BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - maandag 16 juli 2018 - 07:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 juli 2018 - 00:43 schreef Loetje het volgende:
Ik krijg op een een of andere manier heel sterk het gevoel dat als Blind gaat komen, Frenkie de Jong of De Ligt weg gaat. Geen idee waarom.
dat gevoel heb ik ook... maar dan zouden ze toch al wel een verdediger erbij hebben gehaald ?
p111
 p111 - maandag 16 juli 2018 - 08:22   quote  deeplink  
Het is en blijft gissen,maar dat wij dit seizoen een sterker team hebben als afgelopen seizoen daar ben ik van overtuigd.Nou wel hopen dat Ten Maf de boel aan het praten krijgt,helaas heb ik nog altijd sterk mijn twijfels over Ten Maf.
Eide
 Eide - maandag 16 juli 2018 - 08:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 juli 2018 - 07:14 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en als ziyech blijft ? tadic links en ziyech op 10 ?
Dat zou echt een hele bijzondere situatie op kunnen gaan leveren. Er begint toch echt een kans te ontstaan dat Ziyech blijft.
remco k
 remco k - maandag 16 juli 2018 - 08:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 juli 2018 - 07:14 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en als ziyech blijft ? tadic links en ziyech op 10 ?
Ja dat lijkt me wel.
remco k
 remco k - maandag 16 juli 2018 - 08:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 juli 2018 - 00:28 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Lol, Frenkie is uitermate geschikt als nummer 6. Je hoeft namelijk niet sterk te zijn om bal af te pakken. Want je hoeft de man niet eens aan te raken om de bal te veroveren.

Dus waarom zou frenkie niet alleen op 6 kunnen spelen, jongens?
Omdat je juist op die positie er niet onderuit komt om ook duels te moeten winnen.

Overigens km je er in Nederland echt wel mee weg. Maar Europees zie ik daar liever een ander type.
schapio
 schapio - maandag 16 juli 2018 - 11:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 juli 2018 - 00:43 schreef Loetje het volgende:
Ik krijg op een een of andere manier heel sterk het gevoel dat als Blind gaat komen, Frenkie de Jong of De Ligt weg gaat. Geen idee waarom.
het zou ook helemaal niet verkeerd zijn om de jong te laten gaan als barcelona echt 40 miljoen+
wil betalen, als dan zyech blijft en blind op 6 komt te spelen kunnen zyech en van de beek mee op het middenveld en tadic linksvoor.
dan blijft nog geld over voor een sterke cv of ten hag moet kiezen voor wöber
Hummel10
 Hummel10 - maandag 16 juli 2018 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 juli 2018 - 11:13 schreef schapio het volgende:

[..]

het zou ook helemaal niet verkeerd zijn om de jong te laten gaan als barcelona echt 40 miljoen+
wil betalen, als dan zyech blijft en blind op 6 komt te spelen kunnen zyech en van de beek mee op het middenveld en tadic linksvoor.
dan blijft nog geld over voor een sterke cv of ten hag moet kiezen voor wöber
40 miljoen zou ik op dit moment ook niet weigeren voor de Jong. Kijk naar Dolberg was veel waard na 3 goede potjes nu ook een stuk minder na zijn blessure. De Jong weet je ook niet hoe hij eruit komt en fit blijft.

Als Ziyech blijft en Blind op 6 Tadic links en je een sterke cv aantrekt kom je ook prima voor de dag. Wöber kan me helaas nog niet bekoren soms best sterk maar kost je soms ook te makkelijk punten.
schapio
 schapio - maandag 16 juli 2018 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 juli 2018 - 11:26 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

40 miljoen zou ik op dit moment ook niet weigeren voor de Jong. Kijk naar Dolberg was veel waard na 3 goede potjes nu ook een stuk minder na zijn blessure. De Jong weet je ook niet hoe hij eruit komt en fit blijft.

Als Ziyech blijft en Blind op 6 Tadic links en je een sterke cv aantrekt kom je ook prima voor de dag. Wöber kan me helaas nog niet bekoren soms best sterk maar kost je soms ook te makkelijk punten.
[/quote

de jong heeft behalve potentie ook nog niet echt veel laten zien bij ajax, natuurlijk stond hij niet op zijn eigen positie, natuurlijk heeft hij blessurepech gehad maar zoveel geld kun je niet weigeren voor hem.
Als je dan nog bv magallan erbij kunt halen kom je er financieel goed uit en ook voetbaltechnisch ga je er zeker niet op achteruit
Eide
 Eide - maandag 16 juli 2018 - 22:38   quote  deeplink  
Daley Blind is vandaag langs geweest bij het trainingskamp van Ajax.
Eide
 Eide - maandag 16 juli 2018 - 23:27   quote  deeplink  
Blind meldt zich in trainingskamp Ajax

Daley Blind heeft zich maandagmiddag gemeld in het trainingskamp van Ajax.

Zoals Telesport donderdagavond laat al meldde is Blind - die overkomt van Manchester United - met een transferbedrag van 16 miljoen euro vast, dat door bonussen kan oplopen tot 21 miljoen euro, de duurste aankoop in de geschiedenis van Ajax.

De linkspoot meldde zich tijdens het eten bij de spelers en de staf, die zich in het Engelse Burton upon Trent voorbereiden op de dubbele confrontatie met Sturm Graz in de tweede voorronde van de Champions League.

Bron

Verweij meldt op Twitter dat het papierwerk momenteel op orde wordt gebracht. Ik weet niet of hij daar gekeurd wordt, daarvoor naar Amsterdam komt of dat hij meteen aansluit bij het trainingskamp. Het lijkt er op dat het dinsdag of woensdag officieel zal worden.
Loetje
 Loetje - maandag 16 juli 2018 - 23:40   quote  deeplink  
Transfer rond!
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 17 juli 2018 - 07:08   quote  deeplink  
Zeer goed nieuws wat mij betreft.
Mooie selectie hebben we staan zo.

Niet iedereen zal het met me eens zijn, maar hoop stiekem dat Ziyech ook nog een jaartje blijft. Zal i.m.o nog beter presteren met de extra ervaring op het veld die hem tot de orde kan en durft te roepen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 juli 2018 door Jaccio --
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 17 juli 2018 - 07:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 juli 2018 - 12:03 schreef schapio het volgende:
quote:
Op maandag 16 juli 2018 - 11:26 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

40 miljoen zou ik op dit moment ook niet weigeren voor de Jong. Kijk naar Dolberg was veel waard na 3 goede potjes nu ook een stuk minder na zijn blessure. De Jong weet je ook niet hoe hij eruit komt en fit blijft.

Als Ziyech blijft en Blind op 6 Tadic links en je een sterke cv aantrekt kom je ook prima voor de dag. Wöber kan me helaas nog niet bekoren soms best sterk maar kost je soms ook te makkelijk punten.
[/quote

de jong heeft behalve potentie ook nog niet echt veel laten zien bij ajax, natuurlijk stond hij niet op zijn eigen positie, natuurlijk heeft hij blessurepech gehad maar zoveel geld kun je niet weigeren voor hem.
Als je dan nog bv magallan erbij kunt halen kom je er financieel goed uit en ook voetbaltechnisch ga je er zeker niet op achteruit
Eens
p111
 p111 - dinsdag 17 juli 2018 - 08:43   quote  deeplink  
Niet helemaal ik wil Frenkie echt nog een jaar bij Ajax zien wat hij wel kan.Als ze hem aan Barcelona willen verkopen voor 40 mil.oke maar wel met de afspraak om hem dit jaar nog bij Ajax te laten.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 17 juli 2018 - 09:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 juli 2018 - 08:23 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat zou echt een hele bijzondere situatie op kunnen gaan leveren. Er begint toch echt een kans te ontstaan dat Ziyech blijft.
Zei ik toch.... Die zie ik niet snel vertrekken na zo'n WK. die gaat er nog een jaartje aan vast plakken
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 17 juli 2018 - 09:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 juli 2018 - 23:27 schreef Eide het volgende:
Blind meldt zich in trainingskamp Ajax

Daley Blind heeft zich maandagmiddag gemeld in het trainingskamp van Ajax.

Zoals Telesport donderdagavond laat al meldde is Blind - die overkomt van Manchester United - met een transferbedrag van 16 miljoen euro vast, dat door bonussen kan oplopen tot 21 miljoen euro, de duurste aankoop in de geschiedenis van Ajax.

De linkspoot meldde zich tijdens het eten bij de spelers en de staf, die zich in het Engelse Burton upon Trent voorbereiden op de dubbele confrontatie met Sturm Graz in de tweede voorronde van de Champions League.

Bron

Verweij meldt op Twitter dat het papierwerk momenteel op orde wordt gebracht. Ik weet niet of hij daar gekeurd wordt, daarvoor naar Amsterdam komt of dat hij meteen aansluit bij het trainingskamp. Het lijkt er op dat het dinsdag of woensdag officieel zal worden.
Ben blij dat Ajax blind haalt ipv ie maglahan, Overmars had toch de stekker eruit getrokken ondanks dat hij werd vrijgegeven.

Ik vind het wel serieus veel geld en het lijkt wel op een alles of niets situatie wat betreft Overmars, Ten Hag en VAn der Sar. Als ze nu geen kampieon worden, dan gaan er echt koppen rollen.
Ajax geeft teveel geld uit op dit moment, maargoed als hiermee successen worden geboekt, we Financieel gezond blijven, talenten langer blijven en grotere stappen maken, dan ben ik tervreden.
AkaS
 AkaS - dinsdag 17 juli 2018 - 09:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 09:07 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ben blij dat Ajax blind haalt ipv ie maglahan, Overmars had toch de stekker eruit getrokken ondanks dat hij werd vrijgegeven.

Ik vind het wel serieus veel geld en het lijkt wel op een alles of niets situatie wat betreft Overmars, Ten Hag en VAn der Sar. Als ze nu geen kampieon worden, dan gaan er echt koppen rollen.
Ajax geeft teveel geld uit op dit moment, maargoed als hiermee successen worden geboekt, we Financieel gezond blijven, talenten langer blijven en grotere stappen maken, dan ben ik tervreden.
Ik begrijp echt niet dat Ajax >20 mln voor Blind betaald. In zijn prime time verkopen voor 17 mln en hem dan voor de laatste jaren uit zijn carière terugkopen voor een hoger bedrag.

Hij zal er de komende jaren in ieder geval niet sneller op worden.

Bovendien een speler zonder restwaarde, hier spelen volgens mij factoren mee die mijn inziens niet professioneel zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 juli 2018 door AkaS --
JV
 JV - dinsdag 17 juli 2018 - 10:00   quote  deeplink  
FC Barcelona hoopt zich door middel van een ruildeal te verzekeren van de diensten van Frenkie de Jong, schrijft Mundo Deportivo dinsdagochtend. Marlon Santos, Munir El Haddadi, José Arnaíz en Sergi Samper behoren volgens het Spaanse medium tot het rijtje spelers dat in ruil voor De Jong naar Ajax kan vertrekken.

De vier zijn dit seizoen niet nodig in Camp Nou, maar kunnen zich volgens Mundo Deportivo 'uitstekend aanpassen aan de speelstijl van Ajax'. Marlon speelt sinds het seizoen 2016/2017 voor Barcelona: de Braziliaanse verdediger kwam echter niet verder dan twee competitieduels en werd vorig seizoen uitgeleend aan OGC Nice. El Haddadi maakte in het seizoen 2014/2015 een vliegende start in Catalonië, debuteerde in het Spaanse nationale elftal, maar kon die lijn niet doortrekken. De vleugelaanvaller met Marokkaanse roots bracht het afgelopen seizoen op huurbasis bij Alaves door en heeft een aflopend contract.

Samper werd, net als El Haddadi, in het verleden al aan Ajax gelinkt, maar koos afgelopen zomer voor een tijdelijke overstap naar Las Palmas. De 23-jarige middenvelder liep op Gran Canaria echter een zware enkelblessure op. Arnaíz tenslotte werd deze zomer overgeheveld van FC Barcelona B, maar lijkt ook al in onderhandeling te zijn met Real Sociedad.
JV
 JV - dinsdag 17 juli 2018 - 10:01   quote  deeplink  
dit is wel interessant, een speler voor de 6 positie en vleugelspeler ivm absentie bande.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 17 juli 2018 - 10:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 10:01 schreef JV het volgende:
dit is wel interessant, een speler voor de 6 positie en vleugelspeler ivm absentie bande.
Serieus?? Vind er niets interessants aan eigenlijk! Beetje je grootste talent verkopen en dan 4 spelers terugkrijgen waarvan de toekomst ongewis is. Laat Barcelona maar lekker het heen en weer krijgen. Voelt zich echt het verwende kind. Maar NEE is NEE!!
Eide
 Eide - dinsdag 17 juli 2018 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 09:28 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik begrijp echt niet dat Ajax >20 mln voor Blind betaald. In zijn prime time verkopen voor 17 mln en hem dan voor de laatste jaren uit zijn carière terugkopen voor een hoger bedrag.

Hij zal er de komende jaren in ieder geval niet sneller op worden.

Bovendien een speler zonder restwaarde, hier spelen volgens mij factoren mee die mijn inziens niet professioneel zijn.
Dat hij geen restwaarde heeft zou nu eindelijk eens geen factor moeten zijn. Een van de grootste problemen van de afgelopen jaren was dat Ajax met veredelde jeugdelftallen speelde. Er zat geen enkele routine of ervaring in de ploeg, behoudens mannen als Westermann of er eens eentje te noemen. Dat men nu eens kiest voor ervaring in plaats van een winstoogmerk bij verkoop vind ik persoonlijk uitstekend.

Met 28 jaar is hij op het hoogtepunt van zijn fysieke kunnen. Met 310 clubsduels en 54 caps als A-international is hij een van de meest ervaren Nederlandse voetballers die op hoog niveau speelt.

Ten slotte had Ajax afgelopen winter een eigen vermogen van 175,5 miljoen. Het klinkt misschien raar, maar eindelijk gaat dat eens dalen. Eindelijk doet Ajax eens iets met dat almaar groeiende vermogen. Daar komt bij dat dit financieel geen risico oplevert zolang dit een uitzondering is en niet de regel wordt.

Ik vind het echt heel erg prima, met dien verstande dat ik het helemaal met je eens ben dat het verschrikkelijk veel geld is, zeker gezien het aflopende contract van Blind.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 juli 2018 door Eide --
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 17 juli 2018 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 10:00 schreef JV het volgende:
FC Barcelona hoopt zich door middel van een ruildeal te verzekeren van de diensten van Frenkie de Jong, schrijft Mundo Deportivo dinsdagochtend. Marlon Santos, Munir El Haddadi, José Arnaíz en Sergi Samper behoren volgens het Spaanse medium tot het rijtje spelers dat in ruil voor De Jong naar Ajax kan vertrekken.

De vier zijn dit seizoen niet nodig in Camp Nou, maar kunnen zich volgens Mundo Deportivo 'uitstekend aanpassen aan de speelstijl van Ajax'. Marlon speelt sinds het seizoen 2016/2017 voor Barcelona: de Braziliaanse verdediger kwam echter niet verder dan twee competitieduels en werd vorig seizoen uitgeleend aan OGC Nice. El Haddadi maakte in het seizoen 2014/2015 een vliegende start in Catalonië, debuteerde in het Spaanse nationale elftal, maar kon die lijn niet doortrekken. De vleugelaanvaller met Marokkaanse roots bracht het afgelopen seizoen op huurbasis bij Alaves door en heeft een aflopend contract.

Samper werd, net als El Haddadi, in het verleden al aan Ajax gelinkt, maar koos afgelopen zomer voor een tijdelijke overstap naar Las Palmas. De 23-jarige middenvelder liep op Gran Canaria echter een zware enkelblessure op. Arnaíz tenslotte werd deze zomer overgeheveld van FC Barcelona B, maar lijkt ook al in onderhandeling te zijn met Real Sociedad.
Ronduit: NO F WAY!
Ze kopen zelf spelers met bussen tegelijk in ieder jaar en nu denken ze er een zooitje te lozen. Nee bedankt. Die rommel van marktwaarde max 5 mil (op haddadi van 12... na)mag je houden.

Je mag hem ruilen voor onze Suarez of Pique of Rakitic. Als je dat niet wilt betaal je je maar lekker scheel.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 17 juli 2018 - 12:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 09:28 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik begrijp echt niet dat Ajax >20 mln voor Blind betaald. In zijn prime time verkopen voor 17 mln en hem dan voor de laatste jaren uit zijn carière terugkopen voor een hoger bedrag.

Hij zal er de komende jaren in ieder geval niet sneller op worden.

Bovendien een speler zonder restwaarde, hier spelen volgens mij factoren mee die mijn inziens niet professioneel zijn.
Ja, het is wel veel geld. Hij heeft zich wel redelijk goed staande gehouden in de premier leaugue en heeft veel meer ervaring dan toen hij wegging. Het probleem is dat in de jaren nadat Blind was verkocht de transferbedragen 100% stegen.
De vraag is, wat is/was het echte alternatief. 8m voor een nietszeggende argentijn? Als andere jongens iets van hem leren waardoor hun marktwaarde met 50% stijgt, dan vind ik het prima.

maar ik begrijp je gedachte wel en ook ik maar me wel een beetje zorgen... Het lijkt echt op een alles of niets poging en geef maar veel geld uit om prijzen te pakken, want er komt in de toekomst toch nog veel meer binnen.
p111
 p111 - dinsdag 17 juli 2018 - 12:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 09:28 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik begrijp echt niet dat Ajax >20 mln voor Blind betaald. In zijn prime time verkopen voor 17 mln en hem dan voor de laatste jaren uit zijn carière terugkopen voor een hoger bedrag.

Hij zal er de komende jaren in ieder geval niet sneller op worden.

Bovendien een speler zonder restwaarde, hier spelen volgens mij factoren mee die mijn inziens niet professioneel zijn.
In Maart pas 28 geworden dus met alle respect kan hij nog echt lang mee.Met zijn techniek en inzicht wordt je er zeker sterker op.Aja doet er echt alles aan om kampioen te worden en internationaal ook wat te betekenen,en ja dan moet je risico,s nemen financieel.Hulde aan mini en maxi.
remco k
 remco k - dinsdag 17 juli 2018 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 09:07 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ben blij dat Ajax blind haalt ipv ie maglahan, Overmars had toch de stekker eruit getrokken ondanks dat hij werd vrijgegeven.

Ik vind het wel serieus veel geld en het lijkt wel op een alles of niets situatie wat betreft Overmars, Ten Hag en VAn der Sar. Als ze nu geen kampieon worden, dan gaan er echt koppen rollen.
Ajax geeft teveel geld uit op dit moment, maargoed als hiermee successen worden geboekt, we Financieel gezond blijven, talenten langer blijven en grotere stappen maken, dan ben ik tervreden.
In principe verwacht men natuurlijk Ziyech nog te verkopen. Maar blind en Tadic zijn de ervaringsaankopen die Ajax graag wou. En beiden zijn er natuurlijk niet maar 1 jaar. Volgend jaar hoef je deze aankopen niet te doen. En als men de groei doormaakt die verwacht wordt van bepaalde spelers. Wat gaan Frenkie de Ligt en Dolberg dan opleveren?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 17 juli 2018 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 10:00 schreef JV het volgende:
FC Barcelona hoopt zich door middel van een ruildeal te verzekeren van de diensten van Frenkie de Jong, schrijft Mundo Deportivo dinsdagochtend. Marlon Santos, Munir El Haddadi, José Arnaíz en Sergi Samper behoren volgens het Spaanse medium tot het rijtje spelers dat in ruil voor De Jong naar Ajax kan vertrekken.

De vier zijn dit seizoen niet nodig in Camp Nou, maar kunnen zich volgens Mundo Deportivo 'uitstekend aanpassen aan de speelstijl van Ajax'. Marlon speelt sinds het seizoen 2016/2017 voor Barcelona: de Braziliaanse verdediger kwam echter niet verder dan twee competitieduels en werd vorig seizoen uitgeleend aan OGC Nice. El Haddadi maakte in het seizoen 2014/2015 een vliegende start in Catalonië, debuteerde in het Spaanse nationale elftal, maar kon die lijn niet doortrekken. De vleugelaanvaller met Marokkaanse roots bracht het afgelopen seizoen op huurbasis bij Alaves door en heeft een aflopend contract.

Samper werd, net als El Haddadi, in het verleden al aan Ajax gelinkt, maar koos afgelopen zomer voor een tijdelijke overstap naar Las Palmas. De 23-jarige middenvelder liep op Gran Canaria echter een zware enkelblessure op. Arnaíz tenslotte werd deze zomer overgeheveld van FC Barcelona B, maar lijkt ook al in onderhandeling te zijn met Real Sociedad.
Ze mogen Frenkie hebben als we Messi en Suarez ervoor terug krijgen.

Anders mogen ze hoog of laag springen dan krijgen ze hem niet.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 17 juli 2018 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 12:38 schreef remco k het volgende:

[..]

In principe verwacht men natuurlijk Ziyech nog te verkopen. Maar blind en Tadic zijn de ervaringsaankopen die Ajax graag wou. En beiden zijn er natuurlijk niet maar 1 jaar. Volgend jaar hoef je deze aankopen niet te doen. En als men de groei doormaakt die verwacht wordt van bepaalde spelers. Wat gaan Frenkie de Ligt en Dolberg dan opleveren?
In principe zou je verwachten dat Ziyech vertrekt. Ik dacht ook 110% zeker van te zijn.

Alleen ik begin wel te twijfelen, het is stil rondom hem heen. En de vraagprijs is wel behoorlijk voor een speler waarvan ik niet weet wie hem wil en wil betalen.

Ik ga er nog steeds vanuit dat hij vertrekt maar de kans dat hij volgende week mee doet tegen Graz, wordt wel telkens groter.
Eide
 Eide - dinsdag 17 juli 2018 - 13:05   quote  deeplink  
Ik denk dat de intresse voor Ziyech pas weer gaat aantrekken aan het einde van de transferperiode. Voor het WK was het druk. Nu zijn veel spelers op vakantie en de tombola bij de grote clubs draait nog niet. Let maar op, in de loop van augustus gaat het straks echt nog wel spoken rond Ziyech. Of hij dan wel echt vertrekt.... geen idee.
remco k
 remco k - dinsdag 17 juli 2018 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 13:05 schreef Eide het volgende:
Ik denk dat de intresse voor Ziyech pas weer gaat aantrekken aan het einde van de transferperiode. Voor het WK was het druk. Nu zijn veel spelers op vakantie en de tombola bij de grote clubs draait nog niet. Let maar op, in de loop van augustus gaat het straks echt nog wel spoken rond Ziyech. Of hij dan wel echt vertrekt.... geen idee.
Ik verwacht dit verhaal ook inderdaad. Overigens zal het ook wel weer gaan oplaaien rond de Ligt en de Jong verwacht ik, en Onana nog wel al lijkt daar nog niet heel veel interesse in te zijn
Eide
 Eide - dinsdag 17 juli 2018 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 13:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik verwacht dit verhaal ook inderdaad. Overigens zal het ook wel weer gaan oplaaien rond de Ligt en de Jong verwacht ik, en Onana nog wel al lijkt daar nog niet heel veel interesse in te zijn
Eens.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 17 juli 2018 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 12:38 schreef remco k het volgende:

[..]

In principe verwacht men natuurlijk Ziyech nog te verkopen. Maar blind en Tadic zijn de ervaringsaankopen die Ajax graag wou. En beiden zijn er natuurlijk niet maar 1 jaar. Volgend jaar hoef je deze aankopen niet te doen. En als men de groei doormaakt die verwacht wordt van bepaalde spelers. Wat gaan Frenkie de Ligt en Dolberg dan opleveren?
Ja, ik ga er idd vanuit dat deze jongens niet meteen weer weggaan, tenzij er een bod komt van 100 miljoen op Tadic. Je hebt gelaijk dat we aardig wat waarde hebben rondlopen met De Jong, De ligt, Dolberg, Van der Beek, Neres en ga zo maar door
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 17 juli 2018 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 12:40 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ze mogen Frenkie hebben als we Messi en Suarez ervoor terug krijgen.

Anders mogen ze hoog of laag springen dan krijgen ze hem niet.
Denk dat dit wel een eerlijke deal zou zijn idd :)
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 17 juli 2018 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 13:05 schreef Eide het volgende:
Ik denk dat de intresse voor Ziyech pas weer gaat aantrekken aan het einde van de transferperiode. Voor het WK was het druk. Nu zijn veel spelers op vakantie en de tombola bij de grote clubs draait nog niet. Let maar op, in de loop van augustus gaat het straks echt nog wel spoken rond Ziyech. Of hij dan wel echt vertrekt.... geen idee.
Als hij tegen Sturm Graz goed speelt is hij sneller weg.. Weet niet of hij er dan al bij is? De return waarschijnlijk wel.
Eide
 Eide - dinsdag 17 juli 2018 - 16:13   quote  deeplink  
Ziyech is al weer anderhalve week in training bij Ajax.
AkaS
 AkaS - dinsdag 17 juli 2018 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 12:22 schreef p111 het volgende:

[..]

In Maart pas 28 geworden dus met alle respect kan hij nog echt lang mee.Met zijn techniek en inzicht wordt je er zeker sterker op.Aja doet er echt alles aan om kampioen te worden en internationaal ook wat te betekenen,en ja dan moet je risico,s nemen financieel.Hulde aan mini en maxi.
Ik geef het op ;-)

Echt het moet aan mij liggen. Ik bedoel iedereen is in de gloria met Blind. Het is bijna alsof Messi is gekomen!

En begrijp me niet verkeerd, Blind is een sympathieke jongen, verfijnde techniek die bijna altijd het juiste shirtje weet te vinden.

Maar het verwachtingspatroon door zijn komst en het geld dat er voor hem betaald wordt vind ik echt buiten alle proporties!

Voor 20mln + haal je in Zuidamerika bijna een nieuwe Ronaldo op.

Maar zoals gezegd ik moet het gewoon verkeerd en te negatief zien allemaal.

En als directe reactie...20mln+ voor een speler zonder restwaarde en die altijd al als groot nadeel had, te traag te zijn....dan wordt dit de komende paar jaar alleen maar erger. Zie ook Schöne wat ik toch wel een vergelijkbare speler vind.

Hoe dan ook, iedereen staat op scherp en de 25ste is er geen ruimte meer voor falen, zeker omdat we tegen een club spelen waar we gewoonweg niet van mogen verliezen. Zelfs niet zonder Daley Superman Blind !!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 juli 2018 door AkaS --
p111
 p111 - dinsdag 17 juli 2018 - 18:52   quote  deeplink  
Jammer dat je de kwaliteiten niet benoemd van Blind,alleen zijn enige zwakke punt is zijn snelheid,maar met het tempo in de eredivisie en zijn inzicht,is dat totaal geen probleem.En voor 20 milj/koop je een nw Ronaldo,misschien dat al die clubs lopen te slapen,anders hadden ze die allang gekocht.Nee Akas voor 20 miljoen koop je alleen maar subtoppers,en hij heeft 16 gekost of Manchester ooit de bonussen krijgen is maar af te wachten dat zal wel met prijzen pakken te maken hebben.
Loetje
 Loetje - dinsdag 17 juli 2018 - 20:01   quote  deeplink  
Mensen hebben echt geen idee volgens mij dat zn snelheid enorm omhoog is gegaan de laatste jaren hè.... Allemaal massaal oordelen op 5 jaar geleden.

En reken hem niet af op het NL elftal, want iedereen speelt daar ruk.

Geloof mij, met traag spel redt je het niet in de PL en zeker niet bij United. En hij heeft daar 141 officiële wedstrijden gespeeld!
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 17 juli 2018 - 20:05   quote  deeplink  
En vind maar eens een andere speler onder de 30 die meer dan 100 wedstrijden heeft gespeeld bij een topclub die je ook voor minder dan 20 miljoen kan kopen.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 17 juli 2018 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 16:13 schreef Eide het volgende:
Ziyech is al weer anderhalve week in training bij Ajax.
Was ook niet helemaal fit dacht ik..
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 17 juli 2018 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 20:17 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Was ook niet helemaal fit dacht ik..
Schöne, Siem de Jong en Ziyech zijn kampen inderdaad met lichte klachten.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 17 juli 2018 - 20:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 16:13 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik geef het op ;-)

Echt het moet aan mij liggen. Ik bedoel iedereen is in de gloria met Blind. Het is bijna alsof Messi is gekomen!

En begrijp me niet verkeerd, Blind is een sympathieke jongen, verfijnde techniek die bijna altijd het juiste shirtje weet te vinden.

Maar het verwachtingspatroon door zijn komst en het geld dat er voor hem betaald wordt vind ik echt buiten alle proporties!

Voor 20mln + haal je in Zuidamerika bijna een nieuwe Ronaldo op.

Maar zoals gezegd ik moet het gewoon verkeerd en te negatief zien allemaal.

En als directe reactie...20mln+ voor een speler zonder restwaarde en die altijd al als groot nadeel had, te traag te zijn....dan wordt dit de komende paar jaar alleen maar erger. Zie ook Schöne wat ik toch wel een vergelijkbare speler vind.

Hoe dan ook, iedereen staat op scherp en de 25ste is er geen ruimte meer voor falen, zeker omdat we tegen een club spelen waar we gewoonweg niet van mogen verliezen. Zelfs niet zonder Daley Superman Blind !!!
Wat boeit het dat hij geen restwaarde heeft als hij je dit seizoen Champions League brengt en komend jaar kampioen maakt? Verdient hij zichzelf wel terug hoor zelfde verhaal met Tadic. We hebben gewoon ervaren jongens nodig dat haal je nu met 2 spelers van 28 uit de PL. Zijn beide ook nog internationals.

Dan kun je op voorhand wel weer negatief zijn maar financieel lijdt Ajax er op dit moment niet onder en sportief gaan we er ook op vooruit.

Ok je kan twijfelen bij deze twee jongens maar als het niets wordt geven we gewoon Ten Hag of Overmars de schuld! Geef ze eerst een kans!
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 17 juli 2018 - 20:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 20:22 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Schöne, Siem de Jong en Ziyech zijn kampen inderdaad met lichte klachten.
Bij Siem is dit weinig verassend laatste jaren..
AkaS
 AkaS - dinsdag 17 juli 2018 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 20:23 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Wat boeit het dat hij geen restwaarde heeft als hij je dit seizoen Champions League brengt en komend jaar kampioen maakt? Verdient hij zichzelf wel terug hoor zelfde verhaal met Tadic. We hebben gewoon ervaren jongens nodig dat haal je nu met 2 spelers van 28 uit de PL. Zijn beide ook nog internationals.

Dan kun je op voorhand wel weer negatief zijn maar financieel lijdt Ajax er op dit moment niet onder en sportief gaan we er ook op vooruit.

Ok je kan twijfelen bij deze twee jongens maar als het niets wordt geven we gewoon Ten Hag of Overmars de schuld! Geef ze eerst een kans!
Wat het boeit.... Dat het indruist tegen alle principes die Ajax normaliter hanteert bij de aankoop van spelers. Dat dus!
AkaS
 AkaS - dinsdag 17 juli 2018 - 20:37   quote  deeplink  
Van der Meyde: "Ik heb daar twijfels over. Ik heb er niet zo'n goed gevoel bij"
dinsdag 17 juli 2018 om 15:55

Andy van der Meyde heeft zijn twijfels bij de terugkeer van Daley Blind bij Ajax. De voormalig Ajacied vindt het niet bij Ajax passen om een voormalig jeugdspeler terug te kopen.

Inclusief bonussen kan de transfersom voor Blind oplopen tot 20,5 miljoen euro. "Het is toch te gek voor woorden eigenlijk?", begint Van der Meyde tegen Ajax Showtime. "Waarom moeten wij daar zoveel geld voor betalen? Misschien dat hij net als zijn vader wil worden? De nieuwe Mister Ajax. Haha!"
"Tuurlijk, Daley kan heel goed voetballen. Anders verdien je geen transfer naar Manchester United. Daley is ook een echte Ajacied, dat weet ik wel. Maar ik vind het veel geld. Gaat hij als verdediger zoveel extra brengen? Het is gewoon niet des Ajax, een eigen jeugdspeler terugkopen. Ik kan er niet bij dat we hier zelf geen oplossing voor hebben. Ajax is altijd goed geweest in de scouting, in de jeugdopleiding. Kennelijk is onze jeugdopleiding niet meer wat het was."
"Het is altijd mooi als spelers terugkomen", nuanceert Van der Meyde. "Clubliefde is prachtig. Daley wil lekker terug naar Amsterdam. Misschien had hij een beetje heimwee. Uiteindelijk is het een goede keuze van hem. Ik gun hem ook het beste, dat hij veel speelt en belangrijk wordt voor Ajax. Maar ik heb daar mijn twijfels over. Ik heb er niet zo'n goed gevoel bij."

Bron: Voetbal Primeur

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 juli 2018 door AkaS --
Loetje
 Loetje - dinsdag 17 juli 2018 - 21:18   quote  deeplink  
Restwaarde.... Wanneer je de CL haalt of komend jaar kampioen wordt en via de 4e voorronde de CL haalt, heb je het bedrag er in een keer uit en dat van Tadic erbij.
AkaS
 AkaS - dinsdag 17 juli 2018 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 21:18 schreef Loetje het volgende:
Restwaarde.... Wanneer je de CL haalt of komend jaar kampioen wordt en via de 4e voorronde de CL haalt, heb je het bedrag er in een keer uit en dat van Tadic erbij.
in dat geval stel ik voor om messi te kopen en de cl te winnen ;-)
Loetje
 Loetje - dinsdag 17 juli 2018 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 22:00 schreef AkaS het volgende:

[..]

in dat geval stel ik voor om messi te kopen en de cl te winnen ;-)
Ghehehe. Liever Suarez dan...

Maar het is wel zo, haal je de CL als enige en je wint 1 of 2 potjes en gaat verder in de EL league na de winter, ben je al 35 miljoen ofzo rijker. Dan heb je die restwaarde er wel uit gap.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 17 juli 2018 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 21:18 schreef Loetje het volgende:
Restwaarde.... Wanneer je de CL haalt of komend jaar kampioen wordt en via de 4e voorronde de CL haalt, heb je het bedrag er in een keer uit en dat van Tadic erbij.
O ja? Denk dat dit dus aanzienlijk meevalt. Wat denk je van alle bonussen die je vervolgens moet betalen? Kosten voor de trips tijdens uitwedstrijden.

Vaak wordt er enkel de inkomsten gepubliceerd en niet de uitgaven. Het is echt niet zo rooskleurig als men wil doen geloven.
remco k
 remco k - dinsdag 17 juli 2018 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 20:36 schreef AkaS het volgende:

[..]

Wat het boeit.... Dat het indruist tegen alle principes die Ajax normaliter hanteert bij de aankoop van spelers. Dat dus!
Hoezo trouwens geen restwaarde?

Als die jongens een geweldig seizoen zouden draaien ener voor zorgen dat de jonge gasten stabieler worden schiet de waarde van die gasten verder omhoog. En beide heren zouden misschien volgend seizoen wel weer verkocht kunnen worden.

Stel dat je Blind over een kaar of over twee jaar nog eens voor tien kan verkopen nadat we twee keer kampioen zijn geworden. WT is dan het probleem.

Of wat is het probleem als hij zijn contact hier uitdient en bijdraagt aan die jonge gasten die veel
Op gaan leveren?

Kapitaal moet toch op het veld staan is hier jaren geroepen.
Loetje
 Loetje - dinsdag 17 juli 2018 - 23:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 22:27 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

O ja? Denk dat dit dus aanzienlijk meevalt. Wat denk je van alle bonussen die je vervolgens moet betalen? Kosten voor de trips tijdens uitwedstrijden.

Vaak wordt er enkel de inkomsten gepubliceerd en niet de uitgaven. Het is echt niet zo rooskleurig als men wil doen geloven.
Yep! Echter krijgt Ajax nog wel meer dan alleen die eventuele inkomsten. Denk aan marketing, kaartverkoop, tv rechten etc. Uiteindelijk komt er meer dan genoeg binnen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.1706490