BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en op naar de zomerstop topic 2019/2020

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zaterdag 11 januari 2020 - 18:44   quote  deeplink  
Sinds de wissels is de schwung er volledig uit.
Loetje
 Loetje - zaterdag 11 januari 2020 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 januari 2020 - 18:44 schreef Eide het volgende:
Sinds de wissels is de schwung er volledig uit.
Dat gebeurd nogal eens.
AkaS
 AkaS - zondag 12 januari 2020 - 19:30   quote  deeplink  
Nieuw centraal duo... Veltman en Martinez....

Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat Veltman na alle jaren en trainers nu ineens onaantastbaar is?

Hij heeft prima wedstrijden gespeeld maar zijn spel geeft mijn inziens geen blik van een ervaren speler... Restwaarde nihil en niet aantoonbaar beter en of onderscheidend... is te vaak ongelukkig, onzuiver of onbezonnen....

Blijf het onbegrijpelijk vinden ???
Loetje
 Loetje - zondag 12 januari 2020 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 januari 2020 - 19:30 schreef AkaS het volgende:
Nieuw centraal duo... Veltman en Martinez....

Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat Veltman na alle jaren en trainers nu ineens onaantastbaar is?

Hij heeft prima wedstrijden gespeeld maar zijn spel geeft mijn inziens geen blik van een ervaren speler... Restwaarde nihil en niet aantoonbaar beter en of onderscheidend... is te vaak ongelukkig, onzuiver of onbezonnen....

Blijf het onbegrijpelijk vinden ???
Je kan je ook afvragen hoe iedere trainer, tot het Nederlands elftal toe hem steevast basisspeler maakt. Dat zegt denk ik meer dan genoeg.

En zolang Schuurs steevast iedere pot zijn cruciale fout blijft maken, blijft Veltman terecht staan. Die maakt er zoveel minder al sinds dat hij terug is van zijn blessure.

Veltman is geen topverdediger, geen wereldspeler, maar wel de meest degelijke verdediger in de Eredivisie. Wanneer Schuurs die fouten eruit haalt, zal die ook gewoon gaan spelen.
Eide
 Eide - zondag 12 januari 2020 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 januari 2020 - 21:30 schreef Loetje het volgende:

[..]

Je kan je ook afvragen hoe iedere trainer, tot het Nederlands elftal toe hem steevast basisspeler maakt. Dat zegt denk ik meer dan genoeg.

En zolang Schuurs steevast iedere pot zijn cruciale fout blijft maken, blijft Veltman terecht staan. Die maakt er zoveel minder al sinds dat hij terug is van zijn blessure.

Veltman is geen topverdediger, geen wereldspeler, maar wel de meest degelijke verdediger in de Eredivisie. Wanneer Schuurs die fouten eruit haalt, zal die ook gewoon gaan spelen.
Dit dus.

Er ligt een vergrootglas op fouten bij Veltman. Dat is natuurlijk niet zomaar. Tegelijkertijd is Veltman echt gewoon een goede, multifunctionele verdediger die al jarenlang, onder elke trainer bij Ajax en het Nederlands elftal, telkens weer boven komt drijven.

Ik vind dat soort spelers heerlijk, net als Schone en Siem de Jong in z'n eerste periode. Niet meteen spelers die bij de absolute top horen, maar wel hele nuttige spelers die breed inzetbaar zijn en waar je altijd op kan terugvallen. Niet voor niets dat ook Schone zich steeds weer in de ploeg wist te spelen.
Loetje
 Loetje - zondag 12 januari 2020 - 23:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 januari 2020 - 22:57 schreef Eide het volgende:

[..]

Dit dus.

Er ligt een vergrootglas op fouten bij Veltman. Dat is natuurlijk niet zomaar. Tegelijkertijd is Veltman echt gewoon een goede, multifunctionele verdediger die al jarenlang, onder elke trainer bij Ajax en het Nederlands elftal, telkens weer boven komt drijven.

Ik vind dat soort spelers heerlijk, net als Schone en Siem de Jong in z'n eerste periode. Niet meteen spelers die bij de absolute top horen, maar wel hele nuttige spelers die breed inzetbaar zijn en waar je altijd op kan terugvallen. Niet voor niets dat ook Schone zich steeds weer in de ploeg wist te spelen.
Van mij mogen Veltman én Schuurs best spelen hoor met Veltman op de RB. Zowel Dest als Mazraoui vind ik zo wisselvallig. Maar het valt wat jij zegt gewoon heel erg op dat iedere fout van Veltman wordt belicht alsof dat altijd gebeurd en soms zelfs dat hem fouten worden verweten die hij niet eens maakt.

Hij is gewoon oer en oerdegelijk en dat heb je ook nodig.
nummer10
 nummer10 - zondag 12 januari 2020 - 23:15   quote  deeplink  
nahja wederom door veltman een goal tegen... teminste daar begon de tegen goal.. schuurs is in mijn ogen echt niet minder dan veltman en maakt ook nog foutjes, iets wat veltman nog steeda doet en schuurs in potentie gewoon beter is qua talent.. daarbij dat iedere trainer bij hem uitkomt is als rechtsback ook in het nl elftal.. uit noodgeboren door bosz
remco k
 remco k - maandag 13 januari 2020 - 10:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 januari 2020 - 23:15 schreef nummer10 het volgende:
nahja wederom door veltman een goal tegen... teminste daar begon de tegen goal.. schuurs is in mijn ogen echt niet minder dan veltman en maakt ook nog foutjes, iets wat veltman nog steeda doet en schuurs in potentie gewoon beter is qua talent.. daarbij dat iedere trainer bij hem uitkomt is als rechtsback ook in het nl elftal.. uit noodgeboren door bosz
Hij schoot toch gewoon een bal weg, daarna kunnen er 100 dingen gebeuren, hoe kan je hem daar nu in hemelsnaam weer op afrekenen?
nummer10
 nummer10 - maandag 13 januari 2020 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 januari 2020 - 10:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij schoot toch gewoon een bal weg, daarna kunnen er 100 dingen gebeuren, hoe kan je hem daar nu in hemelsnaam weer op afrekenen?
schoot gewoon de bal weg ? anyway je praat jezelf soms wel tegen.. ziyech of wie ook verliest de bal voorin dan is het de schuld van diegene, maar veltman schiet gewoon dom tegen iemand op, terwijl als je een beetje kan voetballen niet zo slecht uitverdedigt dan kunnen er nog veel dingen erna gebeuren ?
p111
 p111 - maandag 13 januari 2020 - 16:54   quote  deeplink  
Veltman blijft een doorsnee verdediger,voor Ajax iets te licht meer iets voor de subtop.Maar op dit moment heb je niet veel keus,hij valt in de cat/Vietgever - Swaap-Peeters-Hoogma.enz
Eide
 Eide - maandag 13 januari 2020 - 18:09   quote  deeplink  
Volgens Ten Hag ligt het centraal duo Veltman/Martinez voorlopig het meest voor de hand. Dan ben ik benieuwd wie op CVM komt te spelen. Dat zou zomaar Gravenberch kunnen worden.
p111
 p111 - maandag 13 januari 2020 - 19:41   quote  deeplink  
Ik denk het ook Gravenberg met als backup Marin/Alvarez
Eide
 Eide - maandag 13 januari 2020 - 20:43   quote  deeplink  
Dat zou echt mooi zijn voor die gozer. Hij wordt in mei pas 18 maar speelt al z'n 2e seizoen Jong Ajax (debuteerde met 15 jaar) en debuteerde als 16-jarige al in Ajax 1.
nummer10
 nummer10 - maandag 13 januari 2020 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 januari 2020 - 20:43 schreef Eide het volgende:
Dat zou echt mooi zijn voor die gozer. Hij wordt in mei pas 18 maar speelt al z'n 2e seizoen Jong Ajax (debuteerde met 15 jaar) en debuteerde als 16-jarige al in Ajax 1.
en dan maakt die 1 foutje en dan mag die banken en dan is die er nog niet klaar voor... volgens tenhag dan he

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 januari 2020 door nummer10 --
Eide
 Eide - dinsdag 14 januari 2020 - 05:44   quote  deeplink  
Beetje flauw dit hoor ouwe. Gewoon goed genoeg zijn. Het moet wel lopen. Als de eerste pot na de stop voor geen meter loopt heb je wel kans dat Gravenberch de eerste is die gepasseerd wordt. Dat is logisch als je de jongste en nieuwste bent, zeker op die positie.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 januari 2020 door Eide --
remco k
 remco k - dinsdag 14 januari 2020 - 07:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 januari 2020 - 22:51 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en dan maakt die 1 foutje en dan mag die banken en dan is die er nog niet klaar voor... volgens tenhag dan he
De tering man, ik heb er een tijdje niet op gereageerd, maar werkelijk iedere post van jou op dit forum heeft dit een ondertoon die altijd maar negatief is.

Echt werkelijk waar nooit iets positiefs van je hier..
Loetje
 Loetje - dinsdag 14 januari 2020 - 09:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 januari 2020 - 07:13 schreef remco k het volgende:

[..]

De tering man, ik heb er een tijdje niet op gereageerd, maar werkelijk iedere post van jou op dit forum heeft dit een ondertoon die altijd maar negatief is.

Echt werkelijk waar nooit iets positiefs van je hier..
Of niet dan. Mijn voornemen in 2020 is ook echt om te proberen niet meer op hem te reageren als het lukt, want het is niet des mij. Maar mijn lol op het forum is er heel sterk van verdwenen en dat komt echt hierdoor.
remco k
 remco k - dinsdag 14 januari 2020 - 10:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 januari 2020 - 09:33 schreef Loetje het volgende:

[..]

Of niet dan. Mijn voornemen in 2020 is ook echt om te proberen niet meer op hem te reageren als het lukt, want het is niet des mij. Maar mijn lol op het forum is er heel sterk van verdwenen en dat komt echt hierdoor.
Het is voor mij de reden een heel stuk minder aanwezig te zijn.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 14 januari 2020 - 15:49   quote  deeplink  
dan lezen jullie toch verkeerd.. niks negatiefs aanz inzovere ik vermoed dat tenhag dan weer op save gaat spelen.. en dat ik bepaalde negatieve dingen zeg hier komt dat niet door de rare keuzes van tenhag in mijn ogen en vele anderen ?
Eide
 Eide - dinsdag 14 januari 2020 - 16:20   quote  deeplink  
Naci Unuvar heeft vandaag ook "gewoon" met de A-selectie meegetraind. Hij is formeel (nog) niet over naar de A-selectie maar er lijkt wel een plan te zijn voor hem.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 14 januari 2020 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 januari 2020 - 16:20 schreef Eide het volgende:
Naci Unuvar heeft vandaag ook "gewoon" met de A-selectie meegetraind. Hij is formeel (nog) niet over naar de A-selectie maar er lijkt wel een plan te zijn voor hem.
vervanger voor ziyech als die vertrekt ? als de stand het toelaat zou het prachtig zijn als die minuten zou krijgen
Eide
 Eide - dinsdag 14 januari 2020 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 januari 2020 - 16:45 schreef nummer10 het volgende:

[..]

vervanger voor ziyech als die vertrekt ? als de stand het toelaat zou het prachtig zijn als die minuten zou krijgen
Ik denk dat Ziyech opvolgen nog te vroeg komt. Bij Jong Ajax moet Unuvar nu z'n eigen spel gaan spelen tussen volwassen kerels. Dat train je het best bij de A-selectie, niet bij het veredelde jeugdelftal van Jong Ajax. Ik denk dat Unuvar de man voor over een jaar of twee is, niet nu al.
Eide
 Eide - dinsdag 14 januari 2020 - 17:18   quote  deeplink  
Volgens de Telegraaf is de zomerse transfer van Donny van de Beek naar Real Madrid al rond. Donny maakt volgens Valentijn Diessen het seizoen af in Amsterdam. Neem dit rustig met wat emmers zout aangezien niet Verweij maar Diessen hiermee komt.
Pietje
 Pietje - dinsdag 14 januari 2020 - 18:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 januari 2020 - 10:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Het is voor mij de reden een heel stuk minder aanwezig te zijn.
Exact Remco!
Dat is voor mij ook de reden geweest. Dat gehak op Veltman, Schöne en Ten Hag. Ik werd er doodziek van.
Niet voor niets kwamen deze spelers bij alle trainers weer bovendrijven als basisspeler!

En over Erik te Hag: kampioen, de beker en de finale van de Champions League maar op een haartje na gemist... Wat moet een trainer dan nog meer doen?
Dan wordt er hier simpeltjes gezegd dat het met zo'n selectie en de financiële een koud kunstje is, maar kijk nu eens even naar Guardiola in Engeland! Met zo'n selectie en zo vreselijk veel geld op een straatlengte achterstand...
En laten we wel wezen, als die spelers de absolute top zouden zijn geweest, dan hadden ze wel bij Barcelona o.i.d. gezeten.
Eide
 Eide - dinsdag 14 januari 2020 - 18:50   quote  deeplink  
Nou ja, Van Dijk, Mane en Salah zijn echt wel serieuze wereldtop. Allison vind ik ook een verschrikkelijk goede keeper, misschien wel de beste ter wereld op dit moment. De rest is zeker minder dan die vier, maar die vergelijking zo met Barca vind ik wel wat kort door de bocht.

Ik ben wel benieuwd wat het ontslag van Valverde gaat brengen. Die paste totaal niet bij Barca, de ploeg speelde onherkenbaar. Ik ben benieuwd of die nieuwe weer schwung terug brent bij Barcelona.

Verder eens over vooral Ten Hag.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 14 januari 2020 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 januari 2020 - 18:28 schreef Pietje het volgende:

[..]

Exact Remco!
Dat is voor mij ook de reden geweest. Dat gehak op Veltman, Schöne en Ten Hag. Ik werd er doodziek van.
Niet voor niets kwamen deze spelers bij alle trainers weer bovendrijven als basisspeler!

En over Erik te Hag: kampioen, de beker en de finale van de Champions League maar op een haartje na gemist... Wat moet een trainer dan nog meer doen?
Dan wordt er hier simpeltjes gezegd dat het met zo'n selectie en de financiële een koud kunstje is, maar kijk nu eens even naar Guardiola in Engeland! Met zo'n selectie en zo vreselijk veel geld op een straatlengte achterstand...
En laten we wel wezen, als die spelers de absolute top zouden zijn geweest, dan hadden ze wel bij Barcelona o.i.d. gezeten.
schone zou ik graag terug zien, veltman prima als rb maar niet centraal... tenhag heeft het zeker prima gedaan ! heb enkel klagen over zijn wissels en opstelling soms en dan doel ik meer op een siem bijv.. en wederom heeft die eerst commentaar nodig voordat die dingen anders gaat doen, vorigjaar zelfs uit de spelers groep waarna het pas beter ging..
remco k
 remco k - dinsdag 14 januari 2020 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 januari 2020 - 15:49 schreef nummer10 het volgende:
dan lezen jullie toch verkeerd.. niks negatiefs aanz inzovere ik vermoed dat tenhag dan weer op save gaat spelen.. en dat ik bepaalde negatieve dingen zeg hier komt dat niet door de rare keuzes van tenhag in mijn ogen en vele anderen ?
Dus een deel van het forum blijft weg door met name jouw gezever en gezanik. En dan nog steeds ligt het aan al die mensen. Hoezo een bord voor je kop.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 14 januari 2020 - 20:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 januari 2020 - 19:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Dus een deel van het forum blijft weg door met name jouw gezever en gezanik. En dan nog steeds ligt het aan al die mensen. Hoezo een bord voor je kop.
de helft van 5 actieve mensen... wauw... daarbij als ik kritiek wil hebben op tenhag of veltman of wie ook maak ik dat altijd zelf nog uit.. jullie snappen ook dat er heeeeel veel mensen weg zijn gegaan van het forum door jullie betweterigheid toch en daarom bijna niemand meer actief is... en nee nogmaals, niet negatief.. kritisch waarom bepaalde mensen nog steeds spelen... en geloof me, er zijn er heeeeel veel die precies zodenken, alleen hier niet zitten maar op de meer actieve forums..
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - dinsdag 14 januari 2020 - 20:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 januari 2020 - 07:13 schreef remco k het volgende:

[..]

De tering man, ik heb er een tijdje niet op gereageerd, maar werkelijk iedere post van jou op dit forum heeft dit een ondertoon die altijd maar negatief is.

Echt werkelijk waar nooit iets positiefs van je hier..
+1
p111
 p111 - dinsdag 14 januari 2020 - 21:06   quote  deeplink  
Wordt tijd dat we weer gaan voetballen dan hakken we minder op elkaar gabbers.
Eide
 Eide - dinsdag 14 januari 2020 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 januari 2020 - 21:06 schreef p111 het volgende:
Wordt tijd dat we weer gaan voetballen dan hakken we minder op elkaar gabbers.
Komkommertijd.

komkommerti.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 januari 2020 door Eide --
nummer10
 nummer10 - dinsdag 14 januari 2020 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 januari 2020 - 21:06 schreef p111 het volgende:
Wordt tijd dat we weer gaan voetballen dan hakken we minder op elkaar gabbers.
dat sws en zal proberen minder op veltman te letten :P
Loetje
 Loetje - dinsdag 14 januari 2020 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 januari 2020 - 18:28 schreef Pietje het volgende:

[..]

Exact Remco!
Dat is voor mij ook de reden geweest. Dat gehak op Veltman, Schöne en Ten Hag. Ik werd er doodziek van.
Niet voor niets kwamen deze spelers bij alle trainers weer bovendrijven als basisspeler!

En over Erik te Hag: kampioen, de beker en de finale van de Champions League maar op een haartje na gemist... Wat moet een trainer dan nog meer doen?
Dan wordt er hier simpeltjes gezegd dat het met zo'n selectie en de financiële een koud kunstje is, maar kijk nu eens even naar Guardiola in Engeland! Met zo'n selectie en zo vreselijk veel geld op een straatlengte achterstand...
En laten we wel wezen, als die spelers de absolute top zouden zijn geweest, dan hadden ze wel bij Barcelona o.i.d. gezeten.
Ik ben het deze keer volledig met je eens. Ik schaam me gewoon oprecht. Roepen allemaal wel eens wat negatiefs, maar sommigen doen niet anders en geven per definitie iemand de schuld al doen ze het niet

Twijfel echt steeds vaker om nog te komen. Je maakt topics die 5 posts later verneukt zijn door azijnzeikers. Ondertussen zit er wel een uur werk in
p111
 p111 - dinsdag 14 januari 2020 - 22:39   quote  deeplink  
Het klopt wat je zegt Loetje,maar helaas als jij een topic opent weet je dat er ook mensen reageren die bij slechte resultaten hun frustaties uiten.Dat zal altijd zo blijven helaas,ik maak mij er ook wel eens schuldig aan, en ik voel mij daarna wel beter dus voor mij ben jij soms wel is dokter Loetje ha ha.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 14 januari 2020 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 januari 2020 - 22:25 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik ben het deze keer volledig met je eens. Ik schaam me gewoon oprecht. Roepen allemaal wel eens wat negatiefs, maar sommigen doen niet anders en geven per definitie iemand de schuld al doen ze het niet

Twijfel echt steeds vaker om nog te komen. Je maakt topics die 5 posts later verneukt zijn door azijnzeikers. Ondertussen zit er wel een uur werk in
kijk loetje, jij vind dat niet zijn schuld dan perse, maar ik dan wel.. ieder zijn mening toch ? als jij dan zegt van nee dat komt daar en daardoor en ik ga er niet inmee is het dan perse azijnzeiken omdat ik jouw mening niet heb ? of is het omdat ik veltman afbrand omdat ik hem tekort vind komen en gewoon te slecht vind.. geloof me er zijn meer tegenstanders dan voorstanders, dat er hier op het forum anders overgedacht word... tjah.. als ik echt over alles negatief was, had ik er wel meer afgebrand.. net zoals ziyech hier heel veel is afgebrand en zo nog vele andere spelers door andere personen.. maar zal bij de eerst volgende pot ook als veltman wederom iets doms doet hem een veer in zijn reet steken om het gezellig te houden..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 14 januari 2020 - 22:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 januari 2020 - 22:39 schreef p111 het volgende:
Het klopt wat je zegt Loetje,maar helaas als jij een topic opent weet je dat er ook mensen reageren die bij slechte resultaten hun frustaties uiten.Dat zal altijd zo blijven helaas,ik maak mij er ook wel eens schuldig aan, en ik voel mij daarna wel beter dus voor mij ben jij soms wel is dokter Loetje ha ha.
dus dat.. puur frustratie... ook al zal het soms niet terecht zijn, maar op dat moment in mijn ogen wel...
Loetje
 Loetje - dinsdag 14 januari 2020 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 januari 2020 - 22:39 schreef p111 het volgende:
Het klopt wat je zegt Loetje,maar helaas als jij een topic opent weet je dat er ook mensen reageren die bij slechte resultaten hun frustaties uiten.Dat zal altijd zo blijven helaas,ik maak mij er ook wel eens schuldig aan, en ik voel mij daarna wel beter dus voor mij ben jij soms wel is dokter Loetje ha ha.
Dokter Loetje, kijk dat vind ik nou weer leuk!

Maar nu haal je even alles door elkaar. Kijk, zowel ik, Remco, Pietje, Einde en vele meer zijn vaak zat kritisch en negatief geweest en soms nog steeds. Kijk mij bij Ajax - Chelsea maar, ik was er even klaar mee.

Maar dan komt het:

* Alles negatief maken als het goed gaat.
* Spelers uitzoeken en die van alles de schuld geven.
* Topics verneuken terwijl het over andere dingen gaat
* Wegblijven als Ajax voor staat en tevoorschijn komen zodra het mis gaat.

En zo kan ik nog wel een waslijst er aan toevoegen. Dan raakt de lol van mij en kennelijk andere ver weg. Ik kan ook wel eens ergens met gestrekt been in gaan, maar dat was 9 van de 10 keer wel gegrond. Maar dat je het plezier van andere de grond in moet trappen die echt veel moeite in dit forum steken of gestoken hebben, gaat er bij mij gewoon niet in.

Heb mezelf ook wel eens aangepast aan dingen omdat het forum er onder leed, dat is respect voor elkaar hebben en daar horen ook zeker soms felle discussies bij.

Maar zoals gezegd, mijn insteek is vooral proberen niet meer om hem te reageren. En lukt het me niet, ben ik pleite
nummer10
 nummer10 - dinsdag 14 januari 2020 - 23:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 januari 2020 - 22:54 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dokter Loetje, kijk dat vind ik nou weer leuk!

Maar nu haal je even alles door elkaar. Kijk, zowel ik, Remco, Pietje, Einde en vele meer zijn vaak zat kritisch en negatief geweest en soms nog steeds. Kijk mij bij Ajax - Chelsea maar, ik was er even klaar mee.

Maar dan komt het:

* Alles negatief maken als het goed gaat.
* Spelers uitzoeken en die van alles de schuld geven.
* Topics verneuken terwijl het over andere dingen gaat
* Wegblijven als Ajax voor staat en tevoorschijn komen zodra het mis gaat.

En zo kan ik nog wel een waslijst er aan toevoegen. Dan raakt de lol van mij en kennelijk andere ver weg. Ik kan ook wel eens ergens met gestrekt been in gaan, maar dat was 9 van de 10 keer wel gegrond. Maar dat je het plezier van andere de grond in moet trappen die echt veel moeite in dit forum steken of gestoken hebben, gaat er bij mij gewoon niet in.

Heb mezelf ook wel eens aangepast aan dingen omdat het forum er onder leed, dat is respect voor elkaar hebben en daar horen ook zeker soms felle discussies bij.

Maar zoals gezegd, mijn insteek is vooral proberen niet meer om hem te reageren. En lukt het me niet, ben ik pleite
nu maak je alleen 1 fout... ben nooit negatief geweest op de personen op het forum (alleen dat remco een zakenmannetje is maar is niet perse een aanval of negatief, dat is die ook en dat is prima) en dat heb ik wel eens anders gezien hier, wat ik erger vind dan wel een paar spelers afbranden, dolberg en veltman, dejong.. een aantal waarik never nooit wat in heb gezien... what a crime.. wel grappig overigens dat je mij nog niet zolang geleden wou bellen over het eea.. misschien word dat eens tijd, en ja misschien typ ik het hier compleet verkeerd hoe ik erover denk en vatten jullie het verkeerd op.. dat is het nadeel van typen, net als met whatsapp kunnen dingen verkeerd/anders overkomen..
Pietje
 Pietje - dinsdag 14 januari 2020 - 23:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 januari 2020 - 18:50 schreef Eide het volgende:
Nou ja, Van Dijk, Mane en Salah zijn echt wel serieuze wereldtop. Allison vind ik ook een verschrikkelijk goede keeper, misschien wel de beste ter wereld op dit moment. De rest is zeker minder dan die vier, maar die vergelijking zo met Barca vind ik wel wat kort door de bocht.

Ik ben wel benieuwd wat het ontslag van Valverde gaat brengen. Die paste totaal niet bij Barca, de ploeg speelde onherkenbaar. Ik ben benieuwd of die nieuwe weer schwung terug brent bij Barcelona.

Verder eens over vooral Ten Hag.
Ik doelde eigenlijk alleen maar op het feit dat je met een grandioze selectie niet per se kampioen wordt, Eide. Natuurlijk kun je het niet helemaal met elkaar vergelijken. De concurrentie in Engeland is vele malen groter dan in ons land.
Eide
 Eide - woensdag 15 januari 2020 - 00:37   quote  deeplink  
Club Brugge zou zich bij Ajax hebben gemeld om Marin het aankomende half jaar willen huren met een optie tot koop in de zomer, aldus de Telegraaf.
nummer10
 nummer10 - woensdag 15 januari 2020 - 01:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 januari 2020 - 00:37 schreef Eide het volgende:
Club Brugge zou zich bij Ajax hebben gemeld om Marin het aankomende half jaar willen huren met een optie tot koop in de zomer, aldus de Telegraaf.
had het inderdaad gelezen... gezien de aankomende talenten misschien niet eens zoon gek idee, alleen weet ik niet of ik dat nu al had gedaan (misschien komen de talenten toch tekort en moet je terug grijpen op marin?) ook al denk ik zelf van niet
p111
 p111 - woensdag 15 januari 2020 - 07:36   quote  deeplink  
Je hebt voor de positie van Marin evt Alvarez.
Eide
 Eide - woensdag 15 januari 2020 - 09:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 januari 2020 - 07:36 schreef p111 het volgende:
Je hebt voor de positie van Marin evt Alvarez.
En Gravenberch, Eiting en op termijn Taylor.
nummer10
 nummer10 - woensdag 15 januari 2020 - 10:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 januari 2020 - 09:14 schreef Eide het volgende:

[..]

En Gravenberch, Eiting en op termijn Taylor.
marin word die niet ook verkeerd gebruikt ? weet niet waar die speelde bij zijn vorige club maar meende gelezen tehebben hier dat die daar aanvallender speelde..
Eide
 Eide - woensdag 15 januari 2020 - 10:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 januari 2020 - 10:35 schreef nummer10 het volgende:

[..]

marin word die niet ook verkeerd gebruikt ? weet niet waar die speelde bij zijn vorige club maar meende gelezen tehebben hier dat die daar aanvallender speelde..
Bij Standard Luik speelde Marin ook in een controlerende rol. Standard speelde vorig seizoen (en dit seizoen) 4-2-3-1 (Kan ook uitgelegd worden als 4-3-3 met punt naar voren) met dus twee echte controleurs. Marin was er daar een van. Hij was binnen dat systeem echt de verbindingsspeler. Bij Ajax speelt hij in een dienende rol omdat het voetbal daar van vooral Ziyech en Tadic komt.

Er zit bij Ajax voorin heel veel dynamiek in de ploeg. Van de Beek, Tadic, Promes en Ziyech wisselen aanhoudend van positie. Ze zijn steeds op zoek naar de ruimtes tussen de linies. Ajax is dan bij balverlies kwetsbaar. De controleurs en centrale verdedigers moeten dus met heel veel discipline spelen waarbij ze vooral balverlies moeten voorkomen en heel snel de bal weer moeten inleveren bij de aanvallers.

Het is niet voor niets dat zowel Alvarez als Marin moeite heeft om daarbij aan te haken. Beide zijn niet gewent zo snel te moeten handelen. ALs je ziet hoe makkelijk het balletje rond gaat met spelers als Ziyech, Tadic, Promes, Van de Beek, Martinez en de Ajax-back.... dan die twee toch wel struikelposten in dat ze dat type voetbal, en de bijbehorende handelingssnelheid, (nog) niet in de benen hebben.

Marin kan dat misschien wel hoor. Het is technisch een vrij goede voetballer. Hij heeft alleen de neiging elke bal aan te willen nemen en dan pas te gaan kijken. Dat is gewoon te langzaam in het systeem van Ajax. Dat zullen zowel Alvarez als Marin echt moeten gaan verbeteren als ze willen slagen bij Ajax, zeker omdat de concurrentie moordend is. Ik persoonlijk vind het mooi dat veel van die concurrentie uit de eigen jeugd komt.
nummer10
 nummer10 - woensdag 15 januari 2020 - 11:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 januari 2020 - 10:50 schreef Eide het volgende:

[..]

Bij Standard Luik speelde Marin ook in een controlerende rol. Standard speelde vorig seizoen (en dit seizoen) 4-2-3-1 (Kan ook uitgelegd worden als 4-3-3 met punt naar voren) met dus twee echte controleurs. Marin was er daar een van. Hij was binnen dat systeem echt de verbindingsspeler. Bij Ajax speelt hij in een dienende rol omdat het voetbal daar van vooral Ziyech en Tadic komt.

Er zit bij Ajax voorin heel veel dynamiek in de ploeg. Van de Beek, Tadic, Promes en Ziyech wisselen aanhoudend van positie. Ze zijn steeds op zoek naar de ruimtes tussen de linies. Ajax is dan bij balverlies kwetsbaar. De controleurs en centrale verdedigers moeten dus met heel veel discipline spelen waarbij ze vooral balverlies moeten voorkomen en heel snel de bal weer moeten inleveren bij de aanvallers.

Het is niet voor niets dat zowel Alvarez als Marin moeite heeft om daarbij aan te haken. Beide zijn niet gewent zo snel te moeten handelen. ALs je ziet hoe makkelijk het balletje rond gaat met spelers als Ziyech, Tadic, Promes, Van de Beek, Martinez en de Ajax-back.... dan die twee toch wel struikelposten in dat ze dat type voetbal, en de bijbehorende handelingssnelheid, (nog) niet in de benen hebben.

Marin kan dat misschien wel hoor. Het is technisch een vrij goede voetballer. Hij heeft alleen de neiging elke bal aan te willen nemen en dan pas te gaan kijken. Dat is gewoon te langzaam in het systeem van Ajax. Dat zullen zowel Alvarez als Marin echt moeten gaan verbeteren als ze willen slagen bij Ajax, zeker omdat de concurrentie moordend is. Ik persoonlijk vind het mooi dat veel van die concurrentie uit de eigen jeugd komt.
helder... achteraf dus misschien slechte aankopen, wat natuurlijk altijd een gok blijft (moet zeggen dat de jeugd dan sneller opkomt als verwacht)
Eide
 Eide - woensdag 15 januari 2020 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 januari 2020 - 11:07 schreef nummer10 het volgende:

[..]

helder... achteraf dus misschien slechte aankopen, wat natuurlijk altijd een gok blijft (moet zeggen dat de jeugd dan sneller opkomt als verwacht)
Niet elke aankoop is een voltreffer. Soms zie je zelfs dat spelers ergens anders compleet opleven. Het is niet altijd een kwestie van kwaliteit.

Marin vind ik langzamerhand wel een miskoop te vinden. Ik vind hem als pure middenvelder niet eens een slechte voetballer, maar ik denk niet dat hij bij het huidige Ajax past. Alvarez heb ik meer vertrouwen in, omdat Alvarez zowel meer potentie als verdediger heeft als meer diepgang als middenvelder. Hij is als pure voetballer niet zo goed als Marin, maar ik denk dat hij als type in potentie beter bij Ajax past.
AkaS
 AkaS - woensdag 15 januari 2020 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 januari 2020 - 19:24 schreef nummer10 het volgende:

[..]

schone zou ik graag terug zien, veltman prima als rb maar niet centraal... tenhag heeft het zeker prima gedaan ! heb enkel klagen over zijn wissels en opstelling soms en dan doel ik meer op een siem bijv.. en wederom heeft die eerst commentaar nodig voordat die dingen anders gaat doen, vorigjaar zelfs uit de spelers groep waarna het pas beter ging..
Waarom zou je je verdedigen, laat Pietje zijn mening hebben. Jij hebt de jouwe en ik de mijne. Zonder verschil van visie op zaken zou dit forum geen bestaansrecht hebben.

Feit Ten Hag... In zijn allereerste interview namens Ajax lulde hij vreselijk slap uit zijn nek en speelde Ajax superslecht terwijl zij tot aan hem in een winnende flow zaten. Verder loog hij alsof het gedrukt stond toen hij ons wilde laten geloven dat de 1e wedstrijd als Ajax coach tegen Utrecht direct naar de winterstop niets met hem deed... De toon was toen gezet.

Behalve dat hij een onAjax gewoon budget tot zijn beschikking heeft voor aankopen, heeft hij ook het geluk dat er een enorme chemie is tussen bepaalde spelers.

Schone is een held, maar obv zijn vrije trappen die hij op de heerlijkste momenten weergaloos binnenschoot. Maar zijn balverlies door traag handelen op het middenveld waar hij gewoon van de bal werd gelopen terwijl hij rondkeek waar hij de bal zou plaatsen staan ook op mijn netvlies.

Terugkomend op ten Hag... Hij blijft Mazraoui maar proberen op het middenveld en Veltman is inderdaad in veler ogen een rare keuze. Hij heeft toevallig een goede wedstrijd gespeeld tegen Ronaldo, maar Ronaldo is allang niet meer het fenomeen van weleer. Verder heeft hij goede momenten maar vooral ook veel te veel domme momenten waarop hij totaal onnodig de bal verspeeld en of onnodig een overtreding maakt!

Je kan van personen vinden wat je wil, maar dit zijn ook gewoon feiten. En ik blijf zeggen dat we zonder Veltman wel gewoon kwartfinale CL hadden gestaan. Dit heeft niets met een moment te maken maar gewoon door de dynamiek die hij voortbrengt door zijn aanwezigheid en de keuzes die hij maakt.
AkaS
 AkaS - woensdag 15 januari 2020 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 januari 2020 - 19:24 schreef nummer10 het volgende:

[..]

schone zou ik graag terug zien, veltman prima als rb maar niet centraal... tenhag heeft het zeker prima gedaan ! heb enkel klagen over zijn wissels en opstelling soms en dan doel ik meer op een siem bijv.. en wederom heeft die eerst commentaar nodig voordat die dingen anders gaat doen, vorigjaar zelfs uit de spelers groep waarna het pas beter ging..
Waarom zou je je verdedigen, laat Pietje zijn mening hebben. Jij hebt de jouwe en ik de mijne. Zonder verschil van visie op zaken zou dit forum geen bestaansrecht hebben.

Feit Ten Hag... In zijn allereerste interview namens Ajax lulde hij vreselijk slap uit zijn nek en speelde Ajax superslecht terwijl zij tot aan hem in een winnende flow zaten. Verder loog hij alsof het gedrukt stond toen hij ons wilde laten geloven dat de 1e wedstrijd als Ajax coach tegen Utrecht direct naar de winterstop niets met hem deed... De toon was toen gezet.

Behalve dat hij een onAjax gewoon budget tot zijn beschikking heeft voor aankopen, heeft hij ook het geluk dat er een enorme chemie is tussen bepaalde spelers.

Schone is een held, maar obv zijn vrije trappen die hij op de heerlijkste momenten weergaloos binnenschoot. Maar zijn balverlies door traag handelen op het middenveld waar hij gewoon van de bal werd gelopen terwijl hij rondkeek waar hij de bal zou plaatsen staan ook op mijn netvlies.

Terugkomend op ten Hag... Hij blijft Mazraoui maar proberen op het middenveld en Veltman is inderdaad in veler ogen een rare keuze. Hij heeft toevallig een goede wedstrijd gespeeld tegen Ronaldo, maar Ronaldo is allang niet meer het fenomeen van weleer. Verder heeft hij goede momenten maar vooral ook veel te veel domme momenten waarop hij totaal onnodig de bal verspeeld en of onnodig een overtreding maakt!

Je kan van personen vinden wat je wil, maar dit zijn ook gewoon feiten. En ik blijf zeggen dat we zonder Veltman wel gewoon kwartfinale CL hadden gestaan. Dit heeft niets met een moment te maken maar gewoon door de dynamiek die hij voortbrengt door zijn aanwezigheid en de keuzes die hij maakt.
AkaS
 AkaS - woensdag 15 januari 2020 - 15:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 januari 2020 - 22:25 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik ben het deze keer volledig met je eens. Ik schaam me gewoon oprecht. Roepen allemaal wel eens wat negatiefs, maar sommigen doen niet anders en geven per definitie iemand de schuld al doen ze het niet

Twijfel echt steeds vaker om nog te komen. Je maakt topics die 5 posts later verneukt zijn door azijnzeikers. Ondertussen zit er wel een uur werk in
Loetje, de tijd die jij in het forum investeert is jouw keuze. En iedereen heeft zijn eigen reden om op dit forum actief te zijn. Ik vind je een aardige kerel maar jouw reden om hier aanwezig te zijn mag een andere zijn dan die van mij.

Voor mij persoonlijk is het een uitlaatklep voor zaken waar ik geen invloed op hem en mij enorm irriteren ten aanzien van Ajax.

Als het goed gaat, geniet ik met volle teugen. En uiteindelijk ben ik een enorme fan en juist daarom baal ik van een Veltman omdat ik er heilig van overtuigt ben dat wij zonder hem betere resultaten boeken.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3163
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en op naar de zomerstop topic 2019/2020









0.0206007