BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - dinsdag 30 november 2021 - 08:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 november 2021 - 17:46 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Mmmh zouden de heren weg willen bij Ajax denk je?
Tussen weg willen en weg kunnen zit een mega verschil. Van der Sar heeft een prachtige geschiedenis bij United en ten Hag zal echt wel ambities in het buitenland hebben op ten duur.

En het feit dat een deel van de supporters ten Hag behandeld zoals gebeurt helpt natuurlijk niet mee.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 30 november 2021 - 10:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 november 2021 - 08:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Tussen weg willen en weg kunnen zit een mega verschil. Van der Sar heeft een prachtige geschiedenis bij United en ten Hag zal echt wel ambities in het buitenland hebben op ten duur.

En het feit dat een deel van de supporters ten Hag behandeld zoals gebeurt helpt natuurlijk niet mee.
Zit wat in, maar dat laatste valt wel mee toch de laatste tijd?
Eide
 Eide - dinsdag 30 november 2021 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 november 2021 - 10:31 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Zit wat in, maar dat laatste valt wel mee toch de laatste tijd?
De laatste tijd wel, maar het is echt onvoorstelbaar hoeveel zooi Ten Hag over zich uitgestort heeft gekregen terwijl zijn resultaten ontzettend goed zijn en hij Ajax attractief, aanvallend en herkenbaar voetbal laat spelen. Met al z'n dingetjes die af en toe gek zijn is het wel gewoon een verschrikkelijk goede Ajaxcoach.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 30 november 2021 - 12:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 november 2021 - 12:17 schreef Eide het volgende:

[..]

De laatste tijd wel, maar het is echt onvoorstelbaar hoeveel zooi Ten Hag over zich uitgestort heeft gekregen terwijl zijn resultaten ontzettend goed zijn en hij Ajax attractief, aanvallend en herkenbaar voetbal laat spelen. Met al z'n dingetjes die af en toe gek zijn is het wel gewoon een verschrikkelijk goede Ajaxcoach.
Ook ik was erg negatief over Tenhag, en nog doet die soms iets dat ik denk huh.. mjah voor nu kan je weinig zeggen natuurlijk..
remco k
 remco k - dinsdag 30 november 2021 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 november 2021 - 12:33 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ook ik was erg negatief over Tenhag, en nog doet die soms iets dat ik denk huh.. mjah voor nu kan je weinig zeggen natuurlijk..
Het was in zijn eerste 100 wedstrijden bij een club in de eredivisie de meest succesvolle coach aller tijden in de eredivisie.

En moest je toen de kritiek eens lezen. Schandalig.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 30 november 2021 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 november 2021 - 13:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Het was in zijn eerste 100 wedstrijden bij een club in de eredivisie de meest succesvolle coach aller tijden in de eredivisie.

En moest je toen de kritiek eens lezen. Schandalig.
Kwam mede door zijn rare keuzes.. en nog soms.. en die zijn hier al heel vaak uitgelegd.. en ja ik ben enorm blij met hoe het nu gaat (behalve dat er nog niks gevonden is tegen de ingraaf ploegjes)
remco k
 remco k - dinsdag 30 november 2021 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 november 2021 - 13:59 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Kwam mede door zijn rare keuzes.. en nog soms.. en die zijn hier al heel vaak uitgelegd.. en ja ik ben enorm blij met hoe het nu gaat (behalve dat er nog niks gevonden is tegen de ingraaf ploegjes)
Complete onzin, een coach die zoveel wint en door heel europa al vanaf zijn aanstelling in verband wordt gebracht met grote clubs en Ajax wordt weer aanbeden om het goede voetbal wat ze spelen..

Die coach heeft gewoon gelijk en heeft er wel verstand van en wij met zn allen gewoon niet..

Hij krijgt ook geen enkel krediet.. Kijk hier de wedstrijd topics eens terug... zelfs dit seizoen aan de lopende band gezanik en gezeik over hem. Behalve als we half Europa weer helemaal lam spelen..
Pietje
 Pietje - dinsdag 30 november 2021 - 15:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 november 2021 - 14:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Complete onzin, een coach die zoveel wint en door heel europa al vanaf zijn aanstelling in verband wordt gebracht met grote clubs en Ajax wordt weer aanbeden om het goede voetbal wat ze spelen..

Die coach heeft gewoon gelijk en heeft er wel verstand van en wij met zn allen gewoon niet..

Hij krijgt ook geen enkel krediet.. Kijk hier de wedstrijd topics eens terug... zelfs dit seizoen aan de lopende band gezanik en gezeik over hem. Behalve als we half Europa weer helemaal lam spelen..
Je hebt helemaal gelijk, Remco. Woord voor woord.
Ik ben er dan ook van overtuigd dat alles wat Erik ten Hag doet of heeft gedaan met een bepaalde gedachte was vanuit zijn filosofie. En hij heeft aangetoond dat die filosofie de juiste was.

Hoe kun je als fan/supporter in vredesnaam kritiek hebben op een trainer die zo ontzettend succesvol is?!
p111
 p111 - dinsdag 30 november 2021 - 16:11   quote  deeplink  
Hij doet het goed,maar heeft ook al 2 jaar een prima selectie dus het komt ook niet helemaal uit de lucht vallen.Ook Slot doet het heel goed met een veel mindere selectie.
remco k
 remco k - dinsdag 30 november 2021 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 november 2021 - 16:11 schreef p111 het volgende:
Hij doet het goed,maar heeft ook al 2 jaar een prima selectie dus het komt ook niet helemaal uit de lucht vallen.Ook Slot doet het heel goed met een veel mindere selectie.
Doet Slot hetzelfde in de CL??

En misschien is Slot wel net zon goede trainer als ten Hag, maar daar doen de prestaties van ten Hag als trainer helemaal niks aan af..

Hij is in de eredivisie met Ajax succesvoller dan Michels Cruijf of van Gaal..

Kom op zeg
nummer10
 nummer10 - dinsdag 30 november 2021 - 17:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 november 2021 - 16:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Doet Slot hetzelfde in de CL??

En misschien is Slot wel net zon goede trainer als ten Hag, maar daar doen de prestaties van ten Hag als trainer helemaal niks aan af..

Hij is in de eredivisie met Ajax succesvoller dan Michels Cruijf of van Gaal..

Kom op zeg
Denk niet dat je die tijden kan vergelijken.. volgens mij heeft Ajax nu veel meer financiële mogelijkheden in verhouden met een Feyenoord en PSV bijv.. dat lag toen veel dichterbij elkaar als nu dacht ik.. en ik zeg nergens dat die het slecht doet natuurlijk
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 30 november 2021 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 november 2021 - 12:17 schreef Eide het volgende:

[..]

De laatste tijd wel, maar het is echt onvoorstelbaar hoeveel zooi Ten Hag over zich uitgestort heeft gekregen terwijl zijn resultaten ontzettend goed zijn en hij Ajax attractief, aanvallend en herkenbaar voetbal laat spelen. Met al z'n dingetjes die af en toe gek zijn is het wel gewoon een verschrikkelijk goede Ajaxcoach.
Een aantal spelers zijn ook beter geworden onder hem, niet alle coaches hebben die gave!

Het duurde wel lang voordat hij de juiste 11 in zicht had terwijl wij al riepen dat het niet klopte, zoals bijvoorbeeld Martinez die op de bank belande

Maar hij heeft een ingespeeld elftal gecreëerd.
Een aantal spelers die bepalend waren, die uitzonderlijk goed presteerden zijn bankzitters geworden in het buitenland.

Zijn eigen spelers zijn zeer te spreken over hem, die schat ik hoger in dan menige supporter die hem zelfs uitgekotst hebben.
remco k
 remco k - dinsdag 30 november 2021 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 november 2021 - 17:15 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Denk niet dat je die tijden kan vergelijken.. volgens mij heeft Ajax nu veel meer financiële mogelijkheden in verhouden met een Feyenoord en PSV bijv.. dat lag toen veel dichterbij elkaar als nu dacht ik.. en ik zeg nergens dat die het slecht doet natuurlijk
De grote afstanden zijn juist genomen in de tijd van ten Hag en daar verdient hij dus mede de credits voor.

Je maakt hem altijd kleiner en minder goed dan hij is en heeft gepresteerd.

Je kan ook gewoon toegeven dat je ernaast zat en dat het een geweldige trainer blijkt te zijn.
remco k
 remco k - dinsdag 30 november 2021 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 november 2021 - 18:01 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Een aantal spelers zijn ook beter geworden onder hem, niet alle coaches hebben die gave!

Het duurde wel lang voordat hij de juiste 11 in zicht had terwijl wij al riepen dat het niet klopte, zoals bijvoorbeeld Martinez die op de bank belande

Maar hij heeft een ingespeeld elftal gecreëerd.
Een aantal spelers die bepalend waren, die uitzonderlijk goed presteerden zijn bankzitters geworden in het buitenland.

Zijn eigen spelers zijn zeer te spreken over hem, die schat ik hoger in dan menige supporter die hem zelfs uitgekotst hebben.
Martinez speelde destijds als een dweil op het middenveld en het was volkomen terecht dat ie moest banken.

Mensen schijnen nog weleens wat te vergeten.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 30 november 2021 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 november 2021 - 19:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Martinez speelde destijds als een dweil op het middenveld en het was volkomen terecht dat ie moest banken.

Mensen schijnen nog weleens wat te vergeten.
Klopt dit was een paar wedstrijden het geval, maar ook Alvarez was een poos niet best alleen liet hij hem wel staan.
Nu is Gravenbergh de laatste weken niet best, die laat hij ook staan.
Labyad kwam te kort op 10 maar goed er was niet veel beters omhanden

Ik heb overigens voor de rest niet gek veel aan te merken op ten Hag, hoop dat hij blijft want hij is in mijn ogen gegroeid, en er is nog steeds de juiste klik met de spelersgroep.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 30 november 2021 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 november 2021 - 19:26 schreef remco k het volgende:

[..]

De grote afstanden zijn juist genomen in de tijd van ten Hag en daar verdient hij dus mede de credits voor.

Je maakt hem altijd kleiner en minder goed dan hij is en heeft gepresteerd.

Je kan ook gewoon toegeven dat je ernaast zat en dat het een geweldige trainer blijkt te zijn.
Tjah en ik denk dat dit al bij Bosz is begonnen door de finale te bereiken waardoor weer gezicht kreeg en een Sanchez etc voor enorme bedragen werd verkocht en hierdoor Ajax verder kon groeien met enorm goed beleid.. en tuurlijk Tenhag doet het goed, Maaaaar zoals akas en nog een aantal ook al vaker hebben aangegeven dat basis elftallen vaak ook met geluk in elkaar vielen door blessures etc.. en dit jaar gewoon de selectie intact + nog aanvulling.. en nee Remco neemt absoluut niet weg dat ik op dit moment gewoon tevreden ben, kan ook niet anders dacht ik toch :)
nummer10
 nummer10 - dinsdag 30 november 2021 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 november 2021 - 20:47 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Klopt dit was een paar wedstrijden het geval, maar ook Alvarez was een poos niet best alleen liet hij hem wel staan.
Nu is Gravenbergh de laatste weken niet best, die laat hij ook staan.
Labyad kwam te kort op 10 maar goed er was niet veel beters omhanden

Ik heb overigens voor de rest niet gek veel aan te merken op ten Hag, hoop dat hij blijft want hij is in mijn ogen gegroeid, en er is nog steeds de juiste klik met de spelersgroep.
Dit dus..
remco k
 remco k - woensdag 01 december 2021 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 november 2021 - 20:47 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Klopt dit was een paar wedstrijden het geval, maar ook Alvarez was een poos niet best alleen liet hij hem wel staan.
Nu is Gravenbergh de laatste weken niet best, die laat hij ook staan.
Labyad kwam te kort op 10 maar goed er was niet veel beters omhanden

Ik heb overigens voor de rest niet gek veel aan te merken op ten Hag, hoop dat hij blijft want hij is in mijn ogen gegroeid, en er is nog steeds de juiste klik met de spelersgroep.
Ik heb Alvarez nooit slecht gevonden en het altijd terecht gevonden dat hij leef staan. Alvarez had zelden tot nooit defensieve missers en was alleen een periode aan de bal niet heel geweldig.
remco k
 remco k - woensdag 01 december 2021 - 10:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 november 2021 - 22:57 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Tjah en ik denk dat dit al bij Bosz is begonnen door de finale te bereiken waardoor weer gezicht kreeg en een Sanchez etc voor enorme bedragen werd verkocht en hierdoor Ajax verder kon groeien met enorm goed beleid.. en tuurlijk Tenhag doet het goed, Maaaaar zoals akas en nog een aantal ook al vaker hebben aangegeven dat basis elftallen vaak ook met geluk in elkaar vielen door blessures etc.. en dit jaar gewoon de selectie intact + nog aanvulling.. en nee Remco neemt absoluut niet weg dat ik op dit moment gewoon tevreden ben, kan ook niet anders dacht ik toch :)
En weer bagatelliseer je zijn kwaliteiten.
nummer10
 nummer10 - woensdag 01 december 2021 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 december 2021 - 10:10 schreef remco k het volgende:

[..]

En weer bagatelliseer je zijn kwaliteiten.
Mag ik me niet afvragen of hij dit zelfde had gekund met de selectie van een Bosz? Kan maar zo zijn dat het hem lukt hoor.. maar goed, we leven in het nu en doet het prima
remco k
 remco k - woensdag 01 december 2021 - 14:19   quote  deeplink  
Bosz had geen Haller en Alvarez hè. Met die verschrikkelijke spelers moet ten Hag het doen. Althans, dat is altijd jouw mening over die spelers geweest.
remco k
 remco k - woensdag 01 december 2021 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 december 2021 - 13:48 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Mag ik me niet afvragen of hij dit zelfde had gekund met de selectie van een Bosz? Kan maar zo zijn dat het hem lukt hoor.. maar goed, we leven in het nu en doet het prima
En weer doe je het.

Bosz had echt een waardeloos elftal hoor met Klaassen van de beek Nerres Onana de ligt sanchez Ziyech traore dolberg Youness schone veltman en riedewald Frenkie en Kluivert.

Echt heel povertjes.
nummer10
 nummer10 - woensdag 01 december 2021 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 december 2021 - 14:19 schreef remco k het volgende:
Bosz had geen Haller en Alvarez hè. Met die verschrikkelijke spelers moet ten Hag het doen. Althans, dat is altijd jouw mening over die spelers geweest.
Klopt, en velen met mij.. en nog ben ik niet verkocht qua type voetballers, dat mag en kan toch?
nummer10
 nummer10 - woensdag 01 december 2021 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 december 2021 - 14:22 schreef remco k het volgende:

[..]

En weer doe je het.

Bosz had echt een waardeloos elftal hoor met Klaassen van de beek Nerres Onana de ligt sanchez Ziyech traore dolberg Youness schone veltman en riedewald Frenkie en Kluivert.

Echt heel povertjes.
Merendeel allemaal debutanten en onervaren, en een totaal andere speelstijl in moeten slijpen.. en nogmaals zeg nergens dat Tenhag het nu slecht doet...
remco k
 remco k - woensdag 01 december 2021 - 14:25   quote  deeplink  
Je schijnt gewoon niet te snappen dat je bepaalde spelers nodig hebt om aaluiting te vinden bij de Europese top. En dat dit gewoon niet lukt met alleen maar mooie en flegmatieke voetballers in je elftal.

Bosz speelde dat spel, en deed het prima tegen de middenmoot van Europa want dat zijn Schalke en Lyon. Maar tegen de subtop werd hij volledig weggeblazen en heb ik zelden een ploeg in een finale zo kansloos zien verliezen als Ajax onder Bosz.

Dat is ten Hag Europees nog nooit gebeurt.
remco k
 remco k - woensdag 01 december 2021 - 14:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 december 2021 - 14:24 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Merendeel allemaal debutanten en onervaren, en een totaal andere speelstijl in moeten slijpen.. en nogmaals zeg nergens dat Tenhag het nu slecht doet...
Frank de boer speelde geen 4-3-3 met veel balbezit op de helft van de tegenstander??

Je doet altijd met alsof we van 5-4-1 Italiaanse jaren 90 stijl over moesten naar 4-3-3. Hou toch op man.

Wat ten Hag in de ploeg heeft gebracht is veel knapper. Het naïeve aan blijven vallen op een gevraalijke tussenstand is er inmiddels vrijwel uit, de ploeg blijft keihard knokken voor elkaar ook al gaat het niet zo mooi en goed.
Twee zaken die ik bij Ajax na 1995 nooit meer heb gezien.

En vergeet aub niet dat Ajax met zijn begroting absoluut niet bij de top van Europa hoort, qua aankopen ook totaal niet en dat ten Hag ze tegen dat soort ploegen gewoon heel goed tegenstand laat bieden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 december 2021 door remco k --
nummer10
 nummer10 - woensdag 01 december 2021 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 december 2021 - 14:25 schreef remco k het volgende:
Je schijnt gewoon niet te snappen dat je bepaalde spelers nodig hebt om aaluiting te vinden bij de Europese top. En dat dit gewoon niet lukt met alleen maar mooie en flegmatieke voetballers in je elftal.

Bosz speelde dat spel, en deed het prima tegen de middenmoot van Europa want dat zijn Schalke en Lyon. Maar tegen de subtop werd hij volledig weggeblazen en heb ik zelden een ploeg in een finale zo kansloos zien verliezen als Ajax onder Bosz.

Dat is ten Hag Europees nog nooit gebeurt.
Had het over mooi attractief aanvallend voetbal zoals Ajax behoord te spelen.. nogmaals Tenhag heeft dit verder uitgebouwd maar in mijn ogen niet enkel en alleen zijn verdienste.. vergeet niet dat Bosz voordat die vertrok aangaf er bepaalde mensen weg moesten die bepaalde dingen tegenhielden.. dit gebeurde later alsnog.. en toen kwamen de grotere aankopen en groeide Ajax nog verder..

De boer speelde weliswaar 433 met veel bal bezit op de helft van de tegenstander maar dan wel veel breed en terug.. met name de laatste jaren..

En nogmaals ik zeg nergens meer dat Tenhag het niet goed doet en ben tevreden.. wat wil je nog meer horen? Jij vind het enkel Tenhag zijn verdienste, en ik vind van niet... niet zoon issue toch?
remco k
 remco k - woensdag 01 december 2021 - 16:29   quote  deeplink  
Dat is precies het probleem waarom zo’n man misschien wel over de drempel geduwd wordt.

Je zegt namelijk letterlijk dat de huidige successen niet zijn verdienste zijn.

Je hebt zelf niet door hoe verschrikkelijk oneerbiedig dat is tegenover ten Hag.
Eide
 Eide - woensdag 01 december 2021 - 16:45   quote  deeplink  
Ik ben meestal niet zo van interviews met spelers. Ik vind ze vaak erg gemaakt. Deze is echter prachtig. Recht uit het hart van een man die z'n ziel en zaligheid in elk duel legt.

nummer10
 nummer10 - woensdag 01 december 2021 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 december 2021 - 16:29 schreef remco k het volgende:
Dat is precies het probleem waarom zo’n man misschien wel over de drempel geduwd wordt.

Je zegt namelijk letterlijk dat de huidige successen niet zijn verdienste zijn.

Je hebt zelf niet door hoe verschrikkelijk oneerbiedig dat is tegenover ten Hag.
"Jij vind het enkel Tenhag zijn verdienste, en ik vind van niet..."

Kort samengevat niet ALLEEN zijn verdienste.. ook een Bosz, overmars, van de sar, rvc..
nummer10
 nummer10 - woensdag 01 december 2021 - 16:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 december 2021 - 16:45 schreef Eide het volgende:
Ik ben meestal niet zo van interviews met spelers. Ik vind ze vaak erg gemaakt. Deze is echter prachtig. Recht uit het hart van een man die z'n ziel en zaligheid in elk duel legt.

[ filmpje ]
Had hem gezien indd.. absoluut een mooi interview
remco k
 remco k - woensdag 01 december 2021 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 december 2021 - 16:50 schreef nummer10 het volgende:

[..]

"Jij vind het enkel Tenhag zijn verdienste, en ik vind van niet..."

Kort samengevat niet ALLEEN zijn verdienste.. ook een Bosz, overmars, van de sar, rvc..
O. Maar dat is al weer heel anders dan je tot nu toe schrijft.

Bosz is een passant geweest en voor mij geen enkel aandeel in dit succes. Hij heeft een succesvol seizoen gehad maar verder niets. Dat laat zijn staat van dienst na Ajax ook gewoon zien, inmiddels bezig aan zijn derde club na Ajax en niet structureel heel succesvol geweest.

Van de sar en overmars komt het volledige succes van Ajax toe. Ten Hag komen de complimenten van het goede voetbal en de prijzen waarom gespeeld wordt toe.
nummer10
 nummer10 - woensdag 01 december 2021 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 december 2021 - 16:52 schreef remco k het volgende:

[..]

O. Maar dat is al weer heel anders dan je tot nu toe schrijft.

Bosz is een passant geweest en voor mij geen enkel aandeel in dit succes. Hij heeft een succesvol seizoen gehad maar verder niets. Dat laat zijn staat van dienst na Ajax ook gewoon zien, inmiddels bezig aan zijn derde club na Ajax en niet structureel heel succesvol geweest.

Van de sar en overmars komt het volledige succes van Ajax toe. Ten Hag komen de complimenten van het goede voetbal en de prijzen waarom gespeeld wordt toe.
En Bosz is voor mij iemand waardoor Ajax weer aanzien kreeg in Europe/wereld waardoor er grotere transfer bedragen gevraagd konden worden en veel sponsors binnen zijn geharkt.. dus ook die heeft in mijn ogen zeker bijgedragen.. stel dat Jantje nu komt na Tenhag en die doet het nog beter, is het dan enkel ook de verdienste van die trainer?
remco k
 remco k - woensdag 01 december 2021 - 17:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 december 2021 - 16:58 schreef nummer10 het volgende:

[..]

En Bosz is voor mij iemand waardoor Ajax weer aanzien kreeg in Europe/wereld waardoor er grotere transfer bedragen gevraagd konden worden en veel sponsors binnen zijn geharkt.. dus ook die heeft in mijn ogen zeker bijgedragen.. stel dat Jantje nu komt na Tenhag en die doet het nog beter, is het dan enkel ook de verdienste van die trainer?
Bosz is een passant van 1 seizoen die uiteindelijk niks won.

Met name daarna werden de bedragen heel hoog en dat komt door de prestaties van ten Hag en consorten.

Ik zeg ook nergens dat Bosz het slecht deed. Maar jij doet alsof hij de grondlegger van dit succes is en dat is complete kolder.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 01 december 2021 - 17:38   quote  deeplink  
Blind over Ten Hag-ervaring: "Laatst moest ik bij hem op kantoor komen"

1 December 2021 08:48

Daley Blind is bij Ajax blij met de samenwerking met Erik ten Hag. Volgens de linksback laat de oefenmeester zien goed bij Ajax te passen, zo vertelt hij bij Helden.

De hoofdtrainer kwam in de winterstop van 2018 bij Ajax terecht. Hoewel hij in het eerste half jaar op veel kritiek kon rekenen, slaagde hij er al snel in om de harten van de supporters te winnen. Hij bereikte onder meer de halve finale van de Champions League en won tweemaal de dubbel (eredivisie en KNVB Beker).

Scherpte bij Ten Hag

Nog altijd is Ten Hag echter scherp, zo benadrukt Blind. "Laatst moest ik bij hem op kantoor komen. Hij zei: 'Daley, kunnen we jou nog beter maken?' Ik zei: 'Ik hoop het wel, het zou gek zijn als dat niet zo is.' Hij liet me wat spelmomenten uit wedstrijden zien waarin ik verdedigend iets beter kon doen of in balbezit beter vrij kon lopen."

Blind ziet dan ook geen verslapping bij de trainer. "Ten Hag zit er bovenop. Ik kon me ook meteen vinden in wat hij zei, en welke momenten hij bedoelde", aldus Blind, die vervolgens stelt dat de oefenmeester ook openstaat voor kritiek. Donderdagavond nemen Ten Hag en Blind het met Ajax op tegen Willem II.
==============================================================================

Zoals Blind hier laat weten is dat ten Hag zijn focus blijft houden.
Veel trainers verslappen na een paar jaar en worden dan ontslagen omdat de resultaten tegen vallen, dit kan je van hem niet zeggen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 december 2021 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - woensdag 01 december 2021 - 17:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 december 2021 - 17:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Bosz is een passant van 1 seizoen die uiteindelijk niks won.

Met name daarna werden de bedragen heel hoog en dat komt door de prestaties van ten Hag en consorten.

Ik zeg ook nergens dat Bosz het slecht deed. Maar jij doet alsof hij de grondlegger van dit succes is en dat is complete kolder.
Dat vind jij.. en dat is prima toch, ik zie het als basis van..
remco k
 remco k - woensdag 01 december 2021 - 18:43   quote  deeplink  
De basis is gelegd met de fluwelen revolutie en de kampioenschappen van de Boer.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 01 december 2021 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 november 2021 - 12:17 schreef Eide het volgende:

[..]

De laatste tijd wel, maar het is echt onvoorstelbaar hoeveel zooi Ten Hag over zich uitgestort heeft gekregen terwijl zijn resultaten ontzettend goed zijn en hij Ajax attractief, aanvallend en herkenbaar voetbal laat spelen. Met al z'n dingetjes die af en toe gek zijn is het wel gewoon een verschrikkelijk goede Ajaxcoach.
Het is gewoon de beste coach sinds Van Gaal. Hij mag van mij in het rijtje, Michels, Cruijff Van gaal en Ten Hag
Eide
 Eide - woensdag 01 december 2021 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 december 2021 - 18:43 schreef remco k het volgende:
De basis is gelegd met de fluwelen revolutie en de kampioenschappen van de Boer.
Absoluut. Dat is wat verandering heeft gebracht en dat is wat Van der Sar en Overmars aan de macht heeft gebracht. Daar kan verder geen enkele andere trainer aanspraak op maken.
nummer10
 nummer10 - woensdag 01 december 2021 - 20:44   quote  deeplink  
Anyway einde discussie.. volgens mij zijn we allemaal blij met hoe het nu gaat dacht ik zo.. wie er ook zit :)
nummer10
 nummer10 - donderdag 02 december 2021 - 12:51   quote  deeplink  
Heb de naam hier al eerder genoemd ergens of in een ander topic geen idee.. mocht Tenhag vertrekken na dit seizoen, zou Grim dan niks zijn? En ja toevallig lees je het nieuws nu op meerdere sites dat ze denken dat dit een goede trainer is... Maar ik ging even uit van hoe zijn ploegen in het verleden liet voetballen en was altijd mooi om te zien, met beperkte middelen toch mooi voetbal op de mat leggen..
remco k
 remco k - donderdag 02 december 2021 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 december 2021 - 12:51 schreef nummer10 het volgende:
Heb de naam hier al eerder genoemd ergens of in een ander topic geen idee.. mocht Tenhag vertrekken na dit seizoen, zou Grim dan niks zijn? En ja toevallig lees je het nieuws nu op meerdere sites dat ze denken dat dit een goede trainer is... Maar ik ging even uit van hoe zijn ploegen in het verleden liet voetballen en was altijd mooi om te zien, met beperkte middelen toch mooi voetbal op de mat leggen..
Altijd aanvallend en naïef voetbal. Zijn ploegen lopen gewoon vaak in het mes.
nummer10
 nummer10 - donderdag 02 december 2021 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 december 2021 - 20:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Altijd aanvallend en naïef voetbal. Zijn ploegen lopen gewoon vaak in het mes.
Komt dat ook niet door het materiaal die verdedigend etc niet goed genoeg is? Want vond (tenminste voorheen) het spel er wel mooi en verzorgd uitzien..
remco k
 remco k - donderdag 02 december 2021 - 20:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 december 2021 - 20:19 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Komt dat ook niet door het materiaal die verdedigend etc niet goed genoeg is? Want vond (tenminste voorheen) het spel er wel mooi en verzorgd uitzien..
Bosz had bij Ajax fantastisch materiaal en dat was defensief ook niet sterk.

Ajax wil naar de Europese top en dan zal er een coach moeten komen die of al Europese top is of bijna. Of een trainer zoals ten Hag die dat in potentie is maar nog niet ontdekt is.

Dat heeft Grim niet volgens mij.
nummer10
 nummer10 - donderdag 02 december 2021 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 december 2021 - 20:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Bosz had bij Ajax fantastisch materiaal en dat was defensief ook niet sterk.

Ajax wil naar de Europese top en dan zal er een coach moeten komen die of al Europese top is of bijna. Of een trainer zoals ten Hag die dat in potentie is maar nog niet ontdekt is.

Dat heeft Grim niet volgens mij.
Aanval is de beste verdediging
Zorgen dat je altijd 1 meer scoort dan de tegenstander

Toch wel echt de Cruijff gedachte waarin ze spelen denk ik..

Dat dat dat niet altijd werkt... Blijft vaak wel het mooiste om naar te kijken vind ik.. maar je hebt gelijk dat er tegenwoordig ook een stukje in moet zitten qua zoals Tenhag dat noemt rest verdediging..
remco k
 remco k - donderdag 02 december 2021 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 december 2021 - 20:48 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Aanval is de beste verdediging
Zorgen dat je altijd 1 meer scoort dan de tegenstander

Toch wel echt de Cruijff gedachte waarin ze spelen denk ik..

Dat dat dat niet altijd werkt... Blijft vaak wel het mooiste om naar te kijken vind ik.. maar je hebt gelijk dat er tegenwoordig ook een stukje in moet zitten qua zoals Tenhag dat noemt rest verdediging..
Dat is natuurlijk onzin in het hedendaagse voetbal.

Je ziet dat zelfs bij Klopp en Guardiola.
Eide
 Eide - zaterdag 04 december 2021 - 11:32   quote  deeplink  
Pasveer is trouwens met grote afstand de beste keeper van de Eredivisie van dit seizoen tot dusver. De beelden zijn uit een verhaal over PSV-keeper Drommel die juist één van de slechtsten van het seizoen is.

1920x1080a.jpg

1920x1080a.jpg

Ook als de eXpected Goals (xG) dat er tegenaan gooit heeft Pasveer een belachelijk hoge score op de Post Shot expected Goals (PSxG) wat een weergave is hoe groot de kans is dat de keeper een schot op doel stopt, afgemeten tegen de scoringskans de de doelpoging. Ofwel, Pasveer pakt ook moeilijke schoten op doel betrouwbaar.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 04 december 2021 door Eide --
Eide
 Eide - zaterdag 04 december 2021 - 11:35   quote  deeplink  
N.b. de onderste plaat laat zien dat Ajax zonder Pasveer nu dus op 7 of 8 tegentreffers had moeten staan.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 04 december 2021 - 12:27   quote  deeplink  
Niks te klagen dus over pasveer.. normaal speelde die bij een club waar die veel te doen had, des te knapper vind ik het dat die zijn concentratie kan behouden ook als die weinig te doen heeft..

Drommel en unnerstall is wel een prachtig verhaal.. en heeft Twente keurig gedaan geld en keeper terug die beter is dan wat PSV koopt van ze haha
nummer10
 nummer10 - zaterdag 04 december 2021 - 13:07   quote  deeplink  
"Tagliafico heeft naar eigen zeggen één keer met trainer Erik ten Hag gesproken. Wat er gezegd is? "Niks, dat het een goede ploeg is nu. Vanaf het begin dacht dat hij dat ik de transfermarkt op zou gaan, toen het seizoen begon was de ploeg eigenlijk al samengesteld. Nu ben ik weer terug bij af. Ik heb hier drie jaar alle wedstrijden gespeeld. Maar zoals ik zei, ik moet een positieve kijk hebben op mijin beslissingen."

Hoe kijkt Tagliafico na een kleine vier jaar naar Ten Hag? "We hebben een sterke ploeg onder hem. Als ik hem was, zou ik meer praten met de spelers die op de bank zitten, dat vind ik belangrijk. November, december en januari zijn zware maanden."

Dit is natuurlijk wel weer zonde, als dit werkelijk zo is natuurlijk..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5908
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0693900