BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 14 juli 2018 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 22:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Sommige dingen kunnen nu eenmaal niet en dat komt niet door Ajax maar door de FIFA. De wk finale moet nog gespeeld worden en er worden op clubniveau al officiële wedstrijden gespeeld.

Transferwindow die nog in volle gang is en zo nog meer zaken. Zoals al vaker gezegd vind ik dat de selectie op oorlogssterkte moet zijn als de ed begint.

Of ga je nu ineens bedenken dat het eigenlijk gewoon moet dat Ajax zich boor de cl plaatst met al die voorrondes.
Ik heb al eerder gerefereerd aan het feit dat Overmars dan gewoon zijn bek had moeten houden. Die heeft namelijk verkondigd dat de selectie compleet moest zijn bij de start van de eerste training. En dan behoudens de spelers van het WK. Overmars heeft daarnaast veel een veel te lang gegokt op Magalan. Zijn eigen domme schuld dus, want van een schaduwlijstje bleek helemaal geen sprake. Ja toen Blind ineens aangaf dat hij wel oren had naar een terugkeer. Maar dan mogen we ook gelijk de hoofdprijs betalen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 14 juli 2018 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 22:00 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dus jij citeert 1 stukje van het verhaal en zegt dan dat hij wel gelijk heeft. Maar als je dan mijn tekst lees, refereer ik geenszins aan 4 jaar geleden, maar enkel en alleen aan afgelopen seizoen.
Jij citeert alles wat AkaS zegt en dan moet een ander je maar helemaal gelijk geven. En ik zie het anders dus is het gelijk maar net waar je het wilt zien. Simpel zat!

En het feit ik die laatste zin aan haal, is exact wel een reden waar Overmars op afgezeken wordt door sommige. En dat die 2 resultaten een heel ander daglicht gesteld hadden.
remco k
 remco k - zaterdag 14 juli 2018 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 22:02 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

De selectie zou rond zijn bij de eerste training, niet bij de eerste wedstrijd! En ik vind 17 of meer miljoen voor Blind er een hoop te veel.
Ik ben toch echt weleens benieuwd maar dat interview. Zoals ik al aangaf heb ik het nooit gezien en heb ik alleen het interview gezien wat ik hier zelf laatst gepost hebt. En daar zegt hij een volwaardige selectie voor aanvang van het seizoen en wordt er ober begin jullie gesproken.

En iedereen weet toch dat het nooit zal lukken voor aanvang eerste training?
Loetje
 Loetje - zaterdag 14 juli 2018 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 22:02 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

De selectie zou rond zijn bij de eerste training, niet bij de eerste wedstrijd! En ik vind 17 of meer miljoen voor Blind er een hoop te veel.
Selectie moet er staan voor de eerste wedstrijd en dat lijkt prima te lukken. Ajax miste ervaring en haalt ervaring. Je kan blijven zeiken.
remco k
 remco k - zaterdag 14 juli 2018 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 22:10 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik heb al eerder gerefereerd aan het feit dat Overmars dan gewoon zijn bek had moeten houden. Die heeft namelijk verkondigd dat de selectie compleet moest zijn bij de start van de eerste training. En dan behoudens de spelers van het WK. Overmars heeft daarnaast veel een veel te lang gegokt op Magalan. Zijn eigen domme schuld dus, want van een schaduwlijstje bleek helemaal geen sprake. Ja toen Blind ineens aangaf dat hij wel oren had naar een terugkeer. Maar dan mogen we ook gelijk de hoofdprijs betalen.
Volgens mij is er weleens aangegeven dat ajax eigenlijk jaarlijks wel contant zoekt met oud ajax spelers over een terugkeer.

Mijn vermoeden is dan ook data Ajax eerder verbaasd was dat blind terug wou keren en dat men hem daarom als nummer 1 heeft bestempeld. Dat zou toch ook niet heel raar zijn.

En dat schaduw lijstje was er dus wel degelijk volgens de geruchten. Maar was een van die jongens dus al weg en is men daar vervolgens vanaf gestapt omdat blind in beeld kwam.

Soms komt er iets op je pad wat de weg ergens naartoe doet veranderen. En in mijn beleving is blind een aangename verandering van de weg.
remco k
 remco k - zaterdag 14 juli 2018 - 22:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 22:12 schreef Loetje het volgende:

[..]

Selectie moet er staan voor de eerste wedstrijd en dat lijkt prima te lukken. Ajax miste ervaring en haalt ervaring. Je kan blijven zeiken.
Dit dus.
AkaS
 AkaS - zaterdag 14 juli 2018 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 16:17 schreef Brandje het volgende:

[..]

Onana heeft ook 0,0 scorend vermogen, sterker nog die zal ook weinig assists geven. maw je praat weer eens totale onzin.
Ajax heeft helemaal geen gezichtsverlies geleden bij Magalan. Als Boca hem niet vrij geeft terwijl alles rond is daar kan Ajax niks aan doen.
Ik weet heel goed dat je geen fan bent van Overmars en ik ben ook heel kritisch op hem geweest en nog maar komop maatje. Iets realistischer mag wel he?

De afgelopen vier jaar inderdaad geen prijs gewonnen maar daar kan je overmars niet de schuld van geven. De Graafschap uit en vorig seizoen komt toch door de spelers en trainer zelf!!
Wat een niveau. En wat een vergelijking, dat ik hier nog op reageer!
AkaS
 AkaS - zaterdag 14 juli 2018 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 19:46 schreef Loetje het volgende:

[..]

Jij vind dat hij gelijk heeft gap.

En er gaat zeker veel mis. Maar het voorbeeld van Brandje is in mijn optiek gewoon waar. Als Ajax faalt bij De Graafschap of Bosz faalt tegen United, is niet de schuld van Overmars. Wanneer je die 2 prijzen pakt, heb je deze hele discussie niet.
Hier ben ik het helemaal mee eens. En ik reken het verlies van deze wedstrijden Overmars ook niet aan. Hoe kom je daarbij eigenlijk. En ik stel verder dat Overmars ook goede dingen doet, maar wordt hij daar dan ook niet vorstelijk voor betaald ?
Loetje
 Loetje - zaterdag 14 juli 2018 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 22:26 schreef AkaS het volgende:

[..]

Hier ben ik het helemaal mee eens. En ik reken het verlies van deze wedstrijden Overmars ook niet aan. Hoe kom je daarbij eigenlijk. En ik stel verder dat Overmars ook goede dingen doet, maar wordt hij daar dan ook niet vorstelijk voor betaald ?
Ik doelde dit niet op jou gap.

Maar wat gewoon wel is, is dat dit onze mening over de directie voor 75% vormt.
AkaS
 AkaS - zaterdag 14 juli 2018 - 22:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 16:42 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon gelijk. Voor verdedigers wordt gewoon minder neergelegd, dan voor een speler in de aanval die ook nog eens scorend vermogen overlegd. Dit alles gaat gewoon helemaal nergens meer over en het lijken de laatste stuiptrekkingen te zijn van 2 bestuurders die al teveel fouten hebben gemaakt.

De situatie rond Magalan ligt wel degelijk aan Overmars. Hij had veel sneller moeten overschakelen toen Boca niet thuis gaf. Je moet er staan tijdens de voorronde van de CL en nu hebben ze de selectie nog niet op orde. Diezelfde selectie die volgens diezelfde Overmars bij de start van de eerste training rond had moeten zijn.

En hoezo lag het afgelopen seizoen aan de trainer en spelers zelf? Je begint elke keer met een achterstand doordat de selectie gewoon niet tijdig op orde is. Daarnaast ontsla je een trainer terwijl je net de weg omhoog heb gevonden en stel je een trainer aan die kwalitatief gewoon niet geschikt is voor Ajax.
Kijk wat ik bedoel is dat je transferbeleid gericht moet zijn op je doelstellingen. Hierbij kijk je naar wat je al binnen je selectie hebt en wat je nog nodig hebt om het geheel op niveau in balans te krijgen.

Van daaruit begrijp ik heel goed dat Ajax de conclusie trok dat men een sterke centrale verdediger / mandekker kon gebruiken.

Maar nu gaat Ajax uit het niets een bedrag van > 20 mln betalen voor Daley Blind. En als je Daley Blind gaat afzetten tegen wat er al binnen de selectie aanwezig is, dan denk ik een vergelijking te zien met Schöne. Waar zij verschillen is te verwaarlozen en maakt een investering van > 20 mln voor een 27 jarige speler zonder restwaarde een totaal onverantwoorde keuze om te maken.

Schöne liet in Europese wedstrijden regelmatig zien dat hij snelheid te kort kwam..Daar staat tegenover zijn scorende vermogen. En hij kost niets!

20 mln voor een type Blind plus salaris is de grootste onderstreping van wanbeleid dat je maar kunt voorstellen.

Maar blijkbaar heb ik zoveel ergenis veroorzaakt dat het een doel op zich is voor sommigen om tegen mij in te gaan, ipv te kijken wat ik werkelijk zeg.

Het meest lachwekkende is toch wel de vergelijking met Onana die ook 0,0 scorend vermogen heeft. Hoe kan je zo'n pipo nog serieus nemen en bijvallen. Dat moet je echt serieus hetzelfde minderwaardiheidscomplex jegens mij hebben zoals de standaard debiele 010 supporter tegen Ajax!

Blind is niet meer dan een dienende speler die alleen toegevoegde waarde heeft als hij spelers om zich heen heeft die zijn tekortkoming aan duelkracht en snelheid kunnen compenseren. En iedere euro meer dan 6 mln is een brevet van onkunde door de heren Overmars, van de Sar en ten Hag.
AkaS
 AkaS - zaterdag 14 juli 2018 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 22:10 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik heb al eerder gerefereerd aan het feit dat Overmars dan gewoon zijn bek had moeten houden. Die heeft namelijk verkondigd dat de selectie compleet moest zijn bij de start van de eerste training. En dan behoudens de spelers van het WK. Overmars heeft daarnaast veel een veel te lang gegokt op Magalan. Zijn eigen domme schuld dus, want van een schaduwlijstje bleek helemaal geen sprake. Ja toen Blind ineens aangaf dat hij wel oren had naar een terugkeer. Maar dan mogen we ook gelijk de hoofdprijs betalen.
Overmars had vorig jaar ook zijn bek moeten houden ipv te roepen dat Sanchez niet onder de 40 mln te koop was... M.a.w. hij is te koop voor 40 mln!

Beter had hij hem kunnen betrekken bij het doorselecteren en hem het idee gegeven dat hij met Ajax prijzen kon winnen!
Eide
 Eide - zaterdag 14 juli 2018 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 21:34 schreef Ajax Warrior het volgende:
Deze hele aankoop van Blind is er gewoon 1 van paniek. En ik vraag mij echt af of Ajax zo belachelijk veel geld moet betalen voor hem. Waar zijn de verdomde lijstjes? Lijkt elk jaar alsof ze achter de feiten aanlopen.
Ik vind het een gedurfde keuze. Er wordt eindelijk een gearriveerde speler aangetrokken. Een speler die bij elke Europese subtopper basisspeler zou zijn. Bovendien een op en top Ajacied. Uiteindelijk is dat allemaal geen garantie, maar de keuze staat mij wel aan.
AkaS
 AkaS - zaterdag 14 juli 2018 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 22:33 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik doelde dit niet op jou gap.

Maar wat gewoon wel is, is dat dit onze mening over de directie voor 75% vormt.
Je bedoelt voor 75% hetzelfde is of verschilt?
AkaS
 AkaS - zaterdag 14 juli 2018 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 22:46 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik vind het een gedurfde keuze. Er wordt eindelijk een gearriveerde speler aangetrokken. Een speler die bij elke Europese subtopper basisspeler zou zijn. Bovendien een op en top Ajacied. Uiteindelijk is dat allemaal geen garantie, maar de keuze staat mij wel aan.
Kom op nou Eide, ik ben het niet altijd eens met je maar heb overwegend respect voor jou voetbalinzicht. Maar dit over Blind kan je toch niet menen....?

Blind zou steevast bankzitter zijn.

In bijna alle subtop competities komt hij gewoon fysiek te kort en vooral heel veel snelheid.
Loetje
 Loetje - zaterdag 14 juli 2018 - 23:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 22:48 schreef AkaS het volgende:

[..]

Je bedoelt voor 75% hetzelfde is of verschilt?
Ik bedoel dat onze meningen voortkomen uit succes en kutmomenten. Winnen we deze 2 genoemde wedstrijden, hebben we deze discussie niet.

Dat is nou eenmaal de naïviteit van supporters.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 14 juli 2018 - 23:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 22:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ben toch echt weleens benieuwd maar dat interview. Zoals ik al aangaf heb ik het nooit gezien en heb ik alleen het interview gezien wat ik hier zelf laatst gepost hebt. En daar zegt hij een volwaardige selectie voor aanvang van het seizoen en wordt er ober begin jullie gesproken.

En iedereen weet toch dat het nooit zal lukken voor aanvang eerste training?
Ik heb in datzelfde gedeelte een datum, dag, tijd en programma genoemd waar hij dat gezegd heb. Hij heeft dit verklaard in een programma op AT5, genaamd Inside Ajax, op een vrijdagavond in mei nadat het seizoen ten einde was.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 14 juli 2018 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 22:12 schreef Loetje het volgende:

[..]

Selectie moet er staan voor de eerste wedstrijd en dat lijkt prima te lukken. Ajax miste ervaring en haalt ervaring. Je kan blijven zeiken.
Dan zeik ik dus op Overmars die iets anders heeft aangegeven te willen! Dus dom als je weet dat je het toch niet redt!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 14 juli 2018 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 22:46 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik vind het een gedurfde keuze. Er wordt eindelijk een gearriveerde speler aangetrokken. Een speler die bij elke Europese subtopper basisspeler zou zijn. Bovendien een op en top Ajacied. Uiteindelijk is dat allemaal geen garantie, maar de keuze staat mij wel aan.
Misschien een gewaagde keuze en een topkeuze (Dat moet blijken). Maar wel voor veel te veel geld.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 14 juli 2018 - 23:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 22:40 schreef AkaS het volgende:

[..]

Kijk wat ik bedoel is dat je transferbeleid gericht moet zijn op je doelstellingen. Hierbij kijk je naar wat je al binnen je selectie hebt en wat je nog nodig hebt om het geheel op niveau in balans te krijgen.

Van daaruit begrijp ik heel goed dat Ajax de conclusie trok dat men een sterke centrale verdediger / mandekker kon gebruiken.

Maar nu gaat Ajax uit het niets een bedrag van > 20 mln betalen voor Daley Blind. En als je Daley Blind gaat afzetten tegen wat er al binnen de selectie aanwezig is, dan denk ik een vergelijking te zien met Schöne. Waar zij verschillen is te verwaarlozen en maakt een investering van > 20 mln voor een 27 jarige speler zonder restwaarde een totaal onverantwoorde keuze om te maken.

Schöne liet in Europese wedstrijden regelmatig zien dat hij snelheid te kort kwam..Daar staat tegenover zijn scorende vermogen. En hij kost niets!

20 mln voor een type Blind plus salaris is de grootste onderstreping van wanbeleid dat je maar kunt voorstellen.

Maar blijkbaar heb ik zoveel ergenis veroorzaakt dat het een doel op zich is voor sommigen om tegen mij in te gaan, ipv te kijken wat ik werkelijk zeg.

Het meest lachwekkende is toch wel de vergelijking met Onana die ook 0,0 scorend vermogen heeft. Hoe kan je zo'n pipo nog serieus nemen en bijvallen. Dat moet je echt serieus hetzelfde minderwaardiheidscomplex jegens mij hebben zoals de standaard debiele 010 supporter tegen Ajax!

Blind is niet meer dan een dienende speler die alleen toegevoegde waarde heeft als hij spelers om zich heen heeft die zijn tekortkoming aan duelkracht en snelheid kunnen compenseren. En iedere euro meer dan 6 mln is een brevet van onkunde door de heren Overmars, van de Sar en ten Hag.
Helemaal met je eens AkaS. Ik vind het veel te veel geld voor zo'n oudgediende. Die in zijn tijd bij Ajax ook niet onomstreden was. Voor het geld wat ze nu betalen is volgens mij in Zuid-Amerika ook wel een sterke verdediger/mandekker te vinden die je omhoog kan helpen.

Daarnaast is jarenlang veel te slecht ingesprongen op de pijnpunten binnen het elftal en zijn spelers gehaald voor posities waar geen versterking nodig was.

Tadic vind ik een prima aankoop, maar bij Labyad, Bande en Blind heb ik sterk mijn twijfels of zij het elftal omhoog gaan helpen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 juli 2018 door Ajax Warrior --
Eide
 Eide - zaterdag 14 juli 2018 - 23:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 23:30 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Misschien een gewaagde keuze en een topkeuze (Dat moet blijken). Maar wel voor veel te veel geld.
Ik vind het ook erg veel geld. Tegelijk is geld niet bepaald een obstakel voor Ajax. Ik had zelf een lager bedrag verwacht en reëel gevonden. Dat Ajax doorzet is wel een signaal. Je hebt met bijna elke speler garantie tot aan de deur maar Blind als CV naast De Ligt zie ik helemaal zitten. Dan is het geld een bijzaak.

Als Ajax er voor kan zorgen dat Frenkie de Jong of Tadic niet tussen de CVs hoeft te zakken om op te bouwen, zoals Ziyech uiteindelijk te vaak moest doen afgelopen seizoen, is de keuze voor Blind al bijna gerechtvaardigd. Als CV is hij prima. Tja, heel veel geld maar wel een geschikte keuze.
AkaS
 AkaS - zaterdag 14 juli 2018 - 23:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 23:37 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Helemaal met je eens AkaS. Ik vind het veel te veel geld voor zo'n oudgediende. Die in zijn tijd bij Ajax ook niet onomstreden was. Voor het geld wat ze nu betalen is volgens mij in Zuid-Amerika ook wel een sterke verdediger/mandekker te vinden die je omhoog kan helpen.

Daarnaast is jarenlang veel te slecht ingesprongen op de pijnpunten binnen het elftal en zijn spelers gehaald voor posities waar geen versterking nodig was.

Tadic vind ik een prima aankoop, maar bij Labyad, Bande en Blind heb ik sterk mijn twijfels of zij het elftal omhoog gaan helpen.
Tja en ik kan het niet anders dan 100% met jou eens zijn!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 15 juli 2018 - 00:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 23:55 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik vind het ook erg veel geld. Tegelijk is geld niet bepaald een obstakel voor Ajax. Ik had zelf een lager bedrag verwacht en reëel gevonden. Dat Ajax doorzet is wel een signaal. Je hebt met bijna elke speler garantie tot aan de deur maar Blind als CV naast De Ligt zie ik helemaal zitten. Dan is het geld een bijzaak.

Als Ajax er voor kan zorgen dat Frenkie de Jong of Tadic niet tussen de CVs hoeft te zakken om op te bouwen, zoals Ziyech uiteindelijk te vaak moest doen afgelopen seizoen, is de keuze voor Blind al bijna gerechtvaardigd. Als CV is hij prima. Tja, heel veel geld maar wel een geschikte keuze.
Wat dat betreft zullen wij het niet eens worden. Hahaha
p111
 p111 - zondag 15 juli 2018 - 00:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 22:40 schreef AkaS het volgende:

[..]

Kijk wat ik bedoel is dat je transferbeleid gericht moet zijn op je doelstellingen. Hierbij kijk je naar wat je al binnen je selectie hebt en wat je nog nodig hebt om het geheel op niveau in balans te krijgen.

Van daaruit begrijp ik heel goed dat Ajax de conclusie trok dat men een sterke centrale verdediger / mandekker kon gebruiken.

Maar nu gaat Ajax uit het niets een bedrag van > 20 mln betalen voor Daley Blind. En als je Daley Blind gaat afzetten tegen wat er al binnen de selectie aanwezig is, dan denk ik een vergelijking te zien met Schöne. Waar zij verschillen is te verwaarlozen en maakt een investering van > 20 mln voor een 27 jarige speler zonder restwaarde een totaal onverantwoorde keuze om te maken.

Schöne liet in Europese wedstrijden regelmatig zien dat hij snelheid te kort kwam..Daar staat tegenover zijn scorende vermogen. En hij kost niets!

20 mln voor een type Blind plus salaris is de grootste onderstreping van wanbeleid dat je maar kunt voorstellen.

Maar blijkbaar heb ik zoveel ergenis veroorzaakt dat het een doel op zich is voor sommigen om tegen mij in te gaan, ipv te kijken wat ik werkelijk zeg.

Het meest lachwekkende is toch wel de vergelijking met Onana die ook 0,0 scorend vermogen heeft. Hoe kan je zo'n pipo nog serieus nemen en bijvallen. Dat moet je echt serieus hetzelfde minderwaardiheidscomplex jegens mij hebben zoals de standaard debiele 010 supporter tegen Ajax!

Blind is niet meer dan een dienende speler die alleen toegevoegde waarde heeft als hij spelers om zich heen heeft die zijn tekortkoming aan duelkracht en snelheid kunnen compenseren. En iedere euro meer dan 6 mln is een brevet van onkunde door de heren Overmars, van de Sar en ten Hag.
Voor 6 miljoen koop je tegenwoordig hoogstens een terrein knecht.De prijzen zijn de pan uit gerezen,Een vaste internationaal die techn/voor de Eredivisie een meerwaarden heeft en ervaring,dit is zo,n beetje de prijsklasse waar Ajax uit moet putte,en ja dat is de subtop in Europa.Voor elke halve zool in de PL die drie ballen naar voren kan schieten betaal je al zo,n slordige 30 miljoendus op zich denk ik dat dit gewoon de prijs is voor Blind.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 15 juli 2018 - 00:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 22:40 schreef AkaS het volgende:

[..]

Kijk wat ik bedoel is dat je transferbeleid gericht moet zijn op je doelstellingen. Hierbij kijk je naar wat je al binnen je selectie hebt en wat je nog nodig hebt om het geheel op niveau in balans te krijgen.

Van daaruit begrijp ik heel goed dat Ajax de conclusie trok dat men een sterke centrale verdediger / mandekker kon gebruiken.

Maar nu gaat Ajax uit het niets een bedrag van > 20 mln betalen voor Daley Blind. En als je Daley Blind gaat afzetten tegen wat er al binnen de selectie aanwezig is, dan denk ik een vergelijking te zien met Schöne. Waar zij verschillen is te verwaarlozen en maakt een investering van > 20 mln voor een 27 jarige speler zonder restwaarde een totaal onverantwoorde keuze om te maken.

Schöne liet in Europese wedstrijden regelmatig zien dat hij snelheid te kort kwam..Daar staat tegenover zijn scorende vermogen. En hij kost niets!

20 mln voor een type Blind plus salaris is de grootste onderstreping van wanbeleid dat je maar kunt voorstellen.

Maar blijkbaar heb ik zoveel ergenis veroorzaakt dat het een doel op zich is voor sommigen om tegen mij in te gaan, ipv te kijken wat ik werkelijk zeg.

Het meest lachwekkende is toch wel de vergelijking met Onana die ook 0,0 scorend vermogen heeft. Hoe kan je zo'n pipo nog serieus nemen en bijvallen. Dat moet je echt serieus hetzelfde minderwaardiheidscomplex jegens mij hebben zoals de standaard debiele 010 supporter tegen Ajax!

Blind is niet meer dan een dienende speler die alleen toegevoegde waarde heeft als hij spelers om zich heen heeft die zijn tekortkoming aan duelkracht en snelheid kunnen compenseren. En iedere euro meer dan 6 mln is een brevet van onkunde door de heren Overmars, van de Sar en ten Hag.
Doelstelling is kampioen worden en overwinteren in Europa, dat hoeft dus geen CL te zijn.
Dat we CL willen zien en daar ook na de winter willen spelen, dat is wat anders.

Blind is Europees waardig, immers speelde hij wel in de CL en werden ze 1ste in de poule.
Dus zo erg is het niet om hem er niet bij te hebben. EL Finale gespeeld en gewonnen. Dus kan je wel zeggen dat je met hem kampioen word in nederland en europees overwintert, dan heb je doelstelling gehaald.

dan kan je niet spreken over wanbeleid.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 15 juli 2018 - 00:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 22:44 schreef AkaS het volgende:

[..]

Overmars had vorig jaar ook zijn bek moeten houden ipv te roepen dat Sanchez niet onder de 40 mln te koop was... M.a.w. hij is te koop voor 40 mln!

Beter had hij hem kunnen betrekken bij het doorselecteren en hem het idee gegeven dat hij met Ajax prijzen kon winnen!
Onder de 40 miljoen is niet gelijk aan 40 miljoen. alles onder de 40 miljoen is die niet te koop.

anders had er moeten staan tot en MET 40 mil is niet te koop. dan had je gelijk gehad, nu niet.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 15 juli 2018 - 01:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 22:58 schreef AkaS het volgende:

[..]

Kom op nou Eide, ik ben het niet altijd eens met je maar heb overwegend respect voor jou voetbalinzicht. Maar dit over Blind kan je toch niet menen....?

Blind zou steevast bankzitter zijn.

In bijna alle subtop competities komt hij gewoon fysiek te kort en vooral heel veel snelheid.
er zijn ook spelers die niet snel zijn en niet fysiek sterk zijn maar wel tot de wereldtop behoren.

Namelijk door tactisch slim te gaan staan en de juiste timing te hebben om een bal te veroveren.

Schone had namelijk wel degelijk een hoog aantal balveroveringen, dat kwam niet vanwege dat hij sterk en snel is.

wie niet sterk is moet slim zijn. Is Messi sterk? Nee! Is hij sneller aan de bal dan mensen zonder bal? Nee. Hij is behendig, waardoor mensen verkeerd timen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 15 juli 2018 - 01:14   quote  deeplink  
ooit zei men dat geld niet op de bank maar op het veld moet staan.

dan is het zover en dan is het ook niet goed.

dan kan je net zo goed niet eens reageren want wat is dan wel goed.

natuurlijker wereldtoppers als Messi en andere topspelers halen. maar die komen niet zelfs niet als we veel geld uitgeven. zo'n speler kan ook naar china en verdient in 1 jaar 30 miljoen. sorry maar dat kan/wil Ajax niet betalen.

dan haal je potentiele wereldtoppers, die dat nu nog niet zijn. of je haalt europese subtoppers. Die prima bij Sporting of Benfica hadden kunnen spelen. dat zijn namelijk je concurrenten en niet city of Manu of Chelsea of Barca.
AkaS
 AkaS - zondag 15 juli 2018 - 02:11   quote  deeplink  
Ik voel me vereerd door jouw aandacht positieve arrogantie, maar verder dan mijn reactie om jou te bedanken gaat mijn waardering niet. Ik vind het erg gezocht en weer iemand die zo nodig tegen mij in wil gaan met voor mij bullshit inhoud.

Vorig jaar kreeg ik ook veel gezeik over mij heen omdat mijn kritiek voorbarig zou zijn, ik was negatief, had er geen verstand van. En nog meer van dat, maar toen iedereen nog positief was gaf ik aan dat ik het niets vond en dat we zouden sneuvelen in de voorrondes van Europa en dat we geen kampioen zouden worden.

Kijk mijn posts maar terug en de reacties en volgens mij heb ik helaas in alles gelijk gekregen!

Maar ga maar lekker door om mij af te zeiken en tegen alles wat ik beweer in te gaan.

Voor mij veranderd er niets. Blind kopen voor > 20 mln is wanbeleid en het niet waard. Overmars is kut en ten Hag is een kuttrainer in kwadraat.

Veel plezier allemaal dit seizoen :-(

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 juli 2018 door AkaS --
Loetje
 Loetje - zondag 15 juli 2018 - 03:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 23:28 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dan zeik ik dus op Overmars die iets anders heeft aangegeven te willen! Dus dom als je weet dat je het toch niet redt!
Ik hecht vooral waarde wat er volgende week staat. Als we dan presteren ben ik tevreden.
Eide
 Eide - zondag 15 juli 2018 - 06:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2018 - 00:02 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Wat dat betreft zullen wij het niet eens worden. Hahaha
Is ook niet erg. :)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 15 juli 2018 - 07:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2018 - 02:11 schreef AkaS het volgende:
Ik voel me vereerd door jouw aandacht positieve arrogantie, maar verder dan mijn reactie om jou te bedanken gaat mijn waardering niet. Ik vind het erg gezocht en weer iemand die zo nodig tegen mij in wil gaan met voor mij bullshit inhoud.

Vorig jaar kreeg ik ook veel gezeik over mij heen omdat mijn kritiek voorbarig zou zijn, ik was negatief, had er geen verstand van. En nog meer van dat, maar toen iedereen nog positief was gaf ik aan dat ik het niets vond en dat we zouden sneuvelen in de voorrondes van Europa en dat we geen kampioen zouden worden.

Kijk mijn posts maar terug en de reacties en volgens mij heb ik helaas in alles gelijk gekregen!

Maar ga maar lekker door om mij af te zeiken en tegen alles wat ik beweer in te gaan.

Voor mij veranderd er niets. Blind kopen voor > 20 mln is wanbeleid en het niet waard. Overmars is kut en ten Hag is een kuttrainer in kwadraat.

Veel plezier allemaal dit seizoen :-(
Oh en de basis waarvan beschouw je dit? Op vorig seizoen?

Seizoen daarvoor haal je met een andere trainer en met Sanchez EL finale.
Dan word je trainer weggestuurd (reden waarom, krijgt hij later gelijk en andere gaan ook weg) geen lekker begin. Is niet de schuld van Overmars want die steunde Bosz al. Hij kreeg toen niet RVC overtuigd van zijn gelijk.
Vervolgens verkoop hij Sanchez voor 40 mil, wat een prima bedrag(record) is voor een speler die net 1 jaar bij ons heeft gespeeld.
Niet de reden om snel uit europa te liggen, verschil is trainer en sanchez. Dat verschil is te klein, terwijl prestaties te groot verschil is.

Ik denk dat het verschil komt omdat er iets verschrikkelijk gebeurde tijdens de voorbereiding in Oostenrijk.
Dat heeft het hele seizoen in de greep gehouden.

Dat kan je Overmars vervolgens niet kwalijk nemen dat het potentiele kwaliteiten er niet zijn uitgekomen.

Dus wat rekenen je daadwerkelijk Overmars nog meer aan?
Ik ga het namelijk niet terug lezen, want vorig seizoen wil ik namelijk vergeten. En het boeide mij ook niet of resultaten werden gehaald. Niks is kostbare dan het goede leven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 juli 2018 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - zondag 15 juli 2018 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 22:40 schreef AkaS het volgende:

[..]

Kijk wat ik bedoel is dat je transferbeleid gericht moet zijn op je doelstellingen. Hierbij kijk je naar wat je al binnen je selectie hebt en wat je nog nodig hebt om het geheel op niveau in balans te krijgen.

Van daaruit begrijp ik heel goed dat Ajax de conclusie trok dat men een sterke centrale verdediger / mandekker kon gebruiken.

Maar nu gaat Ajax uit het niets een bedrag van > 20 mln betalen voor Daley Blind. En als je Daley Blind gaat afzetten tegen wat er al binnen de selectie aanwezig is, dan denk ik een vergelijking te zien met Schöne. Waar zij verschillen is te verwaarlozen en maakt een investering van > 20 mln voor een 27 jarige speler zonder restwaarde een totaal onverantwoorde keuze om te maken.

Schöne liet in Europese wedstrijden regelmatig zien dat hij snelheid te kort kwam..Daar staat tegenover zijn scorende vermogen. En hij kost niets!

20 mln voor een type Blind plus salaris is de grootste onderstreping van wanbeleid dat je maar kunt voorstellen.

Maar blijkbaar heb ik zoveel ergenis veroorzaakt dat het een doel op zich is voor sommigen om tegen mij in te gaan, ipv te kijken wat ik werkelijk zeg.

Het meest lachwekkende is toch wel de vergelijking met Onana die ook 0,0 scorend vermogen heeft. Hoe kan je zo'n pipo nog serieus nemen en bijvallen. Dat moet je echt serieus hetzelfde minderwaardiheidscomplex jegens mij hebben zoals de standaard debiele 010 supporter tegen Ajax!

Blind is niet meer dan een dienende speler die alleen toegevoegde waarde heeft als hij spelers om zich heen heeft die zijn tekortkoming aan duelkracht en snelheid kunnen compenseren. En iedere euro meer dan 6 mln is een brevet van onkunde door de heren Overmars, van de Sar en ten Hag.
Blind was bij ons in het laatste kampioenjaar de beste speler van de selectie. Sorry akas. Maar dan ben je echt meer dan een dienende speler.

Verder denk ik dat we allemaal onze eigen meningen hebben over wie verantwoordelijk is voor de matige 4 seizoenen die we gehad hebben. Want laten we wezen. Een ieder hier is het erover eens dat het 4 matige seizoenen waren.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 15 juli 2018 - 10:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2018 - 03:20 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik hecht vooral waarde wat er volgende week staat. Als we dan presteren ben ik tevreden.
Dan nog zijn de gekochte spelers niet of misschien deels inzetbaar. Ze hebben nog amper of helemaal niet meegetraind. Alle oefenwedstrijden deels of niet meegedaan.

Ok, er kwam een WK tussendoor, maar dat weet elke club lijkt mij? Ik verwacht veel van Tadic, ben erg blij met zijn komst, maar juist in verdedigend opzicht en de omschakeling daarin hebben we afgelopen seizoen fouten gemaakt en daar is gewoon niet sterk ingekocht. En met Blind denk ik niet dat die de missing link is daar.
Loetje
 Loetje - zondag 15 juli 2018 - 11:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2018 - 10:49 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dan nog zijn de gekochte spelers niet of misschien deels inzetbaar. Ze hebben nog amper of helemaal niet meegetraind. Alle oefenwedstrijden deels of niet meegedaan.

Ok, er kwam een WK tussendoor, maar dat weet elke club lijkt mij? Ik verwacht veel van Tadic, ben erg blij met zijn komst, maar juist in verdedigend opzicht en de omschakeling daarin hebben we afgelopen seizoen fouten gemaakt en daar is gewoon niet sterk ingekocht. En met Blind denk ik niet dat die de missing link is daar.
Daarom moet Blind voor de 6 gaan komen. Dat was toen ook de missing link en dan een echte mandekker voor naast De Ligt. Met Blind op 6 denk ik dat wij kampioen worden.

Want die omschakeling waar jij het over hebt en dat is iedereen zo'n beetje wel eens, is ook mede te wijten aan een nummer 6. Die kan zo veel ontlasten voor een verdediging. En daardoor zou Wober wellicht ook tot zijn recht kunnen gaan komen. Die hoeft dan door Blind en De Ligt ook minder met ruimte in zijn rug te spelen. En daar ligt ook wel zijn kracht.
remco k
 remco k - zondag 15 juli 2018 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 23:27 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik heb in datzelfde gedeelte een datum, dag, tijd en programma genoemd waar hij dat gezegd heb. Hij heeft dit verklaard in een programma op AT5, genaamd Inside Ajax, op een vrijdagavond in mei nadat het seizoen ten einde was.
Daar heb ik op gezocht maar helaas niet gevonden.

Zal wel de samenzwering in de media zijn dat ik het niet kan vinden. Zal overmars wel voor betaald hebben om het te laten verwijderen. :-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 15 juli 2018 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2018 - 12:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Daar heb ik op gezocht maar helaas niet gevonden.

Zal wel de samenzwering in de media zijn dat ik het niet kan vinden. Zal overmars wel voor betaald hebben om het te laten verwijderen. :-)
Sorry, moet Inside Ajax zijn op Ziggo Sport op vrijdagavond 18 mei. Daar heeft Overmars een paar dingen benoemd.

- Geen spelers van 18 a 19 jaar meer zomaar laten gaan.
- Selectie tijdens eerste training op 19 juni klaar hebben.

Het vertrek van Kluivert was al ingecalculeerd met de komst van Bande en Labyad. Het verlies van Ziyech met Frenkie de Jong en met Labyad die daar ook kan spelen.

Prachtig allemaal, maar juist verdedigend ligt er een enorm probleem. En de daar benoemde 6-positie. Daar gaat het namelijk al jaren mis. En daar is slecht op ingesprongen. Mede door het lange wachten op Magalan. Maar dan nog had de 6-positie niet ingevuld geweest, want Frenkie moet daar eigenlijk niet spelen. En Schone weten we inmiddels van dat die positie niet kan bekleden.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 15 juli 2018 - 12:26   quote  deeplink  
Dan rest mij dus echt de vraag of er binnen Ajax nu werkelijk geen enkele scout is die een goede nummer 6 kan vinden bij Ajax???
Eide
 Eide - zondag 15 juli 2018 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2018 - 12:24 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Prachtig allemaal, maar juist verdedigend ligt er een enorm probleem. En de daar benoemde 6-positie. Daar gaat het namelijk al jaren mis. En daar is slecht op ingesprongen. Mede door het lange wachten op Magalan. Maar dan nog had de 6-positie niet ingevuld geweest, want Frenkie moet daar eigenlijk niet spelen. En Schone weten we inmiddels van dat die positie niet kan bekleden.
Het is onvermijdelijk dat Frenk op 6 zal gaan spelen. Van de Beek en Tadic komen daar namelijk voor en die twee kunnen zeker niet op 6. Dat Frenkie als CVM gaat spelen lijkt mij een voldongen feit.
remco k
 remco k - zondag 15 juli 2018 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2018 - 13:20 schreef Eide het volgende:

[..]

Het is onvermijdelijk dat Frenk op 6 zal gaan spelen. Van de Beek en Tadic komen daar namelijk voor en die twee kunnen zeker niet op 6. Dat Frenkie als CVM gaat spelen lijkt mij een voldongen feit.
Ik heb het vermoeden dat ten Hag misschien wel met een tien gaat spelen zonder echte 6.

En dan met Frenkie en Vd beek achter Tadic.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 15 juli 2018 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2018 - 13:20 schreef Eide het volgende:

[..]

Het is onvermijdelijk dat Frenk op 6 zal gaan spelen. Van de Beek en Tadic komen daar namelijk voor en die twee kunnen zeker niet op 6. Dat Frenkie als CVM gaat spelen lijkt mij een voldongen feit.
En juist dat baart me zorgen, want ik vind Frenkie geen echte 6!

Maar blijft de vraag of er nu echt geen scout is die daar naar op zoek is.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 15 juli 2018 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2018 - 13:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb het vermoeden dat ten Hag misschien wel met een tien gaat spelen zonder echte 6.

En dan met Frenkie en Vd beek achter Tadic.
Dat hoop ik dan ook, alleen is dan de vraag of Ajax het verdedigend gaat redden?
remco k
 remco k - zondag 15 juli 2018 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2018 - 13:31 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En juist dat baart me zorgen, want ik vind Frenkie geen echte 6!

Maar blijft de vraag of er nu echt geen scout is die daar naar op zoek is.
Wat mij daarin zorgen baart is dat wij supporters boor een groot deel een defensief ingestelde 6 willen die wel een goede onspeelbaar heeft. En dat Ajax het toch echt als een offensieve positie lijkt te zien.
remco k
 remco k - zondag 15 juli 2018 - 14:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2018 - 13:32 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat hoop ik dan ook, alleen is dan de vraag of Ajax het verdedigend gaat redden?
Die linie van twee zal altijd wat verder achteruit spelen dan die linie van 2 nu doet. Dus defensief verwacht ik daardoor geen problemen eerlijk gezegd. Of ten Hag moet die lijn heel diep laten spelen. Maar dat zou bijzonder zijn
Eide
 Eide - zondag 15 juli 2018 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2018 - 13:31 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En juist dat baart me zorgen, want ik vind Frenkie geen echte 6!

Maar blijft de vraag of er nu echt geen scout is die daar naar op zoek is.
Eens, maar hij is er wel het best voor geschikt. Overigens heeft Remco een goed punt met het idee dat Ten Hag misschien wel met twee controleurs gaat spelen.
p111
 p111 - zondag 15 juli 2018 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2018 - 12:26 schreef Ajax Warrior het volgende:
Dan rest mij dus echt de vraag of er binnen Ajax nu werkelijk geen enkele scout is die een goede nummer 6 kan vinden bij Ajax???
Blind ...vertrouwen
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 15 juli 2018 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2018 - 15:08 schreef p111 het volgende:

[..]

Blind ...vertrouwen
Hahaha die heeft zichzelf aangeboden. Maar dit probleem speelt al langer.
Eide
 Eide - zondag 15 juli 2018 - 21:28   quote  deeplink  
Blind is niet met United mee naar de VS. Het lijkt er wel heel sterk op dat hij aankomende week komt keuren en tekenen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 16 juli 2018 - 00:28   quote  deeplink  
Lol, Frenkie is uitermate geschikt als nummer 6. Je hoeft namelijk niet sterk te zijn om bal af te pakken. Want je hoeft de man niet eens aan te raken om de bal te veroveren.

Dus waarom zou frenkie niet alleen op 6 kunnen spelen, jongens?
Loetje
 Loetje - maandag 16 juli 2018 - 00:43   quote  deeplink  
Ik krijg op een een of andere manier heel sterk het gevoel dat als Blind gaat komen, Frenkie de Jong of De Ligt weg gaat. Geen idee waarom.
nummer10
 nummer10 - maandag 16 juli 2018 - 07:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2018 - 13:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb het vermoeden dat ten Hag misschien wel met een tien gaat spelen zonder echte 6.

En dan met Frenkie en Vd beek achter Tadic.
en als ziyech blijft ? tadic links en ziyech op 10 ?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.1589701