BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en op naar de zomerstop topic 2019/2020

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
AkaS
 AkaS - woensdag 07 augustus 2019 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 augustus 2019 - 11:43 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:
Malen is niet meer haalbaar nu dat hij een 5 jarig contract heeft getekend. M.i. een gemiste kans. Nu we de eerste wedstrijden van ons Ajax hebben gezien, missen we een goede vervanger voor Lasse Schone. Blind doet zijn best op die positie, maar zie hem toch liever in de verdediging. Alvarez zou een goede vervanger kunnen zijn op de plek van verdedigende middenvelder, maar dan heb je met Martinez en Blind twee linksbenige spelers in het centrum.
Ik zou dan opteren voor een speler als Propper. De plek van Donny kunnen we wel zelf opvullen met een Tadic of Ziyech op zijn positie.
Weet je, we hadden afgelopen seizoen een paar spelers van de buiten categorie en daarmee kan je een hele hoop zwaktes verbloemen. Zeker als deze spelers her en der worden aangevuld door voetbaldieren als Tadic en Ziyech...

Alles viel op zijn plek, maar ook is de basis van een mogelijk verval ingezet...

Ten Hag is een overschatte tuinkabouter, het brein was Schreuder en niet deze kwal die telkens weer onzin uitkraamt voor de camera zodra er een beetje druk is.

Veltman... hij heeft meegezweefd op het magische tapijt, maar nu het magische weg is,keldert het niveau gewoon dubbel hard met hem in de basis... Mazraoui heeft beperkingen, wie niet. Maar hij was onze rechtsback en moet niet ineens weggepromoveerd worden. Blijf bij de basis, zeker nu er zoveel onzekerheden zijn.

Blind heeft kwaliteiten en ervaring maar zonder de Ligt en Frenkie is hij gewoon Daley Blind met heel veel beperkingen op topniveau.

Donny is weg.... Man man man

En dan onze Zuid Amerikaanse aankopen... iedere hoge bal os gevaar op een goal en iedere tegenstoot flirt met een rode kaart... Wil niet te snel oordelen maar ik hou mijn hart vast.

En ik zou toch Ziyech op 6 zetten, een plek waar balverlies killing is en hem dwingt om in zijn kracht te spelen!!!
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - woensdag 07 augustus 2019 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 augustus 2019 - 12:03 schreef AkaS het volgende:

[..]

Weet je, we hadden afgelopen seizoen een paar spelers van de buiten categorie en daarmee kan je een hele hoop zwaktes verbloemen. Zeker als deze spelers her en der worden aangevuld door voetbaldieren als Tadic en Ziyech...

Alles viel op zijn plek, maar ook is de basis van een mogelijk verval ingezet...

Ten Hag is een overschatte tuinkabouter, het brein was Schreuder en niet deze kwal die telkens weer onzin uitkraamt voor de camera zodra er een beetje druk is.

Veltman... hij heeft meegezweefd op het magische tapijt, maar nu het magische weg is,keldert het niveau gewoon dubbel hard met hem in de basis... Mazraoui heeft beperkingen, wie niet. Maar hij was onze rechtsback en moet niet ineens weggepromoveerd worden. Blijf bij de basis, zeker nu er zoveel onzekerheden zijn.

Blind heeft kwaliteiten en ervaring maar zonder de Ligt en Frenkie is hij gewoon Daley Blind met heel veel beperkingen op topniveau.

Donny is weg.... Man man man

En dan onze Zuid Amerikaanse aankopen... iedere hoge bal os gevaar op een goal en iedere tegenstoot flirt met een rode kaart... Wil niet te snel oordelen maar ik hou mijn hart vast.

En ik zou toch Ziyech op 6 zetten, een plek waar balverlies killing is en hem dwingt om in zijn kracht te spelen!!!
Ziyech kan niet spelen zonder balverlies. Dit is gewoon inherent aan zijn wijze van voetbal. Het vele balverlies hoort gewoon bij zijn manier van voetbal. Dat is ook de reden waarom een top ploeg hm niet komt halen. Je kunt hem gewoonweg niet op de plek van Schone zetten. Dat is idd killing.
remco k
 remco k - woensdag 07 augustus 2019 - 13:36   quote  deeplink  
Ik las vanochtend een bericht wat ik wel grappig bond. Ajax is nu verder dan vorig jaar om deze tijd. Zeker als je de kritiek van destijds bekijkt.
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - woensdag 07 augustus 2019 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 augustus 2019 - 13:36 schreef remco k het volgende:
Ik las vanochtend een bericht wat ik wel grappig bond. Ajax is nu verder dan vorig jaar om deze tijd. Zeker als je de kritiek van destijds bekijkt.
Ben ik ook wel mee eens. Het klopt ook wel; De Jong, Schone en De Ligt zijn niet één op één te vervangen. Magallan, hadden ze gehaald maar heeft niet het gewenste niveau. Schruurs doet het aardig maar nog veel te leren. Ziyech, Mazzaroui, Onanna pas aangesloten vanwege Africa cup, Onze Zuid-Amerikaanse helden zijn er nog maar pas bij vanwege de Copa America. Belachelijk dat deze toernooien deze zomer zijn gespeeld. Je ziet aan deze spelers dat ze nog geen ritme hebben en moeten wennen aan de nieuwe situatie. Nico en Mazzaroui en in mindere mate Ziyech, waren voor hun doen behoorlijk uit vorm. Toch zag je gisteren dat, nadat Dolberg werd gewisseld, aardig werd gespeeld en je vlagen terug zag hoe Ajax vorig jaar domineerden. Ik ben er wel gerust op, zolang Dolberg maar niet meer wordt opgesteld. :-)
Vorig jaar rond deze tijd moest iedereen nog wennen aan zijn positie. Sterker nog, toen zat Donny nog op de bank.
Loetje
 Loetje - woensdag 07 augustus 2019 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 augustus 2019 - 13:36 schreef remco k het volgende:
Ik las vanochtend een bericht wat ik wel grappig bond. Ajax is nu verder dan vorig jaar om deze tijd. Zeker als je de kritiek van destijds bekijkt.
Ik vond Ajax vorig jaar vanaf de eerste CL pot goed spelen, maar in de Eredivisie niet. Daar lag toch een soort arrogantie dat die aanvankelijk van minder belang was.

Oefenwedstrijden waren nu dan wel beter, maar wel maar 1 pot met enigzins beoogde basis kunnen spelen.

Het is niet zo'n groot verschil vind ik.
Sjaakgroen
 Sjaakgroen - woensdag 07 augustus 2019 - 15:54   quote  deeplink  
Eindhovense Ajaxfan Dolberg werd in de 33e minuut gewisseld. Dus aan het begin van het kwartiertje dat het dramatisch ging. Dolberg speelde niet goed in dat half uurtje, maar het is flink overdreven om te zeggen dat meteen na zijn wissel het begon te draaien. Pas na rust liep het weer, waarschijnlijk heeft het meer met Ten Hag te maken. Nogmaals Dolberg speelt ruk, maar ook zonder hem is Ajax er nog niet.
Eide
 Eide - woensdag 07 augustus 2019 - 16:27   quote  deeplink  
De wissel van Dolberg had niets meer die slechte fase te maken. Ajax werd in die fase uit elkaar getrokken, waardoor er veel te veel ruimte op het middenveld ontstond.
nummer10
 nummer10 - woensdag 07 augustus 2019 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 augustus 2019 - 16:27 schreef Eide het volgende:
De wissel van Dolberg had niets meer die slechte fase te maken. Ajax werd in die fase uit elkaar getrokken, waardoor er veel te veel ruimte op het middenveld ontstond.
een combi van.. ieder blind paard ziet dat dolberg niks is.. gaat simpel weg niks van uit en gaat dit jaar ook weg denk ik.. maar veel beter nieuws nu ! neres blijft ! ik denk ook dat vdbeek weggaat en tadic of ziyech naar het middengaat dus meer spelen voor neres..
AkaS
 AkaS - woensdag 07 augustus 2019 - 21:08   quote  deeplink  
De samba blíjft voorlopig hoorbaar in de arena!

Klasse gedaan van die andere kabouter hahahaha
AkaS
 AkaS - donderdag 08 augustus 2019 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 augustus 2019 - 13:16 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:

[..]

Ziyech kan niet spelen zonder balverlies. Dit is gewoon inherent aan zijn wijze van voetbal. Het vele balverlies hoort gewoon bij zijn manier van voetbal. Dat is ook de reden waarom een top ploeg hm niet komt halen. Je kunt hem gewoonweg niet op de plek van Schone zetten. Dat is idd killing.
Ik snap dat jij dat zegt en vele met jou dit denken. En jullie kunnen ook helemáál gelijk hebben.

Alleen Ziyech is een heel intelligente speler waarvan ik het vertrouwen heb dat wanneer hij in een andere rol en positie gaat spelen hij zijn risico evenredig zal beperken en gebruik gaat maken van zijn kwaliteiten die ik vergelijkbaar acht aan die van Frenkie!

Zou het weleens willen zien...
Loetje
 Loetje - donderdag 08 augustus 2019 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 augustus 2019 - 14:15 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik snap dat jij dat zegt en vele met jou dit denken. En jullie kunnen ook helemáál gelijk hebben.

Alleen Ziyech is een heel intelligente speler waarvan ik het vertrouwen heb dat wanneer hij in een andere rol en positie gaat spelen hij zijn risico evenredig zal beperken en gebruik gaat maken van zijn kwaliteiten die ik vergelijkbaar acht aan die van Frenkie!

Zou het weleens willen zien...
Ik ga in deze mee met Eide gap. Al snap ik jou eerste gedachte wel.

Ziyech heeft bij Ajax en met name daarvoor bij Twente ook op het middenveld gespeeld en daar vielen heel veel onnodige tegengoals en met name kansen uit. Het zit gewoon opgesloten in zijn spel. Hij wil altijd vooruit, heel positief maar is ook te wild waardoor dingen spaak lopen.

Dit zien helaas voor hem de topclubs ook.
remco k
 remco k - donderdag 08 augustus 2019 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 augustus 2019 - 14:15 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik snap dat jij dat zegt en vele met jou dit denken. En jullie kunnen ook helemáál gelijk hebben.

Alleen Ziyech is een heel intelligente speler waarvan ik het vertrouwen heb dat wanneer hij in een andere rol en positie gaat spelen hij zijn risico evenredig zal beperken en gebruik gaat maken van zijn kwaliteiten die ik vergelijkbaar acht aan die van Frenkie!

Zou het weleens willen zien...
Maar in welke kwaliteiten is hij dan vergelijkbaar met frenkie dan?
p111
 p111 - donderdag 08 augustus 2019 - 17:15   quote  deeplink  
Achter Ziyech moet altijd een stofzuiger/werker zijn die de tegenstander opvangt wanneer Ziyech de bal verliest.
Loetje
 Loetje - donderdag 08 augustus 2019 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 augustus 2019 - 17:15 schreef p111 het volgende:
Achter Ziyech moet altijd een stofzuiger/werker zijn die de tegenstander opvangt wanneer Ziyech de bal verliest.
Jep. Als je met Ziyech op 10 gaat spelen of waar dan ook, ben je bijna verplicht met een type Enoh erachter te spelen. En laat de 6 of dubbele 6 nou net onze belangrijkste positie zijn.
p111
 p111 - donderdag 08 augustus 2019 - 18:13   quote  deeplink  
Ja hij speelt nu aan de buitenkant maar hij heeft daarin toch een vrije rol,daar is bal verlies niet zo,n probleem behalve als zijn middenvelder Mazraoui ook overal gaat lopen behalve waar hij moest lopen !!! o.a om Ziyech zijn bal verlies op te vangen.
Loetje
 Loetje - donderdag 08 augustus 2019 - 19:18   quote  deeplink  
En besef ook, Ziyech werkt altijd wel hard, maar we moeten wel eerlijk blijven dat wanneer de wedstrijd hem niet erg aanspreekt, hij de duels gewoon half in gaat en je die per definitie verliest. Dat mag zeker op het middenveld niet.
remco k
 remco k - donderdag 08 augustus 2019 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 augustus 2019 - 19:18 schreef Loetje het volgende:
En besef ook, Ziyech werkt altijd wel hard, maar we moeten wel eerlijk blijven dat wanneer de wedstrijd hem niet erg aanspreekt, hij de duels gewoon half in gaat en je die per definitie verliest. Dat mag zeker op het middenveld niet.
Sorry. Maar zeker afgelopen seizoen ben ik dat niet met je eens. In de minder interessante potjes was juist hij een van de aanjagers van het elftal. Dat seizoen ervoor was dat veel minder goed bij hem.
Loetje
 Loetje - vrijdag 09 augustus 2019 - 02:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 augustus 2019 - 19:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Sorry. Maar zeker afgelopen seizoen ben ik dat niet met je eens. In de minder interessante potjes was juist hij een van de aanjagers van het elftal. Dat seizoen ervoor was dat veel minder goed bij hem.
Vorig jaar zijn er zoveel potten geweest waar werkelijk iedereen zijn poot terugtrok in vrijwel ieder duel. Dat is het hele seizoen door ook constant benoemd en daar zat Ziyech even goed bij. Het gebeurde vaak wel bij 1 of 2-0, maar toch. Hij deed het net zo goed. Al leverde die nog zoveel arbeid
Loetje
 Loetje - vrijdag 09 augustus 2019 - 02:27   quote  deeplink  
...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 09 augustus 2019 door Loetje --
p111
 p111 - vrijdag 09 augustus 2019 - 18:20   quote  deeplink  
Mooi Ziyech ook bijgetekend,dit wordt weer een top seizoen als ik het goed inschat.
AkaS
 AkaS - vrijdag 09 augustus 2019 - 19:02   quote  deeplink  
Als Donny nú óók éven zíjn middelvinger maar Madrid opsteekt...
Hebben we toch weer een leuke selectie.
Eide
 Eide - vrijdag 09 augustus 2019 - 19:24   quote  deeplink  
Ziyech is de beste voetballer die we hebben, zeker nu Frenkie en De Ligt weg zijn. Hakim is bijzonder omdat hij voor elke opening durft te gaan. Dat risico is wat hem zo goed maakt, want hij creëert onvoorstelbaar veel mogelijkheden. Daar kleeft risico aan maar zonder iemand als Ziyech krijgt je van dat plichtmatige rondschuifvoetbal.

Zonder Frenkie moet je de ploeg gewoon om Ziyech heen bouwen. Gewoon Hakim op 10, en met Tadic en Neres creatieve jongens op de flanken. Dan kan je op 9 afwisselen met KJH of Tadic of Promes.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 09 augustus 2019 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 augustus 2019 - 19:24 schreef Eide het volgende:
Ziyech is de beste voetballer die we hebben, zeker nu Frenkie en De Ligt weg zijn. Hakim is bijzonder omdat hij voor elke opening durft te gaan. Dat risico is wat hem zo goed maakt, want hij creëert onvoorstelbaar veel mogelijkheden. Daar kleeft risico aan maar zonder iemand als Ziyech krijgt je van dat plichtmatige rondschuifvoetbal.

Zonder Frenkie moet je de ploeg gewoon om Ziyech heen bouwen. Gewoon Hakim op 10, en met Tadic en Neres creatieve jongens op de flanken. Dan kan je op 9 afwisselen met KJH of Tadic of Promes.
volledig mee eens !
Denn
 Denn - vrijdag 09 augustus 2019 - 20:09   quote  deeplink  
Spits halen ,lozano vervelende speler maar pakt wel puntenq
Enigma
 Enigma - vrijdag 09 augustus 2019 - 20:14   quote  deeplink  
Ik moet toegeven dat Remco gelijk heeft gekregen vwb het blijven van Neres en Zyech. Ik had het niet verwacht. Dus bij deze: goed gezien Remco.

Blijft toch staan dat er een spits moet komen. Kan me niet voorstellen dat Dolberg nog terug gaat komen. Hij heeft niet meer de tijd om te wachten.

Ben benieuwd wat er nog gaat gebeuren. Sta nu nergens meer van te kijken.
Guus Til
 Guus Til - zaterdag 10 augustus 2019 - 21:39   quote  deeplink  
Als Donny toch nog vertrekt (wat ik uiteraard niet hoop) kan Promes daar ook prima uit de voeten
remco k
 remco k - zaterdag 10 augustus 2019 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 augustus 2019 - 21:39 schreef Guus Til het volgende:
Als Donny toch nog vertrekt (wat ik uiteraard niet hoop) kan Promes daar ook prima uit de voeten
Nee dat kan hij absoluut niet. Nog niet voor 10%

Handelingssnelheid veel te laag. Positioneel heel matig en veel te weinig arbeid voor diep Osiris.

Wat is het toch dat we al die buitenspelers op andere posities willen zien.

Promes is gewoon een echte buitenspeler en meer niet. En ook daar twijfel ik of hij goed genoeg is.
nummer10
 nummer10 - zondag 11 augustus 2019 - 11:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 augustus 2019 - 22:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee dat kan hij absoluut niet. Nog niet voor 10%

Handelingssnelheid veel te laag. Positioneel heel matig en veel te weinig arbeid voor diep Osiris.

Wat is het toch dat we al die buitenspelers op andere posities willen zien.

Promes is gewoon een echte buitenspeler en meer niet. En ook daar twijfel ik of hij goed genoeg is.
viel gisteren prima in, echter niet op donny zijn plek en zou ik eerder voor tadic of ziyech gaan tenzij er een vervanger 1 op 1 komt.. maar hoop dat donny goed kijkt naar de keuze die hij maakt en niet zo dom is als deligt en zich mee laat slepen in het rioolrat spelletje
AkaS
 AkaS - zondag 11 augustus 2019 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 augustus 2019 - 21:39 schreef Guus Til het volgende:
Als Donny toch nog vertrekt (wat ik uiteraard niet hoop) kan Promes daar ook prima uit de voeten
Donny is te lang onderschat, helaas! Misschien niet de verfijning zoals Frenkie maar daar staan andere dikke plussen tegenover. Hem laten gaan is een dikke jas uit voor dit Ajax.

50 mln is voor het huidige tijdperk een regelrechte flater mijn inziens.

Ik zou even stampen als ik Overmars was... Real klinkt leuk maar ze gaan niet echt voor hem, is meer een betaalbaar alternatief. Kans is groot dat hij daar geen basis wordt.

Nog een jaartje doorgroeien bij Ajax en hij komt dan zeker aan zijn trekken bij de top, maar dan als aankoop voor de basis a €85mln transersom

Plus een goed EK wellicht...

Vergelijking met Promes moet je even toelichten?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 11 augustus 2019 door AkaS --
remco k
 remco k - zondag 11 augustus 2019 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 augustus 2019 - 11:24 schreef nummer10 het volgende:

[..]

viel gisteren prima in, echter niet op donny zijn plek en zou ik eerder voor tadic of ziyech gaan tenzij er een vervanger 1 op 1 komt.. maar hoop dat donny goed kijkt naar de keuze die hij maakt en niet zo dom is als deligt en zich mee laat slepen in het rioolrat spelletje
Waarom is de ligt dom dan?
nummer10
 nummer10 - zondag 11 augustus 2019 - 23:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 augustus 2019 - 15:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarom is de ligt dom dan?
lijkt me logisch toch ? geld boven perspectief.. en heeft zich mee laten slepen in het spel van rioaalrat waar rioolrat zelf beter van werd ipv deligt.. zei het voor de transfer al, hij is niet het type verdediger voor het spel van juve.. tuurlijk hoop ik dat hij daar groeit maar vrees erg veel banken daar en dat in de bloei van zijn carriere..
remco k
 remco k - maandag 12 augustus 2019 - 09:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 augustus 2019 - 23:23 schreef nummer10 het volgende:

[..]

lijkt me logisch toch ? geld boven perspectief.. en heeft zich mee laten slepen in het spel van rioaalrat waar rioolrat zelf beter van werd ipv deligt.. zei het voor de transfer al, hij is niet het type verdediger voor het spel van juve.. tuurlijk hoop ik dat hij daar groeit maar vrees erg veel banken daar en dat in de bloei van zijn carriere..
Geld boven perspectief?

Juventus is voor een verdediger toch gewoon een natte droom?

Spelen met Ronaldo en een aantal andere geweldige spelers.

En dat hij er een hele hoop geld uit heeft gesleept is zeker waar. Maar dat zegt niets over het gaan voor het sportieve.
nummer10
 nummer10 - maandag 12 augustus 2019 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 augustus 2019 - 09:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Geld boven perspectief?

Juventus is voor een verdediger toch gewoon een natte droom?

Spelen met Ronaldo en een aantal andere geweldige spelers.

En dat hij er een hele hoop geld uit heeft gesleept is zeker waar. Maar dat zegt niets over het gaan voor het sportieve.
vind ik wel, je weet van te voren dat je daar geen basis plaatst krijgt en dat het type voetbal niet bij zijn manier van spelen past.. dan kies je toch iets minder geld en ga je voor barca samen met een messi en vriend f dejong.. dat spel past beter bij hem, en veel meer kans op een basisplaats puur omdat het type voetbal hem meer ligt en minder aanpassing nodig is..
Eide
 Eide - maandag 12 augustus 2019 - 14:33   quote  deeplink  
Vanaf Juve kan je altijd nog een stap naar boven maken. Daarnaast zijn Chielini en Bonucci echt wel aan het slijten terwijl je bij Barca Piqué en Umtiti hebt. De kansen op speeltijd zijn even groot maar als je echt wil leren verdedigen is Italië wel een topbestemming. Geniepiger wordt het echt niet.

Vanaf Juventus kan De Ligt altijd nog naar Real, Barca, Bayern of City of iets dergelijks.
Loetje
 Loetje - maandag 12 augustus 2019 - 14:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 augustus 2019 - 09:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Geld boven perspectief?

Juventus is voor een verdediger toch gewoon een natte droom?

Spelen met Ronaldo en een aantal andere geweldige spelers.

En dat hij er een hele hoop geld uit heeft gesleept is zeker waar. Maar dat zegt niets over het gaan voor het sportieve.
Sterker nog, ik snap zelfs dat Italie een droom is voor verdedigers.

Had hem graag meer gezien in het Guardiola voetbal zegmaar, dat wel. Nu is het toch ietwat aanpassen.

Maar begrijpen doe ik hem zeker. Geen land heeft betere verdedigers voortgebracht dan Italie
JV
 JV - maandag 12 augustus 2019 - 14:51   quote  deeplink  
Ik denk best dat Promes het best goed kan doen bij ajax maar eigenlijk is er geen plaats voor hem en als Ziyech of Neres een keer niet kunnen kun je een jeugdspeler minuten laten maken.Proberen te verkopen zou ik denken als dat wel heel bijzonder natuurlijk maar dit leidt tot onrust vrees ik
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 12 augustus 2019 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 augustus 2019 - 19:02 schreef AkaS het volgende:
Als Donny nú óók éven zíjn middelvinger maar Madrid opsteekt...
Hebben we toch weer een leuke selectie.
Je bent ineens weer een beetje positief...

Maar Frenkie ga je dit jaar ect missen, dis is onvervangbaar en zo onzichtbaaer dominant aanwezig, ik denk dat zie MArtinez wel een goede vervanger is, speelt anders, maar die vond ik echt goed spelen ipv Blind.

Geef mij maar Blind samen met Schuurs achterin tot die Mexicaan klaar is voor het echte werk.
Dan kan Blind en Alvarez achterin Martinez en Marin ipv Frenkie en Schone en dan van Beek ervoor, heb je toch een heerlijk middenveld. Voorin heb je gewoon Neres, Tadic en Ziyech staan
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 12 augustus 2019 - 16:49   quote  deeplink  
Wel bizar, Promes werd gehaald, want de kans zeer groot was dat Neres en/of Ziyech en van de Beek verkocht zouden worden, Hij kan prima op de flanken uit de voeten, maar nu blijven ze zeer waarschijnlijk allemaal, dan wordt het toch wel lastig voor Promes.
Eide
 Eide - maandag 12 augustus 2019 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 augustus 2019 - 16:49 schreef Ajax we love you het volgende:
Wel bizar, Promes werd gehaald, want de kans zeer groot was dat Neres en/of Ziyech en van de Beek verkocht zouden worden, Hij kan prima op de flanken uit de voeten, maar nu blijven ze zeer waarschijnlijk allemaal, dan wordt het toch wel lastig voor Promes.
Ik wil Promes wel eens op 10 zien. Ik vond hem vlak achter KJH het beste voetbal spelen wat ik van hem heb gezien. Die steekpass tegen Emmen was van grote klasse. Als optie op de flank zie ik Promes geen concurrentiestrijd winnen van Neres, Ziyech of Tadic.

Als hij op 10 rendeert kan je wel lekker 3-4-3 of 4-3-3 met punt naar achter spelen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 12 augustus 2019 door Eide --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 12 augustus 2019 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 augustus 2019 - 16:44 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Je bent ineens weer een beetje positief...

Maar Frenkie ga je dit jaar ect missen, dis is onvervangbaar en zo onzichtbaaer dominant aanwezig, ik denk dat zie MArtinez wel een goede vervanger is, speelt anders, maar die vond ik echt goed spelen ipv Blind.

Geef mij maar Blind samen met Schuurs achterin tot die Mexicaan klaar is voor het echte werk.
Dan kan Blind en Alvarez achterin Martinez en Marin ipv Frenkie en Schone en dan van Beek ervoor, heb je toch een heerlijk middenveld. Voorin heb je gewoon Neres, Tadic en Ziyech staan
Lijkt me geen verkeerde opstelling, had dezelfde gedachte...
remco k
 remco k - maandag 12 augustus 2019 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 augustus 2019 - 16:58 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik wil Promes wel eens op 10 zien. Ik vond hem vlak achter KJH het beste voetbal spelen wat ik van hem heb gezien. Die steekpass tegen Emmen was van grote klasse. Als optie op de flank zie ik Promes geen concurrentiestrijd winnen van Neres, Ziyech of Tadic.

Als hij op 10 rendeert kan je wel lekker 3-4-3 of 4-3-3 met punt naar achter spelen.
Hij maakt toch helemaal niet de defensieve meters om hem op naast van de Beek te laten spelen om het defensieve de overeind te houden. Overigens staat juist dat defensieve deel nog niet heel goed in de omschakeling.
Loetje
 Loetje - maandag 12 augustus 2019 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 augustus 2019 - 20:35 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Lijkt me geen verkeerde opstelling, had dezelfde gedachte...
Hey Brabo! Leef jij ook nog, verdomme man! ;-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 12 augustus 2019 - 23:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 augustus 2019 - 22:36 schreef Loetje het volgende:

[..]

Hey Brabo! Leef jij ook nog, verdomme man! ;-)
Lang geleeje heej pik!
Eide
 Eide - maandag 12 augustus 2019 - 23:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 augustus 2019 - 21:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij maakt toch helemaal niet de defensieve meters om hem op naast van de Beek te laten spelen om het defensieve de overeind te houden. Overigens staat juist dat defensieve deel nog niet heel goed in de omschakeling.
Dat zie je pas als je het probeert. Voorlopig vind ik hem als vleugelspeler volkomen waardeloos terwijl Ajax juist via de flanken (Tadic, Neres en Ziyech) het verschil maakt normaal gesproken.
Loetje
 Loetje - dinsdag 13 augustus 2019 - 00:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 augustus 2019 - 23:21 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Lang geleeje heej pik!
Hoe is het vriend?
remco k
 remco k - dinsdag 13 augustus 2019 - 08:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 augustus 2019 - 23:33 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat zie je pas als je het probeert. Voorlopig vind ik hem als vleugelspeler volkomen waardeloos terwijl Ajax juist via de flanken (Tadic, Neres en Ziyech) het verschil maakt normaal gesproken.
Ik zou het niet eens proberen, daarvoor hebben we teveel spelers die er van origine kunnen spelen of zoals bij Ziyech bij wie het zijn eigenlijke positie is.

Promes is een leuke speler voor de counter, maar voorlopig laat hij zien dat de aankoop absoluut niet terecht is geweest, op een paar momentjes na.
p111
 p111 - dinsdag 13 augustus 2019 - 10:11   quote  deeplink  
Ik heb ook nooit begrepen wat Ajax met deze speler moet van 15 miljoen.In mijn ogen een zeer overschatte speler.
remco k
 remco k - dinsdag 13 augustus 2019 - 11:02   quote  deeplink  
Is het benaderen van Jan Vertonghen nog interessant? Is tribuneklant bij Tottenham.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 13 augustus 2019 - 11:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2019 - 11:02 schreef remco k het volgende:
Is het benaderen van Jan Vertonghen nog interessant? Is tribuneklant bij Tottenham.
Ik zeg terug halen, dan heb je wel een goede verdediger die goed opkomt. KAn beter verdedigen dan Blind en is ook veel sneller en sterker
Eide
 Eide - dinsdag 13 augustus 2019 - 11:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2019 - 11:02 schreef remco k het volgende:
Is het benaderen van Jan Vertonghen nog interessant? Is tribuneklant bij Tottenham.
Dat zou echt goed zijn. Jan is echt een type dat Ajax goed kan gebruiken, zelfs als we dan twee andere aankopen misschien wel onder veel druk zetten.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5961
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en op naar de zomerstop topic 2019/2020









0.0109338