BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Peter Bosz is Top of Flop ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Brandje
 Brandje - dinsdag 22 november 2016 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2016 - 16:41 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik vraag me serieus af of de KNVB en de clubs hier blij mee zijn. We hebben toch punten nodig als land om een bepaald aantal clubs te mogen inschrijven? Om de landskampioen zonder voorrondes aan de Champions League te kunnen laten meedoen?
Zo werkt het niet en terecht. Zondag wacht heerenveen weer en we zijn al door in EL. Prima en dus volkomen logisch dat anderen mogen spelen
Ztjes
 Ztjes - dinsdag 22 november 2016 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2016 - 16:49 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Nou Tete, Dijks, Riedewald zijn nu niet echt bepaald mindere voetballers ;-) Ik denk dat het juist goed is om hun te laten spelen. Waren vorig jaar gewoon allemaal basis spelers.
De basis-strijders van vorig jaar bij de Boer waren toen voor het spel wat Frank wilde spelen, waarschijnlijk de beste opties.

Nu met een andere trainer en zijn speelwijze vraagt waarschijnlijk ook om andere soort spelers.
Ben ik het altijd met de keuze van Bosz eens, NEEN, maar zijn speltype is in mijn ogen meer Ajax-waardig dan onder Frank. Telkens de keuze van andere spelers rechtvaardigen, omdat het ten koste van hun marktwaarde gaat, vind ik totaal géén argument, dan kunnen we de opstelling ook door een boekhouder laten maken.

Ik zit in ieder geval met veel meer plezier op de tribune, dan de laatste 3 jaar onder Frank.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 22 november 2016 - 17:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2016 - 17:13 schreef Ztjes het volgende:

[..]

De basis-strijders van vorig jaar bij de Boer waren toen voor het spel wat Frank wilde spelen, waarschijnlijk de beste opties.

Nu met een andere trainer en zijn speelwijze vraagt waarschijnlijk ook om andere soort spelers.
Ben ik het altijd met de keuze van Bosz eens, NEEN, maar zijn speltype is in mijn ogen meer Ajax-waardig dan onder Frank. Telkens de keuze van andere spelers rechtvaardigen, omdat het ten koste van hun marktwaarde gaat, vind ik totaal géén argument, dan kunnen we de opstelling ook door een boekhouder laten maken.

Ik zit in ieder geval met veel meer plezier op de tribune, dan de laatste 3 jaar onder Frank.
Ze speelden al heel lang onder Fdb, ook in de jeugd, dus dat krijg je er niet makkelijk uit. Ik vind het nog steeds goede voetballers, alleen minder aanvallend als de andere spelers
Pietje
 Pietje - dinsdag 22 november 2016 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2016 - 16:49 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Nou Tete, Dijks, Riedewald zijn nu niet echt bepaald mindere voetballers ;-) Ik denk dat het juist goed is om hun te laten spelen. Waren vorig jaar gewoon allemaal basis spelers.
Maar onder de Boer speelden we aanzienlijk minder offensief. Natuurlijk zijn de spelers die jij noemt beslist goed, maar Bosz heeft nu eenmaal voor zijn "systeem" andere spelers. We zullen het donderdag wel zien.
Pietje
 Pietje - dinsdag 22 november 2016 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2016 - 17:06 schreef Brandje het volgende:

[..]

Zo werkt het niet en terecht. Zondag wacht heerenveen weer en we zijn al door in EL. Prima en dus volkomen logisch dat anderen mogen spelen
Zo kun je het ook bekijken. Echter ik doelde niet specifiek Ajax, maar "landelijk" of de KNVB daar blij mee is.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 22 november 2016 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2016 - 17:34 schreef Pietje het volgende:

[..]

Zo kun je het ook bekijken. Echter ik doelde niet specifiek Ajax, maar "landelijk" of de KNVB daar blij mee is.
IK vond het destijds schandalig van Advocaat dat hij die EL helemaal niet serieus nam van dag 1 en PSV lag eruit, omdat ze kampieon moesten worden.
Ajax is tenminste al door naar de volgende ronde. Ik baal als clubs het niet serieus nemen, maar voor Bosz en de spelers is dit wel de manier om te laten zien dat ze niet zijn afgeschreven.

Je merkte vorige week al het verschil met de wissel van schone en Riedewald. Riedewald speelde alles weer tikkie breed en zonder risico.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 22 november 2016 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2016 - 16:08 schreef remco k het volgende:

[..]

En dit vind ik dan weer belachelijk.

Eerst roepen dat je die wedstrijden uiterst serieus gaat nemen omdat NL die punten hard nodig heeft. En dan vervolgens een volledig B elftal laten spelen onder het mom van een kans krijgen.

Allemaal jongens die niet op elkaar zijn ingespeeld..

Ik begrijp echt niet wat er zo moeilijk aan is om de basis hetzelfde te houden, en mensen rust te gunnen door te rouleren met invalbeurten..

De eerste 60 minuten gaan spelers het rood niet in, dat gebeurt echt pas het laatste kwartier of 20 minuten van een wedstrijd.

Spelers krijg nu ook niet een kans naar mijn idee, dat krijg je pas als je in een lopend elftal mee kan draaien..
zo is dit basis elftal ook tot stand gekomen.. dus waarom niet
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 22 november 2016 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2016 - 17:44 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zo is dit basis elftal ook tot stand gekomen.. dus waarom niet
+1
Ztjes
 Ztjes - dinsdag 22 november 2016 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2016 - 17:23 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ze speelden al heel lang onder Fdb, ook in de jeugd, dus dat krijg je er niet makkelijk uit. Ik vind het nog steeds goede voetballers, alleen minder aanvallend als de andere spelers
Het zijn inderdaad goede spelers, alleen ons spel ging steeds meer lijken op die club uit Moskou aan de Maas. Volgens mij kunnen er een aantal spelers zich terug vechten in de huidige basis, als ze daar de tijd voor willen nemen.
De assistenten op de bank en het TH hebben het laten gebeuren en ik heb dit geluid continue in dit forum geprobeerd te verwoorden. Vandaar dat ik over hen nog steeds geen hoge pet op heb.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 november 2016 door Ztjes --
Eide
 Eide - dinsdag 22 november 2016 - 18:22   quote  deeplink  
De vraag voor mij is wat een B elftal is. Als dat met Tete, Bazoer en Riedewald is vind ik het nog geen B elftal. Dat wordt het pas als Dolberg, Ziyech, Sanchez en Klaassen moet banken.
Ztjes
 Ztjes - dinsdag 22 november 2016 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2016 - 18:22 schreef Eide het volgende:
De vraag voor mij is wat een B elftal is. Als dat met Tete, Bazoer en Riedewald is vind ik het nog geen B elftal. Dat wordt het pas als Dolberg, Ziyech, Sanchez en Klaassen moet banken.
Mee eens, alleen niet met jouw favoriet.

Ook ben ik van mening dat een "echte topsporter" in welke tak van sport met teleurstellingen moeten leren omgaan, anders wordt het ........
Vroeg of laat in zijn carrière komt iedereen die teleurstelling tegen, door een blessure, buiten de ploeg gehouden, persoonlijke familie omstandigheden, etc..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 november 2016 door Ztjes --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 22 november 2016 - 19:25   quote  deeplink  
Ach, er is geen trainer die zich bekommerd om de punten. En de KNVB is wat dat betreft hypocriet, want als er een organisatie is die niet mag klagen zijn zij het wel. Met al die rare play-offs en dergelijke.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 november 2016 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - dinsdag 22 november 2016 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2016 - 16:49 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Nou Tete, Dijks, Riedewald zijn nu niet echt bepaald mindere voetballers ;-) Ik denk dat het juist goed is om hun te laten spelen. Waren vorig jaar gewoon allemaal basis spelers.
Dat zijn het nu niet, en volgens velen hier wordt het elftal er dan dus een stuk minder van..
remco k
 remco k - dinsdag 22 november 2016 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2016 - 17:04 schreef Brandje het volgende:

[..]

Tuurlijk is er nog zat aan te merken maar ik kijk weer met plezier naar Ajax. Verheug mij echt weer op een dagje Arena. Het druk zetten zie wel degelijk. Tweede helft tegen AZ was daar een heel mooi voorbeeld van. Ook tegen NEC was dat dik on orde.
Als je dan ook nog eens ziet dat elftallen onder Bosz altijd beter zijn na de winterstop dan zie ik het zeer positief in
Het druk zetten was er de eerste wedstrijden onder Bosz, nadien heb ik het op diezelfde manier niet meer terug gezien..

En ik heb wel vertrouwen in goed voetbal van ons eerste elftal, dat heb ik ook nooit anders vermeld. Enige waar ik twijfels over heb, is zijn managerskwaliteiten van de spelers die op de bank zitten..
remco k
 remco k - dinsdag 22 november 2016 - 19:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2016 - 17:06 schreef Brandje het volgende:

[..]

Zo werkt het niet en terecht. Zondag wacht heerenveen weer en we zijn al door in EL. Prima en dus volkomen logisch dat anderen mogen spelen
Met als gevolg een groter kans op puntverlies, en dus een grotere kans dat we straks zelfs de kampioen niet meer rechtstreeks naar de CL kunnen sturen...
remco k
 remco k - dinsdag 22 november 2016 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2016 - 17:44 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zo is dit basis elftal ook tot stand gekomen.. dus waarom niet
Ik denk dat ik je niet begrijp??
nummer10
 nummer10 - dinsdag 22 november 2016 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2016 - 19:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat ik je niet begrijp??
het elftal wat er nu staat is ontstaan door een bekerwedstrijd die het velemalen beter lieten zien dan de basis 11 daarvoor.. schone 6 ziyech midden dolberg spits traore rechts etc.. zie je zeggen dat we veeeeel mindrr verwachten dan de huidige 11 wat niet klopt.. we hebben nooit gezegt dat ze heeeeel veel slechter zijn.. alleen dat dit team beter bij elkaar past.. en beter loopt..
Brandje
 Brandje - dinsdag 22 november 2016 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2016 - 19:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Met als gevolg een groter kans op puntverlies, en dus een grotere kans dat we straks zelfs de kampioen niet meer rechtstreeks naar de CL kunnen sturen...
Interesseert mij geen kut. Ik kijk naar Ajax en de rest boeit mij geen reet en als de kampioen niet meer direct geplaatst is dan speel je in de voorronde tegen hele tegenstanders als dat de nummer twee doet en is plaatsing echt niet zo'n probleem.
Brandje
 Brandje - dinsdag 22 november 2016 - 23:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2016 - 19:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat ik je niet begrijp??
Wat hij bedoeld is dat spelers tegen W2 hun kans hebben gepakt en zodoende een basisplaats hebben veroverd.
Brandje
 Brandje - dinsdag 22 november 2016 - 23:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2016 - 19:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat ik je niet begrijp??
Wat hij bedoeld is dat spelers tegen W2 hun kans hebben gepakt en zodoende een basisplaats hebben veroverd.
Brandje
 Brandje - dinsdag 22 november 2016 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2016 - 19:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Het druk zetten was er de eerste wedstrijden onder Bosz, nadien heb ik het op diezelfde manier niet meer terug gezien..

En ik heb wel vertrouwen in goed voetbal van ons eerste elftal, dat heb ik ook nooit anders vermeld. Enige waar ik twijfels over heb, is zijn managerskwaliteiten van de spelers die op de bank zitten..
Als jij het druk zetten niet ziet tegen Az de tweede helft en tegen nec dan zou ik de wedstrijden nog eens terugkijken.
remco k
 remco k - dinsdag 22 november 2016 - 23:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2016 - 23:08 schreef Brandje het volgende:

[..]

Interesseert mij geen kut. Ik kijk naar Ajax en de rest boeit mij geen reet en als de kampioen niet meer direct geplaatst is dan speel je in de voorronde tegen hele tegenstanders als dat de nummer twee doet en is plaatsing echt niet zo'n probleem.
Je plaatst in je in die voorronde op basis van je eigen coëfficiënt volgens mij. Die loting zal dus gelijkwaardig zijn aan bijvoorbeeld dit en vorig jaar waarin we ons niet plaatsten.
remco k
 remco k - dinsdag 22 november 2016 - 23:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2016 - 23:09 schreef Brandje het volgende:

[..]

Wat hij bedoeld is dat spelers tegen W2 hun kans hebben gepakt en zodoende een basisplaats hebben veroverd.
Ja dat stond er al. :-)
remco k
 remco k - dinsdag 22 november 2016 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2016 - 23:10 schreef Brandje het volgende:

[..]

Als jij het druk zetten niet ziet tegen Az de tweede helft en tegen nec dan zou ik de wedstrijden nog eens terugkijken.
Vergelijk het nu maar eens met de eerste 4 wedstrijden onder Bosz. Als jij dat verschil niet ziet moet je nog maar eens gaan kijken.
Stanley
 Stanley - woensdag 23 november 2016 - 06:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2016 - 23:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja dat stond er al. :-)
Hahaha inderdaad dat stond er al. Maar ik wordt nog weleens heen en weer geslingerd in gedachten.... Bosz acteerde bij aanvang halstarrig door bepaalde speelwijze en spelers te handhaven terwijl iedereen zag dat het niet paste. En ook Ziyech toen hij kwam op rechtsbuiten te zetten....

Het leek erop alsof Willem2 een lucky shot was.

Maar is dat ook zo?

Heeft hij wellicht ingezien dat het niet liep en aan de hand van zijn idee tegen Willem2 geëxperimenteerd? En hebben deze spelers vervolgens hun kans gepakt???

Ik weet het niet. Maar feit blijft dat Bazoer, Tete en Riedewald in potentie erg goede spelers zijn maar door Bosz weinig worden gezien en weinig kansen krijgen. Schöne is einde seizoen einde verhaal, Veltman is een leuke eredivisie speler, net als Viergever ik voorzie een goedkope leegloop van grote talenten die geen kans krijgen vanwege beperkte spelers die momenteel even wat stabieler presteren maar geen rek meer hebben.

En verder heb ik wat over de discussie van FdB gelezen....

Onder Frank zijn een paar mooie wedstrijden geweest waarin talent werd gekoppeld aan lef en vechtlust. Ik denk aan de 1e wedstrijd uit tegen Milan, kampioenswedstrijd tegen Twente en de CL wedstrijd tegen Barca....B ;-)

Verder was het mager en fantasieloos voetbal een muslukt aftreksel van de van Gaal visie waarin ook op balbezit wordt gespeeld. Maar waar bij hem de diepte wordt gezocht werd bij Frank de weg terug of balletje breed gezocht. Daarnaast had hij ook geluk dat de concurrentie ook magere tijden beleefde..

Frank is voor mij geen ajax trainer, ondanks de behaalde titels!

Bosz kan dit wel zijn of worden, maar dan zal hij met een goed plan moeten komen om Ziyech en Traoré te vervangen tijdens de Africa Cup en....hij zal moeten doorselecteren waarbij Bazoer, Tete en Riedewald een kans moeten krijgen zodat zij zich verder ontwikkelen bij maar ook voor Ajax!
nummer10
 nummer10 - woensdag 23 november 2016 - 07:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 november 2016 - 06:21 schreef Stanley het volgende:

[..]

Hahaha inderdaad dat stond er al. Maar ik wordt nog weleens heen en weer geslingerd in gedachten.... Bosz acteerde bij aanvang halstarrig door bepaalde speelwijze en spelers te handhaven terwijl iedereen zag dat het niet paste. En ook Ziyech toen hij kwam op rechtsbuiten te zetten....

Het leek erop alsof Willem2 een lucky shot was.

Maar is dat ook zo?

Heeft hij wellicht ingezien dat het niet liep en aan de hand van zijn idee tegen Willem2 geëxperimenteerd? En hebben deze spelers vervolgens hun kans gepakt???

Ik weet het niet. Maar feit blijft dat Bazoer, Tete en Riedewald in potentie erg goede spelers zijn maar door Bosz weinig worden gezien en weinig kansen krijgen. Schöne is einde seizoen einde verhaal, Veltman is een leuke eredivisie speler, net als Viergever ik voorzie een goedkope leegloop van grote talenten die geen kans krijgen vanwege beperkte spelers die momenteel even wat stabieler presteren maar geen rek meer hebben.

En verder heb ik wat over de discussie van FdB gelezen....

Onder Frank zijn een paar mooie wedstrijden geweest waarin talent werd gekoppeld aan lef en vechtlust. Ik denk aan de 1e wedstrijd uit tegen Milan, kampioenswedstrijd tegen Twente en de CL wedstrijd tegen Barca....B ;-)

Verder was het mager en fantasieloos voetbal een muslukt aftreksel van de van Gaal visie waarin ook op balbezit wordt gespeeld. Maar waar bij hem de diepte wordt gezocht werd bij Frank de weg terug of balletje breed gezocht. Daarnaast had hij ook geluk dat de concurrentie ook magere tijden beleefde..

Frank is voor mij geen ajax trainer, ondanks de behaalde titels!

Bosz kan dit wel zijn of worden, maar dan zal hij met een goed plan moeten komen om Ziyech en Traoré te vervangen tijdens de Africa Cup en....hij zal moeten doorselecteren waarbij Bazoer, Tete en Riedewald een kans moeten krijgen zodat zij zich verder ontwikkelen bij maar ook voor Ajax!
grotendeels echt eens hoor.. alleen moeten een tete riedewald dan wel stappen gaan maken en volhouden teknokken... riedewald dan wel als CV.. bazoer is geen houden aan met zoon zaakwaarnemer en was anders einde van het seizoen alsnog verkocht.. dan liever verlengen met schone nog 1 jaar en nouri en vbeek laten doorstromen..
Brandje
 Brandje - woensdag 23 november 2016 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2016 - 23:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Vergelijk het nu maar eens met de eerste 4 wedstrijden onder Bosz. Als jij dat verschil niet ziet moet je nog maar eens gaan kijken.
Eerste wedstrijden heb ik alleen een Ajax gezien wat door iedereen werd weg gecounterd en werd er niet collectief druk gezet. Laatste wedstrijden gebeurde dat wel. Blijven opletten zou ik zeggen
Jaccio
 Jaccio - woensdag 23 november 2016 - 12:20   quote  deeplink  
Lees nu dit.. Zou na Bazoer weer erg zonde zijn

http://www.goal.com/nl/news/786/transfers/2016/11/23/29805552/tete-niet-meer-in-gesprek-met-ajax?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
Ztjes
 Ztjes - woensdag 23 november 2016 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Tete zijn contractbesprekingen lopen al langer dan het huidige seizoen. Wat wil je dan, buigen voor afpersing.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 november 2016 door Ztjes --
nummer10
 nummer10 - woensdag 23 november 2016 - 12:34   quote  deeplink  
Nick Viergever speelt dit seizoen een belangrijke rol in de plannen van Peter Bosz. De 27-jarige verdediger heeft ook zware tijden gekend bij Ajax, zo roept hij in herinnering.
Nog maar een jaar geleden was er zelfs op de bank geen plaats voor Viergever. Tijdens het Europa League-treffen met Molde FK moest hij vanaf de tribune toekijken. "Ik had nooit eerder op de tribune gezeten. Het gaf een vervelend gevoel, alsof je er niet helemaal bijhoort", zegt Viergever in Voetbal International. "Ik heb toen voor het eerst gedacht: Het is mooi geweest bij Ajax. Het leek uitzichtloos."
Viergever besloot niet bij de pakken neer te zitten. Met resultaat. "Juist als het minder gaat, moet je extra investeren in jezelf. Pas dan word je echt beter, dus ja, met terugwerkende kracht heeft die moeilijke periode van toen me wel verder gevormd."
Hij had een paar weken nodig om Peter Bosz te overtuigen van zijn kwaliteiten. "In eerste instantie kwam ik niet in zijn plannen voor. Ik heb dat netjes met hem besproken, zonder nu op de inhoud van dat onderhoud in te gaan. Maar Bosz zei dat ik niet weg mocht. Dat is dan óók wel een leuk signaal. Ik weet dat ik kwaliteiten bezit die andere jongens niet hebben en dat ik daarmee iets kan toevoegen aan Ajax. Die kans zou wel weer komen. En zie nu."

zouden die verwende sikjes een voorbeeld aan moeten nemen... daarbij lijkt me de communicatie met de bankzitters gewoon prima en ligt het gewoon aan de metalitieit hoe je ermee omgaat...

dus zoals ik het nu kan bekijken is er niks mis met de communicatie van bosz.. misschien te hard voor die titjes die de handdoek willen gooien... in dat geval zeg ik adios en doorselecteren met de volgende generatie die eraan komt..
Ztjes
 Ztjes - woensdag 23 november 2016 - 12:36   quote  deeplink  
nummer10
++
remco k
 remco k - woensdag 23 november 2016 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 november 2016 - 12:34 schreef nummer10 het volgende:
Nick Viergever speelt dit seizoen een belangrijke rol in de plannen van Peter Bosz. De 27-jarige verdediger heeft ook zware tijden gekend bij Ajax, zo roept hij in herinnering.
Nog maar een jaar geleden was er zelfs op de bank geen plaats voor Viergever. Tijdens het Europa League-treffen met Molde FK moest hij vanaf de tribune toekijken. "Ik had nooit eerder op de tribune gezeten. Het gaf een vervelend gevoel, alsof je er niet helemaal bijhoort", zegt Viergever in Voetbal International. "Ik heb toen voor het eerst gedacht: Het is mooi geweest bij Ajax. Het leek uitzichtloos."
Viergever besloot niet bij de pakken neer te zitten. Met resultaat. "Juist als het minder gaat, moet je extra investeren in jezelf. Pas dan word je echt beter, dus ja, met terugwerkende kracht heeft die moeilijke periode van toen me wel verder gevormd."
Hij had een paar weken nodig om Peter Bosz te overtuigen van zijn kwaliteiten. "In eerste instantie kwam ik niet in zijn plannen voor. Ik heb dat netjes met hem besproken, zonder nu op de inhoud van dat onderhoud in te gaan. Maar Bosz zei dat ik niet weg mocht. Dat is dan óók wel een leuk signaal. Ik weet dat ik kwaliteiten bezit die andere jongens niet hebben en dat ik daarmee iets kan toevoegen aan Ajax. Die kans zou wel weer komen. En zie nu."

zouden die verwende sikjes een voorbeeld aan moeten nemen... daarbij lijkt me de communicatie met de bankzitters gewoon prima en ligt het gewoon aan de metalitieit hoe je ermee omgaat...

dus zoals ik het nu kan bekijken is er niks mis met de communicatie van bosz.. misschien te hard voor die titjes die de handdoek willen gooien... in dat geval zeg ik adios en doorselecteren met de volgende generatie die eraan komt..
Makkelijk praten voor iemand die er wel in staat. Erg benieuwd hoe dat was geweest als ie niet zou spelen..

Maar goed, na Gudelj, Bazoer, Ghazi nu ook Tete....

Gaat lekker daar..
remco k
 remco k - woensdag 23 november 2016 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 november 2016 - 12:34 schreef nummer10 het volgende:
Nick Viergever speelt dit seizoen een belangrijke rol in de plannen van Peter Bosz. De 27-jarige verdediger heeft ook zware tijden gekend bij Ajax, zo roept hij in herinnering.
Nog maar een jaar geleden was er zelfs op de bank geen plaats voor Viergever. Tijdens het Europa League-treffen met Molde FK moest hij vanaf de tribune toekijken. "Ik had nooit eerder op de tribune gezeten. Het gaf een vervelend gevoel, alsof je er niet helemaal bijhoort", zegt Viergever in Voetbal International. "Ik heb toen voor het eerst gedacht: Het is mooi geweest bij Ajax. Het leek uitzichtloos."
Viergever besloot niet bij de pakken neer te zitten. Met resultaat. "Juist als het minder gaat, moet je extra investeren in jezelf. Pas dan word je echt beter, dus ja, met terugwerkende kracht heeft die moeilijke periode van toen me wel verder gevormd."
Hij had een paar weken nodig om Peter Bosz te overtuigen van zijn kwaliteiten. "In eerste instantie kwam ik niet in zijn plannen voor. Ik heb dat netjes met hem besproken, zonder nu op de inhoud van dat onderhoud in te gaan. Maar Bosz zei dat ik niet weg mocht. Dat is dan óók wel een leuk signaal. Ik weet dat ik kwaliteiten bezit die andere jongens niet hebben en dat ik daarmee iets kan toevoegen aan Ajax. Die kans zou wel weer komen. En zie nu."

zouden die verwende sikjes een voorbeeld aan moeten nemen... daarbij lijkt me de communicatie met de bankzitters gewoon prima en ligt het gewoon aan de metalitieit hoe je ermee omgaat...

dus zoals ik het nu kan bekijken is er niks mis met de communicatie van bosz.. misschien te hard voor die titjes die de handdoek willen gooien... in dat geval zeg ik adios en doorselecteren met de volgende generatie die eraan komt..
En die nieuwe generatie zou dan minder verwend zijn??
remco k
 remco k - woensdag 23 november 2016 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 november 2016 - 12:34 schreef nummer10 het volgende:
Nick Viergever speelt dit seizoen een belangrijke rol in de plannen van Peter Bosz. De 27-jarige verdediger heeft ook zware tijden gekend bij Ajax, zo roept hij in herinnering.
Nog maar een jaar geleden was er zelfs op de bank geen plaats voor Viergever. Tijdens het Europa League-treffen met Molde FK moest hij vanaf de tribune toekijken. "Ik had nooit eerder op de tribune gezeten. Het gaf een vervelend gevoel, alsof je er niet helemaal bijhoort", zegt Viergever in Voetbal International. "Ik heb toen voor het eerst gedacht: Het is mooi geweest bij Ajax. Het leek uitzichtloos."
Viergever besloot niet bij de pakken neer te zitten. Met resultaat. "Juist als het minder gaat, moet je extra investeren in jezelf. Pas dan word je echt beter, dus ja, met terugwerkende kracht heeft die moeilijke periode van toen me wel verder gevormd."
Hij had een paar weken nodig om Peter Bosz te overtuigen van zijn kwaliteiten. "In eerste instantie kwam ik niet in zijn plannen voor. Ik heb dat netjes met hem besproken, zonder nu op de inhoud van dat onderhoud in te gaan. Maar Bosz zei dat ik niet weg mocht. Dat is dan óók wel een leuk signaal. Ik weet dat ik kwaliteiten bezit die andere jongens niet hebben en dat ik daarmee iets kan toevoegen aan Ajax. Die kans zou wel weer komen. En zie nu."

zouden die verwende sikjes een voorbeeld aan moeten nemen... daarbij lijkt me de communicatie met de bankzitters gewoon prima en ligt het gewoon aan de metalitieit hoe je ermee omgaat...

dus zoals ik het nu kan bekijken is er niks mis met de communicatie van bosz.. misschien te hard voor die titjes die de handdoek willen gooien... in dat geval zeg ik adios en doorselecteren met de volgende generatie die eraan komt..
Overigens, in hetzelfde interview gaf hij aan er destijds ook klaar mee te zijn bij Ajax. Die had afgelopen zomer echt weg gewild als er geen blessures waren ontstaan..
nummer10
 nummer10 - woensdag 23 november 2016 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 november 2016 - 13:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Overigens, in hetzelfde interview gaf hij aan er destijds ook klaar mee te zijn bij Ajax. Die had afgelopen zomer echt weg gewild als er geen blessures waren ontstaan..
kortom wachten op je kans en blijven werken.. ik denk zelf dat de nieuwe generatie anders is begeleid door ajax... daarbij elghazi gudelj en bazoer is GEEN eigen jeugd... ik heb het over spelers die vanaf de fjes etjes maybe d en c bij ajax zitten.. weet nie of tete echt eigen jeugd is ? de rest heeft in mijn ogen niet de ajax mentaliteit die je mag verwachten vanuit de jeugd opleiding..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 november 2016 door nummer10 --
remco k
 remco k - woensdag 23 november 2016 - 16:24   quote  deeplink  
En nu ook Bazoer disciplinair gestraft..

Het is weer een tyfus zooi bij Ajax. Nu binnen de selectie, en dat gaat op ten duur opbreken..
Eide
 Eide - woensdag 23 november 2016 - 17:43   quote  deeplink  
Bazoer om disciplinaire redenen niet in selectie Ajax

Peter Bosz heeft Riechedly Bazoer uit de selectie verwijderd. Dit besluit nam de trainer nadat de middenvelder aangaf niet apart van de groep te willen trainen. Eerder raakte Bosz al in conflict met rechtsbuiten Anwar El Ghazi en middenvelder Nemanja Gudelj.

Bazoer kon door een blessure niet in actie komen tegen NEC en diende vervolgens een apart programma te volgen, maar weigerde. “Toen hij terugkwam, wilde hij direct met de groep meetrainen. Zo werkt dat bij mij niet. Je laat je eerst checken door de medische staf, maar dat wilde hij niet. Hij heeft zijn excuses aangeboden en dus sluit hij vrijdag gewoon weer aan”, vertelt Bosz aan Ajax TV.

Bosz keek woensdagmiddag tijdens de persconferentie ook vooruit naar het Europa League-duel van aankomende donderdag, als Panathinaikos langs komt. Daley Sinkgraven, Hakim Ziyech en Jaïro Riedewald zullen niet in actie komen voor de Amsterdammers. Ziyech is ziek, Sinkgraven wordt gespaard en Riedewald is geblesseerd.

Bron

----------------------------

Lijkt met name bewijsdrang van Bazoer. Hij sluit vrijdag weer aan, dus een storm in een glas water.
nummer10
 nummer10 - woensdag 23 november 2016 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 november 2016 - 17:43 schreef Eide het volgende:
Bazoer om disciplinaire redenen niet in selectie Ajax

Peter Bosz heeft Riechedly Bazoer uit de selectie verwijderd. Dit besluit nam de trainer nadat de middenvelder aangaf niet apart van de groep te willen trainen. Eerder raakte Bosz al in conflict met rechtsbuiten Anwar El Ghazi en middenvelder Nemanja Gudelj.

Bazoer kon door een blessure niet in actie komen tegen NEC en diende vervolgens een apart programma te volgen, maar weigerde. “Toen hij terugkwam, wilde hij direct met de groep meetrainen. Zo werkt dat bij mij niet. Je laat je eerst checken door de medische staf, maar dat wilde hij niet. Hij heeft zijn excuses aangeboden en dus sluit hij vrijdag gewoon weer aan”, vertelt Bosz aan Ajax TV.

Bosz keek woensdagmiddag tijdens de persconferentie ook vooruit naar het Europa League-duel van aankomende donderdag, als Panathinaikos langs komt. Daley Sinkgraven, Hakim Ziyech en Jaïro Riedewald zullen niet in actie komen voor de Amsterdammers. Ziyech is ziek, Sinkgraven wordt gespaard en Riedewald is geblesseerd.

Bron

----------------------------

Lijkt met name bewijsdrang van Bazoer. Hij sluit vrijdag weer aan, dus een storm in een glas water.
wilde zich niet na laten kijken door de medische staf... why ?
Eide
 Eide - woensdag 23 november 2016 - 18:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 november 2016 - 17:50 schreef nummer10 het volgende:

[..]

wilde zich niet na laten kijken door de medische staf... why ?
Bewijsdrang, perse willen aantonen dat hij fit is voor donderdag en dan met jeugdige koppigheid doorzetten. Misschien is hij ook wel geen 100% en wilde hij daarom zo pushen. Wie weet, maar het is verder niet zo heel spannend allemaal.
nummer10
 nummer10 - woensdag 23 november 2016 - 18:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 november 2016 - 18:04 schreef Eide het volgende:

[..]

Bewijsdrang, perse willen aantonen dat hij fit is voor donderdag en dan met jeugdige koppigheid doorzetten. Misschien is hij ook wel geen 100% en wilde hij daarom zo pushen. Wie weet, maar het is verder niet zo heel spannend allemaal.
nee precies... excuus aangeboden en klaar...
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 23 november 2016 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 november 2016 - 16:24 schreef remco k het volgende:
En nu ook Bazoer disciplinair gestraft..

Het is weer een tyfus zooi bij Ajax. Nu binnen de selectie, en dat gaat op ten duur opbreken..
Ga jij die mug anders ff omtoveren tot OLIFANT...

Man, zo ken ik jou niet hoor, er is niks aan de hand dus chill the fuck out!
remco k
 remco k - woensdag 23 november 2016 - 19:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 november 2016 - 18:51 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Ga jij die mug anders ff omtoveren tot OLIFANT...

Man, zo ken ik jou niet hoor, er is niks aan de hand dus chill the fuck out!
Een mug in een olifant?

Wou je gaan beweren dat het lekker rustig is binnen de selectie dan?

Er is wel degelijk iets aan de hand. De grote talenten van afgelopen jaar spelen stuk voor stuk niet onder Bosz, en ik heb sterk het gevoel dat Bosz dit niet kan managen..

HIj heeft mij in ieder geval nog nooit bewezen dat ie dat wel weet te managen..

En nee, ik zeg niet dat ie weg moet, en ik heb op voorhand gezegd dat ie de kans krijgt, en als je een kans geeft is dat langer dan een paar maandjes, dus ik oordeel pas aan het einde van het seizoen. Maar ik maak me wel zorgen...
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 23 november 2016 - 19:53   quote  deeplink  
Niemand is groter dan Ajax dus jammer voor de jongetjes die er de brui aan willen geven. Trainer bepaalt en aangezien er gewonnen wordt zullen ze geduld moeten hebben.
Als ze liever willen vertrekken jammer dan.
nummer10
 nummer10 - woensdag 23 november 2016 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 november 2016 - 19:53 schreef Hummel10 het volgende:
Niemand is groter dan Ajax dus jammer voor de jongetjes die er de brui aan willen geven. Trainer bepaalt en aangezien er gewonnen wordt zullen ze geduld moeten hebben.
Als ze liever willen vertrekken jammer dan.
zo grappig da bosz nu op de kop krijgt van bepaalde mensen... als bosz dit niet kon waren er wel meer ontevereden.. hun zijn de rotte appels voor nu en denken alles te zijn.. denk je nu echt dat vdsar enco het anders toe zouden laten ? daarbij bosz is niet alleen.. kruzen wie echt een people manager is (dagelijks leven ook) kan zkr goed met de jeugd over weg... ook moeilijke jeugd.. komt uit een wijk waar dit aan de orde van de dag is en waar hij veel betekend..
JOOD
 JOOD - woensdag 23 november 2016 - 22:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 november 2016 - 19:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Een mug in een olifant?

Wou je gaan beweren dat het lekker rustig is binnen de selectie dan?

Er is wel degelijk iets aan de hand. De grote talenten van afgelopen jaar spelen stuk voor stuk niet onder Bosz, en ik heb sterk het gevoel dat Bosz dit niet kan managen..

HIj heeft mij in ieder geval nog nooit bewezen dat ie dat wel weet te managen..

En nee, ik zeg niet dat ie weg moet, en ik heb op voorhand gezegd dat ie de kans krijgt, en als je een kans geeft is dat langer dan een paar maandjes, dus ik oordeel pas aan het einde van het seizoen. Maar ik maak me wel zorgen...
En komt dat door de jeugd of door Bosz? Ik denk door de jeugd, mentaliteit.. Wonderkinderen uit de befaamde jeugdopleiding hoeven immers maar voor 75% inzet te tonen. En daarbij als ze dan een half jaar tot 1 jaar goed spelen zijn ze klaar voor een topcompetitie toch? Of is toch echt iedereen anders en schort het deze jongens gewoon aan dikke werkhouding, inzicht en zelfreflectie?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 23 november 2016 - 22:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 november 2016 - 22:42 schreef JOOD het volgende:

[..]

En komt dat door de jeugd of door Bosz? Ik denk door de jeugd, mentaliteit.. Wonderkinderen uit de befaamde jeugdopleiding hoeven immers maar voor 75% inzet te tonen. En daarbij als ze dan een half jaar tot 1 jaar goed spelen zijn ze klaar voor een topcompetitie toch? Of is toch echt iedereen anders en schort het deze jongens gewoon aan dikke werkhouding, inzicht en zelfreflectie?
En komt dat niet door de supporters en de media die spelers gelijk als wonderkind neerzetten. Kijk nu maar eens naar Dolberg! ;-)
Danielson 1448
 Danielson 1448 - donderdag 24 november 2016 - 09:17   quote  deeplink  
Sinds de Arena bestaat zijn de supporters niet vaak verwend met leuk voetbal.
Ajax-NEC ik heb genoten en ik hoop dat er nog vele potjes zoals tegen NEC komen.
Eigenlijk is dat waar het om draait genieten van een leuke wedstrijd alle
moeite en geld voor zo'n wedstrijd en dan kijken naar balletje terug en opzij
ik heb dat allemaal wel gezien.
Ztjes
 Ztjes - donderdag 24 november 2016 - 10:03   quote  deeplink  
Danielsson 1448,

Ik ook en ga weer met veel plezier na de Arena.
nummer10
 nummer10 - donderdag 24 november 2016 - 11:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 november 2016 - 19:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Een mug in een olifant?

Wou je gaan beweren dat het lekker rustig is binnen de selectie dan?

Er is wel degelijk iets aan de hand. De grote talenten van afgelopen jaar spelen stuk voor stuk niet onder Bosz, en ik heb sterk het gevoel dat Bosz dit niet kan managen..

HIj heeft mij in ieder geval nog nooit bewezen dat ie dat wel weet te managen..

En nee, ik zeg niet dat ie weg moet, en ik heb op voorhand gezegd dat ie de kans krijgt, en als je een kans geeft is dat langer dan een paar maandjes, dus ik oordeel pas aan het einde van het seizoen. Maar ik maak me wel zorgen...
hij heeft jou niet overtuigd van zijn management kwaliteiten.. dat heeft deboer bij ook niet... kishna heitinga elhamlapje en nog heel veel talenten die tevroeg zijn weggegaan onder hem.. kijk alleen al naar dijks...
remco k
 remco k - donderdag 24 november 2016 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 november 2016 - 22:42 schreef JOOD het volgende:

[..]

En komt dat door de jeugd of door Bosz? Ik denk door de jeugd, mentaliteit.. Wonderkinderen uit de befaamde jeugdopleiding hoeven immers maar voor 75% inzet te tonen. En daarbij als ze dan een half jaar tot 1 jaar goed spelen zijn ze klaar voor een topcompetitie toch? Of is toch echt iedereen anders en schort het deze jongens gewoon aan dikke werkhouding, inzicht en zelfreflectie?
Waarom lukt het de clubs in Spanje bijvoorbeeld wel om de top talenten door te laten breken als top speler.

Als je weet dat al die jeugd hetzelfde is, dan weet je toch ook dat je dat als Ajax zijnde niet kan veranderen, en danw eet je dus ook dat je als Ajax zijden er voor moet zorgen dat je hetw eet te managen..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5987
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Peter Bosz is Top of Flop ?









0.0153648