BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - donderdag 06 augustus 2020 - 17:42   quote  deeplink  
Ik heb begrepen dat Ajax wel degelijk zeer geïnteresseerd is in Reza Jahanbaksh en wil de transfersom wat omlaag brengen door een speler in de ruil te betrekken. Ik hoorde vanmiddag dat het zou gaan om Zakaria Labyad, maar ik kan er niets over vinden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 augustus 2020 door Pietje --
Eide
 Eide - donderdag 06 augustus 2020 - 18:18   quote  deeplink  
Bijzonder of eigenlijk bizar. Ik vraag me af of er iets achter de schermen gebeurt of dat de UEFA gewoon alle tijd neemt.
Pietje
 Pietje - donderdag 06 augustus 2020 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 augustus 2020 - 18:18 schreef Eide het volgende:
Bijzonder of eigenlijk bizar. Ik vraag me af of er iets achter de schermen gebeurt of dat de UEFA gewoon alle tijd neemt.
En haast is geboden, want maandag a.s. is de loting al...
Eide
 Eide - vrijdag 07 augustus 2020 - 00:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 augustus 2020 - 21:53 schreef Pietje het volgende:

[..]

En haast is geboden, want maandag a.s. is de loting al...
Alleen haast voor AZ, hoewel een gang naar het CAS waarschijnlijk ook na de loting nog wel kan. Het is wel raar dat de UEFA zo stil blijft.
p111
 p111 - vrijdag 07 augustus 2020 - 09:48   quote  deeplink  
Laat AZ zich nou maar druk maken om de voorronde CL en stoppen met dit belachelijke idee dat zij Ajax uit de CL kunnen houden. Ajax is terecht de nr 1 is omdat in Nederland het doelgemiddelde doorslaggevend is.
Pietje
 Pietje - vrijdag 07 augustus 2020 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 augustus 2020 - 00:05 schreef Eide het volgende:

[..]

Alleen haast voor AZ, hoewel een gang naar het CAS waarschijnlijk ook na de loting nog wel kan. Het is wel raar dat de UEFA zo stil blijft.
Haha. Dat is zeker waar, maar ik zou het toch wel prettig vinden als de bevestiging (nogmaals) binnen is dat Ajax de poulefase van de Champions League ingaat en er gemakshalve van uitgaand dat Napoli of Olympique Lyon de huidige Champions League niet wint.

Ik vraag me af wat er aan de hand is daar in Geneve, waarom het zo lang duurt voordat er een antwoord komt van de UEFA-bobo's. Het is heel gek, maar ik ben er bepaald niet gerust op. Als het voor die voetbalbond een duidelijk verhaal is, dan komt het antwoord direct binnen, maar nu... Hoe langer het duurt, hoe meer er aan de hand is...
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - vrijdag 07 augustus 2020 - 15:41   quote  deeplink  
Ik lees uit monde van Ten Hag dat Ajax nog op zoek is naar een linker back. Zeker bij vertrek van Nico. Ze willen nu een speler huren van de Spurs: Ryan Sessegnon. Super dure speler die je nooit kunt kopen.
M.i. kunnen ze dan toch beter Angeliño van City huren, liefst met optie tot koop.
Eide
 Eide - vrijdag 07 augustus 2020 - 15:51   quote  deeplink  
Ten Hag en Overmars hebben beide al meermaals aangegeven dat alle posities dubbel bezet zijn, behalve de linksbackpositie. Bovendien mag je er vanuit gaan dat er veel interesse voor Nico is. Logisch dat Ajax nog zoekt voor die positie.
Eide
 Eide - vrijdag 07 augustus 2020 - 21:00   quote  deeplink  
De oefenwedstrijd tegen RKC lijkt een wassen neus te worden. Grim wil eigenlijk niet maar RKC zal de munten wel nodig hebben. Vrees dat dit een partij wordt met een lager niveau dan een potje onderling op het trainingsveld.
Pietje
 Pietje - zaterdag 08 augustus 2020 - 13:19   quote  deeplink  
Olympic Lyon heeft Juventus gisteren uitgeschakeld in de weer opgestarte Champions League. Geen goed nieuws voor Ajax dus.
Ik denk serieus dat Barcelona het vanavond zeer moeilijk gaat krijgen tegen Napoli, die andere club die de CL niet mag winnen. Barça is bepaald niet in goeden doen.
Eide
 Eide - zaterdag 08 augustus 2020 - 14:26   quote  deeplink  
Juve en Real op dezelfde avond uit het toernooi. Echt wel heel bijzonder.
Pietje
 Pietje - zaterdag 08 augustus 2020 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 augustus 2020 - 14:26 schreef Eide het volgende:
Juve en Real op dezelfde avond uit het toernooi. Echt wel heel bijzonder.
Ik heb het inderdaad gelezen, maar niet gezien. Ik zat namelijk zeer aangenaam bij heerlijke temperatuur met een koel glaasje witte wijn in mijn tuin :)

Maar zo zie je maar dat in de huidige vorm (ook door gemis aan wedstrijdritme vermoed ik) iedereen van iedereen kan winnen.
Ik moet er niet aan denken dat Napoli of Lyon die grote beker gaat winnen!
Eide
 Eide - zaterdag 08 augustus 2020 - 18:15   quote  deeplink  
Slecht voor Ajax maar ik zie beide ploegen, en vooral Lyon, liever winnen dan Barca, Bayern, City of Chelsea. Als het dan toch een van de anderen moet worden zie ik graag een Barcelona winnen, aan de hand van Frenkie. Eindelijk eens iets anders dan het supergrote geld.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 08 augustus 2020 door Eide --
Eide
 Eide - zaterdag 08 augustus 2020 - 19:38   quote  deeplink  
Ajax bij rust 1-0 voor tegen RKC. Goal Traore, intikkertje na een combinatie via Tadic en Promes.

Opvallend: Traore is gigantisch zwaar gespierd ondertussen. Wat een beer van een vent. Blind heel actief in de opbouw. Geen aanwinsten gezien tot dusver. Antony komt voor de 2e helft.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 08 augustus 2020 door Eide --
nummer10
 nummer10 - maandag 10 augustus 2020 - 20:39   quote  deeplink  
vanenburg terug bij ajax, lijkt me een aanwinst !
p111
 p111 - dinsdag 11 augustus 2020 - 00:05   quote  deeplink  
Vaantje
Pietje
 Pietje - dinsdag 11 augustus 2020 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2020 - 00:05 schreef p111 het volgende:
Vaantje
Zou hij nog altijd dat piepstemmetje hebben?
Ik kan me hem nog herinneren als speler en dat -wanneer hij aan de bal was- het hele stadion begon te piepen. :-)
p111
 p111 - dinsdag 11 augustus 2020 - 15:39   quote  deeplink  
Volgens mij wel ik kan hem alleen maar met piepstem,er zal inmiddels wel een kraakje in zitten.
Eide
 Eide - woensdag 12 augustus 2020 - 16:40   quote  deeplink  
Weer talloze geruchten:

- Arsenal zou een bod van 27.5 miljoen voorbereiden op Promes.
- Juventus zou intresse hebben in Dest
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 12 augustus 2020 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 augustus 2020 - 16:40 schreef Eide het volgende:
Weer talloze geruchten:

- Arsenal zou een bod van 27.5 miljoen voorbereiden op Promes.
- Juventus zou intresse hebben in Dest
Kan spannend zijn, maar eerst eens kijken of dat daadwerkelijk ook gedaan wordt.
Eerst maar zien, dan geloven omdat er toch zoveel gezegd en geschreven wordt.
Eide
 Eide - woensdag 12 augustus 2020 - 18:41   quote  deeplink  
Zeker, komkommertijd qua voetbal dus elk gerucht is groot nieuws.
Eide
 Eide - vrijdag 14 augustus 2020 - 20:09   quote  deeplink  
Jantje Vertonghen naar Benfica.
remco k
 remco k - vrijdag 14 augustus 2020 - 21:10   quote  deeplink  
Barca gewoon al 4 mega grote kansen.

Wat een tempo die eerste 11 minuten.
remco k
 remco k - vrijdag 14 augustus 2020 - 21:14   quote  deeplink  
Ook bayern al 3 grote kansen
remco k
 remco k - vrijdag 14 augustus 2020 - 21:22   quote  deeplink  
Wat een kansen over en weer. Bayern wel echt sterker voetballend.
remco k
 remco k - vrijdag 14 augustus 2020 - 21:27   quote  deeplink  
Een flipperkast. Bayern 1-3 voor.
remco k
 remco k - vrijdag 14 augustus 2020 - 21:31   quote  deeplink  
1-4 bayern.

Klaar lijkt me.
Eide
 Eide - zaterdag 15 augustus 2020 - 14:25   quote  deeplink  
Opvallend dat Ten Hag Sontje Hansen thuis laat en Alex Mendez wel meeneemt op trainingskamp. Vraag me af of het met contractbesprekingen, de Youth League of de ontwikkeling van de respectievelijke spelers te maken heeft.

Taylor, Brobbey, Ünüvar, Rensch en Mendez gaan dus mee, net als nieuwkomer Kudus.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 15 augustus 2020 door Eide --
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 15 augustus 2020 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2020 - 14:25 schreef Eide het volgende:
Opvallend dat Ten Hag Sontje Hansen thuis laat en Alex Mendez wel meeneemt op trainingskamp. Vraag me af of het met contractbesprekingen, de Youth League of de ontwikkeling van de respectievelijke spelers te maken heeft.

Taylor, Brobbey, Ünüvar, Rensch en Mendez gaan dus mee, net als nieuwkomer Kudus.
Van wat ik heb gelezen komt het omdat Mendez niet mee gaat met de Youth League en de enige andere achterblijvers van Jong Ajax geblesseerd zijn. Dan kun je hem net zo goed meenemen met Ajax 1. Wellicht verrast hij, ondanks dat hij tot nog toe er niet bovenuit steekt.

Brobbey schijnt qua blessure op t moment niet zo veel wedstrijden achter elkaar te kunnen spelen in de Youth League, dus vandaar dat Hansen mee is.
remco k
 remco k - zaterdag 15 augustus 2020 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2020 - 17:32 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Van wat ik heb gelezen komt het omdat Mendez niet mee gaat met de Youth League en de enige andere achterblijvers van Jong Ajax geblesseerd zijn. Dan kun je hem net zo goed meenemen met Ajax 1. Wellicht verrast hij, ondanks dat hij tot nog toe er niet bovenuit steekt.

Brobbey schijnt qua blessure op t moment niet zo veel wedstrijden achter elkaar te kunnen spelen in de Youth League, dus vandaar dat Hansen mee is.
Hanssen is juist niet mee, Brobbey wel
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 16 augustus 2020 - 08:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2020 - 19:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Hanssen is juist niet mee, Brobbey wel
Dat zeg ik toch?

Brobbey zou in de Youth League te veel wedstrijden moeten spelen achter elkaar, wat hij op dit moment niet aankan. Daarom is Brobbey mee met Ajax 1 en Hansen mee naar de Youth League.
remco k
 remco k - zondag 16 augustus 2020 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 augustus 2020 - 08:46 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch?

Brobbey zou in de Youth League te veel wedstrijden moeten spelen achter elkaar, wat hij op dit moment niet aankan. Daarom is Brobbey mee met Ajax 1 en Hansen mee naar de Youth League.
Ik las het even anders.

Vandaar dat Hanssen mee is interpreteerde ik verkeerd.
Eide
 Eide - zondag 16 augustus 2020 - 21:36   quote  deeplink  
Echt met kiepauto's zout nemen dit, maar Uruguayaanse media meldt dat Overmars een poging gaat wagen om Luis Suarez terug te halen naar Amsterdam nu Barcelona naar verluid de selectie overhoop gaat halen.

Ik acht de kans dat dit waar blijkt te zijn zeer klein en de kans dat Suarez daar zin in heeft nog kleiner eerlijk gezegd.
Loetje
 Loetje - zondag 16 augustus 2020 - 22:02   quote  deeplink  
Ik hoop ook oprecht dat het niet waar is.
Peterhs
 Peterhs - zondag 16 augustus 2020 - 23:10   quote  deeplink  
Hij is niet meer wat ie geweest is, maar binnen de Nederlandse velden zou hij zeker weten nog flink kunnen vlammen. Als het zo zal zijn wordt van hem verwacht dat hij ook mee werkt, dus niet het half bakken werk wat hij daar doet tegenwoordig.
p111
 p111 - zondag 16 augustus 2020 - 23:25   quote  deeplink  
Wat denk je hoe onze aanvallers dit zouden verwerken !!!Tadic/Neres/Antoni/Troure/Lang/Labyad/Promes/Klaas Jan. Dat gaat echt niet gebeuren.
remco k
 remco k - maandag 17 augustus 2020 - 08:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 augustus 2020 - 23:25 schreef p111 het volgende:
Wat denk je hoe onze aanvallers dit zouden verwerken !!!Tadic/Neres/Antoni/Troure/Lang/Labyad/Promes/Klaas Jan. Dat gaat echt niet gebeuren.
Precies dit. De aanval is echt al heel erg vol.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 17 augustus 2020 - 09:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 augustus 2020 - 23:10 schreef Peterhs het volgende:
Hij is niet meer wat ie geweest is, maar binnen de Nederlandse velden zou hij zeker weten nog flink kunnen vlammen. Als het zo zal zijn wordt van hem verwacht dat hij ook mee werkt, dus niet het half bakken werk wat hij daar doet tegenwoordig.
Schiet de hele eredivisie aan flarden hoor. Mag van mij komen hoor Traore vind ik niks bijzonders, Huntelaar te oud, Brobbney nog niet klaar voor.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 17 augustus 2020 - 09:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 augustus 2020 - 23:25 schreef p111 het volgende:
Wat denk je hoe onze aanvallers dit zouden verwerken !!!Tadic/Neres/Antoni/Troure/Lang/Labyad/Promes/Klaas Jan. Dat gaat echt niet gebeuren.
Mwah welke van deze namen is de onbetwiste spits?
remco k
 remco k - maandag 17 augustus 2020 - 09:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 augustus 2020 - 09:10 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Schiet de hele eredivisie aan flarden hoor. Mag van mij komen hoor Traore vind ik niks bijzonders, Huntelaar te oud, Brobbney nog niet klaar voor.
Als ik hem dit seizoen zie spelen, en ik heb vrijwel al zijn wedstrijden gezien. Denk ik dat hij nog wel mee zou kunnen, maar de hele eredivisie aan flarden schieten. Nee sorry.

En daarnaast, Suarez doet ook niet meer mee met druk zetten bij Barca. En dat is toch echt een vereiste bij Ajax. Als hij dat niet kan opbrengen heeft hij hier niets te zoeken.
Peterhs
 Peterhs - maandag 17 augustus 2020 - 10:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 augustus 2020 - 09:24 schreef remco k het volgende:
En daarnaast, Suarez doet ook niet meer mee met druk zetten bij Barca. En dat is toch echt een vereiste bij Ajax. Als hij dat niet kan opbrengen heeft hij hier niets te zoeken.
Dat is wat ik ook zei hierboven. Dat is bij Ajax altijd benodigd, dus de kantjes eraf lopen zal er niet bij zijn. Dan hebben we niets aan hem.
p111
 p111 - maandag 17 augustus 2020 - 12:21   quote  deeplink  
Ik denk dat Suarez lekker gaat cashen in de USA of China.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 17 augustus 2020 - 13:19   quote  deeplink  
Suárez altijd binnen halen,laat hem maar scherp in de spits staan, hij scoort overal en altijd, zo'n spits missen wij nog..ook tegen Bayern scoorde hij weer fraai. Dat hij niet fit oogt zegt niets, Heel Barca was niet fit, dus laat maar komen!
remco k
 remco k - maandag 17 augustus 2020 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 augustus 2020 - 13:19 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Suárez altijd binnen halen,laat hem maar scherp in de spits staan, hij scoort overal en altijd, zo'n spits missen wij nog..ook tegen Bayern scoorde hij weer fraai. Dat hij niet fit oogt zegt niets, Heel Barca was niet fit, dus laat maar komen!
Hij oogt wel fit.

Maar hij werkt niet meer mee met het druk zetten. En dat is toch echt een keiharde eis als hij weer terug zou komen.

En natuurlijk zou ik hem ook nog graag in een Ajax shirt zien. Wie wil er nu niet een frisse suarez zien.

Maar wel in dienst van het elftal en niet andersom.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 17 augustus 2020 - 16:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 augustus 2020 - 15:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij oogt wel fit.

Maar hij werkt niet meer mee met het druk zetten. En dat is toch echt een keiharde eis als hij weer terug zou komen.

En natuurlijk zou ik hem ook nog graag in een Ajax shirt zien. Wie wil er nu niet een frisse suarez zien.

Maar wel in dienst van het elftal en niet andersom.
Prima eindstation hoor. Scoorde tegen Bayern ook makkelijk is toch zijn klasse. 20+ red hij wel in de Eredivisie hoor.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 17 augustus 2020 - 16:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 augustus 2020 - 12:21 schreef p111 het volgende:
Ik denk dat Suarez lekker gaat cashen in de USA of China.
Denk ik ook alleen zijn zakken zijn wel gevuld toch?
Eide
 Eide - maandag 17 augustus 2020 - 16:52   quote  deeplink  
Ik denk dat Suarez gewoon in Barcelona blijft. Hij is de beste vriend van Messi. Z'n Nederlandse vrouw is opgegroeid in Barcelona. Z'n kinderen zijn er thuis en El Pistolero is een duur grapje voor elke club.

Natuurlijk, voor voldoende geld vertrekt iedereen maar ik zie Luis niet zomaar nog vertrekken uit Barcelona. Dat is niet alleen z'n werkgever maar ook gewoon zijn thuis.
remco k
 remco k - maandag 17 augustus 2020 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 augustus 2020 - 16:23 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Prima eindstation hoor. Scoorde tegen Bayern ook makkelijk is toch zijn klasse. 20+ red hij wel in de Eredivisie hoor.
Ja dat snapt iedereen wel.

Maar is het ook nog steeds iemand die gaat jagen en meewerkt in het druk zetten. Dat is namelijk veel belangrijker dan die 20 goals.

Dat heb ik hem de laatste twee seizoen vrijwel niet meer zien doen.
Eide
 Eide - maandag 17 augustus 2020 - 16:59   quote  deeplink  
Overigens komt Mike Verweij nu ook met het verhaal waarbij hij stelt dat er al informele contacten zijn geweest met Barca en Suarez om de stemming te polsen.
Loetje
 Loetje - maandag 17 augustus 2020 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 augustus 2020 - 16:23 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Prima eindstation hoor. Scoorde tegen Bayern ook makkelijk is toch zijn klasse. 20+ red hij wel in de Eredivisie hoor.
En toch volg ik Remco wel in deze. Mede omdat destijds alles op Suarez afgestemd stond, werden we ook jarenlang geen kampioen.

Suarez zet nooit mee druk en ook in de combinatie is het niet geweldig meer. Tevens is die gewoon traag geworden.

Ik vind het risico veel te groot, zeker aangezien je voorin alleen al bijna 3 dubbel bezet bent. Overmars moet investeren in de andere linies en niet meer voorin.

Ik ben er echt faliekant op tegen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0182218