BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote seizoen 2018/19 topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zondag 15 juli 2018 - 13:19   quote  deeplink  
Bovendien werden er onder FdB 26 buitenspelers versleten waarvan eigenlijk alleen Fischer een periode echt onomstreden was. Daar zaten traditionele vleugelflitsers bij en gemaakte buitenspelers. Punt is dat de vleugels nooit echt goed liepen en dat daar conclusies over speelwijze aan verbinden wat goedkoop is.

Wat FdB vooral deed, en steeds meer naar mate hij langer aan het roer stond, is de opbouw vanuit de controle doen. Hierdoor was ook geen diepgang mogelijk omdat Ajax op 16 a 20 van de goal van de tegenstander speelde.

Bosz wilde en kreeg daarin meer frivoliteit (zonder resultaat) door risico te accepteren. Het is afwachten wat Ten Hag hier mee gaat doen. De 2e speelhelft van vorig seizoen gaf weinig aanknopingspunten over hoe dat er nu uit gaat zien.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 15 juli 2018 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2018 - 13:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind het wel heel erg makkelijk om het falen van Youness in de laatste twee jaar bij de trainer neer te leggen.

Spelers zijn in eerste instantie altijd zelf verantwoordelijk voor hun prestaties naar mijn mening.
Ja en als spelers keer op keer falen en met zichzelf in de clinch liggen. Wie moet dan de verantwoording nemen? Juist, de trainer!! En die lieten hem verder voetballen en grepen niet in.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 15 juli 2018 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2018 - 13:19 schreef Eide het volgende:
Bovendien werden er onder FdB 26 buitenspelers versleten waarvan eigenlijk alleen Fischer een periode echt onomstreden was. Daar zaten traditionele vleugelflitsers bij en gemaakte buitenspelers. Punt is dat de vleugels nooit echt goed liepen en dat daar conclusies over speelwijze aan verbinden wat goedkoop is.

Wat FdB vooral deed, en steeds meer naar mate hij langer aan het roer stond, is de opbouw vanuit de controle doen. Hierdoor was ook geen diepgang mogelijk omdat Ajax op 16 a 20 van de goal van de tegenstander speelde.

Bosz wilde en kreeg daarin meer frivoliteit (zonder resultaat) door risico te accepteren. Het is afwachten wat Ten Hag hier mee gaat doen. De 2e speelhelft van vorig seizoen gaf weinig aanknopingspunten over hoe dat er nu uit gaat zien.
Ik ben bang dat Ten Hag het zelf ook niet weet! ;-)
Pietje
 Pietje - zondag 15 juli 2018 - 13:57   quote  deeplink  
Ik ben er weer :)

Noch van het WK, noch van oefenwedstrijden en trainingskampen, ik heb er niks van meegekregen. Ik wilde simpelweg even los komen van alle dagelijkse beslommeringen.

Ik ga ook pertinent niet alles lezen hier, alleen globaal. Wat me opvalt is de gretigheid van diverse Ajax-spelers die aan het WK hebben meegedaan en genoegen namen met een extreem korte vakantie omdat ze er graag weer willen staan, zoals Dolberg, Tagliafico en Schöne. Dat is heel mooi.
Verder las ik het trieste nieuws over de blessure van Bandé. Zeer sneu voor die jongen, maar ook voor Ajax.

Ook las ik dat Daley Blind min of meer weer Ajacied is. Welkom thuis Daley! Het kostte wel wat... ;) Maar ik ben er blij mee, omdat Daley zeer multifunctioneel is: als LV, CV en op het middenveld.

En ben ik iets vergeten, of heb ik iets belangrijks gemist, praat me even bij alsjeblieft.
remco k
 remco k - zondag 15 juli 2018 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2018 - 13:29 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ja en als spelers keer op keer falen en met zichzelf in de clinch liggen. Wie moet dan de verantwoording nemen? Juist, de trainer!! En die lieten hem verder voetballen en grepen niet in.
Natuurlijk moet een trainer zon spelen dan eraf halen. Maar het falen van de speler zelf is in eerste instantie altijd zijn eigen verantwoording.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 15 juli 2018 - 15:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2018 - 14:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Natuurlijk moet een trainer zon spelen dan eraf halen. Maar het falen van de speler zelf is in eerste instantie altijd zijn eigen verantwoording.
Ja en weten wij de reden waarom spelers falen? Loetje gaf een prima app naar mij met een voorbeeld van Lestienne. En dan zijn clubs en trainers gewoon verantwoordelijk die spelers in bescherming te nemen. Maar uiteindelijk gaat de discussie om de cijfers tussen Kluivert en Younes.
JOOD
 JOOD - zondag 15 juli 2018 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2018 - 13:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Je bedoelt de trainer die juist zonder diepgang op de vleugels 4 keer kampioen werd?
Moet je nagaan wat hij nu zou kunnen bewerkstelligen..
JOOD
 JOOD - zondag 15 juli 2018 - 18:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2018 - 13:19 schreef Eide het volgende:
Bovendien werden er onder FdB 26 buitenspelers versleten waarvan eigenlijk alleen Fischer een periode echt onomstreden was. Daar zaten traditionele vleugelflitsers bij en gemaakte buitenspelers. Punt is dat de vleugels nooit echt goed liepen en dat daar conclusies over speelwijze aan verbinden wat goedkoop is.

Wat FdB vooral deed, en steeds meer naar mate hij langer aan het roer stond, is de opbouw vanuit de controle doen. Hierdoor was ook geen diepgang mogelijk omdat Ajax op 16 a 20 van de goal van de tegenstander speelde.

Bosz wilde en kreeg daarin meer frivoliteit (zonder resultaat) door risico te accepteren. Het is afwachten wat Ten Hag hier mee gaat doen. De 2e speelhelft van vorig seizoen gaf weinig aanknopingspunten over hoe dat er nu uit gaat zien.
Bosz en de Boer speelde bijna hetzelfde spelletje, enige verschil was de kwaliteit van de spelers. Moet je nagaan wat Ten Hag nu moet kunnen laten zien.
Eide
 Eide - zondag 15 juli 2018 - 19:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2018 - 18:59 schreef JOOD het volgende:

[..]

Bosz en de Boer speelde bijna hetzelfde spelletje, enige verschil was de kwaliteit van de spelers. Moet je nagaan wat Ten Hag nu moet kunnen laten zien.
Bosz speelde juist heel anders, met veel meer druk vooruit en minder controle. Alleen op papier leek het op elkaar.
Loetje
 Loetje - zondag 15 juli 2018 - 20:32   quote  deeplink  
Bosz en De Boer hetzelfde? Ik krijg een déjà vu vrees ik.
remco k
 remco k - zondag 15 juli 2018 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2018 - 18:54 schreef JOOD het volgende:

[..]

Moet je nagaan wat hij nu zou kunnen bewerkstelligen..
Niet echt relevant.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 16 juli 2018 - 10:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2018 - 10:23 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Denk dat jij hele andere statistieken heb dan ik. Eerste volledige seizoen Younes was 2015-2016:

https://www.transfermarkt.nl/amin-younes/leistungsdatendetails/spieler/96167/plus/0/saison/2015/wettbewerb/NL1/verein/610

Tweede seizoen Younes was 2016-2017:

https://www.transfermarkt.nl/amin-younes/leistungsdatendetails/spieler/96167/plus/0?saison=2016&verein=610&liga=&wettbewerb=NL1&pos=&trainer_id=

Zie toch echt 2x 9 assists.

Kijk je dan totaal dan komt Kluivert op 44 wedstrijden met 12 doelpunten en 9 assists en Younes op 69 wedstrijden met 12 doelpunten en 20 assists. Dus statistisch gezien bereidde Younes meer assists (0.20 om 0.29) voor en scoorde Kluivert (0.27 om 0.17) vaker. Ga je dan statistisch verder rekenen zijn ze bijna even belangrijk (0.46 om 0.47) geweest. Dan heb ik nog niet gekeken naar winnende doelpunten of assists.

Younes is gewoon heel belangrijk geweest in de eerste gedeelte van zijn jaren bij Ajax. Het was echter de trainer zijn schuld door hem te lang te laten staan en met zichzelf in de clinch te liggen. Dat is namelijk waar de supporters nu naar kijken. Had Younes tijd en rust gekregen toen het minder ging en hem even uit de luwte gehouden, dan was het misschien anders afgelopen.

En deze cijfers kloppen. Over assists of key-passes is de afgelopen tijd al vaker door ons geroepen dat die heel raar berekend worden. Daarom zijn daar zoveel verschillen in op de sites.
Ach misschien andere bronnen welke juist is doet er niet heel veel toe. Door Younes zijn slechte seizoen was het een verademing om Kluivert op die plek te zien. Kluivert maakte wel progressie en de oudere Younes stond juist stil in zijn ontwikkeling.

Jammer dat we Kluivert niet een tweede seizoen kunnen zien bij Ajax om te zien of er wel groei was.

Dat ze allebei weg zijn lig ik ook niet wakker van. Younes ben ik zelfs wel een beetje blij mee. Blind paard had zoveel belangrijker geweest als hij overzicht had gehad.
remco k
 remco k - maandag 16 juli 2018 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 juli 2018 - 10:50 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ach misschien andere bronnen welke juist is doet er niet heel veel toe. Door Younes zijn slechte seizoen was het een verademing om Kluivert op die plek te zien. Kluivert maakte wel progressie en de oudere Younes stond juist stil in zijn ontwikkeling.

Jammer dat we Kluivert niet een tweede seizoen kunnen zien bij Ajax om te zien of er wel groei was.

Dat ze allebei weg zijn lig ik ook niet wakker van. Younes ben ik zelfs wel een beetje blij mee. Blind paard had zoveel belangrijker geweest als hij overzicht had gehad.
Dit was al zijn tweede seizoen toch.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 16 juli 2018 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 juli 2018 - 10:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Dit was al zijn tweede seizoen toch.
Volledige seizoen
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 16 juli 2018 - 14:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 juli 2018 - 13:57 schreef Pietje het volgende:
Ik ben er weer :)

Noch van het WK, noch van oefenwedstrijden en trainingskampen, ik heb er niks van meegekregen. Ik wilde simpelweg even los komen van alle dagelijkse beslommeringen.

Ik ga ook pertinent niet alles lezen hier, alleen globaal. Wat me opvalt is de gretigheid van diverse Ajax-spelers die aan het WK hebben meegedaan en genoegen namen met een extreem korte vakantie omdat ze er graag weer willen staan, zoals Dolberg, Tagliafico en Schöne. Dat is heel mooi.
Verder las ik het trieste nieuws over de blessure van Bandé. Zeer sneu voor die jongen, maar ook voor Ajax.

Ook las ik dat Daley Blind min of meer weer Ajacied is. Welkom thuis Daley! Het kostte wel wat... ;) Maar ik ben er blij mee, omdat Daley zeer multifunctioneel is: als LV, CV en op het middenveld.

En ben ik iets vergeten, of heb ik iets belangrijks gemist, praat me even bij alsjeblieft.
Ziyech.....
Ben ik eigenlijk best wel blij mee. Vraag me niet waarom, maar heb het idee dat hij komend seizoen onze beste speler overall gaat worden.....
Eide
 Eide - maandag 16 juli 2018 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 juli 2018 - 14:57 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Ziyech.....
Ben ik eigenlijk best wel blij mee. Vraag me niet waarom, maar heb het idee dat hij komend seizoen onze beste speler overall gaat worden.....
Wat een luxeprobleem om te hebben zeg, Ziyech, Tadic en Frenkie de Jong. Dan heb je Van de Beek ook nog en rammelt Eiting ook nog eens aan de deur.
Pietje
 Pietje - maandag 16 juli 2018 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 juli 2018 - 14:57 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Ziyech.....
Ben ik eigenlijk best wel blij mee. Vraag me niet waarom, maar heb het idee dat hij komend seizoen onze beste speler overall gaat worden.....
Je hebt gelijk. Hakim was ik vergeten te noemen. Ook hij dus.
Ik hoop oprecht dat hij het komend seizoen nog altijd Ajacied is. Ondanks zijn regelmatige balverlies, vond ik hem over het algemeen een grandioze speler, waar ik zonder meer van genoten heb.
Pietje
 Pietje - maandag 16 juli 2018 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 juli 2018 - 15:16 schreef Eide het volgende:

[..]

Wat een luxeprobleem om te hebben zeg, Ziyech, Tadic en Frenkie de Jong. Dan heb je Van de Beek ook nog en rammelt Eiting ook nog eens aan de deur.
Maar kan dat luxeprobleem niet zorgen voor onvrede binnen de selectie? Ik denk dat al die spelers willen voetballen in Ajax-1.

Daley Blind er (waarschijnlijk) bij. Dat was tot voor kort mijn grootste grief: Heel veel jeugdspelers of gewoon erg jonge spelers, die zorgden voor instabiliteit. Dat kun je ze niet kwalijk nemen, dat is inherent aan de jeugd. Nu kiest Ajax duidelijk voor een andere strategie: balans tussen ervaring en jeugd. Ik ben er blij mee. Ik denk dat Ajax een mooi seizoen tegemoet gaat. Maar ja, dat denk ik eigenlijk elk jaar wel...
Loetje
 Loetje - maandag 16 juli 2018 - 16:03   quote  deeplink  
Onana,
Mazraoui, De Ligt, Aankoop, Tagliafico
Van de Beek, Blind, Ziyech/F.De Jong
Neres, Huntelaar, Tadic

Even uitgaan van 7 wissels als iedereen fit is.
Van Leer
Veltman
Wober
Schone
Eiting of F. De Jong
Dolberg
En graag een aankoop voor de vleugels, maar dat zal Lang worden.

En dan heb je nog Bande, Sinkgraven, Kristensen, Schuurs en Siem De Jong.

Wat een basis en breedte heb je dan, mits het zo blijft.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 juli 2018 door Loetje --
Hummel10
 Hummel10 - maandag 16 juli 2018 - 16:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 juli 2018 - 15:31 schreef Pietje het volgende:

[..]

Maar kan dat luxeprobleem niet zorgen voor onvrede binnen de selectie? Ik denk dat al die spelers willen voetballen in Ajax-1.

Daley Blind er (waarschijnlijk) bij. Dat was tot voor kort mijn grootste grief: Heel veel jeugdspelers of gewoon erg jonge spelers, die zorgden voor instabiliteit. Dat kun je ze niet kwalijk nemen, dat is inherent aan de jeugd. Nu kiest Ajax duidelijk voor een andere strategie: balans tussen ervaring en jeugd. Ik ben er blij mee. Ik denk dat Ajax een mooi seizoen tegemoet gaat. Maar ja, dat denk ik eigenlijk elk jaar wel...
Zolang er gewonnen wordt zal dat wel meevallen denk ik. Kwaliteit kun je op dit moment niet genoeg hebben. Aan de trainer de taak om er een goed team van te smeden en duidelijk naar zijn spelers te zijn zodat er geen scheve gezichten komen.

Die stabiliteit wordt hier al jaren aangegeven als oorzaak van het niet behalen van kampioenschappen of gewenste resultaten. Ben blij dat ze nu een keertje de knip trekken en wel voor een stabiel team proberen te gaan. Wel laat maar na vier jaar geen kampioenschap moeten ze wel.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 16 juli 2018 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 juli 2018 - 16:03 schreef Loetje het volgende:
Onana,
Mazraoui, De Ligt, Aankoop, Tagliafico
Van de Beek, Blind, Ziyech/F.De Jong
Neres, Huntelaar, Tadic

Even uitgaan van 7 wissels als iedereen fit is.
Van Leer
Veltman
Wober
Schone
Eiting of F. De Jong
Dolberg
En graag een aankoop voor de vleugels, maar dat zal Lang worden.

En dan heb je nog Bande, Sinkgraven, Kristensen, Schuurs en Siem De Jong.

Wat een basis en breedte heb je dan, mits het zo blijft.
Die aankoop in de verdediging gaat er niet komen vrees ik. Hopen dat Wöber zich ontwikkeld
zodat Blind niet noodgedwongen een linie terug hoeft. Kan ook een gelukje zijn want dan kan Frenkie vaker spelen als Ziyech wel blijft.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 16 juli 2018 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 juli 2018 - 16:03 schreef Loetje het volgende:
Onana,
Mazraoui, De Ligt, Aankoop, Tagliafico
Van de Beek, Blind, Ziyech/F.De Jong
Neres, Huntelaar, Tadic

Even uitgaan van 7 wissels als iedereen fit is.
Van Leer
Veltman
Wober
Schone
Eiting of F. De Jong
Dolberg
En graag een aankoop voor de vleugels, maar dat zal Lang worden.

En dan heb je nog Bande, Sinkgraven, Kristensen, Schuurs en Siem De Jong.

Wat een basis en breedte heb je dan, mits het zo blijft.
Die aankoop in de verdediging gaat er niet komen vrees ik. Hopen dat Wöber zich ontwikkeld
zodat Blind niet noodgedwongen een linie terug hoeft. Kan ook een gelukje zijn want dan kan Frenkie vaker spelen als Ziyech wel blijft.
remco k
 remco k - maandag 16 juli 2018 - 18:40   quote  deeplink  
Ik verwacht dat Blind juist wordt gehaald boor naast de Ligt.
JOOD
 JOOD - maandag 16 juli 2018 - 19:09   quote  deeplink  
Onana

Mazraoui - de Ligt - Blind - Tagliafico

Vd Beek - de Jong

Ziyech

Neres - Dolberg - Tadic

Labyad nog over. Gaat Ziyech weg, Tadic op 10 en Labyad op links.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 16 juli 2018 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 juli 2018 - 19:09 schreef JOOD het volgende:
Onana

Mazraoui - de Ligt - Blind - Tagliafico

Vd Beek - de Jong

Ziyech

Neres - Dolberg - Tadic

Labyad nog over. Gaat Ziyech weg, Tadic op 10 en Labyad op links.
Dit zie ik wel zitten.
JOOD
 JOOD - maandag 16 juli 2018 - 19:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 juli 2018 - 19:21 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Dit zie ik wel zitten.
De rest van de Eredivisie niet denk ik ;)
Loetje
 Loetje - maandag 16 juli 2018 - 23:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 juli 2018 - 18:40 schreef remco k het volgende:
Ik verwacht dat Blind juist wordt gehaald boor naast de Ligt.
Dat zal vast wel. Ik zou het hoe dan ook enorm dom vinden.
Loetje
 Loetje - maandag 16 juli 2018 - 23:42   quote  deeplink  
Je kan je met Blind op 6 gewoon in een keer uit alle problemen van de laatste jaren spelen. Dan kan Wober gewoon naast De Ligt of een aankoop daar. Wober is namelijk prima met minder ruimte in de rug. Dat zag ik afgelopen jaar wel toen Keizer even een paar potjes wat terughoudender speelde.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 17 juli 2018 - 07:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 juli 2018 - 19:09 schreef JOOD het volgende:
Onana

Mazraoui - de Ligt - Blind - Tagliafico

Vd Beek - de Jong

Ziyech

Neres - Dolberg - Tadic

Labyad nog over. Gaat Ziyech weg, Tadic op 10 en Labyad op links.
Mooi team alleen zijn er dan nog wel twijfelgevallen: Mazraoui redt die het verdedigend? De Jong is ie fit genoeg of blijft hij dat? Wordt Schöne niet weer gewoon op 6 gezet? Dit vind ik wel het grootste probleem..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 17 juli 2018 - 07:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 juli 2018 - 23:42 schreef Loetje het volgende:
Je kan je met Blind op 6 gewoon in een keer uit alle problemen van de laatste jaren spelen. Dan kan Wober gewoon naast De Ligt of een aankoop daar. Wober is namelijk prima met minder ruimte in de rug. Dat zag ik afgelopen jaar wel toen Keizer even een paar potjes wat terughoudender speelde.
Wöber moet dan wel snel stappen gaan maken. Vond hem zeer degelijk beginnen maar heeft ook vaak staan slapen en je punten gekost.
p111
 p111 - dinsdag 17 juli 2018 - 08:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 07:50 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Mooi team alleen zijn er dan nog wel twijfelgevallen: Mazraoui redt die het verdedigend? De Jong is ie fit genoeg of blijft hij dat? Wordt Schöne niet weer gewoon op 6 gezet? Dit vind ik wel het grootste probleem..
Zo 6 is opgelost met Blind,en Schone wordt na Eitink de derde man op die positie.
Eide
 Eide - dinsdag 17 juli 2018 - 08:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 08:39 schreef p111 het volgende:

[..]

Zo 6 is opgelost met Blind,en Schone wordt na Eitink de derde man op die positie.
Ik ben er van overtuigd dat Blind centraal achterin komt te spelen met De Ligt. De CVM positie zal gaan tussen Frenkie de Jong en Schone met Eiting als 3e keuze. De strijd op de rest van het middenveld zal dan gaan tussen Van de Beek, Tadic en Ziyech.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 17 juli 2018 - 09:00   quote  deeplink  
Wat een elftal heeft Ajax nu en wat een mogelijkheden door de hoeveelheid multifunctionele spelers die overal kunnen staan.

Ik vind het wel heel veel geld voor Blind, maarja een beetje ervaring is wel wat we nodig hadden en ik denk dat dit ook voor de jonge spelers heel goed is.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 17 juli 2018 - 10:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 08:39 schreef p111 het volgende:

[..]

Zo 6 is opgelost met Blind,en Schone wordt na Eitink de derde man op die positie.
Met Blind op 6 wie naast de Ligt?
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 17 juli 2018 - 10:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 08:39 schreef p111 het volgende:

[..]

Zo 6 is opgelost met Blind,en Schone wordt na Eitink de derde man op die positie.
Met Blind op 6 wie naast de Ligt?
Loetje
 Loetje - dinsdag 17 juli 2018 - 11:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 07:51 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Wöber moet dan wel snel stappen gaan maken. Vond hem zeer degelijk beginnen maar heeft ook vaak staan slapen en je punten gekost.
Wober maakte die stappen ook maar raakte uit vorm. Maar nog alle vertrouwen in. Alleen moet je dingen ook vanuit ander perspectief kunnen zien.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 17 juli 2018 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 11:54 schreef Loetje het volgende:

[..]

Wober maakte die stappen ook maar raakte uit vorm. Maar nog alle vertrouwen in. Alleen moet je dingen ook vanuit ander perspectief kunnen zien.
Yup ik geloof ook in hem, denk dat Wober gewoon de kans moet krijgen, vond hem heel sterk in het begin tot hij die terugval kreeg, maar dat is normaal voor dit soort jonge jongens.
remco k
 remco k - dinsdag 17 juli 2018 - 12:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 08:55 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik ben er van overtuigd dat Blind centraal achterin komt te spelen met De Ligt. De CVM positie zal gaan tussen Frenkie de Jong en Schone met Eiting als 3e keuze. De strijd op de rest van het middenveld zal dan gaan tussen Van de Beek, Tadic en Ziyech.
Ik denk inderdaad niet dat blind en Frenkie een linie verder vooruit gaan spelen.
Eide
 Eide - dinsdag 17 juli 2018 - 12:44   quote  deeplink  
Daley Blind is al goedgekeurd door Ajax. Hij is in Engeland gekeurd. Hij sluit vanaf vandaag aan bij de selectie en zal waarschijnlijk deze middag al meetrainen. Tadic sluit aankomende zaterdag aan en dan is de hele selectie bij elkaar.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 17 juli 2018 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 12:44 schreef Eide het volgende:
Daley Blind is al goedgekeurd door Ajax. Hij is in Engeland gekeurd. Hij sluit vanaf vandaag aan bij de selectie en zal waarschijnlijk deze middag al meetrainen. Tadic sluit aankomende zaterdag aan en dan is de hele selectie bij elkaar.
Dan zal Tadic waarschijnlijk nog niet mee doen tegen Sturm Graz volgende week woensdag.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 17 juli 2018 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 12:45 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Dan zal Tadic waarschijnlijk nog niet mee doen tegen Sturm Graz volgende week woensdag.
Volgens de trainer is iedereen dan op tijd klaar voor Sturm Graz.
Loetje
 Loetje - dinsdag 17 juli 2018 - 12:58   quote  deeplink  
Tadic heeft er ook niet super lang uitgelegen he. Anderhalve week is die gewoon fit.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 17 juli 2018 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 12:58 schreef Loetje het volgende:
Tadic heeft er ook niet super lang uitgelegen he. Anderhalve week is die gewoon fit.
Maar dit is niet anderhalve week, dit is vijf dagen.
Eide
 Eide - dinsdag 17 juli 2018 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 13:02 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Maar dit is niet anderhalve week, dit is vijf dagen.
Van 2.5 weken vakantie wordt je niet minder fit. De vraag is vooral hoe makkelijk hij mee kan in het voetbal. Je zou verwachten dat juist hij en Blind heel makkelijk mee moeten kunnen vanwege hun ervaring. Daar zal Ten Hag ook wel op rekenen, hoewel hij vandaag op de persconferentie alleen heeft gezegd dat Tadic beschikbaar zal zijn. Of hij zal spelen is vraag 2.
Eide
 Eide - dinsdag 17 juli 2018 - 13:10   quote  deeplink  
Daley Blind doorstaat medische keuring en tekent voor vier jaar bij Ajax

Duurste transferAjax heeft de transfer met Daley Blind afgerond. De 54-voudig international ondertekende vandaag een contract voor vier seizoenen bij zijn vroegere club, tot en met 30 juni 2022.

Ajax betaalt een transfersom van 16 miljoen euro aan Manchester United. Dit bedrag kan door bonussen en andere uitkeringen oplopen tot maximaal 20,5 miljoen euro. De 28-jarige verdediger is daarmee de duurste aankoop ooit van Ajax. Die eer was de afgelopen tien jaar voorbehouden aan Miralem Sulejmani, voor wie Ajax in 2008 16,25 miljoen euro neertelde.

Blind ondertekent vandaag een vierjarig contract bij de club die hij tussen 2008 en 2014 diende. Het contract van Blind bij United liep nog een jaar door. Hij kwam afgelopen seizoen niet veel in actie voor de ploeg van manager José Mourinho en wilde ook om in beeld te blijven bij Oranje graag terug naar Ajax. Oud-international en oud-coach Danny Blind, de vader van Daley, zit sinds kort in de raad van commissarissen van Ajax.

Daley Blind speelde 141 wedstrijden voor ManUnited. Hij won met de ploeg de Europa League, de FA Cup, de League Cup en de FA Community Shield.

Blind debuteerde voor Ajax in december 2008. Hij kwam tot dusver in 143 duels voor de Amsterdamse ploeg in actie. Met Ajax werd hij vier keer kampioen: in 2011, 2012, 2013 en 2014. In 2013 won de Blind tevens de Johan Cruijff Schaal. In het seizoen 2009-2010 speelde hij ook nog een half jaartje op huurbasis voor FC Groningen.

Ajax taste eerder diep in de buidel om Zakaria Labyad (FC Utrecht) en Dusan Tadic (Southampton) aan te trekken. Hassane Bandé (KV Mechelen) en Perr Schuurs (Fortuna Sittard) zijn de andere twee nieuwe gezichten.

De Amsterdamse selectie is momenteel op trainingskamp in Engeland. Donderdag staan twee oefenduels op het programma. Ajax bereidt zich voor op het tweeluik in de tweede voorronde van de Champions League tegen Sturm Graz. De ploeg van coach Erik ten Hag speelt op 25 juli eerst thuis. Een week later is de return in Oostenrijk.

Bron
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 17 juli 2018 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 11:54 schreef Loetje het volgende:

[..]

Wober maakte die stappen ook maar raakte uit vorm. Maar nog alle vertrouwen in. Alleen moet je dingen ook vanuit ander perspectief kunnen zien.
Nou je moet er een beetje geluk mee hebben. Hij is nog jong in ieder geval. Het is bij hem vooral ook scherpte die ik mis.
Loetje
 Loetje - dinsdag 17 juli 2018 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 16:07 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Nou je moet er een beetje geluk mee hebben. Hij is nog jong in ieder geval. Het is bij hem vooral ook scherpte die ik mis.
Wat ik mis is dat Ajax moet zorgen dat er een opbouwende verdediger is en 1 steevast avbrerin blijft met een 6 daarvoor. Wober heeft voorheen nooit met ruimte in de rug hoeven spelen, althans niet met zoveel. Wober kan er niks aan doen als je juist in je zwakte benut wordt.

Neemt niet weg dat die altijd kan verbeteren hoor.
p111
 p111 - dinsdag 17 juli 2018 - 18:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 10:02 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Met Blind op 6 wie naast de Ligt?
Of Wober of dat hij toch Blind daar neer zet,en evt met Eiting op 6 aat spelen
nummer10
 nummer10 - dinsdag 17 juli 2018 - 20:47   quote  deeplink  
zou me niks verbazen of we gaan 343 spelen...

met blind voor deligt.. vdbeek en frenkie aan de zijkanten, ziyech op 10 (als die blijft en anders tadic) en tadic linksbuiten en als ziyech dus vertrekt dat labyad linksbuiten gaat spelen en tadic op 10..
Eide
 Eide - dinsdag 17 juli 2018 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 20:47 schreef nummer10 het volgende:
zou me niks verbazen of we gaan 343 spelen...

met blind voor deligt.. vdbeek en frenkie aan de zijkanten, ziyech op 10 (als die blijft en anders tadic) en tadic linksbuiten en als ziyech dus vertrekt dat labyad linksbuiten gaat spelen en tadic op 10..
Dat was het in balbezit met Frenkie als CV ook al. Dat was de tactische vinding van Keizer. Ik denk overing dat in jouw oplossing Tadic of Ziyech vanaf een flank komt en De Jong centraal. Dat ligt alle betrokkenen beter.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5979
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote seizoen 2018/19 topic









0.0140700