BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Peter Bosz is Top of Flop ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 18 april 2017 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 april 2017 - 13:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Laatste 5 wedstrijden 16 goals gemaakt.. Dat lijkt me gewoon een heel erg goed resultaat.

Het voetbal is pas sinds de tweede wedstrijd tegen Kopenhagen goed te noemen, maar wel gewoon erg goed in mijn optiek. Dat is nu dus een aantal wedstrijden op rij, voor die tijd heb ik amper genoten dit seizoen als ik eerlijk ben.

Maar dit is gewoon erg gied wat ze nu laten zien, en daar heb ik eigenlijk niets meer over te klagen, anders dan dat hij misschien wat sneller zou moeten wisselen om spelers rust te geven en anderen in de flow mee te laten komen..

Nu is de tijd aangebroken dat de prijzen verdeeld worden, ik ben erg benieuwd hoe de ploeg daarmee om gaat en of we een prijs gaan pakken.. Dat is namelijk wel iets dat bij Bosz echt ontbreekt in zijn trainers carriere, het is geen prijzenpakker..

Met dit type voetbal lijkt het me in ieder geval duidelijk dat hij mag blijven volgend seizoen, en hopelijk blijft de groep grotendeels bij elkaar..
Wat betreft de doelpunten heb ik het ook niet over de laatste wedstrijden, maar zeker de eerste helft van het seizoen was het niet best. NU is het geweldig en het hadden nog veel meer doelpunten kunnen zijn. Feijenoord had 5-0 mogen zijn, Schalke had 3 of 4-0 mogen zijn. Daar komen we nog net tekort.

Het voetbal op dit moment is erg goed en ik denk ook dat het voetbal van Bosz pas goed kan gaan als je er lange tijd op traint. Dit is niet anders dan bij andere (top)clubs die een nieuwe trainer krijgen. Ik denk ook dat het goed is geweest dat Bosz gewoon zijn team heeft laten staan, ook al speelde sommigen structureel niet goed en werden wij gek van sommigen. Op dit moment zijn er wel de automatismes ingeslopen en draaien ze als een tierelier, zelfs Traore en Younes gaan beter spelen.

Het is een feit dat top teams hun ploeg langer bij elkaar houden en dus ook echt naar de top kunnen gaan en een tijdje blijven. Bij Ajax is dat helaas anders. De boer moest elk jaar weer opnieuw beginnen en dat zal volgend jaar voor Bosz niet anders zijn.

Bosz heeft nooit echt een top team gecoached (met uitzondering van Macabi), dus dat kan je hem niet echt kwalijk nemen, daarbij had hij nooit Europees een wedstrijd gewonnen. Een prijs pakken zou wel heel mooi zijn, maar het vertoonde voetbal is voor mij al een prijs na 2 jaar bedroevend voetbal te hebben gekeken. Elk jaar doet Ajax het geweldig na de winterstop en een prijs zou met het getoonde spel van de laatste weken meer dan verdiend zijn.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 18 april 2017 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 april 2017 - 15:00 schreef Bobby1972 het volgende:
Wanneer Ajax in het begin van het seizoen de selectie beter op de rit had gehad, waren we kampioen geworden. En dat is een gemiste kans die je Bosz niet kunt aanrekenen.

Bosz heeft het op basis van de spelers die er zijn niet slecht gedaan. Alleen het probleem bij Ajax zit vooral vaak in het begin van het seizoen.

Wanneer diverse dragende spelers verkocht worden, kun je weer deels opnieuw beginnen. En zo blijf je waar je staat.Ajax moet eens gaan nadenken hoe ze dat eens anders gaan invullen.

Ik verwacht dat Klaassen helaas zal vertrekken. En dat vang je niet zomaar op. Ook voor spelers als Dolberg en Sanchez kunnen clubs vanuit de waan van de dag zomaar gekke dingen gaan doen om ze te kopen. En zeg dan maar eens nee tegen extreme bedragen.

Ajax moet veel sneller leren anticiperen op dit soort situaties. Omdat Ajax vaak geen oplossing heeft wanneer bepaalde spelers verdwijnen.

Beleid maken is ook meer focussen op de lange termijn. Ajax moet minder afhankelijk zijn op de lange termijn.
Dit is heel lastig om te managen voor Ajax. Ajax heeft het geld nodig en is nou eenmaal een opleidingsclub die af en toe iets leuks kan laten zien in Europa. Als je spelers al haalt, voordat ze verkocht zijn, dan kan je in de problemen komen. Dan krijg je snel te maken met spelers die niet tevreden zijn. Daarbij wil Ajax meer jeugd door laten stromen en dat gaat nu eenmaal altijd mety vallen en opstaan (kijk naar de ligt, geweldige verdediger, maar hij maakte de dodelijke fout tegen Excelsior, anders stond je gewoon bovenaan). Daarom is het zo belangrijk om voor Ajax de eerste seizoens helft door te komen zonder te veel schade en dan na de winterstop knallen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 18 april 2017 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 april 2017 - 15:21 schreef Eide het volgende:

[..]

Alleen Ziyech is erbij gekomen. Daar had Bosz in de voorbereiding ook op kunnen aansturen. De trainer bepaald de selectie. Dus waarom is dit Bosz niet aan te rekenen? En welke dragende spelers zijn er dan verkocht behalve Milik? Volgens mij is dat uitstekend opgevangen.

Ik denk dat Bosz dit destijds nog niet kon weten. Hij stond net met de groep en wist alleen zeker dat hij een Spits moest hebben. HIj had zoveel middenvelders tot zijn beschikking en nog weinig wedstrijden gezien, dat kan je hem niet aanrekenen. Denk wel dat Bosz uiteindelijk naar Overmars is gestapt en hem heeft verteld dat hij iemand mist op het middenveld met veel creativiteit, dat essentieel is voor zijn spel.
remco k
 remco k - dinsdag 18 april 2017 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 april 2017 - 15:45 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik denk dat Bosz dit destijds nog niet kon weten. Hij stond net met de groep en wist alleen zeker dat hij een Spits moest hebben. HIj had zoveel middenvelders tot zijn beschikking en nog weinig wedstrijden gezien, dat kan je hem niet aanrekenen. Denk wel dat Bosz uiteindelijk naar Overmars is gestapt en hem heeft verteld dat hij iemand mist op het middenveld met veel creativiteit, dat essentieel is voor zijn spel.
Hij was al wekenlang met die groep bezig en had dan weet je echt wel welke type spelers je wel en niet hebt.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 19 april 2017 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 april 2017 - 21:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij was al wekenlang met die groep bezig en had dan weet je echt wel welke type spelers je wel en niet hebt.
Daar ben ik het niet mee eens, in een paar weken kan je dat niet weten. Ze zijn dan druk bezig geweest om het spelletje van Bosz te leren. In het begin snapte ze dat niet en verloren ze van "amateur" verenigingen. Die gasten wisten niet wat ze moesten doen, dus hoe kan je dan vanaf de eerste weken weten wat je wel en niet in huis heb voor jou type spel? Ik denk dat iedereen wist dat we een spits nodig hadden en heel snel kwam men erachter dat we creativiteit missen op het middenveld, maar we hadden daar teveel spelers. In het begin speelde hij met dezelfde spelers als onder de Boer, dat is na een paar maanden helemaal omgegooid.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 19 april 2017 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 april 2017 - 21:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij was al wekenlang met die groep bezig en had dan weet je echt wel welke type spelers je wel en niet hebt.
Toch ging het in het begin van de competitie mis.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 19 april 2017 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 april 2017 - 15:39 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Dit is heel lastig om te managen voor Ajax. Ajax heeft het geld nodig en is nou eenmaal een opleidingsclub die af en toe iets leuks kan laten zien in Europa. Als je spelers al haalt, voordat ze verkocht zijn, dan kan je in de problemen komen. Dan krijg je snel te maken met spelers die niet tevreden zijn. Daarbij wil Ajax meer jeugd door laten stromen en dat gaat nu eenmaal altijd mety vallen en opstaan (kijk naar de ligt, geweldige verdediger, maar hij maakte de dodelijke fout tegen Excelsior, anders stond je gewoon bovenaan). Daarom is het zo belangrijk om voor Ajax de eerste seizoens helft door te komen zonder te veel schade en dan na de winterstop knallen.
Ajax en geld nodig? Volgens mij heeft Ajax geen geld nodig.

Alleen kunnen we het geld niet betalen wat het buitenland betaald. Maar dat lost je niet op door spelers te verkopen.

Enkel door structurele inkomsten te vergroten. Sponsors en Europese successen(wat structureel is) en verhoging van de prijs van de kaartjes. Dan kan het salarisbudget vergrote en salarisplafond verhogen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 april 2017 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - woensdag 19 april 2017 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 april 2017 - 16:59 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens, in een paar weken kan je dat niet weten. Ze zijn dan druk bezig geweest om het spelletje van Bosz te leren. In het begin snapte ze dat niet en verloren ze van "amateur" verenigingen. Die gasten wisten niet wat ze moesten doen, dus hoe kan je dan vanaf de eerste weken weten wat je wel en niet in huis heb voor jou type spel? Ik denk dat iedereen wist dat we een spits nodig hadden en heel snel kwam men erachter dat we creativiteit missen op het middenveld, maar we hadden daar teveel spelers. In het begin speelde hij met dezelfde spelers als onder de Boer, dat is na een paar maanden helemaal omgegooid.
Sorry hoor, maar ik hoef Bazoer maar een of twee keer te zien spelen om te zien wat voor type speler het is, dat is dus zelfs niet weken maar een paar trainingen..

Daarmee wil ik niet zeggen dat het niet langer kan duren om het spel te finetunen.. Maar na een paar keer weet je wel dat je bepaalde spelers wel of niet in huis hebt..

Iedereen hier wist dat je een type zoals Zyech alleen had in Nouri en Schone, waarbij laatst genoemde die positie niet aan kan..
remco k
 remco k - woensdag 19 april 2017 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 april 2017 - 17:20 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Toch ging het in het begin van de competitie mis.
Joh
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 19 april 2017 - 23:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 april 2017 - 17:20 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Toch ging het in het begin van de competitie mis.
Niet alleen in het begin van het seizoen ging het mis. Ook rond de decembermaand ging het 2 keer onnodig mis. En ook tegen Groningen en Excelsior in 2017 ging het mis...........
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 20 april 2017 - 01:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 april 2017 - 23:06 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Niet alleen in het begin van het seizoen ging het mis. Ook rond de decembermaand ging het 2 keer onnodig mis. En ook tegen Groningen en Excelsior in 2017 ging het mis...........
agh, zulke wedstrijden zitten er tussen. Hoevaak heeft Ajax een seizoen lang elke wedstrijd gewonnen? uitgezonderd van moeilijke wedstrijden(zeg europees, PSV en Feyenoord), zijn er niet veel volgens mij.

En daar tegenover staat wel dat nu goed spelen, dat was in het begin zeker niet het geval. Dat we nu nog europees spelen heeft te maken dat Klaassen ons er door heeft gesleept, anders waren we in September al klaar geweest.

Coach is meestal net zo goed of slecht als de spelersmateriaal die hij heeft.

Cocu kan er namelijk niks aan doen dat de Mexicanen ongeïnteresseerd zijn.
Cocu kan er niks aan doen dat Luuk geen pepernoot meer van kan.

Of van Brockhorst, die kon er vorig jaar niet zo veel van. Een recordreeks van niet gewonnen wedstrijden.
En nu kan hebben de ze grote kans op de titel sinds 20 jaar. met vrijwel dezelfde selectie!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 20 april 2017 door Positieve Arrogantie --
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 20 april 2017 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 april 2017 - 20:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar ik hoef Bazoer maar een of twee keer te zien spelen om te zien wat voor type speler het is, dat is dus zelfs niet weken maar een paar trainingen..

Daarmee wil ik niet zeggen dat het niet langer kan duren om het spel te finetunen.. Maar na een paar keer weet je wel dat je bepaalde spelers wel of niet in huis hebt..

Iedereen hier wist dat je een type zoals Zyech alleen had in Nouri en Schone, waarbij laatst genoemde die positie niet aan kan..
De vraag is of hij het nieuwe spelletje kan begrijpen. Bij BAzoer zij hij meteen al dat deze speler niet past in zijn spel. Wat wij vinden van de buitenkant en wij al wisten dat alleen Nouri en Schone vergelijkbare spelers zijn met Zyiech is niet relevant. Je wil als nieuwe coach ze eerst zelf in actie zien.
remco k
 remco k - vrijdag 21 april 2017 - 09:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 april 2017 - 14:45 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

De vraag is of hij het nieuwe spelletje kan begrijpen. Bij BAzoer zij hij meteen al dat deze speler niet past in zijn spel. Wat wij vinden van de buitenkant en wij al wisten dat alleen Nouri en Schone vergelijkbare spelers zijn met Zyiech is niet relevant. Je wil als nieuwe coach ze eerst zelf in actie zien.
Aangezien hij al ver voor de start van het seizoen wist dat ie zou beginnen, heeft ie voldoende beelden kunnen bekijken van alle spelers. Misschien niet om het type spel al te fine tunen, maar wel welke spelers hij heeft en welke types dat zijn..
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 21 april 2017 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 april 2017 - 09:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Aangezien hij al ver voor de start van het seizoen wist dat ie zou beginnen, heeft ie voldoende beelden kunnen bekijken van alle spelers. Misschien niet om het type spel al te fine tunen, maar wel welke spelers hij heeft en welke types dat zijn..
DAt is toch lastig, zeker als je ziet hoe Ajax de 2de helft van het seizoen in ging, zonder Bazoer, Riedewald etc. Als nieuwe nieuwe coach komt er ineens heel veel op je af en krijg je veel info van binnen die je kunnen beinvloeden. Ik denk niet dat dit zo makkelijk is.
remco k
 remco k - vrijdag 21 april 2017 - 11:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 april 2017 - 11:01 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

DAt is toch lastig, zeker als je ziet hoe Ajax de 2de helft van het seizoen in ging, zonder Bazoer, Riedewald etc. Als nieuwe nieuwe coach komt er ineens heel veel op je af en krijg je veel info van binnen die je kunnen beinvloeden. Ik denk niet dat dit zo makkelijk is.
Die jongens gingen weg door hem, en dat neem ik hem nog steeds kwalijk.. Ik denk trouwens dat je Ghazi bedoelt en niet Riedewald, die is er nog..;-)
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 21 april 2017 - 11:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 april 2017 - 11:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Die jongens gingen weg door hem, en dat neem ik hem nog steeds kwalijk.. Ik denk trouwens dat je Ghazi bedoelt en niet Riedewald, die is er nog..;-)
Nee ik bedoel vorig jaar onder de boer. Hij passeerde Bazoer en Riedewald was geblesseerd, maar toen hij terug kwam stelde hij ze allebei niet meer op. Dus Bosz kon niet zien hoe ze speelden.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 21 april 2017 - 11:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 april 2017 - 11:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Die jongens gingen weg door hem, en dat neem ik hem nog steeds kwalijk.. Ik denk trouwens dat je Ghazi bedoelt en niet Riedewald, die is er nog..;-)
Nee ik bedoel vorig jaar onder de boer. Hij passeerde Bazoer en Riedewald was geblesseerd, maar toen hij terug kwam stelde hij ze allebei niet meer op. Dus Bosz kon niet zien hoe ze speelden.
JOOD
 JOOD - vrijdag 21 april 2017 - 12:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 april 2017 - 11:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Die jongens gingen weg door hem, en dat neem ik hem nog steeds kwalijk.. Ik denk trouwens dat je Ghazi bedoelt en niet Riedewald, die is er nog..;-)
Ik weet niet of ik hem dat kwalijk neem, denk het juist niet zelfs.

Niemand is groter dan Ajax, dat waren zo ongeveer de laatste woorden van Cruijf.
Wat gebeurde er bij de Boer? Frank was meer van het pappen en nathouden. Proberen iedereen (muv een enkeling.) te vriend te houden.

Wat gebeurd er bij Bosz? Peter is meer van het 'niet lullen maar poetsen'. Wat dus betekend dat iedere Ajax voetballer 100% inzet moet tonen, of je nu speelt of niet. Kun je daar niet mee omgaan dan ben je niet geschikt. Vind ik prima. Dat vroegtijdige vedette gedrag van Ghazi (Ronaldo immitaties), Bazoer die voor iedere club natuurlijk te goed is. Tete die het hele jaar al roept dat hij weg wil, terwijl had hij 100% inzet gehad hij nu de vaste rechtsback van Ajax was. Plus Riedewald die ook ergens motivatie problemen heeft. Talent kun je ontwikkelen, heeft hij dit jaar niet gedaan.

Dus ik denk top, vooral op mentaal gebied een grote vooruitgang geboekt dit jaar.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 21 april 2017 - 12:15   quote  deeplink  
Het lijkt erop dat ik moet terugkomen op mijn woorden en Bosz gewoon moet complimenteren met wat hij heeft gedaan.
Je mag nog zo een afkeer tegen hem hebben, maar het is gewoon razendknap wat hij doet in zijn eerste jaar. Eerlijk is eerlijk.

Het is nog te vroeg om 'top' te zeggen, dat zal volgend seizoen moeten uitwijzen, maar hij doet het over het algemeen gewoon goed.

Erg zonde van El Ghazi en Bazoer, maar hij heeft het kennelijk toch goed gezien dat ze niet nodig waren.
remco k
 remco k - vrijdag 21 april 2017 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 april 2017 - 12:15 schreef Jaccio het volgende:
Het lijkt erop dat ik moet terugkomen op mijn woorden en Bosz gewoon moet complimenteren met wat hij heeft gedaan.
Je mag nog zo een afkeer tegen hem hebben, maar het is gewoon razendknap wat hij doet in zijn eerste jaar. Eerlijk is eerlijk.

Het is nog te vroeg om 'top' te zeggen, dat zal volgend seizoen moeten uitwijzen, maar hij doet het over het algemeen gewoon goed.

Erg zonde van El Ghazi en Bazoer, maar hij heeft het kennelijk toch goed gezien dat ze niet nodig waren.
Na de winterstop is het voetbal vanaf Kopenhagen geweldig verbeterd, daarvoor was het matig tot slecht in mijn optiek, als hij deze lijn doortrekt dan is de kwaliteit van het spel in ieder geval beter en dat is door Bosz gekomen, maar alleen als dit vol gehouden wordt.

En dan kunnen we hem gaan beoordelen op het pakken van prijzen.. Dat hoort er bij een topclub gewoon wel bij namelijk, en zonder prijzen is het zeker geen top..
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 21 april 2017 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 april 2017 - 11:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Die jongens gingen weg door hem, en dat neem ik hem nog steeds kwalijk.. Ik denk trouwens dat je Ghazi bedoelt en niet Riedewald, die is er nog..;-)
Nu Ajax in de halve finale staat is de rest weer wat meer waard joh. En de jongens die vertrokken zijn heb je nog aardig voor gevangen en de "rotte appels" zijn weg. Dus hoger rendement uit de huidige spelersgroep.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 21 april 2017 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 april 2017 - 12:15 schreef Jaccio het volgende:
Het lijkt erop dat ik moet terugkomen op mijn woorden en Bosz gewoon moet complimenteren met wat hij heeft gedaan.
Je mag nog zo een afkeer tegen hem hebben, maar het is gewoon razendknap wat hij doet in zijn eerste jaar. Eerlijk is eerlijk.

Het is nog te vroeg om 'top' te zeggen, dat zal volgend seizoen moeten uitwijzen, maar hij doet het over het algemeen gewoon goed.

Erg zonde van El Ghazi en Bazoer, maar hij heeft het kennelijk toch goed gezien dat ze niet nodig waren.
Zolang hij Sinkgraven linksback houd, Veltman boven Tete en Schöne als ideale 6 ziet dan vind ik hem nog geen top..
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 21 april 2017 - 13:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 april 2017 - 12:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Na de winterstop is het voetbal vanaf Kopenhagen geweldig verbeterd, daarvoor was het matig tot slecht in mijn optiek, als hij deze lijn doortrekt dan is de kwaliteit van het spel in ieder geval beter en dat is door Bosz gekomen, maar alleen als dit vol gehouden wordt.

En dan kunnen we hem gaan beoordelen op het pakken van prijzen.. Dat hoort er bij een topclub gewoon wel bij namelijk, en zonder prijzen is het zeker geen top..
In een eerste jaar met zoveel punten en halve finale dan is het bijna top hoor. Nu hij de selectie naar zijn hand heeft kan hij volgend jaar met zijn "eigen" groep aan de gang. Dan kunnen we hem eens echt gaan beoordelen. Dit zei ik aan het begin van het seizoen ook al en ik blijf bij die mening.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 21 april 2017 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 april 2017 - 12:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Na de winterstop is het voetbal vanaf Kopenhagen geweldig verbeterd, daarvoor was het matig tot slecht in mijn optiek, als hij deze lijn doortrekt dan is de kwaliteit van het spel in ieder geval beter en dat is door Bosz gekomen, maar alleen als dit vol gehouden wordt.

En dan kunnen we hem gaan beoordelen op het pakken van prijzen.. Dat hoort er bij een topclub gewoon wel bij namelijk, en zonder prijzen is het zeker geen top..
Nou pakken van prijzen, ik vind imago ook belangrijk, Ik sta liever in de halve finale van een EL, dan dat ik de Nederlandse beker win. Onder de Boer lagen we na de winterstop elke keer eruit en dat kwam echt door het trage kutspel zonder lef dat hij in de ploeg bracht.

Daarbij in een normaal jaar dan wordt je ook kampioen met het aantal punten dat Ajax heeft gehaald.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 21 april 2017 door Ajax we love you --
remco k
 remco k - vrijdag 21 april 2017 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 april 2017 - 13:06 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

In een eerste jaar met zoveel punten en halve finale dan is het bijna top hoor. Nu hij de selectie naar zijn hand heeft kan hij volgend jaar met zijn "eigen" groep aan de gang. Dan kunnen we hem eens echt gaan beoordelen. Dit zei ik aan het begin van het seizoen ook al en ik blijf bij die mening.
Top wordt bepaald door het winnen van prijzen.
remco k
 remco k - vrijdag 21 april 2017 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 april 2017 - 13:54 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Nou pakken van prijzen, ik vind imago ook belangrijk, Ik sta liever in de halve finale van een EL, dan dat ik de Nederlandse beker win. Onder de Boer lagen we na de winterstop elke keer eruit en dat kwam echt door het trage kutspel zonder lef dat hij in de ploeg bracht.

Daarbij in een normaal jaar dan wordt je ook kampioen met het aantal punten dat Ajax heeft gehaald.
Wat prijzen beoordeel ik ook niet op basis van 1 seizoen. Maar je bent geen topper als je niks wint.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 21 april 2017 - 14:02   quote  deeplink  
Als je de beker wint, heb je niets. Nu Ajax in Europa iets laat zien, wordt het wel gezien als een "top" ploeg. HIerdoor zullen talenten ook geinteresseerd zijn om sneller naar Ajax te komen. Top wordt niet alleen bepaald door prijzen, maar je moet wel zo nu en dan een kampioenschap halen. Kijk naar Man City, die gasten winnen niets, maar worden wel als een top team gezien. Echte top is Barca, Real en Munchen
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 21 april 2017 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 april 2017 - 13:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat prijzen beoordeel ik ook niet op basis van 1 seizoen. Maar je bent geen topper als je niks wint.
Daar heb je wel gelijk in. Daarom heeft de Boer het ook nog steeds top gedaan bij Ajax. 4x kampieon worden is wel heel knap. Ik denk dat Ajax met dit soort voetbal volgend jaar makkelijk kampioen wordt. Ajax heeft het echt laten liggen tegen Willem II thuis

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 21 april 2017 door Ajax we love you --
Robinho
 Robinho - vrijdag 21 april 2017 - 16:40   quote  deeplink  
Ik was blij toen Bosz coach werd bij ons. Niet omdat het een kakkie is, maar omdat hij aanvallend wilde gaan voetballen. Ondanks dat De Boer het super heeft gedaan met alle titels, realistisch heeft gepeeld de eerste jaren en het vele geld dat daardoor is binnengestroomd, verlangde ik steeds meer terug naar aanvallender voetbal. Ik kon het echt niet meer aanzien, dat afwachtende en schakende zaadvoetbal. Zeker omdat je wel kon zien dat er goede spelers rondliepen.

Dit jaar: De eerste seizoenshelft was er 1 met vallen en opstaan. Af en toe heel goed en af en toe dramatisch. In de winter is er gesneden. De selectie was te breed en er moesten moeilijke beslissingen genomen worden, zoals het verkopen van zelf (deels) opgeleide spelers.
Druk zetten, meer voetbal in het team, de 5-secondenregel. Ik moest het allemaal nog zien, ondanks dat de intentie er vanaf dag 1 was.
Sinds een maand of 2 heb ik er alle vertrouwen in dat we op de goede weg zijn met Petertje.
Ik ben het vaak oneens met zijn opstelling, hij houdt in mijn ogen vaak te lang vast aan bepaalde spelers. En een paar jongens die ik vaker zou willen zien spelen nauwelijks.
Ik vergeef het hem. Iedere week probeert hij te winnen en vol pressie te spelen, de aanvallende intentie is voor mij genoeg als de uitvoer ervan ook vaak lukt. Ook als ze matig spelen heb je altijd nog het idee dat er iets te halen is. Het raamwerk staat.
De titel gaat ws. niet lukken, Feyenoord is te constant. Daarnaast het drukke programma voor deze jonge groep en Bas Nijhuis die in Groningen een zakcentje heeft bijverdiend.
Alles wat er de komende weken bijkomt is voor mij bonus, ik ben tevreden en ga deze zomer op de camping weer iedere dag de krant kopen voor de laatste transfergeruchten. Ik geef Bosz een 8,5. Maar volgend jaar verwacht ik een 9. Daarvoor ben ik Ajacied !
En dit alles met dank aan Johan ! Zonder hem zou er nu weer een dikke Jol zitten en Raiola zijn kneusjes aan ons slijten iedere zomer.
remco k
 remco k - vrijdag 21 april 2017 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 april 2017 - 14:02 schreef Ajax we love you het volgende:
Als je de beker wint, heb je niets. Nu Ajax in Europa iets laat zien, wordt het wel gezien als een "top" ploeg. HIerdoor zullen talenten ook geinteresseerd zijn om sneller naar Ajax te komen. Top wordt niet alleen bepaald door prijzen, maar je moet wel zo nu en dan een kampioenschap halen. Kijk naar Man City, die gasten winnen niets, maar worden wel als een top team gezien. Echte top is Barca, Real en Munchen
Ik heb het ook niet over Europese prijzen winnen. In Nederland behoor je gewoon ieder seizoen om de prijzen te spelen en die ook regelmatig winnen.
nummer10
 nummer10 - zondag 23 april 2017 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 april 2017 - 12:04 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik hem dat kwalijk neem, denk het juist niet zelfs.

Niemand is groter dan Ajax, dat waren zo ongeveer de laatste woorden van Cruijf.
Wat gebeurde er bij de Boer? Frank was meer van het pappen en nathouden. Proberen iedereen (muv een enkeling.) te vriend te houden.

Wat gebeurd er bij Bosz? Peter is meer van het 'niet lullen maar poetsen'. Wat dus betekend dat iedere Ajax voetballer 100% inzet moet tonen, of je nu speelt of niet. Kun je daar niet mee omgaan dan ben je niet geschikt. Vind ik prima. Dat vroegtijdige vedette gedrag van Ghazi (Ronaldo immitaties), Bazoer die voor iedere club natuurlijk te goed is. Tete die het hele jaar al roept dat hij weg wil, terwijl had hij 100% inzet gehad hij nu de vaste rechtsback van Ajax was. Plus Riedewald die ook ergens motivatie problemen heeft. Talent kun je ontwikkelen, heeft hij dit jaar niet gedaan.

Dus ik denk top, vooral op mentaal gebied een grote vooruitgang geboekt dit jaar.
eens
remco k
 remco k - zondag 23 april 2017 - 17:41   quote  deeplink  
Vandaag Bosz een grote flop.
AkaS
 AkaS - zondag 23 april 2017 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 april 2017 - 17:41 schreef remco k het volgende:
Vandaag Bosz een grote flop.
Peter Bosz heeft 6 seizoenen voor feyenoord gespeeld. Ik kan dit feit niet negeren. Zeker niet als ik hem na het fluitsignaal breeduit zie lachen. Ongetwijfeld over de gemiste kans van psv... maar toch. Zou een echte Ajaxied niet vreselijk balen bij het fluitsignaal 1-0 verlies en dus geen kampioenschap!!!

En dan de opstelling. Weer Veltman! Een geblesseerde Traoré en een duidelijk niet fitte Youness.

Ik weet het niet, voetbal is mooi/aanvallend maar toch...
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 23 april 2017 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 april 2017 - 18:58 schreef AkaS het volgende:

[..]

Peter Bosz heeft 6 seizoenen voor feyenoord gespeeld. Ik kan dit feit niet negeren. Zeker niet als ik hem na het fluitsignaal breeduit zie lachen. Ongetwijfeld over de gemiste kans van psv... maar toch. Zou een echte Ajaxied niet vreselijk balen bij het fluitsignaal 1-0 verlies en dus geen kampioenschap!!!

En dan de opstelling. Weer Veltman! Een geblesseerde Traoré en een duidelijk niet fitte Youness.

Ik weet het niet, voetbal is mooi/aanvallend maar toch...
Wat probeer je nu te zeggen...? Dat Bosz bij Ajax zit om Feyenoord kampioen te maken..? Dat Bosz niet zijn uiterste best doet voor de club waar hij nu zit?

De opstelling kun je ook niet veel over zeggen, behalve misschien de voorhoede. Veltman speelt al het gehele seizoen rechtsback, ook tijdens de laatste weken waarin de vorm goed was. Ook tijdens Schalke thuis en Feyenoord thuis. Dus dat die weer wordt opgesteld is niet gek.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 23 april 2017 - 23:41   quote  deeplink  
Dat de boer kampioen kon worden, dat had te maken dat andere punten lieten liggen, veel minder dan dat feyenoord nu doet.

ten 2de de boer liet zijn team ging in de eredivisie goed spelen als we geen midweeks duel hadden.

Logisch dat het dan makkelijker gaat als je een van de beste selectie hebt. Het zou pas knap zijn als je niet geheel fit bent en toch wint.

Dat kon de boer niet, dat kan bosz ook niet omdat het heel lastig is.

Of je kan clubs laten spelen die beide europees spelen dan hebben ze een gelijk speelveld.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 24 april 2017 - 01:55   quote  deeplink  
De feiten tonen aan dat Ajax een bredere selectie nodig had om op 2 fronten maximaal te kunnen presteren. Het is niet onmogelijk, alleen je hebt dan gewoon meer kwaliteit nodig.

Dan moet je voor volgend seizoen meer durven investeren, anders blijf je ieder jaar uiteindelijk weer achter de feiten aan hobbelen.

Wat mij vooral irriteert is het feit dat wanneer de leiding beter haar werk had gedaan we nu 2 kampioenschappen rijker hadden kunnen zijn. En dat neem ik de leiding van Ajax kwalijk dat ze die kansen onbenut hebben laten liggen.

En daar wegen de mooie wedstrijden van de laatste tijd en het feit dat we in de halve finale zitten van de EL niet tegen op.

Uiteindelijk ga je net als vorig jaar opnieuw met een bijsmaak weer de vakantie periode in.
Loetje
 Loetje - maandag 24 april 2017 - 02:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 april 2017 - 01:55 schreef Bobby1972 het volgende:
De feiten tonen aan dat Ajax een bredere selectie nodig had om op 2 fronten maximaal te kunnen presteren. Het is niet onmogelijk, alleen je hebt dan gewoon meer kwaliteit nodig.

Dan moet je voor volgend seizoen meer durven investeren, anders blijf je ieder jaar uiteindelijk weer achter de feiten aan hobbelen.

Wat mij vooral irriteert is het feit dat wanneer de leiding beter haar werk had gedaan we nu 2 kampioenschappen rijker hadden kunnen zijn. En dat neem ik de leiding van Ajax kwalijk dat ze die kansen onbenut hebben laten liggen.

En daar wegen de mooie wedstrijden van de laatste tijd en het feit dat we in de halve finale zitten van de EL niet tegen op.

Uiteindelijk ga je net als vorig jaar opnieuw met een bijsmaak weer de vakantie periode in.
De kwaliteit is er, de enorm brede selectie ook. Maar er gebruik van maken is echt wat anders.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 24 april 2017 - 06:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 april 2017 - 13:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Top wordt bepaald door het winnen van prijzen.
Klopt daarom zei ik ook bijna..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 24 april 2017 - 06:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 april 2017 - 22:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet over Europese prijzen winnen. In Nederland behoor je gewoon ieder seizoen om de prijzen te spelen en die ook regelmatig winnen.
Dat lukt bijna ieder seizoen wel voor de prijzen spelen. Nu moeten we hem wel weer een keertje gaan pakken..
AkaS
 AkaS - maandag 24 april 2017 - 07:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 april 2017 - 22:52 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Wat probeer je nu te zeggen...? Dat Bosz bij Ajax zit om Feyenoord kampioen te maken..? Dat Bosz niet zijn uiterste best doet voor de club waar hij nu zit?

De opstelling kun je ook niet veel over zeggen, behalve misschien de voorhoede. Veltman speelt al het gehele seizoen rechtsback, ook tijdens de laatste weken waarin de vorm goed was. Ook tijdens Schalke thuis en Feyenoord thuis. Dus dat die weer wordt opgesteld is niet gek.
Volgens mij is wat ik zeg heel duidelijk.

Bosz maakte geen indruk van iemand die er zwaar de P in had. Verder speelt Ajax eindelijk weer echt aanvallend maaar blijft in mijn achterhoofd dat iemand die 6jr bij feyenoord heeft gespeeld geen fan van Ajax kan zijn en hij net als de rest het wel leuk vindt dat het kampioenschap naar rotterigdam gaat.

Een team dat een dergelijk belangrijke wedstrijd moet spelen moet fit zijn... Ik vind het zeer bedenkelijk dat hij 2 aanvallers opstelt die niet fit waren.

En Veltman is voor heel NL door de mand gevallen tegen Schalke en Tete laat telkens zien dat hij beter en sterker is. Daarom vind ik zijn keuze voor Veltman tegen psv helemaal niet logisch.

Bosz heeft mijn inziens weloverwogen niet het fitste en dus beste team opgesteld. Daar ben ik van overtuigd. Dat mag jij raar vinden en niet geloven. Het is mijn mening. En waarom....omdat hij net als de rest van alle feyenoord fans snakt naar het kampioenschap voor feyenoord.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 april 2017 door AkaS --
p111
 p111 - maandag 24 april 2017 - 09:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 april 2017 - 18:58 schreef AkaS het volgende:

[..]

Peter Bosz heeft 6 seizoenen voor feyenoord gespeeld. Ik kan dit feit niet negeren. Zeker niet als ik hem na het fluitsignaal breeduit zie lachen. Ongetwijfeld over de gemiste kans van psv... maar toch. Zou een echte Ajaxied niet vreselijk balen bij het fluitsignaal 1-0 verlies en dus geen kampioenschap!!!

En dan de opstelling. Weer Veltman! Een geblesseerde Traoré en een duidelijk niet fitte Youness.

Ik weet het niet, voetbal is mooi/aanvallend maar toch...
De grootste fout is Schone opstellen tegen Schalke en tegen PSV 2x kwam hij er achter toen het te laat was en ging hem alsnog wisselen.Met Schone in een top wedstrijd worden Klaasen en Zyech te zwaar belast omdat hij het niet kan belopen en te ver achterin speelt waardoor we geen druk kunnen zetten en Klaasen en Zyech te veel km moeten maken (grove blunder Bosz)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 24 april 2017 - 09:32   quote  deeplink  
Prijzen pakken? Dat vind ik niet eens belangrijk.

De schaal voor de landskampioen is de lelijkste prijs die je kan krijgen. Het is een bord of schaal van een lelijke kleur grijs. Verder is er iets in gegraveerd, dat is de enige.
Je kan zeggen dat het een omhulsel van een lantarenpaal is, eerst plat geslagen vervolgens sla je een bodem in waardoor het een bord of schaal vorm krijgt en dan grafeerd je de tekst erin.

Nou mooi hoor,

De andere prijs die in nederland kan verdienen, de knvb beker. Dat is tenminste nog iets, stuk lastiger te maken. Meer franje.
Het is wel een beker, daar ben ik wel voorstander van. Maar het beker toernooi is niets waard als je dat wint.

Het geld wat je ervan krijgt! Winnaar van de beker of de schaal krijgt niet heel veel prijzen geld van de knvb.
Het is eerder het geld wat je van de uefa krijgt als je seizoen daarop aan die toernooien mag meedoen.

Zegt het buitenland iets als je beker of de schaal wint. Nee, net zo weinig als de kampioen van polen ons interesseert.

Het is veel belangrijker om iets te presteren in een buitenlandse toernooi, die wedstrijden worden in ieder land uitgezonden. Dan laat je aan ieder europeaan Ajax zien. Als je dat op een mooi manier doet is dat veel meer waard dan die 2 prijzen.

Ajax tegen Schalke thuis werd in het buitenland lovend over dit Ajax gesproken, dat is veel meer waard dan dat feyenoord een schaal zou mogen ophalen. Zelfs als de uefa er 12 miljoen cl geld erbij stopt, is dat minder waard.

Iedereen heeft kunnen zien waar Ajax voor staat en nog steeds lukt met dit voetbal.
Voor een jongeling is het aantrekkelijk om dan voor Ajax te kiezen omdat ze voor de jeugd kiezen en dat ook goed doen .
Ieder speler van Ajax is gemiddeld 3 a 5 miljoen meer waard geworden. Dat is zo 33 a 55 miljoen, dat is toch echt minder dan de 12 miljoen van de Uefa.

Seizoen is daarmee geslaagd. Doelstellingen gehaald.
Europa laten zien wie Ajax ook alweer was!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 april 2017 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - maandag 24 april 2017 - 09:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 april 2017 - 01:55 schreef Bobby1972 het volgende:
De feiten tonen aan dat Ajax een bredere selectie nodig had om op 2 fronten maximaal te kunnen presteren. Het is niet onmogelijk, alleen je hebt dan gewoon meer kwaliteit nodig.

Dan moet je voor volgend seizoen meer durven investeren, anders blijf je ieder jaar uiteindelijk weer achter de feiten aan hobbelen.

Wat mij vooral irriteert is het feit dat wanneer de leiding beter haar werk had gedaan we nu 2 kampioenschappen rijker hadden kunnen zijn. En dat neem ik de leiding van Ajax kwalijk dat ze die kansen onbenut hebben laten liggen.

En daar wegen de mooie wedstrijden van de laatste tijd en het feit dat we in de halve finale zitten van de EL niet tegen op.

Uiteindelijk ga je net als vorig jaar opnieuw met een bijsmaak weer de vakantie periode in.
De feiten tonen aan dat Ajax een hele brede selectie heeft, maar dat die door Bosz amper gebruikt wordt, dan kan je selectie nog zo breed zijn, als de trainer de andere jongens niet gebruikt ben je snel klaar.

Gister is daar een perfect voorbeeld van, Ajax werd beter doordat vd Beek op CVM ging spelen, Ajax werd beter doordat Neres op RB ging spelen. Die keuzes had Bosz op vvoorhand moeten maken.. Hij had MOETEN beginnen met jongens als Neres, vd Beek, Kluivert, Tete, Riedewald en je had zelfs een Nouri of de Jong kunnen laten starten..

Je wist namelijk op voorhand dat deze ploeg niet fris was, en dat is in meer wedstrijden het geval geweest..

Bosz heeft op de bepalende momenten niet de juiste jongens rust gegund, en daarom verlies je een aantal punten na de winterstop, dat heeft niets met de leiding en beleid te maken, maar alles met de keuzes van de trainer..
AkaS
 AkaS - maandag 24 april 2017 - 10:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 april 2017 - 09:05 schreef p111 het volgende:

[..]

De grootste fout is Schone opstellen tegen Schalke en tegen PSV 2x kwam hij er achter toen het te laat was en ging hem alsnog wisselen.Met Schone in een top wedstrijd worden Klaasen en Zyech te zwaar belast omdat hij het niet kan belopen en te ver achterin speelt waardoor we geen druk kunnen zetten en Klaasen en Zyech te veel km moeten maken (grove blunder Bosz)
Ja was ook mijn inziens duidelijk.
AkaS
 AkaS - maandag 24 april 2017 - 10:49   quote  deeplink  
Aktie van Bosz wordt opgepikt, zie headliners...

Ook daar wordt gesteld dat hij niet de indruk maakt uit het veld geslagen te zijn en lacht om het niet benutten van de kans in de laatste minuut van psv...

Wat mij opvalt is dat hij dit niet doet op het moment dat psv deze kans verprutst maar na het fluitsignaal.

Nogmaals vraag ik mij dan af... zo'n laatste fluitsignaal brengt toch besef dat je uitgeschakelt bent voor het kampioenschap en dus dat de grootste aartsrivaal van Ajax dus kampioen wordt...

Is voor een echte Ajacied toch geen moment om opgelucht en breeduit te lachen, tenzij je een feyenoorder bent.

Natuurlijk klinkt deze conclusie ernstig en onprofessioneel, net als de beweering dat vitesse geen moment heeft gespeeld om te winnen tegen feyenoord.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 april 2017 door AkaS --
remco k
 remco k - maandag 24 april 2017 - 10:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 april 2017 - 10:49 schreef AkaS het volgende:
Aktie van Bosz wordt opgepikt, zie headliners...

Ook daar wordt gesteld dat hij niet de indruk maakt uit het veld geslagen te zijn en lacht om het niet benutten van de kans in de laatste minuut van psv...
Lekker belangrijk man..

Denk je nou echt dat iemand die trainer is bij Ajax liever heeft dat Feyenoord kampioen wordt dan dat ie zelf succes heeft en zijn eigen ik daarmee beter op de kaart zou kunnen zetten?

Natuurlijk niet man, Bosz maaky misschien niet de meest fantastische keuzes, maar doet alles echt wel naar volle eer en geweten..

Tering man, dat er mensen zijn die echt zo denken zeg..
AkaS
 AkaS - maandag 24 april 2017 - 10:56   quote  deeplink  
misschien heeft hij naar zijn eigen mening zichzelf al op de kaart gezet. Only god knows what's in and on his mind.

Het mes snijdt aan 2 kanten nu ;-)

Ja Remco het klinkt onlogisch maar breeduit lachen als je definitief het kampioenschap verspeelt aan je aartsvijand is ook niet echt een logische reactie van iemand die bij Ajax werkt!

Heb jij gelachen dan?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 april 2017 door AkaS --
remco k
 remco k - maandag 24 april 2017 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 april 2017 - 10:56 schreef AkaS het volgende:
misschien heeft hij naar zijn eigen mening zichzelf al op de kaart gezet. Only god knows what's in and on his mind.

Het mes snijdt aan 2 kanten nu ;-)

Ja Remco het klinkt onlogisch maar breeduit lachen als je definitief het kampioenschap verspeelt aan je aartsvijand is ook niet echt een logische reactie van iemand die bij Ajax werkt!

Heb jij gelachen dan?
Gaan we nu doen alsof alles in de voetballerij logisch behoort te zijn???

Je kan ook dingen opzoeken, en nee ik ben geen fan van Bosz, maar dit soort aantijgingen vind ik ronduit belachelijk..
AkaS
 AkaS - maandag 24 april 2017 - 13:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 april 2017 - 11:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Gaan we nu doen alsof alles in de voetballerij logisch behoort te zijn???

Je kan ook dingen opzoeken, en nee ik ben geen fan van Bosz, maar dit soort aantijgingen vind ik ronduit belachelijk..
Maar dat is makkelijk dan kan je alles buigen naar hoe het je uitkomt.

Gewoon even feitelijk:

1. psv - ajax was een zeer belangrijke wedstrijd voor het wel of niet kampioen worden.

2. Bosz is niet dom en weet wat hij doet en hij kiest voor een voorhoede die een half geblesseerde Traoré bevat en een oververmoeide Younes.

3. Veltman heeft niet sterk gespeeld tegen Schalke en is bovendien geschorst voor de belangrijke halve finale tegen Lyon.

4. Tete zal dan spelen, moeten spelen lijkt mij. Dit lijkt mij al een reden op zich om hem enig ritme te laten op doen, toch!?

5. Je hebt je kapot gewerkt eindsignaal komt en de wedstrijd is verloren en dus ook het kampioenschap... Is de reactie van een Ajacied dan breeduit lachen!!!!! Niet een beetje glimlachen maar van oor tot oor lachen. Zie de beelden svp.

Jij mag jouw mening hebben en ik de mijne. Naar mijn mening klopt het niet.

xxxxxxxxxx Dolberg xxxxxxxxx

xxxx Kluivert xxx Neres xxx

Je moet toch scoren om te winnen lijkt mij. Dat we in Europa nog meedoen is pure individuele kolder, buitengewone krachtsinspanning op eigen initiatief van de spelers... De tactiek van Bosz klopte uit bij Schalke van geen kant. En ingrijpen deed hij toen ook niet echt.

Maar we spelen aanvallend voetbal en mijn mening is vergezocht allemaal ook waar!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 24 april 2017 - 23:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 april 2017 - 11:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Gaan we nu doen alsof alles in de voetballerij logisch behoort te zijn???

Je kan ook dingen opzoeken, en nee ik ben geen fan van Bosz, maar dit soort aantijgingen vind ik ronduit belachelijk..
Laten we voorop stellen dat ik zeker geen fan ben van Bosz!! Maar toch zitten er wel een paar zaken in waar AkaS terecht zijn vinger op legt. Waarom breeduit lachen na het laatste fluitsignaal en als reden opgeven dat je lachte om de grote kans die psv mistte? Met alle respect, maar de tegenstander heeft nog steeds gewonnen!! Dat mensen dan wijzen naar de grote concurrent en rivaal, wetende dat onze trainer daar jarenlang heeft gespeeld, is dat zeker niet raar.

Waarom daarnaast kiezen voor dezelfde basiself terwijl je weet dat enkele spelers niet okselfris zijn na de zware wedstrijd in Duitsland? Waarom tijdens een bekerwedstrijd je veredelde 2e elftal opstellen en nu ineens kiezen voor dezelfde elf? Waarom niet enkele spelers rust gegeven? Natuurlijk doet het uiteindelijke eindresultaat er niet toe, want ook bij winst had feijenoord gewoon nog steeds kampioen geworden, maar ik had toch wel wat meer gogme verwacht van Bosz.

Daarnaast, maar daar verbaas ik me al het hele seizoen over, snap ik nog steeds bepaalde keuzes niet. Er zitten enorm talentvolle jongens op de bank die, zeker in een draaiend elftal, ingepast kunnen worden. Waarom daar zo weinig gebruik van is gemaakt snap ik werkelijk helemaal niets van? Er is veel te lang geteerd op bepaalde spelers.

Laten we voorop stellen dat ik voor de wedstrijd van feijenoord tegen Utrecht al niet meer geloofde in het kampioenschap, simpelweg omdat in rotterdam alle puzzelstukken in elkaar vallen. Utrecht speelde zonder belang, Vitesse had andere zorgen en aangezien Excelsior veilig is gaan die zeker hun grote broer niet in de weg lopen. Dan komt op de laatste speeldag Heracles naar de kuip. Die gaan zich dan volledig richten op de play-offs en zullen ook spelers rust geven. Voor dat soort clubs is Europees voetbal gewoon extra inkomsten die de club goed kan gebruiken.

Wat de KNVB kan doen om dit soort zaken te voorkomen (en dan doet het er nu even niet om of het Ajax, feijenoord of psv betreft): Ten eerste die belachelijke play-offs afnokken. Clubs die veilig zijn gaan de laatste weken van het seizoen inhouden om geen onnodige risico's te lopen. De eindstand in de competitie is gewoon de plek waar jij staat. En de clubs bovenin spelen dan Europees. Is beter voor het Nederlands voetbal en zeker voor de Nederlandse clubs in Europa. Daarnaast de bekerfinale gewoon weer na het seizoen plannen. Doordat deze valt tussen 2 mogelijk beslissende speelrondes en ploegen er profijt van kunnen hebben moet je dit als bond willen voorkomen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5962
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Peter Bosz is Top of Flop ?









0.0174748