BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote seizoen 2018/19 topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 19 juni 2018 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juni 2018 - 12:27 schreef Eide het volgende:

[..]

Zeker. Als 15 jarige (!) al 9 wedstrijden, 2 goals en 3 assists in de Jupiler League. En dan komt Gudde zeiken over dat Jong Ajax 40 spelers heeft gebruikt. Ja piemel, maar kijk dan ook even uit welke elftallen die jongens kwamen en zie daarna nog eens hoe stabiel Jong Ajax alsnog was.
Had jij anders verwacht van Gudde dan?
Hij is feyenoorder.....
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 19 juni 2018 - 12:32   quote  deeplink  
Hahaha Pietje, 2 zielen, 1 gedachte ;-)
Pietje
 Pietje - dinsdag 19 juni 2018 - 12:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juni 2018 - 12:32 schreef Ronald 1960 het volgende:
Hahaha Pietje, 2 zielen, 1 gedachte ;-)
Haha. Mooi vriend! Dus hebben we allebei gelijk.
Pietje
 Pietje - dinsdag 19 juni 2018 - 12:41   quote  deeplink  
Hoe gaat het overigens met Cerny? Ik heb hem altijd een machtig mooie voetballer gevonden. Zou hij in het nieuwe seizoen weer kunnen aanhaken na zijn blessure?

Zo ja, dan kan hij op rechts en Neres op links (is tweebenig) en Dolberg centraal. Dat lijkt me niet verkeerd zo'n aanvalslinie!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 19 juni 2018 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juni 2018 - 12:41 schreef Pietje het volgende:
Hoe gaat het overigens met Cerny? Ik heb hem altijd een machtig mooie voetballer gevonden. Zou hij in het nieuwe seizoen weer kunnen aanhaken na zijn blessure?

Zo ja, dan kan hij op rechts en Neres op links (is tweebenig) en Dolberg centraal. Dat lijkt me niet verkeerd zo'n aanvalslinie!
Cerny en Sinkgraven hebben gisteren al met jong ajax met bal getraind, las ik ergens....
hoopgevend in ieder geval....
Pietje
 Pietje - dinsdag 19 juni 2018 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juni 2018 - 12:45 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Cerny en Sinkgraven hebben gisteren al met jong ajax met bal getraind, las ik ergens....
hoopgevend in ieder geval....
Dat is inderdaad goed nieuws. Maar Sinkgraven als linksback wordt een moeilijker verhaal met Nico Tagliafico voor zich.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 19 juni 2018 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juni 2018 - 12:48 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is inderdaad goed nieuws. Maar Sinkgraven als linksback wordt een moeilijker verhaal met Nico Tagliafico voor zich.
kan ook op middenveld en op (f)linke(r)vleugel ;-) (Frits voor de kenners)
Pietje
 Pietje - dinsdag 19 juni 2018 - 12:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juni 2018 - 12:55 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

kan ook op middenveld en op (f)linke(r)vleugel ;-) (Frits voor de kenners)
En of ik Frits (nog) ken van FC Amsterdam (DWS). De laatste man met echte clubliefde!
Eide
 Eide - dinsdag 19 juni 2018 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juni 2018 - 12:41 schreef Pietje het volgende:
Hoe gaat het overigens met Cerny?
Op de weg terug maar nog niet fit, net als Sinkgraven. Beide zijn de voorbereiding begonnen bij Jong Ajax.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 19 juni 2018 - 14:43   quote  deeplink  
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/822657/loting-ajax.html?
Eide
 Eide - dinsdag 19 juni 2018 - 15:03   quote  deeplink  
Het is Sturm Graz geworden.
Eide
 Eide - dinsdag 19 juni 2018 - 15:19   quote  deeplink  
Vorig jaar redde Sturm Graz het maar ter nauwer nood niet tegen Fenerbahce. Dat zelfde Fener ging er toen in de play-off uit tegen het Macedonische Vardar. Dat Graz het toen bijna redde zegt niet zo heel veel.
remco k
 remco k - dinsdag 19 juni 2018 - 18:49   quote  deeplink  
Op papier een pot die Ajax ongeacht de eventuele aankopen gewoon moet winnen. Maar dat is de laatste jaren wel vaker zo geweest
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 19 juni 2018 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juni 2018 - 09:31 schreef Eide het volgende:

[..]

Het schijnt dat Magellan nu echt op weg is naar Amsterdam voor de laatste handtekening.
En Argentijnse media melden nu weer wat anders. Dat hij een verbeterd contract heeft getekend bij Boca.

Ik kap gewoon met het volgen van Ajaxnieuws. Het is heel slecht voor je humeur.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 19 juni 2018 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juni 2018 - 12:27 schreef Eide het volgende:

[..]

Zeker. Als 15 jarige (!) al 9 wedstrijden, 2 goals en 3 assists in de Jupiler League. En dan komt Gudde zeiken over dat Jong Ajax 40 spelers heeft gebruikt. Ja piemel, maar kijk dan ook even uit welke elftallen die jongens kwamen en zie daarna nog eens hoe stabiel Jong Ajax alsnog was.
Ach Gudde, de uberkakkerlak! Nooit serieus nemen dat gezeik!
Eide
 Eide - dinsdag 19 juni 2018 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juni 2018 - 21:12 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En Argentijnse media melden nu weer wat anders. Dat hij een verbeterd contract heeft getekend bij Boca.

Ik kap gewoon met het volgen van Ajaxnieuws. Het is heel slecht voor je humeur.
Het is om moe van te worden.
remco k
 remco k - dinsdag 19 juni 2018 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juni 2018 - 21:12 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En Argentijnse media melden nu weer wat anders. Dat hij een verbeterd contract heeft getekend bij Boca.

Ik kap gewoon met het volgen van Ajaxnieuws. Het is heel slecht voor je humeur.
Je wordt er inderdaad heel erg moe van.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 19 juni 2018 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juni 2018 - 18:49 schreef remco k het volgende:
Op papier een pot die Ajax ongeacht de eventuele aankopen gewoon moet winnen. Maar dat is de laatste jaren wel vaker zo geweest
Ongeacht dat gaat in Europa al niet meer op helaas.. De voorrondes vorig jaar nog op mijn netvlies gebrand.
Eide
 Eide - woensdag 20 juni 2018 - 13:37   quote  deeplink  
Ten Hag mist veel bekenden op eerste Ajax-training

Zonder veel bekende gezichten is Ajax aan de eerste training van het nieuwe seizoen begonnen. Trainer Erik ten Hag kan uiteraard nog niet beschikken over de WK-gangers Nicolas Tagliafico, Hakim Ziyech, Lasse Schöne en Kasper Dolberg. Internationals Matthijs de Ligt, Donny van de Beek en Noussair Mazraoui sluiten volgende week pas aan.

Kluivert
Justin Kluivert ontbreekt niet alleen omdat hij zijn vakantie moest uitstellen voor een Zuid-Amerikaanse trip met Jong Oranje. De buitenspeler staat voor een vertrek naar AS Roma, waar hij al medisch is gekeurd. Nieuwelingen Zakaria Labyad, Perr Schuurs en Hassane Bandé trainen wel mee op De Toekomst.

Ajax sluit zaterdag de eerste trainingsweek af met een oefenwedstrijd tegen VVSB in Noordwijkerhout. Ten Hag en zijn spelers vertrekken maandag naar het Duitse Klosterpforte voor een trainingskamp.

Bron
Pietje
 Pietje - woensdag 20 juni 2018 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juni 2018 - 21:12 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En Argentijnse media melden nu weer wat anders. Dat hij een verbeterd contract heeft getekend bij Boca.

Ik kap gewoon met het volgen van Ajaxnieuws. Het is heel slecht voor je humeur.
Ik las het zojuist ook. Ik snap echt niet waarom Ajax zich aan het Argentijnse lijntje laat houden. Als ik Overmars zou zijn geweest, dan had ik Boca Juniors allang laten weten af te zien van deze transfer en de scouts opdracht geven met spoed verder te kijken. Of koningin Máxima -met haar Argentijnse roots- inschakelen ;-)

Wat een soap. Je zou er spontaan chagrijnig van worden.
Eide
 Eide - woensdag 20 juni 2018 - 15:22   quote  deeplink  
Eens hoor. Je koopt hier alleen maar onzekerheid mee.
Eide
 Eide - woensdag 20 juni 2018 - 15:37   quote  deeplink  
Blessurenieuws bij Ajax: rentree De Jong laat voorlopig op zich wachten

Van een rentree binnen de lijnen is voorlopig nog geen sprake voor Frenkie de Jong. Voetbal International meldt woensdag dat de 21-jarige rechtspoot volgende week ook niet met Ajax op trainingskamp gaat naar Duitsland. De Jong kampt nog met de naweeën van een enkelblessure.

Op 25 juni vertrekt Ajax naar Duitsland voor een trainingskamp. Daar worden twee oefenduels afgewerkt. De Jong mist beide wedstrijden. In februari raakte de revelatie tijdens een training geblesseerd aan zijn enkel. Hij is nog aan het revalideren.

Daley Sinkgraven gaat wél mee naar Duitsland, weet VI. Hij is herstellende van een zware knieblessure. Sinkgraven zal 'zorgvuldig gebracht worden' door trainer Erik ten Hag en de medische staf van Ajax.

Siem de Jong raakte tijdens de eerste training van het nieuwe seizoen geblesseerd aan zijn kuit. Over de ernst van de kwetsuur is nog niets bekend. Ook moet nog blijken wat er precies aan de hand is met Donny van de Beek. Hij haakte afgelopen maand bij Oranje af met een liesblessure. Over een week sluit de middenvelder aan bij de selectie.

Bron
Pietje
 Pietje - woensdag 20 juni 2018 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juni 2018 - 15:37 schreef Eide het volgende:
Blessurenieuws bij Ajax: rentree De Jong laat voorlopig op zich wachten

Van een rentree binnen de lijnen is voorlopig nog geen sprake voor Frenkie de Jong. Voetbal International meldt woensdag dat de 21-jarige rechtspoot volgende week ook niet met Ajax op trainingskamp gaat naar Duitsland. De Jong kampt nog met de naweeën van een enkelblessure.

Op 25 juni vertrekt Ajax naar Duitsland voor een trainingskamp. Daar worden twee oefenduels afgewerkt. De Jong mist beide wedstrijden. In februari raakte de revelatie tijdens een training geblesseerd aan zijn enkel. Hij is nog aan het revalideren.

Daley Sinkgraven gaat wél mee naar Duitsland, weet VI. Hij is herstellende van een zware knieblessure. Sinkgraven zal 'zorgvuldig gebracht worden' door trainer Erik ten Hag en de medische staf van Ajax.

Siem de Jong raakte tijdens de eerste training van het nieuwe seizoen geblesseerd aan zijn kuit. Over de ernst van de kwetsuur is nog niets bekend. Ook moet nog blijken wat er precies aan de hand is met Donny van de Beek. Hij haakte afgelopen maand bij Oranje af met een liesblessure. Over een week sluit de middenvelder aan bij de selectie.

Bron
Pff Dat is een fikse tegenvaller (Frenkie). En dan ook maar afwachten hoe Donny herstelt.
remco k
 remco k - woensdag 20 juni 2018 - 16:29   quote  deeplink  
Onana

Mazraoui de Ligt Wober Tagliafico

Schone

Donny Labyad

Neres Huntelaar Dolberg

Zoiets zal het dan wel worden richting de eerste twee potjes.
Peterhs
 Peterhs - woensdag 20 juni 2018 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juni 2018 - 15:45 schreef Pietje het volgende:

[..]

Pff Dat is een fikse tegenvaller (Frenkie). En dan ook maar afwachten hoe Donny herstelt.
Tegenvaller misschien wel, maar meer kans dat hij dan blijft ;)
Eide
 Eide - woensdag 20 juni 2018 - 20:15   quote  deeplink  
'Geen excuses' voor Ajax: 'Als het moet, wordt Tagliafico's vakantie aangepast'

Ajax dreigt in de problemen te komen wanneer linksback Nicolas Tagliafico met Argentinië ver komt tijdens het WK. De finale in Moskou staat gepland voor 15 juli, maar de Amsterdammers moeten op 24 of 25 juli alweer aan de bak.

Ajax rekent op Tagliafico tijdens de dubbele ontmoeting met Sturm Graz, vertelt Ajax-watcher Freek Jansen aan Voetbal International. "Ik ga er wel gewoon vanuit dat hij erbij is. Dan zal zijn vakantie wel aangepast worden. Tagliafico zal tijdens de kwalificatiewedstrijden meedoen, maar wellicht later in het seizoen vrijaf krijgen." De Amsterdammers willen volgens Jansen 'geen excuses' hebben voor het eventueel mislopen van Europees voetbal. "Ze willen er meteen staan en als het moet, worden daar vakanties voor aangepast."

Ajax heeft in 2010 al een vergelijkbare maatregel genomen: Luis Suárez werd toen met Uruguay vierde op het WK en moest alweer snel ingezet worden tijdens de voorrondes van de Champions League. De overige WK-gangers lijken geen status aparte te krijgen. Hakim Ziyech en Marokko hebben de poulefase niet overleefd; Lasse Schöne en Kasper Dolberg zullen ook niet ver komen op het WK, verwacht Jansen. "Denemarken gaat niet de finale of de halve finale halen. Schöne en Dolberg zijn waarschijnlijk voor 1 juli uitgevoetbald."

Bron
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 20 juni 2018 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juni 2018 - 16:29 schreef remco k het volgende:
Onana

Mazraoui de Ligt Wober Tagliafico

Schone

Donny Labyad

Neres Huntelaar Dolberg

Zoiets zal het dan wel worden richting de eerste twee potjes.
Waardeloos
remco k
 remco k - woensdag 20 juni 2018 - 20:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juni 2018 - 20:19 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Waardeloos
Ik denk kanpioenswaardig.
remco k
 remco k - woensdag 20 juni 2018 - 20:30   quote  deeplink  
Ik ben en blijf alleen geen fan van schone op 6.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 20 juni 2018 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juni 2018 - 20:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk kanpioenswaardig.
Jaja, dat dachten we de afgelopen 4 seizoenen elke keer.
remco k
 remco k - woensdag 20 juni 2018 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juni 2018 - 20:39 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Jaja, dat dachten we de afgelopen 4 seizoenen elke keer.
Nee niet van dit elftal. Een aantal waren er toen nog niet. :-)
remco k
 remco k - woensdag 20 juni 2018 - 20:49   quote  deeplink  
In gesprek met FOX Sports werd Overmars gevraagd om hem dat komend seizoen wél gaat lukken. "Dat gaat zeker lukken. De play-offs (voor de Champions League, red.) beginnen vrij snel. Dat gaat absoluut lukken ja", aldus de directeur, die dus rond begin juli een volledig volwaardige selectie denkt te hebben. "Daar ben ik honderd procent van overtuigd. Ik durf ook te zeggen dat de jongens die wij willen houden ook binnenboord blijven."

Bovenstaande is alles wat ik kan vinden over die uitspraken.

Tot begin juli kan er nog veel gebeuren toch.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 20 juni 2018 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juni 2018 - 20:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee niet van dit elftal. Een aantal waren er toen nog niet. :-)
Je snapt heel goed wat ik bedoel. Het elftal mist elke keer balans. En nu ook weer.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 20 juni 2018 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juni 2018 - 20:49 schreef remco k het volgende:
In gesprek met FOX Sports werd Overmars gevraagd om hem dat komend seizoen wél gaat lukken. "Dat gaat zeker lukken. De play-offs (voor de Champions League, red.) beginnen vrij snel. Dat gaat absoluut lukken ja", aldus de directeur, die dus rond begin juli een volledig volwaardige selectie denkt te hebben. "Daar ben ik honderd procent van overtuigd. Ik durf ook te zeggen dat de jongens die wij willen houden ook binnenboord blijven."

Bovenstaande is alles wat ik kan vinden over die uitspraken.

Tot begin juli kan er nog veel gebeuren toch.
Interview 18 mei aan Inside Ajax op Ziggo Sport. Heb ik de vorige pagina al een bericht over geplaatst.
remco k
 remco k - woensdag 20 juni 2018 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juni 2018 - 20:49 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Je snapt heel goed wat ik bedoel. Het elftal mist elke keer balans. En nu ook weer.
Nu is het elftal nog niet compleet dat ben ik met je eens. Maar de afgelopen jaren vond ik echt serieus dat we de beste selectie van Nederland hadden en hebben de trainers het in mijn optiek laten afweten om het kampioenschap te pakken.
remco k
 remco k - woensdag 20 juni 2018 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juni 2018 - 20:50 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Interview 18 mei aan Inside Ajax op Ziggo Sport. Heb ik de vorige pagina al een bericht over geplaatst.
Ik heb het gezien ja. Dank je.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 21 juni 2018 - 00:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juni 2018 - 12:16 schreef Pietje het volgende:

[..]

Wat betreft de beweging pas na het WK ben ik zeker met je eens. Daarnaast denk ik, dat Dusan Tadic op een leeftijd is dat hij (nog eenmaal) flink wil gaan cashen en dat doe je per saldo niet in Nederland.

Ik vermoed dat het gerucht van zijn mogelijke komst naar Ajax naar het land der fabelen kan worden verwezen. Of Ajax moet het salarisplafond wel héél erg naar boven bijstellen voor hem en ik denk toch echt dat Ajax dat niet gaat doen. Ondanks het enorme saldo op de spaarrekening...
Telegraaf denkt daar anders over.

https://www.telegraaf.nl/sport/2198660/ajax-rond-met-dusan-tadic
Eide
 Eide - donderdag 21 juni 2018 - 05:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juni 2018 - 00:57 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Telegraaf denkt daar anders over.

https://www.telegraaf.nl/sport/2198660/ajax-rond-met-dusan-tadic
Dit zou echt wel een knap staaltje onderhandelen zijn hoor.
Eide
 Eide - donderdag 21 juni 2018 - 06:15   quote  deeplink  
Overigens is dit slechts een persoonlijk akkoord. Daarvan heeft Ajax er ook een met Magellan. Nu eerst zien dat er daadwerkelijk een gelimiteerde transfersom is en dat dit ook echt rap rond komt voordat de vlag uitgaat.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 21 juni 2018 - 07:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juni 2018 - 06:15 schreef Eide het volgende:
Overigens is dit slechts een persoonlijk akkoord. Daarvan heeft Ajax er ook een met Magellan. Nu eerst zien dat er daadwerkelijk een gelimiteerde transfersom is en dat dit ook echt rap rond komt voordat de vlag uitgaat.
Ik vind 17.1 miljoen nou niet echt gelimiteerd eigenlijk.
Eide
 Eide - donderdag 21 juni 2018 - 07:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juni 2018 - 07:35 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik vind 17.1 miljoen nou niet echt gelimiteerd eigenlijk.
Ajax slaat de afgelopen twee seizoenen rond de 30 miljoen euro per seizoen stuk op transfers. Dan is 17 miljoen geen gek bedrag. Wel veel natuurlijk, maar daarvoor koop je een ervaren speler uit een topcompetitie die gezien wordt als de dragende kracht voor de aankomende 2(?) seizoenen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 21 juni 2018 - 08:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juni 2018 - 07:45 schreef Eide het volgende:

[..]

Ajax slaat de afgelopen twee seizoenen rond de 30 miljoen euro per seizoen stuk op transfers. Dan is 17 miljoen geen gek bedrag. Wel veel natuurlijk, maar daarvoor koop je een ervaren speler uit een topcompetitie die gezien wordt als de dragende kracht voor de aankomende 2(?) seizoenen.
Maar 1 dragende speler maakt geen verschil. Ajax moet op zoek naar meer balans.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 21 juni 2018 - 11:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juni 2018 - 07:45 schreef Eide het volgende:

[..]

Ajax slaat de afgelopen twee seizoenen rond de 30 miljoen euro per seizoen stuk op transfers. Dan is 17 miljoen geen gek bedrag. Wel veel natuurlijk, maar daarvoor koop je een ervaren speler uit een topcompetitie die gezien wordt als de dragende kracht voor de aankomende 2(?) seizoenen.
IK vind het wel veel geld, want het moet afgeschreven worden. Je krijgt geen transfersom meer voor deze speler terug. HOe dan ook is het natuurlijk geweldig om zo'n jongen binnen te halen en geld, dat is geen probleem als je Ziyech ook voor 40m verkoopt. 11m gekost, dus 29 miljoen overwaarde waarvan je 17m investeerd in een speler die afgeschreven mag worden op de balans. Heb je nog steeds 13m winst.
Eide
 Eide - donderdag 21 juni 2018 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juni 2018 - 11:44 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

IK vind het wel veel geld, want het moet afgeschreven worden. Je krijgt geen transfersom meer voor deze speler terug.
Nou en?

Winst op de transfermarkt moet geen doel op zich zijn. Ajax moet zonder transfers zwarte cijfers schrijven. Daar zit Ajax dicht bij maar nog niet helemaal. Daarna is een bepaalde reserve wenselijk maar daar voorbij moet Ajax de opbrengsten uit transfers weer net zo makkelijk plat durven slaan. Dat moet geen vrijbrief zijn om zomaar tientallen miljoen uit te geven, maar dat het bedrag wordt afgeschreven mag ook absoluut geen belemmering zijn.

Overigens, als Ajax de CL haalt is zo'n investering al weer terug verdient...
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 21 juni 2018 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juni 2018 - 12:06 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou en?

Winst op de transfermarkt moet geen doel op zich zijn. Ajax moet zonder transfers zwarte cijfers schrijven. Daar zit Ajax dicht bij maar nog niet helemaal. Daarna is een bepaalde reserve wenselijk maar daar voorbij moet Ajax de opbrengsten uit transfers weer net zo makkelijk plat durven slaan. Dat moet geen vrijbrief zijn om zomaar tientallen miljoen uit te geven, maar dat het bedrag wordt afgeschreven mag ook absoluut geen belemmering zijn.

Overigens, als Ajax de CL haalt is zo'n investering al weer terug verdient...
Toch is de winst op de transfermarkt wel een doel voor Ajax. We zijn niet voor niets een opleidingsclub en met dat geld kunnen we weer investeren in de jeugd en indien nodig mooie talenten binnehalen met wat geld en het risico dat ze niets opbrengen.

Maar ik geef wel toe dat we ook best mogen investeren in oudere ervaren spelers, zolang ze niet de jongere generatie belemmeren. Ze moeten zorgen voor een juiste balans van ervaring in het team.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 21 juni 2018 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juni 2018 - 20:30 schreef remco k het volgende:
Ik ben en blijf alleen geen fan van schone op 6.
Kampioenswaardig is Ajax eigenlijk ieder jaar wel. Afgelopen 4 jaar ook...
Schöne vind ik ook niks op 6.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 21 juni 2018 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juni 2018 - 12:06 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou en?

Winst op de transfermarkt moet geen doel op zich zijn. Ajax moet zonder transfers zwarte cijfers schrijven. Daar zit Ajax dicht bij maar nog niet helemaal. Daarna is een bepaalde reserve wenselijk maar daar voorbij moet Ajax de opbrengsten uit transfers weer net zo makkelijk plat durven slaan. Dat moet geen vrijbrief zijn om zomaar tientallen miljoen uit te geven, maar dat het bedrag wordt afgeschreven mag ook absoluut geen belemmering zijn.

Overigens, als Ajax de CL haalt is zo'n investering al weer terug verdient...
Inderdaad Als hij het twee jaar goed doet komen de inkomsten ook. Als je dan ook nog eens de uitgaande transfers bekijkt is 17 miljoen voor een ervaren speler nog wel te rechtvaardigen.
Eide
 Eide - donderdag 21 juni 2018 - 16:35   quote  deeplink  
Eens Hummel. Daarnaast, toen Ajax ruim 16 miljoen betaalde voor Sulejmani was de club broodarm door dramatisch financieel beleid. Die situatie is nu heel anders wat het risico van deze transfer ook heel anders maakt.
remco k
 remco k - donderdag 21 juni 2018 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juni 2018 - 08:56 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Maar 1 dragende speler maakt geen verschil. Ajax moet op zoek naar meer balans.
Natuurlijk maakt 1 dragende speler erbij wel verschil. Tagliafico is daarnaast ook een dragende speler door zijn mentaliteit en die is er ook net een half seizoen.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 21 juni 2018 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juni 2018 - 16:35 schreef Eide het volgende:
Eens Hummel. Daarnaast, toen Ajax ruim 16 miljoen betaalde voor Sulejmani was de club broodarm door dramatisch financieel beleid. Die situatie is nu heel anders wat het risico van deze transfer ook heel anders maakt.
Daarom dit is dan wel een beter moment om zulke spelers aan te trekken. Met transfer van Kluivert kun je ze al tegen elkaar af strepen op dit moment(werkt in praktijk niet zo maar toch). Tadic ben ik altijd wel fan van geweest voegt zeker nog wel iets toe denk ik.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5984
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote seizoen 2018/19 topic









0.0179250