben we zeker geen prima selectie. Daar lijkt me geen discussie over mogelijk. Ik geloof ook niet dat een andere trainer met dit spelersmateriaal kampioen had kunnen worden.

Ik zou er voor kiezen om juist die spelers die structureel te weinig gebracht hebben dit jaar afscheid van te nemen.

Wie weg mag zijn: Bolisesen, Moisander, Sigthorsson en Zimling.

En de twijfelgevallen heb je daarnaast ook nog: Viergever, van der Hoorn, Serero en misschien nog wel een paar.

Persoonlijk zou ik de scouting op dit moment erop uitsturen om fysiek sterkere en meer ervaren spelers erbij te halen. Zodat we volgend seizoen meer kwaliteit in huis hebben. En vooral spelers die beter passen bij Ajax.

Waar ik me het meeste zorgen overmaak is het aanblijven van de structureel falende spelers. Omdat zij het totale niveau naar beneden halen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 maart 2015 door Bobby1972 --
Brandje
 Brandje - zondag 22 maart 2015 - 12:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 12:33 schreef Bobby1972 het volgende:
Persoonlijk vind ik de selectie ook niet in balans, en daarmee hebben we zeker geen prima selectie. Daar lijkt me geen discussie over mogelijk. Ik geloof ook niet dat een andere trainer met dit spelersmateriaal kampioen had kunnen worden.

Ik zou er voor kiezen om juist die spelers die structureel te weinig gebracht hebben dit jaar afscheid van te nemen.

Wie weg mag zijn: Bolisesen, Moisander, Sigthorsson en Zimling.

En de twijfelgevallen heb je daarnaast ook nog: Viergever, van der Hoorn, Serero en misschien nog wel een paar.

Persoonlijk zou ik de scouting op dit moment erop uitsturen om fysiek sterkere en meer ervaren spelers erbij te halen. Zodat we volgend seizoen meer kwaliteit in huis hebben. En vooral spelers die beter passen bij Ajax.

Waar ik me het meeste zorgen overmaak is het aanblijven van de structureel falende spelers. Omdat zij het totale niveau naar beneden halen.
En zelfs aanvoerder zijn
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 22 maart 2015 - 13:18   quote  deeplink  
Boilesen kun je niks kwalijk nemen. Ajax moet eens leren wat kritischer te gaan worden.
Pietje
 Pietje - zondag 22 maart 2015 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 13:18 schreef Bobby1972 het volgende:
Boilesen kun je niks kwalijk nemen. Ajax moet eens leren wat kritischer te gaan worden.
Eens!! Hij speelt omdat de Boer hem opstelt. De Boer treft alle blaam.
Pietje
 Pietje - zondag 22 maart 2015 - 13:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 12:33 schreef Bobby1972 het volgende:
Persoonlijk vind ik de selectie ook niet in balans, en daarmee hebben we zeker geen prima selectie. Daar lijkt me geen discussie over mogelijk. Ik geloof ook niet dat een andere trainer met dit spelersmateriaal kampioen had kunnen worden.

Ik zou er voor kiezen om juist die spelers die structureel te weinig gebracht hebben dit jaar afscheid van te nemen.

Wie weg mag zijn: Bolisesen, Moisander, Sigthorsson en Zimling.

En de twijfelgevallen heb je daarnaast ook nog: Viergever, van der Hoorn, Serero en misschien nog wel een paar.

Persoonlijk zou ik de scouting op dit moment erop uitsturen om fysiek sterkere en meer ervaren spelers erbij te halen. Zodat we volgend seizoen meer kwaliteit in huis hebben. En vooral spelers die beter passen bij Ajax.

Waar ik me het meeste zorgen overmaak is het aanblijven van de structureel falende spelers. Omdat zij het totale niveau naar beneden halen.
Ik heb steeds gevonden, dat Ajax over het algemeen een prima selectie heeft. Heel veel groeibriljantjes. Veel schitterende en zeer jonge spelers. Maar in die jeugdigheid zit precies het probleem. Er is nauwelijks een sturende kracht en van de jongens van wie je wat dat betreft wat meer mag verwachten (Schöne, Moisander) die geven niet thuis. De selectie van Ajax is simpelweg niet in balans qua leeftijd, ervaring. Dat heb ik al vele malen geschreven. Vandaar dat mijn verwachting voor de (nabije) toekomst positief is, maar voor "nu" is het een ander verhaal.
remco k
 remco k - zondag 22 maart 2015 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 08:13 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Eens in hoofdlijnen wel ja. Maar aangezien er wekelijks gevoetbald wordt zijn er altijd wel op en aanmerkingen te maken. Feit blijft dat we gewoon matig spelen.
Dat laatste klopt zeker. Al vind ik dat het langzaam aan met Klaassen op 6 weer wat beter begint te worden. Nog lang niet waar we willen zijn, maar dat lukt ook niet in 1 week en ook niet in een maand als je ziet waar we vandaan komen.

Maar even een andere vraag.

Welke spelers zou je NIET meer in de basis van Ajax willen zien starten, van welke spelers heb jij genoeg gezien en hoeven niet meer op te komen draven in de basis van Ajax 1. Of laat ik het anders stellen, van welke spelers vind jij dat zelfs als ze een goede vorm hebben ze niet Ajax waardig zijn?

Ajax waardig in mijn optiek, sommige spelers hebben wel een bepaald type ernaast nodig om de juiste balans te houden:
Cilissen
van Rhijn
Veltman
vd Hoorn
Riedewald
Klaassen
Bazoer
Sinkgraven
El Ghazi
Kishna
Fischer
Schone
Andersen
Boer

Twijfel is er bij:

Millik
Zivkovic
Menig
Viergever

Wie niet meer:

Boilesen
Moisander
Zimling
Sigthorson
Serero

Zoals ik het dus zie, hebben we echt een prima selectie. Waar zit dan de ruimte voor verbetering, ik denk achterin de twee linker posities, en op 9. Het ligt eraan wat de Boer met Klaassen wil, maar anders eventueel op CVM..

Daarmee zeg ik niet dat we voor al die posities andere spelers zouden moeten halen..

Stel namelijk dat de Boer een andere CVM wil halen, dan zou ik Klaassen misschien wel op 9 laten spelen.

ik zou Riedewald op linksback laten spelen voor vast.

benieuwd naar welke spelers in jouw ogen uberhaubt Ajax waardig zijn..
remco k
 remco k - zondag 22 maart 2015 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 11:39 schreef Brandje het volgende:

[..]

Als jij vind dat we een prima selectie hebben waarom draaien we dan zo ongelooflijk slecht seizoen en worden we twee totaal van de mat gespeeld door f'noord. Twee keer door Vitesse(uit en voor de beker, Thuis en uit tegen Grunn ben je gewoon de mindere. Datzelfde geldt voor Excelsior. De nummer laatst was in de Arena een helft heer een meester tegen ons. Thuis tegen Heerenveen kom je zeer goed weg als zette je dat vorige week weer recht. We worden door een zeer matig team uuit de EL geknikkerd. Waren nog nooit zo snel klaar in de CL als deze editie.
Dus beste Remco hoe kan jij in godsnaam deze selectie prima vinden met zulke resultaten. Dus dan moet het haast wel aan de trainer liggen maar ook dat vind je niet.
Deze selectie barst van het talent dat is waar maar Siggi, Boilessen en ook Viergever mogen toch nooit in een Ajaxshirt spelen. En twee van die drie spelers staan wekelijks in de basis en een ervan is je Aanvoerder. Dat is 20% van de je veldspelers die gewoon niet goed genoeg zijn!!
Ik denk dat wij dit seizoen matig presteren door fouten van Frank de Boer en staf, en het aantrekken van Zimling.

De fouten van de Boer zitten wat mij betreft in het fit maken van de groep in zowel de zomer als de winter, de ploeg oogt gewoon niet fit, en dat is hem aan te rekenen.

En hij gaat in de opstelling met regelmaat de mist in bij zowel de basis opstelling als de wissels.

Een mooi voorbeeld van afgelopen donderdag.

Millik Siggy en vd Hoorn in de punt van de aanval, maar Schone met zijn traptechniek om de bal er goed in te gooien op de bank..

Frank had afgelopen weekend meteen met Riedewald en in mijn ogen ook vd Hoorn moeten starten.

Hij had Schone voor Sinkgraven moeten brengen en dan Schone op CVM om die ballen erin te slingeren, en dan kan je altijd Siggy nog brengen als stormram. Dan had hij logisch gewisseld en had ie er zelfs nog 1 over gehad..

Ajax was in die wedstrijden die jij noemt niet de mindere in kwaliteit, maar door fitheid felheid en frisheid. en dan kom je overal te laat en kan je niet aan je eigen kwaliteiten toe komen..

Maar goed, dat is slechts mijn mening..
Pietje
 Pietje - zondag 22 maart 2015 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 14:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat wij dit seizoen matig presteren door fouten van Frank de Boer en staf, en het aantrekken van Zimling.

De fouten van de Boer zitten wat mij betreft in het fit maken van de groep in zowel de zomer als de winter, de ploeg oogt gewoon niet fit, en dat is hem aan te rekenen.

En hij gaat in de opstelling met regelmaat de mist in bij zowel de basis opstelling als de wissels.

Een mooi voorbeeld van afgelopen donderdag.

Millik Siggy en vd Hoorn in de punt van de aanval, maar Schone met zijn traptechniek om de bal er goed in te gooien op de bank..

Frank had afgelopen weekend meteen met Riedewald en in mijn ogen ook vd Hoorn moeten starten.

Hij had Schone voor Sinkgraven moeten brengen en dan Schone op CVM om die ballen erin te slingeren, en dan kan je altijd Siggy nog brengen als stormram. Dan had hij logisch gewisseld en had ie er zelfs nog 1 over gehad..

Ajax was in die wedstrijden die jij noemt niet de mindere in kwaliteit, maar door fitheid felheid en frisheid. en dan kom je overal te laat en kan je niet aan je eigen kwaliteiten toe komen..

Maar goed, dat is slechts mijn mening..
Ik kon het niet meer met je eens zijn! Jouw mening is dus ook mijn mening.
Pietje
 Pietje - zondag 22 maart 2015 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 13:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat laatste klopt zeker. Al vind ik dat het langzaam aan met Klaassen op 6 weer wat beter begint te worden. Nog lang niet waar we willen zijn, maar dat lukt ook niet in 1 week en ook niet in een maand als je ziet waar we vandaan komen.

Maar even een andere vraag.

Welke spelers zou je NIET meer in de basis van Ajax willen zien starten, van welke spelers heb jij genoeg gezien en hoeven niet meer op te komen draven in de basis van Ajax 1. Of laat ik het anders stellen, van welke spelers vind jij dat zelfs als ze een goede vorm hebben ze niet Ajax waardig zijn?

Ajax waardig in mijn optiek, sommige spelers hebben wel een bepaald type ernaast nodig om de juiste balans te houden:
Cilissen
van Rhijn
Veltman
vd Hoorn
Riedewald
Klaassen
Bazoer
Sinkgraven
El Ghazi
Kishna
Fischer
Schone
Andersen
Boer

Twijfel is er bij:

Millik
Zivkovic
Menig
Viergever

Wie niet meer:

Boilesen
Moisander
Zimling
Sigthorson
Serero

Zoals ik het dus zie, hebben we echt een prima selectie. Waar zit dan de ruimte voor verbetering, ik denk achterin de twee linker posities, en op 9. Het ligt eraan wat de Boer met Klaassen wil, maar anders eventueel op CVM..

Daarmee zeg ik niet dat we voor al die posities andere spelers zouden moeten halen..

Stel namelijk dat de Boer een andere CVM wil halen, dan zou ik Klaassen misschien wel op 9 laten spelen.

ik zou Riedewald op linksback laten spelen voor vast.

benieuwd naar welke spelers in jouw ogen uberhaubt Ajax waardig zijn..
"Twijfel" bij Zivkovic vind ik wat te prematuur. Hij heeft onvoldoende kansen in Ajax-1 gehad om zich waar te maken. Niet voor niets scoort hij gemakkelijk in Jong Ajax.
Zo langzamerhand heb ik wèl mijn twijfels bij Andersen. Hij zal best een supertalent zijn, maar hij moet het nu eindelijk wel eens een keer gaan waarmaken.
remco k
 remco k - zondag 22 maart 2015 - 15:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 14:27 schreef Pietje het volgende:

[..]

"Twijfel" bij Zivkovic vind ik wat te prematuur. Hij heeft onvoldoende kansen in Ajax-1 gehad om zich waar te maken. Niet voor niets scoort hij gemakkelijk in Jong Ajax.
Zo langzamerhand heb ik wèl mijn twijfels bij Andersen. Hij zal best een supertalent zijn, maar hij moet het nu eindelijk wel eens een keer gaan waarmaken.
Precies om die reden ook twijfel bij Zivkovic, Andersen hangt daar een beetje tussenin wat mij betreft, dat hij meer moet laten zien ben ik beslist met je eens..

Ajax heeft overigens echt een voetballende spits nodig, zowel Millik als Sigthorson laten alle ballen constant van hun voeten springen, ook daar komt bij mij de twijfel weg of hij wel of niet Ajax waardig gaat worden...
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 22 maart 2015 - 15:30   quote  deeplink  
Je kunt nu nooit van een prima selectie spreken omdat Ajax feitelijk incompleet is. Ajax mist sturing en mist stabiliteit. Dat zijn feiten die een ieder ziet. Dus conclusie: Ajax heeft een incomplete selectie. Die moet je aanpassen en opnieuw invullen met het geen ontbreekt. Als de selectie prima zou zijn dan hoefde je er weinig aan te veranderen. Niemand wil nog een keer zo'n jaar dat lijkt me duidelijk!

Ajax moet laten zien dat de mensen die Ajax leiden leiderschap en inzicht hebben om de tekortkomingen van dit seizoen beter in te vullen. Dan kun je niet opnieuw half werk gaan leveren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 maart 2015 door Bobby1972 --
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 22 maart 2015 - 15:33   quote  deeplink  
Andersen heeft te weinig body en ik vraag me af of hij dat nog wel kan opbouwen. Vraagtekens zijn er bij teveel Ajacieden. En dat maakt het lastig.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 22 maart 2015 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 15:33 schreef Bobby1972 het volgende:
Andersen heeft te weinig body en ik vraag me af of hij dat nog wel kan opbouwen. Vraagtekens zijn er bij teveel Ajacieden. En dat maakt het lastig.
Eriksen woog ook 60 kilo in zn eerte seizoen...
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 22 maart 2015 - 16:14   quote  deeplink  
Eriksen staat op een andere plaats en heeft hele andere kwaliteiten. Is in opbouw veel beter en heeft ook meer inzicht. Is daarnaast ook nog eens bal vaster.
remco k
 remco k - zondag 22 maart 2015 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 15:30 schreef Bobby1972 het volgende:
Je kunt nu nooit van een prima selectie spreken omdat Ajax feitelijk incompleet is. Ajax mist sturing en mist stabiliteit. Dat zijn feiten die een ieder ziet. Dus conclusie: Ajax heeft een incomplete selectie. Die moet je aanpassen en opnieuw invullen met het geen ontbreekt. Als de selectie prima zou zijn dan hoefde je er weinig aan te veranderen. Niemand wil nog een keer zo'n jaar dat lijkt me duidelijk!

Ajax moet laten zien dat de mensen die Ajax leiden leiderschap en inzicht hebben om de tekortkomingen van dit seizoen beter in te vullen. Dan kun je niet opnieuw half werk gaan leveren.
het is je mening, niks meer dan dat.
remco k
 remco k - zondag 22 maart 2015 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 16:14 schreef Bobby1972 het volgende:
Eriksen staat op een andere plaats en heeft hele andere kwaliteiten. Is in opbouw veel beter en heeft ook meer inzicht. Is daarnaast ook nog eens bal vaster.
Eriksen stond op exact dezelfde plaats als dat Andersen bij Ajax normaal speelt. Namelijk links aanvallend op het middenveld..
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 22 maart 2015 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 16:14 schreef Bobby1972 het volgende:
Eriksen staat op een andere plaats en heeft hele andere kwaliteiten. Is in opbouw veel beter en heeft ook meer inzicht. Is daarnaast ook nog eens bal vaster.
Stond die niet op dezelfde plek?? Ik kan het mis hebben hoor....waar stond die dan? Linksback??
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 22 maart 2015 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 16:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Eriksen stond op exact dezelfde plaats als dat Andersen bij Ajax normaal speelt. Namelijk links aanvallend op het middenveld..
Te laat gelezen. Maar idd
Hummel10
 Hummel10 - zondag 22 maart 2015 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 13:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat laatste klopt zeker. Al vind ik dat het langzaam aan met Klaassen op 6 weer wat beter begint te worden. Nog lang niet waar we willen zijn, maar dat lukt ook niet in 1 week en ook niet in een maand als je ziet waar we vandaan komen.

Maar even een andere vraag.

Welke spelers zou je NIET meer in de basis van Ajax willen zien starten, van welke spelers heb jij genoeg gezien en hoeven niet meer op te komen draven in de basis van Ajax 1. Of laat ik het anders stellen, van welke spelers vind jij dat zelfs als ze een goede vorm hebben ze niet Ajax waardig zijn?

Ajax waardig in mijn optiek, sommige spelers hebben wel een bepaald type ernaast nodig om de juiste balans te houden:
Cilissen
van Rhijn
Veltman
vd Hoorn
Riedewald
Klaassen
Bazoer
Sinkgraven
El Ghazi
Kishna
Fischer
Schone
Andersen
Boer

Twijfel is er bij:

Millik
Zivkovic
Menig
Viergever

Wie niet meer:

Boilesen
Moisander
Zimling
Sigthorson
Serero

Zoals ik het dus zie, hebben we echt een prima selectie. Waar zit dan de ruimte voor verbetering, ik denk achterin de twee linker posities, en op 9. Het ligt eraan wat de Boer met Klaassen wil, maar anders eventueel op CVM..

Daarmee zeg ik niet dat we voor al die posities andere spelers zouden moeten halen..

Stel namelijk dat de Boer een andere CVM wil halen, dan zou ik Klaassen misschien wel op 9 laten spelen.

ik zou Riedewald op linksback laten spelen voor vast.

benieuwd naar welke spelers in jouw ogen uberhaubt Ajax waardig zijn..
Even snel geteld kom jij met de voor jou twijfel erbij op 18
Bij jou staat schöne bij de eerste 14 nou die mag van mij wel weg.
Viergever twijfel die gaat het niet redden ben ik bang.

Systeem en tacktiek zijn nu misschien niet goed waardoor eigenlijk bijna
niemand een acceptabel niveau haalt.

Lcv Mag van mij dus komen en een Cvm zodat je breedte ook gelijk sterker wordt.
Spits siggie weg milik twijfel sluwe spits meer dan welkom.

imo bijna de hele as niet goed genoeg.
Riedewald poosje lb

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 maart 2015 door Hummel10 --
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 22 maart 2015 - 16:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 16:40 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Te laat gelezen. Maar idd
Hij speelt tegenwoordig centraal bij Tottenham en is erg goed in de opbouw. Andere kwaliteiten.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5979
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.0148420