BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en op naar de zomerstop topic 2019/2020

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zondag 02 februari 2020 - 14:05   quote  deeplink  
De verwachting is dat Ziyech tegen het einde van aankomende week weer aansluit bij de groepstraining, en er tegen FC Utrecht dus mogelijk weer bij is.
nummer10
 nummer10 - zondag 02 februari 2020 - 14:30   quote  deeplink  
zal een mooie meevaller zijn
Eide
 Eide - zondag 02 februari 2020 - 20:47   quote  deeplink  
Promes vreest flinke blessure: 'Ik voel schade aan mijn hamstring'

Quincy Promes vreest dat hij voorlopig niet actie kan komen voor Ajax. De aanvaller kon zondag tijdens de eerste helft van de topper in de Johan Cruijff ArenA tegen PSV (1-0) niet verder vanwege een pijnlijke hamstring en voelt dat het om serieuze blessure gaat.

"Ik weet niet precies wat ik heb, maar ik voel wel schade aan mijn hamstring", aldus Promes, die zich vlak voor rust moest laten vervangen. "Het schoot erin bij een hakbal. Ineens was het klaar."

De 28-jarige Oranje-international verwacht maandag duidelijkheid over ernst van de kwetsuur. "Er komt een mri-scan. Gelukkig kan ik nu wel lopen, maar ik had echt niet verder kunnen spelen."

Begin december raakte Promes ook al geblesseerd, toen viel hij tegen FC Twente uit met een spierblessure. Een verklaring voor de twee blessures in korte tijd heeft hij niet."

"Eerder in mijn carrière ben ik nooit lang geblesseerd geweest. Ik weet niet waar dit nu vandaan komt. Of ik anders train? Ik train altijd hard, daarin zit niet het verschil."

Ook blessures voor Veltman en Babel]
Promes, die tegen PSV de enige treffer maakte, was niet de enige Ajax-speler die geblesseerd raakte in de topper. Ook Joël Veltman en Ryan Babel moesten zich laten vervangen en ook over hun blessures zal maandag meer duidelijk worden.

Daar komt bij dat Ajax al langer niet kan beschikken over Daley Blind, Hakim Ziyech en David Neres. "Al die blessures wordt wel een probleem", beseft Promes. "Er vallen vandaag gewoon drie basisklanten weg. Laten we hopen dat het meevalt."

De eerstvolgende wedstrijd van Ajax is zondag 9 februari uit tegen FC Utrecht. Eind deze maand wacht de Eredivisie-koploper het tweeluik met Getafe in de Europa League.

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 februari 2020 door Eide --
nummer10
 nummer10 - zondag 02 februari 2020 - 22:20   quote  deeplink  
tenhag verwijt de blessures aan het over volle programma.. klopt die is vol ! echter als je vd beek dan hoort dat ze de laatste weken extra hard en meer trainer slaat dit verhaal van tenhag natuur weer helemaal nergens op, je klaagt over te weinig rust maar je belast je spelers wel met meer en zwaarder trainer... dan weet je eigenlijk al waar het fout gaat...
remco k
 remco k - maandag 03 februari 2020 - 07:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 februari 2020 - 22:20 schreef nummer10 het volgende:
tenhag verwijt de blessures aan het over volle programma.. klopt die is vol ! echter als je vd beek dan hoort dat ze de laatste weken extra hard en meer trainer slaat dit verhaal van tenhag natuur weer helemaal nergens op, je klaagt over te weinig rust maar je belast je spelers wel met meer en zwaarder trainer... dan weet je eigenlijk al waar het fout gaat...
Dit gebeurde vorig jaar ook in de winter, toen zag het er in Januari ook heel erg vermoeid uit.. Vervolgens bleek dat heel hard nodig te zijn geweest om uiteindelijk een van de fitste ploegen van Europa te zijn.

Enige verschil nu zijn de blessures, en ik ben het met hem eens dat als je de incidenten waarbij de blessures ontstaan gaat bekijken dit niet met training te maken heeft..
nummer10
 nummer10 - maandag 03 februari 2020 - 07:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2020 - 07:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Dit gebeurde vorig jaar ook in de winter, toen zag het er in Januari ook heel erg vermoeid uit.. Vervolgens bleek dat heel hard nodig te zijn geweest om uiteindelijk een van de fitste ploegen van Europa te zijn.

Enige verschil nu zijn de blessures, en ik ben het met hem eens dat als je de incidenten waarbij de blessures ontstaan gaat bekijken dit niet met training te maken heeft..
jouw mening, gelukkig zijn er in voetballend nederland genoeg mensen die anders denken.. waaronder oud profs die ik hierover later heb gehoord dan toen ik het zei, gelukkig maar anders zou ik de media weer na lullen ;)
remco k
 remco k - maandag 03 februari 2020 - 08:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2020 - 07:55 schreef nummer10 het volgende:

[..]

jouw mening, gelukkig zijn er in voetballend nederland genoeg mensen die anders denken.. waaronder oud profs die ik hierover later heb gehoord dan toen ik het zei, gelukkig maar anders zou ik de media weer na lullen ;)
Stuk voor stuk allemaal jongens die er niet bij zijn.

En dus slechts een gevoel, bewijs is er immers niet...

Net zoals mijn gevoel is dat ten Hag in deze gewoon gelijk heeft...Ook slechts een gevoel.

Maar waarom hecht je toch zoveel waarde aan de mensen die er in de media over praten man, ook bij die gasten is het niks meer dan een mening. En het is nu niet zo dat ze het allemaal met elkaar eens zijn, dus dan staan de zogenaamde kenners allemaal tegenover elkaar, en jij zegt doodleuk dat die kenners het wel zullen weten...
nummer10
 nummer10 - maandag 03 februari 2020 - 08:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2020 - 08:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Stuk voor stuk allemaal jongens die er niet bij zijn.

En dus slechts een gevoel, bewijs is er immers niet...

Net zoals mijn gevoel is dat ten Hag in deze gewoon gelijk heeft...Ook slechts een gevoel.

Maar waarom hecht je toch zoveel waarde aan de mensen die er in de media over praten man, ook bij die gasten is het niks meer dan een mening. En het is nu niet zo dat ze het allemaal met elkaar eens zijn, dus dan staan de zogenaamde kenners allemaal tegenover elkaar, en jij zegt doodleuk dat die kenners het wel zullen weten...
als spelers al zelf roepen dat ze zwaarder en meer trainen en waarbij een trainer zegt dat het programma tevol is, dan is het gewoon heel simpel, 1 + 1 is ...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 februari 2020 door nummer10 --
remco k
 remco k - maandag 03 februari 2020 - 08:36   quote  deeplink  
Trainer praat over programma voor de winter. Speler praat over voorbereiding in de winter.
Eide
 Eide - maandag 03 februari 2020 - 21:25   quote  deeplink  
Blessure-update Veltman, Promes & Babel

Tijdens Ajax – PSV (1-0) moest Erik ten Hag 3 keer noodgedwongen wisselen in verband met blessures. Joël Veltman viel na 31 minuten uit, Quincy Promes werd in de 47e minuut gewisseld en Ryan Babel kon na ruim een uur ook niet verder.

Veltman is vandaag onderzocht aan zijn knieklachten en hij moet sowieso een week rust houden, daarna zal er verder onderzoek plaatsvinden. Veltman: ‘Ik was even bang dat het een kruisbandblessure zou zijn, maar gelukkig is dat vandaag uitgesloten.’

Bij Promes is vandaag na onderzoek hamstringletsel geconstateerd, ook hij is in elk geval de komende weken niet inzetbaar.

Babel heeft een kneuzing aan de rechter bilspier. Per dag wordt bekeken hoe het gaat en naar verwachting sluit de aanvaller aan het eind van de week weer aan bij de groepstraining.

Bron

---------------------------------------

Promes en Veltman dus voorlopig niet beschikbaar.
nummer10
 nummer10 - maandag 03 februari 2020 - 23:09   quote  deeplink  
als ziyech maar snel terug is en blind... veltman is het gemis nihil van met schuurs en alvarez die zich nu kunnen/willen bewijzen..

dest schuurs blind taqi

vdbeek martinez
ziyech
tadix traore babel

dit team moet nog met 2 vingers in de neus kampioen worden
Eide
 Eide - dinsdag 04 februari 2020 - 14:06   quote  deeplink  
Zo veel verdienen Ajax, PSV en Feyenoord echt aan transfers

Zeer levenswaardig stuk over de transfermarkt.
Eide
 Eide - dinsdag 04 februari 2020 - 14:45   quote  deeplink  
Op foto's van Ajax is te zien dat Blind weer volledig meetraind.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 februari 2020 door Eide --
p111
 p111 - dinsdag 04 februari 2020 - 20:44   quote  deeplink  
Ook Ziyech schijnt deze week weer met de groep mee te trainen ?.Alleen uit de media geen bron.
p111
 p111 - dinsdag 04 februari 2020 - 20:45   quote  deeplink  
Als we Ziyech en Blind zondag hebben dan maak ik me niet veel zorgen,alleen Promes ga je missen.
Eide
 Eide - dinsdag 04 februari 2020 - 21:09   quote  deeplink  
Beide zijn echt nog wel twijfelachtig hoor. Zeker Blind verwacht ik niet vanaf de start. Ziyech is afwachten wanneer hij weer start. Als hij donderdag weer volledig meetraind zie ik hem wel starten. Daarna niet meer.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 04 februari 2020 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2020 - 21:09 schreef Eide het volgende:
Beide zijn echt nog wel twijfelachtig hoor. Zeker Blind verwacht ik niet vanaf de start. Ziyech is afwachten wanneer hij weer start. Als hij donderdag weer volledig meetraind zie ik hem wel starten. Daarna niet meer.
ja en dan lees je een stuk van dest voorin een optie is.. tenhag moet is kappen met poppetjes op onnatuurlijke plekken tezetten.. dan maar jeugd voor de leeuwen gooien, gebeurde vroeger ook wel
Eide
 Eide - dinsdag 04 februari 2020 - 23:08   quote  deeplink  
Dat is media-gebabbel op basis van de noodgedwongen wissel vorige wedstrijd.

Normaal gesproken is Babel gewoon inzetbaar en speelt Babel dus ook gewoon. Een kneuzing duurt meestal geen week om te genezen.
nummer10
 nummer10 - woensdag 05 februari 2020 - 00:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2020 - 23:08 schreef Eide het volgende:
Dat is media-gebabbel op basis van de noodgedwongen wissel vorige wedstrijd.

Normaal gesproken is Babel gewoon inzetbaar en speelt Babel dus ook gewoon. Een kneuzing duurt meestal geen week om te genezen.
mee eens, maar stel dat het niet kan, wat dan.. dan kan je hier simpel weg toch niet voorkiezen net zo min als mazz vd week..
Eide
 Eide - woensdag 05 februari 2020 - 08:38   quote  deeplink  
Ajax heeft Unuvar en Hansen eventueel nog achter de hand. Dest is, zoals veel backs in Nederland, van origine een aanvaller. Het wordt inderdaad erg krap, maar voor de Eredivisie moet het goed genoeg zijn.
Eide
 Eide - woensdag 05 februari 2020 - 08:42   quote  deeplink  
Vanwege alle blessures traint Youri Regeer, speler van de O19, ondertussen mee met de A-selectie.
remco k
 remco k - woensdag 05 februari 2020 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2020 - 21:42 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ja en dan lees je een stuk van dest voorin een optie is.. tenhag moet is kappen met poppetjes op onnatuurlijke plekken te zetten.. dan maar jeugd voor de leeuwen gooien, gebeurde vroeger ook wel
Dest heeft een heel groot deel van zijn jeugd als rechtsbuiten gespeeld, en kan dat prima incidenteel invullen. Ik zou het ook echt de meest logische keuze vinden als babel niet fit is.

Je eerste 5 keuzes voor de flanken zijn allemaal geblesseerd dan, dan is het logisch dat je bij niet logische keuzes uit gaat komen. Er is geen enkele flankspeler van Jong Ajax klaar voor een gevecht met Utrecht...
remco k
 remco k - woensdag 05 februari 2020 - 10:09   quote  deeplink  
Edson Álvarez zit allesbehalve lekker in zijn vel. De Mexicaanse verdediger annex middenvelder van Ajax moet het al sinds december stellen zonder zijn vrouw en kind, die terug moesten keren naar Mexico.

"Ik bid dat de IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst, red.) snel goed nieuws heeft over de verblijfsvergunning van Sofia en Valentina", zegt Álvarez in gesprek met De Telegraaf. "De mensen hier weten niet hoe moeilijk het voor een jonge jongen is om zó ver van huis zonder familie te moeten zijn. Latino's hebben over het algemeen een warme familieband en mijn familie is mijn alles. Ik wil mijn vrouw en kindje hier. Mijn ploeggenoten van Ajax merken dat en geven me ontzettend veel steun."

Daarnaast zit hij ook nog eens op de bank in Amsterdam. "Als je niet speelt, is het juist fijn om thuis te komen en afleiding te vinden bij je gezinnetje. Nu maak ik de deur open van een donker en koud huis. De teleurstelling over mijn reserverol kan ik moeilijk verwerken als ik bij thuiskomst elke dag weer met de afwezigheid van Sofia en Valentina word geconfronteerd", luidt het vervolg.

Een verhuurperiode leek de ideale oplossing, maar daar wilde Ajax niet aan meewerken. "Er waren twee grote Europese clubs die me wilden huren. Uit landen, waar Sofia en Valentina wel onmiddellijk naartoe hadden mogen komen. Maar een verhuur was voor Ajax onbespreekbaar en voor mij ook, omdat ik hier nog niet klaar ben", aldus Álvarez.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 februari 2020 door remco k --
nummer10
 nummer10 - woensdag 05 februari 2020 - 13:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 februari 2020 - 10:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Dest heeft een heel groot deel van zijn jeugd als rechtsbuiten gespeeld, en kan dat prima incidenteel invullen. Ik zou het ook echt de meest logische keuze vinden als babel niet fit is.

Je eerste 5 keuzes voor de flanken zijn allemaal geblesseerd dan, dan is het logisch dat je bij niet logische keuzes uit gaat komen. Er is geen enkele flankspeler van Jong Ajax klaar voor een gevecht met Utrecht...
tjah dat kan, echter schat ik die dan toch nog hoger in dan dest.. niet voor niks back geworden/gemaakt
p111
 p111 - woensdag 05 februari 2020 - 14:45   quote  deeplink  
Ik vind Des aanvallend een prima alternatief.
remco k
 remco k - woensdag 05 februari 2020 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 februari 2020 - 13:40 schreef nummer10 het volgende:

[..]

tjah dat kan, echter schat ik die dan toch nog hoger in dan dest.. niet voor niks back geworden/gemaakt
Wie schat je dan hoger in? Er is simpelweg niet veel voor handen.. En Dest kan daar prima spelen, aanvallend laat hij nu ook goede dingen zien.. Daarnaast weet je dat hij zijn defensieve taken zal vervullen..
Eide
 Eide - woensdag 05 februari 2020 - 15:48   quote  deeplink  
Tja, zuur als je het gezin maanden moet missen. Ik heb daar ruimschoots ervaring mee en het is gewoon niet tov. Verruit het meest belastende aspect van mijn werk vind ik.
nummer10
 nummer10 - woensdag 05 februari 2020 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 februari 2020 - 15:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Wie schat je dan hoger in? Er is simpelweg niet veel voor handen.. En Dest kan daar prima spelen, aanvallend laat hij nu ook goede dingen zien.. Daarnaast weet je dat hij zijn defensieve taken zal vervullen..
unuvar in jong oranje als ik mij niet vergis, traore werd ook ff op links getest tegenspakenburg als ik mij niet vergis en dan wellicht brobbey de kans geven.. ik heb gewoon vrij weinig met dest en zijn voorzetten en schoten zijn 9 vd 10 keer om te huilen.. maar goed laten we hopen dat babel kan spelen... babel links traore/brobbey tadic rechts
remco k
 remco k - woensdag 05 februari 2020 - 18:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 februari 2020 - 16:13 schreef nummer10 het volgende:

[..]

unuvar in jong oranje als ik mij niet vergis, traore werd ook ff op links getest tegenspakenburg als ik mij niet vergis en dan wellicht brobbey de kans geven.. ik heb gewoon vrij weinig met dest en zijn voorzetten en schoten zijn 9 vd 10 keer om te huilen.. maar goed laten we hopen dat babel kan spelen... babel links traore/brobbey tadic rechts
Je zit weken te zeuren om traore. En nu ineens al weer om Brobbey er al weer bij.

Bijzonder.
remco k
 remco k - woensdag 05 februari 2020 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 februari 2020 - 15:48 schreef Eide het volgende:
Tja, zuur als je het gezin maanden moet missen. Ik heb daar ruimschoots ervaring mee en het is gewoon niet tov. Verruit het meest belastende aspect van mijn werk vind ik.
Ik heb een paar keer voor werk in het buitenland gezeten. Gelukkig niet heel vaak want ik vind het helemaal niks zo lang zonder gezin.
Eide
 Eide - woensdag 05 februari 2020 - 18:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 februari 2020 - 18:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb een paar keer voor werk in het buitenland gezeten. Gelukkig niet heel vaak want ik vind het helemaal niks zo lang zonder gezin.
Ik heb alles bij elkaar ondertussen bijna 2 jaar (ongeveer 600 dagen) in het buitenland gezeten zonder gezin, verdeeld over 5 periodes. Ik vond het gemis van het gezin, en de wetenschap dat m'n vrouw thuis voor alles alleen moest opdraaien, verreweg het meest belastende van mijn werk. Veel belastender dan de soms riscovolle momenten en constante dreiging.
nummer10
 nummer10 - woensdag 05 februari 2020 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 februari 2020 - 18:02 schreef remco k het volgende:

[..]

Je zit weken te zeuren om traore. En nu ineens al weer om Brobbey er al weer bij.

Bijzonder.
traore brobbey tadic zoals ik aangaf, mits de rest niet kan spelen.. van mijn part wijk je een keer af van 433 ivm blessures en ga je met 2 aanvallers spelen 352 of iets in die geest.. heel simpel vind ik het niet kunnen om dest als aanvaller te gebruiken... en doe je dat dan weer wel mis je op rb weer wat want die mazz is dit seizoen nog te slecht voor de amateurs.. kijk als dit toch gebeurt en hij speelt daar goed zal ik het ook eerlijk toegeven, faalt het dan mag de trainer zich dat wederom aanrekenen aangezien er alternatieven zijn die logischer zijn...
remco k
 remco k - woensdag 05 februari 2020 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 februari 2020 - 18:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

traore brobbey tadic zoals ik aangaf, mits de rest niet kan spelen.. van mijn part wijk je een keer af van 433 ivm blessures en ga je met 2 aanvallers spelen 352 of iets in die geest.. heel simpel vind ik het niet kunnen om dest als aanvaller te gebruiken... en doe je dat dan weer wel mis je op rb weer wat want die mazz is dit seizoen nog te slecht voor de amateurs.. kijk als dit toch gebeurt en hij speelt daar goed zal ik het ook eerlijk toegeven, faalt het dan mag de trainer zich dat wederom aanrekenen aangezien er alternatieven zijn die logischer zijn...
Ja joh gewoon lekker je systeem overhoop halen naar iets wat geen enkele speler überhaupt kent of speelt. Nee dan liever Dest aanvallend daar speelt hij aan de bal nu toch al heel vaak.
remco k
 remco k - woensdag 05 februari 2020 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 februari 2020 - 18:23 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik heb alles bij elkaar ondertussen bijna 2 jaar (ongeveer 600 dagen) in het buitenland gezeten zonder gezin, verdeeld over 5 periodes. Ik vond het gemis van het gezin, en de wetenschap dat m'n vrouw thuis voor alles alleen moest opdraaien, verreweg het meest belastende van mijn werk. Veel belastender dan de soms riscovolle momenten en constante dreiging.
Pff. Diep respect man. Ik zou het nogmaals niet kunnen. Ik denk dat het bij mij alles bij elkaar een week of zes is geweest over de laatste 17 jaar.

En precies wat je zegt. Thuis moet vrouwlief dan alles alleen doen en die werkt ook gewoon 32 uur in de week.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 februari 2020 door remco k --
nummer10
 nummer10 - woensdag 05 februari 2020 - 20:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 februari 2020 - 18:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja joh gewoon lekker je systeem overhoop halen naar iets wat geen enkele speler überhaupt kent of speelt. Nee dan liever Dest aanvallend daar speelt hij aan de bal nu toch al heel vaak.
zeg van mijn part, niet dat dit mijn voorkeur is... net zo min dat je dest daar in mijn ogen niet neer moet zetten..
remco k
 remco k - woensdag 05 februari 2020 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 februari 2020 - 20:01 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zeg van mijn part, niet dat dit mijn voorkeur is... net zo min dat je dest daar in mijn ogen niet neer moet zetten..
Wat wil je dan.

Je gaat een van de lastigste uitwedstrijden spelen en je mist de helft van je basis elftal. Dan is het nu eenmaal kiezen uit minder goede mogelijkheden.
Eide
 Eide - woensdag 05 februari 2020 - 21:55   quote  deeplink  
et is gewoon klote. Ik hoop dat Babel in ieder geval kan spelen. Ik vond hem best okay in de spits. Beter dan van de flank.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 februari 2020 door Eide --
nummer10
 nummer10 - woensdag 05 februari 2020 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 februari 2020 - 20:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat wil je dan.

Je gaat een van de lastigste uitwedstrijden spelen en je mist de helft van je basis elftal. Dan is het nu eenmaal kiezen uit minder goede mogelijkheden.
dat is maar net de vraag of de aanvallende jeugdspelers minder zijn dan een jeugdrechtsback die nooit als jeugd speler door is gebroken op de buitenpossitie.. en dan is mijn antwoord ik denk dat onze jeugdbuitenspelers beter zijn dan onze jeugdrechtsback op een buitenpossitie..
nummer10
 nummer10 - woensdag 05 februari 2020 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 februari 2020 - 21:55 schreef Eide het volgende:
et is gewoon klote. Ik hoop dat Babel in ieder geval kan spelen. Ik vond hem best okay in de spits. Beter dan van de flank.
eens
remco k
 remco k - donderdag 06 februari 2020 - 08:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 februari 2020 - 22:14 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dat is maar net de vraag of de aanvallende jeugdspelers minder zijn dan een jeugdrechtsback die nooit als jeugd speler door is gebroken op de buitenpossitie.. en dan is mijn antwoord ik denk dat onze jeugdbuitenspelers beter zijn dan onze jeugdrechtsback op een buitenpossitie..
Alleen speel je bij Ajax als rechtsback aan de bal bijna als vleugelaanvaller en is die lijn maar heel dun, getuige het feit dat Promes de rechtsback positie een aantal keren bij clubs prima heeft ingevuld..
nummer10
 nummer10 - donderdag 06 februari 2020 - 09:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 februari 2020 - 08:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Alleen speel je bij Ajax als rechtsback aan de bal bijna als vleugelaanvaller en is die lijn maar heel dun, getuige het feit dat Promes de rechtsback positie een aantal keren bij clubs prima heeft ingevuld..
schat ik promes ook iets hoger in dan dest ;) snap jou ook wel, alleen ik ben er geen voorstander van...
p111
 p111 - donderdag 06 februari 2020 - 09:45   quote  deeplink  
Noodgeval,dan ga ik voor Dest.
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 07 februari 2020 - 13:34   quote  deeplink  
Blind terug bij selectie voor uitwedstrijd tegen FC Utrecht
Daley Blind maakt zondagmiddag zijn rentree in de wedstrijdselectie van Ajax voor het uitduel met FC Utrecht. De Ajacied keert terug na een periode van herstel van een ontstoken hartspier.

Blind kwam op 10 december tegen Valencia voor het laatst in actie. Hij had toen last van duizeligheid en bleek te kampen met een hartspierontsteking. Vorige week keerde hij na een aantal goed verlopen medische testen al terug bij de groepstraining.

De topper tegen PSV kwam toen echter nog iets te vroeg. Tegen FC Utrecht zou Blind dus wel in actie kunnen komen. De wedstrijd in de Galgenwaard begint zondagmiddag om 12:15.

BRON
Loetje
 Loetje - vrijdag 07 februari 2020 - 13:41   quote  deeplink  
Dit is zo ontzettend goed nieuws. En als Ten Hag dan 1x slim is, Schuurs ernaast en Martinez naar het midden. Defensie weer wat sterker en middenveld voor 2/3e hersteld. Ziyech helaas er nog niet bij
Loetje
 Loetje - vrijdag 07 februari 2020 - 13:42   quote  deeplink  
Onana
Dest, Schuurs, Blind, Tagliafico
Eiting, Van de Beek, Martinez
Traore, Tadic en Babel

En Tadic en Traore lekker van plek laten wisselen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 07 februari 2020 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2020 - 13:42 schreef Loetje het volgende:
Onana
Dest, Schuurs, Blind, Tagliafico
Eiting, Van de Beek, Martinez
Traore, Tadic en Babel

En Tadic en Traore lekker van plek laten wisselen.
Met deze 11 heb ik best wel vertrouwen. Hopelijk pakt Eiting het weer goed op.
Loetje
 Loetje - vrijdag 07 februari 2020 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2020 - 13:44 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Met deze 11 heb ik best wel vertrouwen. Hopelijk pakt Eiting het weer goed op.
Ik vind Eiting ook wisselvallig, maar die vind ik gewoon meer brengen dan Gravenberch.

Ik denk dat je op deze manier sterker bent dan we misschien wel verwacht hadden. Dan zit er fysiek in de ploeg, wat tegen Utrecht nodig is, er zit voetbal in, kansen tot positiewisselingen en wat logischer qua formatie
Eide
 Eide - vrijdag 07 februari 2020 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2020 - 13:41 schreef Loetje het volgende:
Dit is zo ontzettend goed nieuws. En als Ten Hag dan 1x slim is, Schuurs ernaast en Martinez naar het midden. Defensie weer wat sterker en middenveld voor 2/3e hersteld. Ziyech helaas er nog niet bij
Niet alleen goed nieuws, maar ook belangrijk voor de ploeg. Met Blind keert wel een echte leider op het veld terug.
Loetje
 Loetje - vrijdag 07 februari 2020 - 14:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2020 - 13:53 schreef Eide het volgende:

[..]

Niet alleen goed nieuws, maar ook belangrijk voor de ploeg. Met Blind keert wel een echte leider op het veld terug.
Daarom ook ontzettend goed nieuws. De helft van je kwaliteit keert hiermee terug. De andere helft is Ziyech.

De rest zijn we nog wel even kwijt.

Blij dat Onana, Babel en Blind terug zijn. Ziyech waarschijnlijk binnen 14 dagen ook. Neres geen flauw idee, Labyad, Veltman en Promes voorlopig niet.

Het zijn er echt veel
p111
 p111 - vrijdag 07 februari 2020 - 15:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2020 - 13:42 schreef Loetje het volgende:
Onana
Dest, Schuurs, Blind, Tagliafico
Eiting, Van de Beek, Martinez
Traore, Tadic en Babel

En Tadic en Traore lekker van plek laten wisselen.
Prima opstelling !!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5946
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en op naar de zomerstop topic 2019/2020









0.0208940