BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - maandag 18 oktober 2021 - 19:43   quote  deeplink  
Nee, die keuze heb je niet. Een speler is namelijk vrij in z'n keuze. Niet onderhandelen met Raiola betekent dan automatisch dat alle spelers die toch tekenen bij Raiola gratis en voor niets weggaan zonder dat Ajax ooit nog een vinger uitsteekt.

Het klinkt leuk op papier hoor. Ik snap het sentiment en ben die Italiaanse rat ook meer dat zat. Het feit is en blijft echter dat een speler zelf z'n makelaar kiest en dat de club daar geen invloed op heeft. Je kan een onwelgevallige makelaar dan de deur wijzen maar dat lost niets op anders dan een leuk gebaar naar... ja naar wie eigenlijk. Naar niemand toch? Of het moet die middelvinger zijn die je opsteekt naar jouw eigen spiegelbeeld.
remco k
 remco k - maandag 18 oktober 2021 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 oktober 2021 - 18:25 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Wat me net name opvalt is dat onderhandeling vaak spaak lopen bij eigen jeugd..
Bij het woordje vaak denk ik dat je doelt op een speler of 10 a 20 in de afgelopen jaren

Weke spelers doel je dan op?
remco k
 remco k - maandag 18 oktober 2021 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 oktober 2021 - 18:43 schreef AkaS het volgende:

[..]

Iedere speler is bij wet vrij om van zaakwaarnemer te wisselen. Maar Ajax is ook vrij om ervoor te kiezen om niet met raiola te onderhandelen toch.

En een speler die nog een contract heeft voor 4 jaar hoef je niet mee te onderhandelen..
Dat bedoel ik niet en dat snap jij ook wel.

Maar neem een willekeurige top speler van Ajax wat een grote publiekslieveling is. Die voetbalt bijvoorbeeld 4 jaar bij ons. Nog anderhalf jaar contract. En die besluit dan van zaakwaarnemer te wisselen richting Raiola.

Die stel je dan gewoon maar niet op?
nummer10
 nummer10 - maandag 18 oktober 2021 - 23:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 oktober 2021 - 22:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Bij het woordje vaak denk ik dat je doelt op een speler of 10 a 20 in de afgelopen jaren

Weke spelers doel je dan op?
Bij welke niet jeugdspeler is het spaak gelopen? En ik heb het nu puur over de laatste jaren
remco k
 remco k - maandag 18 oktober 2021 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 oktober 2021 - 23:01 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Bij welke niet jeugdspeler is het spaak gelopen? En ik heb het nu puur over de laatste jaren
Ik stel niks hè. Jij stelt iets en ik stel daar een vraag over.

Maar je doet alsof het bij vrijwel alle jeugdspelers gebeurt. Nou ik ben benieuwd.
wvb
 wvb - dinsdag 19 oktober 2021 - 05:53   quote  deeplink  
Mazaroui wil niet bijtekenen, clip en klaar.
Hij loopt gratis de deur uit, Raiola begeleidt voetballers in zo'n langlopend traject van onderhandelingen die vaak tot niets meer leiden, dan een hoop agitaties over en weer.
Af en toe hoor je een uitspraak in de trant van "ik heb het goed naar mijn zin, ik wil toch graag blijven".
Laat niet met je piepelen en sollen Ajax.
Als voetballer, het is niet zomaar, dat je in zee gaat met een dergelijke spelersmakelaar.
Het zegt ook iets over gêne, moraal, normen en waarden en respect.
Vaker ook kiezen spelers, van komaf van buiten Europa voor hem als bemiddelaar, dat heeft ook wel een reden en een oorzaak......, ik doe er geen uitspraak over echter.
Onana en Mazaroui maken er een heuse soap van.
Eerder hadden we geloof ik al Brobbey en Kluivert.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 oktober 2021 door wvb --
p111
 p111 - dinsdag 19 oktober 2021 - 09:25   quote  deeplink  
Tja,alleen een keiharde opstelling van Ajax t/o die Mafioso zal Ajax heel veel respect opleveren in Europa.Het zal je spelers kosten,maar dat kost het je nu ook en het kost je nu nog is een keer heel veel irritatie bij de club en de fans.
AkaS
 AkaS - dinsdag 19 oktober 2021 - 14:06   quote  deeplink  
In de basis is het volgens mij zo, dat wanneer een speler een transfer wil maken de keuze gemaakt wordt voor raiola. Zijn reputatie is dat hij een sterk netwerk heeft om spelers onder te brengen.

Dus komt een speler met raiola op de proppen, dan weet je hoe laat het is.

Zou ook een goede onderhandelingshouding van Ajax richting de spelers kunnen zijn vanaf vandaag...

Luister, je hebt de heer raiola als zaakwaarnemer gekozen. Onze ervaring zegt dat dit in meer dan 95% van de gevallen uitdraait op een negatieve uitkomst met een vertroebelde verhouding plus transfer.

Als wij het verkeerd zien, zouden we je graag houden, maar dan wel tegen redelijke voorwaarden. Het is aan jou, tot die tijd gaan we ervan uit dat je een transfer wilt maken...
remco k
 remco k - dinsdag 19 oktober 2021 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2021 - 14:06 schreef AkaS het volgende:
In de basis is het volgens mij zo, dat wanneer een speler een transfer wil maken de keuze gemaakt wordt voor raiola. Zijn reputatie is dat hij een sterk netwerk heeft om spelers onder te brengen.

Dus komt een speler met raiola op de proppen, dan weet je hoe laat het is.

Zou ook een goede onderhandelingshouding van Ajax richting de spelers kunnen zijn vanaf vandaag...

Luister, je hebt de heer raiola als zaakwaarnemer gekozen. Onze ervaring zegt dat dit in meer dan 95% van de gevallen uitdraait op een negatieve uitkomst met een vertroebelde verhouding plus transfer.

Als wij het verkeerd zien, zouden we je graag houden, maar dan wel tegen redelijke voorwaarden. Het is aan jou, tot die tijd gaan we ervan uit dat je een transfer wilt maken...
Oke. En dan? Speler werkt niet mee? Wat doe je dan? Niet meer opstellen ofzo?
p111
 p111 - dinsdag 19 oktober 2021 - 15:39   quote  deeplink  
Inderdaad niet meer opstellen.
Eide
 Eide - dinsdag 19 oktober 2021 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2021 - 15:39 schreef p111 het volgende:
Inderdaad niet meer opstellen.
Dan maakt het dus geen reet uit of je wel of geen zaken met Raiola doet, want spelers lopen of gratis de deur uit (jouw oplossing) terwijl je ze gewoon betaald en ze geen arbeid verrichten, of je kan toch trachten te onderhandelen en nog wel iets overhouden.

De oplissing die je voorstelt is eigen uitsluitend negatief voor Ajax voor geen enkele andere reden dan een zogenaamd standpunt willen innemen. Je bereikt er alleen iets mee dus is een dergelijk standpunt ridicuul.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 22 oktober 2021 - 08:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 oktober 2021 - 17:35 schreef Eide het volgende:
[ afbeelding ]
Tja, vraag het niet aan je trainer, maar aan je ZAAKWAARNEMER!!! die wist wat het beste was voor.... hem (Mino zelf)
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 22 oktober 2021 - 08:50   quote  deeplink  
Raiola weet dat clubs geen geld meer hebben voor mega transfers, hij laat iedereen bij elke club uit zijn contract lopen, omdat dit het meeste geld voor hem genereerd.

Andere zaakwaarnemers nemen het over en zo gaan:

- Brobbey (mino)
- Mazraoui (Mino)
- Onana
- Gravenberch (Mino)

En ik ben er nog meer vergeten die Mino in het buitenland heeft gestald

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 oktober 2021 door Ajax we love you --
Eide
 Eide - woensdag 27 oktober 2021 - 17:00   quote  deeplink  
Engelse tabloidmedia stelt dat Ten Hag geen trek heeft in een avontuur bij Newcastle United ondanks een jaarsalaris van 13 miljoen. Nederlandse tabloidmedia stelt dat Overmars wel oren heeft naar een overstap naar Newcastle.
wvb
 wvb - woensdag 27 oktober 2021 - 18:26   quote  deeplink  
Als je ergens zit waar het lekker loopt, wat zou je toch...allemaal risico nemen.
De salarissen zijn echt al fenomenaal, vergeleken met modale verdieners.
Genoeg om flink van te sparen.
Overmars is al steenrijk, hoeft al lang niet meer te werken voor het geld.
Kom je ergens anders, het gaat niet goed, even zo snel willen ze je weer lozen.
Ten Hag heeft geen talenknobbel trouwens.
wvb
 wvb - woensdag 27 oktober 2021 - 19:28   quote  deeplink  
Alvarez is een man naar mijn hart, een speler met ballen.
Gaat niet eindeloos soubatten, manouvreren en onderhandelen middels zo'n gewiekste, onsympathieke geldwolf van een spelersmakelaar.
Gewoon een jongen met een beschaafd karakter, blij dat hij goed beloond wordt voor zijn werk.
Heeft geen poeha of kapsones.
remco k
 remco k - woensdag 27 oktober 2021 - 22:08   quote  deeplink  
Iemand gezien hoe het contract van Alvarez getekend is en wat ze bedacht hebben?

Echt heel leuk mooi en warm om te zien.
remco k
 remco k - woensdag 27 oktober 2021 - 22:08   quote  deeplink  
Zo niet kijk ff op Twitter ofzo.
Eide
 Eide - woensdag 27 oktober 2021 - 22:32   quote  deeplink  
Gaaf, gewoon in het stadion, met al z'n teamgenoten en fans. Heel erg top weer van Ajax.
Loetje
 Loetje - woensdag 27 oktober 2021 - 22:43   quote  deeplink  
Yep, uniek ook!

Ajax had toch ook grote moeite hem thuis te laten voelen. Nu dat allemaal gelukt is, is die jongen ongekend belangrijk geworden en in mijn optiek niet de beste, maar wel de belangrijkste speler van onze ploeg. Die omschakeling heeft ons zoveel ellende gekost en hij brengt gewoon evenwicht/balans.

En dan is dit een hele mooie blijk van waardering.

En ik ben ook ongekend fan van hem, het is hen echt gegund.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 28 oktober 2021 - 00:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 oktober 2021 - 22:43 schreef Loetje het volgende:
Yep, uniek ook!

Ajax had toch ook grote moeite hem thuis te laten voelen. Nu dat allemaal gelukt is, is die jongen ongekend belangrijk geworden en in mijn optiek niet de beste, maar wel de belangrijkste speler van onze ploeg. Die omschakeling heeft ons zoveel ellende gekost en hij brengt gewoon evenwicht/balans.

En dan is dit een hele mooie blijk van waardering.

En ik ben ook ongekend fan van hem, het is hen echt gegund.
Dat thuis laten voelen kwam doordat zijn vrouw en kind niet in Nederland waren en Ten Hag en heel veel supporters, heeeeeeeeeel veel supporters, hem ook geen kans gaven!
Loetje
 Loetje - donderdag 28 oktober 2021 - 01:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2021 - 00:29 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat thuis laten voelen kwam doordat zijn vrouw en kind niet in Nederland waren en Ten Hag en heel veel supporters, heeeeeeeeeel veel supporters, hem ook geen kans gaven!
Niks aan toe te voegen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 28 oktober 2021 - 10:47   quote  deeplink  
Ten Hag bleef hem juist opstellen in die tijd terwijl hij er niet veel van bakte.

Daardoor sabelde het overgrote deel van de supporters Alvarez en ten Hag neer destijds.

Maar ten Hag bleef in hem geloven, kijk even terug hoeveel keren hij in de basis stond juist toen hij niet geweldig was

Later ging hij steeds beter ballen, mede doordat hij een thuis had gekregen met vrouw en kind,

Het is nu een geweldige speler geworden, onmisbaar als middenvelder voor onze defensie en wordt nu op handen gedragen door de supporters

Exact het zelfde beeld zie ik nu ook met Haller gebeuren, ook hij is gegroeid onder dezelfde omstandigheden

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 oktober 2021 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 28 oktober 2021 - 12:22   quote  deeplink  
Om eerlijk te zijn was ook ik het niet altijd eens met zijn vreemde opstellingen en wissels.

Ook hij heeft geleerd misschien door de buitenwacht in de loop der tijd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 oktober 2021 door Jack Huntelaar --
Eide
 Eide - donderdag 28 oktober 2021 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2021 - 00:29 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat thuis laten voelen kwam doordat zijn vrouw en kind niet in Nederland waren en Ten Hag en heel veel supporters, heeeeeeeeeel veel supporters, hem ook geen kans gaven!
Dit vind ik niet helemaal juist. Natuurlijk had Alvarez het moeilijk door zijn persoonlijke situatie maar hij rendeerde ook voor geen meter in die periode. De rol die hij had, ook bij z'n oude club, werkte gewoon niet voor Ajax. De kritiek was derhalve ook best wel terecht.

Dat was echter op te lossen door Alvarez een andere rol te geven en het elftal net anders te laten spelen. Dat is onder andere ook een reden waarom het zo goed loopt met Timber.
Eide
 Eide - donderdag 28 oktober 2021 - 14:08   quote  deeplink  
Onana is weer aangesloten bij de A-selectie en traint dus weer mee bij het eerste.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 28 oktober 2021 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2021 - 13:48 schreef Eide het volgende:

[..]

Dit vind ik niet helemaal juist. Natuurlijk had Alvarez het moeilijk door zijn persoonlijke situatie maar hij rendeerde ook voor geen meter in die periode. De rol die hij had, ook bij z'n oude club, werkte gewoon niet voor Ajax. De kritiek was derhalve ook best wel terecht.

Dat was echter op te lossen door Alvarez een andere rol te geven en het elftal net anders te laten spelen. Dat is onder andere ook een reden waarom het zo goed loopt met Timber.
Hier kan ik wel mee eens zijn

Hij moest wennen aan de speelwijze en zijn rol daar in, daarnaast zeker ook het verschil in cultuur, Amsterdam of Mexico is nogal wat, en het eenzaam zijn natuurlijk.

Maar wat ik net gelezen heb is dat hij 10 minuten extra trainde per training om zijn niveau te verhogen.
Er zit echt wel een stuk karakter, vechtlust bij wat een groot aantal spelers missen
Eide
 Eide - donderdag 28 oktober 2021 - 14:28   quote  deeplink  
Zeker zijn handelingssnelheid moest echt fors omhoog. Daar heeft hij ook extra op getraind. Dat siert de man, maar toont ook dat veel kritiek initieel best terecht was. Je ziet ook dat daarom bepaalde spelers bij bepaalde teams totaal niet uit de verf komen maar ergens anders de sterren van de hemel kunnen spelen. Steven Berghuis is ook een aardig voorbeeld. Op rechtsbuiten liep dat totaal niet, maar als 10 rendeert hij uitstekend. Zijn kwaliteiten passen bij Ajax gewoon beter in een andere rol.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 28 oktober 2021 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2021 - 14:28 schreef Eide het volgende:
Zeker zijn handelingssnelheid moest echt fors omhoog. Daar heeft hij ook extra op getraind. Dat siert de man, maar toont ook dat veel kritiek initieel best terecht was. Je ziet ook dat daarom bepaalde spelers bij bepaalde teams totaal niet uit de verf komen maar ergens anders de sterren van de hemel kunnen spelen. Steven Berghuis is ook een aardig voorbeeld. Op rechtsbuiten liep dat totaal niet, maar als 10 rendeert hij uitstekend. Zijn kwaliteiten passen bij Ajax gewoon beter in een andere rol.
Inderdaad was de kritiek terecht, de meesten hier op het forum inclusief ik zag hem liever als rechter centrale verdediger omdat hij te kort schoot op het middenveld.

Maar ten Hag hield stug vol met hem op het middenveld waardoor hij ook veel kritiek te verwerken kreeg, wat ook weer terecht was

Is achteraf toch de goede oplossing gebleken
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 28 oktober 2021 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2021 - 14:08 schreef Eide het volgende:
Onana is weer aangesloten bij de A-selectie en traint dus weer mee bij het eerste.
Ben best benieuwd hoe er op hem gereageerd gaat worden indien hij straks weer tussen de palen staat in de competitie en in de Champions League..
Loetje
 Loetje - donderdag 28 oktober 2021 - 16:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2021 - 13:48 schreef Eide het volgende:

[..]

Dit vind ik niet helemaal juist. Natuurlijk had Alvarez het moeilijk door zijn persoonlijke situatie maar hij rendeerde ook voor geen meter in die periode. De rol die hij had, ook bij z'n oude club, werkte gewoon niet voor Ajax. De kritiek was derhalve ook best wel terecht.

Dat was echter op te lossen door Alvarez een andere rol te geven en het elftal net anders te laten spelen. Dat is onder andere ook een reden waarom het zo goed loopt met Timber.
Ja? Ik vind wat jij noemt namelijk ook allesbehalve helemaal juist.

Ik vind Alvarez defensief vrijwel altijd wel redelijk goed geweest op her en der eens een foutje na. Er zat geen voetbal in. Echter, dat middenveld van Ajax was zo godsgruwelijk statisch begin vorig jaar, dat men van Alvarez dingen ging verwachten die gewoon niet mogelijk waren.

Ik vind hem echt defensief over het algemeen wel prima geweest. En nee, zeker niet zo goed als nu.
Loetje
 Loetje - donderdag 28 oktober 2021 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2021 - 14:51 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Inderdaad was de kritiek terecht, de meesten hier op het forum inclusief ik zag hem liever als rechter centrale verdediger omdat hij te kort schoot op het middenveld.

Maar ten Hag hield stug vol met hem op het middenveld waardoor hij ook veel kritiek te verwerken kreeg, wat ook weer terecht was

Is achteraf toch de goede oplossing gebleken
Achja, waarin schiet iemand tekort? In zijn kwaliteit of in iemand die van jou iets verwacht wat jij niet kunt?

Dat was echt van 2 kanten hoor.

Hij is in ieder geval onze belangrijkste speler geworden en dat is onwijs knap

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 oktober 2021 door Loetje --
Loetje
 Loetje - donderdag 28 oktober 2021 - 17:01   quote  deeplink  
Bij Ajax moet er op een een of andere zieke manier ook altijd 11 aanvallers op het veld staan. Ik denk dat het meer dan ooit duidelijk is geworden hoe essentieel daartussen zo'n speler voor je balans loopt.

Onder De Boer bleek Vurnon Anita toen ook ineens de missing link. Edson Alvarez is alleen 25 klassen beter.
p111
 p111 - donderdag 28 oktober 2021 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2021 - 15:28 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ben best benieuwd hoe er op hem gereageerd gaat worden indien hij straks weer tussen de palen staat in de competitie en in de Champions League..
Nou van mij kan ie optuffen.Hopelijk fuiten ze hem helemaal de grond in.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 28 oktober 2021 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2021 - 17:45 schreef p111 het volgende:

[..]

Nou van mij kan ie optuffen.Hopelijk fuiten ze hem helemaal de grond in.
Zegt degene die het niet normaal vind als je tijdens de wedstrijd je onvrede laat blijken door de spelers uit te fluiten.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 28 oktober 2021 - 19:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2021 - 16:57 schreef Loetje het volgende:

[..]

Achja, waarin schiet iemand tekort? In zijn kwaliteit of in iemand die van jou iets verwacht wat jij niet kunt?

Dat was echt van 2 kanten hoor.

Hij is in ieder geval onze belangrijkste speler geworden en dat is onwijs knap
Klopt wat het 1e betreft, het is maar hoe je het bekijkt..

Zeker onze belangrijkste speler geworden, hij onderschept enorm veel, stroopt zijn mouwen op, en hij bezorgt de bal bijna 100% bij een speler, heel nuttig
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 28 oktober 2021 - 19:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2021 - 17:45 schreef p111 het volgende:

[..]

Nou van mij kan ie optuffen.Hopelijk fuiten ze hem helemaal de grond in.
Hij is nog niet weg hè, wie weet tekent hij, misschien nog bij...
Zo niet, was hij toch belangrijk voor Ajax.

Misschien realiseert hij zich dat hij bij een topploeg speelt, zo heel veel teams spelen er niet in de Champions Leaque
Loetje
 Loetje - donderdag 28 oktober 2021 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2021 - 19:09 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Klopt wat het 1e betreft, het is maar hoe je het bekijkt..

Zeker onze belangrijkste speler geworden, hij onderschept enorm veel, stroopt zijn mouwen op, en hij bezorgt de bal bijna 100% bij een speler, heel nuttig
Nuttig? Zacht uitgedrukt pik. Zonder Alvarez werden we stelselmatig geslacht in de omschakeling.

Voor mij echt de meest cruciale speler bij Ajax. Iedereen durf ik te wisselen voor iemand, Alvsrez is niet eens bijna 1 op 1 te vervangen.

Heerenveen uit gaf trouwens een prima recentelijk voorbeeld
AkaS
 AkaS - donderdag 28 oktober 2021 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2021 - 10:47 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ten Hag bleef hem juist opstellen in die tijd terwijl hij er niet veel van bakte.

Daardoor sabelde het overgrote deel van de supporters Alvarez en ten Hag neer destijds.

Maar ten Hag bleef in hem geloven, kijk even terug hoeveel keren hij in de basis stond juist toen hij niet geweldig was

Later ging hij steeds beter ballen, mede doordat hij een thuis had gekregen met vrouw en kind,

Het is nu een geweldige speler geworden, onmisbaar als middenvelder voor onze defensie en wordt nu op handen gedragen door de supporters

Exact het zelfde beeld zie ik nu ook met Haller gebeuren, ook hij is gegroeid onder dezelfde omstandigheden
Dit is wel een beetje kort door de bocht. En het stoort mij enorm. Destijds liep het verdedigend niet goed. Schuurs stond RCV en maakte telkens beslissende fouten. Alvarez speelde niet goed als middenvelder. Er waren hier op het forum meerdere mensen, waaronder ik zelf die baalde dat ten Hag Alvarez geen kans gaf in de verdediging. En by the way, Alvarez was ook geen vaste keus op het middenveld, volgens mij is dit een misvattting. Hij stond ook wel reserve.

Ten Hag doet het nu geweldig en om de anti ten Hag mensen nu bijvoorbeeld I told you so te zeggen zou ook niet terecht zijn.

In die tijd bleef hij volharden in het positioneren van spelers op plaatsen in het team die gewoon niet de juiste keuzes waren en het vervolgens niet liep. Telkens veranderde dit door blessures of schorsingen en moest hij terugvallen op logische keuzes waarna het wel ging lopen.

Promes op 10, Labyad op waar dan ook. Gehussel met Martinez, Alvarez en Blind en vasthouden aan Schuurs om maar een paar voorbeelden te noemen. Zijn wissels die soms echt nergens op sloegen. Neres passeren na een geweldige wedstrijd tegen Bayern Munchen. Martinez zomaar op de bank.

Het gaat nu niet zozeer om ten Hag, maar wel mijn irritatie tegen de waan van de dag die soms regeert.
AkaS
 AkaS - donderdag 28 oktober 2021 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2021 - 13:48 schreef Eide het volgende:

[..]

Dit vind ik niet helemaal juist. Natuurlijk had Alvarez het moeilijk door zijn persoonlijke situatie maar hij rendeerde ook voor geen meter in die periode. De rol die hij had, ook bij z'n oude club, werkte gewoon niet voor Ajax. De kritiek was derhalve ook best wel terecht.

Dat was echter op te lossen door Alvarez een andere rol te geven en het elftal net anders te laten spelen. Dat is onder andere ook een reden waarom het zo goed loopt met Timber.
Inderdaad en wat ook van invloed is, wie staan eromheen opgesteld... Met andere woorden, klopt de balans van het team. Dat maakt ook of spelers renderen of niet.
remco k
 remco k - donderdag 28 oktober 2021 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2021 - 20:36 schreef Loetje het volgende:

[..]

Nuttig? Zacht uitgedrukt pik. Zonder Alvarez werden we stelselmatig geslacht in de omschakeling.

Voor mij echt de meest cruciale speler bij Ajax. Iedereen durf ik te wisselen voor iemand, Alvsrez is niet eens bijna 1 op 1 te vervangen.

Heerenveen uit gaf trouwens een prima recentelijk voorbeeld
Er zijn er wel meer die bijna onvervangbaar zijn.

Soms is het super zichtbaar zoals bij Alvarez.

Tadic en Blind echter zijn ook echt onmisbaar voor het team. Die houden alles en iedereen scherp en zorgen dat iedereen het tactische plan volgt.

Ons centrum zou ik geen ander stel nu meer durven zetten.

Alvarez hoort voor mij bij de 5 a 6 belangrijkste spelers van het elftal. Dat op zich is al heel mooi om te zien.

Ook mooi om te zien dat ten Hag hier dus echt voor de volle 100% zijn gelijk haalt.

Ik heb die jongen altijd al goed gevonden. Toen anderen hem het elftal uit wouden hebben vond ik hem al belangrijk. Het totale plaatje moest echter nog in elkaar gaan vallen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 28 oktober 2021 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2021 - 20:36 schreef Loetje het volgende:

[..]

Nuttig? Zacht uitgedrukt pik. Zonder Alvarez werden we stelselmatig geslacht in de omschakeling.

Voor mij echt de meest cruciale speler bij Ajax. Iedereen durf ik te wisselen voor iemand, Alvsrez is niet eens bijna 1 op 1 te vervangen.

Heerenveen uit gaf trouwens een prima recentelijk voorbeeld
Ik denk dat je het misschien verkeerd leest of ik druk me niet goed uit want ik ben het volledig met je eens hij is een onmisbare schakel geworden m hij laat het elke wedstrijd weer zien.
Heerenveen uit liet zien dat hij 1 op 1 niet te vervangen is
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 29 oktober 2021 - 00:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2021 - 21:16 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dit is wel een beetje kort door de bocht. En het stoort mij enorm. Destijds liep het verdedigend niet goed. Schuurs stond RCV en maakte telkens beslissende fouten. Alvarez speelde niet goed als middenvelder. Er waren hier op het forum meerdere mensen, waaronder ik zelf die baalde dat ten Hag Alvarez geen kans gaf in de verdediging. En by the way, Alvarez was ook geen vaste keus op het middenveld, volgens mij is dit een misvattting. Hij stond ook wel reserve.

Ten Hag doet het nu geweldig en om de anti ten Hag mensen nu bijvoorbeeld I told you so te zeggen zou ook niet terecht zijn.

In die tijd bleef hij volharden in het positioneren van spelers op plaatsen in het team die gewoon niet de juiste keuzes waren en het vervolgens niet liep. Telkens veranderde dit door blessures of schorsingen en moest hij terugvallen op logische keuzes waarna het wel ging lopen.

Promes op 10, Labyad op waar dan ook. Gehussel met Martinez, Alvarez en Blind en vasthouden aan Schuurs om maar een paar voorbeelden te noemen. Zijn wissels die soms echt nergens op sloegen. Neres passeren na een geweldige wedstrijd tegen Bayern Munchen. Martinez zomaar op de bank.

Het gaat nu niet zozeer om ten Hag, maar wel mijn irritatie tegen de waan van de dag die soms regeert.
Even wachten zeg ik hier I told you so ?

Nee, ik liet weten dat ik zijn opstellingen en wissels ook niet begreep destijds, lees maar terug

Volgens mij waren zijn verwachtingen te hoog gespannen tav bepaalde spelers zoals Labyad en Schuurs, hij geeft de meeste spelers de tijd om zich te ontwikkelen op bepaalde posities.

Hij was inderdaad aan het husselen op bepaalde posities die niet naar wens liepen (niet op alle posities) om de juiste balans te vinden in het elftal, ik zie geen andere reden waarom hij dit deed.

Alvarez en Haller heeft hij net als Labyad en Schuurs ook week in week uit laten staan maar zijn in zijn en mijn ogen wel gegroeid.

Dit is naast het gemis aan vrouw en kind toch de verdienste van ten Hag

Hij heeft nu al een poos de juiste balans gevonden vandaar dat je hem nu niet meer ziet husselen.

Soms moet een trainer de tijd krijgen om de juiste 11 in het veld te sturen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 29 oktober 2021 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - vrijdag 29 oktober 2021 - 10:47   quote  deeplink  
Ziggo verlengd als hoofdsponsor
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 29 oktober 2021 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 oktober 2021 - 10:47 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ten Hag bleef hem juist opstellen in die tijd terwijl hij er niet veel van bakte.

Daardoor sabelde het overgrote deel van de supporters Alvarez en ten Hag neer destijds.

Maar ten Hag bleef in hem geloven, kijk even terug hoeveel keren hij in de basis stond juist toen hij niet geweldig was

Later ging hij steeds beter ballen, mede doordat hij een thuis had gekregen met vrouw en kind,

Het is nu een geweldige speler geworden, onmisbaar als middenvelder voor onze defensie en wordt nu op handen gedragen door de supporters

Exact het zelfde beeld zie ik nu ook met Haller gebeuren, ook hij is gegroeid onder dezelfde omstandigheden
We zijn ook veel te kritisch als supporter, maar Ten Hag heeft bewezen dat hij weer eens gelijk had
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 29 oktober 2021 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2021 - 14:38 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

We zijn ook veel te kritisch als supporter, maar Ten Hag heeft bewezen dat hij weer eens gelijk had
Wij hebben alleen het beeld vd wedstrijd voor ons neus, we zijn niet bij de dagelijkse trainingen.

Overigens zijn supporters vaak ongeduldig, met name de Ajax supporters zijn verwend.

Ze willen dat alles in één keer als een geoliede machine loopt, ze willen de rood witten zien op de helft vd tegenstander en dat zonder een doelpunt tegen te krijgen.

Gaat er maar aan staan als trainer

Je kan 11 goede spelers hebben maar dan heb je nog geen goed ingespeeld team.
En dan denken we dat we bij Ajax goede spelers hebben, zodra ze in het buitenland spelen in welke competitie dan ook blijkt het middelmaat te zijn.

In principe krijgt hij het voor elkaar om met middelmatige spelers (europees gezien) druk te zetten op de tegenstander van het kaliber Borussia Dortmund.
En dan toch de boel gesloten te houden achter in.

Dit is toch grote klasse, er is niet voor niets belangstelling voor hem.

Ik ben echt blij dat ik Ajax supporter ben, stel je voor je bent supporter van één van die andere clubs in de eredivisie, dan baal je meer dan dat je geniet lijkt me ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 29 oktober 2021 door Jack Huntelaar --
Loetje
 Loetje - vrijdag 29 oktober 2021 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2021 - 14:38 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

We zijn ook veel te kritisch als supporter, maar Ten Hag heeft bewezen dat hij weer eens gelijk had
Dat 'weer eens' is ook gewoon volkomen overdreven. Ondanks de goede prestaties, heeft Ten Hag meer dan genoeg onverklaarbare en foute keuzes gemaakt tot zo'n beetje iedereen bij en rondom Ajax.

Sinds afgelopen winterstop is die ook echt tactisch wedstrijden gaan winnen, lepe wissels, logische wissels en een elftal volkomen in balans.

En die kredits komen hem toe, maar ga niet overdrijven
p111
 p111 - zaterdag 30 oktober 2021 - 10:03   quote  deeplink  
Dit gaat nog een dingetje worden als ten Hag hem opsteld.
=========================================================
Andre Onana: van clubheld naar rat' is de ondubbelzinnige kop van het artikel, dat te lezen is op de website van de F-side. De kwaliteiten van de goalie uit Kameroen worden daarin niet in twijfel getrokken. 'Alleen zoals wel vaker is gebleken in het verleden staat een goede speler niet gelijk aan een goed persoon. In jouw geval staat dit buiten kijf. De acties die jij hebt uitgehaald, hebben ervoor gezorgd dat je onze steun volledig kwijt bent.'

Het niet bijtekenen na een lange dopingschorsing wordt Onana zeer kwalijk genomen. 'Niet alleen loopt Ajax een enorm bedrag mis door jou, je bent ook als persoon niet meer serieus te nemen. Eerst krijg je een schorsing voor een langere periode, vervolgens naai je Ajax door niet bij te tekenen. Helaas moeten we hieruit concluderen dat je een ontzettende Judas bent en dat kunnen en zullen we je niet vergeven. Jij zal voortaan thuishoren in het rijtje Kenneth Vermeer, Mino Raiola en Wesley Sneijder.'
Loetje
 Loetje - zaterdag 30 oktober 2021 - 12:00   quote  deeplink  
Ik weet niet of je het moet willen. Mijn voorkeur gaat uit naar Onana hoor, gewoon omdat hij in vorm wereldtop is. Echter, welke invloed heeft een constant striemend fluitconcert op hem en de ploeg? Want als die onzeker worden, zit je met een groot probleem. De F-side heeft toch alweer een soort van oorlogsverklaring afgelegd.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 30 oktober 2021 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2021 - 12:00 schreef Loetje het volgende:
Ik weet niet of je het moet willen. Mijn voorkeur gaat uit naar Onana hoor, gewoon omdat hij in vorm wereldtop is. Echter, welke invloed heeft een constant striemend fluitconcert op hem en de ploeg? Want als die onzeker worden, zit je met een groot probleem. De F-side heeft toch alweer een soort van oorlogsverklaring afgelegd.
Eens dit moet je als club niet willen maar ook Onana zal dit niet willen.
Mocht de F-side en een groot aantal supporters met striemende fluitconcerten komen zal dit zijn weerslag hebben op zijn prestaties.

Stel dat Pasveer de 1e doelman blijft en hij raakt geblesseerd wie dan voor de Champions Leaque, Gorter?

Heb geen problemen met Gorter voor de Eredivisie, hij heeft dan wel de mogelijkheid om te groeien

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5935
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0571081