BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Peter Bosz is Top of Flop ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Stanley
 Stanley - vrijdag 18 november 2016 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 november 2016 - 09:01 schreef p111 het volgende:
Ach ik vind Bazoer echt wel een goede voetballer en mag voor mij wisselen met Schone,maar zodra hij weer ballen gaat brengen bij zijn medespeler er uit halen en op de bank zetten net zolang tot hij dat afleert.
Eens, helemaal.

Schöne vult het fantastisch in, maar Bazoer heeft de toekomst. Hij heeft nu laten zien hoe het moet. Volgend jaar transfervrij naar een mooie club en Bazoer in het Ajaxshirt naar de top!
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 19 november 2016 - 07:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 november 2016 - 07:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Het voetbal werd saaier. Niet slechter..
Vaak zat zitten billenknijpen hoor..
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 19 november 2016 - 08:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 november 2016 - 09:01 schreef p111 het volgende:
Ach ik vind Bazoer echt wel een goede voetballer en mag voor mij wisselen met Schone,maar zodra hij weer ballen gaat brengen bij zijn medespeler er uit halen en op de bank zetten net zolang tot hij dat afleert.
Las laatst een stukje over statistieken Schöne en Bazoer maar Schöne was bijna in alles beter. Alleen pass zuiverheid was Bazoer beter maar statistieken gaven ook aan dat Schöne meer key passes gaf. Meer risico naar voren is minder zuiver. Bazoer speelt alles veilig breed of terug.

Controlerend waren de cijfers van Schöne ook beter. Met Schöne op die plek draait het beter dan met Bazoer en Gudelj ooit gedaan heeft(ook overdreven maar er wordt meer gevoetbald).

Ziyech moet altijd spelen, Klaassen niet altijd goed maar cijfers prima, Schöne lekker laten staan. Bazoer voor Schöne na een uurtje is ook prima.
p111
 p111 - zaterdag 19 november 2016 - 10:50   quote  deeplink  
Dat bedoel ik ook dat hij Schone vervangt in een wedstrijd en zo langzamerhand leert wat de bedoeling is op 6.
Stanley
 Stanley - zaterdag 19 november 2016 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2016 - 10:50 schreef p111 het volgende:
Dat bedoel ik ook dat hij Schone vervangt in een wedstrijd en zo langzamerhand leert wat de bedoeling is op 6.
Dat zou ook kunnen, of Schöne vervangen in een wedstrijd of vijf. Als het goed gaat laten staan en anders er weer uit. Dan heeft hij echt een kans gehad en kan hij alleen de schuld bij zichzelf zoeken.

Nu loopt hij wellicht voor de helft de deur uit zonder dat we van hem hebben genoten.

Ik vind dit echt heel kwalijk.

Nog kwalijker is de keuze voor Veltman, zou haast denken dat het elftal te donker wordt in de ogen van de Ajaxleiding. Want voetballend is er geen argument te bedenken die deze keuze rechtvaardigd!
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 19 november 2016 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2016 - 10:50 schreef p111 het volgende:
Dat bedoel ik ook dat hij Schone vervangt in een wedstrijd en zo langzamerhand leert wat de bedoeling is op 6.
Die mening delen de meeste hier wel maar dat geldt bijna voor iedere speler op de bank.. Ghazi,Tete,Riedewald,Cerny,Cassiera,Nouri,Dijks,vd Beek,De ligt enz enz. "Helaas" heeft Bosz teveel keuze. Wat er nu gebeurt is dat hij te weinig speeltijd gunt aan bepaalde jongens en de rotte appels boven komen drijven. Als die gasten weg zijn staat er denk ik wel iets.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 19 november 2016 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2016 - 12:48 schreef Stanley het volgende:

[..]

Dat zou ook kunnen, of Schöne vervangen in een wedstrijd of vijf. Als het goed gaat laten staan en anders er weer uit. Dan heeft hij echt een kans gehad en kan hij alleen de schuld bij zichzelf zoeken.

Nu loopt hij wellicht voor de helft de deur uit zonder dat we van hem hebben genoten.

Ik vind dit echt heel kwalijk.

Nog kwalijker is de keuze voor Veltman, zou haast denken dat het elftal te donker wordt in de ogen van de Ajaxleiding. Want voetballend is er geen argument te bedenken die deze keuze rechtvaardigd!
Ach Stan, wat dat betreft heb ik ook een mening maar laat ik die hier maar niet uiten!! Helaas ook een constatering en dat is dat er straks hele talentvolle jongens zo maar de deur uitlopen! En ik geef ze geen ongelijk!
remco k
 remco k - zaterdag 19 november 2016 - 18:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 november 2016 - 07:27 schreef nummer10 het volgende:

[..]

januari 2016... en mooi dat hij bij barca op de lijst staat.. wie zegt dit ? socialmedia.. daarbij kan hij op de lijst staan, neemt die daargenoegen met bekerwedstrijden ? typisch gevalletje appelvlaai.. tehoog in de bol
Daar werd op in gegaan bij een persconferentie afgelopen zomer tijdens de voorbereiding.

En inderdaad januari. Veranderd dat iets aan zijn kunde?
remco k
 remco k - zaterdag 19 november 2016 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 november 2016 - 20:51 schreef Ajax Warrior het volgende:
Vorig jaar was Bazoer nog een held, nu voor velen een afgedankte hond. Lekker respectloos!!!
Typisch Ajax supporters. Veelal domme meelopers.
remco k
 remco k - zaterdag 19 november 2016 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2016 - 07:59 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Vaak zat zitten billenknijpen hoor..
Dat we niet wonnen. Maar we gaven amper iets weg. Defensief stond het over het hele veld een stuk beter dan nu. Veel beter zelfs.
remco k
 remco k - zaterdag 19 november 2016 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2016 - 08:06 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Las laatst een stukje over statistieken Schöne en Bazoer maar Schöne was bijna in alles beter. Alleen pass zuiverheid was Bazoer beter maar statistieken gaven ook aan dat Schöne meer key passes gaf. Meer risico naar voren is minder zuiver. Bazoer speelt alles veilig breed of terug.

Controlerend waren de cijfers van Schöne ook beter. Met Schöne op die plek draait het beter dan met Bazoer en Gudelj ooit gedaan heeft(ook overdreven maar er wordt meer gevoetbald).

Ziyech moet altijd spelen, Klaassen niet altijd goed maar cijfers prima, Schöne lekker laten staan. Bazoer voor Schöne na een uurtje is ook prima.
Het is ook terecht dat schone speelt. Maar bazoer is de toekomst. Die moet je daar dus laten invallen
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 19 november 2016 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2016 - 18:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Typisch Ajax supporters. Veelal domme meelopers.
Tja.............. ik ben er 0.0 blij mee zoals onze talenten nu worden weggestopt. Maar ja als ik dat zeg wordt me gelijk verweten dat ik een hekel heb aan Bosz en dus alleen daarom dat roep.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 november 2016 door Ajax Warrior --
Ajax we love you
 Ajax we love you - zondag 20 november 2016 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 november 2016 - 20:51 schreef Ajax Warrior het volgende:
Vorig jaar was Bazoer nog een held, nu voor velen een afgedankte hond. Lekker respectloos!!!
Bazoer heeft een verkeerde zaakwaarnemer. Hij is 19 jaar geloof ik, hij moet even geduld hebben, maar zijn zaakwaarnemer (broer) heeft dat niet.
Ik denk dat hij nog steeds een geweldige speler is als vervanger voor klaassen als die verkocht wordt eind van het jaar.

Bosz moet gewoon meer communiceren met die jongens, ik denk dat het daar een beetje misgaat. Zoals Beenhakker dat deed met Feijenoord tijdens hun laatste kampioenschap. Hij gaf de wisselspelers een goed gevoel en aandacht. iedereen heeft dat toch een beetje nodig.
nummer10
 nummer10 - zondag 20 november 2016 - 17:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2016 - 18:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat we niet wonnen. Maar we gaven amper iets weg. Defensief stond het over het hele veld een stuk beter dan nu. Veel beter zelfs.
gaven amper weg weg omdat we de bus parkeerde..

PS hoeveel winst op rij nu en hoevaak de 0 ?
remco k
 remco k - zondag 20 november 2016 - 18:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2016 - 17:58 schreef nummer10 het volgende:

[..]

gaven amper weg weg omdat we de bus parkeerde..

PS hoeveel winst op rij nu en hoevaak de 0 ?
Winst op rij? De eerste winst na twee gelijke spelen.

Ajax paneerde onder de Boer de bus niet. Dat is kolder.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 november 2016 door remco k --
nummer10
 nummer10 - zondag 20 november 2016 - 18:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2016 - 18:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Winst op rij? De eerste winst na twee gelijke spelen.

Ajax paneerde onder de Boer de bus niet. Dat is kolder.
ok wat jij wil.. zat totaal geen voetbal in dat elftal.. zo simpel is het.. als bergkamp zich er al aan ergerde hoe deboer ze liet voetballen zegt mij meer als voldoende
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 20 november 2016 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2016 - 18:41 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ok wat jij wil.. zat totaal geen voetbal in dat elftal.. zo simpel is het.. als bergkamp zich er al aan ergerde hoe deboer ze liet voetballen zegt mij meer als voldoende
Bergkamp ergerde zich maar toonde geen ballen er iets van te zeggen!!
remco k
 remco k - zondag 20 november 2016 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2016 - 18:41 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ok wat jij wil.. zat totaal geen voetbal in dat elftal.. zo simpel is het.. als bergkamp zich er al aan ergerde hoe deboer ze liet voetballen zegt mij meer als voldoende
Compleet ander verhaal dan de bus parkeren. Beetje rare sprong nu ineens..
nummer10
 nummer10 - zondag 20 november 2016 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2016 - 20:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Compleet ander verhaal dan de bus parkeren. Beetje rare sprong nu ineens..
saai voetbal en op save spelen... gewoon lelijk verdedigent voetbal... same shit
remco k
 remco k - zondag 20 november 2016 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2016 - 20:21 schreef nummer10 het volgende:

[..]

saai voetbal en op save spelen... gewoon lelijk verdedigent voetbal... same shit
Helemaal geen verdedigend voetbal.

Voetbal gebaseerd op balbezit, met als basis weinig risico in de opbouw, weinig weggeven en op die manier dominantie in wedstrijden... Dat lukte prima, alleen het publiek werd niet vermaakt..
nummer10
 nummer10 - zondag 20 november 2016 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2016 - 20:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Helemaal geen verdedigend voetbal.

Voetbal gebaseerd op balbezit, met als basis weinig risico in de opbouw, weinig weggeven en op die manier dominantie in wedstrijden... Dat lukte prima, alleen het publiek werd niet vermaakt..
prima kerel wat jij wil...
Stanley
 Stanley - zondag 20 november 2016 - 23:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2016 - 20:08 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Tja.............. ik ben er 0.0 blij mee zoals onze talenten nu worden weggestopt. Maar ja als ik dat zeg wordt me gelijk verweten dat ik een hekel heb aan Bosz en dus alleen daarom dat roep.
Nee hoor, ik vind dat je volkomen gelijk hebt.
Ook dat Schöne speelt op 6, maar hij zou samen met Bosz de mentor van Bazoer moeten zijn en hem klaarstomen voor deze positie.
nummer10
 nummer10 - maandag 21 november 2016 - 00:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2016 - 23:13 schreef Stanley het volgende:

[..]

Nee hoor, ik vind dat je volkomen gelijk hebt.
Ook dat Schöne speelt op 6, maar hij zou samen met Bosz de mentor van Bazoer moeten zijn en hem klaarstomen voor deze positie.
wie zegt da ze da nie zijn... ??? bazoer heeft zijn zinnen gezet op basisplaatsje... wat die nie verdient op dit moment...
remco k
 remco k - maandag 21 november 2016 - 07:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2016 - 00:44 schreef nummer10 het volgende:

[..]

wie zegt da ze da nie zijn... ??? bazoer heeft zijn zinnen gezet op basisplaatsje... wat die nie verdient op dit moment...
En wie zegt dat nu weer dan? Ik lees en hoor niks over basis plaats. Enkel over speelminuten.
nummer10
 nummer10 - maandag 21 november 2016 - 08:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2016 - 07:53 schreef remco k het volgende:

[..]

En wie zegt dat nu weer dan? Ik lees en hoor niks over basis plaats. Enkel over speelminuten.
helemaal niet.. hij is klaar met zijn rol als reserver en wil weg.. ik zeg doei !! dat dëed die bij psv en dat flikt hij nu weer bij ajax..
Eide
 Eide - maandag 21 november 2016 - 09:56   quote  deeplink  
Ik vind wel dat we een bijzondere ploeg hebben op dit moment. Een ploeg waar enorm veel muziek in zit. Sanchez, Dolberg en Ziyech zijn waanzinnig goede jongens en daarmee heb je in elke linie een uitzonderlijke speler. Daar omheen lopen een aantal mannen die je rustig om een boodschap kan sturen en op de bank zitten nog 4, 5 of zelfs 6 spelers die ook het niveau voor de basis hebben.

Alleen de vleugelaanvallers zijn een zorgenkindje. Dat loopt nog niet heel goed, hoewel het rendement op de flanken wel omhoog gaat. Als Younes en Traore, met El Ghazi en Cerny daar achter, echt in vorm komen kan dit Ajax nog wel eens vriend en vijand gaan verbazen.
nummer10
 nummer10 - maandag 21 november 2016 - 10:41   quote  deeplink  
http://www.ajaxprimeur.nl/mobile/704336/-het-is-heel-verstandig-van-ajax-geweest-dat-ze-hem-alsnog-hebben-gehaald-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
nummer10
 nummer10 - maandag 21 november 2016 - 10:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2016 - 09:56 schreef Eide het volgende:
Ik vind wel dat we een bijzondere ploeg hebben op dit moment. Een ploeg waar enorm veel muziek in zit. Sanchez, Dolberg en Ziyech zijn waanzinnig goede jongens en daarmee heb je in elke linie een uitzonderlijke speler. Daar omheen lopen een aantal mannen die je rustig om een boodschap kan sturen en op de bank zitten nog 4, 5 of zelfs 6 spelers die ook het niveau voor de basis hebben.

Alleen de vleugelaanvallers zijn een zorgenkindje. Dat loopt nog niet heel goed, hoewel het rendement op de flanken wel omhoog gaat. Als Younes en Traore, met El Ghazi en Cerny daar achter, echt in vorm komen kan dit Ajax nog wel eens vriend en vijand gaan verbazen.
eens...
Pietje
 Pietje - maandag 21 november 2016 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2016 - 09:56 schreef Eide het volgende:
Ik vind wel dat we een bijzondere ploeg hebben op dit moment. Een ploeg waar enorm veel muziek in zit. Sanchez, Dolberg en Ziyech zijn waanzinnig goede jongens en daarmee heb je in elke linie een uitzonderlijke speler. Daar omheen lopen een aantal mannen die je rustig om een boodschap kan sturen en op de bank zitten nog 4, 5 of zelfs 6 spelers die ook het niveau voor de basis hebben.

Alleen de vleugelaanvallers zijn een zorgenkindje. Dat loopt nog niet heel goed, hoewel het rendement op de flanken wel omhoog gaat. Als Younes en Traore, met El Ghazi en Cerny daar achter, echt in vorm komen kan dit Ajax nog wel eens vriend en vijand gaan verbazen.
Ik kan het niet nog meer eens met je zijn!
remco k
 remco k - maandag 21 november 2016 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2016 - 08:25 schreef nummer10 het volgende:

[..]

helemaal niet.. hij is klaar met zijn rol als reserver en wil weg.. ik zeg doei !! dat dëed die bij psv en dat flikt hij nu weer bij ajax..
Hij is klaar met niet spelen, nergens staat iets over dat hij basis speler eist te zijn.
remco k
 remco k - maandag 21 november 2016 - 12:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2016 - 09:56 schreef Eide het volgende:
Ik vind wel dat we een bijzondere ploeg hebben op dit moment. Een ploeg waar enorm veel muziek in zit. Sanchez, Dolberg en Ziyech zijn waanzinnig goede jongens en daarmee heb je in elke linie een uitzonderlijke speler. Daar omheen lopen een aantal mannen die je rustig om een boodschap kan sturen en op de bank zitten nog 4, 5 of zelfs 6 spelers die ook het niveau voor de basis hebben.

Alleen de vleugelaanvallers zijn een zorgenkindje. Dat loopt nog niet heel goed, hoewel het rendement op de flanken wel omhoog gaat. Als Younes en Traore, met El Ghazi en Cerny daar achter, echt in vorm komen kan dit Ajax nog wel eens vriend en vijand gaan verbazen.
Helemaal eens. Ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren met deze ploeg..
nummer10
 nummer10 - maandag 21 november 2016 - 12:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2016 - 12:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij is klaar met niet spelen, nergens staat iets over dat hij basis speler eist te zijn.
als de trainer vind van niet op dit moment is het niet.. moet die mee leren leven.. valt overigens wel op dat de niet echte jeugdspelers zeiken om een vertrek.. gudelj en bazoer.. tete riedewald dijks.. ze vinden het niet tof maar lopen er niet voor weg...
remco k
 remco k - maandag 21 november 2016 - 12:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2016 - 12:20 schreef nummer10 het volgende:

[..]

als de trainer vind van niet op dit moment is het niet.. moet die mee leren leven.. valt overigens wel op dat de niet echte jeugdspelers zeiken om een vertrek.. gudelj en bazoer.. tete riedewald dijks.. ze vinden het niet tof maar lopen er niet voor weg...
Nogmaals. Hij eist helemaal geen basis plaats, hij wil gewoon speeltijd krijgen om zich te bewijzen, en dat lijkt me niet meer dan normaal voor een speler met zijn talent en kwaliteiten...
Ztjes
 Ztjes - maandag 21 november 2016 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2016 - 12:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Nogmaals. Hij eist helemaal geen basis plaats, hij wil gewoon speeltijd krijgen om zich te bewijzen, en dat lijkt me niet meer dan normaal voor een speler met zijn talent en kwaliteiten...
Hij mag van mij veel meer speeltijd krijgen, maar dan wel van Klaassen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 21 november 2016 door Ztjes --
nummer10
 nummer10 - maandag 21 november 2016 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2016 - 12:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Nogmaals. Hij eist helemaal geen basis plaats, hij wil gewoon speeltijd krijgen om zich te bewijzen, en dat lijkt me niet meer dan normaal voor een speler met zijn talent en kwaliteiten...
nogmaals als de trainer vind dat hij dat niet verdient dan verdient die dat niet.. schone heeft ook vaak zat 90 min op de bank gezeten en knokt zich elk seizoen terug..
remco k
 remco k - maandag 21 november 2016 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2016 - 13:01 schreef nummer10 het volgende:

[..]

nogmaals als de trainer vind dat hij dat niet verdient dan verdient die dat niet.. schone heeft ook vaak zat 90 min op de bank gezeten en knokt zich elk seizoen terug..
Nee, als de trainer vind dat hij dat niet verdient, krijgt hij die speeltijd niet, dat is wat anders dan dat ie het ook echt niet verdient.
remco k
 remco k - maandag 21 november 2016 - 13:20   quote  deeplink  
Maar ik ben wel benieuwd wat Bosz overhoud als de Africacup van start gaat..

Rond die periode krijg je ook de eerste schorsingen en blessures vaak.. En aangezien Zyech en Traore er zeker niet zijn. En van Onana weten we nog niet wat ie definitief gaat doen. Ga je zomaar 3 basis spelers missen in die periode.

Gudelj zal er dan niet meer bij zijn, Dan lijkt me normaal Bazoer de man die erbij gaat komen, en dat Schone voor de creativiteit een linie vooruit schuif naar de plek van Zyech. Maar wat als Bosz BAzoer niet aan het voetballen krijgt en men er dus niet klaar voor is. Ik vind Riedewald geen optie meer voor 6, die moet gewoon lekker op 4 spelen.

Op de vleugels heb je straks maar 1 optie achter de hand, en het is maar de vraag hoe Ghazi uit deze periode komt, 3 vleugelspelers is niet genoeg, dat zag je gister wel..

En zijn jongens als vd Beek en Nouri dadelijk ver genoeg om die posities een maand lang in te vullen..

Veel vraagtekens, hopelijk valt het mee..
nummer10
 nummer10 - maandag 21 november 2016 - 17:30   quote  deeplink  
nouri op de plek van ziyech elghazi op de plek van traore..

ps op bazoer verhaal remco wij weten niet of hij het verdient..
Brandje
 Brandje - maandag 21 november 2016 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2016 - 18:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat we niet wonnen. Maar we gaven amper iets weg. Defensief stond het over het hele veld een stuk beter dan nu. Veel beter zelfs.
Jij weet ook heel goed dat dit echt een antwoord is van niks. Onder Boer was alles op zeker. Alles ging terug of breed. We speelden met veel minder ruimte in de rug. Alles stond stil. Als jij aanvallend wil spelen dan geef je elke wedstrijd minimaal een levensgrote kans weg. Dat gebeurde bij bayern onder Guardiloa, dat gebeurde bij Ajax onder van gaal en dat gebeurd nu nog steeds bij barca. Dus als je aanvallender speelt geef je automatisch meer ruimte weg.
Brandje
 Brandje - maandag 21 november 2016 - 19:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2016 - 20:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Helemaal geen verdedigend voetbal.

Voetbal gebaseerd op balbezit, met als basis weinig risico in de opbouw, weinig weggeven en op die manier dominantie in wedstrijden... Dat lukte prima, alleen het publiek werd niet vermaakt..
Vorig seizoen heb je Boer meerdere malen vervloekt over het spel. Saai, geen beleving, verkeerde wissels, statisch dat soort termen en nu ga je het min of meer verdedigen. Beetje jammer remco
remco k
 remco k - dinsdag 22 november 2016 - 10:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2016 - 19:17 schreef Brandje het volgende:

[..]

Jij weet ook heel goed dat dit echt een antwoord is van niks. Onder Boer was alles op zeker. Alles ging terug of breed. We speelden met veel minder ruimte in de rug. Alles stond stil. Als jij aanvallend wil spelen dan geef je elke wedstrijd minimaal een levensgrote kans weg. Dat gebeurde bij bayern onder Guardiloa, dat gebeurde bij Ajax onder van gaal en dat gebeurd nu nog steeds bij barca. Dus als je aanvallender speelt geef je automatisch meer ruimte weg.
Dat klopt ook zeker en dat veroordeel ik ook helemaal niet, begrijp ook niet zo goed waar dat ineens vandaan komt.

Daarnaast is het niet een antwoord van niets, het is de waarheid..

Ajax geeft nu tegen goed voetballende tegenstanders echt veel meer kansen weg dan af en toe 1 of 2. Neem AZ en Celta uit, maar zelfs NEC thuis tot aan de tweede goal..

Nu valt het allemaal de goede kant op, maar ik heb gewoon het gevoel dat dit meer geluk dan wijsheid is.

Het zit hem ook niet in het verder achteruit moeten lopen, het zit hem wat mij betreft in het twijfelachtige vooruit stappen en verdedigen van sommige mensen, doordekken, op de bal verdedigen ipv de man in de gaten houden.
Daar zie ik nog veel te weinig progressie tov het spel dat Bosz wil spelen. De 3 seconden regel zie ik nu totaal niet meer terug.

KOrtom, veel attractiever en leuker om te zien dan andere jaren, maar zeker nog een hele lange weg te gaan..
remco k
 remco k - dinsdag 22 november 2016 - 10:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2016 - 19:19 schreef Brandje het volgende:

[..]

Vorig seizoen heb je Boer meerdere malen vervloekt over het spel. Saai, geen beleving, verkeerde wissels, statisch dat soort termen en nu ga je het min of meer verdedigen. Beetje jammer remco
Ik verdedig helemaal niets kerel. Ik stel enkel hoe het was, dat ik het niks vond heb ik zo vaak aangegeven.

Mensen moeten het spel van toen alleen niet anders maken dan het was.

Als ik lees dat het spel gebasseerd was op "het parkeren van de bus" dan gaan me nekharen overeind staan, want dat is simpelweg niet waar.

En ik hoef de Boer nu ook helemaal niet terug, en ik roep ook niet dat Bosz weg moet, dat suggereer ik nergens.

Enige is, en dat heb ik al eerder geschreven, is dat er toch echt nog wel flink wat aan te merken is..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 22 november 2016 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2016 - 10:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik verdedig helemaal niets kerel. Ik stel enkel hoe het was, dat ik het niks vond heb ik zo vaak aangegeven.

Mensen moeten het spel van toen alleen niet anders maken dan het was.

Als ik lees dat het spel gebasseerd was op "het parkeren van de bus" dan gaan me nekharen overeind staan, want dat is simpelweg niet waar.

En ik hoef de Boer nu ook helemaal niet terug, en ik roep ook niet dat Bosz weg moet, dat suggereer ik nergens.

Enige is, en dat heb ik al eerder geschreven, is dat er toch echt nog wel flink wat aan te merken is..
moet je de nekharen scheren... deboer zijn spel was verdedigend en super slaapverwekkend.. busparkeren of verdedigend spelen, kortom ajax onwaardig is bij mij 1 pot nat
nummer10
 nummer10 - dinsdag 22 november 2016 - 12:24   quote  deeplink  
nou remco lijkt erop dat de jeugd de kans gaat krijgen donderdag..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 22 november 2016 - 13:53   quote  deeplink  
http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=294298
remco k
 remco k - dinsdag 22 november 2016 - 16:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2016 - 12:24 schreef nummer10 het volgende:
nou remco lijkt erop dat de jeugd de kans gaat krijgen donderdag..
En dit vind ik dan weer belachelijk.

Eerst roepen dat je die wedstrijden uiterst serieus gaat nemen omdat NL die punten hard nodig heeft. En dan vervolgens een volledig B elftal laten spelen onder het mom van een kans krijgen.

Allemaal jongens die niet op elkaar zijn ingespeeld..

Ik begrijp echt niet wat er zo moeilijk aan is om de basis hetzelfde te houden, en mensen rust te gunnen door te rouleren met invalbeurten..

De eerste 60 minuten gaan spelers het rood niet in, dat gebeurt echt pas het laatste kwartier of 20 minuten van een wedstrijd.

Spelers krijg nu ook niet een kans naar mijn idee, dat krijg je pas als je in een lopend elftal mee kan draaien..
Pietje
 Pietje - dinsdag 22 november 2016 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Ik vraag me serieus af of de KNVB en de clubs hier blij mee zijn. We hebben toch punten nodig als land om een bepaald aantal clubs te mogen inschrijven? Om de landskampioen zonder voorrondes aan de Champions League te kunnen laten meedoen?
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 22 november 2016 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2016 - 10:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik verdedig helemaal niets kerel. Ik stel enkel hoe het was, dat ik het niks vond heb ik zo vaak aangegeven.

Mensen moeten het spel van toen alleen niet anders maken dan het was.

Als ik lees dat het spel gebasseerd was op "het parkeren van de bus" dan gaan me nekharen overeind staan, want dat is simpelweg niet waar.

En ik hoef de Boer nu ook helemaal niet terug, en ik roep ook niet dat Bosz weg moet, dat suggereer ik nergens.

Enige is, en dat heb ik al eerder geschreven, is dat er toch echt nog wel flink wat aan te merken is..
Ik vind het vrij normaal dat er nog veel aan te merken valt op het spel. Bij de Boer ging het altijd pas lopen na de winterstop. Jaar in jaar uit hetzelfde liedje. Bosz is daar nog niet en ik zie echt wel dat Ajax met stappen beter gaat spelen, ben benieuwd na de winterstop.
Het spel is nu een stuk risicovoller als onder de boer en dat maakt het wel een stuk leuker. In Nederland kan je dit ook gewoon spelen, tegen een goede en sterke tegenstander zal er denk ik wel iets aangepast moeten worden. Maargoed ik oordeel pas aan het eind van het seizoen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 22 november 2016 - 16:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2016 - 16:41 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik vraag me serieus af of de KNVB en de clubs hier blij mee zijn. We hebben toch punten nodig als land om een bepaald aantal clubs te mogen inschrijven? Om de landskampioen zonder voorrondes aan de Champions League te kunnen laten meedoen?
Nou Tete, Dijks, Riedewald zijn nu niet echt bepaald mindere voetballers ;-) Ik denk dat het juist goed is om hun te laten spelen. Waren vorig jaar gewoon allemaal basis spelers.
Brandje
 Brandje - dinsdag 22 november 2016 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2016 - 10:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik verdedig helemaal niets kerel. Ik stel enkel hoe het was, dat ik het niks vond heb ik zo vaak aangegeven.

Mensen moeten het spel van toen alleen niet anders maken dan het was.

Als ik lees dat het spel gebasseerd was op "het parkeren van de bus" dan gaan me nekharen overeind staan, want dat is simpelweg niet waar.

En ik hoef de Boer nu ook helemaal niet terug, en ik roep ook niet dat Bosz weg moet, dat suggereer ik nergens.

Enige is, en dat heb ik al eerder geschreven, is dat er toch echt nog wel flink wat aan te merken is..
Tuurlijk is er nog zat aan te merken maar ik kijk weer met plezier naar Ajax. Verheug mij echt weer op een dagje Arena. Het druk zetten zie wel degelijk. Tweede helft tegen AZ was daar een heel mooi voorbeeld van. Ook tegen NEC was dat dik on orde.
Als je dan ook nog eens ziet dat elftallen onder Bosz altijd beter zijn na de winterstop dan zie ik het zeer positief in

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5884
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Peter Bosz is Top of Flop ?









0.0095500