BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - zondag 02 januari 2022 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 januari 2022 - 12:52 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ik denk echt zelf dat ze brobbey telaat vertrouwen hebben gegeven.. maar goed komen we nooit achter..

Rest wel eens natuurlijk.. laten we dan nu maar hopen dat brobbey een gravenberch kan bijpraten hierover..
Hij was 18 man. Hou op zeg.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 02 januari 2022 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 januari 2022 - 12:52 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ik denk echt zelf dat ze brobbey telaat vertrouwen hebben gegeven.. maar goed komen we nooit achter..

Rest wel eens natuurlijk.. laten we dan nu maar hopen dat brobbey een gravenberch kan bijpraten hierover..
Nee joh heeft genoeg invalbeurten gehad, hij mocht blij zijn met de best vele speelminuten, Brobbey is toch geen wereldwonder, komt nu met hangende pootjes terug omdat hij daar helemaal niet serieus werd genomen.

Brobbey hoeft helemaal niemand bij te praten, de spelers zijn echt niet gek hoeven alleen maar rond hun heen te kijken

Die zien niet alleen Brobbey terug keren van een mislukt avontuur, Zyech en/of van de Beek zijn er ook nog.
Zelfs met De Jong en de Ligt gaat het niet altijd over rozen.

Het is vaak de naam vd club, de grotere competitie en de rijkdom, niet alleen maar Raiola, de ouders en de spelers zelf weten echt wel waar ze aan beginnen, zijn niet achterlijker dan wij hier...
nummer10
 nummer10 - zondag 02 januari 2022 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 januari 2022 - 13:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij was 18 man. Hou op zeg.
Hoe oud was gravenberch? En die had geen labyad traore promes en later haller voor zich..

Daarbij moet brobbey dan nu DE man worden die er gelijk moet staan? En wel het loon krijgt die die eerst wou hebben waardoor de onderhandelingen mis liepen en hij gratis weg is?
nummer10
 nummer10 - zondag 02 januari 2022 - 15:56   quote  deeplink  
De kansen blijken toch best wel mee te vallen overigens

Brobbey haalt indrukwekkende statistieken. "Zeker wanneer je bij Brobbey’s cijfers van vorig jaar rekening houdt met het geringe aantal gespeelde minuten, blijkt zijn status als ‘supersub’ terecht. Vorig jaar was Brobbey in 373 speelminuten bij 8 goals van Ajax betrokken. Een gemiddelde van eens per 47 minuten. Daar komen zelfs Haller (68 speelminuten per goal of assist), Robert Lewandowski (63) en Erling Haaland (55) dit seizoen niet bij in de buurt qua moyenne."
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 02 januari 2022 - 17:04   quote  deeplink  
Mazraoui die zich qua kwaliteit linkt aan de topspelers van Ajax??? Het is die Marokkaan echt naar het hoofd gestegen blijkbaar!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 02 januari 2022 - 18:23   quote  deeplink  
Hahahaha ik moest toch even reageren...daarom mag hij ook niet meer uitkomen voor Marroko denk ik
remco k
 remco k - zondag 02 januari 2022 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 januari 2022 - 15:47 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Hoe oud was gravenberch? En die had geen labyad traore promes en later haller voor zich..

Daarbij moet brobbey dan nu DE man worden die er gelijk moet staan? En wel het loon krijgt die die eerst wou hebben waardoor de onderhandelingen mis liepen en hij gratis weg is?
Die had hij op zijn 18e ook niet meer voor zich na zo’n 30% van zijn eerste seizoen hij de selectie.
remco k
 remco k - zondag 02 januari 2022 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 januari 2022 - 15:56 schreef nummer10 het volgende:
De kansen blijken toch best wel mee te vallen overigens

Brobbey haalt indrukwekkende statistieken. "Zeker wanneer je bij Brobbey’s cijfers van vorig jaar rekening houdt met het geringe aantal gespeelde minuten, blijkt zijn status als ‘supersub’ terecht. Vorig jaar was Brobbey in 373 speelminuten bij 8 goals van Ajax betrokken. Een gemiddelde van eens per 47 minuten. Daar komen zelfs Haller (68 speelminuten per goal of assist), Robert Lewandowski (63) en Erling Haaland (55) dit seizoen niet bij in de buurt qua moyenne."
Ja kerel. Hij raakte geblesseerd en daarna kwam Haller.

Voordat hij geblesseerd raakte stond hij op het punt de eerste man te worden.
nummer10
 nummer10 - zondag 02 januari 2022 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 januari 2022 - 17:04 schreef Ajax Warrior het volgende:
Mazraoui die zich qua kwaliteit linkt aan de topspelers van Ajax??? Het is die Marokkaan echt naar het hoofd gestegen blijkbaar!
Vind je? Kijk heel simpel, het is geen tadic bijv.. maar ik vind wel dat je een speler uiteindelijk mag belonen en al helemaal een jeugd product.. of hij bij de top van Ajax hoorde kan je over discussiëren..
nummer10
 nummer10 - zondag 02 januari 2022 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 januari 2022 - 18:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja kerel. Hij raakte geblesseerd en daarna kwam Haller.

Voordat hij geblesseerd raakte stond hij op het punt de eerste man te worden.
Waren toen traore Huntelaar labyad en promes niet voor hem in de pikorde ? Zoiets staat me igg bij
remco k
 remco k - maandag 03 januari 2022 - 08:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 januari 2022 - 19:21 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Vind je? Kijk heel simpel, het is geen tadic bijv.. maar ik vind wel dat je een speler uiteindelijk mag belonen en al helemaal een jeugd product.. of hij bij de top van Ajax hoorde kan je over discussiëren..
Wie zegt dat hij niet beloont wordt dan?
remco k
 remco k - maandag 03 januari 2022 - 08:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 januari 2022 - 19:22 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Waren toen traore Huntelaar labyad en promes niet voor hem in de pikorde ? Zoiets staat me igg bij
Hij werd basis speler begin december toen hij nog maar 18 was alle spelers die je noemt waren er toen nog en allemaal fit. Als die jongens nog voor hem hadden gestaan in de pikorde. Zou hij dan basis speler zijn geworden? Lijkt me niet, enige is dat hij in die wedstrijd direct geblesseerd raakte.
nummer10
 nummer10 - maandag 03 januari 2022 - 11:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 januari 2022 - 08:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij niet beloont wordt dan?
Blijkbaar onvoldoende volgens hem dan en de zaakwaarnemer.. of dat dan weer terecht is op niet weet ik niet.. alleen ik vind het enorm zonde als je hem laat lopen en er niks aan verdiend en rensch misschien wel tegenvalt als basis.. we gaan het wel zien joh, en laten we hopen dat Ajax de goede keuze maakt
remco k
 remco k - maandag 03 januari 2022 - 11:28   quote  deeplink  
Al zou Rensch tegenvallen. Als het maximale bedrag voor Mazraoui door Ajax is bereikt in de onderhandelingen en Ajax zegt nee. Dan is er altijd de goede keuze gemaakt.
nummer10
 nummer10 - maandag 03 januari 2022 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 januari 2022 - 11:28 schreef remco k het volgende:
Al zou Rensch tegenvallen. Als het maximale bedrag voor Mazraoui door Ajax is bereikt in de onderhandelingen en Ajax zegt nee. Dan is er altijd de goede keuze gemaakt.
Dat vraag ik me af.. stel mazraoui vraagt 5 mil en Ajax wil niet hoger dan 4 mil.. rensch valt tegen en mazraoui loopt gratis weg en je moet dus weer een nieuwe rechtsback halen voor tig miljoen.. wat dan? Ik zou dan op save spelen en mazraoui dat miljoen meer doen en hem nog goed te kunnen verkopen en daarvan dan een back te halen die wel voldoet.. maar goed, maybe ben ik daarom ook geen directeur :P
AkaS
 AkaS - maandag 03 januari 2022 - 13:44   quote  deeplink  
de dag dat het minder wordt komt volgens Overmars steeds dichterbij... We leven misschien iets boven onze stand...

Met de voorgenomen verkopen van Tagliafico en Neres helpt Overmars dit proces natuurlijk wel een hele hand.

De brede bank met kwaliteit hoort natuurlijk bij een topclub. Als we deze gaan verkopen dan wordt het natuurlijk minder. Terwijl een Neres met een aantal wedstrijden natuurlijk weer ritme opdoet en kan groeien naar zijn oude niveau.

Tagliafico is ook gewoon een hele goede speler voor Ajax, terwijl Daily Blind steeds vaker wedstrijden speelt waarbij hij beduidend minder speelt en zijn passing, wat zijn toegevoegde waarde binnen het team is, onzuiverder is geworden...

Ben benieuwd naar de maand januari en hoe we hier uit zullen komen richting een eventueel nieuw kampioenschap...
AkaS
 AkaS - maandag 03 januari 2022 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 januari 2022 - 17:04 schreef Ajax Warrior het volgende:
Mazraoui die zich qua kwaliteit linkt aan de topspelers van Ajax??? Het is die Marokkaan echt naar het hoofd gestegen blijkbaar!
Die jongen is van nature gewoon een bescheiden vent. Hij wordt gewoon opgenaaid door zaakwaarnemers die met dergelijke salariseisen weten dat een verlenging niet gerealiseerd gaat worden en het uitdraait op een transfer waarbij zij natuurlijk weer een leuke cent gaan verdienen...
remco k
 remco k - maandag 03 januari 2022 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 januari 2022 - 13:39 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af.. stel mazraoui vraagt 5 mil en Ajax wil niet hoger dan 4 mil.. rensch valt tegen en mazraoui loopt gratis weg en je moet dus weer een nieuwe rechtsback halen voor tig miljoen.. wat dan? Ik zou dan op save spelen en mazraoui dat miljoen meer doen en hem nog goed te kunnen verkopen en daarvan dan een back te halen die wel voldoet.. maar goed, maybe ben ik daarom ook geen directeur :P
Waarschijnlijk ben je daarom inderdaad geen directeur.

Want stel dat die 5 miljoen meer is dan Tadic enz enz. Wat ga je dan tegen die jongens vertellen? En hoe houd je die tevreden?
nummer10
 nummer10 - maandag 03 januari 2022 - 14:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 januari 2022 - 14:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ben je daarom inderdaad geen directeur.

Want stel dat die 5 miljoen meer is dan Tadic enz enz. Wat ga je dan tegen die jongens vertellen? En hoe houd je die tevreden?
Naar wat ik begreep wou hij waardering en ong net zoveel wou als de grootverdieners, en dat vind ik zelf terecht... Gaat die meer vragen dan een tadic word het natuurlijk een ander verhaal
nummer10
 nummer10 - maandag 03 januari 2022 - 14:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 januari 2022 - 13:44 schreef AkaS het volgende:
de dag dat het minder wordt komt volgens Overmars steeds dichterbij... We leven misschien iets boven onze stand...

Met de voorgenomen verkopen van Tagliafico en Neres helpt Overmars dit proces natuurlijk wel een hele hand.

De brede bank met kwaliteit hoort natuurlijk bij een topclub. Als we deze gaan verkopen dan wordt het natuurlijk minder. Terwijl een Neres met een aantal wedstrijden natuurlijk weer ritme opdoet en kan groeien naar zijn oude niveau.

Tagliafico is ook gewoon een hele goede speler voor Ajax, terwijl Daily Blind steeds vaker wedstrijden speelt waarbij hij beduidend minder speelt en zijn passing, wat zijn toegevoegde waarde binnen het team is, onzuiverder is geworden...

Ben benieuwd naar de maand januari en hoe we hier uit zullen komen richting een eventueel nieuw kampioenschap...
Vind sws dat er te weinig gebruik word gemaakt van die brede bank en met name indd bij die 2 spelers.. genoeg potjes gehad waar hun prima konden spelen maar er niet in kwamen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 03 januari 2022 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 januari 2022 - 13:46 schreef AkaS het volgende:

[..]

Die jongen is van nature gewoon een bescheiden vent. Hij wordt gewoon opgenaaid door zaakwaarnemers die met dergelijke salariseisen weten dat een verlenging niet gerealiseerd gaat worden en het uitdraait op een transfer waarbij zij natuurlijk weer een leuke cent gaan verdienen...
Zijn ze niet oud en wijs genoeg?
Zoals wij ons niet zouden laten op naaien doen hun dat ook niet.
Natuurlijk hebben zaakwaarnemers wel degelijk invloed maar je bent er toch altijd zelf bij ?
Daarnaast praten die buitenlandse spelers onderling met elkaar, ze zijn heel goed op de hoogte wat het hun scheelt aan inkomsten

Dit staat er misschien los van maar ik weet niet of hij wel zo bescheiden is, hij is ook al uit het elftal van Marokko gezet met als Zyech.
remco k
 remco k - maandag 03 januari 2022 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 januari 2022 - 14:35 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Naar wat ik begreep wou hij waardering en ong net zoveel wou als de grootverdieners, en dat vind ik zelf terecht... Gaat die meer vragen dan een tadic word het natuurlijk een ander verhaal
Als hij dezelfde status en centen wil, moet hij eerst eens een keer een seizoen wel gewoon alles spelen. 1 seizoen 28 eredivisie gespeeld en dat is ook al weer 3 jaar geleden.

Nee sorry, Dan hoor je wat status betreft absoluut niet bij jongens als blind en Tadic.
remco k
 remco k - maandag 03 januari 2022 - 18:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 januari 2022 - 17:05 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Zijn ze niet oud en wijs genoeg?
Zoals wij ons niet zouden laten op naaien doen hun dat ook niet.
Natuurlijk hebben zaakwaarnemers wel degelijk invloed maar je bent er toch altijd zelf bij ?
Daarnaast praten die buitenlandse spelers onderling met elkaar, ze zijn heel goed op de hoogte wat het hun scheelt aan inkomsten

Dit staat er misschien los van maar ik weet niet of hij wel zo bescheiden is, hij is ook al uit het elftal van Marokko gezet met als Zyech.
Ik denk dat iedereen vatbaar is voor 2 miljoen of 10 miljoen teken bonus. Ik zou dat iig wel zijn.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 03 januari 2022 - 19:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 januari 2022 - 18:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen vatbaar is voor 2 miljoen of 10 miljoen teken bonus. Ik zou dat iig wel zijn.
Dit zit toch in het salaris of bonus van de club waar de speler tekent.
Een speler kan een bonus krijgen van miljoenen.
Zijn nieuwe club hoeft toch geen koopsom over te maken tussen de 20 en pak hem beet 60 miljoen eurootjes

Dit is aantrekkelijk voor zowel de speler in kwestie als ook zijn nieuwe club.
De zaakwaarnemer steekt natuurlijk ook wat in zijn zak.

Ik ben van mening dat soms de speler al een voorcontract getekend heeft.
Het zou heel goed kunnen dat Onana en Inter er al een jaar geleden uit waren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 januari 2022 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 03 januari 2022 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 januari 2022 - 18:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Als hij dezelfde status en centen wil, moet hij eerst eens een keer een seizoen wel gewoon alles spelen. 1 seizoen 28 eredivisie gespeeld en dat is ook al weer 3 jaar geleden.

Nee sorry, Dan hoor je wat status betreft absoluut niet bij jongens als blind en Tadic.
Inderdaad, mocht iedereen er zo over denken dan kunnen we wel opdoeken met Ajax, dan is het niet meer op te brengen
nummer10
 nummer10 - maandag 03 januari 2022 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 januari 2022 - 18:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Als hij dezelfde status en centen wil, moet hij eerst eens een keer een seizoen wel gewoon alles spelen. 1 seizoen 28 eredivisie gespeeld en dat is ook al weer 3 jaar geleden.

Nee sorry, Dan hoor je wat status betreft absoluut niet bij jongens als blind en Tadic.
Als blessures of ziekte roet in het eten gooien betekend toch niet dat je niet hard hebt gewerkt voor je werkgever?
Eide
 Eide - maandag 03 januari 2022 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 januari 2022 - 21:06 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Als blessures of ziekte roet in het eten gooien betekend toch niet dat je niet hard hebt gewerkt voor je werkgever?
Mar het doet als topsporter wel iets met je waarde.
Eide
 Eide - maandag 03 januari 2022 - 21:58   quote  deeplink  
Shaktar Donetsk zou Neres willen overnemen. Tagliafico zou in de belangstelling staan van verschillende Engelse clubs.
nummer10
 nummer10 - maandag 03 januari 2022 - 23:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 januari 2022 - 21:19 schreef Eide het volgende:

[..]

Mar het doet als topsporter wel iets met je waarde.
Absoluut, maar altijd nog beter dan gratis de deur uit..
nummer10
 nummer10 - maandag 03 januari 2022 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 januari 2022 - 21:58 schreef Eide het volgende:
Shaktar Donetsk zou Neres willen overnemen. Tagliafico zou in de belangstelling staan van verschillende Engelse clubs.
Heel zonde.. krijg je dus een mindere bank en kunnen we het weer doen met labyad ipv neres.. tenzij ze Bergwijn nog weten te strikken..
Eide
 Eide - maandag 03 januari 2022 - 23:24   quote  deeplink  
Real Madrid zou zich hebben gemeld bij Ajax met een bod van 40 miljoen voor Gravenberch. De bron is overigens niet super betrouwbaar, een Italiaans medium waar ik in ieder geval nog nooit van heb gehoord.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 04 januari 2022 - 10:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 januari 2022 - 19:21 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Vind je? Kijk heel simpel, het is geen tadic bijv.. maar ik vind wel dat je een speler uiteindelijk mag belonen en al helemaal een jeugd product.. of hij bij de top van Ajax hoorde kan je over discussiëren..
Maar als hij niet bij de top hoort, waarom dan wel een topsalaris??
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 04 januari 2022 - 10:47   quote  deeplink  
Wat me opvalt is overigens wel de slagvaardigheid van psv. In de meeste gevallen wanneer bekend wordt dat zij interesse hebben in een speler is het ook zo rond. Zoals nu met Veerman. Misschien is dat wel het voordeel ten opzichte van Ajax. Ajax doet vaak zo lang over onderhandelen dat spelers weggekaapt kunnen worden. En dat is nu al een aantal keren gebeurd.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 04 januari 2022 - 10:59   quote  deeplink  
Daarnaast lijkt het wel alsof Ajax alleen maar bezig is met terugkeer van spelers! Verdedigend is het nog steeds niet op orde, zeker als je Tagliafico en Mazraoui gaat verkopen of gratis laat weglopen. Blind kan het niet meer belopen en de jonkies gaan het zonder ervaring niet redden. Ik maak me over die linie dus het meeste zorgen en Ajax lijkt er weinig aan te gaan veranderen.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 04 januari 2022 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 januari 2022 - 10:59 schreef Ajax Warrior het volgende:
Daarnaast lijkt het wel alsof Ajax alleen maar bezig is met terugkeer van spelers! Verdedigend is het nog steeds niet op orde, zeker als je Tagliafico en Mazraoui gaat verkopen of gratis laat weglopen. Blind kan het niet meer belopen en de jonkies gaan het zonder ervaring niet redden. Ik maak me over die linie dus het meeste zorgen en Ajax lijkt er weinig aan te gaan veranderen.
We hebben bogarde en reiziger nog :p
nummer10
 nummer10 - dinsdag 04 januari 2022 - 11:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 januari 2022 - 10:47 schreef Ajax Warrior het volgende:
Wat me opvalt is overigens wel de slagvaardigheid van psv. In de meeste gevallen wanneer bekend wordt dat zij interesse hebben in een speler is het ook zo rond. Zoals nu met Veerman. Misschien is dat wel het voordeel ten opzichte van Ajax. Ajax doet vaak zo lang over onderhandelen dat spelers weggekaapt kunnen worden. En dat is nu al een aantal keren gebeurd.
Eens, alleen snap ik PSV niet zo heel goed als ik naar hun middenveld kijk.. lijkt me eerder een actie om Feyenoord af te troeven zodat hun niet sterker worden en PSV voorbij gaan..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 04 januari 2022 - 11:17   quote  deeplink  
Onana en Inter zouden eruit zijn en zouden het hebben gemeld bij Ajax.. is het niet zo dat Inter onana nu pas mocht benaderen ? Lijkt me namelijk erg sterk dat dit binnen no time nu al is geregeld
Eide
 Eide - dinsdag 04 januari 2022 - 11:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 januari 2022 - 11:17 schreef nummer10 het volgende:
Onana en Inter zouden eruit zijn en zouden het hebben gemeld bij Ajax.. is het niet zo dat Inter onana nu pas mocht benaderen ? Lijkt me namelijk erg sterk dat dit binnen no time nu al is geregeld
Onana heeft al maanden een persoonlijk akkoord met Inter. Hij mag alleen pas in de transferperiode daadwerkelijk aan tafel met de club voor een zomerse overgang.
Eide
 Eide - dinsdag 04 januari 2022 - 11:45   quote  deeplink  
Sterker nog, er werd aan het begin van de dopingschorsing van Onana als een persoonlijk akkoord met Inter gemeld.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 04 januari 2022 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 januari 2022 - 11:45 schreef Eide het volgende:

[..]

Onana heeft al maanden een persoonlijk akkoord met Inter. Hij mag alleen pas in de transferperiode daadwerkelijk aan tafel met de club voor een zomerse overgang.
Dat mag dus helemaal niet zoals jij het stelt. Want dat zou een overtreding van het reglement wezen.
Eide
 Eide - dinsdag 04 januari 2022 - 11:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 januari 2022 - 10:47 schreef Ajax Warrior het volgende:
Wat me opvalt is overigens wel de slagvaardigheid van psv. In de meeste gevallen wanneer bekend wordt dat zij interesse hebben in een speler is het ook zo rond. Zoals nu met Veerman. Misschien is dat wel het voordeel ten opzichte van Ajax. Ajax doet vaak zo lang over onderhandelen dat spelers weggekaapt kunnen worden. En dat is nu al een aantal keren gebeurd.
Ik denk niet dat die slagvaardigheid veel anders is hoor. Transfers zijn vaak een proces van de lange adem. De spelers van Ajax wisten bijvoorbeeld tijdens het Europees Kampioenschap, begin juni, al dat Berghuis naar Ajax zou gaan. Uiteindelijk werd de transfer pas na het EK wereldkundig.

Voor Tagliafico en Mazraoui heeft Ajax natuurlijk al vervangers. Het zal vooral zoeken worden naar de vervangers van Blind en Rensch. Achter Rensch heeft Ajax niet heel veel. Idem voor Blind. Zeker voor Blind zal toch echt een stand-in moeten komen. Op rechts zijn er meer opties met Timber en Schuurs in de mix. Ik verwacht dat Ajax aankomende zomer wel weer actief zal worden op de transfermarkt.

Overigens lijkt ook Neres te gaan vertrekken.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 04 januari 2022 - 12:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 januari 2022 - 11:47 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat mag dus helemaal niet zoals jij het stelt. Want dat zou een overtreding van het reglement wezen.
Dat is wat ik dus ook dacht...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 04 januari 2022 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 januari 2022 - 11:50 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik denk niet dat die slagvaardigheid veel anders is hoor. Transfers zijn vaak een proces van de lange adem. De spelers van Ajax wisten bijvoorbeeld tijdens het Europees Kampioenschap, begin juni, al dat Berghuis naar Ajax zou gaan. Uiteindelijk werd de transfer pas na het EK wereldkundig.

Voor Tagliafico en Mazraoui heeft Ajax natuurlijk al vervangers. Het zal vooral zoeken worden naar de vervangers van Blind en Rensch. Achter Rensch heeft Ajax niet heel veel. Idem voor Blind. Zeker voor Blind zal toch echt een stand-in moeten komen. Op rechts zijn er meer opties met Timber en Schuurs in de mix. Ik verwacht dat Ajax aankomende zomer wel weer actief zal worden op de transfermarkt.

Overigens lijkt ook Neres te gaan vertrekken.
Even hoor, want ik kan me vergissen maar wie is de vervanger van Tagliafico dan? Want nu speelt Blind er steeds.
remco k
 remco k - dinsdag 04 januari 2022 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 januari 2022 - 21:06 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Als blessures of ziekte roet in het eten gooien betekend toch niet dat je niet hard hebt gewerkt voor je werkgever?
En hard werken betekend dat je net zo goed betaald moet worden als de harder werkende mensen die meer kwaliteit leveren?
remco k
 remco k - dinsdag 04 januari 2022 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 januari 2022 - 23:16 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Absoluut, maar altijd nog beter dan gratis de deur uit..
Dus minder goed dan je beste spelers maar wel net zo goed betalen.
Eide
 Eide - dinsdag 04 januari 2022 - 16:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 januari 2022 - 11:47 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat mag dus helemaal niet zoals jij het stelt. Want dat zou een overtreding van het reglement wezen.
Natuurlijk wel.

Ajax wilde vorig jaar al meewerken aan een transfer. Dat betekent dat clubs ook toestemming krijgen om met een speler te spreken. Daarnaast mag een club weleswaar niet met een speler onderhandelen zonder toestemming van de huidige werkgever, maar zaakwaarnemers kunnen vrij spreken met clubs. Dat is dus een wassen neus.

Nogmaals, er was in de zomer van 2020 al sprake van een persoonlijk akkoord met Inter. Afgelopen zomer was er eveneens contact met Lyon, maar Onana had eigenlijk al lang afspraken met Inter gemaakt. Of dat mag of niet... het loopt via zaakwaarnemers. Onana gaf in Q2 2020 al aan weg te gaan bij Ajax. De optelsom is niet zo heel moeilijk en er zijn nooit serieuze beren op de weg geweest.

Kom op lui. We zijn toch niet dusdanig naief om te geloven dat zaakwaarnemers niet pauzeloos aan het leuren zijn met spelers? Zeker inzake Onana weten we letterlijk al meer dan een jaar dat hij weg gaat, dat Jax heeft getracht nog munten voor hem te krijgen en dat er gesprekken zijn geweest met verschillende clubs. Dat persoonlijk akkoord was er al lang en breed.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 januari 2022 door Eide --
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 04 januari 2022 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 december 2021 - 09:49 schreef Eide het volgende:
Ajaz ou nog altijd met Gravenberch in gesprek zijn over een contract verlenging, ondanks dat Raiola meldde dat de gesprekken stil lagen. Het scenario is dat Gravenberch of bijtekent of aankomende zomer vertrekt voor een knappe transfersom. De insteek was initieel om bij te tekenen maar er zo veel clubs met interesse dat Gravenberch twijfelt of hij nog een seizoen in de Eredivisie wil spelen. De vader van Gravenberch schijnt een forse vinger in de transferpap van zijn zoon te hebben en is heel stelling dat Ryan niet op eenzelfde manier als Brobbey of Onana gaat vertrekken.

Rondom Mazraoui lijkt geen beweging meer te zijn wat betekent dat Ajax hem deze winterstop zal moeten verkopen als ze nog iets voor hem willen ontvangen. Steven Bergwijn staat nog steeds op het wensenlijstje van Overmars maar Ten Hag wil liever Neres behouden, die Overmars weer wil verkopen. Bergwijn kan ondertussen ook op interesse uit Spanje en Italië rekenen waardoor Ajax niet langer de regie heeft bij deze potentiele transfer.
Hij is een van de meest verdienende spelers, ik zeg gewoon verkopen. Hij is jong en niet stabiel in zijn prestaties, ,maar Ajax betaald hem wel 3 miljoen per jaar!!!
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 04 januari 2022 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 december 2021 - 14:58 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Kort samengevat, slecht geregeld en enkel gunstig voor Leipzig.. die krijgen een fitte speler terug waar wij een speler krijgen die amper wedstrijd ritme heeft en geen wedstrijd vol kan houden..
Ja idd, zo zie ik dat ook. Toch ben ik blij dat hij er is, maar als hij gaat floreren is dat alleen maar gunstig voor RB, al hoop ik dat Ajax hierdoor wel kampieon en de CL wint, dan was dit het wel waard!! :-)
Eide
 Eide - woensdag 05 januari 2022 - 08:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 januari 2022 - 16:56 schreef Eide het volgende:

[..]

Natuurlijk wel.

Ajax wilde vorig jaar al meewerken aan een transfer. Dat betekent dat clubs ook toestemming krijgen om met een speler te spreken. Daarnaast mag een club weleswaar niet met een speler onderhandelen zonder toestemming van de huidige werkgever, maar zaakwaarnemers kunnen vrij spreken met clubs. Dat is dus een wassen neus.

Nogmaals, er was in de zomer van 2020 al sprake van een persoonlijk akkoord met Inter. Afgelopen zomer was er eveneens contact met Lyon, maar Onana had eigenlijk al lang afspraken met Inter gemaakt. Of dat mag of niet... het loopt via zaakwaarnemers. Onana gaf in Q2 2020 al aan weg te gaan bij Ajax. De optelsom is niet zo heel moeilijk en er zijn nooit serieuze beren op de weg geweest.

Kom op lui. We zijn toch niet dusdanig naief om te geloven dat zaakwaarnemers niet pauzeloos aan het leuren zijn met spelers? Zeker inzake Onana weten we letterlijk al meer dan een jaar dat hij weg gaat, dat Jax heeft getracht nog munten voor hem te krijgen en dat er gesprekken zijn geweest met verschillende clubs. Dat persoonlijk akkoord was er al lang en breed.
Ondertussen ook bevestigd door gerenommeerde kenner Fabrizio Romano dat er al sinds juli 2021 een persoonlijk akkoord is tussen Inter en Onana. Voor de volgers van dit debakel, tot oktober 2021 schermde het kamp Onana nog met bijtekenen terwijl er dus al lang een akkoord was met een andere club.
nummer10
 nummer10 - woensdag 05 januari 2022 - 11:51   quote  deeplink  
Maar transfervrije spelers mogen toch pas het laatste half jaar met andere clubs praten... meende ooit zoiets gelezen te hebben..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0595309