BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Peter Bosz is Top of Flop ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 24 april 2017 - 23:24   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 april 2017 door Ajax Warrior --
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 25 april 2017 - 00:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 april 2017 - 02:03 schreef Loetje het volgende:

[..]

De kwaliteit is er, de enorm brede selectie ook. Maar er gebruik van maken is echt wat anders.
Of wil je dan de schuld bij Bosz gaan neerleggen dat hij de oorzaak is dat we gene kampioen zijn geworden?
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 25 april 2017 - 01:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 april 2017 - 09:53 schreef remco k het volgende:

[..]

De feiten tonen aan dat Ajax een hele brede selectie heeft, maar dat die door Bosz amper gebruikt wordt, dan kan je selectie nog zo breed zijn, als de trainer de andere jongens niet gebruikt ben je snel klaar.

Gister is daar een perfect voorbeeld van, Ajax werd beter doordat vd Beek op CVM ging spelen, Ajax werd beter doordat Neres op RB ging spelen. Die keuzes had Bosz op vvoorhand moeten maken.. Hij had MOETEN beginnen met jongens als Neres, vd Beek, Kluivert, Tete, Riedewald en je had zelfs een Nouri of de Jong kunnen laten starten..

Je wist namelijk op voorhand dat deze ploeg niet fris was, en dat is in meer wedstrijden het geval geweest..

Bosz heeft op de bepalende momenten niet de juiste jongens rust gegund, en daarom verlies je een aantal punten na de winterstop, dat heeft niets met de leiding en beleid te maken, maar alles met de keuzes van de trainer..
Bosz heeft zeker op bepaalde momenten onlogische beslissingen genomen. Maar ja hij is de trainer rn bepaald nu eenmaal de selectie. En volgend seizoen zit Bosz er nog steeds.

Wanneer we 2e worden dan begint het seizoen weer vroeg voor Ajax. Is dit niet het laatste jaar dat ook de gene die 2e is geworden voorronde CL speelt?

Dan zou ik er voorzorgen dat we de selectie nu eens eerder voor elkaar hebben. En dat we gaan investeren in meer kwaliteit. En dat wanneer dragende spelers vertrekken, je dat niet door jeugdige spelers eerst gaat opvullen.

Herhaling van het begin van dit seizoen zou toch wel een aanfluiting zijn. Als je het voor het nieuwe seizoen daadwerkelijk beter wil gaan doen, dan moet je ervoor zorgen dat je er direct staat.
Scout2
 Scout2 - dinsdag 25 april 2017 - 01:40   quote  deeplink  
Tsjaa iedereen heeft zijn plus en min punten.
Wel een opmerkelijke beslissing om vermoeide spelers op te stellen wat gewoon niet nodig was met kwalitatief gelijkwaardige spelers..
Minpunt waar ik mij vreselijk aan iriteer maar goed...

Eigenlijk met remco eens :)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 april 2017 door Scout2 --
remco k
 remco k - dinsdag 25 april 2017 - 08:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 april 2017 - 00:58 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Of wil je dan de schuld bij Bosz gaan neerleggen dat hij de oorzaak is dat we gene kampioen zijn geworden?
Ja dat is zijn verantwoording namelijk
remco k
 remco k - dinsdag 25 april 2017 - 08:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 april 2017 - 01:05 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Bosz heeft zeker op bepaalde momenten onlogische beslissingen genomen. Maar ja hij is de trainer rn bepaald nu eenmaal de selectie. En volgend seizoen zit Bosz er nog steeds.

Wanneer we 2e worden dan begint het seizoen weer vroeg voor Ajax. Is dit niet het laatste jaar dat ook de gene die 2e is geworden voorronde CL speelt?

Dan zou ik er voorzorgen dat we de selectie nu eens eerder voor elkaar hebben. En dat we gaan investeren in meer kwaliteit. En dat wanneer dragende spelers vertrekken, je dat niet door jeugdige spelers eerst gaat opvullen.

Herhaling van het begin van dit seizoen zou toch wel een aanfluiting zijn. Als je het voor het nieuwe seizoen daadwerkelijk beter wil gaan doen, dan moet je ervoor zorgen dat je er direct staat.
Ik vraag me echt af of jij onder een steen leeft..

Spelers die haalbaar zijn voor Ajax, wachten 9 van de 10 keer tot het einde van de transferwindow om te kijken of er niet een grotere club langs komt waar ze meer kunnen verdienen. Dus nee, het is voor Nederlandse begrippen vrijwel onmogelijk om je selectie voor aanvang voorrondes op orde te hebben..
p111
 p111 - dinsdag 25 april 2017 - 08:49   quote  deeplink  
Dit is waarom ik dit afgelopen weekend Bosz een flop vond een Journalist verwoord het.
=====================================================================================
'Het was een verschrikkelijke wedstrijd. Het leek nergens op wat Ajax liet zien. Het was helemaal niets wat je zag. Het was gewoon ondermaats', aldus Jansen, die vertelt dat de hoofdtrainer een standje zou hebben gekregen vanuit de club. 'Er is intern kritiek geweest bij Ajax op Bosz. Als het minder gaat, staan ze gelijk op.'

Bosz had volgens de journalist moeten kiezen voor een andere opstelling, zodat vermoeide spelers rust konden nemen. 'Je hebt een bank waar je hier en daar had kunnen wisselen. Je zag het aan Younes en Traore, die moesten gewisseld worden, die waren totaal vermoeid. Bosz heeft de luxe om te kunnen wisselen, maar hij heeft het niet gedaan.'
p111
 p111 - dinsdag 25 april 2017 - 08:50   quote  deeplink  
En buiten die twee ook Schone had nooit mogen spelen.
AkaS
 AkaS - dinsdag 25 april 2017 - 09:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 april 2017 - 08:49 schreef p111 het volgende:
Dit is waarom ik dit afgelopen weekend Bosz een flop vond een Journalist verwoord het.
=====================================================================================
'Het was een verschrikkelijke wedstrijd. Het leek nergens op wat Ajax liet zien. Het was helemaal niets wat je zag. Het was gewoon ondermaats', aldus Jansen, die vertelt dat de hoofdtrainer een standje zou hebben gekregen vanuit de club. 'Er is intern kritiek geweest bij Ajax op Bosz. Als het minder gaat, staan ze gelijk op.'

Bosz had volgens de journalist moeten kiezen voor een andere opstelling, zodat vermoeide spelers rust konden nemen. 'Je hebt een bank waar je hier en daar had kunnen wisselen. Je zag het aan Younes en Traore, die moesten gewisseld worden, die waren totaal vermoeid. Bosz heeft de luxe om te kunnen wisselen, maar hij heeft het niet gedaan.'
Flauwe kritiek hoor. Natuurlijk wilde Bosz winnen en in de race van het kampioenschap blijven. Om dit te doen stel je natuurlijk een aan het bovenbeen geblesseerde Traoré en een oververmoeide Younes en een middenvelder die als 3e centrale verdediger speelt.

En om zijn eigen intense verdriet te tonen wanneer je deze wedstrijd verliest ...is het logisch dat je breeduit gaat lachen.

Logisch!!!
remco k
 remco k - dinsdag 25 april 2017 - 10:19   quote  deeplink  
Het niveau is bijna lachwekkend..

Misschien Grote Smurf eens vragen wat ie ervan vind...
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 25 april 2017 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 april 2017 - 08:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af of jij onder een steen leeft..

Spelers die haalbaar zijn voor Ajax, wachten 9 van de 10 keer tot het einde van de transferwindow om te kijken of er niet een grotere club langs komt waar ze meer kunnen verdienen. Dus nee, het is voor Nederlandse begrippen vrijwel onmogelijk om je selectie voor aanvang voorrondes op orde te hebben..
Ziyech wilde al langer naar Ajax of in ieder geval stap hoger dan Twente. Die had echt wel voor de voorrondes gekomen hoor. Ze hebben het gewoon niet goed aangepakt voor de voorronde.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 25 april 2017 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 april 2017 - 08:50 schreef p111 het volgende:
En buiten die twee ook Schone had nooit mogen spelen.
Nee zei ik ook al op voorhand..
AkaS
 AkaS - dinsdag 25 april 2017 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 april 2017 - 10:19 schreef remco k het volgende:
Het niveau is bijna lachwekkend..

Misschien Grote Smurf eens vragen wat ie ervan vind...
Goed idee hooghartige smurf! ;-)
p111
 p111 - dinsdag 25 april 2017 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 april 2017 - 10:19 schreef remco k het volgende:
Het niveau is bijna lachwekkend..

Misschien Grote Smurf eens vragen wat ie ervan vind...
He Pino wat begrijp je niet manneke ???
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 25 april 2017 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 april 2017 - 16:40 schreef Robinho het volgende:
Ik was blij toen Bosz coach werd bij ons. Niet omdat het een kakkie is, maar omdat hij aanvallend wilde gaan voetballen. Ondanks dat De Boer het super heeft gedaan met alle titels, realistisch heeft gepeeld de eerste jaren en het vele geld dat daardoor is binnengestroomd, verlangde ik steeds meer terug naar aanvallender voetbal. Ik kon het echt niet meer aanzien, dat afwachtende en schakende zaadvoetbal. Zeker omdat je wel kon zien dat er goede spelers rondliepen.

Dit jaar: De eerste seizoenshelft was er 1 met vallen en opstaan. Af en toe heel goed en af en toe dramatisch. In de winter is er gesneden. De selectie was te breed en er moesten moeilijke beslissingen genomen worden, zoals het verkopen van zelf (deels) opgeleide spelers.
Druk zetten, meer voetbal in het team, de 5-secondenregel. Ik moest het allemaal nog zien, ondanks dat de intentie er vanaf dag 1 was.
Sinds een maand of 2 heb ik er alle vertrouwen in dat we op de goede weg zijn met Petertje.
Ik ben het vaak oneens met zijn opstelling, hij houdt in mijn ogen vaak te lang vast aan bepaalde spelers. En een paar jongens die ik vaker zou willen zien spelen nauwelijks.
Ik vergeef het hem. Iedere week probeert hij te winnen en vol pressie te spelen, de aanvallende intentie is voor mij genoeg als de uitvoer ervan ook vaak lukt. Ook als ze matig spelen heb je altijd nog het idee dat er iets te halen is. Het raamwerk staat.
De titel gaat ws. niet lukken, Feyenoord is te constant. Daarnaast het drukke programma voor deze jonge groep en Bas Nijhuis die in Groningen een zakcentje heeft bijverdiend.
Alles wat er de komende weken bijkomt is voor mij bonus, ik ben tevreden en ga deze zomer op de camping weer iedere dag de krant kopen voor de laatste transfergeruchten. Ik geef Bosz een 8,5. Maar volgend jaar verwacht ik een 9. Daarvoor ben ik Ajacied !
En dit alles met dank aan Johan ! Zonder hem zou er nu weer een dikke Jol zitten en Raiola zijn kneusjes aan ons slijten iedere zomer.
IK ben het hier ook mee eens
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 25 april 2017 - 19:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 april 2017 - 18:58 schreef AkaS het volgende:

[..]

Peter Bosz heeft 6 seizoenen voor feyenoord gespeeld. Ik kan dit feit niet negeren. Zeker niet als ik hem na het fluitsignaal breeduit zie lachen. Ongetwijfeld over de gemiste kans van psv... maar toch. Zou een echte Ajaxied niet vreselijk balen bij het fluitsignaal 1-0 verlies en dus geen kampioenschap!!!

En dan de opstelling. Weer Veltman! Een geblesseerde Traoré en een duidelijk niet fitte Youness.

Ik weet het niet, voetbal is mooi/aanvallend maar toch...
Als hij wilde dat Feijenoord kampioen zou worden, dan had hij niet van Feijenoord gewonnen een paar weken geleden.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 25 april 2017 - 19:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 april 2017 - 23:41 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Dat de boer kampioen kon worden, dat had te maken dat andere punten lieten liggen, veel minder dan dat feyenoord nu doet.

ten 2de de boer liet zijn team ging in de eredivisie goed spelen als we geen midweeks duel hadden.

Logisch dat het dan makkelijker gaat als je een van de beste selectie hebt. Het zou pas knap zijn als je niet geheel fit bent en toch wint.

Dat kon de boer niet, dat kan bosz ook niet omdat het heel lastig is.

Of je kan clubs laten spelen die beide europees spelen dan hebben ze een gelijk speelveld.
OOk hier moet ik weer gelijk geven
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 25 april 2017 - 19:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 april 2017 - 09:05 schreef p111 het volgende:

[..]

De grootste fout is Schone opstellen tegen Schalke en tegen PSV 2x kwam hij er achter toen het te laat was en ging hem alsnog wisselen.Met Schone in een top wedstrijd worden Klaasen en Zyech te zwaar belast omdat hij het niet kan belopen en te ver achterin speelt waardoor we geen druk kunnen zetten en Klaasen en Zyech te veel km moeten maken (grove blunder Bosz)
Ook hier sta ik achter, Schone is niet goed genoeg om tegen top ploegen aan te treden. Liever van de Beek, maar ik krijg het idee dat Bosz dat ook inziet (zie wissels de laatste tijd)
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 25 april 2017 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 april 2017 - 13:43 schreef AkaS het volgende:

[..]

Maar dat is makkelijk dan kan je alles buigen naar hoe het je uitkomt.

Gewoon even feitelijk:

1. psv - ajax was een zeer belangrijke wedstrijd voor het wel of niet kampioen worden.

2. Bosz is niet dom en weet wat hij doet en hij kiest voor een voorhoede die een half geblesseerde Traoré bevat en een oververmoeide Younes.

3. Veltman heeft niet sterk gespeeld tegen Schalke en is bovendien geschorst voor de belangrijke halve finale tegen Lyon.

4. Tete zal dan spelen, moeten spelen lijkt mij. Dit lijkt mij al een reden op zich om hem enig ritme te laten op doen, toch!?

5. Je hebt je kapot gewerkt eindsignaal komt en de wedstrijd is verloren en dus ook het kampioenschap... Is de reactie van een Ajacied dan breeduit lachen!!!!! Niet een beetje glimlachen maar van oor tot oor lachen. Zie de beelden svp.

Jij mag jouw mening hebben en ik de mijne. Naar mijn mening klopt het niet.

xxxxxxxxxx Dolberg xxxxxxxxx

xxxx Kluivert xxx Neres xxx

Je moet toch scoren om te winnen lijkt mij. Dat we in Europa nog meedoen is pure individuele kolder, buitengewone krachtsinspanning op eigen initiatief van de spelers... De tactiek van Bosz klopte uit bij Schalke van geen kant. En ingrijpen deed hij toen ook niet echt.

Maar we spelen aanvallend voetbal en mijn mening is vergezocht allemaal ook waar!
NOgmaals als Feijenoord kampioen moest worden, dan had hij een kut elftal opgesteld tegen Feijenoord en verloren. Hij pakt 4 punten tegen die ploeg. Ik zou ook hebben gelachen, je maakt die Feijenoorders de hele tijd gek dat we ze wel gaan pakken en dan het fluitsignaal, tja dan weet je dat het voorbij is, maar dan kan je wel lachen om het feit dat de bluf heerlijk was. Iedereen wist dat Ajax Feijenoord nioet meer kon inhalen na Utrecht. Tegen Vitesse was het een thuiswedstrijd met een tegenstander die echt alles weggaf.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 25 april 2017 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 april 2017 - 01:05 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Bosz heeft zeker op bepaalde momenten onlogische beslissingen genomen. Maar ja hij is de trainer rn bepaald nu eenmaal de selectie. En volgend seizoen zit Bosz er nog steeds.

Wanneer we 2e worden dan begint het seizoen weer vroeg voor Ajax. Is dit niet het laatste jaar dat ook de gene die 2e is geworden voorronde CL speelt?

Dan zou ik er voorzorgen dat we de selectie nu eens eerder voor elkaar hebben. En dat we gaan investeren in meer kwaliteit. En dat wanneer dragende spelers vertrekken, je dat niet door jeugdige spelers eerst gaat opvullen.

Herhaling van het begin van dit seizoen zou toch wel een aanfluiting zijn. Als je het voor het nieuwe seizoen daadwerkelijk beter wil gaan doen, dan moet je ervoor zorgen dat je er direct staat.
De boer had ook onlogische beslissingen genomen tegen de Graafschap, zo kan je wel doorgaan. Coaches maken ook fouten. Ik kijk liever naar wat Ajax heeft neergezet. We staan weer op de kaart in Europa. Er wordt weer gesproken over Ajax en het Nederlandse voetbal. Daarbij kan de KNVB nu echt serieus nadenken over wedstrijden verzetten naar Maandag. In de CL heeft ook elke ploeg 3 dagen rust, maar wij in de EL krijgen er 2. Dan krijg je die dingen zoals Advocaat deed. Expres verliezen in de EL, omdat er een kampioenschap gehaald moest worden. Dat is slecht voor het Nederlandse voetbal.
remco k
 remco k - dinsdag 25 april 2017 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 april 2017 - 18:37 schreef AkaS het volgende:

[..]

Goed idee hooghartige smurf! ;-)
Niks hooghartig, gewoon een hele domme discussie en aantijgingen die echt belachelijk zijn..
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 25 april 2017 - 22:18   quote  deeplink  
'Intern bij Ajax is er ook een beetje kritiek geweest maandag op keuze Bosz'

De keuze van Peter Bosz om zondag tegen PSV een amper gewijzigd Ajax het veld in te sturen, is hem intern op wat kritiek komen te staan. Dat stelt Freek Jansen, Ajax-watcher van Voetbal International.

Bosz wisselde na Schalke-uit slechts op één positie: Dolberg kwam in de ploeg voor Justin Kluivert, waardoor Bertrand Traoré naar rechts schoof. En dat terwijl Ajax een zeer brede selectie heeft. "Intern is er ook een beetje kritiek geweest maandag op Bosz", aldus Jansen bij Natafelen op FOX Sports.

"Dat is dan de bekende vijfde colonne. Als het minder gaat, staan die gelijk op. Ze hebben zoiets van: de selectie is breed genoeg. Je weet al heel lang dat je Schalke-uit en PSV-uit hebt. Schalke liep uit de hand qua vermoeidheid en dan wisselt hij één keer", aldus Jansen, "Dat kan een keuze zijn, maar hij moest Younes in de rust wisselen met als oorzaak totale vermoeidheid. Traoré ook. En De Ligt heeft toch ook een volledige wedstrijd tegen Schalke gespeeld. Dan denk ik: je hebt toch een bank met spelers waar je hier en daar zou kunnen wisselen."

BRON
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 25 april 2017 - 22:20   quote  deeplink  
Werd hierboven ook al meerdere malen over gesproken. Ik ben het er zelf ook zeker mee eens. Mag toch hopen dat Bosz nu dan snapt dat hij bij Ajax over een selectie beschikt waar je mee kan rouleren. Genoeg goede spelers op de bank die basis niet aantoonbaar zwakker maken.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 25 april 2017 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 april 2017 - 08:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af of jij onder een steen leeft..

Spelers die haalbaar zijn voor Ajax, wachten 9 van de 10 keer tot het einde van de transferwindow om te kijken of er niet een grotere club langs komt waar ze meer kunnen verdienen. Dus nee, het is voor Nederlandse begrippen vrijwel onmogelijk om je selectie voor aanvang voorrondes op orde te hebben..
Ajax wacht vaak heel erg lang en dan zeggen ze; we aren te laat en we konden geen geschikte speler meer vinden. Je moet gewoon op die momenten reeds opties klaar hebben liggen. Maar ja anticiperen vind de huidige leiding bij Ajax best moeilijk.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 25 april 2017 - 22:52   quote  deeplink  
Bosz heeft het zeker met de middelen die hij had niet slecht gedaan. Daarom is het ook mijn mening dat je de leiding meer kunt verwijten dat Bosz zijn selectie in het begin nog niet op orde had.

En natuurlijk koop je niks voor als........

Het gaat er nu vooral om dat je het voor het nieuwe seizoen eens wat slimmer gaat aanpakken. Want anders moet je gewoon eens ander werk gaan zoeken!

Een iets lager niveau.......de Graafschap bijvoorbeeld!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 april 2017 door Bobby1972 --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 26 april 2017 - 02:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 april 2017 - 20:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Niks hooghartig, gewoon een hele domme discussie en aantijgingen die echt belachelijk zijn..
Jij vind het een domme discussie en roept dat de aantijgingen echt belachelijk zijn, maar blijkbaar hebben andere reageerders hier een eigen en andere mening over. Wel fijn om te weten dat als jij het ergens niet mee eens bent het niveau ineens laag is en de discussie dom.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 26 april 2017 - 02:22   quote  deeplink  
Er zal altijd verschil van mening blijven. Je kan het nooit voor elkaar krijgen dat 2 tot 3 miljoen Ajacieden het met elkaar eens zijn. De ene vind dat Bosz het goed heeft gedaan, de ander verwijt hem geen prijzen te pakken. De een geniet van het spel van Schöne, de ander vind het tijd dat hij naar het bejaardentehuis gaat.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 april 2017 door Ajax Warrior --
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 26 april 2017 - 07:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 april 2017 - 22:52 schreef Bobby1972 het volgende:
Bosz heeft het zeker met de middelen die hij had niet slecht gedaan. Daarom is het ook mijn mening dat je de leiding meer kunt verwijten dat Bosz zijn selectie in het begin nog niet op orde had.

En natuurlijk koop je niks voor als........

Het gaat er nu vooral om dat je het voor het nieuwe seizoen eens wat slimmer gaat aanpakken. Want anders moet je gewoon eens ander werk gaan zoeken!

Een iets lager niveau.......de Graafschap bijvoorbeeld!
Met de middelen die hij had niet slecht gedaan haha. Hij heeft de duurste selectie hoor en had de breedste selectie ter beschikking. Dat hij in Europa ver is gekomen is netjes en dat hij daardoor net geen kampioen wordt is ook prima met dit aantal punten. Maar begin aubergine niet over de middelen. Hij heeft net zo goed fouten gemaakt als de leiding die moeten zorgen voor kwaliteit en balans in een team.

Bosz vind ik daarom deels flop en deels top. Europees zet hij ons op de kaart helaas kost dit het kampioenschap. Nu is wederom het moment om voor de leiding en Bosz om de selectie te finetunen deze zomer om er nog hoger rendement uit te halen.
Te beginnen met de linksback positie, CVM, en de aanval.

---------Onana------
Tete-Sanchez-(Ligt)Viergever-Aankoop (haps)
-----(vd Beek de jong) Aankoop ervaren cvm---
----Klaassen--Ziyech-----
Neres-Kluivert--Dolberg (huntelaar)--Younes (aankoop)

Veltman, Schöne bank of weg. Riedewald kan eventueel lcv en Viergever back up voor linksback
3 of 4 gerichte aankopen heb je al wel nodig.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 26 april 2017 - 07:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 april 2017 - 02:22 schreef Ajax Warrior het volgende:
Er zal altijd verschil van mening blijven. Je kan het nooit voor elkaar krijgen dat 2 tot 3 miljoen Ajacieden het met elkaar eens zijn. De ene vind dat Bosz het goed heeft gedaan, de ander verwijt hem geen prijzen te pakken. De een geniet van het spel van Schöne, de ander vind het tijd dat hij naar het bejaardentehuis gaat.
Eens
remco k
 remco k - woensdag 26 april 2017 - 08:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 april 2017 - 22:46 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Ajax wacht vaak heel erg lang en dan zeggen ze; we aren te laat en we konden geen geschikte speler meer vinden. Je moet gewoon op die momenten reeds opties klaar hebben liggen. Maar ja anticiperen vind de huidige leiding bij Ajax best moeilijk.
En je blijft maar onder die steen leven..

Zo vaak hebben we spelers al horen zeggen dat ze Ajax een interessantie optie vinden, maar liever nog even wachten tot einde transferwindow om te kijken of er iets langs komt waar ze meer aan hebben ( lees meer kunnen verdienen).

Ajax zegt trouwens nooit wat jij nu roept.. Wat ik ik wel heb horen zeggen is dat de beoogde spelers niet naar Ajax wouden, dat is heel wat anders..

Maar heb jij zelf nou echt niet door dat je een roepende in een woestijn bent??
remco k
 remco k - woensdag 26 april 2017 - 08:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 april 2017 - 02:22 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Jij vind het een domme discussie en roept dat de aantijgingen echt belachelijk zijn, maar blijkbaar hebben andere reageerders hier een eigen en andere mening over. Wel fijn om te weten dat als jij het ergens niet mee eens bent het niveau ineens laag is en de discussie dom.
Je laatste opmerking, sinds wanneer is 1 maal een mening over iets hebben meteen de waarheid en ineens is het altijd zo zou zijn? Grote bullshit en dat weet je zelf ook..

Maar inderdaad, mensen die op deze manier denken zijn gewoon dommer dan het achtereind van een varken....
remco k
 remco k - woensdag 26 april 2017 - 08:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 april 2017 - 07:14 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Met de middelen die hij had niet slecht gedaan haha. Hij heeft de duurste selectie hoor en had de breedste selectie ter beschikking. Dat hij in Europa ver is gekomen is netjes en dat hij daardoor net geen kampioen wordt is ook prima met dit aantal punten. Maar begin aubergine niet over de middelen. Hij heeft net zo goed fouten gemaakt als de leiding die moeten zorgen voor kwaliteit en balans in een team.

Bosz vind ik daarom deels flop en deels top. Europees zet hij ons op de kaart helaas kost dit het kampioenschap. Nu is wederom het moment om voor de leiding en Bosz om de selectie te finetunen deze zomer om er nog hoger rendement uit te halen.
Te beginnen met de linksback positie, CVM, en de aanval.

---------Onana------
Tete-Sanchez-(Ligt)Viergever-Aankoop (haps)
-----(vd Beek de jong) Aankoop ervaren cvm---
----Klaassen--Ziyech-----
Neres-Kluivert--Dolberg (huntelaar)--Younes (aankoop)

Veltman, Schöne bank of weg. Riedewald kan eventueel lcv en Viergever back up voor linksback
3 of 4 gerichte aankopen heb je al wel nodig.
aubergine??

Maar gaan we nu echt weer ja? 4 aankopen??

Bosz gaat terecht gewoon verder met Sinkgraven op LB..
Op CVM heb je opties zat, zeker aangezien Schone er ook nog gewoon is..

Ik zou alleen een vervanger halen voor Traore aangezien die gewoon lekker weg moet blijven.. Voor de rest lekker zo laten als het is..
AkaS
 AkaS - woensdag 26 april 2017 - 09:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 april 2017 - 02:22 schreef Ajax Warrior het volgende:
Er zal altijd verschil van mening blijven. Je kan het nooit voor elkaar krijgen dat 2 tot 3 miljoen Ajacieden het met elkaar eens zijn. De ene vind dat Bosz het goed heeft gedaan, de ander verwijt hem geen prijzen te pakken. De een geniet van het spel van Schöne, de ander vind het tijd dat hij naar het bejaardentehuis gaat.
Hahahahahaha mooie reactie :-)
En helemaal mee eens!
AkaS
 AkaS - woensdag 26 april 2017 - 09:45   quote  deeplink  
Ik ben het met je eens Hummel.
Bosz heeft aankopen gekregen waar FdB alleen maar van mocht dromen!

Iedereen is lyrisch over het aanvallende spel en ik ben ook een genieter als ik Ajax zie spelen tegen Kopenhagen, feijenoord en Schalke thuis!

Maar voorlopig hebben we behalve gekweekte goodwill tegen europees geen sterke ploegen weer wat aanzien, echt helemaal niets.

Het kampioenschap is volgens mij kwa aanzien en CL toch wel heel erg belangrijk... Hier blinkt Bosz uit in rariteiten, slechte en onlogische keuzes en zijn de goede zaken helaas een samenloop van toevalligheden geweest.

Iedereen was in de gloria tegen feijenoord maar als je je inleeft in het moment van voor de wedstrijd en kijkt dan naar de keuzes....

Traoré in de spits. Tot op dat moment hopenloos gefaald.
Neres. Krijgt bijna 0 vertrouwen en speeltijd ondanks aankoop van 12mln.
Kluivert omdat Younes ziek afmelde.. Die anders had gespeeld en tot op dat moment weinig liet zien.
Veltman. Je kunt geen tv sportprogramma opzetten of er wordt door kenners uitgesproken dat zij voor Tete zouden kiezen.
Sinkgraven ....onder druk levert hij zomaar de bal in...

Nee Bosz heeft eerder mijn argwaan dan mijn volledige veetrouwen dat hij zich verbonden voelt met ONZE club!
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 26 april 2017 - 10:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 april 2017 - 22:18 schreef NatjosFC het volgende:
'Intern bij Ajax is er ook een beetje kritiek geweest maandag op keuze Bosz'

De keuze van Peter Bosz om zondag tegen PSV een amper gewijzigd Ajax het veld in te sturen, is hem intern op wat kritiek komen te staan. Dat stelt Freek Jansen, Ajax-watcher van Voetbal International.

Bosz wisselde na Schalke-uit slechts op één positie: Dolberg kwam in de ploeg voor Justin Kluivert, waardoor Bertrand Traoré naar rechts schoof. En dat terwijl Ajax een zeer brede selectie heeft. "Intern is er ook een beetje kritiek geweest maandag op Bosz", aldus Jansen bij Natafelen op FOX Sports.

"Dat is dan de bekende vijfde colonne. Als het minder gaat, staan die gelijk op. Ze hebben zoiets van: de selectie is breed genoeg. Je weet al heel lang dat je Schalke-uit en PSV-uit hebt. Schalke liep uit de hand qua vermoeidheid en dan wisselt hij één keer", aldus Jansen, "Dat kan een keuze zijn, maar hij moest Younes in de rust wisselen met als oorzaak totale vermoeidheid. Traoré ook. En De Ligt heeft toch ook een volledige wedstrijd tegen Schalke gespeeld. Dan denk ik: je hebt toch een bank met spelers waar je hier en daar zou kunnen wisselen."

BRON
Dit snap ik wel, ik had hier ook kritiek over. Ik denk dat je beter met een paar frisse spelers kon beginnen. Zoals Donny van de beek, Tete, Neres en ook Dolberg.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 26 april 2017 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 april 2017 - 08:34 schreef remco k het volgende:

[..]

aubergine??

Maar gaan we nu echt weer ja? 4 aankopen??

Bosz gaat terecht gewoon verder met Sinkgraven op LB..
Op CVM heb je opties zat, zeker aangezien Schone er ook nog gewoon is..

Ik zou alleen een vervanger halen voor Traore aangezien die gewoon lekker weg moet blijven.. Voor de rest lekker zo laten als het is..
Haha was aub(spelling pakt aubergine)..

Linksback Sinkgraven komt te kort, CVM Schöne komt te kort, Traore gaat weg kan nog iemand bij,
Ervaren spits achter Dolberg is toch wel lekker?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 27 april 2017 - 04:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 april 2017 - 08:34 schreef remco k het volgende:

[..]

aubergine??

Maar gaan we nu echt weer ja? 4 aankopen??

Bosz gaat terecht gewoon verder met Sinkgraven op LB..
Op CVM heb je opties zat, zeker aangezien Schone er ook nog gewoon is..

Ik zou alleen een vervanger halen voor Traore aangezien die gewoon lekker weg moet blijven.. Voor de rest lekker zo laten als het is..
Terecht door met Sinkgraven?? Hou toch op man. Die heeft wekelijks laten zien tekort te komen als linksback. Loopt of staat elke keer verkeerd. Je kan wat mij betreft nog beter Viergever daar posteren. Maar alsjeblieft, Sinkgraven mag van mij gewoon verkocht worden!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 27 april 2017 - 04:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 april 2017 - 08:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Je laatste opmerking, sinds wanneer is 1 maal een mening over iets hebben meteen de waarheid en ineens is het altijd zo zou zijn? Grote bullshit en dat weet je zelf ook..

Maar inderdaad, mensen die op deze manier denken zijn gewoon dommer dan het achtereind van een varken....
Gelukkig kijk jij dus ook vaak genoeg in de spiegel!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 27 april 2017 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - donderdag 27 april 2017 - 09:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 april 2017 - 04:54 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Terecht door met Sinkgraven?? Hou toch op man. Die heeft wekelijks laten zien tekort te komen als linksback. Loopt of staat elke keer verkeerd. Je kan wat mij betreft nog beter Viergever daar posteren. Maar alsjeblieft, Sinkgraven mag van mij gewoon verkocht worden!
Viergever vind ik inderdaad nog beter. Maar Sinkgraven ontwikkeld zich daar wel en wordt daar wel beter.
remco k
 remco k - donderdag 27 april 2017 - 09:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 april 2017 - 04:54 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Gelukkig kijk jij dus ook vaak genoeg in de spiegel!
Zeker.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 27 april 2017 - 10:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 april 2017 - 09:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Viergever vind ik inderdaad nog beter. Maar Sinkgraven ontwikkeld zich daar wel en wordt daar wel beter.
Benieuwd wat jij ziet wat ik en vele anderen niet zien.
remco k
 remco k - donderdag 27 april 2017 - 11:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 april 2017 - 10:38 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Benieuwd wat jij ziet wat ik en vele anderen niet zien.
Ik zie dat hij veel duels wint. Dat ie in de opbouw belangrijk is. En dat ie een goede drive heeft.

Ik zie ook dat ie aanvallend veel meer moet brengen dan ie nu doet en dat ie positioneel nog niet heel sterk is. Maar dat ie in beide wel beter aan het worden is

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 27 april 2017 door remco k --
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 27 april 2017 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 april 2017 - 11:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zie dat hij veel duels wint. Dat ie in de opbouw belangrijk is. En dat ie een goede drive heeft.

Ik zie ook dat ie aanvallend veel meer moet brengen dan ie nu doet en dat ie positioneel nog niet heel sterk is. Maar dat ie in beide wel beter aan het worden is
Vind Viergever daar op die positie in alles beter dan Sinkgraven. Dit zegt wel genoeg denk ik.
p111
 p111 - donderdag 27 april 2017 - 14:42   quote  deeplink  
Viergever is de mindere voetballer alles gaat op zijn inzet en dat gaat nu allemaal net goed,en dat pas op zijn 27 ste jaar dat zegt genoeg. Sinkraven is gewoon een betere voetballer die hem zeker voorbij gaat als je hem de tijd geeft.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 27 april 2017 - 19:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 april 2017 - 14:42 schreef p111 het volgende:
Viergever is de mindere voetballer alles gaat op zijn inzet en dat gaat nu allemaal net goed,en dat pas op zijn 27 ste jaar dat zegt genoeg. Sinkraven is gewoon een betere voetballer die hem zeker voorbij gaat als je hem de tijd geeft.
Probleem is dat we iemand nodig hebben die er wel gelijk staat. Dan heb ik liever een stabiele Viergever die doet wat hij moet doen dan een Sinkgraven die nog wel een seizoen nodig heeft om zich daar te ontwikkelen. En zelfs dan vraag ik me nog af of hij het wel echt in zich heeft om een echt goede linksback te worden. Denk dat ik het allebei niet echt super vind. Van mij mag er daarom 1 bij komen.
Eide
 Eide - donderdag 27 april 2017 - 20:08   quote  deeplink  
Ik blijf serieuze twijfel hebben bij Sinkgraven als back. Hij mist in mijn ogen echt het inzicht om op die positie te spelen wat zich uit in aanhoudend positioneel zwak opgesteld staan. Hij leren van dergelijke vaardigheden doe je bij Jong Ajax of ergens anders, niet in Ajax 1.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 27 april 2017 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 april 2017 - 14:42 schreef p111 het volgende:
Viergever is de mindere voetballer alles gaat op zijn inzet en dat gaat nu allemaal net goed,en dat pas op zijn 27 ste jaar dat zegt genoeg. Sinkraven is gewoon een betere voetballer die hem zeker voorbij gaat als je hem de tijd geeft.
Tijd? Sorry maar je speelt bij fucking Ajax. Dan heb je geen tijd om rustig een nieuwe positie te leren. Het is de bedoeling dat je er staat. En Sinkgraven staat in alles niet! Dus gauw eruit en iemand halen die deze positie wel beheerst.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 28 april 2017 - 07:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 april 2017 - 20:08 schreef Eide het volgende:
Ik blijf serieuze twijfel hebben bij Sinkgraven als back. Hij mist in mijn ogen echt het inzicht om op die positie te spelen wat zich uit in aanhoudend positioneel zwak opgesteld staan. Hij leren van dergelijke vaardigheden doe je bij Jong Ajax of ergens anders, niet in Ajax 1.
Klopt vind ik ook raar dat iemand daar 1 tot 2 seizoenen de tijd voor kan krijgen bij Ajax 1.
Dat een amateur linksback mag gaan proberen vind ik anders dan betaald voetbal. Dan oefen je maar bij Jong Ajax of op de training inderdaad. Een Ajax kan mits niet beschikbaar gewoon een sterke linksback kopen of scouten. Sinkgraven brengt verdedigend of aanvallend totaal niets meer dan Viergever bv. Op die positie.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 28 april 2017 - 07:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 april 2017 - 21:31 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Tijd? Sorry maar je speelt bij fucking Ajax. Dan heb je geen tijd om rustig een nieuwe positie te leren. Het is de bedoeling dat je er staat. En Sinkgraven staat in alles niet! Dus gauw eruit en iemand halen die deze positie wel beheerst.
Juist
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 28 april 2017 - 08:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 april 2017 - 20:08 schreef Eide het volgende:
Ik blijf serieuze twijfel hebben bij Sinkgraven als back. Hij mist in mijn ogen echt het inzicht om op die positie te spelen wat zich uit in aanhoudend positioneel zwak opgesteld staan. Hij leren van dergelijke vaardigheden doe je bij Jong Ajax of ergens anders, niet in Ajax 1.
Idd, dat vind ik dus ook!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5908
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Peter Bosz is Top of Flop ?









0.0179858