BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote seizoen 2018/19 topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 13 juli 2018 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 juli 2018 - 18:28 schreef Eide het volgende:
Weer Jong Ajax feitelijk. Wat heb je er zo dan aan als je een leuke tegenstander uitnodigd? Hopelijk valt de blessure van Bande mee.
Tot de winterstop uitgeschakeld.
remco k
 remco k - vrijdag 13 juli 2018 - 20:18   quote  deeplink  
Tsjaa dat is wel kut hoor.
remco k
 remco k - vrijdag 13 juli 2018 - 20:19   quote  deeplink  
Ajax heel behoorlijk voor een deel van de eerste helft. In het laatste deel was men de weg kwijt en vind men elkaar totaa niet.
JOOD
 JOOD - vrijdag 13 juli 2018 - 20:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 juli 2018 - 20:19 schreef remco k het volgende:
Ajax heel behoorlijk voor een deel van de eerste helft. In het laatste deel was men de weg kwijt en vind men elkaar totaa niet.
Labyad zoekt geen diepte, we missen de Ligt achterin. Verder zonder Tadic, dat merk je ook. Blind erbij is zeker geen luxe.. Extra linksbuiten ook niet nu Bandé uitgeschakeld is...
remco k
 remco k - vrijdag 13 juli 2018 - 20:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 juli 2018 - 20:23 schreef JOOD het volgende:

[..]

Labyad zoekt geen diepte, we missen de Ligt achterin. Verder zonder Tadic, dat merk je ook. Blind erbij is zeker geen luxe.. Extra linksbuiten ook niet nu Bandé uitgeschakeld is...
Ik denk dat ten Hag noa Lang gaat gebruiken. Hij gaf ook al aan dat hij hem goed bezig vond.
JOOD
 JOOD - vrijdag 13 juli 2018 - 20:59   quote  deeplink  
Wat slecht zeg. Ik dacht dat jong Ajax slecht was, maar dit lijkt ook helemaal nergens op. Geen enkele structuur in het spel. Lange ballen van Onana op Neres, vechten om de 2e bal. Dat is het wel zon beetje..

Heel snel hopen dat de versterkingen aansluiten. De Orejuela... jongens jongens.

Haal naast Tadic en Blind nog maar zo’n topper, anders kan onze trainer binnen 3 maanden ook weer opflikkeren. Ik zet hem af, heb wel betere dingen te doen.
Loetje
 Loetje - vrijdag 13 juli 2018 - 21:06   quote  deeplink  
Bande tot de winterstop er al uit. Dus je mag op de vleugel al bijna wat gaan halen. Zonde!

Ajax zelf ook op 3-1 achter.
aaadjuh
 aaadjuh - vrijdag 13 juli 2018 - 21:21   quote  deeplink  
Waarom moest Ajax met 7 man tegen 11 van Anderlecht??
Loetje
 Loetje - vrijdag 13 juli 2018 - 21:31   quote  deeplink  
Ik vond Ajax in de eerste 3 oefenpotjes heel aardig spelen. Weliswaar weinig weerstand, maar toch. Vorige week 25 minuten goed, nu nog minder. Het zou eigenlijk andersom moeten zijn. Gelukkig is het nog niet voor het echie!
Eide
 Eide - vrijdag 13 juli 2018 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 juli 2018 - 21:06 schreef Loetje het volgende:
Bande tot de winterstop er al uit. Dus je mag op de vleugel al bijna wat gaan halen. Zonde!

Ajax zelf ook op 3-1 achter.
Noa Lang doorschuiven met Labyad als 1e keuze denk ik.
Loetje
 Loetje - vrijdag 13 juli 2018 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 juli 2018 - 21:35 schreef Eide het volgende:

[..]

Noa Lang doorschuiven met Labyad als 1e keuze denk ik.
Dan lever je in mijn optiek veel in...
Diepgang is dan ook zeker pleite.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 juli 2018 door Loetje --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 13 juli 2018 - 22:11   quote  deeplink  
En weer niet ...........
Eide
 Eide - vrijdag 13 juli 2018 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 juli 2018 - 21:55 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dan lever je in mijn optiek veel in...
Diepgang is dan ook zeker pleite.
Dat moet dan van Neres komen en een wisselwerking tussen Labyad, Tadic en De Jong die dan afwisselend in de ruimtes moeten gaan duiken. Dat heeft echt wel potentie maar vraagt vooral heel veel discipline in de omschakeling.
JOOD
 JOOD - vrijdag 13 juli 2018 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 juli 2018 - 22:12 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat moet dan van Neres komen en een wisselwerking tussen Labyad, Tadic en De Jong die dan afwisselend in de ruimtes moeten gaan duiken. Dat heeft echt wel potentie maar vraagt vooral heel veel discipline in de omschakeling.
Diepgang op de flanken aub. Theoretisch voetbal is moeilijker dan gewoon langs de zijlijn rennen 1 tegen 1.
Eide
 Eide - vrijdag 13 juli 2018 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 juli 2018 - 22:19 schreef JOOD het volgende:

[..]

Diepgang op de flanken aub. Theoretisch voetbal is moeilijker dan gewoon langs de zijlijn rennen 1 tegen 1.
Geen idee wat je hier nu eigenlijk probeert te zeggen.
JOOD
 JOOD - vrijdag 13 juli 2018 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 juli 2018 - 22:29 schreef Eide het volgende:

[..]

Geen idee wat je hier nu eigenlijk probeert te zeggen.
Flankspelers hebben de meeste (vrije) ruimte voor zich van alle spelers. Waarom trek je dan naar binnen of houdt de buitenspeler de bal vast?

Waarom zou je geen gebruik maken van de ruimte richting de vijandelijke cornervlag? Jij stelt voor dat Neres alleen voor diepte moet zorgen en dat de middenvelders maar ‘in de ruimte’ moeten duiken. Dat bedoel ik met theoretisch voetbal. Vraag Frank de Boer maar eens hoe dat uitpakt als je zoveel de bal hebt tegen clubs die met 10-11 man achter de bal staan..

Het verschil tussen Younes (bal vasthouden en naar binnen frotten) en Kluivert (1 tegen 1, ruimte maken voor het hele team, scherp zijn op echt diepe ballen) was duidelijk te zien toch? Daar ligt de ruimte.

Bij de cornervlag kun je niet scoren, maar je kunt er daardoor wel makkelijker komen.

Savvie?
remco k
 remco k - zaterdag 14 juli 2018 - 00:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 juli 2018 - 22:19 schreef JOOD het volgende:

[..]

Diepgang op de flanken aub. Theoretisch voetbal is moeilijker dan gewoon langs de zijlijn rennen 1 tegen 1.
Langs de Zijlijn 1 tegen 1 is geen diepte maar acties maken.
JOOD
 JOOD - zaterdag 14 juli 2018 - 07:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 00:02 schreef remco k het volgende:

[..]

Langs de Zijlijn 1 tegen 1 is geen diepte maar acties maken.
Ok, dus bal vasthouden en tikkie breed of terug wel? Of naar binnen trekken en dan alle middenvelders en spits z’n ruimte claimen wel?

Langs de zijlijn klaar staan om een diepe steekbal te verwachten of met een actie je tegenstander voorbij is wel degelijk ruimte maken. Beter dat een flankspeler de bal verliest dan onze vriend Ziyech op het middenveld..
Eide
 Eide - zaterdag 14 juli 2018 - 09:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 juli 2018 - 22:52 schreef JOOD het volgende:

[..]

Waarom zou je geen gebruik maken van de ruimte richting de vijandelijke cornervlag? Jij stelt voor dat Neres alleen voor diepte moet zorgen en dat de middenvelders maar ‘in de ruimte’ moeten duiken.

Kijk nog maar eens hoe Eriksen dat deed, of zelfs Ziyech. Misschien dat je snap wat ik bedoel met "in de ruimtes duiken". Bovendien is Tadic ook goed op z'n plek als buitenspeler. Ten slotte gebruik je Kluivert als voorbeeld, maar juist Kluivert kwam op linksbuiten structureel naar binnen. Zoek z'n goals en assists nog maar eens op.
JOOD
 JOOD - zaterdag 14 juli 2018 - 10:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 09:10 schreef Eide het volgende:

[..]

Kijk nog maar eens hoe Eriksen dat deed, of zelfs Ziyech. Misschien dat je snap wat ik bedoel met "in de ruimtes duiken". Bovendien is Tadic ook goed op z'n plek als buitenspeler. Ten slotte gebruik je Kluivert als voorbeeld, maar juist Kluivert kwam op linksbuiten structureel naar binnen. Zoek z'n goals en assists nog maar eens op.
Eriksen en Tadic zijn van uitzonderlijke kwaliteit, daar mag je idd meer van verwachten. Maar de rest van de selectie beschikt dus zeker niet over deze kwaliteiten.

Klopt wat je zegt over Kluivert. Maar ik refereerde aan het verschil tussen Younes en Kluivert. Niet per se Kluivert als persoon. Of de vleugels moeten structureel over de buitenspelers heen gaan, maar dat lijkt me tactisch niet haalbaar met een inschuivende centrale verdediger. (Of je moet een geweldige controleur hebben op 6 die de gaatjes achterin dicht weet te houden.. maar die zijn niet haalbaar helaas)

Kortom, je hebt gelijk. Maar dan moet je beschikken over echte kwaliteitsspelers. Daarin heb je geen gelijk, die zijn er te weinig helaas in dit team.

Dus.. als je het mij vraagt stem je de tactiek een beetje anders af waardoor er meer ruimte komt rond (en in) de 16 van de tegenstander. Een beetje zoals bij handbal. Meer ruimte=meer tijd=meer kansen om te scoren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 juli 2018 door JOOD --
AkaS
 AkaS - zaterdag 14 juli 2018 - 10:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 09:10 schreef Eide het volgende:

[..]

Kijk nog maar eens hoe Eriksen dat deed, of zelfs Ziyech. Misschien dat je snap wat ik bedoel met "in de ruimtes duiken". Bovendien is Tadic ook goed op z'n plek als buitenspeler. Ten slotte gebruik je Kluivert als voorbeeld, maar juist Kluivert kwam op linksbuiten structureel naar binnen. Zoek z'n goals en assists nog maar eens op.
Ja jongens, zo jammer dit. Laten we wel even ervan uitgaan dat we zelf ook hebben gevoetbald.

Natuurlijk kwam Kluivert graag naar binnen, gezien ook zijn mooiste goals, maar we weten toch ook wat Jood bedoelt... De snelheid van Kluivert en dus de dreiging van de pass in de ruimte achter de back geeft opties en maakt dat een tegenstander hier rekening mee moet houden. En wanneer je daar een trage speler neerzet die alleen de bal in zijn voeten kan hebben, wordt het verdedigen een stuk makkelijker en beperkt onze aanvallende opties.

Resultaat: het spel wordt voorspelbaarder.

En dat is ook wat hij eerder aangaf, met de vervanging van Younes door Kluivert werd het spel van Ajax dreigender.
Eide
 Eide - zaterdag 14 juli 2018 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 10:39 schreef AkaS het volgende:

[..]

Resultaat: het spel wordt voorspelbaarder.

Zoals Eriksen inkomen vanaf het middenveld invulde met een hangende buitenspeler maakte Ajax juist heel moeilijk bespeelbaar omdat je de organisatie van de tegenstander uit elkaar rukt. Ik hoop trouwens dat je niet suggereert dat Kluivert nu zoveel diepgang had. Dat was absoluut niet het geval namelijk.
JOOD
 JOOD - zaterdag 14 juli 2018 - 13:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 12:15 schreef Eide het volgende:

[..]

Zoals Eriksen inkomen vanaf het middenveld invulde met een hangende buitenspeler maakte Ajax juist heel moeilijk bespeelbaar omdat je de organisatie van de tegenstander uit elkaar rukt. Ik hoop trouwens dat je niet suggereert dat Kluivert nu zoveel diepgang had. Dat was absoluut niet het geval namelijk.
Heel irritant dat je niet op mij reageerd en dat je maar een klein deel van de post gebruikt om op te antwoorden. Meestal is 1 post, 1 post.

Eriksen, was een van de beste aanvallende middenvelders ooit bij Ajax. We leven helaas in het nu.

Lees maar eens wat Akas bedoeld en reageer daar maar eens op aub.
Eide
 Eide - zaterdag 14 juli 2018 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 13:13 schreef JOOD het volgende:

[..]

Heel irritant dat je niet op mij reageerd
Rot voor je maar ik bepaal zelf wel waar ik wel of niet op reageer.
Eide
 Eide - zaterdag 14 juli 2018 - 13:28   quote  deeplink  
Ex-Ajacied wuift kritiek weg: 'Blind, Tadic en Clasie zijn dat bedrag zeker waard'

Hedwiges Maduro juicht de komst van Daley Blind en Dusan Tadic naar Ajax toe, terwijl hij hoopt dat Jordy Clasie nog terugkeert bij Feyenoord. De middenvelder is pleitbezorger van meer ervaring in de Eredivisie. Volgens hem gaat daarmee het niveau omhoog.

"In mijn eerste jaren als profvoetballer had ik heel veel ervaren spelers om mij heen", zegt Maduro tegen ELF Voetbal. "Ik speelde bij Ajax met Maxwell, Tomás Galásek, Hatem Trabelsi, Zdenek Grygera… En dan heb ik het alleen nog over de verdedigend ingestelde spelers. Dat was de reden dat talenten als Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart konden doorbreken."

"Nu zijn er maar twee of drie ervaren spelers in een elftal en is de rest talent. Dat is te weinig", vervolgt Maduro. "Gelukkig pakken clubs hun aankoopbeleid aan. Tadic, Blind, Clasie, dat zijn jongens die er direct staan." De kritiek op de hoge transfersommen wuift hij weg. "Ze zijn dat bedrag dubbel en dwars waard."

"Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong zullen tegen iemand als Blind opkijken", aldus Maduro. "Een speler die meerdere keren kampioen is geworden in de Eredivisie en weet hoe de Eredivisie en internationaal voetbal in elkaar zitten. Hij en Tadic kunnen de kar trekken, waardoor spelers van negentien of twintig dat niet hoeven te doen. Die kunnen zich richten op hun ontwikkeling, zoals het hoort. Juist dáár ga je geld aan verdienen."

Volgens Maduro moeten jonge spelers fouten kunnen maken. "Nu kan dat niet, want dan ligt het team van de speler meteen uit de titelrace of Europa."

Bron
remco k
 remco k - zaterdag 14 juli 2018 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 07:00 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ok, dus bal vasthouden en tikkie breed of terug wel? Of naar binnen trekken en dan alle middenvelders en spits z’n ruimte claimen wel?

Langs de zijlijn klaar staan om een diepe steekbal te verwachten of met een actie je tegenstander voorbij is wel degelijk ruimte maken. Beter dat een flankspeler de bal verliest dan onze vriend Ziyech op het middenveld..
Nu heb je over andere dingen dan net in je eerdere oost.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 14 juli 2018 - 15:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 10:39 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ja jongens, zo jammer dit. Laten we wel even ervan uitgaan dat we zelf ook hebben gevoetbald.

Natuurlijk kwam Kluivert graag naar binnen, gezien ook zijn mooiste goals, maar we weten toch ook wat Jood bedoelt... De snelheid van Kluivert en dus de dreiging van de pass in de ruimte achter de back geeft opties en maakt dat een tegenstander hier rekening mee moet houden. En wanneer je daar een trage speler neerzet die alleen de bal in zijn voeten kan hebben, wordt het verdedigen een stuk makkelijker en beperkt onze aanvallende opties.

Resultaat: het spel wordt voorspelbaarder.

En dat is ook wat hij eerder aangaf, met de vervanging van Younes door Kluivert werd het spel van Ajax dreigender.
Bij Younes was het niet eens zo zeer zijn snelheid maar ook zijn voortzetting die verschrikkelijk slecht was. Een balvaste buitenspeler hoeft niet super snel te zijn(is wel mooi mee genomen), timing is ook belangrijk en voortzetting ook.

Ajax speelt toch niet vaak tegen tegenstanders waar veel ruimte achter de verdediging ligt.
Kluivert tov. Younes 100x liever.
Eide
 Eide - zaterdag 14 juli 2018 - 15:56   quote  deeplink  
Waarom hebben we het over heren die niet bij Ajax spelen? We hebben het toch over de wisselwerking tussen Labyad, Tadic, Van de Beek en De Jong. Neres is geen jongen met diepgang. Labyad zal dat waarschijnlijk ook niet brengen dus zal het middenveld, met loopacties, voor diepgang moeten zorgen.
JOOD
 JOOD - zaterdag 14 juli 2018 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 14:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Nu heb je over andere dingen dan net in je eerdere oost.
Nope, zolang ze maar niet gaan ‘trechteren’ en blind op het doel afrennen. De winst is te behalen naast de 16 van de tegenstander, vandaaruit de kansen creeeren.
JOOD
 JOOD - zaterdag 14 juli 2018 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 15:56 schreef Eide het volgende:
Waarom hebben we het over heren die niet bij Ajax spelen? We hebben het toch over de wisselwerking tussen Labyad, Tadic, Van de Beek en De Jong. Neres is geen jongen met diepgang. Labyad zal dat waarschijnlijk ook niet brengen dus zal het middenveld, met loopacties, voor diepgang moeten zorgen.
Omdat die als voorbeeld aangehaald worden.
Eide
 Eide - zaterdag 14 juli 2018 - 16:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 16:03 schreef JOOD het volgende:

[..]

Omdat die als voorbeeld aangehaald worden.
Dat is zinloos als je huidige selectie geen vergelijkbare spelers herbergd. Het moet gaan over hoe het moet met deze selectie en de capaciteiten in deze selectie.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 14 juli 2018 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 15:51 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Bij Younes was het niet eens zo zeer zijn snelheid maar ook zijn voortzetting die verschrikkelijk slecht was. Een balvaste buitenspeler hoeft niet super snel te zijn(is wel mooi mee genomen), timing is ook belangrijk en voortzetting ook.

Ajax speelt toch niet vaak tegen tegenstanders waar veel ruimte achter de verdediging ligt.
Kluivert tov. Younes 100x liever.
Ja want de voorzetting van Kluivert was grandioos?? Hahaha hou toch op man.
JOOD
 JOOD - zaterdag 14 juli 2018 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 16:21 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat is zinloos als je huidige selectie geen vergelijkbare spelers herbergd. Het moet gaan over hoe het moet met deze selectie en de capaciteiten in deze selectie.
Begin dan zelf aub niet over Eriksen...
Eide
 Eide - zaterdag 14 juli 2018 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 16:34 schreef JOOD het volgende:

[..]

Begin dan zelf aub niet over Eriksen...
Maar die vergelijking gaat wel op met het oog op opkomende middenvelders die diepte langs de zijkant kunnen gebruiken. Met Tadic en De Jong moet je daar gebruik van kunnen maken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 juli 2018 door Eide --
JOOD
 JOOD - zaterdag 14 juli 2018 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 16:42 schreef Eide het volgende:

[..]

Maar die vergelijking gaat wel op met het oog op opkomende middenvelders die diepte langs de zijkant kunnen gebruiken. Met Tadic en De Jong moet je daar gebruik van kunnen maken.
Oh ja? Weet jij hoe fucking makkelijk dat verdedigen is als je met 10 man staat te verdedigen op 25-30 meter van je eigen doel?
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 14 juli 2018 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 16:29 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ja want de voorzetting van Kluivert was grandioos?? Hahaha hou toch op man.
Zeg ik niet maar zijn rendement in zijn eerste seizoen daar deed Younes bijna 2 seizoenen over. Justin 10 doelpunten in zijn eerste seizoen. Dus ja zijn voortzetting is gewoon beter geweest dan die blinde Younes.
JOOD
 JOOD - zaterdag 14 juli 2018 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 16:29 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ja want de voorzetting van Kluivert was grandioos?? Hahaha hou toch op man.
Hij kon met 1 slimme aanname direct de vrije ruimte in duiken idd. Achter de back staat niemand meer, dus geef die bal een tik in die richting en rennen maar. Neres kan dat trouwens wel op rechts.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 14 juli 2018 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 17:32 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Zeg ik niet maar zijn rendement in zijn eerste seizoen daar deed Younes bijna 2 seizoenen over. Justin 10 doelpunten in zijn eerste seizoen. Dus ja zijn voortzetting is gewoon beter geweest dan die blinde Younes.
En nu lul je dus poep, want Younes en Kluivert hadden allebei dezelfde statistieken in hun eerste seizoen voor Ajax. Dat Younes daarna een dip kreeg en er niet meer uit kwam is het probleem geweest, maar ook in zijn 2e seizoen was hij vooral in de Europa league nog weleens heel belangrijk geweest. Maar hij bleef het proberen. Kluivert is na 1 seizoen vertrokken omdat hij zichzelf al een ster vind. Maar statistisch gezien hebben ze dus allebei in hun eerste seizoen niet voor elkaar onder gedaan.

Younes in 27 wedstrijden 8 doelpunten en 9 assists in Eredivisie
Kluivert in 30 wedstrijden 10 doelpunten en 5 assists in Eredivisie.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 juli 2018 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 14 juli 2018 - 18:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 17:32 schreef JOOD het volgende:

[..]

Hij kon met 1 slimme aanname direct de vrije ruimte in duiken idd. Achter de back staat niemand meer, dus geef die bal een tik in die richting en rennen maar. Neres kan dat trouwens wel op rechts.
Nou nou, misschien eens de statistieken bekijken. Er wordt wereldwijd steeds minder vanaf de voorzet gescoord. Heeft iemand op tv tijdens het WK nog eens uitgelegd. Het voetbal veranderd en de buitenspelers ook.
Eide
 Eide - zaterdag 14 juli 2018 - 18:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 17:30 schreef JOOD het volgende:

[..]

Oh ja? Weet jij hoe fucking makkelijk dat verdedigen is als je met 10 man staat te verdedigen op 25-30 meter van je eigen doel?
Dat ligt aan de uitvoering, niet aan het principe.
JOOD
 JOOD - zaterdag 14 juli 2018 - 20:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 18:11 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Nou nou, misschien eens de statistieken bekijken. Er wordt wereldwijd steeds minder vanaf de voorzet gescoord. Heeft iemand op tv tijdens het WK nog eens uitgelegd. Het voetbal veranderd en de buitenspelers ook.
Mee eens, maar waar heb ik het over voorzetten? Dat is een aanname van jou.

Op deze manier speel je de tegenstander makkelijker uit juist met positiespel. Of idd een voorzet.

Naar binnen komende vleugels zijn prima in de omschakeling en counter, minder bij 80% balbezit.

Misschien slim om beide taktieken te trainen.
JOOD
 JOOD - zaterdag 14 juli 2018 - 20:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 18:21 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat ligt aan de uitvoering, niet aan het principe.
Klopt, en de uitvoering ligt aan de kwaliteit van de spelers. Zijn we er dan nu?

Of verwacht je nog steeds dat Tadic, vd Beek, F de Jong en Ziyech net zo goed zijn als Eriksen in zijn laatste jaar?
remco k
 remco k - zaterdag 14 juli 2018 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 17:30 schreef JOOD het volgende:

[..]

Oh ja? Weet jij hoe fucking makkelijk dat verdedigen is als je met 10 man staat te verdedigen op 25-30 meter van je eigen doel?
Juist dat is amper te verdedigen man.
Eide
 Eide - zaterdag 14 juli 2018 - 21:01   quote  deeplink  
De uitvoering ligt inderdaad onder andere aan kwaliteit, maar ook aan het tactische plan en de samenwerking in de ploeg. Punt is en bljft dat minder diepgang op de flanken helemaal niets hoeft te betekenen.
remco k
 remco k - zaterdag 14 juli 2018 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 20:02 schreef JOOD het volgende:

[..]

Klopt, en de uitvoering ligt aan de kwaliteit van de spelers. Zijn we er dan nu?

Of verwacht je nog steeds dat Tadic, vd Beek, F de Jong en Ziyech net zo goed zijn als Eriksen in zijn laatste jaar?
Het type eriksen doet dat juist. En dat gebeurt op meer plekken dan alleen in de wereld top. Hij deed dat bijvoorbeeld al vanaf zijd EBIT.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 15 juli 2018 - 07:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 18:09 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En nu lul je dus poep, want Younes en Kluivert hadden allebei dezelfde statistieken in hun eerste seizoen voor Ajax. Dat Younes daarna een dip kreeg en er niet meer uit kwam is het probleem geweest, maar ook in zijn 2e seizoen was hij vooral in de Europa league nog weleens heel belangrijk geweest. Maar hij bleef het proberen. Kluivert is na 1 seizoen vertrokken omdat hij zichzelf al een ster vind. Maar statistisch gezien hebben ze dus allebei in hun eerste seizoen niet voor elkaar onder gedaan.

Younes in 27 wedstrijden 8 doelpunten en 9 assists in Eredivisie
Kluivert in 30 wedstrijden 10 doelpunten en 5 assists in Eredivisie.
Lul niet eerste seizoen had younes 8 doelpunten en 5 assists en daarna 3 doelpunten en 6 assists. Wat zeggen ze altijd bij voetbal? Je ben zo goed als je laatste wedstrijd. Bij Younes was er een heel seizoen geen progressie en daarbij is hij al een paar jaartjes ouder dan Kluivert.

Kluivert had betere statistieken op een jongere leeftijd in zijn eerste seizoen. Jammer dat er geen tweede seizoen komt hadden we namelijk kunnen zien dat hij het beter deed dan Younes en er mogelijk wel progressie bij hem was.

https://www.google.nl/search?client=ms-android-samsung&source=android-browser&ei=OtpKW9PyLcSjkwWzmIb4CQ&q=statistieken+younes&oq=statistieken+younes&gs_l=mobile-gws-wiz-serp.3...0.0..3119...0.0...0.0.......0.D587BTrP9x0

https://www.google.nl/search?ie=UTF-8&client=ms-android-samsung&source=android-browser&q=statistieken+kluivert

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 juli 2018 door Hummel10 --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 15 juli 2018 - 10:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2018 - 07:22 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Lul niet eerste seizoen had younes 8 doelpunten en 5 assists en daarna 3 doelpunten en 6 assists. Wat zeggen ze altijd bij voetbal? Je ben zo goed als je laatste wedstrijd. Bij Younes was er een heel seizoen geen progressie en daarbij is hij al een paar jaartjes ouder dan Kluivert.

Kluivert had betere statistieken op een jongere leeftijd in zijn eerste seizoen. Jammer dat er geen tweede seizoen komt hadden we namelijk kunnen zien dat hij het beter deed dan Younes en er mogelijk wel progressie bij hem was.

https://www.google.nl/search?client=ms-android-samsung&source=android-browser&ei=OtpKW9PyLcSjkwWzmIb4CQ&q=statistieken+younes&oq=statistieken+younes&gs_l=mobile-gws-wiz-serp.3...0.0..3119...0.0...0.0.......0.D587BTrP9x0

https://www.google.nl/search?ie=UTF-8&client=ms-android-samsung&source=android-browser&q=statistieken+kluivert
Denk dat jij hele andere statistieken heb dan ik. Eerste volledige seizoen Younes was 2015-2016:

https://www.transfermarkt.nl/amin-younes/leistungsdatendetails/spieler/96167/plus/0/saison/2015/wettbewerb/NL1/verein/610

Tweede seizoen Younes was 2016-2017:

https://www.transfermarkt.nl/amin-younes/leistungsdatendetails/spieler/96167/plus/0?saison=2016&verein=610&liga=&wettbewerb=NL1&pos=&trainer_id=

Zie toch echt 2x 9 assists.

Kijk je dan totaal dan komt Kluivert op 44 wedstrijden met 12 doelpunten en 9 assists en Younes op 69 wedstrijden met 12 doelpunten en 20 assists. Dus statistisch gezien bereidde Younes meer assists (0.20 om 0.29) voor en scoorde Kluivert (0.27 om 0.17) vaker. Ga je dan statistisch verder rekenen zijn ze bijna even belangrijk (0.46 om 0.47) geweest. Dan heb ik nog niet gekeken naar winnende doelpunten of assists.

Younes is gewoon heel belangrijk geweest in de eerste gedeelte van zijn jaren bij Ajax. Het was echter de trainer zijn schuld door hem te lang te laten staan en met zichzelf in de clinch te liggen. Dat is namelijk waar de supporters nu naar kijken. Had Younes tijd en rust gekregen toen het minder ging en hem even uit de luwte gehouden, dan was het misschien anders afgelopen.

En deze cijfers kloppen. Over assists of key-passes is de afgelopen tijd al vaker door ons geroepen dat die heel raar berekend worden. Daarom zijn daar zoveel verschillen in op de sites.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 juli 2018 door Ajax Warrior --
JOOD
 JOOD - zondag 15 juli 2018 - 10:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 20:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Juist dat is amper te verdedigen man.
Vraag maar eens aan Frank de Boer
remco k
 remco k - zondag 15 juli 2018 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2018 - 10:23 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Denk dat jij hele andere statistieken heb dan ik. Eerste volledige seizoen Younes was 2015-2016:

https://www.transfermarkt.nl/amin-younes/leistungsdatendetails/spieler/96167/plus/0/saison/2015/wettbewerb/NL1/verein/610

Tweede seizoen Younes was 2016-2017:

https://www.transfermarkt.nl/amin-younes/leistungsdatendetails/spieler/96167/plus/0?saison=2016&verein=610&liga=&wettbewerb=NL1&pos=&trainer_id=

Zie toch echt 2x 9 assists.

Kijk je dan totaal dan komt Kluivert op 44 wedstrijden met 12 doelpunten en 9 assists en Younes op 69 wedstrijden met 12 doelpunten en 20 assists. Dus statistisch gezien bereidde Younes meer assists (0.20 om 0.29) voor en scoorde Kluivert (0.27 om 0.17) vaker. Ga je dan statistisch verder rekenen zijn ze bijna even belangrijk (0.46 om 0.47) geweest. Dan heb ik nog niet gekeken naar winnende doelpunten of assists.

Younes is gewoon heel belangrijk geweest in de eerste gedeelte van zijn jaren bij Ajax. Het was echter de trainer zijn schuld door hem te lang te laten staan en met zichzelf in de clinch te liggen. Dat is namelijk waar de supporters nu naar kijken. Had Younes tijd en rust gekregen toen het minder ging en hem even uit de luwte gehouden, dan was het misschien anders afgelopen.

En deze cijfers kloppen. Over assists of key-passes is de afgelopen tijd al vaker door ons geroepen dat die heel raar berekend worden. Daarom zijn daar zoveel verschillen in op de sites.
Ik vind het wel heel erg makkelijk om het falen van Youness in de laatste twee jaar bij de trainer neer te leggen.

Spelers zijn in eerste instantie altijd zelf verantwoordelijk voor hun prestaties naar mijn mening.
remco k
 remco k - zondag 15 juli 2018 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2018 - 10:37 schreef JOOD het volgende:

[..]

Vraag maar eens aan Frank de Boer
Je bedoelt de trainer die juist zonder diepgang op de vleugels 4 keer kampioen werd?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 juli 2018 door remco k --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5988
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote seizoen 2018/19 topic









0.0184671