BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - donderdag 23 december 2021 - 10:53   quote  deeplink  
Brobbey zou al medisch gekeurd zijn door Ajax.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 23 december 2021 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 december 2021 - 11:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij gaf zelf destijds aan dat het niet door geld kwam. Misschien is dat wel gewoon waar.
Ik denk zelf dat het allemaal rioolratje is en die vangt gewoon 2x maximale!! Kan ook zijn dat Brobbey die rioolrat onder druk heeft gezet. "he Mino, wat hebje nu geflikt, zat prima bij Ajax en nu ben ik weg, zit op de bank en mijn carriere is straks over en uit. Zorg dat ik terugkom bij Ajax, anders zal ik andere spelers vertellen hoe je iedereen kapot maakt" Mino:"Ok Brobbey, ik zal je terug naar Ajax laten gaan en zelf afzien van een bonus"
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 23 december 2021 - 20:26   quote  deeplink  
Brobbey geeft hiermee aan dat zijn keuze verkeerd was. De vraag is hoeveel Ajax voor hem moet gaan betalen. Het is een slechte deal, maar wat was een betere deal geweest (buiten het niet transfervrij laten vertrekken van Brobbey)

Ik vond zijn instelling altijd goed, ook toen hij wist dat hij naar RB ging. Zijn keuze vond ik gewoon echt dom. Hij is gewoon belazerd door zijn zaakwaarnemer, teveel naar $ gekeken en RB heeft hem dingen belooft die ze niet nakwamen. Hij dacht echt dat hij elke week in de basis zou spelen. Nu is hij met zijn voetjes weer geland op aarde en kan hij zich ontwikkelen bij Ajax.
nummer10
 nummer10 - donderdag 23 december 2021 - 20:43   quote  deeplink  
Laten we het positief zien en dat een voorbeeld is voor jongere spelers die te vroeg willen vertrekken..
Eide
 Eide - zaterdag 25 december 2021 - 09:49   quote  deeplink  
Ajaz ou nog altijd met Gravenberch in gesprek zijn over een contract verlenging, ondanks dat Raiola meldde dat de gesprekken stil lagen. Het scenario is dat Gravenberch of bijtekent of aankomende zomer vertrekt voor een knappe transfersom. De insteek was initieel om bij te tekenen maar er zo veel clubs met interesse dat Gravenberch twijfelt of hij nog een seizoen in de Eredivisie wil spelen. De vader van Gravenberch schijnt een forse vinger in de transferpap van zijn zoon te hebben en is heel stelling dat Ryan niet op eenzelfde manier als Brobbey of Onana gaat vertrekken.

Rondom Mazraoui lijkt geen beweging meer te zijn wat betekent dat Ajax hem deze winterstop zal moeten verkopen als ze nog iets voor hem willen ontvangen. Steven Bergwijn staat nog steeds op het wensenlijstje van Overmars maar Ten Hag wil liever Neres behouden, die Overmars weer wil verkopen. Bergwijn kan ondertussen ook op interesse uit Spanje en Italië rekenen waardoor Ajax niet langer de regie heeft bij deze potentiele transfer.
Eide
 Eide - zaterdag 25 december 2021 - 09:53   quote  deeplink  
Van der Sar is in gesprek met de RvC over een contractverlenging als algemeen directeur van Ajax. Als Van der Sar verlengt blijft de gehele directie nog een periode langer aan.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 27 december 2021 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 december 2021 - 09:49 schreef Eide het volgende:
Ajaz ou nog altijd met Gravenberch in gesprek zijn over een contract verlenging, ondanks dat Raiola meldde dat de gesprekken stil lagen. Het scenario is dat Gravenberch of bijtekent of aankomende zomer vertrekt voor een knappe transfersom. De insteek was initieel om bij te tekenen maar er zo veel clubs met interesse dat Gravenberch twijfelt of hij nog een seizoen in de Eredivisie wil spelen. De vader van Gravenberch schijnt een forse vinger in de transferpap van zijn zoon te hebben en is heel stelling dat Ryan niet op eenzelfde manier als Brobbey of Onana gaat vertrekken.

Rondom Mazraoui lijkt geen beweging meer te zijn wat betekent dat Ajax hem deze winterstop zal moeten verkopen als ze nog iets voor hem willen ontvangen. Steven Bergwijn staat nog steeds op het wensenlijstje van Overmars maar Ten Hag wil liever Neres behouden, die Overmars weer wil verkopen. Bergwijn kan ondertussen ook op interesse uit Spanje en Italië rekenen waardoor Ajax niet langer de regie heeft bij deze potentiele transfer.
Gravenberch zal wel weer lastig worden indd. Neres zal weinig interesse voor zijn vrees ik.
Bergwijn is ook niet nodig als Neres blijft.

Brobbey half jaartje huren is voor als de Africa cup doorgaat wel nuttig.
Geen optie tot koop in het contract dan zou ik er toch nog een extra spits bij halen.

Kan die nieuwe vast wennen want Danilo en Brobbey is het ook niet als Haller er niet is.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 27 december 2021 - 14:50   quote  deeplink  
Breaking news, Brobbey definitief naar Ajax, optie tot koop is niet gelukt
nummer10
 nummer10 - maandag 27 december 2021 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 december 2021 - 14:50 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Breaking news, Brobbey definitief naar Ajax, optie tot koop is niet gelukt
Kort samengevat, slecht geregeld en enkel gunstig voor Leipzig.. die krijgen een fitte speler terug waar wij een speler krijgen die amper wedstrijd ritme heeft en geen wedstrijd vol kan houden..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 27 december 2021 - 15:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 december 2021 - 14:58 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Kort samengevat, slecht geregeld en enkel gunstig voor Leipzig.. die krijgen een fitte speler terug waar wij een speler krijgen die amper wedstrijd ritme heeft en geen wedstrijd vol kan houden..
Ach we gaan het zien, ik was er ook geen voorstander van.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 27 december 2021 - 17:25   quote  deeplink  
Pfff korte termijnvisie! Opzouten, speler wilde toch zelf graag weg? Nu die de kans naar niet krijgt moeten wij hem.weer fit maken, zodat zij hem vervolgens kunnen verkopen?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 27 december 2021 - 17:25   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 december 2021 door Ajax Warrior --
p111
 p111 - maandag 27 december 2021 - 19:14   quote  deeplink  
Brobbey is gewoon voor de Aftikacup.
nummer10
 nummer10 - maandag 27 december 2021 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 december 2021 - 17:25 schreef Ajax Warrior het volgende:
Pfff korte termijnvisie! Opzouten, speler wilde toch zelf graag weg? Nu die de kans naar niet krijgt moeten wij hem.weer fit maken, zodat zij hem vervolgens kunnen verkopen?
Zo zie ik het ook, of dat die het super bij ons doet (na het dit worden) zodat Leipzig meer aan Ajax kan vragen...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 28 december 2021 - 10:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 december 2021 - 23:03 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Zo zie ik het ook, of dat die het super bij ons doet (na het dit worden) zodat Leipzig meer aan Ajax kan vragen...
Voor mij hoeft hij ook niet meer terug, maar ze willen geen risico lopen omdat ze Haller een paar weken kwijt zijn.
Zie hem dus meer als vervanger ook omdat Danilo in hun ogen te kort schiet.
Na dit seizoen halen ze misschien iemand met nog meer talent die nu misschien nog niet beschikbaar is.
Geloof me nummer 10 ze weten heel goed waar ze mee bezig zijn voor de langere termijn.
Maar nogmaals voor mij hadden ze hem niet terug hoeven halen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 december 2021 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - dinsdag 28 december 2021 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 december 2021 - 10:18 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Voor mij hoeft hij ook niet meer terug, maar ze willen geen risico lopen omdat ze Haller een paar weken kwijt zijn.
Zie hem dus meer als vervanger ook omdat Danilo in hun ogen te kort schiet.
Na dit seizoen halen ze misschien iemand met nog meer talent die nu misschien nog niet beschikbaar is.
Geloof me nummer 10 ze weten heel goed waar ze mee bezig zijn voor de langere termijn.
Maar nogmaals voor mij hadden ze hem niet terug hoeven halen
Ik snap dat ze haller gaan missen met de Afrikacup.. Alleen brobbey is niet eens volledig fit (laatst nog voor de rust gewisseld) en heeft geen wedstrijd ritme... En ik denk ook niet dat dit Ajax gaat lukken op zoom korte termijn... Dus in mijn ogen nemen ze wel een risico voor die periode en al helemaal als er geen optie tot koop is..
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - dinsdag 28 december 2021 - 11:50   quote  deeplink  
Ach, schopt Brobbey er tegen p$v en Benfica de winnende bal erin is hij weer een held.
Zo gaat dat toch altijd. Haller was ook een miskoop. Ik hoop dat ze Mazzaroui kunnen behouden en dat ze Gravenbergh voor een goed bedrag verkopen. Eriksen terug en hopen op zijn oude niveau. Zoniet heb je Taylor ook nog.
Ik denk dat de Technisch staf van ons Ajax het goed voor ogen heeft. Zolang ze ook oog houden voor eigen talenten heb ik genoeg vertrouwen in de komende jaren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 december 2021 door Eindhovense Ajaxfan --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 28 december 2021 - 14:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 december 2021 - 11:50 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:
Ach, schopt Brobbey er tegen p$v en Benfica de winnende bal erin is hij weer een held.
Zo gaat dat toch altijd. Haller was ook een miskoop. Ik hoop dat ze Mazzaroui kunnen behouden en dat ze Gravenbergh voor een goed bedrag verkopen. Eriksen terug en hopen op zijn oude niveau. Zoniet heb je Taylor ook nog.
Ik denk dat de Technisch staf van ons Ajax het goed voor ogen heeft. Zolang ze ook oog houden voor eigen talenten heb ik genoeg vertrouwen in de komende jaren.
Zo is het zeker al hoeft Eriksen voor mij niet te komen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 28 december 2021 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 december 2021 - 11:26 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ik snap dat ze haller gaan missen met de Afrikacup.. Alleen brobbey is niet eens volledig fit (laatst nog voor de rust gewisseld) en heeft geen wedstrijd ritme... En ik denk ook niet dat dit Ajax gaat lukken op zoom korte termijn... Dus in mijn ogen nemen ze wel een risico voor die periode en al helemaal als er geen optie tot koop is..
Klopt laatst gewisseld na bijna een helft te hebben mee gespeeld, toen kwam hij boos van het veld was hevig teleurgesteld
Maar is heus wel afgetraind hoor,trainde gewoon met de rest van de selectie mee, heeft ook invalbeurten gemaakt in de Champions Leaque.
Ze zijn bij Ajax goed op de hoogte hoor, het zijn geen koekenbakkers..

Daarnaast gaan ze nog naar Portugal op trainingskamp

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 december 2021 door Jack Huntelaar --
p111
 p111 - dinsdag 28 december 2021 - 15:38   quote  deeplink  
Ze hebben nog een trainingskamp in Portugal dus niks aan het handje ze komen incl Brobbey super fit terug.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 28 december 2021 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 december 2021 - 15:38 schreef p111 het volgende:
Ze hebben nog een trainingskamp in Portugal dus niks aan het handje ze komen incl Brobbey super fit terug.
Ja en wat hebben we aan Brobbey dan? Die is ineens een ster? Die gozer lacht zich een krul in een lul. Heeft Ajax vorig jaar benadeeld, komt nu even op huur omdat het toch wel enorm tegenvalt in Leipzig en gaat over een half jaar gewoon weer weg.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 28 december 2021 - 18:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 december 2021 - 17:16 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ja en wat hebben we aan Brobbey dan? Die is ineens een ster? Die gozer lacht zich een krul in een lul. Heeft Ajax vorig jaar benadeeld, komt nu even op huur omdat het toch wel enorm tegenvalt in Leipzig en gaat over een half jaar gewoon weer weg.
Fit en wel... Als er een optie tot koop was had ik het enigszins begrepen, nu echt niet.. als de nood aan de man was had tadic prima volstaan en neres op links..
remco k
 remco k - woensdag 29 december 2021 - 13:00   quote  deeplink  
Blijkbaar niet. De laatste keren met Tadic op 9 was een drama en dan zijn ook direct al je opties van tafel.

Een half jaar een spits huren die in dit systeem kan spelen lijkt me gewoon prima voor de korte termijn aangezien aankopen blijkbaar nog niet lukt.
AkaS
 AkaS - woensdag 29 december 2021 - 13:30   quote  deeplink  
als gravenberch niet verlengt dan pis ik op iedereen binnen ajax die ooit nog 1 woord met deze man wisselt.

svp Neres niet verkopen. zal volgend seizoen weer kunnen opleven en belangrijk zijn.
Eide
 Eide - woensdag 29 december 2021 - 15:53   quote  deeplink  
Gravenberch is in ieder geval eerlijk. Hij heeft duidelijk aangegeven niet gratis weg te gaan bij Ajax. Hij vertrekt deze winterstop of hij zal verlengen. Dat in tegenstelling tot Onana en Mazraoui. Overigens wil Raiola liefst Gravenberch ook gratis laten vertrekken. Het draait steeds om die dikke rat.
nummer10
 nummer10 - woensdag 29 december 2021 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 december 2021 - 15:53 schreef Eide het volgende:
Gravenberch is in ieder geval eerlijk. Hij heeft duidelijk aangegeven niet gratis weg te gaan bij Ajax. Hij vertrekt deze winterstop of hij zal verlengen. Dat in tegenstelling tot Onana en Mazraoui. Overigens wil Raiola liefst Gravenberch ook gratis laten vertrekken. Het draait steeds om die dikke rat.
Mazz vind ik een hele domme zet gewoon van Ajax... Bedoel ze wouden een onana 1 van de beste betaalde spelers van Ajax maken, iets wat mazz dus ook verlangt, waarom die dan niet?

Gravenberch zie ik zo compleet anders lopen... Maar aan de andere kant, ik zie echt geen topper nog in hem..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 30 december 2021 - 11:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 december 2021 - 22:23 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Mazz vind ik een hele domme zet gewoon van Ajax... Bedoel ze wouden een onana 1 van de beste betaalde spelers van Ajax maken, iets wat mazz dus ook verlangt, waarom die dan niet?

Gravenberch zie ik zo compleet anders lopen... Maar aan de andere kant, ik zie echt geen topper nog in hem..
Mazraoui (zo heet hij) is een hele goede back maar niet uitzonderlijk.

Onana daarentegen wel, weet jij een 2e die zo goed is en betaalbaar?
Oh en er wordt zo veel geschreven, wat betreft salaris niveau.

Denk wel dat Ajax zijn best heeft gedaan om hem te behouden maar wie wil niet naar Italië of Spanje vanwege het klimaat?
nummer10
 nummer10 - donderdag 30 december 2021 - 12:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 december 2021 - 11:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Mazraoui (zo heet hij) is een hele goede back maar niet uitzonderlijk.

Onana daarentegen wel, weet jij een 2e die zo goed is en betaalbaar?
Oh en er wordt zo veel geschreven, wat betreft salaris niveau.

Denk wel dat Ajax zijn best heeft gedaan om hem te behouden maar wie wil niet naar Italië of Spanje vanwege het klimaat?
Maar een back als mazraoui koop je ook niet voor 2 tientjes en een boswortels.. en op dit moment hebben we ook nog geen back die al aan zijn niveau kan tippen of in de buurt komt..
p111
 p111 - donderdag 30 december 2021 - 12:33   quote  deeplink  
Rensch geduld hij gaat echt goed worden

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 januari 2022 door p111 --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 30 december 2021 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 december 2021 - 12:10 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Maar een back als mazraoui koop je ook niet voor 2 tientjes en een boswortels.. en op dit moment hebben we ook nog geen back die al aan zijn niveau kan tippen of in de buurt komt..
Het afgelopen seizoen was Rensch in goede doen, dit seizoen komt hij duidelijk te kort soms.
Maar hij heeft wel laten zien dat hij een grote kan worden.

Jonge talenten zoals Timber, Rensch, Antony, Daramy en Gravenbergh zijn logischerwijs nog wisselend, is een normaal gegeven.

Ook Timber krijgt zeer waarschijnlijk nog wel zijn terugval
Het is wel de vraag of ze de top gaan halen
remco k
 remco k - donderdag 30 december 2021 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 december 2021 - 22:23 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Mazz vind ik een hele domme zet gewoon van Ajax... Bedoel ze wouden een onana 1 van de beste betaalde spelers van Ajax maken, iets wat mazz dus ook verlangt, waarom die dan niet?

Gravenberch zie ik zo compleet anders lopen... Maar aan de andere kant, ik zie echt geen topper nog in hem..
Omdat Mazraoui gewoon veel minder belangrijk is en heel erg vaak geblesseerd is. Zelfs nu weer. Dit seizoen ook al twee keer een korte periode geblesseerd. Vorig seizoen vrijwel helemaal gemist.
remco k
 remco k - donderdag 30 december 2021 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 december 2021 - 12:10 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Maar een back als mazraoui koop je ook niet voor 2 tientjes en een boswortels.. en op dit moment hebben we ook nog geen back die al aan zijn niveau kan tippen of in de buurt komt..
Hou op man. Rensch tikt dat niveau ook gewoon aan. Is dit seizoen slecht begonnen maar de laatste twee potten gewoon erg goed.
nummer10
 nummer10 - donderdag 30 december 2021 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 december 2021 - 18:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Hou op man. Rensch tikt dat niveau ook gewoon aan. Is dit seizoen slecht begonnen maar de laatste twee potten gewoon erg goed.
Waarom ervoor hou toch op man? Daarbij zeg ik totaal nergens dat rensch niet goed genoeg gaat worden of dat niveau niet kan halen.. sterker nog ik zie hem graag spelen.. alleen is die simpel weg NOG niet op het niveau (wekelijks) mazraoui wat logisch is.. vandaar heb ik liever dat ze hem wat meer geld doen waarvan IK vind dat die dat verdiend gezien de laatste jaren zodat rensch nog 1 jaartje kan rijpen en hem kan vervangen daarna, plus je verdiend ook nog eens aan mazraoui ipv gratis de deur uit..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 30 december 2021 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 december 2021 - 19:16 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Waarom ervoor hou toch op man? Daarbij zeg ik totaal nergens dat rensch niet goed genoeg gaat worden of dat niveau niet kan halen.. sterker nog ik zie hem graag spelen.. alleen is die simpel weg NOG niet op het niveau (wekelijks) mazraoui wat logisch is.. vandaar heb ik liever dat ze hem wat meer geld doen waarvan IK vind dat die dat verdiend gezien de laatste jaren zodat rensch nog 1 jaartje kan rijpen en hem kan vervangen daarna, plus je verdiend ook nog eens aan mazraoui ipv gratis de deur uit..
Besef jij wel hoeveel extra miljoenen een contractvrije speler kan opstrijken ?

Ze hoeven geen 20 tot 50 miljoen af te dragen naar de club waar een speler nog onder contract staat.
Ajax is een rijke club in Nederland maar is in Europa nog middenmoot qua financiën
Dit red je niet met 2x meer salaris

Daarnaast willen ze graag de uitdaging aan gaan om in een grotere competitie te spelen die meer naam heeft dan onze eredivisie.

Neem van mij aan dat onze (buitenlandse) spelers liever in een land vertoeven waar het meestal mooi weer is ipv hier in dit kikkerlandje.

Dus wanneer ze de kans krijgen zijn ze weg met name als de club ook nog in de Champions Leaque gaat spelen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 30 december 2021 door Jack Huntelaar --
Eide
 Eide - vrijdag 31 december 2021 - 01:28   quote  deeplink  
Jong Ajax topscorer Max de Waal gaat Eredivisie-ervaring opdoen bij Zwolle waar hij op huurbasis naar toe gaat.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 31 december 2021 - 11:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 december 2021 - 21:08 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Besef jij wel hoeveel extra miljoenen een contractvrije speler kan opstrijken ?

Ze hoeven geen 20 tot 50 miljoen af te dragen naar de club waar een speler nog onder contract staat.
Ajax is een rijke club in Nederland maar is in Europa nog middenmoot qua financiën
Dit red je niet met 2x meer salaris

Daarnaast willen ze graag de uitdaging aan gaan om in een grotere competitie te spelen die meer naam heeft dan onze eredivisie.

Neem van mij aan dat onze (buitenlandse) spelers liever in een land vertoeven waar het meestal mooi weer is ipv hier in dit kikkerlandje.

Dus wanneer ze de kans krijgen zijn ze weg met name als de club ook nog in de Champions Leaque gaat spelen.
Dat is de andere kant van het verhaal.. ik zou igg graag zien dat Ajax meer zou betalen voor mazraoui ipv hem gratis weg te laten lopen en van mij mag die dus net zoals wat ze met onana wouden 1 van de beter betaalde spelers maken zodat die nog 1 jaar kan vlammen en rensch achter hem kan groeien, en je ook nog is wat aan hem verdiend.. lijkt mij een win win situatie
p111
 p111 - vrijdag 31 december 2021 - 12:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 december 2021 - 01:28 schreef Eide het volgende:
Jong Ajax topscorer Max de Waal gaat Eredivisie-ervaring opdoen bij Zwolle waar hij op huurbasis naar toe gaat.
Top dat is prima voor hem en Ajax,ik heb wel vertrouwen in Max,die naam zegt al genoeg.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 31 december 2021 door p111 --
remco k
 remco k - vrijdag 31 december 2021 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 december 2021 - 19:16 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Waarom ervoor hou toch op man? Daarbij zeg ik totaal nergens dat rensch niet goed genoeg gaat worden of dat niveau niet kan halen.. sterker nog ik zie hem graag spelen.. alleen is die simpel weg NOG niet op het niveau (wekelijks) mazraoui wat logisch is.. vandaar heb ik liever dat ze hem wat meer geld doen waarvan IK vind dat die dat verdiend gezien de laatste jaren zodat rensch nog 1 jaartje kan rijpen en hem kan vervangen daarna, plus je verdiend ook nog eens aan mazraoui ipv gratis de deur uit..
Het beste wat Rensch tot nu toe heeft laten zien is niet heel veel minder dan Mazraoui.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 01 januari 2022 - 01:58   quote  deeplink  
De beste wensen mannen, WZAWZDB, Ajacied forever!
nummer10
 nummer10 - zaterdag 01 januari 2022 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 december 2021 - 22:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Het beste wat Rensch tot nu toe heeft laten zien is niet heel veel minder dan Mazraoui.
Ben ik absoluut met je eens, maar wil je daarop gokken gelijk aankomend seizoen, of op save spelen (rensch laten groeien nog) en ook nog wat verdienen aan mazraoui..
remco k
 remco k - zaterdag 01 januari 2022 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 januari 2022 - 16:33 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ben ik absoluut met je eens, maar wil je daarop gokken gelijk aankomend seizoen, of op save spelen (rensch laten groeien nog) en ook nog wat verdienen aan mazraoui..
Dat is Ajax. En alles waar het voor staat. Dus ja daar vertrouw ik volledig op.
Eide
 Eide - zaterdag 01 januari 2022 - 19:39   quote  deeplink  
Dat Ajax met Rensch een groeibriljant achter de hand heeft is absoluut waar. Dat neemt niet weg dat Mazraoui zeker 10 a 15 miljoen waard is en je dat eigenlijk gewoon verliest.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 01 januari 2022 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 januari 2022 - 19:39 schreef Eide het volgende:
Dat Ajax met Rensch een groeibriljant achter de hand heeft is absoluut waar. Dat neemt niet weg dat Mazraoui zeker 10 a 15 miljoen waard is en je dat eigenlijk gewoon verliest.
Klopt maar wat doe je eraan?
Onama is wat dit aan gaat een slecht voorbeeld

Of een goed voorbeeld voor sommige spelers, je ziet het tegenwoordig bij meerdere clubs

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 01 januari 2022 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - zaterdag 01 januari 2022 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 januari 2022 - 19:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is Ajax. En alles waar het voor staat. Dus ja daar vertrouw ik volledig op.
Jeugd voor de leeuwen gooien bedoel je.. iets wat ze met brobbey dus niet echt durfde maar nu DE vervanger moet worden omdat die er gelijk kan staan ? Correct me if in wrong, niet negatief bedoeld want ben zeker voor jeugd voor de leeuwen gooien, maar niet ten koste van 10 a 15 mil of misschien wel meer na een prima cl seizoen.. en vergeet niet mazraoui is ook altijd nog onze eigen jeugd die enkel waardering wil zien in een geld bedrag.. en dat vind ikzelf best mogen..
remco k
 remco k - zaterdag 01 januari 2022 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 januari 2022 - 19:39 schreef Eide het volgende:
Dat Ajax met Rensch een groeibriljant achter de hand heeft is absoluut waar. Dat neemt niet weg dat Mazraoui zeker 10 a 15 miljoen waard is en je dat eigenlijk gewoon verliest.
Dat is in mijn beleving het grootste issue.
remco k
 remco k - zaterdag 01 januari 2022 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 januari 2022 - 22:39 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Jeugd voor de leeuwen gooien bedoel je.. iets wat ze met brobbey dus niet echt durfde maar nu DE vervanger moet worden omdat die er gelijk kan staan ? Correct me if in wrong, niet negatief bedoeld want ben zeker voor jeugd voor de leeuwen gooien, maar niet ten koste van 10 a 15 mil of misschien wel meer na een prima cl seizoen.. en vergeet niet mazraoui is ook altijd nog onze eigen jeugd die enkel waardering wil zien in een geld bedrag.. en dat vind ikzelf best mogen..
Dat wat ze met Brobbey ook gewoon deden.

En volgens mij heeft Rensch er al een vol seizoen op zitten hè. Je doet net alsof hij nog moet debuteren.
Eide
 Eide - zaterdag 01 januari 2022 - 23:47   quote  deeplink  
Spelers worden zelden voor de leeuwen gegooid. Of ze worden rustig gebracht of ze veroveren stormachtig een plekje, maar het gebeurt echt maar heel zelden dat een jongen die het niveau niet bewezen kan hebben zomaar in het diepe wordt gegooid. Dan moet je echt denken aan noodgevallen waar door blessures de bank opraakt.

Wij weten niet wat Ajax over heeft voor Mazraoui. Het is een vent die ook best breekbaar is gebleken maar ontegenzeggelijk veel kwaliteit heeft. Ik denk ook niet dat het echt om salaris gaat als ik eerlijk ben. Ik geloof dat ook niet in het geval van Onana. Veel clubs hebben financiële problemen en kunnen gewoon niet voldoen aan hoge transfersommen. Dan kan je via zaakwaarnemers contracten laten uitlopen en een speler betrekkelijk goedkoop binnn hengelen.

We zien de laatste jaren dat sommige spelers gewoon niet wegkomen. Denk aan Tagliafico, maar Onana hadden we ook al twee seizoenen niet meer bij Ajax verwacht. Als je dan transfervrij weg kan, kan je meteen over een hoog salaris praten. Het wordt daarmee gewoon heel aantrekkelijk dat contract uit te dienen en te vertrekken.

Dat mag ook. Dat is volledig legaal. In het geval van Mazraoui heb ik daar ook wel begrip voor. Hij heeft Ajax alleen salaris gekost en altijd prima werk geleverd. Bij Onana ligt dat nadrukkelijk anders na zijn dopingaffaire waarbij ik nog altijd iets meer loyaliteit billijk had gevonden.

Onder de streep toont het maar weer dat spelers de macht hebben. Een speler bepaald. Soms zijn spelers heel bevattelijk voor zaakwaarnemers, zie Brobbey, maar het is gewoon de speler die bepaald en wat je ook doet als club, je bent altijd afhankelijk.
nummer10
 nummer10 - zondag 02 januari 2022 - 00:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 januari 2022 - 22:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat wat ze met Brobbey ook gewoon deden.

En volgens mij heeft Rensch er al een vol seizoen op zitten hè. Je doet net alsof hij nog moet debuteren.
Ik vond dat niet bij brobbey die met name spelers voorzich had die gewoon niet voldeden eerst, geen eens spitsen.. labyad, promes en ook traore.. daarvoor kreeg brobbey echt geen kans in Ajax 1 dat kwam pas later.. maar goed dat is geweest, ik hoop oprecht dat Ajax mazraoui geld erbij geeft en alsnog tekent zodat rensch nog een jaar echt kan rijpen achter hem en we nog wat geld vangen voor hem.. (puur een mening dat ik vind dat hij dat verdiend en dat Ajax daar het meest aan heeft in mijn ogen) en voor de rest ook zeker eens met Eide
remco k
 remco k - zondag 02 januari 2022 - 09:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 januari 2022 - 00:05 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ik vond dat niet bij brobbey die met name spelers voorzich had die gewoon niet voldeden eerst, geen eens spitsen.. labyad, promes en ook traore.. daarvoor kreeg brobbey echt geen kans in Ajax 1 dat kwam pas later.. maar goed dat is geweest, ik hoop oprecht dat Ajax mazraoui geld erbij geeft en alsnog tekent zodat rensch nog een jaar echt kan rijpen achter hem en we nog wat geld vangen voor hem.. (puur een mening dat ik vind dat hij dat verdiend en dat Ajax daar het meest aan heeft in mijn ogen) en voor de rest ook zeker eens met Eide
Kijk naar wat Brobbey speelde en begon te spelen. Hij stond per slot van rekening in de basis in de alles beslissende cl wedstrijd vorig seizoen.

Ik hoop ook dat Mazraoui bijtekent. Maar als dat niet gebeurt ga ik daar niet van wakker liggen.

Ik vind juist de eigen jeugd die niet bijtekent erg ondankbaar aangezien dat de club is die je alles heeft gegeven om zo ver te komen.

Ajax moet er ook alles aan doen om die jongens te behouden. Maar niet toevallig lopen ze allemaal bij Raiola en is er wel een grens. Ik snap goed dat men daar niet overheen gaat.
nummer10
 nummer10 - zondag 02 januari 2022 - 12:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 januari 2022 - 09:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Kijk naar wat Brobbey speelde en begon te spelen. Hij stond per slot van rekening in de basis in de alles beslissende cl wedstrijd vorig seizoen.

Ik hoop ook dat Mazraoui bijtekent. Maar als dat niet gebeurt ga ik daar niet van wakker liggen.

Ik vind juist de eigen jeugd die niet bijtekent erg ondankbaar aangezien dat de club is die je alles heeft gegeven om zo ver te komen.

Ajax moet er ook alles aan doen om die jongens te behouden. Maar niet toevallig lopen ze allemaal bij Raiola en is er wel een grens. Ik snap goed dat men daar niet overheen gaat.
Ik denk echt zelf dat ze brobbey telaat vertrouwen hebben gegeven.. maar goed komen we nooit achter..

Rest wel eens natuurlijk.. laten we dan nu maar hopen dat brobbey een gravenberch kan bijpraten hierover..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0581450