BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 17 augustus 2020 - 17:44   quote  deeplink  
Ik zou het heel tof vinden als Suarez zou terugkeren, maar dat wordt een hele dure aankoop voor een speler die op het moment niet bepaald nodig is.
AkaS
 AkaS - maandag 17 augustus 2020 - 19:05   quote  deeplink  
Met Suarez in de spits zal Ajax een ander spelletje moeten gaan spelen.

Denk dan aan het psvuh van Romario ...
remco k
 remco k - maandag 17 augustus 2020 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 augustus 2020 - 19:05 schreef AkaS het volgende:
Met Suarez in de spits zal Ajax een ander spelletje moeten gaan spelen.

Denk dan aan het psvuh van Romario ...
Eens hoor.

Zou je dat willen?

Alles veranderen en aanpassen zodat je nog twee seizoenen van Suarez kan genieten?
Eide
 Eide - maandag 17 augustus 2020 - 20:26   quote  deeplink  
Ik zit een beetje op het hek. Suarez zal voor de Eredivisie en alles tot en met de Europese subtop gewoon nog een absolute topspits zijn. Ik weet zeker dat hij voetballend van waarde kan zijn voor Ajax...

maar Ajax heeft met Tadic en Promes al twee ervaren basisspelers en heeft daarnaast Traore, Neres, Antony en een trits talenten die je niet op het 3e plan wil zetten. Ik zie niet goed hoe Suarez daar tussen past tenzij bijvoorbeeld Tadic of Promes nog verkocht wordt.
Loetje
 Loetje - maandag 17 augustus 2020 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 augustus 2020 - 20:26 schreef Eide het volgende:
Ik zit een beetje op het hek. Suarez zal voor de Eredivisie en alles tot en met de Europese subtop gewoon nog een absolute topspits zijn. Ik weet zeker dat hij voetballend van waarde kan zijn voor Ajax...

maar Ajax heeft met Tadic en Promes al twee ervaren basisspelers en heeft daarnaast Traore, Neres, Antony en een trits talenten die je niet op het 3e plan wil zetten. Ik zie niet goed hoe Suarez daar tussen past tenzij bijvoorbeeld Tadic of Promes nog verkocht wordt.
Als het al doorgaat, zou je haast denken dat Arsenal echt concreet is voor Promes. In alle andere gevallen vind ik het zo ontiegelijk dom.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 18 augustus 2020 - 02:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 augustus 2020 - 15:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij oogt wel fit.

Maar hij werkt niet meer mee met het druk zetten. En dat is toch echt een keiharde eis als hij weer terug zou komen.

En natuurlijk zou ik hem ook nog graag in een Ajax shirt zien. Wie wil er nu niet een frisse suarez zien.

Maar wel in dienst van het elftal en niet andersom.
Zo zie ik het exact ook Remco, nu afwachten maar of dit werkelijk gaat gebeuren...
AkaS
 AkaS - dinsdag 18 augustus 2020 - 11:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 augustus 2020 - 19:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Eens hoor.

Zou je dat willen?

Alles veranderen en aanpassen zodat je nog twee seizoenen van Suarez kan genieten?
Dat is een goede vraag Remco. Misschien is het louter sentiment om Suarez terug te halen. En als ik kijk naar de bezetting achter hem op het middenveld.... dat is ook behoorlijk aanvallend en vrees dat dan de balans in het geding kan komen.

Aan de andere kant... Met Suarez, Promes, Anthony, Neres en Tadic heb je aanvallend wel iets bijzonders... Maar alleen met aanvallen kom je er niet.
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 18 augustus 2020 - 11:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2020 - 11:04 schreef AkaS het volgende:
Aan de andere kant... Met Suarez, Promes, Anthony, Neres en Tadic heb je aanvallend wel iets bijzonders... Maar alleen met aanvallen kom je er niet.
Mee eens, maar aan de andere kant zei een wijs man ooit: Als je 1 doelpunt meer maakt dan de tegenstander, win je de wedstrijd.
Loetje
 Loetje - dinsdag 18 augustus 2020 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2020 - 11:04 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dat is een goede vraag Remco. Misschien is het louter sentiment om Suarez terug te halen. En als ik kijk naar de bezetting achter hem op het middenveld.... dat is ook behoorlijk aanvallend en vrees dat dan de balans in het geding kan komen.

Aan de andere kant... Met Suarez, Promes, Anthony, Neres en Tadic heb je aanvallend wel iets bijzonders... Maar alleen met aanvallen kom je er niet.
Als je de spelers nu kijkt voorin, hebben we dan niet al iets heel bijzonders doordat we zoveel goede spelers daar hebben waarmee je werkelijk op tal van manieren kunt spelen?
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 18 augustus 2020 - 12:14   quote  deeplink  
Eigenlijk had ik eerder gedacht (en gehoopt) dat wij Ajax zich vooral verdedigend zou versterken.
Mogelijk dat et daar de zwakste schakel bij ons ligt. Linksback / Rechtsback ?

Aanvallend zijn we (denk ik) altijd goed geweest.

Daarom vooral óf verdedigend middenvelder, óf iemand die meteen in de defensie klaar staat naar waar we op zoek zijn.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 18 augustus 2020 - 12:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2020 - 12:14 schreef Onze Ajax het volgende:
Eigenlijk had ik eerder gedacht (en gehoopt) dat wij Ajax zich vooral verdedigend zou versterken.
Mogelijk dat et daar de zwakste schakel bij ons ligt. Linksback / Rechtsback ?

Aanvallend zijn we (denk ik) altijd goed geweest.

Daarom vooral óf verdedigend middenvelder, óf iemand die meteen in de defensie klaar staat naar waar we op zoek zijn.
linksback is niks mee ? taqi is er nog en daarnaast js martinez er ook gewoon.. rechtsback is een ander verhaal tenzij dest nog wat stappen maakt
Loetje
 Loetje - dinsdag 18 augustus 2020 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2020 - 12:14 schreef Onze Ajax het volgende:
Eigenlijk had ik eerder gedacht (en gehoopt) dat wij Ajax zich vooral verdedigend zou versterken.
Mogelijk dat et daar de zwakste schakel bij ons ligt. Linksback / Rechtsback ?

Aanvallend zijn we (denk ik) altijd goed geweest.

Daarom vooral óf verdedigend middenvelder, óf iemand die meteen in de defensie klaar staat naar waar we op zoek zijn.
Aanvallend waren we goed, maar het bleek dat we daar in de breedte te zwak waren en daar heeft Overmars wat aan gedaan met de komst van Anthony en Kudus. Maar dan moet het ook goed zijn. Focus moet nu op middenveld en verdediging liggen en wat mij betreft zeker niet op Suarez.
p111
 p111 - dinsdag 18 augustus 2020 - 13:08   quote  deeplink  
Jammer maar 2 jaar te laat,nu kan je echt niet alles op zij zetten voor Louis van bijna 34 jaar.
Pietje
 Pietje - dinsdag 18 augustus 2020 - 14:54   quote  deeplink  
Tja, ik weet het ook niet. Ik denk dat voor beide opties wat te zeggen valt. Heel veel tegenstanders in de eredivisie zullen met bibberende knieën Ajax tegemoet treden wanneer Ajax Luis Suárez in de gelederen heeft. Hij zal een extra mannetje op zijn nek krijgen wat weer ruimte aan andere spelers zal geven. Daarnaast brengt Luis wel heel veel ervaring mee. Moeilijk, moeilijk...
Pietje
 Pietje - dinsdag 18 augustus 2020 - 14:55   quote  deeplink  
Maar het is nog lang niet zover.
Pietje
 Pietje - dinsdag 18 augustus 2020 - 14:57   quote  deeplink  
Daarnaast denk ik dat Luis Suárez de merchandising veel goeds zal doen aan Ajax: extra seizoenkaarten, de verkoop van shirtjes...
p111
 p111 - woensdag 19 augustus 2020 - 09:15   quote  deeplink  
Ik hoop dat het nu wel duidelijk is dat Marin en Alvarez geen Ajax materiaal zijn.Met Kubes heb je wel een goede middenvelder in huis gehaald,zodat je in iedergeval Marin en Alvarez met een gerust hart en met wat verlies kan verkopen.
Eide
 Eide - woensdag 19 augustus 2020 - 09:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2020 - 14:55 schreef Pietje het volgende:
Maar het is nog lang niet zover.
Zeker niet. Koeman krijgt naar verluid veel ruimte om een nieuwe ploeg te gaan bouwen. Ik neem aan dat die ploeg rond Frenkie de Jong en Lionel Messi gebouwd gaat worden met veel ruimte voor de doorstroom van jonge gasten als Fati en Puig. De vraag is welke posities komen echt wil verversen en waar hij mensen laat staan. Ik kan mij ook zomaar voorstellen dat hij Suarez nog even wil houden. Luis schiet ze toch erg makkelijk binnen.
p111
 p111 - donderdag 20 augustus 2020 - 14:14   quote  deeplink  
Olympique Lyon heeft Kenny Tete aangeboden aan Olympique Marseille, dat door de benarde financiële situatie terughoudend is. Clubs uit Portugal en Engeland (Everton) maken meer kans op de handtekening van de rechtsback, wiens contract in 2021 afloopt. (Le10Sport)
===================================================================================
Onze nw rechtsback ?
nummer10
 nummer10 - donderdag 20 augustus 2020 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 augustus 2020 - 14:14 schreef p111 het volgende:
Olympique Lyon heeft Kenny Tete aangeboden aan Olympique Marseille, dat door de benarde financiële situatie terughoudend is. Clubs uit Portugal en Engeland (Everton) maken meer kans op de handtekening van de rechtsback, wiens contract in 2021 afloopt. (Le10Sport)
===================================================================================
Onze nw rechtsback ?
1 van de toen rotteappels terughalen ? moet zeggen dat ik hem beter vind dan dest en mazz..
remco k
 remco k - donderdag 20 augustus 2020 - 17:21   quote  deeplink  
Tete was een meer dan prima back bij Ajax.

Die had toen al niet weg moeten gaan.
nummer10
 nummer10 - donderdag 20 augustus 2020 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 augustus 2020 - 17:21 schreef remco k het volgende:
Tete was een meer dan prima back bij Ajax.

Die had toen al niet weg moeten gaan.
mee eens, echter kwam het wel tengoede van de sfeer.. mag van mij terug komen want de sfeer is in de groep nu heel anders wat je zo ziet tenopzichte van toen.
p111
 p111 - donderdag 20 augustus 2020 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 augustus 2020 - 15:31 schreef nummer10 het volgende:

[..]

1 van de toen rotteappels terughalen ? moet zeggen dat ik hem beter vind dan dest en mazz..
Vandaar dat vraagteken,ik vond het ook een eikel toen hij zijn vertrek afdwong.Maar ik vind hem ook beter als Dest en Mazro
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 21 augustus 2020 - 12:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 augustus 2020 - 18:09 schreef p111 het volgende:

[..]

Vandaar dat vraagteken,ik vond het ook een eikel toen hij zijn vertrek afdwong.Maar ik vind hem ook beter als Dest en Mazro
Beetje van de verloren generatie. Allemaal met te weinig perspectief(in hun ogen) vertrokken. Zonde want met meer geduld hadden Tete, Ghazi, Riedewald en Bazoer waarschijnlijk meer uit hun carrière gehaald.
Tete had ook moeten spelen i.p.v. van Veltman vond ik toen.

Zijn allemaal vertrokken onder Frank toch? Wel allemaal jongens met karakter dus zal wel een deel van de rede zijn.
remco k
 remco k - vrijdag 21 augustus 2020 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2020 - 12:26 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Beetje van de verloren generatie. Allemaal met te weinig perspectief(in hun ogen) vertrokken. Zonde want met meer geduld hadden Tete, Ghazi, Riedewald en Bazoer waarschijnlijk meer uit hun carrière gehaald.
Tete had ook moeten spelen i.p.v. van Veltman vond ik toen.

Zijn allemaal vertrokken onder Frank toch? Wel allemaal jongens met karakter dus zal wel een deel van de rede zijn.
Allemaal onder Bosz vertrokken.
Eide
 Eide - vrijdag 21 augustus 2020 - 17:18   quote  deeplink  
Zij debuteerden allemaal onder FdB en mochten van Bosz allemaal vertrekken.

Als het aan FdB had belegen waren deze gasten ergens anders wel geslaagd. De realiteit is dat ze allemaal min of meer geflopt zijn. El Ghazi speelt Premier League maar slechts zelden hele wedstrijden. Bazoer speelt bij Vitesse en is ook daar al tot twee keer toe bijna weg gestuurd. Riedewald is invalkracht in de Premier League bij Crystal Palace. Tete is ook bankzitter, maar dan bij OL.

Geen van allen breekt echt door in hun carrière. Allemaal leuke voetballers maar evenzogoed allemaal nergens onbesproken of doorslaggevend goed. De uitspraken over FdB en persoonlijkheden kunnen toch ondertussen wel de prullenbak in of niet soms?
Loetje
 Loetje - vrijdag 21 augustus 2020 - 22:58   quote  deeplink  
..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 21 augustus 2020 door Loetje --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 22 augustus 2020 - 17:21   quote  deeplink  
S.A.W.
Pietje
 Pietje - zondag 23 augustus 2020 - 12:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2020 - 17:21 schreef Ajax Warrior het volgende:
S.A.W.
Speedy Ajax Warrior???
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 23 augustus 2020 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 12:11 schreef Pietje het volgende:

[..]

Speedy Ajax Warrior???
Je mag nog 1 keer raden!
p111
 p111 - maandag 24 augustus 2020 - 11:30   quote  deeplink  
Nou lijkt mij voor iedereen beter als dit mocht doorgaan incl verlies.
Marin helaas ik wens je het beste.
=====================================================================
Of het concreet geïnteresseerde Cagliari hem wil kopen of huren, is op dit moment nog niet bekend. Duidelijk is wel dat Marin niet gaat opleveren wat Ajax een jaar geleden voor hem betaalde aan Standard Luik. De Amsterdammers telden 12,5 miljoen euro neer.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 augustus 2020 door p111 --
Pietje
 Pietje - maandag 24 augustus 2020 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 22:58 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Je mag nog 1 keer raden!
Super Ajax Warrior?
Eide
 Eide - maandag 24 augustus 2020 - 16:10   quote  deeplink  
VI meldt dat Cagliari concreet is voor Marin.
Eide
 Eide - maandag 24 augustus 2020 - 16:11   quote  deeplink  
FC Barcelona, Leicester City, Chelsea, Atlético Madrid en Napoli zouden interesse hebben in Tagliafico. Ajax verlangt naar verluidt 25 miljoen.
p111
 p111 - maandag 24 augustus 2020 - 16:32   quote  deeplink  
25 miljoen is hi zeker waard.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 24 augustus 2020 - 16:57   quote  deeplink  
Hij is "te koop" neergezet door Ajax en dat was ook de afspraak tussen hem en de club voor zover ik weet, dus die is zeker weg. Hierdoor heeft hij wel veel clubs die toe willen happen
Wel goed van Ajax dat ze gewoon meewerken, dat geeft ook vertrouwen naar de andere spelers. Hij heeft ook een leeftijd om nog even bij een mooie club te kunnen cashen en met Martinez heb je de vervanger al in huis.
p111
 p111 - maandag 24 augustus 2020 - 17:32   quote  deeplink  
We gaan hem missen
nummer10
 nummer10 - dinsdag 25 augustus 2020 - 11:31   quote  deeplink  
marin lijkt ook te vertrekken wat je zo leest.. juve zou intresse hebben in dest, de prijs zou rond de 30 mil liggen..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 25 augustus 2020 - 17:02   quote  deeplink  
ook intresse in lang lees ik nu..
Eide
 Eide - dinsdag 25 augustus 2020 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
De transfer van #Marin naar #Cagliari nadert zijn ontknoping. Het betreft verkoop. #Ajax krijgt een (flink) deel van de 12,5 miljoen euro die het aan Standard Luik betaalde terug én een percentage doorverkoop.
Mike Verweij op Twitter
Eide
 Eide - dinsdag 25 augustus 2020 - 22:35   quote  deeplink  
Dennis Johnsen is ook definitief oud-Ajacied. FC Venezia is de nieuwe club.
Eide
 Eide - woensdag 26 augustus 2020 - 11:17   quote  deeplink  
Overmars heeft tegen Ziggo Sport bevestigd dat Marin waarschijnlijk zal vertrekken. Het is wachten tot het papierwerk afkomt. Ajax gaat geen vervanger halen omdat er voldoende talent rondloopt (lees Gravenberch en Taylor).
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 26 augustus 2020 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 augustus 2020 - 11:17 schreef Eide het volgende:
Overmars heeft tegen Ziggo Sport bevestigd dat Marin waarschijnlijk zal vertrekken. Het is wachten tot het papierwerk afkomt. Ajax gaat geen vervanger halen omdat er voldoende talent rondloopt (lees Gravenberch en Taylor).
Prima, ik vind dat we betere talenten hebben rondlopen, ook al vind ik hem bij zijn vorige club echt een goede voetballer. Bij Ajax is toch alles anders en dat doet Overmars toch weer goed. Vroeger waren miskopen ook meteen flinke verliezen voor Ajax, tegenwoordig doet Overmars ze ongeveer voor hetzelfde bedrag weer van de hand.

Die Overmars heeft Ajax al zoveel goeds geleverd, ongelofelijk hoe hij elke keer top spelers kan krijgen, hoe hij zorgt dat mensen langer bij Ajax blijven en nieuwe talenten ondanks het aankoop beleid toch een mogelijkheid hebben om door te breken.
remco k
 remco k - woensdag 26 augustus 2020 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 augustus 2020 - 12:28 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Prima, ik vind dat we betere talenten hebben rondlopen, ook al vind ik hem bij zijn vorige club echt een goede voetballer. Bij Ajax is toch alles anders en dat doet Overmars toch weer goed. Vroeger waren miskopen ook meteen flinke verliezen voor Ajax, tegenwoordig doet Overmars ze ongeveer voor hetzelfde bedrag weer van de hand.

Die Overmars heeft Ajax al zoveel goeds geleverd, ongelofelijk hoe hij elke keer top spelers kan krijgen, hoe hij zorgt dat mensen langer bij Ajax blijven en nieuwe talenten ondanks het aankoop beleid toch een mogelijkheid hebben om door te breken.
nog veel gekker is dat Overmars door een deel van het publiek jarenlang beschimpt is... En niet zon beetje ook..
Eide
 Eide - woensdag 26 augustus 2020 - 14:19   quote  deeplink  
Blind maakt het naar omstandigheden goed, maar traint voorlopig niet

Daley Blind maakt het naar omstandigheden goed. Daags nadat de verdediger van Ajax tijdens een oefenduel met Hertha BSC zonder tegenstander in de buurt naar de grond was gegaan, meldt de club dat Blind (voorlopig) niet traint en dat de hij nader onderzocht zal worden.

Voordat duidelijk is waarom de defibrillator van Blind is afgegaan, zal de speler niet aan de trainingen van de Amsterdammers deelnemen. Wel bracht Blind woensdagochtend een bezoek aan trainingscomplex De Toekomst.

Blind speelt met een ICD, een onderhuids apparaatje dat zijn hartritme bij stoornissen moet herstellen. "Zijn ICD ging af, dat gaat de cardioloog onderzoeken", zei trainer Erik ten Hag dinsdagavond al na het gewonnen oefenduel.

Ontsteking
Na een voorval tijdens de Champions League-wedstrijd tegen Valencia eind vorig jaar, toen Blind ook al even naar de grond ging, bleek de Oranje-international te kampen met een ontsteking aan een hartspier.

In februari kreeg Blind, voorzien van een defibrillator, groen licht voor een rentree op de velden. Voor de coronastop speelde hij sindsdien mee in vier competitieduels.

Bron

Blind dus voorlopig uit de roulatie zolang de cardioloog onderzoek doet. Martinez als vervanger?
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 26 augustus 2020 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 augustus 2020 - 13:47 schreef remco k het volgende:

[..]

nog veel gekker is dat Overmars door een deel van het publiek jarenlang beschimpt is... En niet zon beetje ook..
Ben benieuwd of ze nu nog zo over hem denken. Toegeven dat hij goede dingen doet is lastig als je hem vergruisd hebt.

Ik zou bijna zeggen dat deze man onhoudbaar is voor Ajax. Denk ook dat voor zaakwaarnemers Overmars heel betrouwbaar is. Hij komt niet met een lul verhaal en is duidelijk. Hij heeft een geweldig netwerk opgebouwd en van 10 cent maakt hij 1 miljoen.

Marc netto, ik hoop dat hij nog vele jaren dit werk voor Ajax blijft doen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 26 augustus 2020 - 14:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 augustus 2020 - 14:19 schreef Eide het volgende:


Blind dus voorlopig uit de roulatie zolang de cardioloog onderzoek doet. Martinez als vervanger?
Dit is klote nieuws, ben toch bang dat het een beetje over is voor Blind. Dit gaat niet zomaar weer goed komen en op die leeftijd... een aderlating voor Ajax en een klein persoonlijk drama voor hemzelf. Geen idee wie de echte opvolger is voor Blind. Vertongen ;-)
p111
 p111 - woensdag 26 augustus 2020 - 14:46   quote  deeplink  
Nou we lopen wel erg hard van stapel,laten we maar even afwachten.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 26 augustus 2020 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 augustus 2020 - 14:46 schreef p111 het volgende:
Nou we lopen wel erg hard van stapel,laten we maar even afwachten.
Tja, laten we idd niet vorruit lopen op de zaken, maar kut is het wel
AkaS
 AkaS - woensdag 26 augustus 2020 - 17:03   quote  deeplink  
Einde Blind vermoed ik....

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5115
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0136628