BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - zondag 09 januari 2022 - 11:11   quote  deeplink  
We gaan het zien, hopen dat het goed uitpakt want is wel een belangrijke maand wat eraan komt :)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 09 januari 2022 - 11:22   quote  deeplink  
Europese clubs staan in de rij voor David Neres'

8 januari 2022 – Peter Bosz wil deze winter winkelen bij Ajax. De trainer van Olympique Lyonnais zou oren hebben naar de komst van David Neres, die in Amsterdam niet meer kan rekenen op veel speeltijd. Dat heeft alles te maken met de moordende concurrentie in de vorm van Antony, Dusan Tadic en Steven Berghuis.

Afgelopen zomer kwam Xherdan Shaqiri als grote aankoop naar de Franse club, maar hij heeft nog geen moment weten te imponeren. Bosz zou daarom wel open staan voor een vertrek van de Zwitser, mits er een goede vervanger komt. Dat moet Neres worden, die vooral in zijn eerste seizoenen indruk maakte bij Ajax. In het seizoen dat de ploeg de halve finale van de Champions League haalde was de Braziliaan een van de smaakmakers. Dat is de Nederlandse trainer duidelijk nog niet vergeten.

Overigens heeft de club uit Lyon serieuze concurrentie, weet Jeunes Footeux. Eerder werd al bekend dat Shakthar Donetsk interesse had in de buitenspeler, maar ook vanuit de Premier League zouden clubs azen op zijn handtekening. Everton en het steenrijke Newcastle United zouden zaken willen doen met de Amsterdamse club, die wel open lijkt te staan voor een vertrek van de aanvaller.

Het is namelijk geen geheim dat Marc Overmars en Erik ten Hag onder de indruk zijn van Steven Bergwijn, die momenteel bij Tottenham Hotspur onder contract staat. De aanvaller is daar niet zeker van een basisplaats, waardoor de Amsterdammers een kans zien om hem te huren of zelfs definitief over te nemen van de Londenaren. De club wil echter pas toeslaan als Neres verkocht is. Anders wordt het wel heel erg druk op de vleugels in de Johan Cruijff ArenA.

********************************

Ben benieuwd wie er toe slaat, ik hoop het voor hem want vorig seizoen werd het ook niets
p111
 p111 - zondag 09 januari 2022 - 13:19   quote  deeplink  
Wat ik las dat Nico niet weg mag maakt me blij,ik zie in hem nog steeds als een geweldige linksback.Als Blind naar de linker centr/verdediger pos/gaat is hij een prima vervanger.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 09 januari 2022 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 januari 2022 - 13:19 schreef p111 het volgende:
Wat ik las dat Nico niet weg mag maakt me blij,ik zie in hem nog steeds als een geweldige linksback.Als Blind naar de linker centr/verdediger pos/gaat is hij een prima vervanger.
Hij is een geweldige linksback, een tijger maar dat hij moet blijven zal hem zelf niet blij maken.Hij wou vorig seizoen al weg toen liet Overmars ook al weten dat hij voor een gelimiteerd bedrag weg mocht.
Nu zal hij van de zomer bijna gratis de deur uitstappen
Eide
 Eide - zondag 09 januari 2022 - 20:16   quote  deeplink  
Van Nico moet elke Ajacied dat accepteren. De man is altijd betrouwbaar geweest, een strijder zoals je die moet hebben in de ploeg. Hij mag weg, raakte zijn basisplaats kwijt en blijft positief en knokken voor z'n kansen. In het geval van Nico zeker nu hij geen basisspeler meer is en op zijn leeftijd, zou ik dat begrijpen en hem dat totaal niet kwalijk nemen. Ik gun hem nog een prachtige stap.
Eide
 Eide - zondag 09 januari 2022 - 20:57   quote  deeplink  
Volgens Fabrizio Romano heeft het bestuur van Tottenham besloten dat Bergwijn moet vertrekken. Ajax heeft naar verluid een bod gedaan maar er zijn meerdere geïnteresseerde clubs. Er is nog geen sprake van een overeenkomst tussen Ajax en Spurs, laat staan tussen Ajax en de speler.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 09 januari 2022 - 21:25   quote  deeplink  
Mooi, ik vond hem altijd wel een speler die iets kan toevoegen aan de selectie.
Hij heeft niet voor niets zijn jeugd door gebracht bij Ajax, is door een geschil met zijn pa destijds naar PSV verhuisd.
Ik hoop dat ze hem binnen kunnen hengelen maar het zal eerder huren worden vermoed ik

Zou een goede opvolger kunnen worden voor Tadic maar zal dan nog zeker moeten verbeteren.

Ik denk niet dat ze die voor onder de 20 miljoen kunnen halen namelijk
Tottenham betaalde 30 miljoen voor hem

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 09 januari 2022 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - zondag 09 januari 2022 - 23:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 januari 2022 - 21:25 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Mooi, ik vond hem altijd wel een speler die iets kan toevoegen aan de selectie.
Hij heeft niet voor niets zijn jeugd door gebracht bij Ajax, is door een geschil met zijn pa destijds naar PSV verhuisd.
Ik hoop dat ze hem binnen kunnen hengelen maar het zal eerder huren worden vermoed ik

Zou een goede opvolger kunnen worden voor Tadic maar zal dan nog zeker moeten verbeteren.

Ik denk niet dat ze die voor onder de 20 miljoen kunnen halen namelijk
Tottenham betaalde 30 miljoen voor hem
Iemand die blij was dat Ajax eruit vloog in de cl? Nee dankje
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 10 januari 2022 - 01:01   quote  deeplink  
Ajax neemt wel hele rare beslissingen op de transfermarkt de afgelopen tijd.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 10 januari 2022 - 10:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 januari 2022 - 23:59 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Iemand die blij was dat Ajax eruit vloog in de cl? Nee dankje
Mocht dit waar zijn til ik hier niet zo zwaar aan, is onderlinge rivaliteit
Wat werd er allemaal wel/niet gezegd over Klaiber en Berghuis...
Straks schopt hij ze er in dan is het net zo snel weer vergeten

Eerst maar eens zien of hij daadwerkelijk komt
remco k
 remco k - maandag 10 januari 2022 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 januari 2022 - 23:59 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Iemand die blij was dat Ajax eruit vloog in de cl? Nee dankje
MOoi dat je de context ook ziet..
Eide
 Eide - maandag 10 januari 2022 - 16:51   quote  deeplink  
Aardige statistiekje op Nu.nl. Erik ten Hag is de langst zittende trainer van de Eredivisie met een jaar voorsprong op nummer 2 Danny Buijs.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 10 januari 2022 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 januari 2022 - 16:51 schreef Eide het volgende:
Aardige statistiekje op Nu.nl. Erik ten Hag is de langst zittende trainer van de Eredivisie met een jaar voorsprong op nummer 2 Danny Buijs.
En nog steeds is er de chemie tussen hem en de spelers.

Al moet ik kwijt dat hij ze meer moet motiveren tegen de "kleintjes" in de eredivisie.
nummer10
 nummer10 - maandag 10 januari 2022 - 17:30   quote  deeplink  
Bod van 18! mil afgewezen door spurs..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 10 januari 2022 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 januari 2022 - 17:30 schreef nummer10 het volgende:
Bod van 18! mil afgewezen door spurs..
Ook gelezen, ik heb begrepen dat hij de stand inn wordt voor Tadic, eigenlijk wordt hij meer zijn toekomstige vervanger.
Mijn vraag is: is Daramy dan een miskoop gebleken al is hij nog heel jong?

Ajax kan hem overigens alleen maar halen mits Neres wordt verkocht.
Het schijnt dat ze daar 20 miljoen voor willen hebben
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 10 januari 2022 - 17:49   quote  deeplink  
18 miljoen, ze zijn bij Ajax echt de weg kwijt!
Eide
 Eide - maandag 10 januari 2022 - 18:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 januari 2022 - 17:49 schreef Ajax Warrior het volgende:
18 miljoen, ze zijn bij Ajax echt de weg kwijt!
Ajax kan het betalen en het zijn marktconforme bedragen in de huidige markt.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 10 januari 2022 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 januari 2022 - 18:11 schreef Eide het volgende:

[..]

Ajax kan het betalen en het zijn marktconforme bedragen in de huidige markt.
Had Ajax nu al niet 40 miljoen binnen gehengeld in de Champion League Eide?
Mocht Neres voor 18 miljoen weg gaan dan kan je wat terug kopen, en er staan nog een aantal spelers in de etalage
nummer10
 nummer10 - maandag 10 januari 2022 - 19:32   quote  deeplink  
En nog maar te zwijgen over zijn loon.. komt binnen als grootverdiener, en dan als reserver ook nog.. en contracten niet kunnen verlengen omdat je die bedragen dan weer te veel vind..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 10 januari 2022 - 19:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 januari 2022 - 18:11 schreef Eide het volgende:

[..]

Ajax kan het betalen en het zijn marktconforme bedragen in de huidige markt.
Het gaat mij er niet om dat ze het niet kunnen betalen, gaat mij erom.dat het een hoop geld is voor een bankzitter van de Spurs.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 10 januari 2022 - 20:02   quote  deeplink  
Dit bericht suggereert de media, weet niet of dit de werkelijke reden is.
Het kan ook zomaar dat Tadic nog één keer wil cashen..en dus vertrekken

********************************************************************
Dit is waarom Ajax ver wil gaan voor de komst van Bergwijn

18:10 – Ajax is eindelijk concreet geworden voor Tottenham Hotspur-aanvaller Steven Bergwijn. Een eerste bod van liefst achttien miljoen euro zou door de club zijn afgewezen, maar de verwachting is dat de Amsterdammers snel een tweede poging zullen wagen. De Telegraaf legde uit waarom de club Bergwijn graag zou verwelkomen.

De interesse van Ajax in Bergwijn is niet nieuw. Al toen Tottenham de aanvaller in januari 2020 voor liefst dertig miljoen euro overnam van PSV, hadden ook de Amsterdammers belangstelling. Afgelopen zomer werd opnieuw een poging gewaagd, maar toen was Spurs niet bereid hem te laten gaan. Dat ligt nu anders, al is de vraagprijs wel erg hoog. Volgens De Telegraaf lijkt Ajax daar echter ver in mee te willen gaan.

Doorselecteren
Ten eerste is dat volgens de krant omdat Ajax een nieuw beleid wil voeren. 'Goed is niet meer goed genoeg voor Ajax', zo werd dat uitgelegd. De Amsterdammers staan er ook in de breedte al veruit het beste op van de gehele Eredivisie, maar willen blijven doorselecteren. Dat bleek al uit de komst van Brian Brobbey, die de te licht bevonden Danilo aflost als reservespits. Achter de beoogde transfer van Bergwijn zit dezelfde gedachte.

David Neres
Dat is niet alleen omdat Bergwijn een versterking is. De reden dat er specifiek een vleugelspeler op de radar is verschenen, is de ontwikkeling - of beter gezegd het gebrek daaraan - van David Neres. De Braziliaan is bij lange na niet meer de 49 miljoen euro waard die in januari 2020 voor hem gevraagd zou zijn en mag nu voor een 'bescheiden bedrag' van dertien tot vijftien miljoen vertrekken. Met die transferinkomsten zou Ajax vervolgens weer meer kans maken op de handtekening van Bergwijn.

Multi-inzetbaarheid
Daarmee zouden de vleugels dus weer dubbel bezet zijn, al is een andere reden om voor Bergwijn te gaan juist dat hij niet alleen daar uit de voeten kan. De Amsterdammers zien in de 24-jarige aanvaller namelijk niet alleen een versterking voor de links- en rechtsbuitenpositie, maar ook als spits en nummer tien. Ondanks dat de concurrentie ook dan - met Antony, Sébastien Haller, Dusan Tadic en Steven Berghuis - erg fors is, denkt Ajax dat ook hij dat niveau aan zal kunnen. Erik ten Hag en Marc Overmars zouden onder de indruk zijn van de 'kracht, explosiviteit, snelheid en het scorend vermogen' van Bergwijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 10 januari 2022 door Jack Huntelaar --
Eide
 Eide - maandag 10 januari 2022 - 21:06   quote  deeplink  
Shaktar zou nu 17 miljoen euro willen betalen +15% van een toekomstige transfer aldus de Braziliaanse media.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 10 januari 2022 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 januari 2022 - 21:06 schreef Eide het volgende:
Shaktar zou nu 17 miljoen euro willen betalen +15% van een toekomstige transfer aldus de Braziliaanse media.
Dan denk ik dat ze akkoord gaan, ze gaan best ver voor een speler die al een poos niet meer in vorm is
Eide
 Eide - maandag 10 januari 2022 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 januari 2022 - 21:13 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dan denk ik dat ze akkoord gaan, ze gaan best ver voor een speler die al een poos niet meer in vorm is
Dat denk ik ook.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 11 januari 2022 - 07:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 januari 2022 - 21:13 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dan denk ik dat ze akkoord gaan, ze gaan best ver voor een speler die al een poos niet meer in vorm is
Vorm of kans... Denk een beetje van beiden.. had hem een paar wedstrijden achter elkaar gegeven en je had denk ik de oude neres weer terug
nummer10
 nummer10 - dinsdag 11 januari 2022 - 08:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 januari 2022 - 20:02 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Dit bericht suggereert de media, weet niet of dit de werkelijke reden is.
Het kan ook zomaar dat Tadic nog één keer wil cashen..en dus vertrekken

********************************************************************
Dit is waarom Ajax ver wil gaan voor de komst van Bergwijn

18:10 – Ajax is eindelijk concreet geworden voor Tottenham Hotspur-aanvaller Steven Bergwijn. Een eerste bod van liefst achttien miljoen euro zou door de club zijn afgewezen, maar de verwachting is dat de Amsterdammers snel een tweede poging zullen wagen. De Telegraaf legde uit waarom de club Bergwijn graag zou verwelkomen.

De interesse van Ajax in Bergwijn is niet nieuw. Al toen Tottenham de aanvaller in januari 2020 voor liefst dertig miljoen euro overnam van PSV, hadden ook de Amsterdammers belangstelling. Afgelopen zomer werd opnieuw een poging gewaagd, maar toen was Spurs niet bereid hem te laten gaan. Dat ligt nu anders, al is de vraagprijs wel erg hoog. Volgens De Telegraaf lijkt Ajax daar echter ver in mee te willen gaan.

Doorselecteren
Ten eerste is dat volgens de krant omdat Ajax een nieuw beleid wil voeren. 'Goed is niet meer goed genoeg voor Ajax', zo werd dat uitgelegd. De Amsterdammers staan er ook in de breedte al veruit het beste op van de gehele Eredivisie, maar willen blijven doorselecteren. Dat bleek al uit de komst van Brian Brobbey, die de te licht bevonden Danilo aflost als reservespits. Achter de beoogde transfer van Bergwijn zit dezelfde gedachte.

David Neres
Dat is niet alleen omdat Bergwijn een versterking is. De reden dat er specifiek een vleugelspeler op de radar is verschenen, is de ontwikkeling - of beter gezegd het gebrek daaraan - van David Neres. De Braziliaan is bij lange na niet meer de 49 miljoen euro waard die in januari 2020 voor hem gevraagd zou zijn en mag nu voor een 'bescheiden bedrag' van dertien tot vijftien miljoen vertrekken. Met die transferinkomsten zou Ajax vervolgens weer meer kans maken op de handtekening van Bergwijn.

Multi-inzetbaarheid
Daarmee zouden de vleugels dus weer dubbel bezet zijn, al is een andere reden om voor Bergwijn te gaan juist dat hij niet alleen daar uit de voeten kan. De Amsterdammers zien in de 24-jarige aanvaller namelijk niet alleen een versterking voor de links- en rechtsbuitenpositie, maar ook als spits en nummer tien. Ondanks dat de concurrentie ook dan - met Antony, Sébastien Haller, Dusan Tadic en Steven Berghuis - erg fors is, denkt Ajax dat ook hij dat niveau aan zal kunnen. Erik ten Hag en Marc Overmars zouden onder de indruk zijn van de 'kracht, explosiviteit, snelheid en het scorend vermogen' van Bergwijn.
Tadic zie ik niet vertrekken als ik eerlijk ben.. en Bergwijn vind ik qua prijs en loon gewoon te maf.. zeg overigens nergens dat het een slechte speler is, ik vind het gewoon to much
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 11 januari 2022 - 09:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 januari 2022 - 07:57 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Vorm of kans... Denk een beetje van beiden.. had hem een paar wedstrijden achter elkaar gegeven en je had denk ik de oude neres weer terug
Voor wie dan?
Tadic en Antony spelen beiden een klasse beter
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 11 januari 2022 - 09:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 januari 2022 - 08:33 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Tadic zie ik niet vertrekken als ik eerlijk ben.. en Bergwijn vind ik qua prijs en loon gewoon te maf.. zeg overigens nergens dat het een slechte speler is, ik vind het gewoon to much
Ik denk zelf dat hij wel aan het eind van dit seizoen vertrekt, ik zou anders niet weten waarom dat ze Bergwijn willen hebben voor minimaal 20 miljoen.

Die gaat echt niet op de bank plaats nemen want dan blijft hij wel bij de Spurs.
Vergeet niet dat ze Daramy ook pas hebben aangetrokken.

Tadic zal wel iets hebben aangegeven, die wil misschien nog een keer goed cashen.
remco k
 remco k - dinsdag 11 januari 2022 - 09:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 januari 2022 - 08:33 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Tadic zie ik niet vertrekken als ik eerlijk ben.. en Bergwijn vind ik qua prijs en loon gewoon te maf.. zeg overigens nergens dat het een slechte speler is, ik vind het gewoon to much
Ach ja. Dat vind je ook van Haller die ons met zijn goals een een nieuwe mijlpaal in de geschiedenis bezorgt heeft en alle miljoenen van zijn contract mee heeft terug betaald.
remco k
 remco k - dinsdag 11 januari 2022 - 09:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 januari 2022 - 09:25 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat hij wel aan het eind van dit seizoen vertrekt, ik zou anders niet weten waarom dat ze Bergwijn willen hebben voor minimaal 20 miljoen.

Die gaat echt niet op de bank plaats nemen want dan blijft hij wel bij de Spurs.
Vergeet niet dat ze Daramy ook pas hebben aangetrokken.

Tadic zal wel iets hebben aangegeven, die wil misschien nog een keer goed cashen.
Als je nu Nerres verkoopt en in de zomer Anthony dan gaat Bergwijn gewoon op rechts spelen.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 11 januari 2022 - 09:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 januari 2022 - 09:18 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Voor wie dan?
Tadic en Antony spelen beiden een klasse beter
Genoeg potten waar die vaker kon invallen in mijn ogen, net zoals met tagliafico en blind..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 11 januari 2022 - 09:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 januari 2022 - 09:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach ja. Dat vind je ook van Haller die ons met zijn goals een een nieuwe mijlpaal in de geschiedenis bezorgt heeft en alle miljoenen van zijn contract mee heeft terug betaald.
Klopt en ben ik blij mee. maar het blijft vooralsnog een beperkte spits/voetballer voor dat bedrag
nummer10
 nummer10 - dinsdag 11 januari 2022 - 09:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 januari 2022 - 09:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Als je nu Nerres verkoopt en in de zomer Anthony dan gaat Bergwijn gewoon op rechts spelen.
Dat denk ik dus zelf ook eerder, en ik vermoed dat Ajax niet dezelfde fout maakt als met neres en dus dit keer wel gelijk van de hand doen als ze een neres bod krijgen (49 mil toen dacht ik?)
remco k
 remco k - dinsdag 11 januari 2022 - 09:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 januari 2022 - 09:33 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Klopt en ben ik blij mee. maar het blijft vooralsnog een beperkte spits/voetballer voor dat bedrag
Je hebt volgens mij echt geen flauw idee wat je voor welk bedrag zou kunnen halen en welke prestaties je daarvoor mag verwachten.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 11 januari 2022 - 10:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 januari 2022 - 09:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Je hebt volgens mij echt geen flauw idee wat je voor welk bedrag zou kunnen halen en welke prestaties je daarvoor mag verwachten.
Dat de markt compleet gestoord is klopt zeker...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 11 januari 2022 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 januari 2022 - 09:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Als je nu Nerres verkoopt en in de zomer Anthony dan gaat Bergwijn gewoon op rechts spelen.
Zou ook goed kunnen, ze zijn dus eigenlijk al bezig met volgend seizoen.

Daarnaast moeten nieuwe spelers wennen aan het Ajax systeem, meestal gaan ze beter spelen na een half seizoen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 11 januari 2022 - 14:36   quote  deeplink  
Het volgende gerucht, ben benieuwd of dit op waarheid berust...

AJAX KOMT MET RECORD BOD.

Ajax bracht onlangs een eerste bod uit op Steven Bergwijn ter waarde van achttien miljoen euro, maar Tottenham Hotspur zei meteen 'nee'. Nu zouden de Amsterdammers klaarstaan om een tweede bieding neer te leggen in Londen.

Volgens journalist Ekrem Konur, die meer dan 150.000 volgers heeft op Twitter, gaat directeur voetbalzaken Marc Overmars het nóg een keer proberen. Hij zou van plan zijn om twintig miljoen pond te bieden voor de diensten van zijn doelwit, wat neerkomt op een slordige 24 miljoen euro.

Wordt dat geaccepteerd en vertrekt Bergwijn naar de Johan Cruijff ArenA, dan is hij meteen de duurste Ajacied aller tijden. In onze hoofdstad staat het transferrecord immers op naam van Sébastien Haller, die een jaartje geleden voor 22,5 miljoen euro van West Ham United naar Amsterdam transfereerde.

Wáár gaat hij spelen?'

In het voetbalpraatprogramma Rondo reageerde Jan van Halst gisteren wat schertsend op de naderende transfer van Bergwijn naar Ajax. Hij zei namelijk: "Als je zonder de Afrika Cup naar Ajax kijkt, dan heb je Sébastien Haller, Antony en Dusan Tadic. Waar komt hij dan te spelen? Dan gaat hij straks wéér (zoals bij Spurs, red.) niet spelen."

Ronald de Boer was wél positief: "Ik vind hem een goede speler. Bij Tottenham heeft hij ups en downs gehad, maar het is wel een jongen met potentie. Haller is er niet (vanwege de Afrika Cup, red.) en natuurlijk hebben ze Brian Brobbey gehaald, maar het is maar afwachten of hij het gaat leveren. Je hebt Tadic nog achter de hand als spits, maar er komen ook belangrijke weken aan. Dan heb je met Bergwijn een goede speler, die kan ook achter of in de spits spelen."
Eide
 Eide - dinsdag 11 januari 2022 - 15:59   quote  deeplink  
Ik geloof niets van een bedrag van 24 miljoen.
Eide
 Eide - dinsdag 11 januari 2022 - 16:07   quote  deeplink  
Overigens wordt in de Britse media zelfs over 32 miljoen Euro gesproken, maar ook over een huurconstructie van 6 maanden met een koopverplichting voor een aanmerkelijk lager transferbedrag (maar wel hoger dan het initiële bod van 18 mio). Ik vind het allemaal erg speculatief en heb eigenlijk nog geen bericht gezien waar ik echt veel waarde aan durf te hangen.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 11 januari 2022 - 16:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 januari 2022 - 15:59 schreef Eide het volgende:
Ik geloof niets van een bedrag van 24 miljoen.
Hoop geld inderdaad dan hebben ze hem wel echt hoog zitten.
Misschien een mooi bedrag in De CL en definitieve transfer Neres dat ze vinden dat
het gerechtvaardigd is?

Dairamy 15 miljoen ook erg pittig als ik zijn potjes tot nu zie.
Haller heeft zich al terugverdiend en Bergwijn is ook wel een klasse beter dan Dairamy.
Bij Bergwijn weet je wel wat je in huis haalt.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 11 januari 2022 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 januari 2022 - 16:07 schreef Eide het volgende:
Overigens wordt in de Britse media zelfs over 32 miljoen Euro gesproken, maar ook over een huurconstructie van 6 maanden met een koopverplichting voor een aanmerkelijk lager transferbedrag (maar wel hoger dan het initiële bod van 18 mio). Ik vind het allemaal erg speculatief en heb eigenlijk nog geen bericht gezien waar ik echt veel waarde aan durf te hangen.
Vind het erg veel geld. Maar net Als Haller een versterking halen die er direct staat kost nou eenmaal veel geld.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 11 januari 2022 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 januari 2022 - 15:59 schreef Eide het volgende:
Ik geloof niets van een bedrag van 24 miljoen.
Ik ergens ook niet
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 11 januari 2022 - 17:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 januari 2022 - 16:07 schreef Eide het volgende:
Overigens wordt in de Britse media zelfs over 32 miljoen Euro gesproken, maar ook over een huurconstructie van 6 maanden met een koopverplichting voor een aanmerkelijk lager transferbedrag (maar wel hoger dan het initiële bod van 18 mio). Ik vind het allemaal erg speculatief en heb eigenlijk nog geen bericht gezien waar ik echt veel waarde aan durf te hangen.
De media op z'n best laten we maar zeggen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 11 januari 2022 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 januari 2022 - 16:08 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Hoop geld inderdaad dan hebben ze hem wel echt hoog zitten.
Misschien een mooi bedrag in De CL en definitieve transfer Neres dat ze vinden dat
het gerechtvaardigd is?

Dairamy 15 miljoen ook erg pittig als ik zijn potjes tot nu zie.
Haller heeft zich al terugverdiend en Bergwijn is ook wel een klasse beter dan Dairamy.
Bij Bergwijn weet je wel wat je in huis haalt.
Eens maar Daramy komt er wel, sommigen moeten meerdere potjes in de benen hebben.
Dit geldt ook voor Bergwijn, heeft veel te weinig speelminuten gekregen om te kunnen groeien.

Geldt ook voor van de Beek bij Manchester
Eide
 Eide - dinsdag 11 januari 2022 - 18:36   quote  deeplink  
Fabrizio Romano meldt dat Ajax en Shaktar op een paar details na akkoord zijn over een transfer van David Neres. Hij verwacht vandaag nog een akkoord.
Eide
 Eide - dinsdag 11 januari 2022 - 18:51   quote  deeplink  
En schijnbaar is het rond. Ajax ontvangt naar verluid zo'n 18 miljoen voor Neres.
remco k
 remco k - dinsdag 11 januari 2022 - 18:58   quote  deeplink  
Dat doet Ajax nog knap voor een bankzitter die volledig uit vorm is. En dat al een jaar of twee.
remco k
 remco k - dinsdag 11 januari 2022 - 18:59   quote  deeplink  
Wel erg zonde dat die jongen nooit meer het niveau heeft gehaald van zijn fantastische cl seizoen. Want wat heb ik toen van hem genoten zeg.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 11 januari 2022 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 januari 2022 - 18:51 schreef Eide het volgende:
En schijnbaar is het rond. Ajax ontvangt naar verluid zo'n 18 miljoen voor Neres.
Wowww mooi bedrag hoor, knappe deal!
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 11 januari 2022 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 januari 2022 - 17:19 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Eens maar Daramy komt er wel, sommigen moeten meerdere potjes in de benen hebben.
Dit geldt ook voor Bergwijn, heeft veel te weinig speelminuten gekregen om te kunnen groeien.

Geldt ook voor van de Beek bij Manchester
Klopt hoor Dairamy is ook nog niet afgeschreven moet ook minuten maken maar 15 miljoen is wel vrij fors.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5998
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0848550