BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote seizoen 2018/19 topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - woensdag 04 juli 2018 - 22:34   quote  deeplink  
Goed nieuws voor Ajax

Na lang blessureleed is Frenkie de Jong bij Ajax mogelijk weer beschikbaar als de officiële wedstrijden gaan beginnen. De Amsterdamse club meldde dat de jonge speler woensdag de groepstraining heeft hervat. Dat deed hij op het sportcomplex De Toekomst, nabij de Johan Cruijff Arena.

Ten Hag rekent op De Ligt en De Jong
Coach Erik ten Hag heeft zijn selectie nog lang niet compleet. Zo ontbreken bijvoorbeeld de internationals Nicolás Tagliafico (Argentinië), Kasper Dolberg, Lasse Schöne (Denemarken), Dusan Tadic (Servië) en Hakim Ziyech (Marokko), die na te hebben deelgenomen aan het WK in Rusland nog op vakantie zijn.

Ajax speelt al op 25 juli de eerste wedstrijd tegen Sturm Graz in de voorronde van de Champions League.

Bron
Eide
 Eide - donderdag 05 juli 2018 - 07:04   quote  deeplink  
Doekhi trouwens naar Vitesse. Men klaagt graag over hoe Ajax achter talenten aan zit maar de clubs vinden het ook wel heel erg prettig dat er zo veel goed opgeleide voetballers te halen zijn in Amsterdam. Jong Ajax aankomend seizoen met zo'n beetje een volledig nieuwe verdediging.
Eide
 Eide - vrijdag 06 juli 2018 - 10:27   quote  deeplink  
'Meevaller voor Ajax: opponent verkoopt uitblinker voor clash met

Sturm Graz staat, enkele weken voor de dubbele ontmoeting met Ajax, op het punt om zijn uitblinker te verkopen. Deni Alar gaat terugkeren bij Rapid Wien, zo meldt het Oostenrijkse Kleinen Zeitung.

De 28-jarige spits van Sturm Graz stond tussen 2011 en 2016 al onder contract bij Rapid Wien. Na jaren met wisselend succes kreeg Alar bij Sturm Graz de smaak weer te pakken en had hij met zijn doelpunten een groot aandeel in de successen van de club. Nu gaat hij een tweede poging wagen bij Wien, een van de grootste clubs van Oostenrijk. Alar gaat binnen afzienbare tijd een vierjarig contract tekenen, Rapid betaalt zo'n zes ton voor de spits.

Eind juli neemt Ajax het op tegen Sturm Graz en naar alle waarschijnlijkheid is Alar dan dus al vertrokken. Dat betekent een meevaller voor Ajax: Oostenrijk-kenner Bernard Schuiteman waarschuwde al voor Alar. "Je ziet hem 89 minuten niet, maar elke kans is raak", zei Schuiteman. In de tweede voorronde van de Champions League speelt Ajax op 25 juli thuis en op 1 augustus uit tegen de Oostenrijkse formatie.

Bron
remco k
 remco k - zaterdag 07 juli 2018 - 15:31   quote  deeplink  
Voor de liefhebbers.

https://youtu.be/APhwpUq6yF0
Eide
 Eide - zaterdag 07 juli 2018 - 15:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 juli 2018 - 15:31 schreef remco k het volgende:
Voor de liefhebbers.

https://youtu.be/APhwpUq6yF0
Meer een oefenwedstrijd voor Jong Ajax zo.
Eide
 Eide - zaterdag 07 juli 2018 - 16:26   quote  deeplink  
Blunder Van Leer. 0-1 na 60 minuten. Nog steeds Ajax met een combinatie O19 en Jong Ajax. Geen enkele Ajax 1 speler in de ploeg tot nu toe.
Eide
 Eide - zaterdag 07 juli 2018 - 16:40   quote  deeplink  
Die Mitchell Bakker ben ik nu al zat. Die heeft nog geen bal vooruit gespeeld.
Eide
 Eide - zaterdag 07 juli 2018 - 16:45   quote  deeplink  
0-2 achter. Ajax loopt de hele tweede helft achter de feiten aan.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 07 juli 2018 - 16:48   quote  deeplink  
Snap dit soort debiele oefenpotjes niet. Ten eerste betalen fans 10 of 15 euro entree om vervolgens Jong Ajax aan het werk te zien??? Kap toch met die 2 duels per dag of maak de fans duidelijk welke wedstrijd Jong Ajax speelt.
Eide
 Eide - zaterdag 07 juli 2018 - 16:53   quote  deeplink  
0-3. Ik vraag me af wat Ajax hier nu aan heeft. Deze gasten zijn overduidelijk allemaal bestemt voor Jong Ajax. Ten Hag heeft hier niets aan.
Eide
 Eide - zaterdag 07 juli 2018 - 16:59   quote  deeplink  
Dat je verliest in een oefenwedstrijd kan, maar je moet als ploeg wel kunnen slijpen aan automatismen en spelers kunnen beoordelen. Spelers moeten ritme op doen. Nu speelt Ajax met een fantasieopstelling een pot waar, zeker de 2e helft, alleen duidelijk werd dat deze spelers tekort komen tegen Nordsjaelland.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 07 juli 2018 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 juli 2018 - 16:53 schreef Eide het volgende:
0-3. Ik vraag me af wat Ajax hier nu aan heeft. Deze gasten zijn overduidelijk allemaal bestemt voor Jong Ajax. Ten Hag heeft hier niets aan.
Dat zeg ik toch! ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 07 juli 2018 - 17:36   quote  deeplink  
Kaarten kosten zelfs 12.50 tot 25 euro. En dat voor een veredeld C-elftal.
Loetje
 Loetje - zaterdag 07 juli 2018 - 19:21   quote  deeplink  
En weer achter. Echt heerlijk verdedigd daar.
Eide
 Eide - zaterdag 07 juli 2018 - 19:33   quote  deeplink  
Pfff
Eide
 Eide - zaterdag 07 juli 2018 - 19:44   quote  deeplink  
Eiting met de 1-1
Eide
 Eide - zaterdag 07 juli 2018 - 19:45   quote  deeplink  
Opstelling tegen Steaua

1. Onana
2. Kristensen
3. Schuurs
4. De Ligt
5. Wöber
6. Eiting
7. Neres
8. Mazraoui
9. Huntelaar
10. Labyad
11. Lang
Loetje
 Loetje - zaterdag 07 juli 2018 - 20:24   quote  deeplink  
Eiting geeft zijn visitekaartje vooralsnog goed af. Speelt tot nu toe in deze voorbereiding sterk en deze wedstrijd zelfs heel sterk. Beste man aan onze kant..
Loetje
 Loetje - zaterdag 07 juli 2018 - 20:38   quote  deeplink  
De goede laatste 25 minuten voor de rust zijn helaas niet doorgetrokken. Na rust matig.
Loetje
 Loetje - zaterdag 07 juli 2018 - 21:08   quote  deeplink  
1-1 eindstand.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 07 juli 2018 - 21:11   quote  deeplink  
Top resultaten! We zijn klaar voor de CL!
Loetje
 Loetje - zaterdag 07 juli 2018 - 21:15   quote  deeplink  
Geen enkele NL club is klaar voor de CL ouwe. En zolang geld regeert, zal dat niet meer veranderen.

PSV zal het wellicht halen als ze een makkelijke loting hebben, maar hebben er ook niks te zoeken.

We missen overigens nog wel al onze beste spelers. Wel een half uur goed voetbal gezien, alleen te weinig goals en de tegengoal valt weer te simpel, veel te simpel zelfs.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 07 juli 2018 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 juli 2018 - 21:15 schreef Loetje het volgende:
Geen enkele NL club is klaar voor de CL ouwe. En zolang geld regeert, zal dat niet meer veranderen.

PSV zal het wellicht halen als ze een makkelijke loting hebben, maar hebben er ook niks te zoeken.

We missen overigens nog wel al onze beste spelers. Wel een half uur goed voetbal gezien, alleen te weinig goals en de tegengoal valt weer te simpel, veel te simpel zelfs.
Boeit niet gap. Ze zijn er gewoon 0.0 klaar voor!!
Eide
 Eide - zaterdag 07 juli 2018 - 21:59   quote  deeplink  
remco k
 remco k - zaterdag 07 juli 2018 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 juli 2018 - 21:32 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Boeit niet gap. Ze zijn er gewoon 0.0 klaar voor!!
Volgens lijkt het amper op de beoogde basis elf.
Loetje
 Loetje - zaterdag 07 juli 2018 - 23:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 juli 2018 - 21:32 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Boeit niet gap. Ze zijn er gewoon 0.0 klaar voor!!
Voor de CL is geen enkele NL klaar. Never nooit!
AkaS
 AkaS - zondag 08 juli 2018 - 06:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 juli 2018 - 23:58 schreef Loetje het volgende:

[..]

Voor de CL is geen enkele NL klaar. Never nooit!
Had psv dan zo'n geweldig team toen zij in 2015 overwinterde in de CL?

Eindstand Groep B
DUELS/PUNTEN DOELSALDO
1. VfL Wolfsburg 6-12 9-6
2. PSV 6-10 8-7
3. Manchester United 6-8 7-7
4. CSKA Moskou 6-4 5-9

Het calimero uitgangspunt dat wij CL niet als uitgangspunt moeten nemen vind ik raar.

We moeten mensen hebben die zorgen voor een team met de juiste balans en een goede trainer/coach.

Ik blijf in de magie van Ajax geloven en door deze magie zullen er altijd weer talenten naar ons komen en wanneer het samenkomt moet je daar een ervaren trainer/coach aan koppelen. En geen beginner.

Daarnaast heb je op Barça na dan, voor Europese topwedstrijden ook fysieke kracht en snelheid nodig. Onder Bosz zag je dat Tete obv snelheid en fysiek een hoop verdedigende inbreng had als onze prima ballerina Veldman niet beschikbaar was...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 juli 2018 door AkaS --
remco k
 remco k - zondag 08 juli 2018 - 11:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 juli 2018 - 06:40 schreef AkaS het volgende:

[..]

Had psv dan zo'n geweldig team toen zij in 2015 overwinterde in de CL?

Eindstand Groep B
DUELS/PUNTEN DOELSALDO
1. VfL Wolfsburg 6-12 9-6
2. PSV 6-10 8-7
3. Manchester United 6-8 7-7
4. CSKA Moskou 6-4 5-9

Het calimero uitgangspunt dat wij CL niet als uitgangspunt moeten nemen vind ik raar.

We moeten mensen hebben die zorgen voor een team met de juiste balans en een goede trainer/coach.

Ik blijf in de magie van Ajax geloven en door deze magie zullen er altijd weer talenten naar ons komen en wanneer het samenkomt moet je daar een ervaren trainer/coach aan koppelen. En geen beginner.

Daarnaast heb je op Barça na dan, voor Europese topwedstrijden ook fysieke kracht en snelheid nodig. Onder Bosz zag je dat Tete obv snelheid en fysiek een hoop verdedigende inbreng had als onze prima ballerina Veldman niet beschikbaar was...
Op basis van welke gebeurtenissen in de Ajax geschiedenis heb jij bedacht dat Ajax die ervaren trainer nodig heeft? Nooit heeft bij Ajax namelijk die ervaren trainer succes gehad. Het zijn altijd de onervaren trainers geweest die successen boekten.

Ajax probeert nu een aantal ervaren jongens in het elftal te krijgen die de jongere garde stabieler maakt.

Met vwltman waren Europees gezien de prestaties net zo goed hè. En daarmee zeg ik niet dat Veltman beter is want ook ik heb die keuze ten nadele van Tete nooit begrepen. Maar het geeft wel aan dat het dus niet perse nodig is gebleken.

Overigens hebben we met de ligt en tagliafico flink wat fysiek en snelheid.
AkaS
 AkaS - zondag 08 juli 2018 - 14:27   quote  deeplink  
Leuk interview met een oudspeler die onder ten Hag heeft gespeeld...

:" Al begrijp ik hem ook wel", voegt Van der Leegte daar direct aan toe. "Ik ken Erik ten Hag goed, heb hem als speler meegemaakt. En als ik hem dan voor de camera zie... Dan hoor je dat zijn trainingen en besprekingen erg langdradig zijn."
Loetje
 Loetje - zondag 08 juli 2018 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 juli 2018 - 06:40 schreef AkaS het volgende:

[..]

Had psv dan zo'n geweldig team toen zij in 2015 overwinterde in de CL?

Eindstand Groep B
DUELS/PUNTEN DOELSALDO
1. VfL Wolfsburg 6-12 9-6
2. PSV 6-10 8-7
3. Manchester United 6-8 7-7
4. CSKA Moskou 6-4 5-9

Het calimero uitgangspunt dat wij CL niet als uitgangspunt moeten nemen vind ik raar.

We moeten mensen hebben die zorgen voor een team met de juiste balans en een goede trainer/coach.

Ik blijf in de magie van Ajax geloven en door deze magie zullen er altijd weer talenten naar ons komen en wanneer het samenkomt moet je daar een ervaren trainer/coach aan koppelen. En geen beginner.

Daarnaast heb je op Barça na dan, voor Europese topwedstrijden ook fysieke kracht en snelheid nodig. Onder Bosz zag je dat Tete obv snelheid en fysiek een hoop verdedigende inbreng had als onze prima ballerina Veldman niet beschikbaar was...
Nope en ze hadden een simpele poule en veel geluk. Net als toen wij de finale haalde.

Alle gevallen hiervan zijn een utopie en geen realistisch streven!

Daarbij kun je van Cocu zeggen wat je wilt, maar hij speelde dat jaar wel naar de mogelijkheden van zijn team, iets wat hier ook niet gebeurd.

Ajax haalt sowieso de CL niet. Welk team er ook zal staan.
Jaccio
 Jaccio - maandag 09 juli 2018 - 09:56   quote  deeplink  
Weet iemand hoe dat zit met voorrondes en Europees spelen met nieuwe club?
Daar is een regel voor kan ik me herinneren, maar weet even niet hoe dat precies in elkaar steekt.

Specifieker gevraagd, als Ziyech meespeelt in de EL voorrondes, mag hij dan nog in Europees verband uitkomen voor zijn eventuele nieuwe club komend seizoen?
Eide
 Eide - maandag 09 juli 2018 - 10:31   quote  deeplink  
43.06
As a rule, a player may not play in the UEFA Champions League and/or UEFA Europa League for more than one club in the course of the same season. Exceptionally, however, a player who has been fielded in the first, second, third qualifying round or the play-offs of the UEFA Champions League or UEFA Europa League is entitled to play in the UEFA Champions League or UEFA Europa League for another club as from the group stage. Moreover, as from the start of the round of 16, a player can be registered in accordance with Paragraph 45.01 to Paragraph 45.03. A substitute player who has not been fielded is entitled to play for another club competing in the UEFA Champions League or UEFA Europa League in the course of the same season, provided that he is registered with the UEFA administration in accordance with the present regulations.

Bron
Eide
 Eide - maandag 09 juli 2018 - 10:32   quote  deeplink  
Kortom, zolang hij niet in de groepsfase uitkomt is er niets aan de hand.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 09 juli 2018 - 10:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 juli 2018 - 09:56 schreef Jaccio het volgende:
Weet iemand hoe dat zit met voorrondes en Europees spelen met nieuwe club?
Daar is een regel voor kan ik me herinneren, maar weet even niet hoe dat precies in elkaar steekt.

Specifieker gevraagd, als Ziyech meespeelt in de EL voorrondes, mag hij dan nog in Europees verband uitkomen voor zijn eventuele nieuwe club komend seizoen?
Volgensmij is het zo dat de voorrondes voor Ziyech geen probleem zijn. Ook is het zo dat na de groepsfase van CL of EL een club drie spelers zonder restricties mag inschrijven.

Edit: Eide was me voor

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 juli 2018 door Hasjkoph --
Eide
 Eide - maandag 09 juli 2018 - 10:37   quote  deeplink  
Ziyech is er trouwens vanaf vandaag weer bij. Tagliafico en Dolberg keren donderdag terug en Schone op zaterdag. Dusan Tadic zal de week hierna ergens aan gaan sluiten.
Eide
 Eide - maandag 09 juli 2018 - 10:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 juli 2018 - 10:34 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]
Edit: Eide was me voor
Je weet toch ;)
Jaccio
 Jaccio - maandag 09 juli 2018 - 10:46   quote  deeplink  
Ok bedankt. Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen met Ziyech allemaal
remco k
 remco k - maandag 09 juli 2018 - 12:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 juli 2018 - 10:37 schreef Eide het volgende:
Ziyech is er trouwens vanaf vandaag weer bij. Tagliafico en Dolberg keren donderdag terug en Schone op zaterdag. Dusan Tadic zal de week hierna ergens aan gaan sluiten.
De laatste die aansluit heeft dus nog een week a anderhalf voorbereiding voor Sturm

Pff, dat is wel rijkelijk weinig zeg..
remco k
 remco k - maandag 09 juli 2018 - 13:04   quote  deeplink  
Even aan andere vraag. Stel dat Zyech blijft en de gehele selectie blijft zoals ie nu is en Blind er nog bij komt.

Hoe zou je dan gaan spelen?

----------------------Onana--------------------------
--------De Ligt-----Blind----------Tagliafico--------

---------------de Jong-------vd Beek-----------------

Zyech----------------Tadic------------------Labyad---

-----------Nerres------------Dolberg----------------

Of

------------------Onana---------------------

Mazroui--------de Ligt-----Blind--------Tagliafico

----------------de Jong------------------------

-------------vd Beek----------Zyech--------------

Nerres----------Dolberg-------------------Tadic
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 09 juli 2018 - 13:07   quote  deeplink  
Ja zo zou ik dan gaan spelen, mogelijk nog Blind en De Jong omdraaien
Jaccio
 Jaccio - maandag 09 juli 2018 - 13:14   quote  deeplink  
Heel mooi elftal hebben we dan staan hoor. Machtig man
remco k
 remco k - maandag 09 juli 2018 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 juli 2018 - 13:07 schreef Ajax we love you het volgende:
Ja zo zou ik dan gaan spelen, mogelijk nog Blind en De Jong omdraaien
De Jong heeft duidelijk aangegeven gewoon liever niet als verdediger te willen spelen.

En eerlijk gezegd zou ik hem liever nog een linie verder naar voren willen zien..
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 09 juli 2018 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 juli 2018 - 14:11 schreef remco k het volgende:

[..]

De Jong heeft duidelijk aangegeven gewoon liever niet als verdediger te willen spelen.

En eerlijk gezegd zou ik hem liever nog een linie verder naar voren willen zien..
Ik zie hem ook liever een linie naar voren, maar juist een wisselwerking tussen Blind en De Jong zie ik wel zitten. Kan blind iets opschuiven en de Jong ook als we aanvallen, verdedigend heb je toch een stopzuigertje nodig en dan zie ik Blind wel als een goede stofzuiger.

In dat geval moet De jong idd verdedigende middenverlder worden en Blind doorschuiven naar voren

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 juli 2018 door Ajax we love you --
remco k
 remco k - maandag 09 juli 2018 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 juli 2018 - 14:29 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik zie hem ook liever een linie naar voren, maar juist een wisselwerking tussen Blind en De Jong zie ik wel zitten. Kan blind iets opschuiven en de Jong ook als we aanvallen, verdedigend heb je toch een stopzuigertje nodig en dan zie ik Blind wel als een goede stofzuiger.

In dat geval moet De jong idd verdedigende middenverlder worden en Blind doorschuiven naar voren
Ik bedoel meer dat ik de Jong het liefste in de rol van aanvallende middenvelder zie, spelend als een type Xavi.
Eide
 Eide - donderdag 12 juli 2018 - 07:17   quote  deeplink  
Champions League-opponent Ajax strikt topscorer: "Goed voor de hele club"

Sturm Graz heeft twee weken voor de eerste Champions League-ontmoeting met Ajax een nieuwe spits gecontracteerd. Philipp Hosiner zette woensdag zijn handtekening.

De 29-jarige Hosiner komt over van Union Berlin, dat uitkomt op het tweede niveau in Duitsland. Sturm Graz heeft hem voor drie jaar vastgelegd. Hosiner is de opvolger van clubtopscorer Deni Alar, die onlangs de overstap maakt naar concurrent Rapid Wien.

"Philipp heeft in het verleden geweldige prestaties geleverd in de Oostenrijkse competitie. Zijn komst is goed voor de hele club", reageert technisch directeur Günter Kreissl. Sturm Graz-trainer Heiko Vogel wil snel aan de slag met de nieuweling. "We moeten hem zo snel mogelijk in het team integreren."

Hosiner scoorde tussen 2012 en 2014 aan de lopende band in Oostenrijk (56 goals in 102 competitiewedstrijden). Dat leverde hem destijds de belangstelling van Ajax op. De Amsterdammers zijn over twee weken de tegenstander van Sturm Graz in de tweede voorronde van de Champions League.

Bron
Eide
 Eide - vrijdag 13 juli 2018 - 08:36   quote  deeplink  
Financiële klapper Ajax

Ajax heeft een grote financiële klapper gemaakt. De Eredivisionist bereikte overeenstemming met Adidas over het openbreken en verlengen van het tot de zomer van 2019 lopende contract. De zes extra contractjaren (tot de zomer van 2025) hebben een waarde van naar verluidt een kleine 50 miljoen euro.

De totale sponsorinkomsten van de Amsterdammers waren vorig jaar 29 miljoen euro, zo staat in het jaarverslag te lezen. Met het langer binden van Adidas lijkt Ajax ook de komende jaren van minimaal dezelfde inkomsten verzekerd.

Bron

Helaas. Nog 6 jaar met die lelijke strepen...
Eide
 Eide - vrijdag 13 juli 2018 - 13:13   quote  deeplink  
Adidas ziet Ajax als wereldtop

Adidas heeft binnen Ajax niet langer het predicaat kledingsponsor, maar gaat verder als hoofdsponsor náást de andere hoofdsponsor, Ziggo.
Edwin van der Sar is verheugd met de nieuwe deal van Ajax met Adidas.

Het nieuwe contract voor zes jaar, dat op 1 juli 2019 ingaat, heeft een waarde van naar verluidt bijna 50 miljoen euro. De deal, waaraan CEO Edwin van der Sar en commercieel directeur Menno Geelen maanden hebben gewerkt, wordt binnen de club omschreven als ’huzarenstukje’.

Wereldtop
Ajax hield namelijk zijn hart vast. Het nieuwe beleid van het wereldberoemde Duitse sportmerk is namelijk alleen nog maar voor absolute A-merken te betalen. Schalke’04, Olympique Marseille en AC Milan werden nadat de sponsordeals afliepen bijvoorbeeld afgestoten. De Amsterdammers vreesden eenzelfde lot, maar werden door Adidas als wereldtop aangemerkt en in hetzelfde rijtje als Real Madrid, Juventus, Manchester United, FC Bayern München en de nationale elftallen van Argentinië en Duitsland geplaatst.

Feyenoord speelt weliswaar ook in Adidas, maar heeft een ander soort samenwerking. Adidas kleedt alle teams en geeft Feyenoord het alleenrecht op de verkoop van het – goedkoop bij Adidas ingekochte – Feyenoord-tenue aan de fans. Die winst gaat zodoende naar de Rotterdammers. De Ajax-outfit wordt door Adidas wél aan sportzaken geleverd.

Hoger bedrag dan PSV en Feyenoord
Om dat te kunnen doen, maken de Duitsers jaarlijks inclusief bonussen circa 8 miljoen euro naar financieel directeur Jeroen Slop over. Een hoger bedrag dan de hoofdsponsors van PSV (Energie Direct) en Feyenoord (Qurrent) betalen. De totale sponsorinkomsten van de Amsterdammers waren vorig jaar 29 miljoen euro, zo staat in het jaarverslag te lezen. Met het langer binden van Adidas lijkt Ajax ook de komende jaren van minimaal dezelfde inkomsten verzekerd.

Van der Sar verheugd
Van der Sar reageerde verheugd op de deal: „Met deze nieuwe overeenkomst spreekt Adidas vertrouwen uit in de club en onze toekomst. Adidas levert als mede-hoofdsponsor een substantiële bijdrage en is tevens verantwoordelijk voor het schitterende tenue waar wij in spelen. Bij Ajax hechten wij waarde aan langdurige samenwerkingsverbanden, dit is daar een uitstekend voorbeeld van. Daarnaast genieten zij wereldwijd zeer veel bekendheid en aanzien. Wij kijken dan ook uit naar de verdere invulling van dit prachtige partnership.”

Bron

Ik ben niet gelukkig met Adidas als ontwerpbureau van de tenues. Ik vind dat de Adidasstrepen niet op het Ajaxtenue horen. Het tenue van afgelopen seizoen was trouwens een mooi voorbeeld hoe het wel kan. Helaas vindt dat dit seizoen geen voortgang.

Als sponsordeal is dit natuurlijk wel weer een mooie financiële prestatie. Hoofdsponsor Ziggo is al de meest betalende hoofdsponsor van Nederland. Met Adidas heeft Ajax dan een tweede hoofdsponsor die bovendien ook nog eens meer betaald dat de hoofdsponsoren van de concurrentie. Zet daar de deal met ABN AMRO voor de jeugd en dames nog eens naast.... Het sponsorpakket van Ajax ziet er echt heel erg goed uit.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 13 juli 2018 - 15:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 juli 2018 - 08:36 schreef Eide het volgende:
Financiële klapper Ajax

Ajax heeft een grote financiële klapper gemaakt. De Eredivisionist bereikte overeenstemming met Adidas over het openbreken en verlengen van het tot de zomer van 2019 lopende contract. De zes extra contractjaren (tot de zomer van 2025) hebben een waarde van naar verluidt een kleine 50 miljoen euro.

De totale sponsorinkomsten van de Amsterdammers waren vorig jaar 29 miljoen euro, zo staat in het jaarverslag te lezen. Met het langer binden van Adidas lijkt Ajax ook de komende jaren van minimaal dezelfde inkomsten verzekerd.

Bron

Helaas. Nog 6 jaar met die lelijke strepen...
Idd, maar dit geld maakt wel een hoop goed. vergeet niet dat er meerdere traditionele tenues zijn gesneuveld door vreselijke reclame of aanpassing van de traditionele shirts
Eide
 Eide - vrijdag 13 juli 2018 - 18:27   quote  deeplink  
Ajax incasseert vijf goals en verliest Bandé met 'ogenschijnlijk zware blessure'

Een jeugdig Ajax heeft vrijdagmiddag een nederlaag geleden tegen Anderlecht. De Belgische topclub was in een doelpuntrijke wedstrijd met 3-5 te sterk. Hassane Bandé moest de strijd geblesseerd staken.

Ajax en Anderlecht troffen elkaar op De Toekomst. Beide ploegen traden aan met de spelers die vrijdagavond niét negentig minuten in actie komen in het Olympisch Stadion, waar Ajax en Anderlecht vanaf 19.30 uur de degens kruisen. Kaj Sierhuis (tweemaal) en Jurgen Ekkelenkamp maakten de doelpunten namens de Amsterdammers. Ryota Morioka (tweemaal), Edo Kayembe, Knowledge Musona en Mohamed Dauda scoorden voor Anderlecht.

Op de officiële website bevestigt Ajax dat Hassane Bandé in de eerste helft geblesseerd raakte. De Amsterdamse club meldt dat hem om een 'ogenschijnlijk zware blessure' gaat. De Ajax-aankoop kreeg een harde tackle te verwerken en moest per brancard het veld verlaten. Het is nog niet bekend hoe ernstig de blessure van Bandé is. In België wordt gerept over 'mogelijk twee maanden'.

Opstelling Ajax: Van Leer, Bakboord, Botman (45. Pasquali), Ekkelenkamp, Kemper (46. Owusu), Botman (45. Pasquali); Gravenberch, D. de Wit (70. Jensen), Bijleveld; Bandé (11. Nunnely), Sierhuis, Lang (75. Kuhn).

Bron
Eide
 Eide - vrijdag 13 juli 2018 - 18:28   quote  deeplink  
Weer Jong Ajax feitelijk. Wat heb je er zo dan aan als je een leuke tegenstander uitnodigd? Hopelijk valt de blessure van Bande mee.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote seizoen 2018/19 topic









0.0119609