BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en op naar de zomerstop topic 2019/2020

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - dinsdag 22 oktober 2019 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2019 - 10:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgend seizoen heb je dan als mogelijke CV's Botman, Schuurs, Martinez, Alvarez en Kik Pierrie.

En Overmars kennende, laat hij ook dan niet alle drie vertrekken.
De eerste 3 ontwikkelen in ieder geval erg goed. De laatste heeft het héél moeilijk. Anderzijds, dat had Schuurs ook vorig jaar.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 22 oktober 2019 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2019 - 09:51 schreef Loetje het volgende:

[..]

Botman doet het uitstekend, zeker de moeite in de gaten te houden.
Wat ook verrassend is, gezien ik hem bij Jong één van de zwaksten vond.
Loetje
 Loetje - dinsdag 22 oktober 2019 - 18:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2019 - 17:49 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Wat ook verrassend is, gezien ik hem bij Jong één van de zwaksten vond.
Mwa, vond hem niet per definitie zwak ofzo, maar is persoonlijk. Wat ik dan weer wel vond, is dat hij niet beter werd en muisstil stond.

Maargoed Hassie, hoeveel hebben we er de laatste jaren dramatisch in Jong zien spelen en erna goed in het eerste? Dat blijft me ook een groot raadsel soms, misschien dan toch de uitdaging? Met Onana als allerbeste voorbeeld natuurlijk...
remco k
 remco k - dinsdag 22 oktober 2019 - 20:11   quote  deeplink  
En cerny als allerslechtste voorbeeld.

Geweldig bij jong. Een grotere belofte dan van dr beek de ligt en de jong. En nu gewoon matig bij jong Utrecht.
Loetje
 Loetje - dinsdag 22 oktober 2019 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2019 - 20:11 schreef remco k het volgende:
En cerny als allerslechtste voorbeeld.

Geweldig bij jong. Een grotere belofte dan van dr beek de ligt en de jong. En nu gewoon matig bij jong Utrecht.
Ook dat. Maar Cerny heb ik echt nooit begrepen. Zelfs in 1 zag je de potentie wel, maar heb het idee dat hij zo'n enorme drang had en nog steeds heeft, dat die zichzelf daar vreselijk nekt.
remco k
 remco k - dinsdag 22 oktober 2019 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2019 - 20:39 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ook dat. Maar Cerny heb ik echt nooit begrepen. Zelfs in 1 zag je de potentie wel, maar heb het idee dat hij zo'n enorme drang had en nog steeds heeft, dat die zichzelf daar vreselijk nekt.
Zoiets zal het wel zijn. Hij had echt de kwaliteiten om een van de beste buitenspelers van de wereld te worden.
Loetje
 Loetje - dinsdag 22 oktober 2019 - 21:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2019 - 20:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Zoiets zal het wel zijn. Hij had echt de kwaliteiten om een van de beste buitenspelers van de wereld te worden.
In vind dat laatste altijd heel lastig, gewoon omdat er overal zo anders verdedigd wordt dan in Nederland. Aanvallers hebben vaak een vrije zee in de Eredivisie. Feit is wel als die hier was geslaagd, je ver kan komen. Ondanks er ook genoeg uitgaande transfers mislukken, verkoopt Ajax bijzonder vaak aan grote clubs in tegenstelling tot bijvoorbeeld PSV. Zij echt maar af en toe.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 oktober 2019 door Loetje --
nummer10
 nummer10 - dinsdag 22 oktober 2019 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2019 - 08:47 schreef Eide het volgende:
Siem was destijds een hele belangrijke speler voor de ploeg. De enige eigenlijk met scorend vermogen in een periode waar we aanklooiden met Sightorsson en dat soort snuiters. Op die manier haalde Ajax, met Siem als scorende speler, de 3e ster binnen. Het voetbal in die periode onder FdB was ook gewoon avontuurlijk en aanvallend.

Later ging FdB meer en meer vanuit de controle spelen en denken. Daarbij werd Siem voorbij gestoken door eerst Klaassen (die nu dezelfde kritiek zou krijgen als Siem, en later Donny van de Beek. Ik zie het als een evolutie van vergelijkbare speler waarbij Donny van de Beek wel de beste van dat drietal is, en ook de jongen met de meeste technische bagage.

Ik snap hartstikke goed dat Ten Hag Siem de Jong bij de ploeg houdt. Hij is de enige die extra kopkracht inbrengt. Bovendien heeft Siem nu eenmaal een contract en is hij kennelijk een betere optie dan een aantal anderen nu Dani de Wit is vertrokken. Ten slotte is hij geen concurrent van doorstromend talent, aan gezien Gravenberch en De Jong samen op de bank zitten.

Als gezegd, Gravenberch moet minuten maken. De regelgeving is nog altijd dat je niet in dezelfde speelronde voor Jong en Ajax 1 mag uitkomen. De keuze bij Gravenberch is dus momenteel vooral om veel speelminuten te maken. Gravenberch is daarbij momenteel echt de uitblinker bij Jong Ajax, samen met Traore.

Ik denk dat het perspectief voor Gravenberch is als vervanger van Donny van de Beek als die vertrekt. Dat is het perspectief waar je met zo'n gozer over moet praten. Ajax is momenteel een ploeg van CL-niveau. Laten we wel wezen, Van de Beek, Martinez, Promes, Ziyech en/of Alvarez speel je niet zomaar uit de ploeg.

Als een jongen als Gravenberch (lees Raiola) dan z'n hoofd op hol laat brengen met beloftes van gouden bergen in Italië moet hij dat vooral doen. Bij Ajax komt zijn kans echt wel. Zo goed is hij gewoon absoluut bezig. Dan moet hij wel durven bijtekenen en wachten op z'n kans.

En verder zijn alle vergelijkingen met Siem de Jong, wiens contract aankomende zomer ook afloopt, volkomen en volledig mank.
nahja qua siem absoluut niet op 1 lijn.. onder de boer vond ik het al ruk met een draaicirkel van een tank en dat is nu absoluut niet beter geworden, mocht niet voor niks al vetrekken en is niet voor niks al verhuurd geweest.. maar goed smaken verschillen
Eide
 Eide - dinsdag 22 oktober 2019 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2019 - 22:22 schreef nummer10 het volgende:

[..]

draaicirkel van een tank
Die draait precies op het centrumpunt van het voertuig. Er is geen voertuig met een kleinere draaicirkel.
nummer10
 nummer10 - woensdag 23 oktober 2019 - 02:04   quote  deeplink  
lol bijdehand... je snapt me punt... en wat ik al zei ook al ben ik geen fan van deze man maar zegt precies wat ik zeg..

https://www.ajaxfanatics.nl/nieuws/eerste-elftal/255879/kritiek-op-werkwijze-ten-hag-je-hoort-geluiden-het-irriteert-mensen?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

en allemaal na mijn posts dus nee niet overgenomen.. ik zeg iets, net zoals toen met bosz.. als het dan later ook in de media komt haal ik het van de media ??? het zijn gewoon mensen die dezelfde mening hebben... cant help it... en tjah hecht meer waarde aan hun mening dan wat mensen hier roepen.. op een enkeling na

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 oktober 2019 door nummer10 --
nummer10
 nummer10 - woensdag 23 oktober 2019 - 02:15   quote  deeplink  
ah yeah

http://www.soccernews.nl/news/626491/ten-hag-hint-naar-opvallende-verandering-in-ajaxopstelling

lekker veltman blijven supporten
remco k
 remco k - woensdag 23 oktober 2019 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Mooi he, van Basten zegt gewoon letterlijk dat hij centraal wel overeind blijft..
Eide
 Eide - woensdag 23 oktober 2019 - 15:58   quote  deeplink  
Ach, als de waarde van een mening afhangt van of je het er mee eens bent of niet... Nou ja. Ik kijk anders naar de wereld. Juist van mensen met andere meningen kan je leren, of je het er nu mee eens bent of niet.
remco k
 remco k - woensdag 23 oktober 2019 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 15:58 schreef Eide het volgende:
Ach, als de waarde van een mening afhangt van of je het er mee eens bent of niet... Nou ja. Ik kijk anders naar de wereld. Juist van mensen met andere meningen kan je leren, of je het er nu mee eens bent of niet.
Dat is ook zeker waar.
Loetje
 Loetje - woensdag 23 oktober 2019 - 16:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 15:58 schreef Eide het volgende:
Ach, als de waarde van een mening afhangt van of je het er mee eens bent of niet... Nou ja. Ik kijk anders naar de wereld. Juist van mensen met andere meningen kan je leren, of je het er nu mee eens bent of niet.
Juist dat.
nummer10
 nummer10 - woensdag 23 oktober 2019 - 23:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 15:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Mooi he, van Basten zegt gewoon letterlijk dat hij centraal wel overeind blijft..
volgens mij niet het hele interview gehoord, daarin zegt hij namelijk ook dat het middenveld niet gestuurd word door de meest ervaren mensen veltman en blind.. maar geeft niet... het ligt niet aan veltman dat hij nog speelt... het is de trainer de de meest onlogische keuzes maakt
remco k
 remco k - woensdag 30 oktober 2019 - 19:11   quote  deeplink  
Gravenberg heeft in een interview met voetbalzone aangegeven dat het bijtekenen wel gaat gebeuren.
Eide
 Eide - woensdag 30 oktober 2019 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 oktober 2019 - 19:11 schreef remco k het volgende:
Gravenberg heeft in een interview met voetbalzone aangegeven dat het bijtekenen wel gaat gebeuren.
Goede keuze denk ik. Je zit als jong talent in Nederland echt wel beter dan in een van de grote competities.
remco k
 remco k - woensdag 30 oktober 2019 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 oktober 2019 - 19:32 schreef Eide het volgende:

[..]

Goede keuze denk ik. Je zit als jong talent in Nederland echt wel beter dan in een van de grote competities.
Ik hoop dat ie ook echt van plan is te tekenen.

Verder helemaal eens.
Eide
 Eide - vrijdag 08 november 2019 - 14:15   quote  deeplink  
Neres heeft een ingescheurde meniscus waaraan hij geopereerd moet worden. Uit ervaring weet ik dat de ingreep zelf niet zo veel voorstelt, maar dat je er wel een maand of twee mee zoet bent.
Loetje
 Loetje - vrijdag 08 november 2019 - 14:40   quote  deeplink  
Dan komt de hervatting na de winterstop nog serieus in gevaar.
Eide
 Eide - zaterdag 09 november 2019 - 11:50   quote  deeplink  
Er doen verschillende geruchten de ronde over de opvolging van Kovac bij Bayern. Het ene medium zegt dat Wenger toch de topkandidaat is. Andere madia spreken over Tuchel en Ten Hag. Sport1 zegt op haar beurt dat Hansi Flick blijft zitten tot de zomer.

Volgens TZ wordt Ten Hag gezien als de oplossing voor de Toekomst, als in een trainer die voor langere tijd aan Bayern gebonden moet gaan worden om dan te gaan bouwen aan een nieuwe topploeg. De andere schijnen meer als korte-termijn-oplossingen gezien te worden die vooral meteen succes moeten gaan boeken.
Eide
 Eide - woensdag 13 november 2019 - 17:28   quote  deeplink  
Ajax heeft vandaag een oefenwedstrijd gespeelt tegen Willem II. Ajax won met 6-1, onder andere door 3 goals en 2 assists van Siem de Jong.

JOOD
 JOOD - woensdag 13 november 2019 - 22:39   quote  deeplink  
Lainez ophalen voor de helft.
Eide
 Eide - woensdag 13 november 2019 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 november 2019 - 22:39 schreef JOOD het volgende:
Lainez ophalen voor de helft.
Nee hoor, lekker laten zitten in Spanje. Broodvoetballer die duidelijk heeft gekozen voor munten in plaats van de sportieve uitdaging. Dan hoef ik hem hier niet te zien hoor.
Loetje
 Loetje - donderdag 14 november 2019 - 00:39   quote  deeplink  
Opbokken met Lainez. Lekker laten rotten daar met zijn 57 minuten. Wij zijn ver boven zijn niveau

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 14 november 2019 door Loetje --
p111
 p111 - donderdag 14 november 2019 - 15:53   quote  deeplink  
Alleen bij Ajax spelen als je echt graag wil,volgens mij had hij zijn keuze al gemaakt dus op fucken.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 15 november 2019 - 01:34   quote  deeplink  
dat zeggen we nu, maar heeft een niet zelfde situatie zich voor gedaan met odegaard ? ajax wou hem maar gaat naar real voor geld, niet doorbreken bij real en komt terecht bij herenveen en vitesse, vervolgens wil ajax hem alsnog.. ik zie een vergelijking..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 15 november 2019 door nummer10 --
Eide
 Eide - vrijdag 15 november 2019 - 05:41   quote  deeplink  
Maar met Odegaard was Ajax bij lange na niet zo ver als met Lainez. Odegaard is een keer op bezoek geweest bij Ajax. Niets meer. Ajax was er met de club van Lainez uit en had een mondeling akkoord met de speler tot Betis een miljoen meer bood.
p111
 p111 - vrijdag 15 november 2019 - 10:38   quote  deeplink  
Inderdaad,dus helaas laat het hem maar zelf uitzoeken maar geen Ajax meer.Over Odegaard ik heb een eenzame strijd gevoerd een jaar lang toen hij bij Vitesse voetbalde helaas heeft Ajax hem niet willen of kunnen strikken zo zonde.
remco k
 remco k - vrijdag 15 november 2019 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 november 2019 - 01:34 schreef nummer10 het volgende:
dat zeggen we nu, maar heeft een niet zelfde situatie zich voor gedaan met odegaard ? ajax wou hem maar gaat naar real voor geld, niet doorbreken bij real en komt terecht bij herenveen en vitesse, vervolgens wil ajax hem alsnog.. ik zie een vergelijking..
Een vergelijking met Laniez?

Ajax is helemaal niet in de race voor hem, er wordt slechts geroepen dat hij weg mag na 54 minuten.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 15 november 2019 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 november 2019 - 14:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Een vergelijking met Laniez?

Ajax is helemaal niet in de race voor hem, er wordt slechts geroepen dat hij weg mag na 54 minuten.
doelde enkel op dat spelers soms niet kiezen voor ajax maar voor het geld maar later bijv toch liever naar ajax waren gegaan.. of willen.. odegaard koos bijv ook niet voor het sportieve maar voor het geld.. en terugkomend op laineiz of hoe die knakker heet, geen idee of het eigenlijk al in kannen en kruiken was
remco k
 remco k - vrijdag 15 november 2019 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 november 2019 - 21:32 schreef nummer10 het volgende:

[..]

doelde enkel op dat spelers soms niet kiezen voor ajax maar voor het geld maar later bijv toch liever naar ajax waren gegaan.. of willen.. odegaard koos bijv ook niet voor het sportieve maar voor het geld.. en terugkomend op laineiz of hoe die knakker heet, geen idee of het eigenlijk al in kannen en kruiken was
Als real je wil. Speelt er echt meer dan alleen geld. Ik was er vroeger lopend heen gegaan als ik die kans had gekregen.

Als je grote helden bij zo’n club spelen.

Nee. In mijn beleving speelt daar dan echt wel meer dan alleen geld.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 15 november 2019 - 23:44   quote  deeplink  
ik zie het anders maar dat komt wellicht omdat ik een onwijze hekel heb aan real :)
p111
 p111 - woensdag 20 november 2019 - 09:02   quote  deeplink  
Helaas hebben we Odegaard niet kunnen strikken,nu maar vol voor Propper gaan is het middenveld opgelost.
Eide
 Eide - donderdag 28 november 2019 - 16:54   quote  deeplink  
Ik zag net wat beelden van de terugreis van Ajax. Daar oogt Ziyech alweer een stuk fitter. Ziyech trainde in Amsterdam gewoon mee met de selectie.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 november 2019 door Eide --
remco k
 remco k - donderdag 28 november 2019 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 november 2019 - 09:02 schreef p111 het volgende:
Helaas hebben we Odegaard niet kunnen strikken,nu maar vol voor Propper gaan is het middenveld opgelost.
Wat is er mis met ons middenveld dan?
Eide
 Eide - vrijdag 29 november 2019 - 09:29   quote  deeplink  
Ajax legt miljoenenbod neer voor Braziliaans wonderkind Reinier

Ajax heeft er tientallen miljoenen voor over om het zeventien-jarige talent Reinier Jesus Carvalho van Flamengo over te nemen. Dat meldt De Telegraaf vrijdagochtend. Marc Overmars heeft volgens de krant een openingsbod van 25 miljoen euro neergelegd, waarmee Reinier automatisch Ajax' duurste aankoop ooit zou worden.

25 miljoen euro is echter nog altijd flink lager dan de vraagprijs van veertig miljoen euro die Flamengo naar verluidt hanteert. De kampioen van Brazilië en Zuid-Amerika weet dat naast Ajax ook de Europese top achter Reinier aanzit. Onder andere Paris Saint-Germain, Manchester City, FC Barcelona en Real Madrid zouden het toptalent hoog op het lijstje hebben staan.

Met die concurrentie in gedachten heeft Overmars besloten het initiatief te nemen en volgens De Telegraaf is hij dus bereid ver te gaan. Mocht het Ajax lukken om Reinier vast te leggen dan heeft het een multifunctionele speler in huis. Reinier, die als het grootste talent van Brazilië beschouwd wordt, kan op elke aanvallende positie uit de voeten. Het toptalent wordt op 2 januari 2020 achttien en mag vanaf dat moment officieel getransfereerd worden.

Bron

---------------------------------

Enige korrels zout zijn natuurlijk op z'n plek. Er komen een aantal hele mooie talenten aan en 25 miljoen als openingsbod is zelfs voor dit rijke Ajax bizar veel. Daarnaast wordt Atletico Madrid al weken aan dit talent gekoppeld en zou Atleti al in een vergevorderd onderhandelingstraject zijn.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 29 november 2019 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 november 2019 - 09:29 schreef Eide het volgende:
Ajax legt miljoenenbod neer voor Braziliaans wonderkind Reinier

Ajax heeft er tientallen miljoenen voor over om het zeventien-jarige talent Reinier Jesus Carvalho van Flamengo over te nemen. Dat meldt De Telegraaf vrijdagochtend. Marc Overmars heeft volgens de krant een openingsbod van 25 miljoen euro neergelegd, waarmee Reinier automatisch Ajax' duurste aankoop ooit zou worden.

25 miljoen euro is echter nog altijd flink lager dan de vraagprijs van veertig miljoen euro die Flamengo naar verluidt hanteert. De kampioen van Brazilië en Zuid-Amerika weet dat naast Ajax ook de Europese top achter Reinier aanzit. Onder andere Paris Saint-Germain, Manchester City, FC Barcelona en Real Madrid zouden het toptalent hoog op het lijstje hebben staan.

Met die concurrentie in gedachten heeft Overmars besloten het initiatief te nemen en volgens De Telegraaf is hij dus bereid ver te gaan. Mocht het Ajax lukken om Reinier vast te leggen dan heeft het een multifunctionele speler in huis. Reinier, die als het grootste talent van Brazilië beschouwd wordt, kan op elke aanvallende positie uit de voeten. Het toptalent wordt op 2 januari 2020 achttien en mag vanaf dat moment officieel getransfereerd worden.

Bron

---------------------------------

Enige korrels zout zijn natuurlijk op z'n plek. Er komen een aantal hele mooie talenten aan en 25 miljoen als openingsbod is zelfs voor dit rijke Ajax bizar veel. Daarnaast wordt Atletico Madrid al weken aan dit talent gekoppeld en zou Atleti al in een vergevorderd onderhandelingstraject zijn.
komen mooie talenten aan, die wss niet goed genoeg zijn.. dat is wat ik net las namelijk in een andere topic
Eide
 Eide - vrijdag 29 november 2019 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 november 2019 - 18:45 schreef nummer10 het volgende:

[..]

komen mooie talenten aan, die wss niet goed genoeg zijn.. dat is wat ik net las namelijk in een andere topic
Een jongen als Unuvar of Taylor gata er echt wel komen. Van die twee ben ik absoluut overtuigd.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 29 november 2019 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 november 2019 - 19:22 schreef Eide het volgende:

[..]

Een jongen als Unuvar of Taylor gata er echt wel komen. Van die twee ben ik absoluut overtuigd.
goed genoeg is oud genoeg toch ? unuvar wat ik ervan heb gezien straalt het talent ervan af.. mooi om tegen een telstar erin tegooien tussen een aantal "grote" jongens

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 29 november 2019 door nummer10 --
Eide
 Eide - zaterdag 30 november 2019 - 12:23   quote  deeplink  
Orejuela vertrekt zeer waarschijnlijk tijdens de winterdtop. Hij is nu verhuurt en z'n huidige club wil hem kennelijk definitief overnemen.
Eide
 Eide - dinsdag 03 december 2019 - 05:20   quote  deeplink  
PSV én Ajax azen op Angeliño

Net nu Ajax de sportieve twist met PSV dit seizoen definitief in zijn voordeel heeft beslist, dient zich een nieuwe strijd aan: om Angeliño (22). PSV onderzoekt de mogelijkheden tot de terugkeer van de linksback, die dit seizoen bij Manchester City slechts twee keer in de basis startte en twee keer inviel. Wat de PSV-leiding wellicht niet weet, is dat de Spanjaard de afgelopen weken al meerdere keren informeel bij Ajax is aangeboden en Angeliño als ’op termijn zeer interessant’ wordt omschreven. Of Manchester City bereid is om mee te werken aan een (tijdelijk) vertrek, is niet bekend.

Het is logisch dat PSV werk maakt van een terugkeer van Angeliño. De Eindhovenaren hebben een gigantisch probleem op de linksbackpositie. Afgelopen zomer werden Angeliño’s landgenoot Toni Lato en de Fransman Olivier Boscagli binnengehaald om het verlies van de City-back op te vangen. Maar de eerste heeft het vanaf dag één niet kunnen laten zien. PSV zal achteraf blij zijn dat Valencia een streep zette door een verkoop voor vijf miljoen euro en hem slechts wilde verhuren. Lato staat in de winterstop voor een terugkeer naar Spanje.

Boscagli verspeelde vroeg in het seizoen zijn krediet links achterin. Voor Mark van Bommel is middenvelder Michal Sadilek de beste optie als linksback. Een karakterspeler, maar wel eentje die simpelweg niet voldoende blijkt te kunnen verdedigen. Met zijn fouten tegen Willem II (bij de 1-0) en afgelopen zondag Emmen (voorafgaand aan de 1-1) kostte hij PSV dure punten.

Met Angeliño hoopt PSV één van zijn verloren sleutelspelers, naast Luuk de Jong en Hirving Lozano, terug te brengen in zijn selectie. Hij is een bewezen toplinksback in de Eredivisie én de Champions League. De Eindhovenaren kunnen er blind op varen dat zijn rentree een enorme kwaliteitsimpuls betekent.

De grote vraag is alleen wat PSV hem kan bieden, behalve speeltijd. De club zal met hem de jacht op AZ willen inzetten om plek twee te bemachtigen, die volgend seizoen recht geeft op de voorrondes van de Champions League. Maar daar moet inmiddels een achterstand van zeven punten voor worden goedgemaakt. De ploeg van Van Bommel is uitgespeeld in Europa. Maar Eindhoven is voor Angeliño wel een vertrouwde omgeving. Bij Ajax krijgt hij in eerste instantie te maken met de moordende concurrentie van Nicolas Tagliafico.

En dan rest de vraag: hoe ver wil de top van PSV voor hem gaan? De Eindhovenaren hebben een goed gespekte kas door de miljoenen van de Lozano-transfer, maar de selectie lijkt inmiddels op dusdanig veel posities aan reparatie onderhevig, dat de club waarschijnlijk niet even ruwweg 15 tot 20 miljoen euro voor één speler zal neerleggen. Angeliño vertrok afgelopen zomer voor een terugkoopclausule van 12 miljoen euro en tot het betalen van dergelijke bedragen laat PSV zich sowieso zelden verleiden. Hoewel: afgelopen zomer werd de Portugees Bruma voor hetzelfde bedrag, exclusie enkele bescheiden bonussen, van het Duitse RB Leipzig overgenomen. Desondanks lijkt huren lijkt een logischere optie. Maar is dat reëel, met een kapitaalkrachtig Ajax als concurrent? Een keuze voor de Johan Cruijff ArenA in plaats van het Philips Stadion is niet alleen financieel, maar ook sportief interessant voor Angeliño.

Als Ajax Manchester City komende transferperiode al weet te bewegen tot een verkoop (of eventueel verhuur) van de verdediger, dan is hij na de winterstop minimaal verzekerd van Europa League-voetbal en mogelijk van de knock-outfase van de Champions League.

Dat de Amsterdammers overwegen een bod uit te brengen, is geen verrassing. De scouting heeft Angeliño met het bord op schoot kunnen bekijken toen hij de pannen van het dak speelde bij PSV en de clubleiding gaat uit van een vertrek van Tagliafico na dit seizoen. Lisandro Martinez was al als opvolger voor zijn landgenoot binnengehaald, maar doet het als middenvelder en centrale verdediger zó goed dat Ajax hem slechts in noodgevallen aan de linkerkant zal willen ’parkeren’.

Wat Ajax voor heeft op PSV is de financiële slagkracht. De transferwaarde van Argentijns international Tagliafico wordt internationaal rond de 40 miljoen euro geschat. Voor de helft van dat bedrag Angeliño kopen, zouden directeur voetbalzaken Marc Overmars en financieel directeur Susan Lenderink prima aan de commissarissen kunnen uitleggen.

Omdat de Eredivisie-kampioen van 2020 zich rechtstreeks plaatst voor de groepsfase van de Champions League en gegarandeerd 40 miljoen euro bijschrijft, kan topfavoriet Ajax de kosten voor de baten laten uitgaan.

Veel zal afhangen van de voorkeur van Angeliño zelf, bij wie PSV vast een plekje in zijn hart heeft. Maar dat hij in Amsterdam wordt aangeboden, impliceert dat de financiële én sportieve situatie bij Ajax voor hem ook een interessante optie is.

Bron
Eide
 Eide - dinsdag 03 december 2019 - 07:27   quote  deeplink  
Angelino zou een mooie vervanger voor Nico kunnen zijn. Ik denk dat Angelino defensief net iets minder is, maar aanvallend wel een completere voetballer.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 03 december 2019 - 08:14   quote  deeplink  
zou een mooie klap voor psv zijn...
ajax we love you 2
 ajax we love you 2 - dinsdag 03 december 2019 - 15:27   quote  deeplink  
Ik zou me kapot lachen als die naar Ajax gaat. Laten we eerlijk zijn, als je moet kiezen tussen Ajax of PSV, dan kies je sportief gezien toch altijd voor Ajax in dit geval?
Loetje
 Loetje - dinsdag 03 december 2019 - 15:53   quote  deeplink  
Lekker weg laten blijven! Leuke aanvallende back, maar verdedigend nog slechter als Koos Alberts in een rolstoel. Als je CL, moet je zeker defensief ook je mannetje kunnen staan en dat liet die nodig jaar zien heel duidelijk niet te kunnen in defensioneel opzicht. Alleen Inter uit was iets van redelijk en meer niet. Vorige week hem gezien tegen Donetsk, wat was die defensief zwak joh.
ajax we love you 2
 ajax we love you 2 - dinsdag 03 december 2019 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 december 2019 - 15:53 schreef Loetje het volgende:
Lekker weg laten blijven! Leuke aanvallende back, maar verdedigend nog slechter als Koos Alberts in een rolstoel. Als je CL, moet je zeker defensief ook je mannetje kunnen staan en dat liet die nodig jaar zien heel duidelijk niet te kunnen in defensioneel opzicht. Alleen Inter uit was iets van redelijk en meer niet. Vorige week hem gezien tegen Donetsk, wat was die defensief zwak joh.
Dat heb ik even gemist, maar al is het maar dat hij niet naar PSV gaat en bij ons op de bank gaat zitten ;-)
Vond hem vorig jaar wel goed, anders zou hij ook niet door City worden teruggehaald.
ajaxcied in hart en
 ajaxcied in hart en - woensdag 04 december 2019 - 09:51   quote  deeplink  
Unuvar Taylor gravenbergh ekkelenkamp... allemaal toptalenten voor t middenveld.
p111
 p111 - woensdag 04 december 2019 - 10:11   quote  deeplink  
Hij heeft het bij City ook niet gered,maar je moet wel al tekening houden met vertrek Nico dus ja ik zou het aandurven met hem,maar dat zou zeker aan de prijs liggen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en op naar de zomerstop topic 2019/2020









0.0140781