BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Peter Bosz is Top of Flop ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - zaterdag 24 december 2016 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 december 2016 - 14:31 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Ik ben meer van de zoute popcorn, Zouter noemen ze me ook wel!
Ook niks mis met een beetje zout..
Stanley
 Stanley - maandag 26 december 2016 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 december 2016 - 13:06 schreef p111 het volgende:
Ik ben verbaasd over de weinige reacties die onze brabantse lul van Boekel krijgt.Die Mexicaan geeft Dolberg gewoon een knietje oke dat kan dat van Boekel dat niet ziet,maar als je dan hem gewoon bewust El Ghazi in elkaar ziet beuken en daar niet eens voor fluit dan ben je echt 100% een Brabantse debiel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Als je voor shirtje trekken al geel krijgt, dan is dit wel iets voor een pimpelpaarse kaart met rode stippen!

Ik heb me er ook over verbaasd dat hij hiermee weg kwam. Schandalig en alleszeggend over het niveau van de kutscheidsrechter....! Grrr.

Wat mij ook verbaasd heeft is het resultaat van dit jaar t.o.v. vorig jaar.

Gevoelsmatig draaien we een beter jaar, maar dat valt in de resultaten niet terug te zien...

Alles minder dan het kampioenschap is voor mij geen optie dit jaar!!!
p111
 p111 - maandag 26 december 2016 - 14:35   quote  deeplink  
Ik ga met je mee,het voetbal is zeker leuker geworden helaas geeft dat ook meer risico,en uiteraard de 2 thuis wedstrijden aan het begin van het seizoen toen het team er nog niet stond dat scheelt 5 punten,dan had het er anders voor gestaan.
nummer10
 nummer10 - maandag 26 december 2016 - 16:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 december 2016 - 14:35 schreef p111 het volgende:
Ik ga met je mee,het voetbal is zeker leuker geworden helaas geeft dat ook meer risico,en uiteraard de 2 thuis wedstrijden aan het begin van het seizoen toen het team er nog niet stond dat scheelt 5 punten,dan had het er anders voor gestaan.
helaas waren die 2 wedstrijden met het oude team grotendeels en heeft bosz dit omgezet.. we wachten de 2de helft af !! ben benieuwd
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 27 december 2016 - 11:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 december 2016 - 13:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Die beweging in dat korte tijdsbestek op die snelheid kan je nooit bewust maken om iemand te blesseren. Je ziet ook duidelijk dat de reactie naar de bal gericht is, beide heren bewegen namelijk naar elkaar toe.
Tja het is lastig en we zullen het nooit weten, maar hij maakte naar mijn mening gewoon een rare beweging. Die van El Ghazi heb ik recent nog een keer gezien, Tjoge, dat was gewoon donker rood in de herhaling. Sloeg echt nergens op.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 27 december 2016 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2016 - 11:56 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Tja het is lastig en we zullen het nooit weten, maar hij maakte naar mijn mening gewoon een rare beweging. Die van El Ghazi heb ik recent nog een keer gezien, Tjoge, dat was gewoon donker rood in de herhaling. Sloeg echt nergens op.
en toch niet aangepakt door de knvb... vreemd
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 27 december 2016 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 december 2016 - 16:21 schreef nummer10 het volgende:

[..]

helaas waren die 2 wedstrijden met het oude team grotendeels en heeft bosz dit omgezet.. we wachten de 2de helft af !! ben benieuwd
Ben heel nieuwsgierig hoe Ajax het gaat doen de tweede seizoens helft. Bosz mag zich bewijzen, top of flop....
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 27 december 2016 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2016 - 11:57 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en toch niet aangepakt door de knvb... vreemd
Tja alleen ellebogen en spugen gaan ze onderzoeken. Ik weet niet eens wat de blessure is die El Ghazi nu heeft? Niets over gehoord
nummer10
 nummer10 - dinsdag 27 december 2016 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2016 - 11:58 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Tja alleen ellebogen en spugen gaan ze onderzoeken. Ik weet niet eens wat de blessure is die El Ghazi nu heeft? Niets over gehoord
zijkant lichaam gekneust
Stanley
 Stanley - dinsdag 27 december 2016 - 20:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2016 - 11:58 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Tja alleen ellebogen en spugen gaan ze onderzoeken. Ik weet niet eens wat de blessure is die El Ghazi nu heeft? Niets over gehoord
En niet te vergeten voor de neus van de grensrechter en in goed zicht van de scheidsrechter volgens mij! Heel apart!

Ben ook nieuwsgierig naar de tweede helft...

De spitspositie en de vleugels zijn dun bezet en is best risky... Hopelijk komt het goed en groeien we door
nummer10
 nummer10 - woensdag 28 december 2016 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2016 - 11:57 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ben heel nieuwsgierig hoe Ajax het gaat doen de tweede seizoens helft. Bosz mag zich bewijzen, top of flop....
hij mag van mij dit seizoen bouwen.. tuurlijk zou mooi zijn als we kampioen worden !! maar volgend seizoen moet hij met zijn aanvallende spel constant presteren... dit jaar was/is nog veel uitzoeken en spelers de nieuwe speelstijl leren.. veel jonge jongens met weinig tot geen ervaring met elkaar en aan het spel etc
remco k
 remco k - woensdag 28 december 2016 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2016 - 17:41 schreef nummer10 het volgende:

[..]

hij mag van mij dit seizoen bouwen.. tuurlijk zou mooi zijn als we kampioen worden !! maar volgend seizoen moet hij met zijn aanvallende spel constant presteren... dit jaar was/is nog veel uitzoeken en spelers de nieuwe speelstijl leren.. veel jonge jongens met weinig tot geen ervaring met elkaar en aan het spel etc
Ach hou toch op over die nieuwe speelstijl leren. IEdere jeugdspeler die er loopt is op deze manier opgevoed. En ja het is iets anders dan onder de Boer, maar laten we niet doen alsof we van een counterploeg na een Barcelona achtig spel zijn gegaan..
nummer10
 nummer10 - woensdag 28 december 2016 - 23:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2016 - 20:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach hou toch op over die nieuwe speelstijl leren. IEdere jeugdspeler die er loopt is op deze manier opgevoed. En ja het is iets anders dan onder de Boer, maar laten we niet doen alsof we van een counterploeg na een Barcelona achtig spel zijn gegaan..
jong ajax voert het beter uit dan het eerste elftal.. puur omdat de jeugd nog niet toe is aan de stap extra.. dat kost tijd.. tot die tijd moet bosz het doen met spelers (grotendeels) die koste wat kost op save moesten spelen.. en nee ik hou niet op.. dit is mijn mening en moet jij net zo goed respecteren.. net zo min als jij dat vraagt aan anderen
remco k
 remco k - donderdag 29 december 2016 - 08:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2016 - 23:25 schreef nummer10 het volgende:

[..]

jong ajax voert het beter uit dan het eerste elftal.. puur omdat de jeugd nog niet toe is aan de stap extra.. dat kost tijd.. tot die tijd moet bosz het doen met spelers (grotendeels) die koste wat kost op save moesten spelen.. en nee ik hou niet op.. dit is mijn mening en moet jij net zo goed respecteren.. net zo min als jij dat vraagt aan anderen
Ik mag toch hopen dat het je enigzins lukt om een bericht in de juiste context te lezen.

Je spreekt jezelf flink tegen. Eerst kost het tijd om de speelwijze te leren en nu is de jeugd niet toe aan de stap extra?

Iedere jeugdspeler was al bekend met dit systeem. Ook Klaassen Veltman en de rest van de wat oudere eigen jeugd.

Bosz moet gewoon presteren. Net zoals iedere andere trainer die Ajax ooit gehad heeft. Waarom zou hij rechten hebben die anderen njet hadden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 29 december 2016 door remco k --
nummer10
 nummer10 - donderdag 29 december 2016 - 09:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 december 2016 - 08:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat het je enigzins lukt om een bericht in de juiste context te lezen.

Je spreekt jezelf flink tegen. Eerst kost het tijd om de speelwijze te leren en nu is de jeugd niet toe aan de stap extra?

Iedere jeugdspeler was al bekend met dit systeem. Ook Klaassen Veltman en de rest van de wat oudere eigen jeugd.

Bosz moet gewoon presteren. Net zoals iedere andere trainer die Ajax ooit gehad heeft. Waarom zou hij rechten hebben die anderen njet hadden.
omdat die jeugd wat jij opsomt riedewald tete veltman bazoer etc etc vernaggelt zijn door het systeem vd boer.. neem een kishna.. zogauw die jongen een hak bal deed die mislukte kwam die weer op de bank terecht.. de durf qua risicos nemen was er totaal uit gehaald door deboer en dat vertrouwen moet weer groeien.. en ik had het over de jeugd die ee nu aankomt.. die is nog niet 100% klaar voor de volgende stap.. kijk hoe jong ajax voetbalt of de a1.. dat is het spel wat wij allen graag zien toch.. maar dan in de eredivisie.. zo gauw er daar een paar van doorbreken en constanter worden krijgen wij pas het ajax wat wij graag zien met de juiste spelers.. en dat kan niet binnen een half jaar
Eide
 Eide - donderdag 29 december 2016 - 09:46   quote  deeplink  
Het spel van Jong Ajax en de A1 is niet representatief voor het voetbal dat je in de Eredivisie of Europees kan en moet spelen.

Met name de A1 speelt manicaal aanvallend in Nederland. Zodra Ajax O19 Youth League speelt zie je wel dat die speelstijl anders wordt. Het kan gewoon niet zo extreem offensief, met de risico's die daar aan hangen, tegen echt goede tegenstanders. Je ziet dan oom dat er jongens, die al op hoger niveau spelen, even terugkomen voor die wedstrijden. Ook dat is niet zomaar en niet alleen vanwege individuele kwaliteit. Dat heeft ook te maken met de ervaring van die jongens om anders te spelen.

Jong Ajax speelt sowieso niet anders dan Ajax 1. Bovendien is het bij Jong Ajax (net als bij Ajax 1) vaak prachtig, maar het loopt ook vaak zat voor geen meter. Het verschil is dat bij Jong Ajax het wat makkelijker is om op basis van individuele klasse boven te komen drijven. In de Eredivisie is het individuele klasseverschil gewoon wat kleiner.

Frank de Boer begon trouwens ook zeer aanvallend met Ajax 1 destijds en speelde met de jeugdteams ook extreem aanvallend. Hij kreeg echter veel te veel tegengoals op de oren (iets waar Jong Ajax en Ajax O19 ook last van hebben) waardoor elk seizoen een achtervolging werd. Daarom en daardoor begon hij steeds meer controle in te bouwen. Ajax was dan ook steevast de minst gepasseerde ploeg.

Desondanks scoorde Ajax vorig seizoen onder FdB aanmerkelijk meer als dit seizoen onder een meer aanvallende Peter Bosz. Ajax krijgt ook meer goals tegen. Bovendien heeft Ajax minder punten. Dit terwijl vrijwel iedereen het er mee eens is dat dit Ajax meer klasse heeft als het Ajax van vorig seizoen.

De vraag is een beetje wat het zwaarst moet wegen. Met het publiek vermaakt worden mer prachtig voetbal of met er resultaat geboekt worden. Het liefst zien we natuurlijk beide, maar als het een of het ander prioriteit met hebben, welke weegt dan zwaarder? Onder FdB was het resultaat nadrukkelijk de zwaarstwegende prioriteit. Peter Bosz lijkt het beide te willen. Of Ajax dat, in de huidige competitie, met de huidige selectie, wel kan is daarbij wel de vraag.
nummer10
 nummer10 - donderdag 29 december 2016 - 10:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 december 2016 - 09:46 schreef Eide het volgende:
Het spel van Jong Ajax en de A1 is niet representatief voor het voetbal dat je in de Eredivisie of Europees kan en moet spelen.

Met name de A1 speelt manicaal aanvallend in Nederland. Zodra Ajax O19 Youth League speelt zie je wel dat die speelstijl anders wordt. Het kan gewoon niet zo extreem offensief, met de risico's die daar aan hangen, tegen echt goede tegenstanders. Je ziet dan oom dat er jongens, die al op hoger niveau spelen, even terugkomen voor die wedstrijden. Ook dat is niet zomaar en niet alleen vanwege individuele kwaliteit. Dat heeft ook te maken met de ervaring van die jongens om anders te spelen.

Jong Ajax speelt sowieso niet anders dan Ajax 1. Bovendien is het bij Jong Ajax (net als bij Ajax 1) vaak prachtig, maar het loopt ook vaak zat voor geen meter. Het verschil is dat bij Jong Ajax het wat makkelijker is om op basis van individuele klasse boven te komen drijven. In de Eredivisie is het individuele klasseverschil gewoon wat kleiner.

Frank de Boer begon trouwens ook zeer aanvallend met Ajax 1 destijds en speelde met de jeugdteams ook extreem aanvallend. Hij kreeg echter veel te veel tegengoals op de oren (iets waar Jong Ajax en Ajax O19 ook last van hebben) waardoor elk seizoen een achtervolging werd. Daarom en daardoor begon hij steeds meer controle in te bouwen. Ajax was dan ook steevast de minst gepasseerde ploeg.

Desondanks scoorde Ajax vorig seizoen onder FdB aanmerkelijk meer als dit seizoen onder een meer aanvallende Peter Bosz. Ajax krijgt ook meer goals tegen. Bovendien heeft Ajax minder punten. Dit terwijl vrijwel iedereen het er mee eens is dat dit Ajax meer klasse heeft als het Ajax van vorig seizoen.

De vraag is een beetje wat het zwaarst moet wegen. Met het publiek vermaakt worden mer prachtig voetbal of met er resultaat geboekt worden. Het liefst zien we natuurlijk beide, maar als het een of het ander prioriteit met hebben, welke weegt dan zwaarder? Onder FdB was het resultaat nadrukkelijk de zwaarstwegende prioriteit. Peter Bosz lijkt het beide te willen. Of Ajax dat, in de huidige competitie, met de huidige selectie, wel kan is daarbij wel de vraag.
ja en zo heb ik de voorkeur dat ik liever mooi spel zie en geen kampioen ipv saai en kampioen.. zo heb ik meer genoten van oranje onder van basten dan onder van marwijk terwijl we daar verder kwamen.. tuurlijk is beiden het mooiste.. en ik denk zelf niet dat deze selectie sterker is.. younnes hebben ze door dus valt af.. dolberg maar daarachter niks terwijl we daar milik hadden..
Eide
 Eide - donderdag 29 december 2016 - 10:41   quote  deeplink  
Ik denk dat de selectie, met de komst van Sanchez en Ziyech en de doorbraak van Dolberg en Onana, wel sterker is geworden. We zijn Milik, Cillissen en Fischer kwijt geraakt waarvan alleen Milik echt een ingrijpende verandering betekende.

Achter Dolberg hebben we zeker wel opties. Kai Sierhuis heeft alleen nog geen kans gehad bij Ajax 1. Ik acht Sierhuis als spits misschien wel sterker als Casseirra die echt hoognodig op traptechniek moet oefenen. We hebben op de links- en rechtsbuitenposities weinig diepte, want achter Younes en El Ghazi weet ook Cerny totaal niet te overtuigen.

Dat was vorig seizoen echter niet anders. Op andere posities is Ajax wel sterker geworden vind ik. Ik vind deze selectie dus ook beter als die van vorig seizoen.
nummer10
 nummer10 - donderdag 29 december 2016 - 11:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 december 2016 - 10:41 schreef Eide het volgende:
Ik denk dat de selectie, met de komst van Sanchez en Ziyech en de doorbraak van Dolberg en Onana, wel sterker is geworden. We zijn Milik, Cillissen en Fischer kwijt geraakt waarvan alleen Milik echt een ingrijpende verandering betekende.

Achter Dolberg hebben we zeker wel opties. Kai Sierhuis heeft alleen nog geen kans gehad bij Ajax 1. Ik acht Sierhuis als spits misschien wel sterker als Casseirra die echt hoognodig op traptechniek moet oefenen. We hebben op de links- en rechtsbuitenposities weinig diepte, want achter Younes en El Ghazi weet ook Cerny totaal niet te overtuigen.

Dat was vorig seizoen echter niet anders. Op andere posities is Ajax wel sterker geworden vind ik. Ik vind deze selectie dus ook beter als die van vorig seizoen.
younes en elghazi waren vorig seizoen sterker.. en milik tjah.. daardoor meer rendement voorin waardoor dus ook meer doelpunten.. en daar zit denk ik net het verschil met vorig seizoen..
p111
 p111 - donderdag 29 december 2016 - 11:12   quote  deeplink  
Ajax is in mijn ogen sterker als vorig seizoen,en speelt niet onbelangrijk een stuk aantrekkelijker.
Eide
 Eide - donderdag 29 december 2016 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 december 2016 - 11:10 schreef nummer10 het volgende:

[..]

younes en elghazi waren vorig seizoen sterker..
Zelfde spelers dus geen wijzigingen in de kracht van de selectie toch? Wel dat de vorm van, met name, Younes, dramatisch is. Over Traore valt ook nog wel te beargumenteren dat die een versterking is gezien zijn rendement. Voetballend te vaak een drama, maar hij levert wel goals en assists af.
nummer10
 nummer10 - donderdag 29 december 2016 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 december 2016 - 11:28 schreef Eide het volgende:

[..]

Zelfde spelers dus geen wijzigingen in de kracht van de selectie toch? Wel dat de vorm van, met name, Younes, dramatisch is. Over Traore valt ook nog wel te beargumenteren dat die een versterking is gezien zijn rendement. Voetballend te vaak een drama, maar hij levert wel goals en assists af.
maar we weten ook dat hij voetballend beter kan en houd de verdediging vaak zat bezig.. denk dat het voetballend drama is omdat hij korter gedekt word dan een elghazi idem voor dolberg de laatste wedstrijden..
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 03 januari 2017 - 17:59   quote  deeplink  
Ik vind die Traore helemaal niet zo slecht als anderen beweren en we verliezen punten in de wedstrijden die hij niet meespeelde. Hij kan beter dat weet ik zeker, maar slecht vind ik hem zeker niet en ik denk dat hij op dit moment nog steeds meer brengt dan El Ghazi, zeker verdedigend.
nummer10
 nummer10 - donderdag 05 januari 2017 - 14:38   quote  deeplink  
http://www.ajaxlife.nl/updates/tussenrapport-ajax-op-veel-vlakken-beter-dan-feyenoord?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

cijfers jongens... blijkt maar weer dat sommigen toch echt een andere bril op hebben dan dat de CIJFERS laten zien..
p111
 p111 - donderdag 05 januari 2017 - 15:27   quote  deeplink  
Ja het is ook leuker om naar te kijken dus gaat goed komen tweede seizoenhelft.
Eide
 Eide - donderdag 05 januari 2017 - 15:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 januari 2017 - 14:38 schreef nummer10 het volgende:
http://www.ajaxlife.nl/updates/tussenrapport-ajax-op-veel-vlakken-beter-dan-feyenoord?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

cijfers jongens... blijkt maar weer dat sommigen toch echt een andere bril op hebben dan dat de CIJFERS laten zien..
Dit vertekent behoorlijk. Er wordt bijvoorbeeld niet gezegd dat Ajax vorig jaar na 17 wedstrijd veel meer goals had gemaakt als dit jaar. Dit is gegoochel met relatieve prestaties ten opzichte van tegenstanders. Even ordinair mijzelf citeren:

quote:
Op maandag 19 december 2016 - 09:14 schreef Eide het volgende:
Ajax vorig seizoen na 17 wedstrijden:
13x winst, 2x gelijkspel, 2x verlies.
45 goals voor
11 goals tegen

Ajax dit seizoen na 17 wedstrijden:
11x winst, 4x gelijkspel, 2x verlies
35 goals voor
13 goals tegen
Ajax scoort minder en krijgt meer goals tegen. En dan is het leuk om op basis van verwachtingen de toekomst zonnig in te zien (is misschien ook wel terecht), maar voorlopig doet Ajax het in absolute termen gewoon minder goed dan vorig jaar.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 05 januari 2017 door Eide --
remco k
 remco k - donderdag 05 januari 2017 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 januari 2017 - 14:38 schreef nummer10 het volgende:
http://www.ajaxlife.nl/updates/tussenrapport-ajax-op-veel-vlakken-beter-dan-feyenoord?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

cijfers jongens... blijkt maar weer dat sommigen toch echt een andere bril op hebben dan dat de CIJFERS laten zien..
En kijk nou eens een keer goed naar die cijfers en wat ze zeggen, zonder het begeleidend schrijven erbij te pakken..

Minder punten, meer goals tegen, minder goals gemaakt.
nummer10
 nummer10 - donderdag 05 januari 2017 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 januari 2017 - 16:41 schreef remco k het volgende:

[..]

En kijk nou eens een keer goed naar die cijfers en wat ze zeggen, zonder het begeleidend schrijven erbij te pakken..

Minder punten, meer goals tegen, minder goals gemaakt.
heb het niet alleen over de doelpunten.. met name de eerste 2 wedstrijden is het mis gegaan... tel er 5 punten bij op en je staat gedeelt eerste.. dit was met een team die daarna pas om is gezet.. met name schone valt gewoon in positieve zin op qua onderscheppingen.. en de gecreeerde kansen etc.. vergeet niet dat younes er gewoon 0 in heeft liggen en elghazi het ook niet nog niet brengt.. denk dat daar het grootste probleem ligt nu.. de aanval..
remco k
 remco k - donderdag 05 januari 2017 - 20:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 januari 2017 - 18:40 schreef nummer10 het volgende:

[..]

heb het niet alleen over de doelpunten.. met name de eerste 2 wedstrijden is het mis gegaan... tel er 5 punten bij op en je staat gedeelt eerste.. dit was met een team die daarna pas om is gezet.. met name schone valt gewoon in positieve zin op qua onderscheppingen.. en de gecreeerde kansen etc.. vergeet niet dat younes er gewoon 0 in heeft liggen en elghazi het ook niet nog niet brengt.. denk dat daar het grootste probleem ligt nu.. de aanval..
Met name de laatste wedstijden is het misgegaan. Nadat Bosz het elftal helemaal naar zijn hand had kunnen zetten..
nummer10
 nummer10 - donderdag 05 januari 2017 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 januari 2017 - 20:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Met name de laatste wedstijden is het misgegaan. Nadat Bosz het elftal helemaal naar zijn hand had kunnen zetten..
denk dat dat meer aan het zware programma lag en vermoeidheid... maar goed we gaan het zien.. bijna alle rotte appels weg.. mooi zo
hjf
 hjf - zondag 08 januari 2017 - 10:41   quote  deeplink  
Wat mij opgevallen is bij de wedstrijden waarin wij de punten hebben laten liggen, dat wij nagenoeg geheel deze in het laatste 10 minuten hebben weggegeven. Dit zal een punt van verbetering in de 2e seizoenshelft moeten worden. Dat moet Bosz toch ook opgevallen zijn.
remco k
 remco k - zondag 08 januari 2017 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 januari 2017 - 21:34 schreef nummer10 het volgende:

[..]

denk dat dat meer aan het zware programma lag en vermoeidheid... maar goed we gaan het zien.. bijna alle rotte appels weg.. mooi zo
Zou best kunnen, maar daar hadden andere ploegen ook last van en daar heb je nu eenmaal mee te dealen..

Valt me wel op dat wat er ook gebeurt, helemaal niets kan aan Bosz liggen bij je..
nummer10
 nummer10 - zondag 08 januari 2017 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 januari 2017 - 19:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Zou best kunnen, maar daar hadden andere ploegen ook last van en daar heb je nu eenmaal mee te dealen..

Valt me wel op dat wat er ook gebeurt, helemaal niets kan aan Bosz liggen bij je..
o zkr wel sommige wissels begrijp ik ook niet... maar goed andersom heb jij dat bij klaassen zo hebben we allemaal wat ;)
remco k
 remco k - maandag 09 januari 2017 - 08:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 januari 2017 - 21:13 schreef nummer10 het volgende:

[..]

o zkr wel sommige wissels begrijp ik ook niet... maar goed andersom heb jij dat bij klaassen zo hebben we allemaal wat ;)
Overal is de missie van Davy Klaassen voelbaar

AjaxAjax sloot het trainingskamp in Portugal door de overtuigende 5-1 zege op RB Leipzig af met een lach. De belangrijkste conclusies en observaties.

Klaassen wil een afscheid in stijl
Observeer Davy Klaassen een week lang tijdens zo'n trainingskamp en de slotsom is snel gemaakt. De Ajax-aanvoerder is de absolute leider van deze selectie. De warming-up of de cooling down? Klaassen loopt voorop. Extra vrijwillige buikspieroefeningen na de training? Klaassen ligt als eerste klaar en spoort zijn medespelers aan mee te doen. Simpele voorbeelden dat de middenvelder bezig is met een missie: zijn mogelijk laatste maanden bij de club móeten afgesloten worden met een titel.


En zie hem eens tekeer gaan op zaterdag in die oefenwedstrijd tegen RB Leipzig. Het spel en de 5-1 winst tegen de stuntploeg van de Bundesliga maken indruk. Maar wat nog meer beklijft: ook bij een ruime voorsprong gaat Klaassen tot het uiterste. Als de inmiddels gefrustreerde Duisters beginnen te schoppen en Joël Veltman het grootste slachtoffer is, vliegt Klaassen er op af. Zo van: wij zijn een team, ze blijven van ons af. Het grappige is dat ook de meer sierlijke voetballers Hakim Ziyech en Lasse Schöne daarin meegaan. Klaassen laat er geen misverstand over bestaan: Ajax wordt kampioen als de wedstrijd tegen Leipzig die nieuwe norm is.

Bosz heeft geen vraagtekens meer
Je hoort het bijna altijd aan het einde van een trainingskamp: de omstandigheden waren perfect, lekker getraind, we zijn er klaar voor. Standaardteksten die een week later helemaal niets waard kunnen zijn. Maar na een week in Portugal is wél duidelijk dat trainer Peter Bosz geen vraagtekens meer heeft. Hij gaat door met de basiself die hij voor de winterstop langzaam formeerde. Dat André Onana 'gewoon' eerste keeper blijft, werd in Alcantarilha duidelijk. En ook Hakim Ziyech, opvallend genoeg definitief niet geselecteerd voor de Afrika Cup, hoeft niet vervangen te worden. Anwar El Ghazi, tegen Leipzig sterk spelend, komt op de plek van Bertrand Traoré die met Burkina Faso wél in Afrika is.

En dan verloor de 'B-ploeg' ook nog een oefenwedstrijd van Excelsior met 3-1. Niemand van de 'afvallers' liet aan de technische staf zien: ík hoor bij de beste elf. Al maakte Mitchell Dijks, ook scorend, nog de beste indruk. Bij de 'A-ploeg' voldeed eigenlijk iedereen tegen Leipzig. ,,Vooral de eerste helft was bizar goed'', zo vatte Bosz het zelf samen. ,,Dan zie je alles wat je wilt zien. Druk zetten, hoog tempo. Maar ik weet ook wel dat het nul garanties geeft voor zondag uit tegen PEC Zwolle.''

Dát alles in de plooi ligt, heeft ook een keerzijde: het perspectief voor Dijks, Kenny Tete en Jairo Riedewald is zonder blessures nog altijd broos. En dat geldt ook voor de talenten Donny van de Beek en Abelhak Nouri. Met dat ongeduld en die etterende frustraties zal Bosz ook na de winterstop weer om moeten gaan.
© Pro Shots

Younes geeft de flanken wat kleur
Amin Younes worstelde gigantisch de eerste seizoenshelft. Hij scoorde in de competitie niet één keer, maar bleef bij gebrek aan stevige concurrentie toch basisspeler. De kleine Duister zat in een dip. ,,Ik heb mijn geloof en mijn familie. Daar heb ik veel steun aan gehad.'' Na de wedstrijd tegen Leipzig waarin de linksbuiten een hattrick maakte, stond hij met een grote grijns in het knusse stadionnetje van de plaatselijke voetbalclub van Ferreiras. Op eigen verzoek vlot babbelend in het Nederlands. ,,Ik heb moeten wennen aan de nieuwe speelstijl. Van nature ben ik een speler die de bal in zijn voeten wil, maar ik moet veel meer diepte zoeken zonder bal. Het is wel een opluchting dat ik nu drie keer scoor. Maar we moeten niet overdrijven. Het is maar een oefenwedstrijd, hé'', zegt Younes die elke vrije dag voor zichzelf traint op sportpark De Toekomst.

Younes geeft de flanken weer wat kleur. Al blijven de posities van rechts- en linksbuiten een probleem bij Ajax. Een nieuwe speler op de plek is deze maand topprioriteit. De keuze en dus de concurrentie is te beperkt.


BRON
Eide
 Eide - maandag 09 januari 2017 - 08:34   quote  deeplink  
Kijk, dan staat dat artikel er ten minste 2x Remco? ;)
nummer10
 nummer10 - maandag 09 januari 2017 - 08:46   quote  deeplink  
Klaassen benadrukt dat een wedstrijd als die van zondag bevestigt dat Ajax onder Peter Bosz, met een dergelijke speelwijze, op de goede weg is. De captain weet dat Ajax niet de resterende zeventien wedstrijden, negentig minuten lang, zo sterk zijn als tegen Leipzig. "Maar als we dit een uur of 75 minuten kunnen brengen, zijn we veel ploegen de baas." En dat is volgens hem de verdienste van Bosz. "Hij heeft een duidelijke voetbalvisie en daar sta ik achter. Peter is een goeie gozer en ik kan het goed met hem vinden. Eerlijk, open, dus fijn om mee te werken."

Lees meer op www.voetbalzone.nl

dat bosz dan een slechte people manager zou zijn valt dus ook in het niks.. klagende spelers hou je altijd met welke trainer dan ook...
remco k
 remco k - maandag 09 januari 2017 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 januari 2017 - 08:34 schreef Eide het volgende:
Kijk, dan staat dat artikel er ten minste 2x Remco? ;)
Hahah, ik zag het later ja.. Ach ja, dan is het maar duidelijk..
remco k
 remco k - maandag 09 januari 2017 - 10:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 januari 2017 - 08:46 schreef nummer10 het volgende:
Klaassen benadrukt dat een wedstrijd als die van zondag bevestigt dat Ajax onder Peter Bosz, met een dergelijke speelwijze, op de goede weg is. De captain weet dat Ajax niet de resterende zeventien wedstrijden, negentig minuten lang, zo sterk zijn als tegen Leipzig. "Maar als we dit een uur of 75 minuten kunnen brengen, zijn we veel ploegen de baas." En dat is volgens hem de verdienste van Bosz. "Hij heeft een duidelijke voetbalvisie en daar sta ik achter. Peter is een goeie gozer en ik kan het goed met hem vinden. Eerlijk, open, dus fijn om mee te werken."

Lees meer op www.voetbalzone.nl

dat bosz dan een slechte people manager zou zijn valt dus ook in het niks.. klagende spelers hou je altijd met welke trainer dan ook...
Mag jij me uitleggen waarom dat in het niets valt door deze berichtgeving?
nummer10
 nummer10 - maandag 09 januari 2017 - 10:11   quote  deeplink  
een slechte people manager, zou dus betekenen dat niemand echt met hem man werken.. een klootzak van een baas zegt maar.. enkel de jongens die nu godzijdank weg zijn klaagde over hem.. of nog nie eens zo zeer over hem maar dat ze niet speelde.. dus waarop werd gebasseerd ubeehaubt dat hij geen goeie people manager zou zijn ?
remco k
 remco k - maandag 09 januari 2017 - 10:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 januari 2017 - 10:11 schreef nummer10 het volgende:
een slechte people manager, zou dus betekenen dat niemand echt met hem man werken.. een klootzak van een baas zegt maar.. enkel de jongens die nu godzijdank weg zijn klaagde over hem.. of nog nie eens zo zeer over hem maar dat ze niet speelde.. dus waarop werd gebasseerd ubeehaubt dat hij geen goeie people manager zou zijn ?
Nee dat zou dat niet betekenen..

Het wordt gebasseerd op uitspraken van verschillende spelers over hem uit het verleden en een stukje gevoel..
Dat het een feit is heeft ook nooit iemand gezegd he..
nummer10
 nummer10 - maandag 09 januari 2017 - 11:22   quote  deeplink  
vooroordelen des te meer.. :) en ja peter bosz heeft ook nog zat teleren.. absoluut..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 14 maart 2017 - 07:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 januari 2017 - 11:22 schreef nummer10 het volgende:
vooroordelen des te meer.. :) en ja peter bosz heeft ook nog zat teleren.. absoluut..
Zoals je zelf zegt de zeikerds zijn weg en onderstaand stukje hij gaf Dolberg 4 dagen vrij om in Denemarken op te laden bij zijn ouders. Komt daarna terug en scoort weer. Goed gedaan Bosz.

http://www.ajaxprimeur.nl/mobile/728885/krantenoverzicht-ajax-blijft-op-koers-met-dank-aan-reisbureau-bosz-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
remco k
 remco k - dinsdag 14 maart 2017 - 08:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 maart 2017 - 07:02 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Zoals je zelf zegt de zeikerds zijn weg en onderstaand stukje hij gaf Dolberg 4 dagen vrij om in Denemarken op te laden bij zijn ouders. Komt daarna terug en scoort weer. Goed gedaan Bosz.

http://www.ajaxprimeur.nl/mobile/728885/krantenoverzicht-ajax-blijft-op-koers-met-dank-aan-reisbureau-bosz-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
Dat laatste heeft Bosz inderdaad prima aangepakt..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 14 maart 2017 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 maart 2017 - 08:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat laatste heeft Bosz inderdaad prima aangepakt..
Ja vond ik ook. Gewoon ff lekker thuis geen voetbal en koppie leegmaken en weer Door.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 14 maart 2017 - 15:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 maart 2017 - 13:47 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ja vond ik ook. Gewoon ff lekker thuis geen voetbal en koppie leegmaken en weer Door.
Vind ik ook klasse, nu mag hij ook af en toe eimand die al een tijd niet goed speelt op de bank zetten. Waar de Boer soms de andere kant op schoot, door iemand na 1 slechte wedstrijd op de bank te zetten doet Bosz het tegenoversestelde. Iets daartussen zou mooi zijn.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 18 april 2017 - 09:55   quote  deeplink  
Ik moet toegeven dat Ajax na de winterstop beter is gaan voetballen(niets verloren), waar velen dachten dat het na de winterstop gedaan zou zijn met het spelletje. Ik zie steeds meer het Bosz spelletje terugkomen. Aantal doelpunten per wedstrijd moet nog omhoog, maar dat komt meer door de vleugelspitsen, die blind zijn.

Heb het idee dat er nu wel meer een team staat en ik hor geen gezeik meer in de selectie.

Tactisch vind ik Bosz toch wel top, verder kan hij nog werken aan zijn people management. Ik ben blij dat hij de (nieuwe) jeugd spelers ook een kans geeft.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 april 2017 door Ajax we love you --
remco k
 remco k - dinsdag 18 april 2017 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 april 2017 - 09:55 schreef Ajax we love you het volgende:
Ik moet toegeven dat Ajax na de winterstop beter is gaan voetballen(niets verloren), waar velen dachten dat het na de winterstop gedaan zou zijn met het spelletje. Ik zie steeds meer het Bosz spelletje terugkomen. Aantal doelpunten per wedstrijd moet nog omhoog, maar dat komt meer door de vleugelspitsen, die blind zijn.

Heb het idee dat er nu wel meer een team staat en ik hor geen gezeik meer in de selectie.

Tactisch vind ik Bosz toch wel top, verder kan hij nog werken aan zijn people management. Ik ben blij dat hij de (nieuwe) jeugd spelers ook een kans geeft.
Laatste 5 wedstrijden 16 goals gemaakt.. Dat lijkt me gewoon een heel erg goed resultaat.

Het voetbal is pas sinds de tweede wedstrijd tegen Kopenhagen goed te noemen, maar wel gewoon erg goed in mijn optiek. Dat is nu dus een aantal wedstrijden op rij, voor die tijd heb ik amper genoten dit seizoen als ik eerlijk ben.

Maar dit is gewoon erg gied wat ze nu laten zien, en daar heb ik eigenlijk niets meer over te klagen, anders dan dat hij misschien wat sneller zou moeten wisselen om spelers rust te geven en anderen in de flow mee te laten komen..

Nu is de tijd aangebroken dat de prijzen verdeeld worden, ik ben erg benieuwd hoe de ploeg daarmee om gaat en of we een prijs gaan pakken.. Dat is namelijk wel iets dat bij Bosz echt ontbreekt in zijn trainers carriere, het is geen prijzenpakker..

Met dit type voetbal lijkt het me in ieder geval duidelijk dat hij mag blijven volgend seizoen, en hopelijk blijft de groep grotendeels bij elkaar..
p111
 p111 - dinsdag 18 april 2017 - 13:30   quote  deeplink  
Klopt hopelijk op de zelfde voet verder !!
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 18 april 2017 - 15:00   quote  deeplink  
Wanneer Ajax in het begin van het seizoen de selectie beter op de rit had gehad, waren we kampioen geworden. En dat is een gemiste kans die je Bosz niet kunt aanrekenen.

Bosz heeft het op basis van de spelers die er zijn niet slecht gedaan. Alleen het probleem bij Ajax zit vooral vaak in het begin van het seizoen.

Wanneer diverse dragende spelers verkocht worden, kun je weer deels opnieuw beginnen. En zo blijf je waar je staat.Ajax moet eens gaan nadenken hoe ze dat eens anders gaan invullen.

Ik verwacht dat Klaassen helaas zal vertrekken. En dat vang je niet zomaar op. Ook voor spelers als Dolberg en Sanchez kunnen clubs vanuit de waan van de dag zomaar gekke dingen gaan doen om ze te kopen. En zeg dan maar eens nee tegen extreme bedragen.

Ajax moet veel sneller leren anticiperen op dit soort situaties. Omdat Ajax vaak geen oplossing heeft wanneer bepaalde spelers verdwijnen.

Beleid maken is ook meer focussen op de lange termijn. Ajax moet minder afhankelijk zijn op de lange termijn.
Eide
 Eide - dinsdag 18 april 2017 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 april 2017 - 15:00 schreef Bobby1972 het volgende:
Wanneer Ajax in het begin van het seizoen de selectie beter op de rit had gehad, waren we kampioen geworden. En dat is een gemiste kans die je Bosz niet kunt aanrekenen.

[...]

Wanneer diverse dragende spelers verkocht worden...
Alleen Ziyech is erbij gekomen. Daar had Bosz in de voorbereiding ook op kunnen aansturen. De trainer bepaald de selectie. Dus waarom is dit Bosz niet aan te rekenen? En welke dragende spelers zijn er dan verkocht behalve Milik? Volgens mij is dat uitstekend opgevangen.

quote:
Op dinsdag 18 april 2017 - 15:00 schreef Bobby1972 het volgende:
Beleid maken is ook meer focussen op de lange termijn.
Beleid is uitsluitend de lange termijn. Ajax leidt veel eigen talent op en de jeugdelftallen doen het uitstekend. Veel eigen en aangekochte talenten breken door. Er wordt over het algemeen veel winst gemaakt over spelerverkopen en Ajax durft in toenemende mate de transfermarkt op te zoeken.

Wat is er dan mis met dat beleid?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5924
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Peter Bosz is Top of Flop ?









0.0142970