BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote seizoen 2018/19 topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 18 juli 2018 - 07:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 16:30 schreef Loetje het volgende:

[..]

Wat ik mis is dat Ajax moet zorgen dat er een opbouwende verdediger is en 1 steevast avbrerin blijft met een 6 daarvoor. Wober heeft voorheen nooit met ruimte in de rug hoeven spelen, althans niet met zoveel. Wober kan er niks aan doen als je juist in je zwakte benut wordt.

Neemt niet weg dat die altijd kan verbeteren hoor.
Ik hoop het tot nu ben ik nog niet geheel tevreden over hem.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 18 juli 2018 - 07:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 18:43 schreef p111 het volgende:

[..]

Of Wober of dat hij toch Blind daar neer zet,en evt met Eiting op 6 aat spelen
Zeer benieuwd indd.
JOOD
 JOOD - woensdag 18 juli 2018 - 08:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 juli 2018 - 20:47 schreef nummer10 het volgende:
zou me niks verbazen of we gaan 343 spelen...

met blind voor deligt.. vdbeek en frenkie aan de zijkanten, ziyech op 10 (als die blijft en anders tadic) en tadic linksbuiten en als ziyech dus vertrekt dat labyad linksbuiten gaat spelen en tadic op 10..
Zou mooi zijn, zeker de wedstrijden waarbij je 70-80% de bal hebt.

Onana

Mazraoui - de Ligt - Tagliafico

Blind

Vd Beek - de Jong

Ziyech

Neres - Dolberg - Tadic
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 18 juli 2018 - 11:06   quote  deeplink  
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/828725/ten-hag-presenteerde-analyse-aan-ajax-directie-zeg-niet-dat-die-er-niet-waren-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink-hotnews&utm_campaign=ajax

Gelukkig ziet ten Hag het wel..
Loetje
 Loetje - woensdag 18 juli 2018 - 11:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 juli 2018 - 07:57 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ik hoop het tot nu ben ik nog niet geheel tevreden over hem.
Kan ik me voorstellen. Neemt niet weg dat toen Keizer terughoudend ging spelen, iedereen kon zien dat die er klaar voor was en goed genoeg was. Dus hopelijk leert Ten Hag daar ook van.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 18 juli 2018 - 11:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 juli 2018 - 11:42 schreef Loetje het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen. Neemt niet weg dat toen Keizer terughoudend ging spelen, iedereen kon zien dat die er klaar voor was en goed genoeg was. Dus hopelijk leert Ten Hag daar ook van.
We gaan het meemaken hij kan indd wel wat..
Loetje
 Loetje - woensdag 18 juli 2018 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 juli 2018 - 11:54 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

We gaan het meemaken hij kan indd wel wat..
Als iemand gewoon een keer gebruikt wordt voor dat die kan, zou je veel vaker de echte kwaliteiten van spelers zien.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 18 juli 2018 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 juli 2018 - 12:17 schreef Loetje het volgende:

[..]

Als iemand gewoon een keer gebruikt wordt voor dat die kan, zou je veel vaker de echte kwaliteiten van spelers zien.
Ook dat blijft lastig. Door de jaren heen zijn er nog al wat verkeerd gebruikt.
Eide
 Eide - woensdag 18 juli 2018 - 20:37   quote  deeplink  
Ajax-trainer Ten Hag voert verbeten strijd tegen de klok

ROUTINE OF FITHEID? Het is hét dilemma voor Ajax-trainer Erik ten Hag volgende week in de voorrondeduels om de Champions League tegen Sturm Graz. Kiest hij voor de routine van spelers als Daley Blind, Dusan Tadic om te overleven of acht hij ze fysiek nog niet in staat om te spelen?

Ten Hag neigt logischerwijs naar het laatste, ook al is de wedstrijd tegen Sturm belangrijk voor club én voor zijn eigen positie bij de club. ,,Ik heb zin om te beginnen, maar dat we nog niet klaar zijn is duidelijk. Je kán gewoon niet over het fysieke heen stappen. Ik kan straks niet beginnen met vier spelers die niet in staat zijn om maar veertig minuten te spelen.” Daley Blind voegde zich dinsdag pas bij de club, Dusan Tadic vanwege het WK nog helemaal niet terwijl ook Hakim Ziyech, Kasper Dolberg en Lasse Schöne een WK speelden. ,,We moeten volgende week kijken wie er klaar voor zijn en wie niet.”

De klok is daarom volgende week misschien wel nog een grotere tegenstander van Ajax dan Sturm Graz zelf. ,,Het is ridicuul hoe het seizoen in elkaar zit”, verzucht Ten Hag. Er komt een keer een tijd dat het zo niet langer meer kan. Vijftien dagen na een WK-finale alweer aan een nieuw seizoen beginnen kán niet goed zijn voor de kwaliteit van het voetbal. De commercie bepaalt, al zal die ook niet blij zijn dat de kwaliteit erdoor achteruit gaat.”

Improviseren
Volgens Ten Hag is het tijdens zo’n voorbereiding strak organiseren, nadenken en improviseren. Hij is blij met de kwaliteitsinjectie in de vorm van Tadic en Blind – ‘het is niet eens in woorden te vatten hoe belangrijk dat is voor spelers als bijvoorbeeld Donny van de Beek en Matthijs de Ligt’- maar pijnigt de hersenen over de komende weken.

Wat dat betreft is hij ervaringsdeskundige. Precies een jaar geleden had hij er met FC Utrecht al zijn eerste kwalificatiewedstrijd voor de Europa League opzitten. ,,En toen hadden we ook nog eens eind mei pas de finale van de play-offs. We speelden toen op Malta onder extreme omstandigheden (hitte, erbarmelijk veld, red.). Aan de andere kant had ik toen geen internationals en werd er geen WK gespeeld.”

Voor veel spelers die nu of tijdens de wedstrijden tegen Sturm Graz niet kunnen spelen, probeert Ajax extra oefenwedstrijden in te lassen om zoveel mogelijk spelers aan wedstrijdminuten te krijgen.

Bron
Eide
 Eide - woensdag 18 juli 2018 - 21:51   quote  deeplink  
Oefenduels Ajax live op Ziggo Sport en YouTube

Ajax speelt donderdag 2 oefenduels op Engelse bodem. Tijdens het 2e en laatste trainingskamp in voorbereiding op het nieuwe seizoen oefent Ajax tegen Wolverhampton Wanderers FC en Walsall FC.

Op de voorlaatste dag van het trainingskamp in Burton upon Trent speelt Ajax om 15:00 uur (Nederlandse tijd) tegen Wolverhampton Wanderers FC. The Wolves promoveerden afgelopen seizoen naar de Premier League. Het duel tussen Ajax en Wolverhampton is live te zien op Ziggo Sport.

In de avond, vanaf 20:45 uur, speelt Ajax zijn 2e oefenwedstrijd van de dag, waarin Walsall FC de tegenstander is. De wedstrijd tegen de club uit de League One is live te zien op het YouTube-kanaal van Ajax.

15:00 uur Wolverhampton Wanderers FC - Ajax Ziggo Sport
20:45 uur Walsall FC - Ajax YouTube

Ajax.nl
nummer10
 nummer10 - donderdag 19 juli 2018 - 07:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 juli 2018 - 08:17 schreef JOOD het volgende:

[..]

Zou mooi zijn, zeker de wedstrijden waarbij je 70-80% de bal hebt.

Onana

Mazraoui - de Ligt - Tagliafico

Blind

Vd Beek - de Jong

Ziyech

Neres - Dolberg - Tadic
yep... alleen zou ik zeggen huntelaar.. ik geloof niet dat dolberg het gaat redden, maar hoop er natuurlijk naast te zitten..
Kbomsa
 Kbomsa - donderdag 19 juli 2018 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juli 2018 - 07:21 schreef nummer10 het volgende:

[..]

yep... alleen zou ik zeggen huntelaar.. ik geloof niet dat dolberg het gaat redden, maar hoop er natuurlijk naast te zitten..
Veltman (als hij weer fit is) op rechtsback wat mij betreft.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 19 juli 2018 - 14:04   quote  deeplink  
Dit wordt het jaar van de popcorn!!

Ik ga dit jaar heerlijk genieten hoe Ajax al die kut clubjes zoels die Kakkerlakken weer eens met 5 - 0 verslaat, PSV op de knietjes krijgt met een jankende mexicaan heerlijk genieten van alle acties op het veld, terwijl we zingen en een biertje in mijn hand heb. Daarna lekker de nabeschouwingen kijken en pocorn eten als je al die negatieve reacties kan lezen van al die calimero's die Ajax haten en de mensen met 1 hersencel die zelf niet een door hebben hoe belachelijk zij zichzelf, hun medesupporters en de club maken door te schreeuwen dat iemand een Nouri moet worden.

In plaats van: "Helemaal niets, helemaal niets, helemaal niets in Amsterdam" waarbij ze vergeten dat we als club geschiedenis hebben geschreven met de winst in de Jupiler leaugue en dat jaar een megawinst hebben gemaakt, waardoor de concurrentie alleen maar verder gaat achterlopen en kwijlend kijkt naar welke spelers we binnen kunnen halen, spelers kunnen behouden en giga bedragen kunnen vragen voor onze spelers en talenten.

gaat er gezongen worden: "En we zwaaien met z'n allen naar de Kuip hiep hoi, Ja we zwaaien met z'n allen naar de kuip hiep hoi en de boeren hebben ook niets, de boeren hebben ook niets, ja de boeren hebben ook niets want alles dat is hier!!!"

(laatste stukje kan beter, iemand suggesties?)

En mocht dat niet gebeuren, dan ga ik lekker popcorn eten want kijk ik hoe Ten Hag, Overmars en Van der Sar zich staande gaan houden in de periode daarna.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 juli 2018 door Ajax we love you --
Eide
 Eide - donderdag 19 juli 2018 - 15:25   quote  deeplink  
Ten Hag wijzigt opstelling noodgedwongen: De Jong naast De Ligt in de verdediging

Erik ten Hag posteert Frenkie de Jong in een oefenduel met Wolverhampton opnieuw in het hart van de verdediging. Afgelopen seizoen speelde De Jong vaker als centrale verdediger, terwijl zijn voorkeur uitgaat naar een plek op het middenveld.

Om 15.00 uur treedt Ajax aan tegen Wolverhampton en zoals verwacht staat André Onana onder de lat. De Jong neemt naast Matthijs de Ligt plaats in het centrum van de verdediging. Rasmus Kristensen en WK-ganger Nicolas Tagliafico zijn de vleugelverdedigers van Ajax. Het middenveld wordt gevormd door Donny van de Beek, Noussair Mazraoui en Carel Eiting. Spits Klaas-Jan Huntelaar wordt bijgestaan door vleugelspelers Noa Lang en David Neres.

Of De Jong woensdag ook tegen Sturm Graz als centrale verdediger speelt, hangt af van de fitheid van Daley Blind. Wanneer de zomeraanwinst op tijd fit is voor het treffen met de Oostenrijkse formatie, kan De Jong doorschuiven naar het middenveld. Ten Hag beschikt overigens naast Blind over meer niet fitte spelers. Ajax oefent donderdagavond ook nog tegen Walsall FC. Die oefenwedstrijd begint om 20.45 uur.

De 11 van Ten Hag bij #wolaja:
1. Onana
2. Kristensen
3. F. De Jong
4. De Ligt ©️
5. Tagliafico
6. Van de Beek
7. Neres
8. Mazraoui
9. Huntelaar
10. Eiting
11. Lang

Bron

Vanavond dus een veredeld Jong Ajax te zien op televisie.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 19 juli 2018 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juli 2018 - 12:42 schreef Kbomsa het volgende:

[..]

Veltman (als hij weer fit is) op rechtsback wat mij betreft.
Of dat Kristensen zich ontwikkeld heeft toch 5 miljoen gekost. Dan zal hij toch wel iets kunnen?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 19 juli 2018 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juli 2018 - 15:25 schreef Eide het volgende:
Ten Hag wijzigt opstelling noodgedwongen: De Jong naast De Ligt in de verdediging

Erik ten Hag posteert Frenkie de Jong in een oefenduel met Wolverhampton opnieuw in het hart van de verdediging. Afgelopen seizoen speelde De Jong vaker als centrale verdediger, terwijl zijn voorkeur uitgaat naar een plek op het middenveld.

Om 15.00 uur treedt Ajax aan tegen Wolverhampton en zoals verwacht staat André Onana onder de lat. De Jong neemt naast Matthijs de Ligt plaats in het centrum van de verdediging. Rasmus Kristensen en WK-ganger Nicolas Tagliafico zijn de vleugelverdedigers van Ajax. Het middenveld wordt gevormd door Donny van de Beek, Noussair Mazraoui en Carel Eiting. Spits Klaas-Jan Huntelaar wordt bijgestaan door vleugelspelers Noa Lang en David Neres.

Of De Jong woensdag ook tegen Sturm Graz als centrale verdediger speelt, hangt af van de fitheid van Daley Blind. Wanneer de zomeraanwinst op tijd fit is voor het treffen met de Oostenrijkse formatie, kan De Jong doorschuiven naar het middenveld. Ten Hag beschikt overigens naast Blind over meer niet fitte spelers. Ajax oefent donderdagavond ook nog tegen Walsall FC. Die oefenwedstrijd begint om 20.45 uur.

De 11 van Ten Hag bij #wolaja:
1. Onana
2. Kristensen
3. F. De Jong
4. De Ligt ©️
5. Tagliafico
6. Van de Beek
7. Neres
8. Mazraoui
9. Huntelaar
10. Eiting
11. Lang

Bron

Vanavond dus een veredeld Jong Ajax te zien op televisie.
Ik vergeleek vorig jaar Kristensen al met Boilessen en ik blijf bij mijn standpunt wat betreft hem. Gewoonweg omdat ik het niet in hem zie zitten. Hoop snel dat Veltman weer terug is.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 19 juli 2018 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juli 2018 - 17:10 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik vergeleek vorig jaar Kristensen al met Boilessen en ik blijf bij mijn standpunt wat betreft hem. Gewoonweg omdat ik het niet in hem zie zitten. Hoop snel dat Veltman weer terug is.
Veltman vind ik ook niet bijzonder. Misschien dat hij met Blind en Tadic minder geforceerd hoeft te doen..
Eide
 Eide - donderdag 19 juli 2018 - 18:11   quote  deeplink  
Ajax 1-1 tegen de Wolves. Goal van Donny van de Beek en de rentree van Blind.
Eide
 Eide - donderdag 19 juli 2018 - 18:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juli 2018 - 17:10 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik vergeleek vorig jaar Kristensen al met Boilessen en ik blijf bij mijn standpunt wat betreft hem. Gewoonweg omdat ik het niet in hem zie zitten. Hoop snel dat Veltman weer terug is.
Boilesen kwam als een komeet. Kristensen bepaald niet. Die vergelijking is wat scheef gap. :)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 19 juli 2018 - 18:15   quote  deeplink  
J. Kluivert kwam ook als een komeet, maar ging als vallende ster.....?!

geintje ;-)
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 19 juli 2018 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juli 2018 - 18:15 schreef Ronald 1960 het volgende:
J. Kluivert kwam ook als een komeet, maar ging als vallende ster.....?!

geintje ;-)
Wie? ;-)
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - donderdag 19 juli 2018 - 19:42   quote  deeplink  
Ajax heeft donderdagavond de rugnummers voor het nieuwe seizoen bekend gemaakt. Zo krijgt aanwinst Dusan Tadic nummer 11 en mag Daley Blind met zijn vertrouwde nummer 17 aantreden. De nummers kunnen echter nog veranderen en zijn pas definitief zodra de transfermarkt gesloten is.

André Onana droeg vorig seizoen nummer een, maar krijgt op eigen verzoek zijn oude nummer 24 terug. Rasmus Kristensen heeft nummer twee gekregen. De geblesseerde Joël Veltman heeft nummer drie en Matthijs de Ligt gaat met vier op zijn rug spelen. Maximilian Wöber draagt vijf terwijl Nicolas Tagliafico net als vorig seizoen 31 krijgt.

Tadic zal de wedstrijden afwerken met nummer elf en de andere miljoenenaanwinst Blind speelt met zijn vetrouwde 17 op zijn shirt. Zakaria Labyad krijgt nummer 19 en mocht Hakim Ziyech bij Ajax blijven dan speelt hij met 10 op zijn rug. Perr Schuurs heeft nummer 27 toegewezen gekregen.

Alle rugnummers van Ajax:
2- Rasmus Kristensen
3- Joël Veltman
4- Matthijs De Ligt
5- Maximilian Wöber
6. Donny van de Beek
7. David Neres
8- Daley Sinkgraven
9- Klaas-Jan Huntelaar
10- Hakim Ziyech
11- Dusan Tadic
12- Noussair Mazraoui
15- Carel Eiting
17- Daley Blind
18. Hassane Bandé
19. Zakaria Labyad
20- Lasse Schöne
21- Frenkie de Jong
22- Benjamin Van Leer
23- Siem De Jong
24- André Onana
25- Kasper Dolberg
26- Kostas Lamprou
27. Perr Schuurs
28- Luis Orejuela
31- Nicolas Tagliafico
32- Vaclav Cerny
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 19 juli 2018 - 21:19   quote  deeplink  
Oei, heel geweldig gaat de oefenwedstrijden niet. Ik weet dat het niet iets zegt, maar heel veel vertrouwen haal je daar niet uit
Jaccio
 Jaccio - donderdag 19 juli 2018 - 21:38   quote  deeplink  
begin wel echt zin te krijgen in het seizoen. leuke selectie hebben we man.
Loetje
 Loetje - donderdag 19 juli 2018 - 22:11   quote  deeplink  
2-0 achter tegen Walsall zie ik? Iemand meer info over de pot/opstelling?
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 19 juli 2018 - 22:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juli 2018 - 22:11 schreef Loetje het volgende:
2-0 achter tegen Walsall zie ik? Iemand meer info over de pot/opstelling?
te zien via YT kanaal van ajax
Loetje
 Loetje - donderdag 19 juli 2018 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juli 2018 - 22:17 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

te zien via YT kanaal van ajax
Ik zit momenteel in een verhuizing. Dus daar kom ik echt niet aan toe nu. Streven is Ajax - Sturm Graz.
Eide
 Eide - donderdag 19 juli 2018 - 23:25   quote  deeplink  
Tja. Ik hoop dat er goed is getraint of zo want er is geen vertrouwen getankt tot dusver. Sterker nog, het voetbal leek meestal helemaal nergens op. Alleen gewonnen van een Duitse 2e divisionist (of 3e?). Rare keuzes ook qua samenstelling. Nee, ik hou aan de technische voorbereiding geen goed gevoel over.
Loetje
 Loetje - vrijdag 20 juli 2018 - 00:08   quote  deeplink  
Waarom vandaag niet in de zo vertrouwd mogelijke opstelling?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 20 juli 2018 - 04:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juli 2018 - 18:11 schreef Eide het volgende:

[..]

Boilesen kwam als een komeet. Kristensen bepaald niet. Die vergelijking is wat scheef gap. :)
Hahaha ik doelde er meer op dat ik ze allebei niets vind. En veel te passief allemaal. Snap echt 0.0 wat Ajax in Kristensen ziet.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 20 juli 2018 - 04:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 juli 2018 - 00:08 schreef Loetje het volgende:
Waarom vandaag niet in de zo vertrouwd mogelijke opstelling?
Omdat Ten Hag heeft aangegeven dat volgende week niet de beste maar de fitste elf spelen! Ik snap er in ieder geval niets van???
nummer10
 nummer10 - vrijdag 20 juli 2018 - 07:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 juli 2018 - 00:08 schreef Loetje het volgende:
Waarom vandaag niet in de zo vertrouwd mogelijke opstelling?
goeie vraag...
Loetje
 Loetje - vrijdag 20 juli 2018 - 07:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 juli 2018 - 04:01 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Omdat Ten Hag heeft aangegeven dat volgende week niet de beste maar de fitste elf spelen! Ik snap er in ieder geval niets van???
Nouja, dat wellicht niet iedereen fit is, kan natuurlijk. Maar dit vind ik ook apart.
Eide
 Eide - vrijdag 20 juli 2018 - 08:15   quote  deeplink  
Het elftal dat tegen Wolves speelde zit toch dicht tegen de beste 11 aan hoor. Natuurlijk, Tadic komt zaterdag pas, Blind is nog niet wedstrijdfit (kennelijk) maar dat is geen excuus dat het voetbal totaal niet uit de verf komt.
Eide
 Eide - vrijdag 20 juli 2018 - 08:17   quote  deeplink  
Lastige Ajax-puzzel na krankzinnige voorbereiding

Erik ten Hag benoemde na het nuttige oefenpotje tegen Premier League-club Wolverhampton Wanderers (1-1) vanzelfsprekend de positieve punten.
Erik ten Hag: „Ik wist van tevoren dat ik richting Sturm Graz nog een koffer vol met vraagtekens zou hebben.”

„Dit was tegen een goede tegenstander de weerstand die we tactisch én qua intensiteit en fysiek nodig hadden”, zei de trainer van Ajax. „Donny van de Beek is weer helemaal terug, Frenkie de Jong en Daley Blind hebben 45 minuten gespeeld en het spel aan de bal en de rust van achteruit waren goed.”

Dat Ten Hag lichtelijk geïrriteerd reageerde toen de slordigheid, het gebrek aan creativiteit en het rondspelen om het rondspelen ter sprake kwamen, valt wel te begrijpen. Woensdag wacht in de Johan Cruijff ArenA de belangrijke wedstrijd in de voorronde van de Champions League tegen Sturm Graz en Ajax werd nu eenmaal met een ’krankzinnige’ voorbereiding geconfronteerd.

De coach moet een lastige puzzel leggen. Met spelers die er vanaf het eerste moment bij waren, Ajacieden die terugkwamen van een blessure (Van de Beek, Sinkgraven en Frenkie en Siem de Jong), spelers die later instroomden door het WK (Tagliafico, Schöne en Dolberg), plus de nog niet of net beschikbare ervaren miljoenenaanwinsten Tadic en Blind.

Voeg dat bij de kleine pijntjes van onder anderen Wöber en Ziyech en de schorsing van Labyad en het is duidelijk dat Ten Hag niet is te benijden. Vooral omdat hij bij een deel van de aanhang vorig jaar het mikpunt van kritiek was en de verwachtingen dit jaar nóg hoger zijn.

„Ik wist van tevoren dat ik richting Sturm Graz nog een koffer vol met vraagtekens zou hebben. Maar het belangrijkste is dat we nu mensen richting die negentig minuten hebben kunnen brengen. We zullen niet de absolute topvorm hebben, maar dat heeft geen enkele ploeg op dit moment.”

En: „Laten we vooral niet vergeten dat deze wedstrijd midden in het trainingskamp viel. Er is keihard getraind en dat hadden we in de opbouw ook nodig. Nu zullen we gas terugnemen. Ik weet zeker dat de spelers woensdag veel frisser zullen zijn. Er zijn nog wel drie, vier of vijf posities waarover ik twijfel richting het duel met Sturm Graz.”

Later op de dag verloor de ’tweede garnituur’ van Ajax met 2-0 van Walsall FC, dat in League One (derde Engelse niveau) speelt.

Wolverhampton Wanderers (Eng) - Ajax 1-1 (0-1). 45. Van de Beek 0-1, 74. Neves 1-1.

Ajax: Onana; Kristensen, De Ligt, Frenkie de Jong (46. Blind), Tagliafico; Van de Beek (78. De Wit), Eiting, Mazraoui (87. Jensen); Lang, Huntelaar (84. Sierhuis), Neres.

Walsall FC (Eng) - Ajax 2-0 (1-0). 27. Cook 1-0, 70. Cook 2-0.

Ajax: Lamprou; Orejuela, Schuurs, Botman (61. Jensen), Bakker; Gravenberch, Siem de Jong (46. De Wit), Ekkelenkamp; Johnsen, Dolberg, Labyad (61. Sierhuis).

Bron
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 20 juli 2018 - 09:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 juli 2018 - 07:54 schreef Loetje het volgende:

[..]

Nouja, dat wellicht niet iedereen fit is, kan natuurlijk. Maar dit vind ik ook apart.
Is niet apart. Denk dat hij de spelers die fit zijn 90 minuten in de benen wilde laten krijgen. Aangezien er maar elf kunnen spelen in 1 wedstrijd moesten er ook een paar bij die andere starten..

Staat hier boven ook beschreven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 juli 2018 door Hummel10 --
nummer10
 nummer10 - vrijdag 20 juli 2018 - 13:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 juli 2018 - 08:15 schreef Eide het volgende:
Het elftal dat tegen Wolves speelde zit toch dicht tegen de beste 11 aan hoor. Natuurlijk, Tadic komt zaterdag pas, Blind is nog niet wedstrijdfit (kennelijk) maar dat is geen excuus dat het voetbal totaal niet uit de verf komt.
ben echt benieuwd wat dit gaat worden...
3sterren
 3sterren - vrijdag 20 juli 2018 - 15:14   quote  deeplink  
Ben ik de enige die gister maar 1 lichtpuntje heb gezien en dat was gravenberch(16 jr) en met veel lef spelend noem me gek maar ik denk dat hij de volgende grote talent kan zijn die gaat doorbreken maar hangt nog af van evt transfers. Als ziyech en de jong blijven dan zie ik het niet snel gebeuren. Maar anderss.....
Loetje
 Loetje - vrijdag 20 juli 2018 - 16:52   quote  deeplink  
Ik ben in ieder geval van mening als het nu mis gaat, het enkel aan Ten Hag ligt. Als je hier geen goede ploeg meer van kan maken, gebeurd het nooit meer.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 20 juli 2018 - 16:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 juli 2018 - 16:52 schreef Loetje het volgende:
Ik ben in ieder geval van mening als het nu mis gaat, het enkel aan Ten Hag ligt. Als je hier geen goede ploeg meer van kan maken, gebeurd het nooit meer.
Inderdaad
p111
 p111 - vrijdag 20 juli 2018 - 17:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 juli 2018 - 08:15 schreef Eide het volgende:
Het elftal dat tegen Wolves speelde zit toch dicht tegen de beste 11 aan hoor. Natuurlijk, Tadic komt zaterdag pas, Blind is nog niet wedstrijdfit (kennelijk) maar dat is geen excuus dat het voetbal totaal niet uit de verf komt.
Ondanks dat Blind nog niet wedstrijd fit is/was vond ik hem een van de beste,heerlijke techniek geweldig overzicht en zijn inspeelpas super!!
p111
 p111 - vrijdag 20 juli 2018 - 17:10   quote  deeplink  
Ik vond Ajax vermoeid ogen,waarschijnlijk toch te veel zware trainingen voor die wedstrijden.Misschien daarom het lome spel.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 20 juli 2018 - 18:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 juli 2018 - 17:10 schreef p111 het volgende:
Ik vond Ajax vermoeid ogen,waarschijnlijk toch te veel zware trainingen voor die wedstrijden.Misschien daarom het lome spel.
Dat zei ten Hag ook al zware trainingen gehad nu wat rustiger en dan scherp tegen Sturm Graz.
Mag het hopen voor hem..
remco k
 remco k - vrijdag 20 juli 2018 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 juli 2018 - 16:52 schreef Loetje het volgende:
Ik ben in ieder geval van mening als het nu mis gaat, het enkel aan Ten Hag ligt. Als je hier geen goede ploeg meer van kan maken, gebeurd het nooit meer.
Dat klopt. Maar ik beem aan dat je opmerking bed aangaande de competitie.

Als je de voorbereiding bekijkt en ziet wanneer de wk spelers zijn ingestroomd. Mag je dan plaatsing cl verwachten?
Loetje
 Loetje - vrijdag 20 juli 2018 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 juli 2018 - 19:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar ik beem aan dat je opmerking bed aangaande de competitie.

Als je de voorbereiding bekijkt en ziet wanneer de wk spelers zijn ingestroomd. Mag je dan plaatsing cl verwachten?
Ik heb al gezegd dat Ajax ook geen fijne voorbereiding gehad heeft en ze niet met de beoogde ploeg kon spelen. Plaatsing CL verwacht ik niet, een elftal dat vanaf nu met de wedstrijd beter wordt, zeker wel.

En ondanks we keer op keer falen, mag je eisen dat er wordt gewonnen van Sturm Graz.
p111
 p111 - vrijdag 20 juli 2018 - 22:43   quote  deeplink  
Nee ik denk dat je hem mag beoordelen zo half oktober als hij er dan nog geen top team van gemaakt heeft mag hij van mij opdonderen.laat Frankie het seizoen dan maar afmaken die wordt helemaal gek als hij ziet welke selectie die kale nu heeft,daar droomde hij alleen maar van.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 21 juli 2018 - 06:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 juli 2018 - 19:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar ik beem aan dat je opmerking bed aangaande de competitie.

Als je de voorbereiding bekijkt en ziet wanneer de wk spelers zijn ingestroomd. Mag je dan plaatsing cl verwachten?
Tegen Sturm Graz toch Wel? Ideaal is het niet maar nu al weer excuses zoeken is ook jammer.
De andere ploegen hebben net zo een korte voorbereiding.
Eide
 Eide - zaterdag 21 juli 2018 - 21:15   quote  deeplink  
Ajax heeft de namenlijst voor de CL ingeleverd. Opvallende namen wat mij betreft Kotarski, vorig jaar nog O19, en Orejuela. Verder geen verassingen hoewel alleen de A lijst is gepubliceerd. Eigen jeugd van voor 1997 staat op de B lijst. De Ligt staat dus op de B lijst bijvoorbeeld. We weten dus niet of Gravenberch is ingeschreven.
nummer10
 nummer10 - zondag 22 juli 2018 - 10:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 juli 2018 - 22:43 schreef p111 het volgende:
Nee ik denk dat je hem mag beoordelen zo half oktober als hij er dan nog geen top team van gemaakt heeft mag hij van mij opdonderen.laat Frankie het seizoen dan maar afmaken die wordt helemaal gek als hij ziet welke selectie die kale nu heeft,daar droomde hij alleen maar van.
maar kan een frankie overweg met spelers als ziyech en labyad ? nee doe mij maar iemand anders..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 22 juli 2018 - 11:50   quote  deeplink  
Als Ten Hag niet lukt om kampioen te worden en Europees overwinteren dan ligt dat idd aan hem.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5139
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote seizoen 2018/19 topic









0.0154039