BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
AkaS
 AkaS - zaterdag 25 september 2021 - 10:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 september 2021 - 00:08 schreef Eide het volgende:

[..]

Ook een spelersmakelaar kan niets doen als de speler echt niet wil. Brobbey heeft zich laten overtuigen door die rioolrat, maar als hij had doorgezet was die transfer echt niet doorgegaan.

Daarnaast is mijn punt vooral dat de clubs geen macht hebben, anders dan exact wat er in het contract staat. Een speler heeft geen enkele verplichting om ook maar een seconde langer te blijven, of rekening te houden met z'n transferwaarde. Logisch ook, een speler moet opkomen voor z'n eigen belang.

Daar het bijt is dat er spelers zijn die daarbij onderhands worden. Er is natuurlijk niets mis met een stuk dankbaarheid naar een club toe, waarbij je respectvol met elkaar tot oplossingen kan komen die positief zijn voor beide. Dat doet bijvoorbeeld Onana duidelijk niet en dikke Mino maakt ook lachend misbruik van dat soort situaties... en spelers keuren dat goed door met hem in zee te gaan.

Dat laatste bewijst het hele punt. Spelers hebben die macht. Clubs en makelaars krijgen alleen die macht die spelers ze toekennen.
Dit is toch wel een heel interessante @ Eide en @ Remco...

Jullie zeggen beide dat de spelers de macht hebben. Maar is dat zo? Logischerwijze zou je dit wel veronderstellen. Maar we hebben te maken met veelal jonge spelers en die vinden het maar al te interessant om een zaakwaarnemer te hebben die voor hun het beste contract uit onderhandeld... Dit is volgens mij een totaal andere situatie dan bijvoorbeeld een zelfbewuste speler die al wat ouder is en vanuit ervaring weet wat hij wil en niet wil. En weet hoe het werkt.

Tadic is hier een mooi voorbeeld van. Die wist gewoon hoe het werkte en eiste gewoon van zijn zaakwaarnemer een transfer naar Ajax.

Maar die jonge jongens zijn vaak zelf niet aanwezig bij de onderhandelingen. Vertrouwen blind op gladde types als raiola en baseren " hun beslissing" op basis van wat de zaakwaarnemer hen voert.

Zij zijn dus niet aanwezig bij de gesprekken, kunnen niet controleren of wat er teruggekopppeld wordt de waarheid is. En hebben ook geen idee hoe sommige uitspraken die misschien wel gedaan zijn, zijn afgedwongen, gemanipuleerd of uit verband zijn getrokken door de zaakwaarnemer.

Het zou een goede stap zijn om onderhandelingen louter en alleen te voeren in het bijzijn van de spelers.

Kijk Onana nu... Blijkbaar wil Onana toch blijven... zegt hij nu. Nou Ajax ziet hem zeker niet graag tegen 0 euro vertrekken.... De enige die een belang heeft bij een vertrek is de zaakwaarnemer... Kan het niet zo zijn dat deze de boel tegen elkaar uitspeelt en de boel ophitst in de hoop een transfer aft te dwingen ?
remco k
 remco k - zaterdag 25 september 2021 - 10:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 september 2021 - 10:32 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dit is toch wel een heel interessante @ Eide en @ Remco...

Jullie zeggen beide dat de spelers de macht hebben. Maar is dat zo? Logischerwijze zou je dit wel veronderstellen. Maar we hebben te maken met veelal jonge spelers en die vinden het maar al te interessant om een zaakwaarnemer te hebben die voor hun het beste contract uit onderhandeld... Dit is volgens mij een totaal andere situatie dan bijvoorbeeld een zelfbewuste speler die al wat ouder is en vanuit ervaring weet wat hij wil en niet wil. En weet hoe het werkt.

Tadic is hier een mooi voorbeeld van. Die wist gewoon hoe het werkte en eiste gewoon van zijn zaakwaarnemer een transfer naar Ajax.

Maar die jonge jongens zijn vaak zelf niet aanwezig bij de onderhandelingen. Vertrouwen blind op gladde types als raiola en baseren " hun beslissing" op basis van wat de zaakwaarnemer hen voert.

Zij zijn dus niet aanwezig bij de gesprekken, kunnen niet controleren of wat er teruggekopppeld wordt de waarheid is. En hebben ook geen idee hoe sommige uitspraken die misschien wel gedaan zijn, zijn afgedwongen, gemanipuleerd of uit verband zijn getrokken door de zaakwaarnemer.

Het zou een goede stap zijn om onderhandelingen louter en alleen te voeren in het bijzijn van de spelers.

Kijk Onana nu... Blijkbaar wil Onana toch blijven... zegt hij nu. Nou Ajax ziet hem zeker niet graag tegen 0 euro vertrekken.... De enige die een belang heeft bij een vertrek is de zaakwaarnemer... Kan het niet zo zijn dat deze de boel tegen elkaar uitspeelt en de boel ophitst in de hoop een transfer aft te dwingen ?
Je zegt het zelf al.

Ze vinden het maar wat interessant dat er een fantastisch contract komt te liggen en vinden het sportieve minder belangrijk.

Daardoor kiest men voor Raiola en niet andersom. Dat betekend toch dat de macht bij de speler ligt?

En natuurlijk heeft de zaakwaarnemer invloed. Maar als een club wil dat de speler blijft en de speler wil zelf ook blijven. Dan wordt dat geregeld en heeft de zaakwaarnemer het maar uit te voeren.

Nous is de enige die er gewoon eerlijk voor uitkomt en ik weet vrij zeker dat iedere speler er zo over denkt maar zich niet uitspreekt.

Brobbey ging toch ook weg en zei dat het plan bij Leipzig zo geweldig was. Nou, daar zit meneer gewoon op de bank en afgelopen pot niet eens bij de selectie.

Leipzig is de nummer 12. Heeft 5 potjes gespeeld en Brobbey heeft 12 minuten gemaakt.

Die is voor het geld gegaan, er is geen enkele andere reden om Raiola als zaakwaarnemer in de hand te nemen.
AkaS
 AkaS - zaterdag 25 september 2021 - 12:09   quote  deeplink  
Ik bedoel met een goed contract natuurlijk niet alleen het geld. Maar ook het aanzien dat vinden in een transfer naar het buitenland. Bovendien valt het mij op dat alles waar ze hier een grote bek over hebben en niet pikken, ze eenmaal in het buitenland angstvallig hun mond houden en nog grotere bullshit wel pikken.

Nous is zeker open en eerlijk, maar of hij realistisch is betwijfel ik. En dat is ook jammer.

Brobbey is zeker weten niet voor het geld gegaan. Op dat moment had redbull aanzien en was er een trainerstaf die een goede naam had. En was de selectie dusdanig dat hij een kans had op een basisplaats. Daarnaast was het geld natuurlijk ook beter, maar gezien zijn ambitie is dat zeker weten niet zijn grootste factor in de keuze geweest. Maar uiteindelijk kan ik niet in zijn hoofd en hart kijken natuurlijk.

Maar je vraagt je af, hoeveel voorbeelden die jonge zichzelf overschattende asholes nog moeten krijgen om in te zien, dat je beter 2 jaartjes langer bij een club als Ajax kan blijven. Evengoed veel verdienen en dan alsnog die toptransfer te maken en dan ook echt een kans te krijgen op een basisplaats in het buitenland en je zelf echt financieel onafhankelijk voetballen... Dat zijn toch over het algemeen de Hollandse, Belgische en Skandinavische voetballers, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 25 september 2021 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 september 2021 - 10:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al.

Ze vinden het maar wat interessant dat er een fantastisch contract komt te liggen en vinden het sportieve minder belangrijk.

Daardoor kiest men voor Raiola en niet andersom. Dat betekend toch dat de macht bij de speler ligt?

En natuurlijk heeft de zaakwaarnemer invloed. Maar als een club wil dat de speler blijft en de speler wil zelf ook blijven. Dan wordt dat geregeld en heeft de zaakwaarnemer het maar uit te voeren.

Nous is de enige die er gewoon eerlijk voor uitkomt en ik weet vrij zeker dat iedere speler er zo over denkt maar zich niet uitspreekt.

Brobbey ging toch ook weg en zei dat het plan bij Leipzig zo geweldig was. Nou, daar zit meneer gewoon op de bank en afgelopen pot niet eens bij de selectie.

Leipzig is de nummer 12. Heeft 5 potjes gespeeld en Brobbey heeft 12 minuten gemaakt.

Die is voor het geld gegaan, er is geen enkele andere reden om Raiola als zaakwaarnemer in de hand te nemen.
Was die niet aangetrokken door de oude trainer die wel een plan met hem had?
remco k
 remco k - zaterdag 25 september 2021 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 september 2021 - 12:09 schreef AkaS het volgende:
Ik bedoel met een goed contract natuurlijk niet alleen het geld. Maar ook het aanzien dat vinden in een transfer naar het buitenland. Bovendien valt het mij op dat alles waar ze hier een grote bek over hebben en niet pikken, ze eenmaal in het buitenland angstvallig hun mond houden en nog grotere bullshit wel pikken.

Nous is zeker open en eerlijk, maar of hij realistisch is betwijfel ik. En dat is ook jammer.

Brobbey is zeker weten niet voor het geld gegaan. Op dat moment had redbull aanzien en was er een trainerstaf die een goede naam had. En was de selectie dusdanig dat hij een kans had op een basisplaats. Daarnaast was het geld natuurlijk ook beter, maar gezien zijn ambitie is dat zeker weten niet zijn grootste factor in de keuze geweest. Maar uiteindelijk kan ik niet in zijn hoofd en hart kijken natuurlijk.

Maar je vraagt je af, hoeveel voorbeelden die jonge zichzelf overschattende asholes nog moeten krijgen om in te zien, dat je beter 2 jaartjes langer bij een club als Ajax kan blijven. Evengoed veel verdienen en dan alsnog die toptransfer te maken en dan ook echt een kans te krijgen op een basisplaats in het buitenland en je zelf echt financieel onafhankelijk voetballen... Dat zijn toch over het algemeen de Hollandse, Belgische en Skandinavische voetballers, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Er liepen daar al 2 goede spitsen rond. Hij had op voorhand al amper een kans.

Hij is daar meer gaan verdienen dan hij bij Ajax kon krijgen.

Als hij niet voor het geld was gegaan was hij wel gebleven. Nergens anders had hij sportief zo’n goede uitgangspositie als hij bij Ajax had.

Ik ben het verder volledig met je eens hoor.

Helaas zijn er nu een paar positieve voorbeelden te noemen op het veelvoud aan spelers dat faalt.
remco k
 remco k - zaterdag 25 september 2021 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 september 2021 - 12:17 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Was die niet aangetrokken door de oude trainer die wel een plan met hem had?
Een top trainer in wording. Hoe naïef is iemand als je er maar vanuit gaat dat die trainer er nog is.

Van de beek en Ziyech zijn ook bergen beloofd.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 25 september 2021 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 september 2021 - 13:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Een top trainer in wording. Hoe naïef is iemand als je er maar vanuit gaat dat die trainer er nog is.

Van de beek en Ziyech zijn ook bergen beloofd.
Tuurlijk, maar speelde wel mee in zijn keus..
Eide
 Eide - zaterdag 25 september 2021 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 september 2021 - 10:32 schreef AkaS het volgende:

[..]

Tadic is hier een mooi voorbeeld van. Die wist gewoon hoe het werkte en eiste gewoon van zijn zaakwaarnemer een transfer naar Ajax.

Je zegt hier precies wat ik bedoel. Spelers hebben de macht. Imand als Brobbey is alleen een schoolvoorbeeld van een speler die die macht uit handen heeft gegeven, maar dat is een keuze van de speler zelf. Hij kan die macht ook zo terugpakken.
Eide
 Eide - vrijdag 01 oktober 2021 - 20:11   quote  deeplink  
Martinez heeft bijgetekend tot 2025.
remco k
 remco k - vrijdag 01 oktober 2021 - 21:26   quote  deeplink  
Geweldig nieuws. Een absolute rots in de defensie.
Eide
 Eide - woensdag 06 oktober 2021 - 19:06   quote  deeplink  
Stekelenburg voor de rest van het seizoen uitgeschakeld. Steek moet geopereerd worden en is de rest van het seizoen niet meer inzetbaar.

Edit: Nieuws komt via de officiële kanalen van Ajax. Steek moet aan z'n heup geopereerd worden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 06 oktober 2021 door Eide --
nummer10
 nummer10 - woensdag 06 oktober 2021 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 oktober 2021 - 19:06 schreef Eide het volgende:
Stekelenburg voor de rest van het seizoen uitgeschakeld. Steek moet geopereerd worden en is de rest van het seizoen niet meer inzetbaar.

Edit: Nieuws komt via de officiële kanalen van Ajax. Steek moet aan z'n heup geopereerd worden.
Dat lijkt me einde carrière..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 06 oktober 2021 - 19:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 oktober 2021 - 19:34 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Dat lijkt me einde carrière..
Dit lijkt er wel op
Pietje
 Pietje - woensdag 06 oktober 2021 - 19:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 oktober 2021 - 19:34 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Dat lijkt me einde carrière..
Dat vrees ik ook. Op zijn leeftijd is het moeilijk om de motivatie te vinden om zo'n lang traject van de revalidatie in te gaan.
Sterkte, Maarten!
Pietje
 Pietje - woensdag 06 oktober 2021 - 19:51   quote  deeplink  
Een mooi moment om vanaf 4 november André Onana weer aan de selectie toe te voegen.
Eide
 Eide - vrijdag 08 oktober 2021 - 17:35   quote  deeplink  
FBLqnhEXEAQumlq?format=jpg&name=medium
remco k
 remco k - vrijdag 08 oktober 2021 - 18:32   quote  deeplink  
Tsja. Zo beroerd had hij het dus blijkbaar niet.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 09 oktober 2021 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 oktober 2021 - 18:32 schreef remco k het volgende:
Tsja. Zo beroerd had hij het dus blijkbaar niet.
iets met trainers wissel..
remco k
 remco k - zondag 10 oktober 2021 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 oktober 2021 - 22:20 schreef nummer10 het volgende:

[..]

iets met trainers wissel..
Ze blijven hetzelfde type spel spelen, hij valt tot nu toe gewoon buiten de boot en is gewoon te vroeg vertrokken.

Juist bij Ajax had hij nu volle bak druk op Haller kunnen zetten en was hem misschien dit seizoen wel voorbij gegaan.
nummer10
 nummer10 - zondag 10 oktober 2021 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 oktober 2021 - 16:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Ze blijven hetzelfde type spel spelen, hij valt tot nu toe gewoon buiten de boot en is gewoon te vroeg vertrokken.

Juist bij Ajax had hij nu volle bak druk op Haller kunnen zetten en was hem misschien dit seizoen wel voorbij gegaan.
Misschien, maar op het moment dat die vertrok waren labyad proMes en traore ook nog redelijk in de race, opzich snapte ik de keus toen wel en al helemaal als Haller ook nog werd gekocht.. maar ik geef toe met de info die er nu is dat die te vroeg is vertrokken..
remco k
 remco k - zondag 10 oktober 2021 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 oktober 2021 - 20:17 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Misschien, maar op het moment dat die vertrok waren labyad proMes en traore ook nog redelijk in de race, opzich snapte ik de keus toen wel en al helemaal als Haller ook nog werd gekocht.. maar ik geef toe met de info die er nu is dat die te vroeg is vertrokken..
Ach hou op man. Hij ging steeds meer spelen en raakte geblesseerd in die cl pot toen hij zelfs in de basis mocht starten man.

Hij was toen 18. Waar hebben we het in hemelsnaam over.

Gewoon voorlopig een mega domme keuze gebleken. De intensiteit is daar volkomen anders en daar heeft hij moeite mee, nu ook al weer geblesseerd en dat is ook niet de eerste keer daar.

Nee hoor, gewoon weer een jongen die vertrekt terwijl die daar helemaal niet beter van gaat worden.
nummer10
 nummer10 - zondag 10 oktober 2021 - 23:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 oktober 2021 - 20:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach hou op man. Hij ging steeds meer spelen en raakte geblesseerd in die cl pot toen hij zelfs in de basis mocht starten man.

Hij was toen 18. Waar hebben we het in hemelsnaam over.

Gewoon voorlopig een mega domme keuze gebleken. De intensiteit is daar volkomen anders en daar heeft hij moeite mee, nu ook al weer geblesseerd en dat is ook niet de eerste keer daar.

Nee hoor, gewoon weer een jongen die vertrekt terwijl die daar helemaal niet beter van gaat worden.
Zoek ff op Remco, hij ging pas meer spelen na de bekend making dat die ging vertrekken.. daarbij was hem gezegd dat hij weinig aanspelen toe zou komen, en toen werd Haller ook nog aangetrokken terwijl hem anders beloofd was.. staat gewoon in een interview van hem een tijdje terug.. ik zou ook eieren voor me geld hebben gekozen..
remco k
 remco k - maandag 11 oktober 2021 - 08:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 oktober 2021 - 23:01 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Zoek ff op Remco, hij ging pas meer spelen na de bekend making dat die ging vertrekken.. daarbij was hem gezegd dat hij weinig aanspelen toe zou komen, en toen werd Haller ook nog aangetrokken terwijl hem anders beloofd was.. staat gewoon in een interview van hem een tijdje terug.. ik zou ook eieren voor me geld hebben gekozen..
Nee hoor. Hij begon al met langzaam aan meer spelen.

3 februari maakte men bekend dat hij niet bij ging tekenen.

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/280313/spits-brian-brobbey-verlengt-contract-niet-en-vertrekt-transfervrij-bij-ajax

De cl wedstrijd was van 9 December.

Dus nee sorry. Voor die cl pot begon hij meer te spelen. Raakte in die cl pot geblesseerd en toen hij weer terug kwam ging hij gewoon verder met meer en meer spelen. Zelfs toen Haller al aangetrokken was.
nummer10
 nummer10 - maandag 11 oktober 2021 - 10:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 oktober 2021 - 08:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee hoor. Hij begon al met langzaam aan meer spelen.

3 februari maakte men bekend dat hij niet bij ging tekenen.

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/280313/spits-brian-brobbey-verlengt-contract-niet-en-vertrekt-transfervrij-bij-ajax

De cl wedstrijd was van 9 December.

Dus nee sorry. Voor die cl pot begon hij meer te spelen. Raakte in die cl pot geblesseerd en toen hij weer terug kwam ging hij gewoon verder met meer en meer spelen. Zelfs toen Haller al aangetrokken was.
Volgens mij kreeg die tegen Lille de kans waarna die begon te twijfelen en dat was in febr?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 11 oktober 2021 - 11:15   quote  deeplink  
Om eerlijk te zijn heb ik niets met Brobbey, is een leuke spits maar is het net niet zoals ook Traore het net niet is

Ze missen lengte zoals bijvoorbeeld Kluivert en slimheid zoals bijvoorbeeld Suarez.

Haller is een meer een ruwe diamant, mocht hij goed begeleid worden misschien wel.

Ik mis bij Ajax een goede spitsentrainer, iemand die een spits beter maakt

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 oktober 2021 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - maandag 11 oktober 2021 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 oktober 2021 - 11:15 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Om eerlijk te zijn heb ik niets met Brobbey, is een leuke spits maar is het net niet zoals ook Traore het net niet is

Ze missen lengte zoals bijvoorbeeld Kluivert en slimheid zoals bijvoorbeeld Suarez.

Haller is een meer een ruwe diamant, mocht hij goed begeleid worden misschien wel.

Ik mis bij Ajax een goede spitsentrainer, iemand die een spits beter maakt
Haller is geen talent meer natuurlijk.. daarbij is brobbey gewoon weggegaan omdat die speelminuten nodig had/wou en Ajax die hem niet kon geven/garanderen (dit is hem ook gezegd begrijp ik uit een interview) en Leipzig staat/stond bekend om talent de kansen te geven en was hem daar ook beloofd, echter niet door de huidige invulling daar van de staf.. gewoon domme pech voor brobbey maar voor mij toen te begrijpen.. en dat pakt nu een beetje verkeerd uit helaas voor hem..

Maar goed, nu blijkt dat Haller toch behoorlijk wat kansen mist, danillo het prima heeft gedaan bij Twente, waarom word die dan niet vaker ingebracht en word er terug gegrepen op tadic in de punt.. en volgens mij is dat precies de reden waardoor brobbey heeft bedankt
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 11 oktober 2021 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 oktober 2021 - 11:29 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Haller is geen talent meer natuurlijk.. daarbij is brobbey gewoon weggegaan omdat die speelminuten nodig had/wou en Ajax die hem niet kon geven/garanderen (dit is hem ook gezegd begrijp ik uit een interview) en Leipzig staat/stond bekend om talent de kansen te geven en was hem daar ook beloofd, echter niet door de huidige invulling daar van de staf.. gewoon domme pech voor brobbey maar voor mij toen te begrijpen.. en dat pakt nu een beetje verkeerd uit helaas voor hem..

Maar goed, nu blijkt dat Haller toch behoorlijk wat kansen mist, danillo het prima heeft gedaan bij Twente, waarom word die dan niet vaker ingebracht en word er terug gegrepen op tadic in de punt.. en volgens mij is dat precies de reden waardoor brobbey heeft bedankt
Brobbey was om geluld, te veel mooie vooruitzichten aan gereikt zoals zo velen die gaan lopen zijn bij Ajax.

Wat betreft Danilo...is niet goed genoeg blijkbaar, ten Hag ziet hem dagelijks bezig.

Haller is geen talent meer maar kan toch nog steeds beter worden.
Misschien staat hij niet altijd goed in positie.

Een Huntelaar of een andere ex goalgetter kan hem daar in van dienst zijn.
Maar goed die zie ik niet bij Ajax

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 oktober 2021 door Jack Huntelaar --
remco k
 remco k - maandag 11 oktober 2021 - 14:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 oktober 2021 - 10:03 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Volgens mij kreeg die tegen Lille de kans waarna die begon te twijfelen en dat was in febr?
Nee hij speelde in de basis tegen Atalanta in december, je weet wel, die extreem belangrijke CL pot.
remco k
 remco k - maandag 11 oktober 2021 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 oktober 2021 - 11:29 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Haller is geen talent meer natuurlijk.. daarbij is brobbey gewoon weggegaan omdat die speelminuten nodig had/wou en Ajax die hem niet kon geven/garanderen (dit is hem ook gezegd begrijp ik uit een interview) en Leipzig staat/stond bekend om talent de kansen te geven en was hem daar ook beloofd, echter niet door de huidige invulling daar van de staf.. gewoon domme pech voor brobbey maar voor mij toen te begrijpen.. en dat pakt nu een beetje verkeerd uit helaas voor hem..

Maar goed, nu blijkt dat Haller toch behoorlijk wat kansen mist, danillo het prima heeft gedaan bij Twente, waarom word die dan niet vaker ingebracht en word er terug gegrepen op tadic in de punt.. en volgens mij is dat precies de reden waardoor brobbey heeft bedankt
Iedere Ajacied die bij Raiola zat is op vrijwel dezelfde manier vertrokken als Brobbey, en jij houd doodleuk vol dat het door andere redenen komt.. Bijzonder hoor..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 12 oktober 2021 - 23:02   quote  deeplink  
'Prestaties Haller niet onopgemerkt gebleven: spits in beeld bij Dortmund''Prestaties Haller niet onopgemerkt gebleven: spits in beeld bij Dortmund'
Gepubliceerd: Di 12-10-2021 om 21:33

Borussia Dortmund ziet in Sébastien Haller de mogelijke opvolger van Erling Haaland, voor het geval de Noorse spits komende zomer vertrekt bij de club. Dat meldt een journalist van het Duitse BILD dinsdagavond.

Het gerucht over de interesse in Haller komt op een opvallend moment. De spits treedt komende dinsdag met Ajax in de Champions League aan tegen de ploeg uit Dortmund. Met vijf goals in twee Champions League-wedstrijden had Haller zich geen betere start in het miljardenbal kunnen wensen.

De prestaties van Haller zijn klaarblijkelijk ook opgevallen in Dortmund. De Duitse club zou de spits van Ajax in de gaten houden, voor het geval Haaland komende zomer een transfer maakt. Haller is echter niet de enige optie die Dortmund in beeld heeft. De Duitsers zouden ook Karim Adeyemi, speler van Red Bull Salzburg, in het vizier hebben.

Haller speelde eerder in de Bundesliga en deed dat succesvol. In 60 competitiewedstrijden voor Eintracht Frankfurt wist de spits 24 doelpunten te maken en kwam hij tot 13 assists. Het is echter nog maar de vraag of het van een transfer komt, aangezien Haller over een contract tot medio 2025 bij Ajax beschikt.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 12 oktober 2021 - 23:31   quote  deeplink  
Het is maar een gerucht maar toch...
Ze kunnen voor Haaland natuurlijk meerdere spelers terug kopen want die gaat niet voor een schijntje weg

Snap wel dat Dortmund hem daarom in de etalage zet, maar ergens ook weer niet...
p111
 p111 - woensdag 13 oktober 2021 - 09:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 oktober 2021 - 11:29 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Haller is geen talent meer natuurlijk.. daarbij is brobbey gewoon weggegaan omdat die speelminuten nodig had/wou en Ajax die hem niet kon geven/garanderen (dit is hem ook gezegd begrijp ik uit een interview) en Leipzig staat/stond bekend om talent de kansen te geven en was hem daar ook beloofd, echter niet door de huidige invulling daar van de staf.. gewoon domme pech voor brobbey maar voor mij toen te begrijpen.. en dat pakt nu een beetje verkeerd uit helaas voor hem..

Maar goed, nu blijkt dat Haller toch behoorlijk wat kansen mist, danillo het prima heeft gedaan bij Twente, waarom word die dan niet vaker ingebracht en word er terug gegrepen op tadic in de punt.. en volgens mij is dat precies de reden waardoor brobbey heeft bedankt
Slap gelul ook Ajax staat bekend om zijn om zijn jeugd beleid en de kansen die je krijgt,het gaat maar om 1 ding bij Riola Rat geld verdienen,en die jonge gasten worden helemaal mee getrokken in die bloedzuiger praktijken.Ik blijf er bij Ajax moet een voorbeeld stellen ,geen zaken doen met Riola het is gewoon een legale maffioso,die alleen maar wil verkopen voor een heleboel commisie geld en wat er met die gassies gebeurd intereseerd deze profiteur geen ene moer.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 13 oktober 2021 door p111 --
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 14 oktober 2021 - 10:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 oktober 2021 - 12:28 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Brobbey was om geluld, te veel mooie vooruitzichten aan gereikt zoals zo velen die gaan lopen zijn bij Ajax.

Wat betreft Danilo...is niet goed genoeg blijkbaar, ten Hag ziet hem dagelijks bezig.

Haller is geen talent meer maar kan toch nog steeds beter worden.
Misschien staat hij niet altijd goed in positie.

Een Huntelaar of een andere ex goalgetter kan hem daar in van dienst zijn.
Maar goed die zie ik niet bij Ajax
Haller staat vaak juist wel goed in positie en zijn looplijnen zijn ook goed.
Vaak wordt er teveel gepingeld of komen de voorzetten net niet aan.

Waar het bij Haller vooral vaak fout gaat is werklust en te makkelijk gaan liggen voor de vrije trap. Zijn afronding kan ook nog iets scherper dan is hij er wel.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 14 oktober 2021 - 10:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2021 - 23:31 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Het is maar een gerucht maar toch...
Ze kunnen voor Haaland natuurlijk meerdere spelers terug kopen want die gaat niet voor een schijntje weg

Snap wel dat Dortmund hem daarom in de etalage zet, maar ergens ook weer niet...
Zoals ik het lees heeft Haaland een vaste clausule in zijn contract voor de zomer 2022.
Mochten ze hem dan nu nog voor een stuk meer kwijt kunnen is dat denk ik waarom hij in de etalage gezet is.

Dortmund had toch ook Sancho verkocht voor 100 miljoen? Dus meerdere spelers kunnen ze nu ook wel halen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 14 oktober 2021 - 18:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 oktober 2021 - 10:49 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Haller staat vaak juist wel goed in positie en zijn looplijnen zijn ook goed.
Vaak wordt er teveel gepingeld of komen de voorzetten net niet aan.

Waar het bij Haller vooral vaak fout gaat is werklust en te makkelijk gaan liggen voor de vrije trap. Zijn afronding kan ook nog iets scherper dan is hij er wel.
Dit gaf ik als voorbeeld aan met het woord misschien.
Misschien moet hij meer door de lucht aangespeeld worden gezien zijn lengte.

Tegen Sporting stond hij juist heel goed in positie, hij kreeg ook meer ruimte dan hij gewend was als in de competitie dan is het speelveld kleiner.

Staan er meer spelers in de 16.

Ik bedoelde meer dat een spitsentrainer zou helpen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 14 oktober 2021 door Jack Huntelaar --
remco k
 remco k - donderdag 14 oktober 2021 - 19:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 oktober 2021 - 10:49 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Haller staat vaak juist wel goed in positie en zijn looplijnen zijn ook goed.
Vaak wordt er teveel gepingeld of komen de voorzetten net niet aan.

Waar het bij Haller vooral vaak fout gaat is werklust en te makkelijk gaan liggen voor de vrije trap. Zijn afronding kan ook nog iets scherper dan is hij er wel.
Volgens mij werkt hij zich het schompes en is het vallen eerder onhandig dan dat hij het bewust doet.

Dat niet hard werken is eerder optisch door zijn hele voorkomen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 14 oktober 2021 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 oktober 2021 - 19:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij werkt hij zich het schompes en is het vallen eerder onhandig dan dat hij het bewust doet.

Dat niet hard werken is eerder optisch door zijn hele voorkomen.
Zeker weten!
nummer10
 nummer10 - vrijdag 15 oktober 2021 - 18:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 oktober 2021 - 19:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij werkt hij zich het schompes en is het vallen eerder onhandig dan dat hij het bewust doet.

Dat niet hard werken is eerder optisch door zijn hele voorkomen.
Word anders aardig moe van zijn gesjok daar voorin.
p111
 p111 - maandag 18 oktober 2021 - 09:01   quote  deeplink  
Nou de volgende Mariola marionet Mazra wil transfervrij vertrekken.Ik pleit echt voor een voetbalstop voor Mazra, en Rench op zijn plek laten voetballen.Pas een les geleerd met Brobby en ik hou ook mijn hard vast voor Gravenberch.Wanneer bijt Ajax een keer van zich af en laat zien dat die maffioso niet de dienst uitmaakt in de Arena.
nummer10
 nummer10 - maandag 18 oktober 2021 - 10:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 oktober 2021 - 09:01 schreef p111 het volgende:
Nou de volgende Mariola marionet Mazra wil transfervrij vertrekken.Ik pleit echt voor een voetbalstop voor Mazra, en Rench op zijn plek laten voetballen.Pas een les geleerd met Brobby en ik hou ook mijn hard vast voor Gravenberch.Wanneer bijt Ajax een keer van zich af en laat zien dat die maffioso niet de dienst uitmaakt in de Arena.
Eigenlijk doet Ajax dat al door niet mee te gaan in hun wensen, met als gevolg dat je miljoenen weggooit..
AkaS
 AkaS - maandag 18 oktober 2021 - 11:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 oktober 2021 - 19:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij werkt hij zich het schompes en is het vallen eerder onhandig dan dat hij het bewust doet.

Dat niet hard werken is eerder optisch door zijn hele voorkomen.
Ik zie Haller ook wel werken voor zijn geld, gelukkig maar. Anders zou het wel heel triest zijn toch ;-)

In de top gaat het om details zei onze grootste Ajaxspeler uit de geschiedenis ooit. En dat zei hij niet zomaar....

Een spits moet doorslaggevend zijn in de belangrijke momenten. En iedereen heeft weleens een off day of een dag dat alles meezit. Deze dagen mag je eigenlijk niet meetellen... En iemand op beoordelen of veroordelen.

En ach.... Het is leuk om hier van alles te typen en te lezen, maar einde van de dag blijft Haller de aankoop van 22,5 mln op aandringen van ten Hag. En dus zal deze opgesteld blijven worden. Net zo lang tot dat het niet meer geloofwaardig is en pijn doet aan de ogen. En tot die tijd zal hij ongeacht wat wie dan ook van hem vindt, opgesteld blijven worden.

In mijn ogen is zijn de statistieken van hem vertekend. En mist hij teveel kansen op de momenten dat hij onderscheidend moet zijn. Wanneer de kansen spaarzaam zijn en effectiviteit en zorgvuldigheid vereist zijn.

Dat is niet hoe ik het wil zien overigens... Maar wel wat ik registreer.

Morgenavond om 21.00u heeft hij de kans om onderscheidend te zijn en zijn transfersom waar te maken. Ik gun het hem en ons allemaal :-)
p111
 p111 - maandag 18 oktober 2021 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 oktober 2021 - 10:02 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Eigenlijk doet Ajax dat al door niet mee te gaan in hun wensen, met als gevolg dat je miljoenen weggooit..
Dat komt in mijn optiek door de eisen die gesteld worden door die Maffioso,Martinez tekent wel bij en nog meerdere die niet bij die Pizza lul zitten.Het zijn altijd de voetballers die bij die klojo zitten die bijna nooit bijtekenen.Dus vragen ze teveel zodat hij ze kan verkopen of gratis laten weglopen,dan kan hij weer ernorme commissies opstrijken. Dit is zo,n irritatie voor mij en ik denk wel meerdere,dus hoop ik zo erg dat Ajax geen zaken meer doet met spelers die door hem worden vertegenwoordigd.
remco k
 remco k - maandag 18 oktober 2021 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 oktober 2021 - 11:08 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik zie Haller ook wel werken voor zijn geld, gelukkig maar. Anders zou het wel heel triest zijn toch ;-)

In de top gaat het om details zei onze grootste Ajaxspeler uit de geschiedenis ooit. En dat zei hij niet zomaar....

Een spits moet doorslaggevend zijn in de belangrijke momenten. En iedereen heeft weleens een off day of een dag dat alles meezit. Deze dagen mag je eigenlijk niet meetellen... En iemand op beoordelen of veroordelen.

En ach.... Het is leuk om hier van alles te typen en te lezen, maar einde van de dag blijft Haller de aankoop van 22,5 mln op aandringen van ten Hag. En dus zal deze opgesteld blijven worden. Net zo lang tot dat het niet meer geloofwaardig is en pijn doet aan de ogen. En tot die tijd zal hij ongeacht wat wie dan ook van hem vindt, opgesteld blijven worden.

In mijn ogen is zijn de statistieken van hem vertekend. En mist hij teveel kansen op de momenten dat hij onderscheidend moet zijn. Wanneer de kansen spaarzaam zijn en effectiviteit en zorgvuldigheid vereist zijn.

Dat is niet hoe ik het wil zien overigens... Maar wel wat ik registreer.

Morgenavond om 21.00u heeft hij de kans om onderscheidend te zijn en zijn transfersom waar te maken. Ik gun het hem en ons allemaal :-)
Ik hoop er ook meer van hoor, begrijp me aub niet verkeerd.

Toch maakt hij ook best regelmatig belangrijke goals. Tegen Heerenveen bijvoorbeeld is hij gewoon belangrijk en speelt hij een goede wedstrijd overall.
remco k
 remco k - maandag 18 oktober 2021 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 oktober 2021 - 12:49 schreef p111 het volgende:

[..]

Dat komt in mijn optiek door de eisen die gesteld worden door die Maffioso,Martinez tekent wel bij en nog meerdere die niet bij die Pizza lul zitten.Het zijn altijd de voetballers die bij die klojo zitten die bijna nooit bijtekenen.Dus vragen ze teveel zodat hij ze kan verkopen of gratis laten weglopen,dan kan hij weer ernorme commissies opstrijken. Dit is zo,n irritatie voor mij en ik denk wel meerdere,dus hoop ik zo erg dat Ajax geen zaken meer doet met spelers die door hem worden vertegenwoordigd.
Is wel lastig hoor.

Want wat doe je met bijvoorbeeld Tadic als hij nog een contract voor drie jaar heeft, en vervolgens zijn zaakwaarnemer inruilt voor Raiola.
p111
 p111 - maandag 18 oktober 2021 - 14:35   quote  deeplink  
Stoppen met onderhandelingen met Tadic dat zal zeker niet gebeuren . Tadic heeft namelijk een eigen mening en ook doelen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 oktober 2021 door p111 --
remco k
 remco k - maandag 18 oktober 2021 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 oktober 2021 - 14:35 schreef p111 het volgende:
Stoppen met onderhandelingen met Tadic dat zal zeker niet gebeuren . Tadic heeft namelijk een eigen mening en ook doelen.
De meeste spelers hebben wel een eigen mening.

Ik ben alleen benieuwd hoe je het ziet dat Raiola geblokkeerd wordt?

Iedere speler is bij wet gewoon vrij om van zaakwaarnemer te wisselen.

En wat doe je dan met een speler die nog een vierjarig contract heeft en tot de belangrijkste spelers van de selectie behoort?
nummer10
 nummer10 - maandag 18 oktober 2021 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 oktober 2021 - 12:49 schreef p111 het volgende:

[..]

Dat komt in mijn optiek door de eisen die gesteld worden door die Maffioso,Martinez tekent wel bij en nog meerdere die niet bij die Pizza lul zitten.Het zijn altijd de voetballers die bij die klojo zitten die bijna nooit bijtekenen.Dus vragen ze teveel zodat hij ze kan verkopen of gratis laten weglopen,dan kan hij weer ernorme commissies opstrijken. Dit is zo,n irritatie voor mij en ik denk wel meerdere,dus hoop ik zo erg dat Ajax geen zaken meer doet met spelers die door hem worden vertegenwoordigd.
Wat me net name opvalt is dat onderhandeling vaak spaak lopen bij eigen jeugd..
AkaS
 AkaS - maandag 18 oktober 2021 - 18:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 oktober 2021 - 16:41 schreef remco k het volgende:

[..]

De meeste spelers hebben wel een eigen mening.

Ik ben alleen benieuwd hoe je het ziet dat Raiola geblokkeerd wordt?

Iedere speler is bij wet gewoon vrij om van zaakwaarnemer te wisselen.

En wat doe je dan met een speler die nog een vierjarig contract heeft en tot de belangrijkste spelers van de selectie behoort?
Iedere speler is bij wet vrij om van zaakwaarnemer te wisselen. Maar Ajax is ook vrij om ervoor te kiezen om niet met raiola te onderhandelen toch.

En een speler die nog een contract heeft voor 4 jaar hoef je niet mee te onderhandelen..
Eide
 Eide - maandag 18 oktober 2021 - 19:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 oktober 2021 - 18:43 schreef AkaS het volgende:

[..]

Iedere speler is bij wet vrij om van zaakwaarnemer te wisselen. Maar Ajax is ook vrij om ervoor te kiezen om niet met raiola te onderhandelen toch.

En een speler die nog een contract heeft voor 4 jaar hoef je niet mee te onderhandelen..
En dan? De speler zit bij Raiola. Ajax onderhandelt niet. Dan loopt de speler net zo goed weg voor niets. Daar schiet je niets mee op. Spelers hebben de macht. Spelers kiezen een zaakwaarnemer. Clubs hebben er mee te dealen. Je hebt in deze, als club, gewoon geen keuze.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 oktober 2021 door Eide --
p111
 p111 - maandag 18 oktober 2021 - 19:30   quote  deeplink  
Ajax heeft natuurlijk wel een keus om niet te onderhandelen met Riola,en als er dan niet onderhandeld word zullen er ook spelers bij zitten die misschien wel willen blijven,of een nw contract willen.Dan laat je in iedergeval wel zien dat je niet alles pikt.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0551118