BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Peter Bosz is Top of Flop ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - dinsdag 09 mei 2017 - 10:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 mei 2017 - 09:36 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

De mooiste prijs vind ik de prestaties in de EL. Zo'n boost had Ajax nodig na zoveel magere jaren in Europa. Kans dat exceptionele talenten toch voor Ajax kiezen ipv van grote clubs is hierdoor groter. Daarbij heb ik echt genoten en met mij denk ik iedereen. Ajax is zelfs met een kampioenschap niet zo toegezongen als na de winst op Lyon 4-1.

Ajax doet tot het laatst mee en vind het echt zuur dat we punten hebben verspeeld tegen Willem II, Roda, Excelsior, Groningen, omdat bij elke wedstrijd dit onnodig was. We hadden een grote selectie met veel talenten en als het meerendeel blijft kan het leuk worden volgend jaar. Zelfs Traore mag van mij een jaartje blijven zolang we niemand anders achter Dolberg hebben.
De prestaties in de EL zijn geweldig, maar natuurlijk is dat geen prijs, mochten ze het namelijk niet winnen zie ik ze nergens met een beker in de lucht staan..
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 09 mei 2017 - 10:30   quote  deeplink  
Ajax heeft iniedergeval aan aantrekkingskracht en aanzien gewonnen vanwege de prestaties in de EL. Het gevoel dat die jongens het volgend seizoen weer in dezelfde samenstelling willen gaan proberen te evenaren is ook groter geworden bij mij. Dat alleen al is een prijs vind ik.
Er van uitgaande dat ze de EL finale halen, hebben ze in 2 competities tot de laatste dag meegedaan. En dat in een 'tussenjaar'. (tenminste, veel mensen beschouwden dit seizoen als een tussenjaar). Dat is gewoon heel knap, maar tegelijkertijd moet ik ook toegeven dat dat ook alleen maar van waarde als het geen incidentele gebeurtenis is.

Het blijft alleen toch eeuwig zonde dat je (waarschijnlijk) geen landskampioen wordt.
Ook de uitschakeling in de KNVB beker was onnodig.

Volgend seizoen moet er minimaal 1 prijs gewonnen worden en het liefst de komende jaren structureel de halve finale van een Europees toernooi bereiken.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 09 mei 2017 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 mei 2017 - 08:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet toch..

Vindt alleen wel dat bepaalde keuzes van Bosz dit jaar bepalend zijn in de titel race.. Achteraf is altijd makkelijker praten, dat weet ik ook wel, maar het werd door meerderen hier ook tijdens en vooraf aan bepaalde wedstrijden gezegd en aangegeven dat hij spelers rust moest gaan geven, en andere fittere spelers op had moeten stellen.

Neem PSV uit, PSV was zo zwak, dat als je daar met een aantal vervangers had gespeeld, je daar gewoon gewonnen had, dan had je nu bovenaan gestaan.
Ik vind het zijn verdienste hoe we het doen in Europa, maar dan mag je ook zeggen dat het zijn fouten zijn waardoor je de titel niet pakt..
Ik zeg ook niet dat jij dat zeg..

Inderdaad Bosz heeft ook nog wel wat schoonheidsfoutjes gemaakt in bepaalde wedstrijden.
We hadden inderdaad bovenaan kunnen staan. Deels ligt dit wel bij hem. Deels bij Ajax zelf.

Volgend seizoen maar laten zien dat dit incidenten waren. Wel jammer zat inderdaad meer in. Helaas niet meer in eigen hand in de competitie.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 09 mei 2017 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 mei 2017 - 08:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Voor mij is het heel simpel, 3 jaar geen titel is gewoon heel erg slecht van Ajax.. Daar kan je lange en breed over discussieren, maar dat is gewoon heel slecht..

Dat staat in mijn optiek los van de kwaliteit van het spel, want dat is sinds Kopenhagen echt verbeterd, en daar krijgt Bosz terecht ook alle lof voor..

Maar bij Ajax moeten er prijzen gewonnen worden.. En lukt dat dit jaar niet, dan zal volgend jaar voor Bosz echt erop of eronder gaan worden vrees ik, hoe leuk het voetbal ook is..
Hoezo volgend seizoen? Krijgt hij de 3 jaar niet? Eind volgend seizoen is hij 2 seizoenen coach van Ajax en dan heeft hij volgens de richtlijnen van het bestuur nog een jaar om kampioen te worden
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 09 mei 2017 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 mei 2017 - 09:31 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Doelstelling voor Ajax is elk jaar hetzelfde. Overwinteren in Europa en tot het laatst meedoen op de landstitel.
Dat zeg ik toch ook!
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 09 mei 2017 - 13:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 mei 2017 - 08:10 schreef Eide het volgende:
Het argument saai spel doe ik niets mee. Het gaat mij om de resultaten en groei van spelers.

De resultaten kan je een aardige discussie over voeren. Zeker in de Eredvisie staat Ajax er qua resultaten nu niet beter voor als vorig jaar onder FdB bijvoorbeeld. Europees is het natuurlijk geweldig onder Bosz. In mijn optiek is onomstotelijk waar dat veel spelers onder Bosz echt zijn gegroeid. Ziyech is het meest duidelijke voorbeeld, maar ook de doorbraak van De Ligt, Kluivert en Dolberg en de prestaties van Onana en Viergever vind ik het noemen waard.

Dat in combinatie met het gedurfde transferbeleid de afgelopen 2 jaar is er echt wel een stijgende lijn.
Niet echt een verassing dat als je meer durft uit te geven die stap omhoog eindelijk gemaakt kan worden. Iets wat ik hier al jaren aangeef. Ziyech is hier een prima voorbeeld van.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 09 mei 2017 - 13:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 mei 2017 - 10:08 schreef remco k het volgende:

[..]

ff googlen, overmars 1 keer per 3 jaar kampioen, of 3 in de 10 jaar kampioen.
Ja prima, maar dat word toch ook gehaald. Je kan bosz moeilijk verwijten dat de boer bij de graafschap niet won.

Dan begin je gewoon met een schone lei en tel je bij het begin van een reeks en dat is 1.
Win je de titel niet, dan heb je poging 2, haal je dat ook niet dan moet het in de laatste poging gebeuren.
Dan stel je een nieuwe trainer aan en dan begint het opnieuw.

Maar volgens mij is dat ooit wel gezegd maar werd bedoeld dat het niet een verplichting is.
Want dat is gewoon niet werkbaar, doelstellingen leggen over 3 seizoenen.

Wat directie wil is dat Ajax voor het kampioenschap speelt en zo lang mogelijk daaraan mee doet.
Dat betekend dat er gewonnen moeten worden.
Dat de andere club is die meer wint dan jezelf, dat is dan jammer maar daar kan je de trainer niet de schuld van geven.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 09 mei 2017 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 mei 2017 - 10:09 schreef remco k het volgende:

[..]

De prestaties in de EL zijn geweldig, maar natuurlijk is dat geen prijs, mochten ze het namelijk niet winnen zie ik ze nergens met een beker in de lucht staan..
Prijs is niet alleen een object dat je in de kast kan zetten. Of het nou een beker is of een schaal.

Prijs is meer dan dat. Prijs is ook dat men weer positief over Ajax word gesproken bij de koffieautomaat, ook door niet Ajacieden.
Prijs is ook dat het buitenland over Ajax positief word besproken en word uitgelicht.
Prijs is ook dat de doemdenkers van de pers hun mond kunnen houden dat dit nooit meer mogelijk zou kunnen zijn.
Prijs is ook dat de talenten over de hele wereld kunnen zien dat Ajax de plek is om voor je kansen te gaan.
Prijs is ook dat sponsor tevreden zal zijn dat ze in het buitenland gezien wordt.

Prijs is meer dan enkel een troffee en bij behorende cheque
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 09 mei 2017 - 14:02   quote  deeplink  
Ik heb liever dat BBC lovend over Ajax praat dan zo'n schaal van de knvb.

Natuurlijk heb ik heb ze liever allebei maar als ik zou moeten kiezen dan toch echt die lovende woorden.
Natuurlijk gaat dat gepaard met goed resultaat, want je krijgt geen lovende woorden als je vervolgens verliest maar wel goed speelt.

Maar dat er club zijn die dan net iets beter presteert, ja dat is jammer. Volgend jaar beter. Feyenoord wordt volgend jaar geen kampioen, omdat ze dit seizoen alles hun kant opvielen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 mei 2017 door Positieve Arrogantie --
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 09 mei 2017 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 mei 2017 - 10:09 schreef remco k het volgende:

[..]

De prestaties in de EL zijn geweldig, maar natuurlijk is dat geen prijs, mochten ze het namelijk niet winnen zie ik ze nergens met een beker in de lucht staan..
Nederland heeft het WK ook niet gewonnen in 74,maar wie heeft het over Duitsland die dat jaar won? De hele wereld praate over Nederland toen.

Maar je hebt gelijk het is geen echte prijs, want je naam komt nergens te staan. Toch vind ik het een zeer geslaagd EL campagne als ze de finale halen. Dan staan ze minimaal te boek als finalist.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 09 mei 2017 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 mei 2017 - 13:29 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat jij dat zeg..

Inderdaad Bosz heeft ook nog wel wat schoonheidsfoutjes gemaakt in bepaalde wedstrijden.
We hadden inderdaad bovenaan kunnen staan. Deels ligt dit wel bij hem. Deels bij Ajax zelf.

Volgend seizoen maar laten zien dat dit incidenten waren. Wel jammer zat inderdaad meer in. Helaas niet meer in eigen hand in de competitie.
Ik vind wel dat hij te halstarrig heeft vastgehouden aan bepaalde jongens en niet altijd even tactvol is geweest naar anderen. Hij heeft geluk dat hij zo'n grote horde aan jeugdtalenten heeft, die wel heel gretig zijn om op de bank te zitten en dat is natuurlijk niet zijn verdienste. Zonder die grote selectie had hij ook niet goed kunnen presteren in Europa.

Aan de andere kant kan je niet alles goed doen als coach zijnde. OOK als hij jongens rust had gegeven tegen PSV, dan had hij gezeur gekregen bij verlies. Hij kon het eigenlijk nooit goed doen die wedstrijd. Ik hoop echt dat volgend jaar de wedstrijden dan maar op Maandag worden gespeeld.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 09 mei 2017 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 mei 2017 - 13:32 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook!
klopt en ik zeg het ook ;-) Dit is voor Remko
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 09 mei 2017 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 mei 2017 - 14:13 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik vind wel dat hij te halstarrig heeft vastgehouden aan bepaalde jongens en niet altijd even tactvol is geweest naar anderen. Hij heeft geluk dat hij zo'n grote horde aan jeugdtalenten heeft, die wel heel gretig zijn om op de bank te zitten en dat is natuurlijk niet zijn verdienste. Zonder die grote selectie had hij ook niet goed kunnen presteren in Europa.

Aan de andere kant kan je niet alles goed doen als coach zijnde. OOK als hij jongens rust had gegeven tegen PSV, dan had hij gezeur gekregen bij verlies. Hij kon het eigenlijk nooit goed doen die wedstrijd. Ik hoop echt dat volgend jaar de wedstrijden dan maar op Maandag worden gespeeld.
Klopt niemand is foutloos. Helaas komen we hierdoor mogelijk wel net te kort terwijl we het in eigen hand hadden kunnen hebben hoor. Het late aantrekken van Ziyech vind ik ook nog steeds een foute keuze die je punten gekost heeft. Dit is dan weer niet Bosz zijn fout.
Er zat dit seizoen meer in(competitie, voorronde cl).

Het spel is beter, selectie is naar Bosz zijn speelstijl gevormd, we zijn gegarandeerd minimaal tweede en met 1 been in de finale EL. Prima eerste seizoen van Bosz.
Kan alleen maar beter worden volgend seizoen als je de ploeg bij elkaar houd/versterkt..
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 09 mei 2017 - 19:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 mei 2017 - 16:31 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Klopt niemand is foutloos. Helaas komen we hierdoor mogelijk wel net te kort terwijl we het in eigen hand hadden kunnen hebben hoor. Het late aantrekken van Ziyech vind ik ook nog steeds een foute keuze die je punten gekost heeft. Dit is dan weer niet Bosz zijn fout.
Er zat dit seizoen meer in(competitie, voorronde cl).

Het spel is beter, selectie is naar Bosz zijn speelstijl gevormd, we zijn gegarandeerd minimaal tweede en met 1 been in de finale EL. Prima eerste seizoen van Bosz.
Kan alleen maar beter worden volgend seizoen als je de ploeg bij elkaar houd/versterkt..
Ja, ik geloof ook dat een coach niet vanaf dag 1 zijn voetbal kan overbrengen op een groep, daarbij was datzelfde het geval toen Van Gaal begon, begon ook stroef. Dat heeft idd de groepsfase CL gekost, maar heeft iets heel moois gebracht uiteindelijk. Ik kijk nu al uit naar donderdag en ook zondag en daarna hoop ik dat het team zoveel mogelijk bij elkaar blijft, zodat we volgend jaar goed kunnen oogsten.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 09 mei 2017 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 mei 2017 - 19:46 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ja, ik geloof ook dat een coach niet vanaf dag 1 zijn voetbal kan overbrengen op een groep, daarbij was datzelfde het geval toen Van Gaal begon, begon ook stroef. Dat heeft idd de groepsfase CL gekost, maar heeft iets heel moois gebracht uiteindelijk. Ik kijk nu al uit naar donderdag en ook zondag en daarna hoop ik dat het team zoveel mogelijk bij elkaar blijft, zodat we volgend jaar goed kunnen oogsten.
Inderdaad zo zie ik het ook. En jongens waar weerstand bij was Gudelj,Ghazi en Bazoer vertrokken ook beter voor het groepsproces. Nu lijken de groep en trainer beter op 1 lijn te liggen. Toen hij er net was werd er ook anoniem geklaagd naar de pers.
remco k
 remco k - dinsdag 09 mei 2017 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 mei 2017 - 13:31 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Hoezo volgend seizoen? Krijgt hij de 3 jaar niet? Eind volgend seizoen is hij 2 seizoenen coach van Ajax en dan heeft hij volgens de richtlijnen van het bestuur nog een jaar om kampioen te worden
Ajax moet eens in de drie jaar kampioen worden, voor Bosz betekende dat dus eigenlijk gewoon dit jaar, waarom zou hij in hemelsnaam 3 jaar krijgen om een prijs te winnen..
remco k
 remco k - dinsdag 09 mei 2017 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 mei 2017 - 13:40 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ja prima, maar dat word toch ook gehaald. Je kan bosz moeilijk verwijten dat de boer bij de graafschap niet won.

Dan begin je gewoon met een schone lei en tel je bij het begin van een reeks en dat is 1.
Win je de titel niet, dan heb je poging 2, haal je dat ook niet dan moet het in de laatste poging gebeuren.
Dan stel je een nieuwe trainer aan en dan begint het opnieuw.

Maar volgens mij is dat ooit wel gezegd maar werd bedoeld dat het niet een verplichting is.
Want dat is gewoon niet werkbaar, doelstellingen leggen over 3 seizoenen.

Wat directie wil is dat Ajax voor het kampioenschap speelt en zo lang mogelijk daaraan mee doet.
Dat betekend dat er gewonnen moeten worden.
Dat de andere club is die meer wint dan jezelf, dat is dan jammer maar daar kan je de trainer niet de schuld van geven.
Nogmaals, Ajax moet kampioen worden, niet Bosz, daarnaast zijn er veel meer faccetten om te bepalen of een trainer al dan niet presteert, en is er veel meer dan slaagt of faalt als het wel of niet lukt dan een trainer..

In die doelstellingen staat nergens dat de trainer iedere keer 3 jaar krijgt om kampioen te worden, hele rare beredenering ook van je..
remco k
 remco k - dinsdag 09 mei 2017 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 mei 2017 - 13:47 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Prijs is niet alleen een object dat je in de kast kan zetten. Of het nou een beker is of een schaal.

Prijs is meer dan dat. Prijs is ook dat men weer positief over Ajax word gesproken bij de koffieautomaat, ook door niet Ajacieden.
Prijs is ook dat het buitenland over Ajax positief word besproken en word uitgelicht.
Prijs is ook dat de doemdenkers van de pers hun mond kunnen houden dat dit nooit meer mogelijk zou kunnen zijn.
Prijs is ook dat de talenten over de hele wereld kunnen zien dat Ajax de plek is om voor je kansen te gaan.
Prijs is ook dat sponsor tevreden zal zijn dat ze in het buitenland gezien wordt.

Prijs is meer dan enkel een troffee en bij behorende cheque
Nee dat is geen prijs.. Een prijs is dat schaal of beker die je lucht in houd als je een toernooi of competitie gewonnen hebt..

Al het andere dat je noemt heeft niks te maken met het winnen van een prijs..

Dat neemt niet weg dat al die zaken belangrijk zijn, maar een prijs is het niet..
remco k
 remco k - dinsdag 09 mei 2017 - 20:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 mei 2017 - 14:02 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik heb liever dat BBC lovend over Ajax praat dan zo'n schaal van de knvb.

Natuurlijk heb ik heb ze liever allebei maar als ik zou moeten kiezen dan toch echt die lovende woorden.
Natuurlijk gaat dat gepaard met goed resultaat, want je krijgt geen lovende woorden als je vervolgens verliest maar wel goed speelt.

Maar dat er club zijn die dan net iets beter presteert, ja dat is jammer. Volgend jaar beter. Feyenoord wordt volgend jaar geen kampioen, omdat ze dit seizoen alles hun kant opvielen.
als ik honderd keer moet kiezen, dan 100 keer die schaal..

Wat een ander ervan vind interesseert me echt helemaal niets..
remco k
 remco k - dinsdag 09 mei 2017 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 mei 2017 - 14:08 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Nederland heeft het WK ook niet gewonnen in 74,maar wie heeft het over Duitsland die dat jaar won? De hele wereld praate over Nederland toen.

Maar je hebt gelijk het is geen echte prijs, want je naam komt nergens te staan. Toch vind ik het een zeer geslaagd EL campagne als ze de finale halen. Dan staan ze minimaal te boek als finalist.
De uitzondering die de regel bevestigd..

Verder eens, een hele knappe prestatie van Bosz met dit Ajax..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 10 mei 2017 - 01:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 mei 2017 - 20:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee dat is geen prijs.. Een prijs is dat schaal of beker die je lucht in houd als je een toernooi of competitie gewonnen hebt..

Al het andere dat je noemt heeft niks te maken met het winnen van een prijs..

Dat neemt niet weg dat al die zaken belangrijk zijn, maar een prijs is het niet..
Dan verschillen wij van mening over wat onder prijzen valt.

promotie naar de hoger niveau is een prijs zonder dat je daar een trofee mee krijgt. Daar vieren ze dan ook een feest voor.

Overigens heeft de supporters na Lyon de spelers wel een beetje gehuldigd voor de goede prestaties, zonder dat ze een prijs hebben.
Dat is wat jij vind!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 10 mei 2017 - 01:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 mei 2017 - 20:18 schreef remco k het volgende:

[..]

als ik honderd keer moet kiezen, dan 100 keer die schaal..

Wat een ander ervan vind interesseert me echt helemaal niets..
Begrijpelijk. Maar Schaal boeit mij niet, Nederland boeit mij niet.

Ajax is te groot voor deze kleine land. Wil Ajax groeien dan moet men over landgrenzen mee doen,

De schaal veranderd er niks aan, als ze vervolgens in Europa niets presteren.
Enige wat je krijgt is dat je tegen grote clubs mag spelen, waar Ajax de afgelopen jaren vrijwel niets te zoeken had.
En een flinke som geld mee krijgt, waar je als nederlanse club niet veel aan heeft, zeker als je er al veel van hebt.

Schaal is al helemaal niets meer waard als het je geen directe ticket geeft tot CL.

Als Ajax zegt dat ze eerder gaan focussen op Europees succes en de competitie links laten liggen dan zal ik dat alleen maar prijzen.
Door bijvoorbeeld wat tegen Go Ahead gebeurden. 2de elftal opstellen.
Ongeveer wat Twente vroeger gedaan had door 2de elftal naar Schalke te sturen omdat ze zich wilde focussen op de titel, voor Twente is dat begrijpelijk omdat de kans dat Twente kampioen word een stuk kleiner is dan Ajax en ze dachten dat Europees toch niet zouden redden.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 10 mei 2017 - 02:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 mei 2017 - 20:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajax moet eens in de drie jaar kampioen worden, voor Bosz betekende dat dus eigenlijk gewoon dit jaar, waarom zou hij in hemelsnaam 3 jaar krijgen om een prijs te winnen..
Dit..uuhh was sarcastisch bedoeld toch?
Loetje
 Loetje - woensdag 10 mei 2017 - 07:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 mei 2017 - 09:30 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Bosz kan er niets aan doen datDe Boer het vorig jaar verklote op de laatse speeldag, anders was je vorig jaar kampioen. Als hij 3 jaar blijft moet hij minimaal 1x kampieon worden
Natuurlijk niet! Ajax heeft verreweg de meeste kwaliteit en de meest brede selectie van allemaal. Stel dat Bosz met jou stelling in jaar 3 kampioen wordt, dan win je dus na 5 jaar een titel en dat mag absoluut niet.

Die brede selectie die zo geroemd is, ook door Bosz, kost ons de titel omdat er geen beroep op gedaan is wanneer dat nodig was. Daarom verdiend Bosz lof, maar zeker ook kritiek. Zelfs Europees, want ook donderdag speelt die vol op de aanval en dat kan en mag niet Europees, zeker niet in dit stadium.

Bovendien is het goed spel sinds Kopenhagen zichtbaar. Daarvoor werd het namelijk met de week minder.

En ik bedoel het niet negatief, Bosz doet het heel aardig, maar er zitten ook hier gewoon een hoop cruciale fouten in, zelfs wanneer Ajax de dubbel zou pakken, wat ik niet zie gebeuren.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 10 mei 2017 - 07:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 mei 2017 - 13:32 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook!
Was dat nou? Waar is je lap tekst gebleven die vervolgens verteld dat je het zegt?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 10 mei 2017 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 mei 2017 - 07:56 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Was dat nou? Waar is je lap tekst gebleven die vervolgens verteld dat je het zegt?
Haha, grappenmaker!
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 10 mei 2017 - 12:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 mei 2017 - 20:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajax moet eens in de drie jaar kampioen worden, voor Bosz betekende dat dus eigenlijk gewoon dit jaar, waarom zou hij in hemelsnaam 3 jaar krijgen om een prijs te winnen..
Dat is de doelstelling voor Overmars, en de coach moet daarvoor zorgen. Ik denk dat het eerste seizoen niet verkeerd was onder Bosz ook al begon het stroef, maar dat heb je met nieuwe trainers die iets anders willen dan de vorige coach. Dat kost tijd en volgend jaar moet het gebeuren, dan moet hij kampioen worden, tenzij het halve team weg is.
remco k
 remco k - woensdag 10 mei 2017 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 mei 2017 - 01:21 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Begrijpelijk. Maar Schaal boeit mij niet, Nederland boeit mij niet.

Ajax is te groot voor deze kleine land. Wil Ajax groeien dan moet men over landgrenzen mee doen,

De schaal veranderd er niks aan, als ze vervolgens in Europa niets presteren.
Enige wat je krijgt is dat je tegen grote clubs mag spelen, waar Ajax de afgelopen jaren vrijwel niets te zoeken had.
En een flinke som geld mee krijgt, waar je als nederlanse club niet veel aan heeft, zeker als je er al veel van hebt.

Schaal is al helemaal niets meer waard als het je geen directe ticket geeft tot CL.

Als Ajax zegt dat ze eerder gaan focussen op Europees succes en de competitie links laten liggen dan zal ik dat alleen maar prijzen.
Door bijvoorbeeld wat tegen Go Ahead gebeurden. 2de elftal opstellen.
Ongeveer wat Twente vroeger gedaan had door 2de elftal naar Schalke te sturen omdat ze zich wilde focussen op de titel, voor Twente is dat begrijpelijk omdat de kans dat Twente kampioen word een stuk kleiner is dan Ajax en ze dachten dat Europees toch niet zouden redden.
Whahahaha, Ajax is te groot voor dit land..

Tering vent onder welke steen leef je man..
remco k
 remco k - woensdag 10 mei 2017 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 mei 2017 - 02:11 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Dit..uuhh was sarcastisch bedoeld toch?
Nee hoor..
remco k
 remco k - woensdag 10 mei 2017 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 mei 2017 - 12:08 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Dat is de doelstelling voor Overmars, en de coach moet daarvoor zorgen. Ik denk dat het eerste seizoen niet verkeerd was onder Bosz ook al begon het stroef, maar dat heb je met nieuwe trainers die iets anders willen dan de vorige coach. Dat kost tijd en volgend jaar moet het gebeuren, dan moet hij kampioen worden, tenzij het halve team weg is.
Dat er spelers weggaan is bij Ajax altijd zo, hij moet komend jaar gewoon kampioen worden ongeacht wat er weg gaat..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 10 mei 2017 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 mei 2017 - 14:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Whahahaha, Ajax is te groot voor dit land..

Tering vent onder welke steen leef je man..
Hoezo?
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 10 mei 2017 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 mei 2017 - 14:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat er spelers weggaan is bij Ajax altijd zo, hij moet komend jaar gewoon kampioen worden ongeacht wat er weg gaat..
Als Onana, Sanches, Klaassen en/of Ziyech vertrekken vrees ik toch dat het een stuk moeilijker wordt. Maar inderdaad Ajax hoort altijd om het kampioenschap te spelen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 10 mei 2017 - 18:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 mei 2017 - 14:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat er spelers weggaan is bij Ajax altijd zo, hij moet komend jaar gewoon kampioen worden ongeacht wat er weg gaat..
Ben ik met je eens, elk jaar gaan er spelers weg en komen er nieuwe bij. Maar het is een verschil of er 2 weggaan (uit basis team) of dat er 11 weggaan. Het is ook aan Overmars om te zorgen dat Bosz niet 11 nieuwe spelers hoeft op te stellen volgend jaar en daardoor opnieuw moet beginnen. Het is namelijk niet alleen Bosz die Ajax kampioen maakt, maar ook de keuzes van Overmars.

Lees net dat doelstelling voor volgend jaar is het overwinteren in de CL en het behouden van de huidige spelersgroep, kijk daar hou ik van en als iemand 40 miljoen biedt voor een speler mag hij best gaan.
remco k
 remco k - woensdag 10 mei 2017 - 19:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 mei 2017 - 14:56 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Hoezo?
Sorry man. Maar als je dat niet gewoon uit jezelf begrijpt kom je echt van een andere planeet.
remco k
 remco k - woensdag 10 mei 2017 - 19:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 mei 2017 - 17:04 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Als Onana, Sanches, Klaassen en/of Ziyech vertrekken vrees ik toch dat het een stuk moeilijker wordt. Maar inderdaad Ajax hoort altijd om het kampioenschap te spelen.
Je praat hier over tegen de 100 miljoen aan inkomsten. Dan moet je daar ook weer een goede selectie tegenover weten te zetten.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 10 mei 2017 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 mei 2017 - 19:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Je praat hier over tegen de 100 miljoen aan inkomsten. Dan moet je daar ook weer een goede selectie tegenover weten te zetten.
Hahaha heerlijk die gedachtegang van Remco, maar idd je pakt dan ongeveer 100m dan mag je ook iets terugkopen
remco k
 remco k - woensdag 10 mei 2017 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 mei 2017 - 21:30 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Hahaha heerlijk die gedachtegang van Remco, maar idd je pakt dan ongeveer 100m dan mag je ook iets terugkopen
Bij Ajax vertrekken ieder jaar je beste spelers. Was met de Boer ook zo.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 11 mei 2017 - 00:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 mei 2017 - 19:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Sorry man. Maar als je dat niet gewoon uit jezelf begrijpt kom je echt van een andere planeet.
Haha, maar hoezo?

Enkel als je kijkt naar de sponsor contracten en we hoeveel daarmee ophalen ten opzichten van de rest.
Alleen al sponsor contract voor e divisie die vorige maand is getekend, is al meer dan veel clubs krijgen voor hun shirt sponsor.

Ander voorbeeld veel van de clubs van de eredivisie heeft het geld niet om fatsoenlijk normaal grasveld neer te leggen.
Go Ahead heeft geen kunstgras maar degraderen en VVV promoveert en heeft kunstgras.

Als je kijkt hoe Ajax bekend is over de rest van de wereld maar waar nu het staan, dat kan niet anders zijn dan dat de eredivisie te klein voor ons is.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 11 mei 2017 - 08:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 mei 2017 - 00:47 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Haha, maar hoezo?

Enkel als je kijkt naar de sponsor contracten en we hoeveel daarmee ophalen ten opzichten van de rest.
Alleen al sponsor contract voor e divisie die vorige maand is getekend, is al meer dan veel clubs krijgen voor hun shirt sponsor.

Ander voorbeeld veel van de clubs van de eredivisie heeft het geld niet om fatsoenlijk normaal grasveld neer te leggen.
Go Ahead heeft geen kunstgras maar degraderen en VVV promoveert en heeft kunstgras.

Als je kijkt hoe Ajax bekend is over de rest van de wereld maar waar nu het staan, dat kan niet anders zijn dan dat de eredivisie te klein voor ons is.
De Eredivisie zou te klein voor ons moeten zijn. Helaas zijn we nog niet zo ver dat dat al het geval is.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 11 mei 2017 - 09:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 mei 2017 - 08:49 schreef Jaccio het volgende:

[..]

De Eredivisie zou te klein voor ons moeten zijn. Helaas zijn we nog niet zo ver dat dat al het geval is.
Bayern Munchen kan dat wel zeggen over de Bundesliga
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 11 mei 2017 - 09:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 mei 2017 - 22:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Bij Ajax vertrekken ieder jaar je beste spelers. Was met de Boer ook zo.
Daar heb je wel een punt en elk jaar begonnen we ook met een achterstand die na de winterstop werd ingehaald
Eide
 Eide - donderdag 11 mei 2017 - 10:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 mei 2017 - 09:58 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Bayern Munchen kan dat wel zeggen over de Bundesliga
Weet ik niet. De bizarre overmacht van Bayern is van de laatste 5 jaar. Dat klinkt als heel lang, maar is nog altijd een momentopname op basis van een getalenteerde selectie al die jaren grotendeels bij elkaar is gebleven. In Dortmund, Werder Bremen en recent RB Leipzig (en nog wel meer clubs) is er echt wel geduchte tegenstand in Duitsland. Ook Bayern kan geen moment verzwakken.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 11 mei 2017 - 10:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 mei 2017 - 08:49 schreef Jaccio het volgende:

[..]

De Eredivisie zou te klein voor ons moeten zijn. Helaas zijn we nog niet zo ver dat dat al het geval is.
Nou dat is wel het geval.

Veel clubs hebben in Europa meer geld te besteden, maar terwijl we daar dit seizoen wel van zoude winnen.

Veel clubs hebben de zelfde grote stadion, dus daar ligt het niet aan, ook niet dat we stadion voor een goede prijs vol krijgen.

1ste probleem is het sponsoren contract, slechter presterende clubs krijgen meer geld omdat ze op een groter podium spelen, al was enkel in het eigen land.
Tv rechten, wat ook structurele inkomsten zijn, loopt ver achter op de rest.

Ik denk dat de rek van structurele inkomsten echt wel uit is.
Sponsoren gaan niet meer betalen, uit de tv rechten krijg je niet meer geld. En je kan moeilijk meer geld vragen voor een kaartje ajax excelsior zonder dat het ten koste gaat van hoe vol het stadion is.
Eide
 Eide - donderdag 11 mei 2017 - 11:20   quote  deeplink  
Ik denk dat de rek er zeker niet uit is. De rek is waarschijnlijk wel uit nationale bronnen. Juist daarom zoekt Ajax het ook steeds vaker op andere markten. Juist door de Eredivisie Europees is de schijnwerper te krijgen worden Nederlandse clubs ook interessanter voor buitenlandse partijen.

Dat is ook waar bijvoorbeeld het Engelse voetbal veel geld uithaalt. In Engeland zelf had men echt niet tot dusdanig enorme bedragen gekomen hoor, maar de inmenging van partijen uit het Midden-Oosten en de VS zorgt voor een enorme influx van gelden. Hetzelfde kan gezegd worden van Spanje. Alleen Duitsland vaart daarin een andere koers.

De vraag is ook of je je ziel moet willen verkopen, zoals in Engeland massaal is gebeurt. De clubs daar zijn in handen van miljardairs uit de VS en het Midden-Oosten. Of zich geen probleem, maar wel iets om over na te denken.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 11 mei 2017 - 11:36   quote  deeplink  
Dan zeg ik het beter, de rek is eruit als zelfstandige club.
Scout2
 Scout2 - donderdag 11 mei 2017 - 23:55   quote  deeplink  
Tot nu toe degelijke trainer.. moet nog wel het 1 en ander leren
Doet ie dat niet word het nooit een topper.
wvb
 wvb - vrijdag 12 mei 2017 - 08:11   quote  deeplink  
In de wedstrijd van gisteren maakte Peter Bosz enorme tactische blunders, zijn koppigheid, gaat meer en meer op de koppigheid van zijn voorganger lijken.
Schöne moet je niet opstellen in dit soort wedstrijden, dat is daar geen type voetballer voor.
Veltman moet je op de bank positioneren, ik wil niet zeggen dat het een slechte voetballer is, echter Tête is voetballend duidelijk beter, heeft veel meer kwaliteiten.
Traore speelde als een natte krant, leed enorm veel balverlies, had al lang naar de kant gehaald moeten worden.
Ajax is door het oog van de naald gekropen, desalniettemin een enorme zeperd van een wedstrijd, mede door een inschattingsfout van de trainer. Het had niet zover hoeven te komen, dat half Nederland op het puntje van zijn stoel gezeten, de tenen gekromd, naar het einde van de wedstrijd zat te verlangen.
Eventueel verlies, dat scheelde maar een haar, had je voor een groot deel op het conto van de trainer mogen schuiven, we hebben wel de maken met een miljoenen bedrijf. Onbegrijpelijk in mijn optiek, dat een trainer zulke ongeoorloofde risico's neemt, door op sommige plaatsen de "verkeerde spelers" voor dit soort wedstrijden op te stellen, dat is echt spelen met vuur.
Enfin we hebben het gehaald, dat wel.
Hulde en ook proficiat uiteraard.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 mei 2017 door wvb --
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 12 mei 2017 - 11:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 mei 2017 - 11:36 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Dan zeg ik het beter, de rek is eruit als zelfstandige club.
Daar heb je wel gelijk in
nummer10
 nummer10 - zondag 14 mei 2017 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 mei 2017 - 10:09 schreef remco k het volgende:

[..]

De prestaties in de EL zijn geweldig, maar natuurlijk is dat geen prijs, mochten ze het namelijk niet winnen zie ik ze nergens met een beker in de lucht staan..
wees blij dat je er uberhaubt staat
nummer10
 nummer10 - zondag 14 mei 2017 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 mei 2017 - 20:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajax moet eens in de drie jaar kampioen worden, voor Bosz betekende dat dus eigenlijk gewoon dit jaar, waarom zou hij in hemelsnaam 3 jaar krijgen om een prijs te winnen..
alsjeblieft zeg hahahaha dus omdat deboer 2 x faalde mag bosz die kans nie hebben ? sowieso al een prestatie dat hij ajax hun gezicht weer terug heeft gegeven in de JC visie.. jongste elftal OOIT vandaag...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6015
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Peter Bosz is Top of Flop ?









0.0398399