BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Peter Bosz is Top of Flop ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
p111
 p111 - donderdag 18 mei 2017 - 10:21   quote  deeplink  
Inderdaad mijn vkb ook afgescheurd 15 jaar geleden heeft 1.5 jaar geduurd.Natuurlijk als amateur niet het beste begeleiding uiteraard.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 18 mei 2017 - 10:32   quote  deeplink  
Ik ben blij dat het gebeurde toen hij bij Napoli was en niet daarvoor, anders hadden we kunnen fluiten naar de miljoenen en hadden ze ook Ziyech niet gehaald
Loetje
 Loetje - donderdag 18 mei 2017 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 mei 2017 - 06:05 schreef Eide het volgende:

[..]

Het was ook niet bedoeld als strijdend toontje hoor. Ik denk echt dat ze dit gewoon te snel aan hebben gepakt. Je moet een dergelijke kwetsuur gewoon tijd geven. Dat een prof er geen 8 tot 12 maanden over doet om te herstellen, zoals wij normale stervelingen, is logisch. Maar 4 maanden... Dat gaat er bij mij niet in.
Zou het zoveel schelen voor een topsporter dan? Ik zeg enkel wat ik zie en hoor maar heb daar echt de ballen verstand niet van
Eide
 Eide - zaterdag 20 mei 2017 - 13:44   quote  deeplink  
Bosz beste trainer, ook jeugdopleiding Ajax onderscheiden

Ajax is vrijdag tijdens het Nederlands trainerscongres in Zwolle uitgebreid in de prijzen gevallen. Peter Bosz kreeg de Rinus Michels Award voor beste trainer van afgelopen seizoen in de Eredivisie. Daarnaast werd Ajax ook uitgeroepen tot beste jeugdopleiding.

Naast Bosz - bezig aan een zeer succesvol eerste seizoen bij Ajax - waren ook Giovanni van Bronckhorst, Henk Fraser, Mitchell van der Gaag en Erik ten Hag genomineerd. Laatstgenoemde ging vorig jaar met de prijs aan de haal. De hoofdtrainers uit de Eredivisie mochten allemaal een stem uitbrengen.

'Mooie erkenning voor Ajax'
De beste jeugdopleiding werd gekozen door alle hoofd opleidingen. Dat Ajax als winnaar uit de koker kwam, vervulde Saïd Ouaali met trots.

,,Het is mooie erkenning en het spreekt bovendien waardering uit voor hetgeen waar wij bij Ajax met z’n allen mee bezig zijn", zegt de hoofd opleiding van Ajax. ,,Met name omdat de keuze wordt gemaakt door collega’s uit het vak. Het proces waarmee wij werken is er een van langdurige aard, waar door de collega’s binnen de club veel tijd en energie in gestoken wordt. De complimenten gaan daarom dan ook naar alle mensen op de werkvloer bij Ajax die prima voorwaarden scheppen voor onze spelers. Deze prijs is een aanmoediging om door te gaan waarmee we al jaren bezig zijn, namelijk het niveau van het voetbal naar nog een hoger niveau tillen.”

Engelkes
Niet alle Ajacieden gingen met de winst aan de haal. Ed Engelkes, coach van de Ajax Vrouwen, was genomineerd voor de beste amateurtrainer. Jan van Raalte van SC Genemuiden mocht de bokaal uiteindelijk in ontvangst nemen.

Ajax.nl

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 20 mei 2017 door Eide --
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 22 mei 2017 - 19:18   quote  deeplink  
Dit filmpje heeft Bosz aan zijn spelers laten zien om duidelijk te maken hoe hij wil gaan voetballen met Ajax, terug naar de Hollandse school maar dan een "upgraded versie".

https://www.youtube.com/watch?v=hfqTy2bJzmU
Jaccio
 Jaccio - maandag 22 mei 2017 - 20:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 mei 2017 - 19:18 schreef Ajax we love you het volgende:
Dit filmpje heeft Bosz aan zijn spelers laten zien om duidelijk te maken hoe hij wil gaan voetballen met Ajax, terug naar de Hollandse school maar dan een "upgraded versie".

https://www.youtube.com/watch?v=hfqTy2bJzmU
Haha geinig om te zien. Een upgraded versie is wel echt nodig want je wordt hedendaags volledig afgedroogd als je zo speelt.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 23 mei 2017 - 11:37   quote  deeplink  
Ja mooi he, Dit was het begin, daarna hebben een paar coaches het prima opgepakt, waaronder Van Gaal, Rijkaard, Guardiola tot in de perfectie en nu Bosz.
remco k
 remco k - woensdag 24 mei 2017 - 22:43   quote  deeplink  
Goed voetbal bij vlagen. Maar alle competities net niet. In zijn eerste seizoen zijn naam dus niet kunnen doorbreken.
AkaS
 AkaS - woensdag 24 mei 2017 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 - 22:43 schreef remco k het volgende:
Goed voetbal bij vlagen. Maar alle competities net niet. In zijn eerste seizoen zijn naam dus niet kunnen doorbreken.
Tja....Bosz krijgt alle lof vanwege het aanvallende spel. En ja we hebben idd met Bosz een coach die op de aanval speelt maar heeft hiervoor ook de spelers gekregen.

MAAR zijn tactische keuzes om vermoeide spelers op te stellen tegen psv kostte de titel.

Zijn keuze om niet in te grijpen met Schöne tegen Felaini kost voor een groot gedeelte de cup en dus de CL !!!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 24 mei 2017 - 23:52   quote  deeplink  
Bosz is top. Hij heeft Ajax spel weer op de kaart gezet.

Hij speelt zoals Cruijff het zou willen.

De boer wilde dat wel maar dat lukte niet. Je zag dit nooit wat dit seizoen wel kon.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 24 mei 2017 - 23:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 - 23:02 schreef AkaS het volgende:

[..]

Tja....Bosz krijgt alle lof vanwege het aanvallende spel. En ja we hebben idd met Bosz een coach die op de aanval speelt maar heeft hiervoor ook de spelers gekregen.

MAAR zijn tactische keuzes om vermoeide spelers op te stellen tegen psv kostte de titel.

Zijn keuze om niet in te grijpen met Schöne tegen Felaini kost voor een groot gedeelte de cup en dus de CL !!!
Sorry maar dit is gewoon niet waar. Je verliest niet de titel in 1 wedstrijd.

Sorrry je verliest niet omdat Schone speelde.

Dat klopt gewoon niet
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 25 mei 2017 - 01:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 - 23:53 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Sorry maar dit is gewoon niet waar. Je verliest niet de titel in 1 wedstrijd.

Sorrry je verliest niet omdat Schone speelde.

Dat klopt gewoon niet
Helemaal mee eens. Wat deze man allemaal voor onzin uitkraamt vind ik echt onvoorstelbaar.
AkaS
 AkaS - donderdag 25 mei 2017 - 01:52   quote  deeplink  
sorry hoor maar volgens de grote der aarde worden topwedstrijden op details beslist.

Schöne liep veel te vaak in de dekking en kon dan niet aangespeeld worden. Gaf op beslissende momenten Fellani teveel ruimte en verloor bovendien 99% van de duels met Fellaini die bij beide goals een aandeel had.

Bosz heeft tactisch gegokt en verloren van een meesterbrein die we allemaal niet zo hoog hadden zitten, de heer Mourinho...

Maar beste Natjos niet ik kraam onzin uit maar jij, ondanks dat je wellicht bijval zult krijgen want kom niet aan Bosz nu Ajax de finale heeft gehaald...

Prachtig hoor. Maar verder geen Kampioen en geen CL en geen uefa cup!

En dan stelt hij op tv dat ze niet zijn weggespeeld....Hij heeft dus ook na de wedstrijd niet door wat de tactiek van Mourinho was...
Loetje
 Loetje - donderdag 25 mei 2017 - 02:13   quote  deeplink  
Ik vind het dubbel. De prestatie is behoorlijk, de feiten kut.

Maar wat ik het ergste vind is dat het gewoon naïef is, niet voor het eerst! Dat er jongens worden opgesteld die al maanden op de bank hadden moeten zitten. En wat nog erger is, is dat je precies weet wat Mourinho gaat doen en gewoon de val in loopt

Ik ben gematigd trots want we hebben uiteindelijk niks en dat is wel voor het 3e jaar zo.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 25 mei 2017 - 02:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 01:52 schreef AkaS het volgende:
sorry hoor maar volgens de grote der aarde worden topwedstrijden op details beslist.

Schöne liep veel te vaak in de dekking en kon dan niet aangespeeld worden. Gaf op beslissende momenten Fellani teveel ruimte en verloor bovendien 99% van de duels met Fellaini die bij beide goals een aandeel had.

Bosz heeft tactisch gegokt en verloren van een meesterbrein die we allemaal niet zo hoog hadden zitten, de heer Mourinho...

Maar beste Natjos niet ik kraam onzin uit maar jij, ondanks dat je wellicht bijval zult krijgen want kom niet aan Bosz nu Ajax de finale heeft gehaald...

Prachtig hoor. Maar verder geen Kampioen en geen CL en geen uefa cup!

En dan stelt hij op tv dat ze niet zijn weggespeeld....Hij heeft dus ook na de wedstrijd niet door wat de tactiek van Mourinho was...
Sorry, maar wat was zijn aandeel dan bij de 1-0. Wat had schone dan kunnen doen?
Schone stond immers ook niet in positie, logisch ook want hij had niet verwacht dat riedewald op de hoofd van Matta zou gooien.

De 2-0 dat weet ik niet maar felani won de kopduel uit een corner en volgens mij was schanez zijn man overgenomen of anders wel een andere goede kopper.

Dus dit is onzin dat schone daar iets aan kon doen aan die 2 goals.

Bosz heeft niet gegokt, bosz wilde dat Ajax zijn goede spel liet zien. Dat is niet gokken.
Dat is gewoon vasthouden waarin je goed bent.

Dat Ajax verloor komt niet door Bosz of door Morinho of door schone of door iemand anders.
Ajax als team speelde met angst en niet met durf of lef.

Als je iemand moet aanwijzen waardoor we verloren dan is het Riedewald. Zo'n ingooi dat mag gewoon niet.

Net zo dat de ligt tegen Excelsior een fout maakt en in Oranje overigens ook. Dat mag ook niet.
Maar de volgende keer stelt de trainer de ligt wel gewoon weer op. Vervolgens speelt hij daarna heel goed.

Maar je kan de trainer echt niet verwijten dat de spelers angstig waren en hun spel niet konden spelen.
En ja, je kan dit type spel ook spelen tegen Mourinho.

Ja, geen prijs. Ja, helaas feyenoord had wel het geluk van de kampioen. Net als dat Manutd geluk gehad dat alles net goed ging, dat de kluts ballen altijd werden gewonnen door hun. Dat ze een cadeautje kregen en dat het schot van richting werd veranderd.
Dat is geluk hebben.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 25 mei 2017 - 02:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 02:13 schreef Loetje het volgende:
Ik vind het dubbel. De prestatie is behoorlijk, de feiten kut.

Maar wat ik het ergste vind is dat het gewoon naïef is, niet voor het eerst! Dat er jongens worden opgesteld die al maanden op de bank hadden moeten zitten. En wat nog erger is, is dat je precies weet wat Mourinho gaat doen en gewoon de val in loopt

Ik ben gematigd trots want we hebben uiteindelijk niks en dat is wel voor het 3e jaar zo.
Hoezo? Schone heeft ook goede wedstrijden gespeeld en dat hij spelers laten staan die het minder hebben. Vind ik juist een pre, anders had hij de ligt er ook uitgehaald. Na de blunder bij Oranje en vervolgens bij Excelsior.

Bosz heeft hem laten staan om vervolgens ook de kans te geven, wel beslissend te zijn voor ipv tegen.

Schone heeft namelijk kwaliteiten om Ajax over een dood punt te brengen, zoals een stilstaande situatie. Of anders iemand voor de goal te zetten. Dat kan hij.

Bosz heeft gewoon het vertrouwen in hem dat hij een bepaalde waarde heeft voor dit team, voornamelijk aan de bal.

Ik zou dat niet naïef noemen, dat is gewoon het vertrouwen hebben in iemand.

Vergeet de goal niet tegen Feyenoord van Schone, toen zat hij ook niet in de wedstrijd. Miste hij ook een penalty.
Scoort wel de winnende! Sorry maar Schone is wel iemand die doelpunten maakt en of voorbereid.

3 jaar geen prijs, daar kan je bosz niet de schuld van geven dat ze vorig seizoen niet kampioen werden.

Overigens vind ik het wel een prijs dat Ajax wel weer op de kaart staat, door mooi voetbal wat ze hebben laten zien.
Dat ze weer over Ajax praten.
Overigens vind ik het ook een prijs dat je met nederlands voetbal ook gewoon de Uefa Cup kan winnen, in de finale kan staan.
Dat had namelijk niemand verwacht, al die mensen wilde dat we niemand meer ging doen omdat het niet meer kon.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 25 mei 2017 door Positieve Arrogantie --
Loetje
 Loetje - donderdag 25 mei 2017 - 02:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 02:26 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Hoezo? Schone heeft ook goede wedstrijden gespeeld en dat hij spelers laten staan die het minder hebben. Vind ik juist een pre, anders had hij de ligt er ook uitgehaald. Na de blunder bij Oranje en vervolgens bij Excelsior.

Bosz heeft hem laten staan om vervolgens ook de kans te geven, wel beslissend te zijn voor ipv tegen.

Schone heeft namelijk kwaliteiten om Ajax over een dood punt te brengen, zoals een stilstaande situatie. Of anders iemand voor de goal te zetten. Dat kan hij.

Bosz heeft gewoon het vertrouwen in hem dat hij een bepaalde waarde heeft voor dit team, voornamelijk aan de bal.

Ik zou dat niet naïef noemen, dat is gewoon het vertrouwen hebben in iemand.

Vergeet de goal niet tegen Feyenoord van Schone, toen zat hij ook niet in de wedstrijd. Miste hij ook een penalty.
Scoort wel de winnende! Sorry maar Schone is wel iemand die doelpunten maakt en of voorbereid.

3 jaar geen prijs, daar kan je bosz niet de schuld van geven dat ze vorig seizoen niet kampioen werden.

Overigens vind ik het wel een prijs dat Ajax wel weer op de kaart staat, door mooi voetbal wat ze hebben laten zien.
Dat ze weer over Ajax praten.
Overigens vind ik het ook een prijs dat je met nederlands voetbal ook gewoon de Uefa Cup kan winnen, in de finale kan staan.
Dat had namelijk niemand verwacht, al die mensen wilde dat we niemand meer ging doen omdat het niet meer kon.
Ik ga hier verder niet eens op reageren. Heb dit al vaker uitgelegd en ben geen mongool die dat blijft doen
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 25 mei 2017 - 02:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 02:31 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik ga hier verder niet eens op reageren. Heb dit al vaker uitgelegd en ben geen mongool die dat blijft doen
Ja, ik weet het. Verdedigend is hij niet de man.
Lopend is hij ook niet de beste.

Dat weet bosz ook.

Dan weeg je het af, zijn voordeel en nadeel en dan kom je tot een conclusie.

Hij trekt een andere conclusie, ik kan mij daar wel in vinden. Maar ik snap ook dat andere een andere conclusie trekken.

Betekend niet dat die redenen om schone te passeren er er niet zijn.
Want die zijn er wel.
wvb
 wvb - donderdag 25 mei 2017 - 08:00   quote  deeplink  
Manchester speelde uitgekookt, Ajax had niets in de pap te brokkelen. Fysiek ook veel meer body en lengte bij de Engelsen. Bij Ajax alleen Veltman, de Ligt en Sanchez die hun lijf erin gooien.
Schöne inbrengen in zo'n wedstrijd, waarin hij absoluut niet tot zijn recht komt en geen enkel luchtduel wint, net als in de vorige wedstrijd tegen Lyon, is een tactische fout van de trainer.
AkaS
 AkaS - donderdag 25 mei 2017 - 08:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 02:16 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Sorry, maar wat was zijn aandeel dan bij de 1-0. Wat had schone dan kunnen doen?
Schone stond immers ook niet in positie, logisch ook want hij had niet verwacht dat riedewald op de hoofd van Matta zou gooien.

De 2-0 dat weet ik niet maar felani won de kopduel uit een corner en volgens mij was schanez zijn man overgenomen of anders wel een andere goede kopper.

Dus dit is onzin dat schone daar iets aan kon doen aan die 2 goals.

Bosz heeft niet gegokt, bosz wilde dat Ajax zijn goede spel liet zien. Dat is niet gokken.
Dat is gewoon vasthouden waarin je goed bent.

Dat Ajax verloor komt niet door Bosz of door Morinho of door schone of door iemand anders.
Ajax als team speelde met angst en niet met durf of lef.

Als je iemand moet aanwijzen waardoor we verloren dan is het Riedewald. Zo'n ingooi dat mag gewoon niet.

Net zo dat de ligt tegen Excelsior een fout maakt en in Oranje overigens ook. Dat mag ook niet.
Maar de volgende keer stelt de trainer de ligt wel gewoon weer op. Vervolgens speelt hij daarna heel goed.

Maar je kan de trainer echt niet verwijten dat de spelers angstig waren en hun spel niet konden spelen.
En ja, je kan dit type spel ook spelen tegen Mourinho.

Ja, geen prijs. Ja, helaas feyenoord had wel het geluk van de kampioen. Net als dat Manutd geluk gehad dat alles net goed ging, dat de kluts ballen altijd werden gewonnen door hun. Dat ze een cadeautje kregen en dat het schot van richting werd veranderd.
Dat is geluk hebben.
vanuit de ingooi werd Fellaini aangespeeld op de 16m van ons terwijl Schöne ruim een halve meter van hem afstond. Hierdoor kon hij aannemen en Pogba aanspelen die op zijn beurt weer teveel ruimte van Klaasen kreeg!

Fellaini had nooit aangespeeld mogen worden op die positie en Pogba ook niet natuurlijk. Maar het is bij Schöne structureel.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 25 mei 2017 - 08:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 08:00 schreef wvb het volgende:
Manchester speelde uitgekookt, Ajax had niets in de pap te brokkelen. Fysiek ook veel meer body en lengte bij de Engelsen. Bij Ajax alleen Veltman, de Ligt en Sanchez die hun lijf erin gooien.
Schöne inbrengen in zo'n wedstrijd, waarin hij absoluut niet tot zijn recht komt en geen enkel luchtduel wint, net als in de vorige wedstrijd tegen Lyon, is een tactische fout van de trainer.
Klopt Schöne heeft in iedere grote wedstrijd laten zien dat hij niet geschikt is als CVM omdat hij vermogen te kort komt. Younes was gisteren ook weer bang en kwam alleen maar in de bal waardoor alles veel te voorspelbaar werd. De rest was onzichtbaar en Man U stond als een huis achterin. We hebben echt geen kans gehad.

Nou scoort Man U 2 gelukjes maar voor ons heeft dat er nooit ingezeten. Middenveld en aanvallend zijn er totaal niet aan te pas gekomen.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 25 mei 2017 - 08:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 08:33 schreef AkaS het volgende:

[..]

vanuit de ingooi werd Fellaini aangespeeld op de 16m van ons terwijl Schöne ruim een halve meter van hem afstond. Hierdoor kon hij aannemen en Pogba aanspelen die op zijn beurt weer teveel ruimte van Klaasen kreeg!

Fellaini had nooit aangespeeld mogen worden op die positie en Pogba ook niet natuurlijk. Maar het is bij Schöne structureel.
Dan moet je wel even vermelden dat Ajax vooruit liep en Riedewald vanuit een ingooi onverwachts balverlies leed. Als jij richting middenlijn loopt en de bal gaat richting 16 dan kun je Bolt heten maar dan ben je nog te laat. 0-1 was puur Riedewald zijn fout.
AkaS
 AkaS - donderdag 25 mei 2017 - 09:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 08:46 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dan moet je wel even vermelden dat Ajax vooruit liep en Riedewald vanuit een ingooi onverwachts balverlies leed. Als jij richting middenlijn loopt en de bal gaat richting 16 dan kun je Bolt heten maar dan ben je nog te laat. 0-1 was puur Riedewald zijn fout.
ik heb dit anders gezien.

Bosz heeft gezorgd voor aanvallend voetbal wat er vooral uitkwam als Veltman en Schöne geblesseerd en of geschorst waren!
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 25 mei 2017 - 09:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 09:02 schreef AkaS het volgende:

[..]

ik heb dit anders gezien.

Bosz heeft gezorgd voor aanvallend voetbal wat er vooral uitkwam als Veltman en Schöne geblesseerd en of geschorst waren!
Wat heeft dat met de 0-1 van gisteren te maken?
p111
 p111 - donderdag 25 mei 2017 - 10:41   quote  deeplink  
Positievo
Hoezo? Schone heeft ook goede wedstrijden gespeeld en dat hij spelers laten staan die het minder hebben. Vind ik juist een pre, anders had hij de ligt er ook uitgehaald. Na de blunder bij Oranje en vervolgens bij Excelsior.

Bosz heeft hem laten staan om vervolgens ook de kans te geven, wel beslissend te zijn voor ipv tegen.

Schone heeft namelijk kwaliteiten om Ajax over een dood punt te brengen, zoals een stilstaande situatie. Of anders iemand voor de goal te zetten. Dat kan hij.
==========================================================================
Beste man ga is op je gemak even terug kijken naar de Schone acties van gisteren en de duels drama zoals elke top wedstrijd te traag teveel bal verlies en teveel achterin spelend waardoor Ziyech en Klaasen lopen te zwemmen.Deze man is tegen mindere goden zeker nog bruikbaar maar in de top wedstrijden te kort punt !!! Helaas wil Bosz dit niet inzien.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 25 mei 2017 door p111 --
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 25 mei 2017 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 10:41 schreef p111 het volgende:
Positievo
Hoezo? Schone heeft ook goede wedstrijden gespeeld en dat hij spelers laten staan die het minder hebben. Vind ik juist een pre, anders had hij de ligt er ook uitgehaald. Na de blunder bij Oranje en vervolgens bij Excelsior.

Bosz heeft hem laten staan om vervolgens ook de kans te geven, wel beslissend te zijn voor ipv tegen.

Schone heeft namelijk kwaliteiten om Ajax over een dood punt te brengen, zoals een stilstaande situatie. Of anders iemand voor de goal te zetten. Dat kan hij.
==========================================================================
Beste man ga is op je gemak even terug kijken naar de Schone acties van gisteren en de duels drama zoals elke top wedstrijd te traag teveel bal verlies en teveel achterin spelend waardoor Ziyech en Klaasen lopen te zwemmen.Deze man is tegen mindere goden zeker nog bruikbaar maar in de top wedstrijden te kort punt !!! Helaas wil Bosz dit niet inzien.
Tegen Psv deed hij dit ook en Europees ook alle vechtwedstrijden. Hij komt gewoon al jaren vermogen te kort om de echte top te kunnen halen. Younes was gisteren ook bang dat Valencia hem opat als hij diepging. Kwam alles lafjes vragen. Dolberg was ook goed verstopt dus als de bal Ziyech of Klaassen een keertje wel bereikte dan was toch iedereen verstopt.

Klote wedstrijd lelijk en precies in de kracht van Man U.
AkaS
 AkaS - donderdag 25 mei 2017 - 19:06   quote  deeplink  
Tja wat moet je nog zeggen als je niet ziet dat Schöne een fantastische vrije trap heeft en tegen fc balophetdak 7 mooi het spel kan verdelen...

Maar hopeloos tekort schiet als het op topwedstrijden aankomt.

Zich zelf verstoppen, niet door of strak dekken bijna geen duel winnen en dan ook nog roepen dat je goed speelde !!!
remco k
 remco k - donderdag 25 mei 2017 - 20:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 - 23:53 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Sorry maar dit is gewoon niet waar. Je verliest niet de titel in 1 wedstrijd.

Sorrry je verliest niet omdat Schone speelde.

Dat klopt gewoon niet
Schone bleek de oplossing voor de winterstop. Na de winterstop bleek dat hij toch niet de man was. Zeker in de zware wedstrijden kwam hij structureel te kort. En dat op de belangrijkste positie op het veld in dit systeem.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 26 mei 2017 - 08:51   quote  deeplink  
Ben het eens dat Schone tekort komt, maar om het verlies aan Schone te wijten gaat te ver. vd Beek had ook niks uit kunnen richten op dat middenveld. Had het fysiek ook aflgelegd tegen Fellaini

1-0 was fout van Riedewald. Duidelijk. Klaassen reageert ook te laat trouwens, had dichter op Pogba moeten staan. Maar kan je niet aan Klaassen wijten. Gewoon achterlijke ingooi van Riedewald.

bij de 2-0 wint Smalling(?) een kopduel tussen(!) Dolberg en de Ligt in.. Dat mag al niet. Vervolgens kruipt Veltman niet voor zijn man die simpel afmaakt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 26 mei 2017 door Jaccio --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 26 mei 2017 - 09:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 20:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Schone bleek de oplossing voor de winterstop. Na de winterstop bleek dat hij toch niet de man was. Zeker in de zware wedstrijden kwam hij structureel te kort. En dat op de belangrijkste positie op het veld in dit systeem.
Je verliest niet enkel omdat schone op zes speelt, daar zijn dan meerdere redenen voor.
Dit is er 1 van, maar zeker niet de enige.
AkaS
 AkaS - vrijdag 26 mei 2017 - 09:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 mei 2017 - 09:21 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Je verliest niet enkel omdat schone op zes speelt, daar zijn dan meerdere redenen voor.
Dit is er 1 van, maar zeker niet de enige.
Als de rest van het team 110% had geweest dan hadden de tekortkomingen van Schöne geen probleem geweest. Maar nu dus wel.

Ik snap werkelijk niet waarom dit nog een punt van discussie is.

Oudspelers coaches iedereen zegt, de een wat directer dan de ander dat Tete voor Veltman en Vd Beek voor Schöne het sterkste team oplevert.

Door de tactiek van Mourinho werd Veltman nauwelijks op de proefgesteld maar Schöne liet weer veel te veel ruimte en in balbezit verstopte hij zich vaak!

En hoe de ingooi tot stand kwam zal me worst wezen maar in de finale rond je 16 meter tegen Man.U dek je kort en laat je je tegenstander niet op een halve meter de bal aannemen en passen.

En Bosz...hoe geweldig ook is stronteigenwijs en heeft heel veel geluk gehad dat hij door blessures en schorsingen Veltman en Schöne soms niet kon opstellen en dat waren niet heel toevallig onze beste wedstrijden Europees!!!

Zonder dit had eigenwijze Bosz überhaupt geen finale gehaald!

Aanvallende gedachte... een 10 plus voor Bosz.
Tactisch een grote nul!

Iedereen zag Fellani duel na duel winnen. En vooral eigenwijs Schöne laten staan. Zonder Tete veel minder power
..

Het is niet voor niets dat Bosz geen prijzen pakt.

Aanvallend spel nogmaals prima verder vind ik het een onbenul.

En nu mag iedereen over mij heen vallen. Maar mijn Ajax hart is teleurgesteld dat hij zo eigenwijs onze winstkansen de grond in heeft geboord.

En laten we ook niet vergeten welk materiaal hij heeft tov bijv. de Boer.

Sorry voor mijn harde conclusie waar velen het niet eens mee zullen zijn!
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 26 mei 2017 - 10:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 mei 2017 - 09:51 schreef AkaS het volgende:

[..]

Als de rest van het team 110% had geweest dan hadden de tekortkomingen van Schöne geen probleem geweest. Maar nu dus wel.

Ik snap werkelijk niet waarom dit nog een punt van discussie is.

Oudspelers coaches iedereen zegt, de een wat directer dan de ander dat Tete voor Veltman en Vd Beek voor Schöne het sterkste team oplevert.

Door de tactiek van Mourinho werd Veltman nauwelijks op de proefgesteld maar Schöne liet weer veel te veel ruimte en in balbezit verstopte hij zich vaak!

En hoe de ingooi tot stand kwam zal me worst wezen maar in de finale rond je 16 meter tegen Man.U dek je kort en laat je je tegenstander niet op een halve meter de bal aannemen en passen.

En Bosz...hoe geweldig ook is stronteigenwijs en heeft heel veel geluk gehad dat hij door blessures en schorsingen Veltman en Schöne soms niet kon opstellen en dat waren niet heel toevallig onze beste wedstrijden Europees!!!

Zonder dit had eigenwijze Bosz überhaupt geen finale gehaald!

Aanvallende gedachte... een 10 plus voor Bosz.
Tactisch een grote nul!

Iedereen zag Fellani duel na duel winnen. En vooral eigenwijs Schöne laten staan. Zonder Tete veel minder power
..

Het is niet voor niets dat Bosz geen prijzen pakt.

Aanvallend spel nogmaals prima verder vind ik het een onbenul.

En nu mag iedereen over mij heen vallen. Maar mijn Ajax hart is teleurgesteld dat hij zo eigenwijs onze winstkansen de grond in heeft geboord.

En laten we ook niet vergeten welk materiaal hij heeft tov bijv. de Boer.

Sorry voor mijn harde conclusie waar velen het niet eens mee zullen zijn!
Je kan niet vooruit en achteruit tegelijk lopen. Iedereen maakt een voorwaartse beweging en dan levert Riedewald die bal simpel in. Sommige keken nog niet eens naar de gooiende man (ook fout). Je mag het vinden wat je wilt maar ik verwijt het Riedewald.

En Bosz tactisch tja daar mag je aan twijfelen persoonlijk had ik het ook al weken anders ingevuld maar ja. Hij is 2de geworden en EL net niet is knap. Gezien de selectie had hij wel kampioen kunnen worden.
remco k
 remco k - vrijdag 26 mei 2017 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 mei 2017 - 09:21 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Je verliest niet enkel omdat schone op zes speelt, daar zijn dan meerdere redenen voor.
Dit is er 1 van, maar zeker niet de enige.
In mijn optiek de belangrijkste reden.
remco k
 remco k - vrijdag 26 mei 2017 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 mei 2017 - 09:51 schreef AkaS het volgende:

[..]

Als de rest van het team 110% had geweest dan hadden de tekortkomingen van Schöne geen probleem geweest. Maar nu dus wel.

Ik snap werkelijk niet waarom dit nog een punt van discussie is.

Oudspelers coaches iedereen zegt, de een wat directer dan de ander dat Tete voor Veltman en Vd Beek voor Schöne het sterkste team oplevert.

Door de tactiek van Mourinho werd Veltman nauwelijks op de proefgesteld maar Schöne liet weer veel te veel ruimte en in balbezit verstopte hij zich vaak!

En hoe de ingooi tot stand kwam zal me worst wezen maar in de finale rond je 16 meter tegen Man.U dek je kort en laat je je tegenstander niet op een halve meter de bal aannemen en passen.

En Bosz...hoe geweldig ook is stronteigenwijs en heeft heel veel geluk gehad dat hij door blessures en schorsingen Veltman en Schöne soms niet kon opstellen en dat waren niet heel toevallig onze beste wedstrijden Europees!!!

Zonder dit had eigenwijze Bosz überhaupt geen finale gehaald!

Aanvallende gedachte... een 10 plus voor Bosz.
Tactisch een grote nul!

Iedereen zag Fellani duel na duel winnen. En vooral eigenwijs Schöne laten staan. Zonder Tete veel minder power
..

Het is niet voor niets dat Bosz geen prijzen pakt.

Aanvallend spel nogmaals prima verder vind ik het een onbenul.

En nu mag iedereen over mij heen vallen. Maar mijn Ajax hart is teleurgesteld dat hij zo eigenwijs onze winstkansen de grond in heeft geboord.

En laten we ook niet vergeten welk materiaal hij heeft tov bijv. de Boer.

Sorry voor mijn harde conclusie waar velen het niet eens mee zullen zijn!
Je bent bij die ingooi in balbezit. En dus dek je op dat moment helemaal niet kort maar zorg je dat je die ingooi langs de zijlijn houdt.
AkaS
 AkaS - zaterdag 27 mei 2017 - 08:56   quote  deeplink  
ok het was idd een slechte inworp.
Maar Schöne loopt vervolgens terug de 16 in waar Ajax al 2man tegen 1 de bal wilde terug veroveren. Doordat Schöne daar nog als 3e bij gaat staan kijken krijgt Fellaini op de punt 16m gebied alle ruimte om aanspeelbaar te zijn aan te nemen en door te passen.

Maakt verder niet uit meer. Bosz heeft gekozen en de finale is gespeeld en verloren.

Better luck next year!
p111
 p111 - zaterdag 27 mei 2017 - 09:39   quote  deeplink  
Zodra het zwaar wordt zie je Schone alleen maar in onze eigen 16 lopen,ballen ophalen en zijn mede middenvelders laat hij gewoon aan hun lot over.
AkaS
 AkaS - zaterdag 27 mei 2017 - 13:39   quote  deeplink  
In de euforie vergeten we dat:

De beste wedstrijden zijn gespeeld wanneer enkele vaste keuzes van Bosz geblesseerd of geschorst waren.

Door zijn keuzes alleen maar goodwill hebben gewonnen en geen enkele prijs.

Maar bovenal lijkt hij niet te beseffen dat hij niets heeft gewonnen door eigenwijze keuzes waar heel NL aangaf dat het niet zou werken..

Uitspraak na de wedstrijd.... we zijn niet weggespeeld...

Dat was nou net de hele tactiek van Mourinho
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 27 mei 2017 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 mei 2017 - 13:39 schreef AkaS het volgende:
In de euforie vergeten we dat:

De beste wedstrijden zijn gespeeld wanneer enkele vaste keuzes van Bosz geblesseerd of geschorst waren.

Door zijn keuzes alleen maar goodwill hebben gewonnen en geen enkele prijs.

Maar bovenal lijkt hij niet te beseffen dat hij niets heeft gewonnen door eigenwijze keuzes waar heel NL aangaf dat het niet zou werken..

Uitspraak na de wedstrijd.... we zijn niet weggespeeld...

Dat was nou net de hele tactiek van Mourinho
Laten we het proberen positief te bekijken.. Bosz wint hierdoor aan ervaring en maakt volgend seizoen (hopelijk) betere keuzes.
Die finale hebben we ook kwa ervaring op alle fronten verloren, maar we winnen wel aan ervaring voor volgend seizoen..

Het is vanaf de zijlijn altijd makkelijk praten, maar als je ziet dat je met jouw manier zo ver komt, ga je niet ineens dingen veranderen omdat er betweters zijn die zeggen dat zij het anders zouden doen.. Jij niet, ik niet en Bosz dus ook niet.. Al vallende leert men, laten we die man dus nog even de tijd geven

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 27 mei 2017 door Jaccio --
p111
 p111 - zaterdag 27 mei 2017 - 17:34   quote  deeplink  
Nou Bosz dus geen top en geen flop maar van allebei een beetje !!
Brandje
 Brandje - zaterdag 27 mei 2017 - 17:43   quote  deeplink  
Competitie zelf verneukt door zeker voor de winterstop te laat te wisselen waardoor je vaak in de laatste 15/20 minuten tegen puntverlies aanliep. Europees geweldig gedaan.
Volgend seizoen eis ik maar een ding en dat is de landstitel. de rest kan mij jeuken. Wil nu weer iets tastbaars hebben.
Dat gelul over wie er gaan en ben ik nu al beu. Op Klaassen na mogen die anderen niet eens een issue zijn wat mij betreft. Ziyech, Onana, Dolberg en Sanchez spelen net een jaar bij Ajax. Als ze nu zogenaamd 40 miljoen waard zijn dan zijn ze dat volgend seizoen ook nog wel. Bovendien zwemmen we in de poen dus we hoeven niks te verkopen als Overmars nu tegen die jongens zegt "we praten in 2018 verder"dan hebben die jongens daar wecht wel vrede mee en ik denk zelfs als Overmars Davy een jaar contractverlenging geeft dat die ook nog wel over te halen is om kampioen te worden. Zelfde als wat psv destijds met Depay en Wijnaldum deed.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 27 mei 2017 door Brandje --
Brandje
 Brandje - zaterdag 27 mei 2017 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 mei 2017 - 13:39 schreef AkaS het volgende:
In de euforie vergeten we dat:

De beste wedstrijden zijn gespeeld wanneer enkele vaste keuzes van Bosz geblesseerd of geschorst waren.

Door zijn keuzes alleen maar goodwill hebben gewonnen en geen enkele prijs.

Maar bovenal lijkt hij niet te beseffen dat hij niets heeft gewonnen door eigenwijze keuzes waar heel NL aangaf dat het niet zou werken..

Uitspraak na de wedstrijd.... we zijn niet weggespeeld...

Dat was nou net de hele tactiek van Mourinho
Kerel wat kort door de bocht weer. Zelfs een barca of Bayern was niet door deze muur heen gekomen. Bovendien kan je wel hetzelfde gaan spelen als Manu maar een zij zijn daar veel beter in. Dat is hetzelfde als bijvoorbeeld een psv ineens vol druk gaat zetten tegen ons. Die laten dan ook gaten vallen omdat ze dat niet beheersen.ten tweede hadden we de vorm niet. Zeker fysiek zijn we onmachting. Daarom had ik veel liever een voetballende ploeg als Vigo gehad.
Nee in de comp heeft Bosz steken laten vallen maar Europees gewoon grandioos gedaan.
Brandje
 Brandje - zaterdag 27 mei 2017 - 17:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 mei 2017 - 09:39 schreef p111 het volgende:
Zodra het zwaar wordt zie je Schone alleen maar in onze eigen 16 lopen,ballen ophalen en zijn mede middenvelders laat hij gewoon aan hun lot over.
Dat is een waarheid als een koe en logisch op zich van Lasse. Als jij ziet dat je het niet kan belopen dan ga je juist op safe spelen en tegen je eigen verdediging aanhangen en dan komen Klaassen en Ziyech veel te ver weg te staan. Dan je verdedigend nooit druk zetten en aanvallend zijn ze niet aanspeelbaar.
remco k
 remco k - zaterdag 27 mei 2017 - 18:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 mei 2017 - 15:28 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Laten we het proberen positief te bekijken.. Bosz wint hierdoor aan ervaring en maakt volgend seizoen (hopelijk) betere keuzes.
Die finale hebben we ook kwa ervaring op alle fronten verloren, maar we winnen wel aan ervaring voor volgend seizoen..

Het is vanaf de zijlijn altijd makkelijk praten, maar als je ziet dat je met jouw manier zo ver komt, ga je niet ineens dingen veranderen omdat er betweters zijn die zeggen dat zij het anders zouden doen.. Jij niet, ik niet en Bosz dus ook niet.. Al vallende leert men, laten we die man dus nog even de tijd geven
Dit overkomt Bosz heel vaak. Zelfs vorig seizoen om twee prijzen spelen tot de laatste pot en beide prijzen niet winnnen. Zelfde als nu weer.
remco k
 remco k - zaterdag 27 mei 2017 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 mei 2017 - 17:34 schreef p111 het volgende:
Nou Bosz dus geen top en geen flop maar van allebei een beetje !!
Flop vind ik zwaar overdreven. Een flop speelt überhaupt niet om prijzen.
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 27 mei 2017 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 mei 2017 - 18:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Dit overkomt Bosz heel vaak. Zelfs vorig seizoen om twee prijzen spelen tot de laatste pot en beide prijzen niet winnnen. Zelfde als nu weer.
Verschil is dat hij nu bij een 'topclub' zit. Ik denk (en dat is misschien slechts ijdele hoop) dat dat wel meetelt omdat de druk om prijzen te winnen veel nadrukkelijker aanwezig is. Hij zal simpelweg wel moeten nu. Dat en het feit dat ik er eigenlijk sowieso niet van hou om iemand na 1 seizoen al af te rekenen (vooral trainers), maken dat ik zeg geef die man nog minimaal een seizoen de kans en beoordeel hem pas aan het einde van volgend seizoen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 27 mei 2017 door Jaccio --
p111
 p111 - zaterdag 27 mei 2017 - 19:23   quote  deeplink  
Nou hij heeft het Ajax in iedergeval weer als Ajax laten spelen dus wat dat betreft ben ik heel blij met hem,nou alleen wat meer overleggen met zijn staf dan had hij die kleine foutjes niet gemaakt,en misschien wel de prijs gepakt !!
remco k
 remco k - zaterdag 27 mei 2017 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 mei 2017 - 18:57 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Verschil is dat hij nu bij een 'topclub' zit. Ik denk (en dat is misschien slechts ijdele hoop) dat dat wel meetelt omdat de druk om prijzen te winnen veel nadrukkelijker aanwezig is. Hij zal simpelweg wel moeten nu. Dat en het feit dat ik er eigenlijk sowieso niet van hou om iemand na 1 seizoen al af te rekenen (vooral trainers), maken dat ik zeg geef die man nog minimaal een seizoen de kans en beoordeel hem pas aan het einde van volgend seizoen
Ik vind ook dat ie gewoon nog een jaar de kans moet krijgen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - zondag 28 mei 2017 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 mei 2017 - 21:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind ook dat ie gewoon nog een jaar de kans moet krijgen.
Volgend jaar moet hij laten zien dat het veel beter is.
Jaccio
 Jaccio - maandag 29 mei 2017 - 12:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 mei 2017 - 22:37 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Volgend jaar moet hij laten zien dat het veel beter is.
Eens. Volgend seizoen krijgen we ook te zien hoe sterk dit team daadwerkelijk is.

Door de prestatie dit seizoen wordt de druk verschrikkelijk hoog. Ik ben benieuwd wie daar mee kan omgaan.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 29 mei 2017 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 mei 2017 - 12:36 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Eens. Volgend seizoen krijgen we ook te zien hoe sterk dit team daadwerkelijk is.

Door de prestatie dit seizoen wordt de druk verschrikkelijk hoog. Ik ben benieuwd wie daar mee kan omgaan.
Als ik zie wat voor jeugdspelers eraan komen, dan zit dat wel goed met de breedte van de selectie. Daarbij zie ik spelers groeien en dus wordt Ajax alleen maar beter volgend jaar, zelfs als Klaassen weggaat. Er staat altijd een nieuwe speler op . Ik hoop ook dat Bosz gaat doorselecteren.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3163
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Peter Bosz is Top of Flop ?









0.0204880